خبرروز ۱۳۹۷/۰۱/۱۴

«حمایت از کالای ایرانی» شعار سال ۱۳۹۷

  • رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور زائران حرم مطهر رضوی(ع): در صورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی جزء ۱۲ اقتصاد اول دنیا می‌شویم
  • آیت الله امینی : اگر مسئولان بخواهند گرفتاری‌های مردم قابل حل است
  • آیت الله نمازی: معرفت‌الله، جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه می‌کند
  • آیت الله اعرافی: دولت باید برنامه اجرایی در اقتصاد تدوین کند
  • حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: مطالبه‌گری جدی از مسئولان پیش نیاز تحقق عدالت در کشور است

 

** همشهری ۹۷/۱/۱۴
*  گفتگوی ملی راه رسیدن به همبستگی ملی
محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس در یادداشتی به مناسبت سالروز ۱۲ فروردین تاکید کرد: در مقطع فعلی بیش از هر زمان دیگر باید در راستای جلب اعتماد مردم به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و همبستگی ملی و توجه به منافع ملی و عبور از منافع فردی و گروهی تلاش کرد. وی افزود: از ابتدای تشکیل مجلس دهم برای نیل به همبستگی ملی و تقویت وحدت و انسجام داخلی گفتگوی ملی را مطرح کردیم که خوشبختانه مورد استقبال جریان‌های مختلف سیاسی نیز قرار گرفت.
*  ادامه خروج تروریست‌ها از غوطه شرقی
بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از اعضای گروه تروریستی «فیلیق الرحمن» به همراه خانواده‌هایشان از شهر دوما در غوطه شرقی واقع در حوزه دمشق خارج و به شهر ادلب در شمال سوریه منتقل شدند. این افراد به وسیله ۲۴ اتوبوس از طریق یکی از گذرگاه‌های امن غوطه از این منطقه خارج شدند.
** کیهان ۹۷/۱/۱۴
*  در صورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی جزء ۱۲ اقتصاد اول دنیا می‌شویم
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در اجتماع پرشور زائران حرم مطهر رضوی(ع): کشور از استقلال واقعی برخوردار است و امروز هیچ کشوری به اندازه ایران مستقل نیست و تنها ملتی که آرای او تحت تأثیر هیچ قدرتی قرار نمی‌گیرد، ملت بزرگ ایران است.
– امروز هیچ‌کس در جمهوری اسلامی، به‌دلیل مخالف بودن فکر و نظرش با حکومت، تحت تعقیب و فشار قرار نمی‌گیرد و بنا هم بر چنین کاری نیست اما آزادی در جمهوری اسلامی، همانند سایر نقاط دنیا، چارچوب دارد.
– به برکت شورای نگهبان‌ «اجرای دین و شریعت» در چهل سال گذشته در قوانین محقق شده است و به همین دلیل، همه‌ قدرت‌های مستکبر با شورای نگهبان مخالفند.
– مردم در مقابل بیگانگان منفعل نیستند اما برخی مسئولان به نسخه‌ بیگانه اعتماد بیشتری دارند تا نسخه داخلی.
– «عمل کردن به سیاست‌های بانک جهانی، سیاست تعدیل اقتصادی و برخی معاهدات بین‌المللی» و در مقابل «بی‌توجهی به درون‌زایی و اقتصاد مقاومتی» مانعی دیگر برای پیشرفت کشور است.
– همه باید بر اقتصاد ملی و مصرف جنس داخلی تعصب داشته باشند و اگر جوانان همان‌قدر که در فوتبال و طرفداری از آبی و قرمز یا برخی باشگاه‌های خارجی تعصب دارند، بر اقتصاد داخلی و استفاده از تولید ملی نیز متعصب باشند، اقتصاد کشور اصلاح خواهد شد. – در صورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی جزء ۱۲ اقتصاد اول دنیا می‌شویم.
– آمریکا بدون شک در مسائل منطقه به اهداف خود نخواهد رسید.
*  «حمایت از کالای ایرانی» شعار سال ۱۳۹۷
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، با تبریک به همه هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معزز شهیدان و جانبازان، و نوجوانان و جوانانِ امیدآفرین و پیشران حرکت علمی کشور، و با آرزوی نوروزی شاد و شیرین و سالی پر از خیر و برکت، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
** شرق ۹۷/۱/۱۴
*  حمله ائتلاف عربستان به اردوگاه آوارگان در یمن
در حمله ائتلاف عربی به اردوگاه آوارگان در الحدیده یمن ۱۴ نفر کشته شدند. ائتلاف عربستان دوشنبه اردوگاه آوارگان یمنی در استان الحدیده را هدف قرار داد که به کشته‌شدن ۱۴ نفر و زخمی‌شدن ۹ نفر دیگر منجر شد.
*  کشف محموله مواد منفجره در سیستا‌ن‌وبلوچستان
جانشین مرزبانی سیستان‌وبلوچستان از ناکامی عاملان معاند نظام جمهوری اسلامی در انتقال محموله مواد منفجره در مرزهای جنوبی این استان خبر داد. سرهنگ محمد ملاشاهی در تشریح این خبر گفت: معاندان نظام قصد داشتند به وسیله یک دستگاه خودروی تویوتا مقادیری مواد منفجره را وارد کشور کنند که با اقدام به‌موقع و اجرای هدفمند کمین از سوی مرزداران موفق به انجام این کار نشدند.
** ایران ۹۷/۱/۱۴
*  اختلافات را در میز گفت‌و‌گو حل کنیم
در آستانه برگزاری اجلاس سه جانبه رؤسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در آنکارا روزنامه ینی شفق ترکیه مقاله‌ای را از محمدجواد ظریف منتشر کرده که در آن وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرده است: باید اختلافاتمان را در میز گفت‌و‌گو حل و فصل کنیم نه در میدان نبرد. در بخشی از این مقاله آمده است: امنیت در خاورمیانه – به مثابه خانه‌ای بزرگ که ملت‌هایی با اشتراکات بسیار و اختلافات اندک را در خود گردآورده – به کالایی نایاب تبدیل شده است.
*  مرگ ۲۰ غیرنظامی در حملات نظامیان هند علیه مسلمانان کشمیر
در درگیری‌های روز یکشنبه میان نیروهای امنیتی هند و مردم منطقه مورد مناقشه کشمیر که برای تظاهرات به خیابان‌ها آمده بودند، ۲۰غیر نظامی کشته و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. در این درگیری‌ها همچنین سه سرباز هندی و ۱۳ نفر از اعضای احتمالی گروه‌های شبه نظامی در درگیری‌های مختلف در جنوب سرینگر مرکز کشمیر هند که پاکستان مدعی مالکیت آن است، کشته شدند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱/۱۴
*  هرگونه اختلال در برجام عواقب سنگینی برای جامعه بین‌الملل خواهد داشت
دکتر سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: برجام یک توافق امنیتی است و به طور مستقیم با امنیت منطقه و بین‌الملل سروکار دارد. اگر هرگونه اختلالی در برجام صورت بگیرد عواقب آن برای همه جامعه بین‌الملل سنگین خواهد بود.
*  سال نو، سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی و سال اشتغال و رونق است
رئیس‌جمهور در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال ۱۳۹۷ هجری شمسی ، سال ۹۶ را به رغم خواست و تلاش‌های بدخواهان کشور، سال موفقیت و پیروزی ملت بزرگ ایران درعرصه‌های مختلف برشمرد و تصریح کرد: اتحاد ملت ایران همه دشمنان را به اعجاب واداشت و به عظمت ملت ما اعتراف کردند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جمع مردم زلزله زده کرمانشاه و خطاب به ملت بزرگ ایران اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند سال نو ، سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی و سال اشتغال و رونق خواهد بود.
** وطن امروز ۹۷/۱/۱۴
*  اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم موشکی ایران است
خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشستی اعمال تحریم‌های موشکی تازه علیه ایران را مورد بررسی قرار داده‌اند. بنا بر این گزارش، اعضای اتحادیه اروپایی در تلاشند این تحریم‌ها تا نشست روز ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) وزیران خارجه اتحادیه، نهایی شود. یک دیپلمات به رویترز گفته است: «هدف این است تا پیش از ماه آوریل، یک تصمیم نهایی درباره ایران اتخاذ شود».
** جوان ۹۷/۱/۱۴
*  نشست سه جانبه پوتین، اردوغان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی
سخنگوی کرملین از سفر رئیس جمهور روسیه به آنکارا و دیدار با همتایان ایرانی و ترکیه‌ای حول سوریه خبر داد. پوتین قرار است امروز به آنکارا سفر کند. دیمیتری پسکوف در نشست خبری با اشاره به سفر دو روزه پوتین به آنکارا گفت: وی در این سفر با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیداری سه‌جانبه درباره سوریه خواهد داشت. به نوشته خبرگزاری‌ اینترفاکس وی همچنین گفت که پوتین و اردوغان مراسم آغاز ساخت اولین نیروگاه اتمی ترکیه را کلید می‌زنند.
*  بخشی از تهدیدهای امنیت کشور در تلگرام رقم می‌خورد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بخشی از تهدید‌های امنیت کشور در تلگرام رقم می‌خورد، گفت: به موضوع تلگرام باید با نگاه به منافع ملی وامنیت ملی نگاه کرد.
علاءالدین بروجردی در اظهارنظری درباره تلگرام افزود: مبحث گره خورده با امنیت کشور است و تنها مختص ایران نیست.
*  ۴ موشک برای نابودی ایران کافی است!
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاض در اظهاراتی تهدیدآمیز اعلام کرد برای نابودی تهران تنها چهار موشک بالستیک «دانگ‌فنگ‌» عربستان کافی است. «انور عشقی» ژنرال بازنشسته عربستانی در گفت‌وگویی با «اسپوتنیک‌» درباره ایران مدعی شد، ریاض خواستار جنگ نیست اما به آنچه که وی اقدام نظامی تهران علیه این کشور خواند، پاسخ خواهد داد.
** آفتاب یزد ۹۷/۱/۱۴
*  یمن یک موشک بالستیک به نجران عربستان شلیک کرد
ارتش و کمیته‌های مقاومت مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک به پایگاه گارد ملی عربستان در نجران شلیک کردند. موشک از نوع بدر۱ بوده و به پایگاه گارد ملی عربستان شلیک شده است.
*  اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام زنجانی واقعیت ندارد
رسول کوهپایه وکیل بابک زنجانی با رد خبر اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام موکل خود اعلام کرد: اقدامات مثبتی جهت پرداخت بدهی در حال انجام است که مراجع ذیصلاح از آن مطلع هستند و امیدوارم در سال جدید این تلاشها به ثمر نشیند و خبرهای خوب و امیدبخشی را بشنویم.
** رسالت ۹۷/۱/۱۴
*  غربی‌ها با ترویج ایران‌هراسی در پی فروش سلاح‌های خود هستند
آیت الله العظمی مکارم‌شیرازی بلای بزرگ دنیای امروز را دورویی و نفاق دانست و گفت: سردمداران دنیا کسانی هستند که ظاهرا می گویند طرفدار حقوق بشر، عدالت، حق و نظم هستیم اما در باطن مخالف بوده و دشمن حقوق بشر هستند و مظلومان را به بیچارگی می‌کشانند، غربی‌ها تنها منافع خود را می بینند و بد بختی‌ها را برای دیگران می خواهند.وی افزود: غربی‌ها ایران‌هراسی را به کار خود ضمیمه کردند و می گویند باید ترسید که ایران قوی شده است و از این طریق کشورها را تحریک می کنند تا سلاح های خود را بفروشند، غرب آهن پاره‌ها و سلاح‌های از رده خارج شده را به قیمت های گزاف می‌فروشند و رمق کشورها را می‌گیرند.
*  حمایت از کالای ایرانی در گرو مبارزه جدی با قاچاق کالاست
استاد حوزه علمیه گفت: حمایت از کالای ایرانی در گرو مبارزه جدی با قاچاق کالاست. آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: در سال جدید باید با قاچاق کالا برخورد جدی کرد. وی با اشاره به آثار مخرب ورود کالای قاچاق و واردات بی رویه بر اقتصاد کشور افزود: متأسفانه کالای خارجی همچنان در حال ضربه زدن به اقتصاد و اشتغال کشور است که باید برای مقابله با آن برنامه ریزی جدی صورت گیرد.
*  اگر مسئولان بخواهند، گرفتاری‌های مردم قابل حل است
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر مسئولان بخواهند گرفتاری‌های مردم قابل حل است. آیت‌الله ابراهیم امینی بر عمل به وعده‌ها از سوی مسئولان تأکید و خاطرنشان کرد: در سال های گذشته وعده هایی به مردم دادیم و مردم اثر عملی آن را کم دیدند امیدواریم در سال جدید مسئولان با دقت و عنایت بیشتری به صورت جدی به مشکلات مردم برسند، نباید فراموش کنیم که مردم ما، واقعا مشکل دارند و مشکلات مهمی مانند فقر و گرفتاری های جدی وجود دارد.
*  تا وقتی ثروت‌ در ساختمان‌های خالی محبوس است شاهد تولید نیستیم
استاد حوزه علمیه گفت: تا وقتی ثروت‌ در ساختمان‌های خالی محبوس است شاهد تولید نیستیم. آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار شهردار قم افزود: چندین سال است که صحبت از اقتصاد مقاومتی در جامعه است، اکثر قریب به اتفاق ساختمان‌های چندطبقه در شب، خاموش هستند، یعنی بخش زیادی از اموال مردم در ساختمان‌های خالی حبس شده، این به معنی عدم ورود اموال مردم به بخش تولید است.
** مردم سالاری ۹۷/۱/۱۴
*  واکنش آیت‌الله مدرسی به انتشار خبر احتمال ریاستش در قوه قضاییه
در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه بعد از پایان دوره اخیر ریاست قوه قضاییه قرار است آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی متصدی ریاست قوه قضاییه شود یا او یکی از افراد محتمل است، این عضو شورای نگهبان از این موضوع کاملا اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: انتشار چنین خبری بدون هیچ مستندی در این سطح وسیع مشکوک به نظر می‌رسد و به احتمال زیاد پافشاری در نشر آن بر اساس اهداف ناصحیح و غیراخلاقی است. از درگاه خداوند متعال خواهانم ریاست محترم قوه قضاییه و همکاران ایشان با قدرت و صلابت در اجرای عدالت موفق باشند.
*  اتهام جدید وزیردفاع بریتانیا علیه تهران
پس از انتشار سند جدید امنیت ملی بریتانیا، وزیر دفاع این کشور در اظهاراتی ضدایرانی، تهران را به داشتن «جاه طلبی‌های اتمی» متهم کرد. در ادامه اظهارنظرهای اخیر ضد ایرانی مقام‌های انگلیسی، وزیر دفاع این کشور درباره برنامه هسته‌‌ای و حضور منطقه‌‌ای ایران ادعاهایی مطرح کرد. دولت بریتانیا در سند بازبینی امنیت ملی این کشور که نهم فروردین انتشار آن رسانه‌ای شد، فعالیت‌های ایران در غرب آسیا را «ثبات زدا» توصیف و تهران را به مخاصمه جویی متهم کرد.
 در این سند، فعالیت‌های ایران روسیه، ایران و کره شمالی تهدیدآمیز تلقی شده و در دسته بندی «تهدیدات دولت پایه» قرار گرفته که می‌تواند «نظم قانون محور بین‌المللی» را تضعیف کرده و ایجاد «اجماع و مقابله با تهدیدات جهانی» را دشوار کند.
** آرمان ۹۷/۱/۱۴
*  توصیه ایران به دولتمردان فرانسه
سخنگوی وزارت امور خارجه، در پاسخ به ادعای اخیر وزیر خارجه فرانسه علیه ایران گفت: تسلیح متجاوز، فرافکنی و وارد کردن اتهام به دیگران راه به جایی نخواهد برد. بهرام قاسمی به برخی دولتمردان فرانسوی توصیه کرد با مراجعه به آموزه‌های بسیاری از متفکرین و روشنفکران دیروز و امروز فرانسوی، به‌جای ملاک قرار دادن میزان فروش تسلیحات به متجاوزان و با عبرت از گذشته‌های دور و نزدیک تا حدی به مفهوم انسان و انسانیت و برابری و حقوق آدمیان از هر رنگ و نژاد و ملیتی بیندیشند. تسلیح متجاوز و فرافکنی و وارد کردن اتهام به دیگران، راه به جایی نخواهد برد و وجدان‌های بیدار جهانیان نظاره‌گر و قضاوت‌کنندگان نهایی خواهند بود.
*  احضار کاردار یونان در تهران
به‌دنبال حمله فردی ناشناس به یکی از کارمندان سفارت جمهوری اسلامی در آتن پایتخت یونان، کاردار این کشور در تهران (در غیاب سفیر) توسط مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه احضار شد. مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه ضمن ابلاغ اعتراض شدید ایران به کاردار یونان خواستار بررسی فوری موضوع و شناسایی هویت و انگیزه فرد مهاجم شد و لزوم تامین امنیت سفارت و کارکنان آن را به وی گوشزد کرد.
** آفرینش ۹۷/۱/۱۴
*  مقاومت مهمترین عنصر مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی
رییس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، اقدام جنایتکارانه رژیم نامشروع صهیونیستی علیه راهپیمایی مسالمت آمیز ملت فلسطین در “روز بازگشت” را قویا محکوم کرد و از مجالس کشورهای اسلامی خواست تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.
دکتر علی لاریجانی این اقدام را ادامه جنایات مکرر صهیونیست‌های تحت حمایت دولت آمریکا توصیف کرد. وی افزود: تروریست‌های حاکم بر تل آویو تنها زبان قدرت را می فهمند و مقاومت مهمترین عنصر در مقابله با اهداف جاه‌طلبانه رژیم صهیونیستی است.
*  مردم سفرِ ولیعهدِ سعودی را به عراق لغو کردند
هزاران نفر از مردم بغداد تا شنیدند که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان قصد سفر به دو شهر بغداد و نجف را دارد به خیابان های مرکزی بغداد آمدند و با سر دادن شعارهای ضد عربستان سعودی، مخالفت خودشان را با این سفر اعلام کردند.
گستردگی تظاهرات به حدی بود که منابع وزارت خارجه عربستان سعودی در کمتر از ۴۸ ساعت اعلام کردند ولیعهد عربستان دیگر قصد سفر به عراق را ندارد.
** قدس ۹۷/۱/۱۴
*  امسال فرصت برای وقوع جنگی بزرگ با حزب الله فراهم است
گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که این رژیم در سال ۲۰۱۸ میلادی وارد جنگ بزرگی با حزب الله لبنان خواهد شد.
وی افزود: امسال فرصت برای وقوع جنگی بزرگ با حزب الله فراهم است و این جنگ بزرگتر از آنچه است که در طول سه سال گذشته از مسئولیت من رخ داده است و احتمالا من فرماندهی ارتش را در این جنگ که در طول دو سال پایانی خدمت من رخ می‌دهد، بر عهده بگیرم. این مقام صهیونیست گفت: بزرگترین خطر نظامی که اسرائیل را تهدید می‌کند در جبهه شمالی یعنی از سوی ایران، سوریه و لبنان است.
*  اکنون بهترین فرصت برای تغییر رفتار ایران از طریق یک بحران است
«هرتصل هالوی» رئیس اداره اطلاعات ارتش اسرائیل می‌گوید با توجه به فعال شدن ایران در منطقه اکنون بهترین زمان برای تغییر دادن رفتار این کشور از طریق یک بحران اقتصادی یا سیاسی است.
وی که در کنفرانسی در بیت‌المقدس صحبت می‌کرد، با بیان اینکه از زمان امضای توافق هسته‌ای، ایران بیش از پیش در منطقه فعال شده، گفت: این تغییر از اتاق‌های ملاقات حاصل نمی‌شود، بلکه یک بحران اقتصادی، سیاسی یا هر چیز دیگر، آن را ایجاد می‌کند.
** خراسان ۹۷/۱/۱۴
*  تحریم ۱۰ فرد و یک شرکت ایرانی توسط آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۰ فرد ایرانی و یک شرکت مستقر در ایران را به بهانه‌های واهی تحریم کرد. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا شده این تحریم‌ها به بهانه جرایم سایبری اعمال شده است.
*  تکذیب ماموریت جنگنده‌های صهیونیستی برفراز ایران
«تحسین الخفاجی» سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که خبر نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و انجام مأموریت شناسایی بر فراز ایران، غیردقیق و غلط است.
*  ۲۱ سند همکاری ایران با ترکمنستان و آذربایجان
در سفر حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به ترکمنستان و آذربایجان به ترتیب ۲۱ و ۸ سند و یادداشت همکاری امضا شد که همکاری‌های گمرکی، حمل و نقل هوایی، همکاری در زمینه توسعه مشترک بلوک‌های اکتشاف نفتی در دریای خزر، یادداشت تفاهم در زمینه تقویت همکاری‌های صنعتی، یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی و موافقت نامه سرمایه‌گذاری مشترک در احداث راه آهن رشت – آستارا، از جمله مهم‌ترین این اسناد بود.
*  اگر از سوریه بیرون برویم، دمشق را به ایران داده ایم
لیندسی گراهام، یکی از سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه در واکنش به اظهارات ترامپ که به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اشاره کرده بود، هشدار داد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به معنی قدرت گرفتن دوباره داعش و افزایش نفوذ ایران در سوریه خواهد بود. وی تصریح کرد: «اگر آمریکا نیروهایش را زود از سوریه بیرون بکشد داعش بر خواهد گشت، جنگ ترکیه و کردها از کنترل خارج خواهد شد و دمشق را بدون حضور آمریکا به ایران داده‌اید.»
** اعتماد ۹۷/۱/۱۴
*  تشکیل کمیته‌ای برای رفع حصر در یک نهاد
بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته‌ای زیرنظر یکی از نهادها برای رفع حصر تشکیل شده که در حال فراهم کردن شرایط لازم برای این موضوع است. این کمیته اقدامات خوبی را برای رفع حصر انجام داده بود و کار تا برخی مراحل به خوبی پیش رفته بود اما اتفاقاتی افتاد که موجب کند شدن این روند شد. به نظر می‌رسد نامه‌ای که آقای کروبی اخیرا منتشر کردند باعث شد وقفه‌ای در این روند ایجاد شود و به اعتقاد من شاید اگر این نامه نبود کار زودتر به نتیجه می‌رسید.
** شهروند ۹۷/۱/۱۴
*  ممنوعیت خرید کالای خارجی دارای تولید داخل برای همه دستگاه‌های دولتی
در نخستین جلسه هیأت وزیران در ‌سال جدید به ریاست رئیس‌جمهوری، هیأت وزیران خرید کالاهای خارجی دارای تولید داخل را برای همه دستگاه‌های دولتی براساس فهرستی که از این کالاها تهیه و به تأیید دولت رسیده است، ممنوع اعلام کرد. ممنوعیت خرید اقلام مذکور شامل همه دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و همه طرف‌های معامله آنها اعم از پیمانکاران، فروشندگان داخلی و خارجی می‌شود.
*  اگر ایران از ما حمایت می‌کرد الان در ریاض بودیم
رئیس کمیته عالی انقلاب جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که اگر عربستان به تجاوزات خود علیه مردم یمن ادامه دهد، همه گزینه‌ها برای جلوگیری از این تجاوزات روی میز است. محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه «فرانس ٢۴» فرانسه درباره حمایت ایران از انصارالله نیز گفت: «اگر ایران از ما حمایت می‌کرد ما الان در ریاض بودیم و اگر تکنولوژی ایران را در اختیار داشتیم از همان روز اول پاسخ دشمنانمان را می‌دادیم.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
معرفت الله، جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه می کند
رسا/آیت الله نمازی گفت: اگر می خواهیم جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه کنیم یک راه بیشتر نداریم و آن هم مسلح کردن آنها به سلاح معرفت الله است.عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: اگر جوانان به خدا معرفت پیدا کنند، خدا را به عنوان معشوق خود انتخاب خواهند کرد چرا که خداوند بهترین معشوقی است که همه زیبایی ماندگار را یک جا در خود دارد.وی عنوان کرد: اگر جوانها به خدا معرفت پیدا کنند، جاذبه های دنیا و تعلقات دنیا نخواهد توانست آنها را فریب دهد و مجذوب خود کند.
دولت باید برنامه اجرایی در اقتصاد تدوین کند
تسنیم/آیت‌الله اعرافی گفت: دولت با حمایت از تولید داخلی باید درزمینه اقتصاد برنامه عملی تدوین و اجرا کرده تا در پایان سال شاهد ارائه گزارشی از نتیجه برنامه مدون دولت در عرصه اقتصادی باشیم.عضو جامعه مدرسین به سیاست‌های مشخص‌شده از سوی رهبری در ابتدای سال جدید نیز اشاره و بیان کرد:در مقابل توطئه‌های دشمن باید به اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم، این نوع از اقتصاد دارای عناصری همچون مبارزه با فساد، تبعیض و فقر است، این چیزها زیبنده جامعه اسلامی نیست و دستگاه قضایی باید در مقابل فساد اقتصادی قاطعانه بایستد.
جمهوری اسلامی برخاسته از هویت ملت و اعتقاد دیرینه به اسلام است
فارس/آیت‌الله کعبی ضمن تبریک۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برخاسته از هویت ملت ایران و اعتقاد دیرینه آنها به اسلام به عنوان مکتب حیات‌بخش است البته اعتقاد به حکومت حق و عدل ریشه تاریخی دارد.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه ملت ایران در سایه اسلام توسعه تمدنی پیدا کردند خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام بارها تلاش کردند ملت ایران را از اسلام جدا کنند ولی شکست خوردند. باید در نظر داشت مکتب اهل بیت(ع) عامل عشق ملت ایران به اسلام است.
مطالبه‌گری جدی از مسئولان پیش نیاز تحقق عدالت در کشور است
فارس/حجت الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی یکی از پیش نیازهای مهم تحقق عدالت در کشور را مطالبه گری جدی از مسئولان دانست. عضو جامعه مدرسین با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی، اجرای عدالت اجتماعی در جامعه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: حقیقتاً ما به سهم خود باید از مقام معظم رهبری تشکر ویژه داشته باشیم که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، باب و فصل جدیدی را گشوده و با طرح مساله عدالت خواهی نشان دادند که انقلاب و نظام اسلامی در پیگیری مسائل مهم و انتظارات مردم کاملاً جدی و مصمم است.
برجام نه تغییرپذیر است و نه قابل مذاکره مجدد
فارس/ سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه برجام نه قابل تغییر است و نه قابل مذاکره مجدد، گفت: تداوم و اعتبار برجام به اجرای کامل، موثر و بی قید و شرط آن توسط سایر طرفها بستگی دارد.خوشرو با اشاره به اینکه ایران به تعهداتش عمل کرده، افزود: برجام یک مسیر یک طرفه نیست و بقیه اعضای آن نیز باید به تعهدات خود عمل کنند.وی از جامعه جهانی خواست نگذارد آمریکا برجام را تضعیف کند، چون این به نفع چندجانبه گرایی نیست و بنابراین جلوگیری از آن وظیفه‌ای جمعی است.
ماکرون خود را به مذاکرات سوریه دعوت کرد!
مهر/ یک مقام دولت ترکیه اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه خود را برای حضور در نشست سه جانبه کشور‌های ایران، ترکیه و روسیه پیرامون وضعیت کنونی سوریه دعوت کرد؛ اقدامی که با مخالفت دولت ایران روبرو شد.این مقام ترکیه‌ای که خواست نامش فاش نشود، گفت:«ماکرون می‌خواهد بخشی از نشست سوچی باشد. اما طرف ایرانی با حضور ماکرون مخالفت کرده است».گفتنی است که رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه قرار است سه شنبه در آنکارا و در نشستی سه جانبه با یکدیگر دیدار کنند.
ولیعهد سعودی موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت
ایرنا/ ولیعهد سعودی موجودیت این رژیم را به رسمیت شناخت.وی در مصاحبه با مجله آمریکایی «آتلانتیک» درپاسخ به این پرسش که «آیا معتقد هستید که مردم یهود حق دارند دولت ملت خود را دستکم در بخشی از سرزمین اجدادی شان داشته باشند؟» اظهار داشت: من معتقدم، هر مردمی، در هر جایی، حق دارند در کشور امن خودشان زندگی کنند. من اعتقاد دارم که فلسطینی ها و اسرائیلی ها حق دارند که سرزمین خودشان را داشته باشند. اما ما باید توافق صلحی داشته باشیم تا ثبات برای هر فردی تضمین شده و روابطی عادی وجود داشته باشد.وی همچنین درادامه سخنان خود گفته است: ما منافع مشترک زیادی با اسرائیل داریم و اگر صلحی برقرار شود، سود زیادی میان اسرائیل و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و کشور‌هایی مانند مصر و اردن ایجاد می‌شود.«محمد بن سلمان» با تکرار ادعا‌های بی‌پایه و اساس علیه ایران، مدعی شد ایران بخشی از «مثلث شرارت» در منطقه است که قصد دارد بر آن حکمرانی کند.
سپاه از هیچ تلاشی برای کمک به مسلمانان فلسطین دریغ نمی کند
رسا/سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با محکومیت شدید جنایت صهیونیست‌ها در کشتار فلسطینی‌های شرکت کننده در راهپیمایی «بازگشت»، تلاش آمریکا و هم پیمانان اروپایی و منطقه کاخ سفید در امنیت سازی برای رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را محکوم به شکست دانست. سپاه پاسداران در ادامه تصریح کرد که به عنوان «دست قدرتمند ملت ایران» از هیچ تلاشی برای کمک به مردم مسلمان فلسطین دریغ نمی کند.
تیم امنیتی ترامپ خروج از سوریه را بررسی می‌کند
فارس/ بعد از اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره خروج زودهنگام نیروهای آمریکایی از سوریه، تیم امنیتی او امروز (سه‌شنبه) این مسئله را بررسی می‌کند.به نوشته نشریه «نشنال» در این جلسه تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از سوریه و همچنین کشته و زخمی شدن نظامیان ائتلاف درپی انفجار بمب در منبج بررسی خواهد شد.ترامپ روز پنجشنبه طی سخنرانی در اوهایو گفته بود: «ما داعش را به درک واصل کردیم! ما خیلی خیلی زود، واقعا زود، سوریه را ترک خواهیم کرد. بگذارید بقیه آنجا باشند. ما به زودی به خانه برمی‌گردیم».
انتخابات عراق باید به دور از مداخله خارجی انجام شود
فارس/دبیر کل سازمان بدر و رئیس ائتلاف الفتح تأکید کرد که این ائتلاف فقط به «میادین جهاد» اکتفا نمی‌کند و همان گونه که وارد عملیات آزادسازی عراق از چنگ تروریسم شد، وارد گود سیاست نیز خواهد شد. هادی العامری با بیان اینکه خواستار برقراری روابط با همه کشورها به ویژه همسایگان است، مسئله عدم مداخله در امور داخلی را پیش شرط این مسئله اعلام کرد.وی با تأکید بر اینکه هماهنگی میان نهادهای امنیتی عراق یک مسئله داخلی است که هیچ کس حق ندارد در آن مداخله کند، وجود عوامل تأثیرگذار خارجی در انتخابات عراق را بعید دانست و اعلام کرد که اجازه رخ دادن چنین اتفاقی را نخواهند داد.
رونمایی از فناوری رادیو داروها و ایزوتوپ‌های پایدار در ۲۰ فروردین ۹۷
باشگاه خبرنگاران/سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: فناوری‌هایی نظیر ایزوتوپ پایدار و رادیو داروهای جدید از جمله مواردی هستند که در ۲۰ فرودین ۹۷ از آنها رونمایی می‌شود.کمالوندی ادامه داد: یکی از کارهای مهم ما ساخت نیروگاههای جدید ۲ و ۳ بوده است که بیشتر از یک سال از شروع  گودبرداری آن می‌گذرد و چیزی در حدود  صد هزار تُن خاکبرداری آنها انجام شده‌  و زیرسازی‌های لازم هم صورت گرفته است.
۷۷ درصد مردم آمریکا معتقدند رسانه‌های این کشور اخبار جعلی منتشر می‌کنند
باشگاه خبرنگاران/بر اساس نظرسنجی دانشگاه مونماوث در نیوجرسی آمریکا ۷۷ درصد از مردم آمریکا می‌گویند گزارش رسانه‌های خبری اصلی “اخبار جعلی” است.براساس نظرسنجی این دانشگاه بی اعتمادی به سازمان‌های خبری به نسبت سال قبل افزایش یافته است. سال گذشته ۶۳ درصد درباره انتشار اطلاعات نادرست ابراز نگرانی کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *