خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۲۸

مشترکین گرامی ضمن عرض تبریک میلاد امام باقر علیه السلام و حلول ماه رجب به اطلاع می‌رساند شماره بعدی خبرروز، ۱۴ فروردین۹۷ منتشر می‌شود

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: مسؤولان اجرای اقتصاد مقاومتی را اصل قرار دهند
  • رئیس جمهور: از منافع ملی در هیچ شرایطی عدول نخواهیم کرد
  • رئیس مجلس : اروپایی‌ها مسئله موشکی ایران را با برجام یکی نکنند
  • برای چهارمین بار پوتین رئیس جمهور روسیه شد
  • شماری از نظامیان سعودی در عملیات نیروهای یمنی کشته شدند

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۲۸
*  اروپا توان تصمیمات مهم را ندارد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپا همواره نشان داده با وجود این‌که یک مجموعه ۲۸ کشوری است، اما توانمندی لازم را برای تصمیمات مهم ندارد.
علاءالدین بروجردی در واکنش به تصمیم اخیر تروئیکای اروپایی (کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس) برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران با هدف نگه داشتن آمریکا در توافق هسته‌ای (برجام) اظهار کرد: این‌که کشورهای اروپایی برای خوش‌رقصی در مقابل آمریکا بخواهند جمهوری اسلامی ایران را تحریم کنند، بدترین روشی است که نشان‌دهنده ضعف اروپایی‌ها در مقابل فشارهای آمریکا خواهد بود. وی افزود: اگر چنین تصمیمی بخواهد عملی شود، قطعاً اثر تخریبی شدیدی بر روابط ایران و اروپا خواهد گذاشت.
*  اگر راهبرد نداشتیم از نظر دفاعی به خودکفایی نمی‌رسیدیم
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی توانسته از مراحل بسیار خطرناکی عبور کند، گفت: اگر راهبرد نداشتیم از نظر دفاعی به خودکفایی و پیشرفت نمی رسیدیم و نمی توانستیم نفوذ خود را گسترش دهیم.
سید کمال خرازی اظهار کرد: دشمنان ما از ابتدا می‌خواستند انقلاب را به شکست بکشانند، جنگ به راه انداختند، کودتا کردند، انواع تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی ایران برقرار ساختند؛ اما به‌رغم همه‌ این‌ توطئه‌ها، جمهوری اسلامی ایران توانست از این مخاطرات عبور کند و نفوذش را هم گسترش دهد. وی افزود: این نشان می‌دهد که هدایت ، رهبری و راهبردی وجود داشته است که ما توانسته‌ایم از مراحل بسیار خطرناکی که جمهوری اسلامی ایران با آن‌ روبه‌رو بوده است، عبور کنیم و به ثبات، امنیت و پیشرفت برسیم.
** همشهری ۹۶/۱۲/۲۸
*  انتخاب چهارباره پوتین
ولادیمیر پوتین با کسب اکثریت آرا و با شکست ۷ رقیب نه چندان قدرتمند خود برای چهارمین بار به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب شد. از میان ۱۰۹ میلیون نفری که برای شرکت در رأی‌گیری ثبت‌نام کرده بودند، اکثریت آرا به نفع پوتین به صندوق ریخته شد تا پوتین ۶۶ ساله برای ۶ سال دیگر رئیس جمهور باقی بماند.
*  دستگیری فرمانده داعشی در نزدیکی موصل
نیروهای عراقی در چارچوب عملیات پاکسازی مناطق اطراف موصل که با هدف از بین بردن بقایای نیروهای داعش انجام شده است، موفق شدند یکی از فرماندهان این گروه تروریستی را دستگیر کنند. فرد دستگیر شده فرمانده پلیس داعش در نینوا و مسئول جمع‌آوری مالیات از مردم محلی بود که در روستایی در شمال موصل مخفی شده بود. ۸ ماه پیش شهر موصل از کنترل نیروهای داعش خارج شد. از آن زمان عملیات پاکسازی استان نینوا و مناطق اطراف آن در جریان بوده است.
** کیهان ۹۶/۱۲/۲۸
*  کسی که قانون را قبول ندارد مصداق دیکتاتور است
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه درآخرین نشست خبری امسال:
– قاچاق به تولید داخلی ضربه می‌زند و علاوه‌بر ایجاد بیکاری مفاسد اجتماعی را هم افزایش می‌دهد.
– روند رسیدگی پرونده دانه درشت‌های مفاسد اقتصادی و اختلاس به دلیل ثروت، قدرت و اعمال نفوذ طولانی است و به دست آوردن مدرک علیه آنها به راحتی نیست.
– هیچ یک از کشاورزان معترض بازداشت نیستند.
– کسی که قانون را قبول ندارد مصداق دیکتاتور است.
– قانون به من اجازه نمی‌دهد اتهام‌های رحیم مشایی را بگویم اما اتهام‌های وی متعدد است و باید رسیدگی شود و وی هم‌اکنون در بازداشت است.
– اگر کارمند و قاضی در دستگاه قضا فساد کرد با بیشترین درجه قانون با آن برخوردمی‌شود.
– قانون ما تابعیت غیرایرانی را به رسمیت نمی‌شناسد و نباید در مسئولیت‌های دولتی باشند.
-در تهران برای ۱۷۵ نفر و استان‌ها ۲۸۷ نفر درخصوص حوادث دی ماه کیفرخواست صادر شده که هنوز به مرحله صدور حکم نرسیده است.
*  اوضاع در اسرائیل خطرناک شده نگران تبعات انتقال سفارت آمریکا هستیم
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اوضاع امنیتی این رژیم را «پیچیده» و «خطرناک» توصیف و نسبت به پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به قدس به شدت، ابراز نگرانی کرد. «اویگدور لیبرمن» اوضاع امنیتی جاری رژیم صهیونیستی را پیچیده و خطرناک خواند و گفت، فلسطینی‌ها در واکنش به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، در روزهای آینده، اقداماتی انجام خواهند داد که نگران‌کننده است.
وزیرجنگ رژیم صهیونیستی پس از ابراز ترس نسبت به تحولات ماه‌های آینده، (به زعم خودش) هشدار داد: «ما دست بسته باقی نخواهیم ماند و دستگاه‌های امنیتی اسرائیل اقدامات لازم را انجام خواهند داد. ولی من تکرار می‌کنم که اوضاع پیچیده است.»
** شرق ۹۶/۱۲/۲۸
*  ابلاغ قانون بودجه ۱۳۹۷ کل کشور
رئیس‌جمهوری قانون بودجه ۱۳۹۷ کل کشور را به سازمان برنامه‌وبودجه ابلاغ کرد. در ابلاغیه رئیس‌جمهوری به سازمان برنامه‌وبودجه آمده است: در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی به پیوست «قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور» را که در جلسه ٢٠/١٢/١٣٩۶ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ٢۶/١٢/١٣٩۶از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حذف یک بند از تبصره ۱۱ موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد جهت اجرا ابلاغ می‌شود.
** ایران ۹۶/۱۲/۲۸
*  اگر ترامپ از برجام خارج شود ما به تعهدات خود در ایران پایبندیم
مدیر اجرایی شرکت نفتی توتال فرانسه تأکید کرد که اگر امریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود، این شرکت به تعهدات خود در این کشور پایبند خواهد بود. «پاتریک پویانه» گفت: اگر دونالد ترامپ به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود و بار دیگر تحریم‌های اقتصادی را به این کشور بازگرداند، توتال همچنان به تعهدات خود در ایران مبنی بر توسعه میدان گازی پارس جنوبی متعهد است و برای ادامه فعالیت خود درخواست معافیت می‌کند.
*  از منافع ملی در هیچ شرایطی عدول نخواهیم کرد
حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت در سال ۱۳۹۶ با تأکید بر اینکه تلاش برای تقویت ثبات و امنیت منطقه را به‌عنوان هدف اصلی ادامه خواهیم داد، گفت: امیدوارم در سال آینده شاهد اقدامات خوبی در زمینه ثبات و امنیت باشیم و اصل تعامل سازنده با جهان را بدون توجه به خواسته امریکا و تمامی بدخواهان ملت ایران و یکی دو کشور کوچک منطقه با قوت ادامه خواهیم داد و از منافع ملی در هیچ شرایطی عدول نخواهیم کرد و همواره حافظ امنیت و مصالح ملی خواهیم بود و مطمئن هستیم مردم نیز خادمان خود را یاری خواهند کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۲۸
*  تورم در سال آینده هم تک رقمی خواهد بود
ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت: با حفظ انضباط پولی و مالی دولت، در سال آینده هم تورم تک رقمی خواهیم داشت.
*  پیش بینی نیوزویک از سقوط نتانیاهو
یک مجله آمریکایی شماره جدید خود را به پیش بینی در خصوص برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آینده این رژیم اختصاص داده است. نیوزویک طرح روی جلد شماره جدید خود را به پیش بینی در خصوص احتمال برکناری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این سمت به دلیل فساد مالی و همچنین اینکه در صورت برکناری وی چه آینده ای در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود اختصاص داده است.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۲۸
*  در هیچ کشوری دخالت نداریم اما در منطقه تأثیرگذاریم
امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس کشورمان در امور بین‌الملل در پاسخ به سوالی در رابطه با نقش ایران و عربستان در یمن گفت: در دیدار با مسؤولان و سیاستمداران دائما با این سوال مواجه می‌شوم که عربستان می‌گوید مشکل ما با ایران مربوط به دخالت‌های آن در سوریه، ‌عراق، لبنان، یمن و بحرین است؛ با تمام وضوح می‌گویم ما در هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم اما در منطقه تاثیرگذار هستیم.
*  تأکید آیت‌الله‌العظمی سیستانی بر تداوم نیاز به حشدالشعبی
یک فرمانده حشدالشعبی نزدیک به مرجعیت عراق می‌گوید آیت‌الله العظمی سیستانی همچنان بر نیاز عراق به وجود نیروهای مردمی (حشدالشعبی) تاکید دارد. میثم الزیدی، فرمانده نیروی رزمی حضرت عباس(ع) وابسته به مرجعیت عالی عراق روز یکشنبه گفت: ضروری است این تشکیلات که با فتوای مرجعیت ایجاد شده حفظ شود و همچنین مراقبت کنیم روحیه جهادی حاکم بر آن نیز با چالش‌های دنیایی آسیب نبیند.
** جوان ۹۶/۱۲/۲۸
*  دشمن دنبال بی تفاوت کردن حوزویان نسبت به انقلاب است
آیت الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه مشهد تحصیل علم، تقوا و زمان شناسی را وظیفه نخست روحانیت دانست و گفت: روحانیت همواره باید در کنار مردم باشد و خود را از مردم جدا نکند. وی افزود: مثل همیشه باید زبان گویای مردم باشیم و از اسلام و انقلاب و مکتب اهل بیت(ع) حراست کنیم و بدانیم مردم بیش از گفتار ما به عمل ما نگاه می‌کنند؛ حوزه‌های علمیه باید با نشاط، مطالبه گر، مجتهد پرور و انقلابی باشند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه دشمنان برای نفوذ و ضربه زدن به حوزه‌های علمیه ادامه داد: یقین بدانید که دشمن می‌خواهد در اثرگذارترین نهاد یعنی حوزه‌های علمیه نفوذ کند تا بتواند حوزه را نسبت به جریانات انقلاب و اسلام بی‌تفاوت کند، باید جلوی این کار گرفته شود، حوزه علمیه همیشه مستقل بود و باید این استقلال حفظ شود.
*  سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه شد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه با صدور احکام جداگانه ای سردار سید قاسم قریشی را به سمت “معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه” و سردار یدالله جوانی را به سمت “معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه” منصوب کرد. پیش از این سردار محمد حسین سپهر و سردار رسول سنایی راد عهده دار سمت معاون هماهنگ کننده و معاون سیاسی مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بودند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۲۸
*  عفرین به کنترل ارتش ترکیه درآمد
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که در پنجاه و هشتمین روز عملیات شاخه زیتون، مرکز شهر عفرین به کنترل کامل ارتش ترکیه درآمده است.
اردوغان طی یک سخنرانی گفت: عفرین دیگر در چنگال تروریست‌ها نیست و در اختیار نمادهای صلح و آرامش قرارداد و هم اکنون در آنجا پرچم ترکیه و پرچم ارتش آزاد سوریه به اهتزاز درآمده است.
*  همه اعضای دولت مخالف استیضاح وزرا بودند
معاون پارلمانی رئیس جمهور با رد این ادعا که بخشی از دولت موافق استیضاح وزرای راه، تعاون و کشاورزی بود، گفت: اینکه گفته شود بخشی از دولت با استیضاح وزرا موافق بود حرف درستی نیست. اگر بنا بود چنین دیدگاه وجود داشته باشد، من حتما در جریان قرار می‌گرفتم. امیری گفت: همه اعضای دولت مخالف استیضاح وزرا بودند.
** رسالت ۹۶/۱۲/۲۸
*  حوزه با کرسی‌های آزاداندیشی، برجستگی اسلام را تبیین کند
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در درس تفسیر خود با بیان اینکه نبوت پیامبران درجاتی دارد، گفت: انبیای دیگر دو رسالت داشتند که تتمیم نور خود و برتری نور آن‌ها نسبت به ادیان معاصر بوده است اما پیامبر اسلام افزون بر این دو رسالت، رسالت برتری مکتب تا روز قیامت است. وی اظهار داشت: این رسالت را بر عهده حوزه‌های علمیه و علما قرار دادند و علمای دین موظف هستند کاری کنند که تمام معارف قرآن کریم روشن شوند و بکوشند که نسبت به مکتب های دیگر برتری وجود داشته باشد، کرسی های آزاد اندیشی در مرحله داخلی و بین‌المللی باید پیگیری شده و کنگره‌ها و مناظره بین ادیان هم در حوزه منطقی وجود داشته باشد.وی ادامه داد: حوزه زمانی می تواند کرسی آزاداندیشی داشته باشد که مکاتب دیگر را به خوبی ادراک و تحلیل و برجستگی اسلام نسبت به مکاتب دیگر را تبیین کند.
*  اروپایی‌ها مسئله موشکی ایران را با برجام یکی نکنند
علی لاریجانی در دیدار یوسف بن علوی وزیرخارجه عمان گفت: شرایط امروز منطقه در حالت ناآرامی قرار دارد و کشورهای منطقه و سایر کشورها باید به این مسئله آگاه باشند که نباید به این شرایط دامن زد.رئیس قوه مقننه تصریح کرد: اکنون که مسئله موشکی ایران باعث دغدغه خاطر برخی از کشورها شده است باید گفت که دلیل این همه هراس چیست و این تکنولوژی موشکی از ۳۰ سال پیش در اختیار ما قرار دارد و مسئله جدیدی نیست و نکته بعدی اینکه جمهوری اسلامی ایران به سوی کدام کشور موشک پرتاب کرده است. وی در خصوص برجام تاکید کرد: ایران نسبت به این توافقنامه پایبند بوده است و این تعهد تازمانی پابرجا خواهد بود که طرف های دیگر نیز به تعهدات خود پایبند باشند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۲۸
*  جذب ۱/۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی توسط دولت دوازدهم
وزیر صنعت، معدن و تجارت از جذب یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت از زمان آغاز به‌کار دولت دوازدهم تا کنون خبر داد. محمد شریعتمداری در پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال ۹۶ افزود: تاکنون ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار منابع به‌صورت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از تصویب شورای عالی سرمایه‌گذاری گذشته و با استفاده از این سرمایه‌ها افزون بر ۲۵۰ طرح در ماه‌های گذشته به بهره‌برداری رسید.
** آرمان ۹۶/۱۲/۲۸
*  ظریف بستری شد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به تداوم کسالت شدید آقای ظریف وزیر امور خارجه که از شنبه آغاز و منجر به بستری شدن چند ساعته ایشان در بیمارستان شد و نیز نیاز به استراحت مطلق طبق تجویز پزشک معالج، کلیه برنامه‌ها و ملاقات‌های ایشان از جمله با همتای عمانی جناب آقای یوسف بن علوی لغو شد. قاسمی افزود: وزیر امور خارجه عمان که در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی در ایران حضور دارد تاکنون با مقامات مختلف کشورمان از جمله ریاست مجلس ، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس کل بانک مرکزی دیدارهای ثمر بخشی داشته است. وزیر امور خارجه عمان همچنین در ضیافت ناهاری که به افتخار ایشان ترتیب داده شد شرکت خواهند کرد.
*  «حسین شیرازی» آزاد شد
رئیس دادگاه ویژه روحانیت از آزادی سید حسین شیرازی فرزند سید صادق شیرازی از زندان خبر داد.حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری گفت: قرار بازداشت وی به قرار وثیقه تبدیل شده است. وی افزود: با تبدیل این قرار، ضرورتی به ادامه بازداشت وی نبود.
*  ادعای وزرای خارجه مصر و امارات علیه ایران
عبدا… بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات که به قاهره سفر کرده است با سامح شکری، وزیر خارجه مصر دیدار کرد. وزیر خارجه مصر در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای اماراتی خود مدعی شد: دخالت‌های ترکیه و ایران اوضاع داخلی سوریه را پیچیده‌تر کرده است.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۲۸
*  مهمترین چالش دولت در سال آینده اشتغال و معیشت مردم است
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۶ و در جمع خبرنگاران اشتغال و معیشت مردم را مهمترین چالش دولت در سال آینده برشمرد و گفت: باید در سال آینده برای این موضوع برنامه های جدی تدوین کنیم که مهمترین آنها افزایش سرمایه گذاری است.وی افزود: نیازمند این هستیم که بخش خصوصی و شرکت های دولتی منابع خود را به سمت سرمایه گذاری در این حوزه بیاورند و پس از آن به دنبال سرمایه گذاری خارجی باشیم.
*  ترامپ در ماه می از برجام خارج می‌شود
باب کورکر سناتور ارشد جمهوری‌خواه و رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مصاحبه‌ای با برنامه «رو در رو با ملت» شبکه سی‌بی‌اس آمریکا، گفت: در ماه می با توافق هسته‌ای ایران روبرو خواهیم شد و اکنون شرایط آنگونه به نظر می‌رسد که برجام تمدید نخواهد شد.
وی افزود: من فکر می‌کنم که رییس‌جمهور به احتمال زیاد از برجام خارج خواهد شد مگر آنکه شرکای اروپایی ما بتوانند واقعا به یک چارچوب برای توافق با کاخ سفید در مورد برجام دست یابند و اکنون به نظر نمی‌رسد که آنها این عزم را داشته باشند.
** خراسان ۹۶/۱۲/۲۸
*  دیدار نماینده سردار جعفری با خانواده جان باختگان سقوط هواپیما
سردار تقی‌زاده مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج به نمایندگی از فرمانده کل سپاه با حضور در منزل مرحوم پاسدار علی زارع از جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج، با خانواده داغدار وی دیدار کرد.
*  اعلام ختم رسیدگی به پرونده «اتوبوس مرگ»
سومین و آخرین جلسه دادگاه راننده اتوبوس مرگ در جریان اغتشاشات گلستان هفتم، دیروز در حالی برگزار شد که قاضی کشکولی پس از دریافت آخرین دفاعیات متهم و وکیل تعیینی وی، ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد. بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری قاضی در نهایت یک هفته مهلت دارد تا رأی لازم را صادر کند.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۲۸
*  سفر شاهزاده سعودی در محور غربی-عبری-عربی
شاهزاده سعودی که این روزها به قاهره و لندن سفر کرده است قصد دارد هفته آتی به آمریکا سفر کند. گفته می‌شود یکی از موضوعات مهم دیدار ولیعهد عربستان با رییس‌جمهور آمریکا، ایران خواهد بود.
روزنامه الحیات در گزارشی مدعی شد که این دیدار بر مسائلی مانند «نقش ویرانگر ایران در منطقه»، تحکیم همکاری دوجانبه ریاض و واشنگتن، بحران عربستان با قطر، وضعیت در یمن و سوریه تمرکز خواهد کرد. این روزنامه به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرد استقبال کاخ سفید از سفر بن‌سلمان، تمایل آمریکا برای «تعمیق رابطه راهبردی امنیتی و اقتصادی» با عربستان را نشان می‌دهد.
به گفته الحیات، بن‌سلمان و ترامپ درباره توافق بر سر مقابله با ایران و اصلاح توافق هسته‌ای هم گفت‌وگو خواهند کرد.
*  بازدید بشار اسد از غوطه شرقی
بشار اسد رئیس‎جمهور سوریه ضمن بازدید از غوطه شرقی در ریف دمشق، با نیروهای ارتش این کشور و فرماندهان آن دیدار و گفت‎وگو کرد.
بازدید اسد از غوطه شرقی دمشق در حالی صورت می‌گیرد که بیشتر مناطق غوطه تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسؤولان اجرای اقتصاد مقاومتی را اصل قرار دهند
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس و اعضای بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد: باید یک برنامه تشکیلاتی منظم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی وجود داشته باشد و پس از آسیب شناسی باید به سراغ برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی اقتصادی هدفمند رفت و مشکلات را حل کرد. وی دربخش دیگری ازسخنان خود خاطرنشان کرد: امروزه برخی نیازها و توقعات در جامعه کاذب است و حتی زندگی طلبگی امروز با گذشته تفاوت دارد، باید افراد را به زندگی ساده دعوت کرد و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند اقتصاد مقاومتی را باید اصل قرار داد.
مردم در ایام نوروز از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند
مهر/آیت الله سبحانی تأکید کرد: اگر مردم در ایام نوروز به دیدار فامیل و اقوام و صله ارحام بروند و به فقرا و یتیمان رسیدگی کنند عید واقعی است.استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آمار بالای تلفات در تصادف‌های جاده‌ای همزمان با ایام نوروز، گفت: بهتر است مردم در این ایام از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.وی اضافه کرد: اگر در ایام نوروز ما به سفرهای معصیت‌دار برویم و یا سفرها به خلاف‌های رانندگی که منجر به کشتن خود و دیگران می‌شود منتهی شود، عید نخواهد بود.
 عملیات شهادت طلبانه در قدس
مهر/منابع فلسطینی از عملیات شهادت طلبانه ضد صهیونیست‌ها در بیت المقدس خبردادند.این منابع اعلام کردند: این عملیات در منطقه باب الواد در بیت المقدس رخ داد.منابع وابسته به رژیم صهیونیستی جراحت صهیونیست زخمی شده را وخیم اعلام کردند.بر اساس این گزارش؛ این صهیونیست از ناحیه فوقانی بدن هدف قرار گرفته است.منابع فلسطینی از شهادت فلسطینی عملیات شهادت طلبانه خبر دادند.
بیانیه مجمع مدیران حوزه‌های هندوستان در حمایت از ولایت فقیه
حوزه/ مجمع مدیران حوزه‌های علمیه هندوستان در حمایت از ولایت فقیه و جایگاه مرجعیت اصیل شیعی، بیانیه ای صادر نمود.دراین بیانیه آمده است: اصل مترقی ولایت فقیه به عنوان یکی از آموزه‌های ناب مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و یکی از اصول اندیشه‌های حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) می‌باشد لذا به همه جریان‌های تفرقه افکن که در داخل هند و سایر کشورها با بیان وقلم خود این ستون خیمه انقلاب را تضعیف نموده وموجب تفرقه و تقویت دشمنان می‌شوند؛ هشدار قاطع می‌دهیم که دست از فتنه وتفرقه آفرینی بردارندودراین شرایط بسیار حساس تاریخی که می‌تواند برای آینده جهان اسلام مهم و سرنوشت سازباشد ازایجاد هرگونه تنش سیاسی وفرقه ای به شدت پرهیز کنند.
 تارنمای آمریکائی: اسرائیل اشغالگر است
ایرنا/ تارنمای لوبلاگ در تحلیلی نوشت که اقدام نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی ، به معنای عدم تمایل وی برای صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.این تارنمای آمریکایی ادامه داد: بنیامین نتانیاهو بارها به زبان عبری و تحت عناوین مختلف از ادامه اشغال فلسطین سخن گفته است. اما این بار در مقابل دوربین و به زبان انگلیسی خاطرنشان کرد که اسرائیل هرگز به اشغال فلسطین پایان نخواهد داد.
بی.بی.سی در امور داخلی ایران دخالت می‌کند
ایرنا / سفیر فدراسیون روسیه در تهران گفت: برنامه‌های سرویس فارسی بی.بی.سی مداخله آشکار در امور داخلی ایران است و ما این را محکوم می‌کنیم.
 عربستان امنیت فرودگاه هایش را به شرکت صهیونیستی سپرد
ایرنا/ دیوان پادشاهی عربستان در یک دستور فوری و سری اعلام کرد که امنیت فرودگاه‌های کشور باید به شرکت‌های خارجی سپرده شود، که در پی این دستور شرکت «جی.فور.اس» (G4S) متعلق به رژیم اشغالگر قدس انتخاب شد. دستور سپرده شدن امنیت فرودگاه‌ها به دلیل ترس و نگرانی ریاض از گروه‌های مخالف به ویژه بعد از اقدامات ولیعهد این کشور در دستگیری مخالفان صورت می‌گیرد.گفته می‌شود خاندان سلطنتی نگران است مبادا نیروهای امنیتی بومی فرودگاه برخی مقامات را در فرار از کشور یاری کنند و به همین دلیل آنها را خلع ید کرده و امنیت را به شرکت اسراییلی سپرده‌اند.
 دولت آمریکا تهدیدی برای امنیت نظام جهانی است
ایرنا/ دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) گفت: دولت آمریکا تهدیدی برای ثبات و امنیت نظام جهانی است. صائب عریقات افزود: رفتار دولت آمریکا نظام حقوقی بین المللی را خراب می‌کند و باعث انزوای آمریکا می‌شود.
 ایران مانند همیشه بر چالش‌ها پیروز می‌شود
ایرنا/ سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در چالش‌های پیش رو در منطقه و عرصه‌ی جهانی با توجه به ظرفیت کشور، توان ملی و آن‌چه به جمهوری اسلامی ایران قدرت می‌بخشد که همانا مردم ایران هستند، مثل گذشته جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بر این چالش‌ها پیروز شود و از آن‌ها عبور کند.قاسمی پیرامون ترمیم روابط جمهوری اسلامی با کشورهای عربی نیز گفت: ما در سال ۹۶ موفقیت‌های فراوانی داشتیم و در حوزه‌ی ارتباط با همسایگان و بسیاری از کشورهای پیرامونی توانستیم روابط خود را ترمیم کنیم. و در بعضی از کشورها گام‌های نخست برداشته شده است.
شماری از نظامیان سعودی در عملیات نیروهای یمنی کشته شدند
 ایرنا /منابع خبری گزارش دادند که در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مناطق مرزی این کشور با عربستان، شماری از نظامیان سعودی کشته و یا زخمی شدند.توپخانه ارتش یمن همچنین مواضع نظامیان سعودی را در منطقه برج السوده و حسکول واقع در نجران هدف قرار دادند که در این حملات نیز شماری کشته یا زخمی شدند.
اذعان مقام‌های آمریکایی به ناپختگی و کارنابلدی نظامیان سعودی
فارس/یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به نقل از مقام‌های این کشور به ناشی بودن و کارآزموده نبودن پرسنل نیروی هوایی سعودی و نقش آن در تلفات بالای غیرنظامیان در جنگ یمن اذعان کرده است.یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفت: «ما از نگرانی‌ها درباره تلفات غیرنظامیان [در جنگ یمن] اطلاع داریم و درست به همین دلیل هم با سعودی‌ها همکاری می‌کنیم.»اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که دولت آمریکا توصیه‌های گروه‌های حقوق بشری برای متوقف کردن فروش سلاح‌های پیشرفته در جنگ یمن را نادیده گرفته است.
ایران تا رسیدن به عربستان فاصله دارد
فارس/ ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی مدعی شد که ایران با رسیدن به برابری با عربستان فاصله دارد.محمد بن سلمان بار دیگر ادعا‌ها درباره ایران را هم تکرار کرده و این کشور را به تلاش برای گسترش نفوذش در یمن متهم کرده است.وی گفت: «متأسفانه، ایران در حال ایفای نقشی مخرب است. حکومت ایران روی ایدئولوژی صرف بنا شده است. بسیاری از عوامل القاعده در این کشور محافظت می‌شوند و ایران از تحویل آن‌ها به قانون و استرداد آن‌ها به ایالات متحده امتناع می‌کند.»
پارلمان لبنان مطابق خواسته آمریکا و عربستان نخواهد بود
حوزه/ عضو ارشد حزب الله گفت: ما در جنگی قرار داریم که عربستان و آمریکا از طریق انتخابات علیه مقاومت به راه انداخته که هدفش جلوگیری از موفقیت حزب الله در انتخابات پارلمان است تا اختیار پارلمان را به دست گیرد و برای این کشور تصمیم گیری کند.
شیخ علی دعموش ادامه داد: تمام تلاش‌هایی که برای دور کردن مردم از مقاومت صورت گرفته، منجر به شکست شد؛ چرا که ملّت ما از آگاهی کامل برخودار است و به مقاومت ایمان داشته و هر چقدر هم که فشار‌ها و چالش‌ها بیشتر باشد، باز مردم به آن پایبند هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *