خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۲۷

  • واکنش آیت الله‌العظمی مکارم شیرازی به شایعات منتشر شده در فضای مجازی
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: امور فرهنگی کشور باید هماهنگ با اسلام و انقلاب باشد
  • حجت الاسلام والمسلمین کعبی: رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای تضمین ماندگاری انقلاب است
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی: ایران به نقض عهدهای مکرر آمریکا در برجام پاسخ شایسته می‌دهد
  • دکتر عراقچی: تحریم غیر هسته‌ای ایران از سوی اروپا اشتباه بزرگی است
  • طرح ششگانه «هیأت اندیشه‌ورز خبرگان» و کارگروه آن مشخص شد

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۲۷
*  حل مشکلات منطقه در گرو گفت‌وگوی ایران و عربستان
رئیس فراکسیون هم‌پیمانی ملی عراق تاکید کرد حل مشکلات موجود در منطقه فقط از طریق گفت‌وگوی سازنده ایران و عربستان میسر می‌شود.
حجت الاسلام عمار حکیم با بیان این‌که ما می‌خواهیم درهای عراق در سطح منطقه‌ای باز باشد، اظهار کرد: روابطمان با برادران ایرانی و ترک بسیار است. روابط ما با برادران عرب نیز خیانت نیست و روابط با دوستان در جامعه بین‌المللی موجب ناسازگاری نمی‌شود.
*  رجال سیاسی و مذهبی از منظر شورای نگهبان
سخنگوی شورای نگهبان، جزئیات مصوبه این شورا درباره تعریف معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری را تشریح کرد. عباسعلی کدخدایی در نشست خبری خود همچنین در پاسخ به پرسشی که از مشخص نبودن امکان نامزدی زنان در انتخابات ریاست جمهوری ذیل تعریف بحث رجل سیاسی پرسیده شد، گفت: هنوز بحث جنسیت در تعیین مصداق رجل سیاسی مشخص نشده است.
** همشهری ۹۶/۱۲/۲۷
*  روابط حماس با ایران عالی است
موسی ابومرزوق، عضو ارشد جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای الحوار در پاسخ به این سوال که روابط ایران و جنبش حماس در حال بهبودی است و برخی از این گسترش روابط و بهبودی در این شرایط انتقاد می‌کنند، گفت: هیچکس نمی‌تواند از روابط حماس انتقاد کند، این طرف‌ها در حالی که حماس را در تنگنا قرار می‌دهند نمی‌توانند از روابط و همکاری آن با دیگر کشورها انتقاد کنند. وی افزود: بدون شک روابط ما با ایران عالی است و حمایت‌های زیادی به ما می‌کند که دیگران از آن‌ها دریغ می‌کنند. او می‌گوید: روابط ایران و حماس به مرحله قبل از اتفاقات سوریه نزدیک شده است.
*  ۷ میلیون آواره؛ میراث جنگ سوریه
نصرالحریری رئیس ائتلاف ملی مخالفان دولت اسد گفت: از آغاز جنگ سوریه تا به امروز۷ میلیون شهروند سوری از خانه‌های خود آواره شده‌اند. وی مسئولیت بخشی از مشکلات آوارگان را متوجه جامعه جهانی دانست و گفت: سازمان ملل در کمک به مردم سوریه تا حد زیادی ناتوان بوده است.
** کیهان ۹۶/۱۲/۲۷
*  سخنرانی نوروزی امام خامنه‌ای در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی انجام می‌شود
متولی آستان قدس رضوی(ع) از مردم برای حضور باشکوه در سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی دعوت به‌عمل آورد و گفت:‌ مراسم باشکوه سخنرانی رهبر معظم انقلاب از ساعت ۱۵ روز چهارشنبه یکم فروردین‌ماه ۹۷ در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود.
*  استیضاح‌های اخیر اوج جناح گرایی و فاصله از مردم را نشان داد
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه اینستاگرام خود با ‌اشاره به استیضاح‌های اخیر در مجلس، نوشت: پس از دهه اول انقلاب اسلامی، جناح‌های سیاسی در اداره کشور جان گرفتند. هرچه حضور جناح‌ها پررنگ‌تر شد، ارتباط دولت و مجلس با مردم کاهش یافت. وی در همین باره تصریح کرد: استیضاح‌های اخیر، اوج جناح‌گرایی و فاصله از مردم را نشان داد و یک‌بار دیگر، زنگ خطر را برای مسئولان به صدا درآورد.
** شرق ۹۶/۱۲/۲۷
*  آمریکا نمی‌تواند اقدام نظامی علیه ایران اتخاذ کند
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس ایران در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با یک رسانه در پاسخ به این سوال که ترامپ اعلام کرد آخرین بار است که توافق هسته‌ای را تمدید می‌کند و در واقع رفتارهای ترامپ را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، آیا انتظار حمله نظامی از سوی آمریکا علیه ایران را دارید، گفت: آمریکا در شرایط کنونی نمی‌تواند اقدام نظامی علیه ایران اتخاذ کند. همچنین عدم آگاهی آمریکا از زیرساخت‌های دفاعی ایران و پاسخ ایران به تجاوزها و تعرضات در سال‌های گذشته که واشنگتن شاهد آن بود باعث می‌شود که آمریکا برای این اقدام حساب و کتاب انجام دهد.
** ایران ۹۶/۱۲/۲۷
*  پیام تبریک روحانی به رؤسای جمهوری چین و ارمنستان
رئیس جمهوری در پیامی با تبریک انتخاب مجدد آقای شی جین پینگ به‌عنوان رئیس جمهوری خلق چین، ابراز امیدواری کرد در دوره پیش‌رو، روابط تهران – پکن در همه زمینه‌ها بیش از پیش ارتقا یابد. حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین در پیامی انتخاب رئیس جمهوری ارمنستان را تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که روابط تهران – ایروان با عنایت به پیوندهای فرهنگی و تاریخی میان دو ملت‌، بیش از پیش گسترش خواهد یافت.
*  تحریم غیر هسته‌ای ایران از سوی اروپا اشتباه بزرگی است
سید عباس عراقچی، مقام دیپلماتیک ایران به خبر تحریم‌های احتمالی اروپا علیه ایران واکنش نشان داد و گفت در صورتی که کشورهای اروپایی تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران وضع کنند، مرتکب اشتباه محاسباتی بزرگی می‌شوند. عراقچی یادآور شد که برای حفظ برجام راهی جز پایبندی امریکا و دیگر کشورها به تعهداتش وجود ندارد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۲۷
*  بیانیه کمیسیون مشترک برجام نشانگر قوت این توافق است
حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن جمعه شب با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: جمله پایانی جمع‌بندی جلسه امروز کمیسیون مشترک با حضور آمریکا، می‌رساند که تا چه حد هنوز برجام قوی است.
در این بیانیه آمده است: ‘تمامی اعضا پایبندی مستمر خود به تعهدات برجامی را موردتوجه قرار داده و بر ضرورت حصول اطمینان از اجرای مؤثر آن در تمامی بخش‌های مربوطه با حسن نیت و در فضایی سازنده تاکید کردند.’
*  افشای جزئیات تازه از طرح صهیونیستی “معامله قرن”
نشریه ‘میدل ایست آی’ انگلیس فاش کرد: مقامات سعودی نسخه‌ای از طرح تهیه شده توسط آمریکا (درباره فلسطین) موسوم به ‘معامله قرن’ را به ‘محمود عباس’ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل دادند که هنوز رسما منتشر نشده است.
براساس این طرح، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی می‌شود که بررسی مساله پناهندگان را نیز در بر می‌گیرد.
همچنین به موجب آن، فلسطینیان باید ‘شهر قدس جدید’ را در روستاها و مجتمع‌های مسکونی کرانه باختری بسازند.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۲۷
*  طرح ششگانه «هیأت اندیشه‌ورز خبرگان» و کارگروه آن مشخص شد
طرح ششگانه هیأت اندیشه‌ورز خبرگان و کارگروه ششگانه‌ آن پس از تشکیل این هیأت در چهارمین اجلاسیه خبرگان مشخص شدند. وظایف و طرح ششگانه که تحقق آن بر عهده هیأت اندیشه‌ورز گذاشته شده است «رصد و دیده‌بانی کلان در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی»، «ارزیابی کلان راهبردی پس از رصد»، «ترسیم وضعیت موجود پس از ۳۹ سال»، «ترسیم وضعیت مطلوب»، «تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان‌سازی جهت هدایت افکار عمومی» و «مطالبه‌گری از قوای سه‌گانه و دستگاه‌های کلان نظام در قالب مطالبه‌گری کلان» است. همچنین ۶ کارگروه ذیل هیأت اندیشه‌ورز برای پیگیری این موارد شامل کارگروه‌های دین و فرهنگ، سیاست، اقتصاد، اجتماعی، علمی و فناوری- حقوقی- قضایی به‌عنوان زیرمجموعه‌های هیأت اندیشه‌ورز مشخص شدند.
** جوان ۹۶/۱۲/۲۷
*  وزارت کشور باید محور دولت الکترونیک باشد
وزیر کشور با تاکید بر اینکه وزارت کشور باید محور دولت الکترونیک باشد، گفت: یکی از راههای مقابله با فساد و گسترش شفافیت، اجرای دولت الکترونیک است.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم رونمایی از سامانه کدگذاری تقسیمات کشوری و تخصیص کد به روستاها، مزارع و مکان‌های سه استان کردستان، لرستان و قزوین، گفت: اگر سیستم‌های دولت الکترونیک توسعه یابد، می‌توانیم ۵ میلیون رفت و آمد را که باعث مشکلات عدیده می‌شود، کاهش دهیم. با این کار هم فساد کاهش خواهد یافت و هم شفافیت افزایش می‌یابد.
*  آمریکا می‌خواست از مسیر پاکستان به اغتشاشات دی ماه کمک کند
یک دیپلمات پاکستانی اعلام کرد که آمریکایی‌ها در پی اغتشاشات دی‌ماه گذشته در ایران برای دامن زدن و بهره‌برداری از اوضاع، از مقامات پاکستانی درخواست کردند تا ورود بعضی افراد را به خاک ایران تسهیل کنند و از آنها حمایت‌های لازم را به عمل آورند، که این درخواست با پاسخ قاطع مقامات پاکستانی مواجه شد.
این دیپلمات پاکستانی با اشاره به سیاست‌های تنش‌زای آمریکا در منطقه افزود: روابط اسلام آباد و تهران برای ما امری مهم و راهبردی است و حاضر به تضعیف این روابط آن هم به دست خودمان نیستیم. و اسلام آباد در امور داخلی کشورهای همسایه به هیچ وجه دخالت نمی کند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۲۷
*  اسفندیار رحیم مشایی بازداشت شد
دادستانی تهران اعلام کرد که اسفندیار رحیم مشایی دستگیر و بازداشت شده است.
پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: روز شنبه حسب دستور قضایی بازپرس دادسرای عمومی تهران نامبرده توسط مامورین پلیس دستگیر و به منظور انجام تحقیقات بازداشت شد.
بر اساس آخرین پیگیری‌ها اسفندیار رحیم مشایی به علت آتش زدن حکم صادره برای آقای بقایی در مقابل سفارت انگلیس بازداشت شده است.
*  ۱۲۰ میلیارد دلار هزینه یمن برای عربستان
در آستانه ورود به چهارمین سال تجاوز عربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی به یمن روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز به نقل از یک مقام سعودی نوشت: آل سعود در حمله سه ساله به یمن تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.
** رسالت ۹۶/۱۲/۲۷
*  امور فرهنگی کشور باید هماهنگ با اسلام و انقلاب باشد
آیت‌الله العظمی نوری ‌همدانی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی در مشهد مقدس با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: وضعیت فرهنگی کشور باید بهتر از این باشد چون فرهنگ قوام ونظام جامعه است، اگر فرهنگ درست باشد شناخت مشکل و حل آن آسانتر است و در مقوله فرهنگ باید کار جهادی شود.
وی اضافه کرد: تمام امور فرهنگی مانند تبلیغات، سینما و تلویزیون باید هماهنگ با اسلام و انقلاب باشد.
وی خطر فضای مجازی بدون نظارت و غیر بومی را بسیار جدی ارزیابی کرد و گفت: مکرر حوزه به مسئولان تذکر داد ولی ظاهراً بنای بر حل مشکل نیست.وی افزود: عده ای هم به دنبال این هستند که القا کنند حوزه با پیشرفت و فضای مجازی مخالف است در حالی که ما با فضای مجازی که از خارج هدایت می‌شود و جامعه، دین و کانون خانواده را با ایجاد شبهه و دروغ هدف قرار می دهد و سبب آسیب های اجتماعی می شود مخالف هستیم.
*  برخی مسئولان در تخلف موسسات مالی شریک بودند
دکتر توکلی گفت: برخی مسئولان در تخلف موسسات مالی شریک بودند . وی افزود:معمولا اگر به کسی ظلم کنم، حلالیت می طلبم. مرجع دیگری که حتما باید از او حلالیت خواست مردم هستند چون ما آن‎طور که باید، کار نکردیم بنابراین همواره خودمان را بدهکار مردم می‌دانیم. احمد توکلی گفت:مهم ترین کاری که در سال ۹۶ موفق شدیم،انجام دهیم اعلام جرم علیه کسانی بود که فساد مرتکب می شدند.بعضی به نتیجه رسید،بعضی در نیمه راه است.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۲۷
*  آمریکا در صورت خروج از برجام پشیمان خواهد شد
«جک استراو» وزیر امور خارجه پیشین انگلیس با یادآوری اهمیت برجام در جهت رفع نگرانی‌های غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت که آمریکا در صورت خروج از توافق هسته‌ای ایران (برجام) پشیمان خواهد شد. وی نتیجه گیری کرد: توانمندی ایران در زمینه فناوری هسته‌ای در سطحی است که آمریکا در صورت خروج از برجام پشیمان خواهد شد. وی گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا عنوان می‌کند که خواهان کسب اطمینان درباره انگیزه‌های هسته‌ای ایران است و برجام دقیقاً همین کار را می‌کند.
*  ساختمان سابق سفارت ایران در بُن آلمان از حضور افراد فرصت طلب تخلیه شد
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد که ساختمان سابق سفارت ایران در بُن آلمان از حضور افراد فرصت طلب تخلیه شد. بهرام قاسمی‌سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده و طی یک عملیات ضربتی از سوی پلیس آلمان افرادی که ظرف روزهای اخیر به صورت غیر قانونی در ساختمان سفارت سابق ایران در شهر بُن سکنی گزیده بودند اخراج و این ساختمان تحویل سرکنسولگری جمهوری اسلامی‌ایران در فرانکفورت شد. قاسمی‌افزود: این افراد فرصت طلب و ماجراجو چهار نفر بودند که با استفاده از فرصت خالی بودن ساختمان در سنوات اخیر چند روزی را بدون مجوز و به طور غیر قانونی در آن اتراق کرده بودند.
** آرمان ۹۶/۱۲/۲۷
*  ۷ کاندیدا با پوتین رقابت می‌کنند
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه درحالی برگزار می‌شود که ۷ نفر با ولادیمیر پوتین به رقابت می‌پردازند. ۱۸ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی مصادف با ۲۷ اسفندماه انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه برگزار خواهد شد. در صورتی که ولادیمیر پوتین در این انتخابات به پیروزی برسد، چهارمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز خواهد کرد.
*  ابلاغ بودجه ۹۷ به رئیس‌جمهور
رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را ابلاغ کرد. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را برای اجرا ابلاغ کرد. طبق قانون دولت موظف است، پیش از پایان سال‌جاری آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور را تصویب و به بخش‌ها برای اجرا، ابلاغ کند.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۲۷
*  مجمع تشخیص مصلحت نظر شورای نگهبان را در بودجه ۹۷ تایید کرد
در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، بند ح الحاقی تبصره ۱۱ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کشور، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراد اختلافی بودجه‌ای بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی را بررسی و نظر شورای نگهبان را تایید کرد.
*  روسیه ۲۳ دیپلمات انگلیس را اخراج کرد
وزارت خارجه روسیه در اقدامی تلافی جویانه ۲۳ دیپلمات انگلیسی در مسکو را عنصر نامطلوب خوانده و دستور خروج آنها از روسیه ظرف یک هفته، صادر کرد.
اعلام این تصمیم وزارت خارجه روسیه پس از احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه صورت گرفت. همچنین فعالیت شورای فرهنگی انگلیس در روسیه متوقف و فعالیت کنسولگری انگلیس در سن پترزبورگ متوقف شد.
** خراسان ۹۶/۱۲/۲۷
*  تقدیر سردار غیب‌پرور از خویشتن داری ناجا
سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اغتشاشات خیابان پاسداران تهران گفت: گستاخی طرف مقابل باعث شهادت بچه‌های خوب ما شد که در این جریان ناجا با خویشتن داری عمل کرد که این خویشتن داری بر اساس تدبیر بود.
*  امروز سومین جلسه دادگاه راننده اتوبوس مرگ برگزار می‌شود
جلسه سوم رسیدگی به پرونده محمد ثلاث راننده اتوبوس مرگ که در جریان اغتشاشات خیابان گلستان هفتم، سه مأمور نیروی انتظامی را زیرگرفت و به قتل رساند، امروز (یک شنبه) برگزار می‌شود .براساس این گزارش جلسه اول و دوم دادگاه وی به ریاست قاضی کشکولی، اولیای دم، متهم پرونده در روزهای بیستم و بیست و یکم اسفند ماه برگزارشد در جلسه دوم دادگاه قاضی با تقاضای استمهال توسط وکیل تعیینی متهم موافقت کرد و گفت: جلسه سوم رسیدگی در تاریخ ۲۷ اسفند برگزار خواهد شد.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۲۷
*  تشکیل کمیته مشترک بانکی ایران- عمان
وزیر امورخارجه عمان در دیدار با ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی تشکیل کمیته مشترک بانکی برای رفع موانع را «ایده مناسبی» دانست و گفت: باید نمایندگان بانک‌های تجاری ٢ کشور علاوه بر نمایندگان بانک‌های مرکزی در این کمیته حضور داشته باشند و با طرح سوال‌ها و ابهام‌ها و رفع موانع، زمینه همکاری‌های بانکی را فراهم آورند. وی افزود: اکنون روابط بانکی ایران و عمان در مسیر گسترش است و مسائل ٢ طرف باید در کمیته‌های مشترک بررسی شود.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۲۷
*  ایران به نقض عهدهای مکرر آمریکا در برجام پاسخ شایسته می‌دهد
یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه سلطنت عمان با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون تحولات منطقه و گسترش همکاری‌های دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت‌وگو کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در این دیدار بدعهدی و رفتارغیر قانونی ایالات متحده آمریکا در قبال توافق نامه بین‌المللی برجام و انفعال اروپا در برابر واشنگتن را نماد روشنی از ضرورت تمرکز کشورهای منطقه بر اتخاذ راه‌حل‌های بومی برای حل و رفع مشکلات و بحران‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به نقض عهدهای مکرر آمریکا در قبال برجام پاسخ شایسته و به موقع خواهد داد و هیچ گونه تغییر، تفسیر یا اقدام جدیدی را که محدود کننده برجام باشد نخواهد
پذیرفت.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
واکنش ‌آیت الله العظمی مکارم شیرازی به شایعات منتشر شده در فضای مجازی
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی ، با اشاره به برخی شایعات در فضای مجازی گفت: متأسفانه هر روز دروغی درست می‌کنند و اخیرا برای دروغ خود سند جعلی نیز ساخته اند.این مرجع تقلید افزود: برخی با دروغ سندی جعلی ساخته اند که در حساب فلانی در کرج ۶۰۰ میلیارد پول وجود دارد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: رسانه‌های فاسق، فاسد و مفسد که همگان آن را شناخته اند از کاهی که وجود ندارد کوه درست می‌کنند، گاهی افراد ساده هم تحت تأثیر قرار می‌گیرند، اگر مبلغی داشته باشیم شهریه طلاب را افزایش می‌دادیم.
رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای تضمین ماندگاری انقلاب است
حوزه/حجت الاسلام والمسلمین کعبی، گفت: امروز جبهه مقاومت اسلامی با استحکام، صلابت و اقتدار فزاینده به سمت تحقق پیروزی‌های درخشان تر بر جبهه آمریکایی، صهیونیستی، تکفیری در حال پیشروی است و افق‌های روشن تمدن اسلامی فراسوی عصر مقاومت اسلامی مشاهده می‌شود. عضو جامعه مدرسین گفت: دشمنان نظام اسلامی در سال ۹۶ توطئه‌های بیشماری علیه این نظام طراحی و اجرایی نمودند که همه این توطئه ها، با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای به عنوان تضمین ماندگاری انقلاب و بصیرت انقلابی ملت ایران خنثی شد.
تحریم نُجباء بخشی از استراتژی مقابله با ایران است
مهر/عضو تندرو کنگره آمریکا ضمن قلم‌فرسایی در یک روزنامه اسرائیلی، خواستار برخورد جدّی با متحدان ایران در منطقه شد و نوشت: تحریم نُجَباء یک استراتژی بزرگتر یعنی مقابله با ایران است.«تِد پو» با انتشار یادداشتی در روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، از استراتژی جدید دونالد ترامپ برای مقابله با ایران ابراز خرسندی کرد و نوشت: با این تصمیم، حمایت‌های ایران از گروه‌های شبه‌نظامی تروریستی[!] به کانون تمرکز آمریکا بدل خواهد شد.
راهکار آمریکایی‌ها برای براندازی حکومت در ایران!
باشگاه خبرنگاران/«جیمز کانوی» فرمانده سابق تفنگداران دریایی آمریکا در یک نشست ضدایرانی در واشنگتن ضمن اعلام حمایت از گروهک تروریستی منافقین، خواستار حمایت بیشتر ترامپ از اغتشاشات اخیر در ایران شد.وی در بخشی از سخنرانی خود گفت: یک قیام موفق در ایران نیازمند برخورداری از چند مولفه است که اولین آنها حضور پرتعداد مردم در خیابان‌هاست.کانوی در ادامه توصیه کرد برای به نتیجه رسیدن این قیام، معترضانی که در خیابان‌ها حاضر می‌شوند باید افرادی “میهن‌پرست” جلوه کنند، نه انقلابی.دراین اجلاس همچنین دو عضو مجلس سنای آمریکا خواستار افزایش حمایت‌های این کشور از «سازمان ایرانیان آمریکا» (OIAC) یکی از شاخه‌های گروهک تروریستی منافقین در شهر واشنگتن، شدند.
رییس‌جمهور فعالیت‌ها و دستاوردهای یک ساله دولت را تشریح کرد
ایسنا/ رییس‌جمهوری صبح امروز در حاشیه آخرین جلسه هیات وزیران به بیان اقدامات و برخی دستاوردهای دولت طی سال ۱۳۹۶ پرداخت وبا اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری در اقتصاد طی سال ۹۶، اظهار کرد: مساله سرمایه‌گذاری که در سال‌های قبل همواره منفی بوده، در سال ۹۶ مثبت شده است که این به معنای تحرک در زمینه اقتصاد است.حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در مجموع چهار سال قبل به طور متوسط ۴.۸ بوده است، خاطرنشان کرد: رشد متوسط اقتصاد در دنیا طی چهار سال قبل حدود ۲.۵ درصد بوده و رشد اقتصاد در ایران در مقایسه با این رقم، نشان می‌دهد که کشور در حال حرکت و در مسیر رشد و توسعه است.
بمباران نوار غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی
باشگاه خبرنگاران/جنگنده‌های اسرائیلی، بامداد امروز یکشنبه چندین منطقه را در شمال و شرق شهر غزه بمباران کردند.بنابر اعلام رسانه‌های خارجی، صدای انفجارهای مهیب در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی شنیده شده است.تانک‌های رژیم صهیونیستی عصر دیروز شنبه نیز منطقه «الشجاعیه» در شرق شهر غزه را هدف حمله خود قرار دادند.
یک میلیون نفر در عفرین گرسنه و بیمار شده‌اند
مهر/تلویزیون دولتی سوریه روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که در جریان حملات ترکیه به عفرین واقع در شمال سوریه، بیش از یک میلیون نفر از اهالی آن دچار گرسنگی و بیماری شده‌اند.منابع کُردی مدعی شدند که ارتش ترکیه روز گذشته به شدت شهر عفرین و بیمارستان موجود در این شهر را بمباران کرده که در پی آن ۲۲ غیر نظامی کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.
بازدید از مناطق عملیاتی افزایش یافته است
فارس/سردار اشتری اظهار کرد: حرکت راهیان‌‌ نور منشاء خیر برای کشور و مردم ما است و این حرکت در سال‌های گذشته با ابتکار مقام معظم رهبری شکل گرفت.فرمانده نیروی انتظامی گفت: آمار بازدید از مناطق عملیاتی نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است و سال جاری حدود ۶ میلیون نفر از مناطق عملیاتی بازدید کردند.
 اذعان «ایهود باراک» به ناتوانی رژیم صهیونیستی
مهر/ ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در سخنانی که نشان دهنده عجز نظامی این رژیم است اذعان کرد: اسرائیل آمادگی ورود به یک جنگ فراگیر را ندارد.وی در ادامه افزود: این عدم آمادگی در مسأله دفاع داخلی بیش از همه نمود پیدا می‌کند.این در حالیست که پیشتر نیز بارها مقامات صهیونیست نسبت به عدم آمادگی نظامیان رژیم صهیونیستی برای ورود به یک جنگ فراگیر به ویژه جنگ با نیروهای مقاومت حزب الله هشدار داده اند. صهیونیست هاهمچنین به توانمندی نظامی و موشکی حزب الله لبنان اذعان کرده اند.
 ادامه نقض آتش بس گروه‌های تروریستی در سوریه
ایرنا/مرکز هماهنگی روسیه در شمال سوریه شنبه شب از نقض مکرر آتش بس گروه‌های تروریستی در استان‌های حلب، (شمال غرب)، لاذقیه (شمال) و دمشق خبر داد.مرکز هماهنگی روسیه وابسته به وزارت دفاع این کشور با اشاره به این که همچنان برای حل مسالمت آمیز درگیری در سوریه در تلاش است، اعلام کرد که شرایط در بیشتر مناطق سوریه رو به بهبودی است.این مرکز افزود: گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی دمشق همچنان مانع از حل بحران در این منطقه شده و قوانین آتش بس را نقض می‌کنند.
خروج از برجام، هزینه‌های چشمگیری برای آمریکا دارد
ایرنا/ «فرید زکریا» تحلیلگر مسائل سیاسی و مجری شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در یادداشتی در نشریه واشنگتن پست، به «مایک پمپئو» وزیر پیشنهادی برای وزارت امور خارجه آمریکا هشدار داد که خروج از برجام نه تنها هزینه‌های چشمگیری به همراه دارد، بلکه سنگ بزرگی در مذاکرات آتی با کره شمالی خواهد بود.زکریا نوشت: چالش فوری پیش روی پمپئو، نه بازسازی وزارت امور خارجه آمریکا و بازگشت روحیه کارکنان این وزارتخانه، که مواجهه با بحرانی خودساخته یعنی توافق هسته‌ای با ایران است.
 باج خواهی چهار میلیار دلاری ترامپ از ملک سلمان
ایرنا/ روزنامه ‘واشنگتن پست’ فاش کرد که رئیس جمهوری آمریکا از ‘سلمان بن عبدالعزیز’ پادشاه عربستان به بهانه پیشبرد اهداف واشنگتن در سوریه و مقابله با نفوذ ایران، چهار میلیارد دلار درخواست کرده است.به گفته مسئولان آمریکایی، کاخ سفید در نظر دارد این پول را برای پیشبرد اهدافش در سوریه هزینه کند. واشنگن با این مبلغ می‌خواهد مناطقی را که نظامیان آمریکایی از کنترل داعش خارج کردند، تحت کنترل خود در آورد و به نیروهای ‘بشار اسد’ و متحدان آن اجازه ندهد دوباره مناطق یاد شده را پس گیرند.
۲۰۰ نفر به هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب راه یافتند
ایرنا/رئیس ستاد برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: از ۱۴۸ حوزه انتخابیه، ۱۳۷ حوزه تاکنون بدون اعتراض و با تایید مسئولان و هیات نظارت، حد نصاب را کسب کرده و ۲۰۰ تن از داوطلبان به دوره هشتم این مجمع راه یافته‌اند. حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اظهار کرد: در این انتخابات، حدود ۶۰۰ تن ثبت نام کردند که حدود ۴۸۰ تن مورد تایید از سوی هیات نظارت قرار گرفتند، حدود ۴۰ تن نیز انصراف دادند و انتخابات با شرکت ۴۴۰ نامزد در ۱۴۸ حوزه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *