خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۲۶

  • آیت الله جوادی آملی: نجات جامعه از فقر در گرو تولید و اشتغال است
  • رهبرمعظم انقلاب: شرط تحقق وعده‌های الهی پایبندی مسئولان به تقوا و دوری از اشرافی‌گری است
  • آیت الله خرازی: بندگی خداوند متعال انسان را  به مقامات عالی می‌رساند
  • آیت الله حسینی بوشهری: دولت با مردم صادق باشد اعتماد و محبت آنان جلب خواهد شد
  • آیت الله اعرافی: هدف دشمنان در حمایت از داعش مقابله با انقلاب اسلامی بود
  • حجت الاسلام والمسلمین رجبی: تبیین مسائل اجتماعی در پرتو دین امری ضروری است

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۲۶
*  ولیعهد عربستان خام اندیشی متوهم است
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گفته‌های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در مصاحبه با تلویزیون سی بی اس آمریکا گفت: سخنان او ارزش پاسخگویی ندارد؛ چرا که وی خام اندیشی متوهم است که جز به تلخی و دروغ سخن نمی گوید و سیاست و کیاست را جز در درشت گویی بی هنگام و از سر بی تدبیری نمی داند.
قاسمی افزود: ایران برای همه همسایگان خود و کشورهای جهان و ملل مختلف صرف نظر از مساحت، قدرت نظامی و اقتصادی و حتی اعتبارشان در داخل و خارج احترام قائل است و همواره به منطقه‌ای قوی، امن و باثبات به جای کشوری قوی اندیشیده است.
*  استقبال از پیکر مطهر ۱۱۸ شهید دوران دفاع مقدس
پیکر مطهر ۱۱۸ شهید دفاع مقدس تازه تفحص شده از طریق مرز شلمچه و با استقبال مردم و کاروان‌های راهیان نور وارد خاک کشور شد. این شهدا در جزیره بواریان، منطقه کتیبان و زبیدات عراق تفحص شدند و در عملیات رمضان، تک پشتیبانی والفجر۸ و عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیدند.
** همشهری ۹۶/۱۲/۲۶
*  ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در گفتگو با همشهری:
– پیش‌بینی‌های لازم را برای شرایط متفاوت انجام داده‌ایم.
– تورم سال آینده تک رقمی است.
– به دنبال پیش بینی پذیر کردن اقتصاد هستیم.
– برای تک نرخی کردن ارز آماده‌ایم.
– سال آینده از لیست سیاه مالی خارج می‌شویم.
– نرخ واقعی ارز را تنها بانک مرکزی می‌داند.
*  ۱۷۵ کیفرخواست برای ناآرامی‌ها
دادستانی تهران از زحمات قضات دادسرای شهید مقدس و دادگاه‌ها در مقابله با جرایم علیه امنیت تشکر کرده و از صدور ۱۷۵ فقره کیفرخواست تا روز پنجشنبه نسبت به متهمان آشوب‌های دی ماه خبر داده است. عباس جعفری دولت آبادی گفته است: از این تعداد تاکنون ۲۱ فقره دادنامه صادر شده که ۱۶ فقره از دادنامه‌ها متضمن محکومیت به حبس است. در ۳ فقره دادنامه جزای نقدی تعیین شده و ۲ فقره دادنامه مبتنی بر برائت است.
** کیهان ۹۶/۱۲/۲۶
*  شرط تحقق وعده‌های الهی پایبندی مسئولان به تقوا و دوری از اشرافی‌گری است
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای صبح پنجشنبه در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری:
– معیّت و همراهی پروردگار وعده‌ای قطعی، اطمینان‌بخش و نشاط‌آفرین برای جبهه‌ حق می‌باشد.
– شرط تحقق این وعده‌ مسلم الهی، ادای وظایف علما، مسئولان نظام و دستگاه‌های آموزشی و تبلیغاتی در تربیت ایمانی جامعه و پایبندی عملی آن‌ها به تقوا، پرهیز از اشرافی‌گری و کار و تلاش و پایداری است.
– کسانی معترضند و فکر می‌کنند جمهوری اسلامی جنگ دشوار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی را شروع کرده است اما این تصور، نوعی غفلت است چرا که نفس وجود جمهوری اسلامی و حکومت دینی، و آرمان‌ها و اهداف نظام اسلامی دشمنان دین رابه جنگ و هجوم می‌کشاند.
– ایستادگی و توفیقات کشور در مقابله با هجوم جبهه‌ عظیم سیاسی، مالی، نظامی، امنیتی و فرهنگی آمریکا و صهیونیسم ناشی از برکت وجود ایمان و تقوا در قشر عظیمی از مردم و جوانان است.
– یک حرکت جوانانه و پرتلاش و پرنشاط در کشور وجود دارد که اعتقاد بنده به آینده‌ای به مراتب بهتر از امروز را برای ایران، مستحکم‌تر از همیشه کرده است.
– از مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات مردم اطلاع داریم اما معتقدیم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد.
*  دولت با مردم صادق باشد اعتماد و محبت آنان جلب خواهد شد
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به حمله عوامل تشیع انگلیسی به سفارت ایران در لندن، گفت: اینها در مسائل مختلفی که گریبانگیر جهان تشیع بوده ساکتند اما مقابله با نظام اسلامی را وظیفه دینی خود می‌دانند!
خطیب جمعه قم با بیان اینکه ملت ایران این رفتار زشت و ناپسند و هتک حرمت پرچم جمهوری اسلامی را محکوم می‌کند، تصریح کرد: برخی فرقه‌ها در پی مظلوم‌نمایی هستند لذا باید هوشیار بود و اجازه داد تا مسئولین قاطعانه به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند. آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین صدق در گفتار و رفتار و عزت و شکست‌ناپذیری را در جامعه اسلامی بسیار پراهمیت عنوان کرد و بیان داشت: دستگاه‌ها و ادارات دولتی باید در تصمیم‌گیری‌های خود براساس صداقت اقدام کنند و چنانچه بخواهند اعتماد و محبت و احترام مردم را جذب کنند، باید با مردم صادق باشند.
** شرق ۹۶/۱۲/۲۶
*  دیدار نمایندگان ایران و آمریکا
جلسه روز گذشته کمیسیون مشترک برجام در وین که بر محور روند رفع تحریم‌های ایران و بدعهدی آمریکایی‌ها متمرکز بود، سه ساعت طول کشید. علاوه بر این نشست، نماینده ایران با نمایندگان اعضای ١+۵ دیدارهایی دوجانبه انجام داد. یکی از این ملاقات‌ها، دیدار عباس عراقچی با «هوک رییسان»، نماینده آمریکا در این دور از مذاکرات بود. عراقچی خاطرنشان کرد: در دیدارهای دوجانبه مباحث مربوط به میزان پایبندی دولت آمریکا به تعهداتش در برجام و مواردی را که نقض شده است، مطرح کردیم. مواضع برخی از کشورها کاملا به مواضع ایران نزدیک است و مواضع برخی دیگر نیز مؤید نقض برجام از طرف آمریکاست؛ ولی تا حدی از گفتن آن ابا دارند.
** ایران ۹۶/۱۲/۲۶
*  وزیر امور خارجه عمان در تهران
یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان به منظور دیدار و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و دیگر مقام‌های کشورمان و رایزنی و تبادل نظر در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای میهمان تهران است.
*  خروج از برجام اشتباه دردناکی برای امریکا خواهد بود
محمد جواد ظریف گفت: «آقای ترامپ از روزی که سرکار آمده و از قبل از آنکه سرکار بیاید تلاش خودش را برای از بین بردن برجام انجام داده و در همه این دوران، ایالات متحده در اجرای برجام دارای نقض‌های گسترده‌ای بوده است». وزیر امور خارجه افزود: «با توجه به آنچه در برجام در حوزه تحقیق و توسعه دیده شده و اقدامات تداوم یافته جمهوری اسلامی برای توسعه توان هسته‌ای خود در حوزه صلح آمیز، اگر امریکا اشتباه خروج از برجام را مرتکب شود، حتماً اشتباه دردناکی برای امریکایی‌ها خواهد بود.»
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۲۶
*  توقیف یک پهپاد مشکوک بر فراز جیرفت توسط اطلاعات سپاه
فرمانده سپاه ناحیه جیرفت اعلام کرد: یک دستگاه کوادکوپتر (هلی شات) که اقدام به فیلمبرداری از مناطق نظامی و حساس شهرستان جیرفت می‌کرد با هماهنگی دستگاه قضایی و دادستان محترم توسط نیروهای گمنام اطلاعات این ناحیه متوقف شد.
سرهنگ پاسدار محمدرضا استایی افزود: این کوادکوپتر به سازمان اطلاعات سپاه ثارالله انتقال داده شد تا بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.
*  حقوق مسلمانان روهینگیا به رسمیت شناخته شود
غلامرضا کاتب و مهرداد بائوج لاهوتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند در بانکوک در دیدار با ویچیت چولاچای رئیس مجمع ملی قانونگذاری تایلند خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق مسلمانان روهینگیا شدند.
بررسی تحولات منطقه و بویژه تهدیدات تروریستی و لزوم اقدام جهانی علیه این پدیده شوم از دیگر محورهای گفتگوهای فیمابین بود.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۲۶
*  طرح سؤال از رئیس‌جمهور به بعد از نوروز موکول شد
اکبر رنجبرزاده عضو هیات‌رئیسه مجلس از موکول شدن طرح سؤال از رئیس‌جمهور به بعد از عید نوروز خبر داد و گفت: طرح سؤال از رئیس‌جمهور ربطی به استیضاح اخیر ندارد.
*  مناقشه سوریه راه‌حل نظامی ندارد
در بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه بر غیرنظامی بودن راه‌حل مناقشه سوریه تاکید شد. در بخشی از بیانیه پایانی وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در نشست آستانه درباره سوریه، وزرای خارجه بر پایبندی قوی و مداوم خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه تأکید کردند. آنها همچنین تأکید کردند که هیچ اقدامی، صرف نظر از اینکه چه کسی آن را انجام دهد، نباید ناقض این اصولی باشد که طی قطعنامه‌های مربوط در سازمان ملل و بر اساس اراده نمایندگان همه بخش‌های جامعه سوریه که در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی به صورت روشن و شفاف بیان شده، تأیید شده است.
** جوان ۹۶/۱۲/۲۶
*  ناامنی و فشار اقتصادی، ‌۲ اقدام دشمنان علیه کشور
امام جمعه موقت تهران عنوان کرد که دشمن امروز با برنامه‌ریزی‌های خود به دنبال ایجاد اضطراب و ناامنی و فشار در مسائل اقتصادی کشور است.
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه پایتخت با بیان این مسئله افزود: مسئله امنیت اولین مسئله یک جامعه است و فکر و اعتقاد و معنویت بعد از امنیت است. مسئله بعدی مسئله اقتصادی است سپس شکر مردم نسبت به مسائل الهی و مادی است. وی تأکید کرد: دشمن امروز به دنبال دو کار در ایران است، یکی ایجاد اضطراب و ناامنی و دیگری فشار در مسائل اقتصادی است.
*  باید امواجی را که در پی محو آثار امام(ره) است بشکنیم
آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر داعش در سوریه و عراق شکسته شد باید قبر امام را ببوسیم و بگوییم این شما هستید که راه جهاد و شهادت را باز کردید و مجاهدان رفتند و آنها را شکست دادند.
وی افزود: باید سعی کنیم فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت را که امام بزرگوار پایه گذاری کردند در روحیه همه مردم تزریق کنیم و موج‌هایی که آمده تا آثار حضرت امام (س) را محو کند، بشکنیم و روحیه ولایت فقیه را زنده نگه داریم و بدانیم هرچه داریم از ولایت فقیه داریم.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۲۶
*  ایران سلاح هسته‌ای بسازد عربستان هم می‌سازد
ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی گمراه کننده اعلام کرد که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد ما نیز بمب هسته‌ای می‌سازیم. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در گفتگو با شبکه سی بی اس با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود علیه ایران در عین حال مدعی شد: ایران از رقبای عربستان محسوب نمی‌شود. ارتش ایران جزو پنج ارتش بزرگ کشورهای اسلامی نیز نیست. اقتصاد عربستان از ایران بزرگتر است ایران تا برابر شدن با عربستان بسیار فاصله دارد.
** رسالت ۹۶/۱۲/۲۶
*  نجات جامعه از فقر در گرو تولید و اشتغال است
آیت‌الله جوادی‌آملی در درس اخلاق هفتگی خود با اشاره به بیست و دومین جمله حکیمانه امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه گفت: کسی که در مقام عمل کوتاهی کند، حتی اگر نَسَب خوب و شایسته ای هم داشته باشد، باز هم رشد نخواهد کرد؛ در نظام تکوین هرکسی بر سر سفره عمل خود نشسته است. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: همه باید در زمینه تولید و اشتغال فعالیت کنند تا جامعه از فقر نجات پیدا کند. مسئولان باید با ایجاد تولید و اشتغال، زمینه ازدواج جوانان و شکوفایی اقتصاد را فراهم کنند، چراکه حل مشکلات به مثابه کفاره اخلاقی آن‌ها محسوب می شود.
*  رئیس جمهور هنوز به شبکه‌های اجتماعی خارجی دل بسته است
آیت الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار دسترسی آسان و ارزان به شبکه‌های اجتماعی بومی شد و خاطرنشان کرد: دسترسی به شبکه‌های اجتماعی داخلی باید آسان، ارزان و سریع باشد، تنها این که بگوییم شبکه‌های اجتماعی ایرانی باید استفاده شود فایده ندارد، مردم باید عملا ببینند که حضور در این شبکه‌ها آسان، ارزان و سریع است.وی با انتقاد از بی توجهی برخی مسئولان رده بالای دولتی به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی اضافه کرد: متاسفانه برخی از مسئولان رده بالا هنوز آسیب‌های شبکه اجتماعی آلوده خارجی را باور ندارند، آقای رئیس جمهور هنوز به شبکه‌های اجتماعی خارجی
دل بسته است، ایشان در شورای عالی فضای مجازی نقش مثبتی در زمینه حل مشکلات شبکه‌های اجتماعی ایفا نمی‌کند.
*  اعضای هیئت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند
پس از تصویب طرح دوفوریتی تشکیل هیئت اندیشه ورز مجلس خبرگان رهبری در جلسه عصر چهارشنبه، اعضای این هیئت با رای نمایندگان مجلس خبرگان انتخاب شدند. بدین ترتیب حضرات آیات و حجج اسلام عباس کعبی، سید هاشم حسینی بوشهری، سید ابراهیم رئیسی، عبدالمحمود عبداللهی، محسن قمی، محمود محمدی‌عراقی، محسن محمدی‌اراکی، قربانعلی دری نجف آبادی، محمدهادی عبدخدایی و ابوالقاسم وافی به عنوان اعضای هیئت اندیشه ورز مجلس خبرگان رهبری، انتخاب شدند.همچنین براساس مصوبه مجلس خبرگان، رئیس خبرگان، ریاست هیئت اندیشه ورز را بر عهده خواهد داشت.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۲۶
*  سخنان نسنجیده ترامپ ناشی از دید تجاری به روابط خارجی است
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: سخنان نسنجیده رئیس جمهوری آمریکا درخصوص جمهوری اسلامی‌ایران نشات گرفته از دید تجاری به روابط خارجی و نداشتن تحلیل و تجربه سیاسی است، ایران با سیاست‌های اصولی خود مایه ثبات و امنیت در خاورمیانه است. علی شمخانی اظهار کرد: متاسفانه این عوامل باعث شده ترامپ هر از گاهی سخنانی علیه ملت ایران بیان کند تا چنین القا کند که هرجا مشکلاتی در منطقه است اسم ایران نیز برده می‌شود. وی ادامه داد: در حالی که نگرش درست و واقع بینانه و مهم این است که هر جا ملت‌های منطقه مشکلی داشته اند مردم ایران به کمک آنها رفته‌اند.
** آرمان ۹۶/۱۲/۲۶
*  برگزاری اجلاس ایران و دانمارک در تهران
اجلاس مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و دانمارک به ریاست مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان و معاون وزیر در مهاجرت و همگرایی دانمارک در تهران برگزار شد. در این اجلاس روسای هیات‌های ایران و دانمارک، ضمن استقبال از همکاری‌های مثبت دو کشور به ویژه در زمینه کنسولی، در خصوص برخی مسائل و مشکلات کنسولی اتباع دو‌کشور از جمله لزوم تسهیل و تسریع در صدور روادید، همکاری جهت جلوگیری از ورود و اقامت غیر قانونی اتباع طرفین گفت‌وگو و رایزنی کردند.
*  تریبون نمازجمعه را جناحی نکنید
حجت الاسلام‌والمسلمین محمدجواد علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: تریبون نمازجمعه به هیچ وجه نباید در حد منازعات و نگرش‌های جناحی تنزل پیدا کند. ائمه جمعه باید خود را با جامعه جوان هماهنگ کرده تا فاصله‌ها کمتر شده و شاهد حضور پررنگ‌تر جوانان در نمازهای جمعه باشیم. اگر نسل جوان حس کند پاسخ بخشی از سوالات خود را می‌تواند با شرکت در نمازهای جمعه بگیرد، قطعا در نمازهای جمعه شرکت خواهد داشت و رسیدن به این مهم به یک بسته برنامه‌ای نیاز دارد.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۲۶
*  وزیر دفاع قطر بر لزوم گفت و گو با ایران تاکید کرد
«خالد بن محمد العطیه » معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر بر لزوم گفت وگو با ایران به منظور حل اختلافات و تامین امنیت منطقه تاکید کرد. العطیه در گفت و گو با سایت تخصصی امور دفاعی و مسایل نظامی ، اظهار داشت: ما به یک چارچوب و توافق میان همه بازیگران منطقه نیاز داریم تا بر اساس آن امنیت خود را تامین کنیم . منطقه ما از جنگ و درگیری خسته شده است زمان پایان دادن به نبردها و صحبت کردن در مورد پیشرفت و رفاه مردم است.
*  ایران سعی دارد در انتخابات عراق دخالت کند
جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در ادامه ادعاهای گمراه کننده خود علیه ایران گفت: ما مدارک نگران کننده‌ای مبنی بر تلاش ایران برای نفوذ در روند انتخابات پارلمانی عراق با استفاده از پول در دست داریم.وی افزود: شواهد نشان می‌دهد که ایران قرار است پول زیادی را صرف دخالت در انتخابات عراق بکند.وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شد که تلاش ایران برای دخالت در انتخابات عراق همانند دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است.
** خراسان ۹۶/۱۲/۲۶
*  روایت سردار دهقان از تلاش دشمن برای آشوب سازی در ۳ماه پایانی سال
سردار حسین دهقان مشاورصنایع دفاعی فرماندهی کل قوا گفت: با وجود تمامی طراحی‌های دشمن، ما سال موفقی را پشت سر گذاشتیم. آن‌ها قصد داشتند در دی، بهمن و اسفند امسال با برنامه ریزی‌ها و نیز اقدامات تبلیغی به همراه هماهنگی با عناصر خود در داخل و خارج کشورمان، یک فضای ناامنی و آشوب را در ایران ایجاد کنند، اما خوشبختانه نه تنها این بار هم تیرشان به سنگ خورد بلکه باید بگوییم طراحان این توطئه باید فاتحه فعالیت‌های خود را بخوانند، زیرا این ملت نشان داد که بیدار است.
*  اقدام عجیب مشایی
صبح پنج شنبه اسفندیار رحیم مشایی که چند نفر انگشت شمار از جمله جوانفکر وی را همراهی می‌کردند، در اقدامی عجیب با حضور در مقابل سفارت انگلیس و ادعای اعتراض به بازداشت حمید بقایی، اقدام به آتش زدن حکم وی کرد.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۲۶
*  انتقاد عارف از اخراج اساتید و برخورد با دانشجویان
محمدرضا عارف در دیدار با اعضای اتحادیه تشکل‌های اسلامی – سیاسی دانشگاه آزاد با انتقاد از اخراج برخی اساتید دانشگاه آزاد و ایجاد محدودیت برای تشکل‌های دانشجویی خطاب به مدیران این دانشگاه گفت: اینگونه برخوردها بالاترین توهین به یک استاد دانشگاه است و دانشگاه آزاد به دلیل برخوردهای صورت گرفته با اساتید و در صورت عدم اصلاح با رکود علمی مواجه می‌شود.
*  ۴۵ میلیارد دلارصادرات غیرنفتی تا پایان امسال
مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت با بیان اینکه براساس آمار ۱۱ ماهه صادرات غیرنفتی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است، پیش‌بینی کرد که تا پایان سال صادرات غیرنفتی کشور به ۴۵ میلیارد دلار برسد.
** شهروند ۹۶/۱۲/۲۶
*  تصویب طرحی علیه ایران در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ایران طرحی فراحزبی را تحت عنوان «پاسخگویی در قبال حقوق بشر و گروگانگیری ایران» به تصویب رساند که هدف آن افزایش تحریم‌ها علیه ایران به بهانه بی‌اساس نقض حقوق بشر است.
این طرح ایران را به «گروگانگیری و بازداشت» شهروندان آمریکا متهم می‌کند و از وزیر خارجه آمریکا خواسته که حداکثر ۱۲۰روز بعد از اجرایی‌شدن طرح، گزارشی شامل راهبردهای پیشنهادی برای جلوگیری از «اقدامات ایران» در این زمینه‌ها ارایه کند.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۲۶
*  عربستان حتی جرأت تست موشک‌های اجاره‌ای‌اش را هم ندارد
سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران در واکنش به اظهارات اخیر ولیعهد عربستان ادبیات بن سلمان را برون‌افکنی عقده‌های درونی دانست و اظهار داشت: عربستانی‌ها در یک دهه اخیر اقدام به خریدن و اجاره تجهیزات نظامی از جمله موشک از قدرت‌های جهان کرده اما واقعیت این است که آنها تاکنون جرات نکردند حتی آنها را تست کنند چون دانش این کار را ندارند.سردار سنایی راد ادامه داد: وقتی عربستانی‌ها می‌بینند که درمیدان نبرد حرفی برای گفتن نخواهند داشت و از سوی دیگر برای جبران شکست‌های خود باید چاره‌ای یابند، چنین وانمود می‌کنند که قدرت برتر منطقه هستند تا حداقل از این طریق افکار عمومی خودشان را فریب داده باشند.
*  آمریکا به طور بی سابقه‌ای در انزوا قرار دارد
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن و رئیس تیم کارشناسی ایران در مذاکرات هسته‌ای در پیام توئیتر خود نوشت: در جلسه امروز کمیسیون مشترک، آمریکا در برابر همبستگی تمامی کشورهای عضو بیش از همیشه در فشار و انزوای بی سابقه‌ای قرار گرفته است.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۲۶
*  علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: به ما قول داده بودند که تا پیش از پایان سال و فرارسیدن تعطیلات نوروز مشکل حصر مرتفع شود و طبیعتا اگر عمل نکنند، در واقع خلف وعده کرده‌اند. این وعده از جانب مقام‌های ارشد امنیتی مطرح شده و احتمالا کسانی که تکذیب کرده‌اند خبر ندارند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
بندگی خداوند متعال انسان را به مقامات عالی می‌رساند
رسا/ عضو جامعه مدرسین با بیان این که انسان باید برای قیامت خود توشه داشته باشد، گفت: بندگی و اطاعت کامل باید در دستور کار انسان‌ها باشد تا سعادتمند شوند و به درجات عالی برسند. آیت الله خرازی  با بیان این که انسان باید در دنیا بندگی کند و فرمانبردار خداوند متعال باشد، ابراز داشت: پیامبران برای هدایت انسان‌ها در جوامع مختلف حضور پیدا کردند و پیامبر اسلام نیز بشیر و نذیر بودند و کسانی که زمینه ایمانی لازم را داشتند از بشارت و انذار ایشان استفاده لازم را می‌بردند و خود را در مسیر مستقیم قرار می‌دادند.
هدف دشمنان در حمایت از داعش مقابله با انقلاب اسلامی بود
ایرنا/ آیت الله اعرافی با اشاره به مواجهه جهان اسلام در سال ۹۶ با چند پدیده گفت: یکی از این پدیده‌ها داعش بود که با زمینه سازی مستکبران و برای مقابله با انقلاب اسلامی و با بهره گیری از تفکر نو افراط گرایی وهابیت و با کمک های عربستان به وجود آمد .وی تاکید کرد: به فضل الهی این پدیده زشت و اختلاف انگیز در دنیای اسلام ضربه های سنگینی خورد و از عرصه سیاست ساقط شد . عضو جامعه مدرسین در ادامه، عقده گشایی های بسیار سنگین آمریکایی ها و برخی قدرت های اروپایی و منطقه ای را هم پدیده دیگر سال ۹۶ خواند.
تبیین مسائل اجتماعی در پرتو دین امری ضروری است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت :براساس اعتقادات بسیاری از مفسران و علمای دین، علوم اجتماعی در همه علوم دخیل و از جایگاه خاصی برخوردار است و این نشان از رسالت سنگین دانش آموختگان علوم اجتماعی دارد. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه در عرصه علوم اجتماعی، برای اثرگذاری بهتر نیاز به نو آوری هستیم، گفت: مسئله دیگر در بحث علوم اجتماعی، الگو سازی علوم اجتماعی و ارائه رویکرد اسلامی درعلوم اجتماعی است.وی افزود: مسئله دیگر در نظر گرفتن وجمع آوری مؤلفه و عناصر تحلیل اجتماعی است. بنابراین تبیین مسائل اجتماعی در پرتو دین خودش امری دیگر است که نیازمند به توجه است.
ایران در حوزه دفاعی جزو برترین‌ها در جهان است
مهر/ فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه گفتگو و موشک لازمه اقتدار است در عین حال تصریح کرد: ایران در حوزه دفاعی جزو پنج کشور برتر جهان است. امیر سرتیپ فرزاداسماعیلی با اعلام اینکه دشمنان به دنبال تسخیر عقاید جوانان این مرزو بوم است وتسخیرعقاید با تهاجم فرهنگی شبیه خون فرهنگی ممکن است، بیان کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران دراسلحه نبوده و تنها و اولین قدرت کشور برمبنای فرهنگ قوی بوده است.
به دنبال یک توافق تکمیلی با اروپایی‌ها در مورد برجام هستیم
مهر/ «برایان هوک» نماینده آمریکا در نشست کمیسیون مشترک برجام از تلاش این کشور برای ایجاد تغییر در توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ تا تاریخ دوازدهم ماه می‌ خبر داد. وی با بیان این که در این راستا گفتگوهای خوبی تا کنون بین دو طرف انجام گرفته تاکید کرد این توافق تکمیلی شامل برنامه موشکی ایران، فعالیت‌های منطقه‌ای، بندهای منقضی‌شونده برجام و تشدید بازرسی‌های آژانس از مراکز هسته‌ای این کشور خواهد بود.
واکنش عراقچی به فضاسازی رسانه‌های غربی
 ایرنا/ سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران درباره برخی فضاسازی‌های رسانه‌های غربی درخصوص تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد : اروپایی‌ها خواهان حفظ برجام و باقی ماندن لغو تحریم‌ها هستند. وی تاکید کرد: اصرار طرف‌های برجام خصوصا اروپایی‌ها بر حفظ برجام، همانگونه که در بیانیه خانم اشمید نماینده اتحادیه اروپا تصریح شده است، صرفا اصرار بر حفظ قالب برجام نبوده بلکه شامل تداوم و افزایش منتفع شدن مردم ایران از منافع لغو تحریم‌ها طبق برجام هم هست.
طرف آمریکایی به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل نمی‌کند
 تسنیم/ میخائیل اولیانوف که ریاست هیئت نمایندگی روسیه در نشست کمیته مشترک ایران و گروه «۱+۵» را برعهده داشت، اعلام کرد که تمامی شرکت کنندگان در نشست این کمیته تایید کردند که برجام بطور کامل به قوت خویش باقی می‌ماند. این دیپلمات بلندپایه روس افزود: «نمایندگان کشور آمریکا نتوانستند بطور مشخص و دقیق چیزی در رابطه با دورنمای اجرای برجام بگویند، ولی سایر کشورهای شرکت کننده متفق القول بر لزوم پایبندی به این توافقنامه بین المللی تاکید کردند.»
انگلیس، فرانسه و آلمان تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کرده‌اند
ایسنا/ بنا بر سندی محرمانه که در اختیار رویترز قرار گرفته است، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به بهانه‌ی برنامه موشکی ایران و نقش تهران در سوریه برای قانع کردن ترامپ به ماندن در برجام، پیشنهاد کرده‌اند. دو مقام آگاه در این‌باره به رویترز گفته‌اند که نمونه‌ای از این سند، در اختیار ۲۸ کشور اروپایی قرار گرفته است؛ چراکه تصویب این تحریم‌ها به حمایت همه‌ی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیاز دارد.
“فیلق الرحمان” پیشنهاد روسیه برای ترک غوطه را رد کرد
ایسنا/ فیلق الرحمان، یکی از گروه‌های مخالف مسلح اصلی در غوطه شرقی پیشنهاد روسیه برای تسلیم کردن نیروهایش و خروج از منطقه را نپذیرفت. روسیه در حال رایزنی با گروه‌های مخالف متعددی در غوطه درباره خروج غیرنظامیان از این منطقه و در مقابل امکان عقب‌نشینی این شبه‌نظامیان همراه با خانواده‌هایشان است. گروه تروریستی “جیش الاسلام” با عقب‌نشینی نیروهای جبهه النصره از منطقه غوطه به استان ادلب موافقت کرده و تعدادی از این نیروها همراه با خانواده‌هایشان از منطقه عقب‌نشینی کردند.
حمله داعش به پایگاه‌های ارتش سوریه در دیرالزور
ایسنا/داعش که به دنبال تجدید نیرو در شرق و مرکز سوریه است، حملاتی را علیه پایگاه‌های ارتش سوریه در اطراف شهر المیادین در شرق سوریه ترتیب داد که با مقاومت نظامیان سوری مواجه شد. جنگنده‌های ارتش سوریه نیز در مقابل مقرهای داعش را هدف گرفتند.
شمار نیروهای آمریکایی در عراق کاهش می‌یابد
ایرنا/ حیدرالعبادی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور گفت: برنامه‌ای برای کاهش تعداد نیروهای آمریکا مستقر در عراق تدوین شده است. وی همچنین به توانمندی و آمادگی بسیار بالای نیروهای نظامی و امنیتی عراق و تلاش دولت برای تقویت سایر نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی اشاره کرد و گفت: دنبال برقراری وضعیت سیاسی قوی و با ثبات در کشور هستیم تا از دخالت‌های خارجی و تضعیف حاکمیت ملی عراق جلوگیری کنیم.
تمرکز ما بر مسائل مهمتری مانند ایران و کره شمالی است
مهر/سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی در خصوص روند اخراج مقامات توسط ترامپ گفت: تمرکز ما فعلا بر مسائل مهمتری مانند ایران و کره شمالی است. سندرز همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری، پاسخ روشنی به سوال خبرنگاران در مورد تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران و آینده برجام نداد و تنها به بیان این که واشنگتن به دنبال پیشبرد برنامه‌های خود است، اکتفا کرد.
استقبال گروه‌های فلسطینی از عملیات استشهادی در “جنین”
 تسنیم/گروه‌های فلسطینی از عملیات روز جمعه در جنین که به کشته شدن دو نظامی صهیونیست و زخمی شدن سه نظامی دیگر منجر شد، استقبال کردند. این گروه‌ها در بیانیه‌هایی تاکید کردند که این عملیات ادامه خشم و عصبانیت فلسطینیان از جنایات دشمن صهیونیستی است و هر اندازه جنایات این رژیم افزایش یابد، حساب نظامیان آن نیز سنگین‌تر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *