خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۲۴

  • آیت الله جوادی آملی: جامعه امروز ما بسیار نیازمند عفاف و حجاب است
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: انگلیس به دنبال بدل سازی در مرجعیت است
  • آیت الله جنتی: ولایت فقیه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • آیت الله فاضل لنکرانی: طلاب در مسیر اجتهاد قرار گیرند
  • بیانیه پایانی مجلس خبرگان رهبری: قدرت دفاعی و موشکی ایران قابل مذاکره نیست
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: توسعه تهدیدات فرهنگی جامعه را در معرض آسیب‌های جدی‌تری قرار می‌دهد

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۲۴
*  تغییر سفیر انگلیس در ایران
وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای از تغییر سفیر این کشور در تهران خبر داد و اعلام کرد راب مکِر جایگزین نیکلاس هاپتون شده است. مکر که سابقه حضور در وزارت دفاع انگلیس را دارد در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ در سفارت انگلیس در واشینگتن دبیر اول خاورمیانه و ضدتروریسم بوده است. وی پیش از اعزام به تهران، مدیر ریسک سیاسی شرکت نفت و گاز «بی‌جی» بود.
** همشهری ۹۶/۱۲/۲۴
*  سرمایه‌گذاری روسیه در ۲ میدان نفتی ایران
شرکت ملی نفت ایران پس از امضای قرارداد توسعه میدان‌های مشترک نفتی «آبان» و «پایدار غرب» با شرکت‌های زاروبژنفت روسیه و داناانرژی خبر داد. این قرارداد با هدف اجرای طرح بهبود بازیافت و افزایش تولید و بهره‌برداری برای دوره ۱۰ ساله امضا شد و هدف از آن دستیابی به تولید روزانه حداکثر ۴۸ هزار بشکه نفت و تولید تجمعی اضافی حدود ۶۷ میلیون بشکه ظرف ۱۰ سال آینده است و برای مدت حداکثر ۱۰ سال دیگر با توافق طرف‌ها قابل تمدید خواهد بود.
*  چهارمین سوگند مرکل به عنوان صدراعظم آلمان
آنکلا مرکل بعد از ماه‌ها تنش سیاسی، برای چهارمین بار به عنوان صدراعظم آلمان سوگند یاد کرد. صدارت اعظمی مرکل پیش از این، با ۳۶۴ رأی در مقابل ۳۱۵ رأی انتخاب دوباره او را تأیید کرد. مرکل به خاطر اختلاف احزاب اصلی برای ائتلاف، ۶ ماه بعد از انتخابات، چهارمین دوره رهبری آلمان را شروع کرد.
** کیهان ۹۶/۱۲/۲۴
*  فشار اروپا در زمینه برنامه موشکی جناح‌های سیاسی ایران را متحد کرده است
یک پایگاه آمریکایی در گزارشی نوشت که فشار اتحادیه اروپا در زمینه برنامه موشکی، جناح‌های سیاسی ایران را با هم متحد کرده است.
پایگاه خبری المانیتور در گزارشی درباره سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران نوشت: نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد سفر ژان ایو لودریان به تهران از نظر اهداف مورد نظر خیلی موفقیت‌آمیز نبوده است. در واقع، به نظر می‌رسد که غیرقابل مذاکره بودن ظرفیت دفاعی ایران از جمله برنامه موشکی یکی از معدود مسائلی است که همه جناح‌های سیاسی ایران نقطه نظر مشترکی دارند و با یکدیگر توافق دارند.
*  آزادسازی قدس یک راه‌حل دارد نبرد مسلحانه
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان بار دیگر جهان اسلام را متوجه موضوع مهم فلسطین کرد و گفت، بازگرداندن فلسطین راهی جز مقاومت مسلحانه ندارد.
شیخ نعیم قاسم در جریان سخنرانی خود در سومین روز کنفرانس بین‌المللی همبستگی با فلسطین در ضاحیه جنوبی بیروت، بر لزوم ادامه مبارزه برای مسئله فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: «ما مقاومت مسلحانه را با هیچ گزینه دیگر مقاومتی جایگزین نمی‌کنیم تا اینکه دشمن سر تسلیم فرود آورد و البته این رژیم قطعا شکست خواهد خورد و مقاومت پیروز خواهد شد.
** شرق ۹۶/۱۲/۲۴
*  جزئیات حکم بقایی از زبان دادستان تهران
دادستان تهران روز گذشته جزئیات اجرای حکم حمید بقایی معاون اول اجرایی محمود احمدی‌نژاد را بیان کرد. عباس جعفری دولت‌آبادی با تشریح عناوین اتهامات او مطابق با کیفرخواست گفت: اختلاس به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان، اختلاس سه میلیون و ۷۶۶ هزار و ۵۰۰ یورو، تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی که در این بخش دادگاه تجدیدنظر برائت داده است، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شامل ۷۰۳ سکه تمام بهار آزادی، هزار و ۸۴۲ قطعه نیم سکه، ۱۵ سکه دوونیم و مبالغی وجوه نقدی که در این بخش دادگاه تجدیدنظر تأیید کرده است. او افزود: تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی به مبلغ ۱۰ میلیارد و اختلاس ۳۰۰ میلیون تومانی از صندوق قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنر نیز تأیید شده است.
** ایران ۹۶/۱۲/۲۴
*  همکاری‌های تهران – باکو می‌تواند الگویی در خاورمیانه باشد
رئیس دفتر رئیس جمهوری روز گذشته در دیدار «شاهین مصطفی اف» وزیر اقتصاد آذربایجان، روند اجرای توافق‌ها و پروژه‌های بین دو کشور و فعال‌سازی ظرفیت‌های جدید همکاری را در آستانه سفر آتی رئیس جمهوری به جمهوری آذربایجان بررسی و تأکید کرد که تحکیم مناسبات و همکاری‌های تهران و باکو در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه می‌تواند الگویی در منطقه حساس خاورمیانه باشد.
محمود واعظی همچنین ابتکار رئیس محترم جمهوری آذربایجان برای برگزاری اجلاس سران سه کشور ایران، روسیه و آذربایجان را نشانه‌ای از همکاری‌های منطقه‌ای و همبستگی بین سه کشور برای تحقق اهداف سیاسی و اقتصادی دانست.
*  از هر تلاشی برای ثبات امنیت جهانی استقبال می‌کنیم
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به تغییر وزیر امور خارجه امریکا و تأثیر آن بر برجام، با بیان اینکه این تغییر و تحولات موضوع داخلی امریکاست، گفت: «آنچه برای ما مهم است، سیاست‌ها و رویکردهای امریکا در مورد مسائل جهانی، ‌بین‌المللی و همچنین ایران است. ما این رویکردها را دنبال می‌کنیم و در قبال آن مواضع خود را اتخاذ می‌کنیم.»
بهرام قاسمی درباره گفت‌وگوی رئیس ‌جمهوری امریکا و رهبر کره شمالی در آینده و تأثیر آن بر برجام، اظهار کرد: «ما معتقدیم هرگونه تلاش برای تثبیت و ثبات امنیت جهانی امری مثبت است و ما از این تلاش‌ها استقبال می‌کنیم.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۲۴
*  استعفای نجفی از شهرداری تهران
صبح دیروز خبر استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران به صورت غیررسمی منتشر شد و پس از تأیید و تکذیب‌های متعدد سرانجام از سوی رئیس شورای شهر تهران و احمد مسجدجامعی تأیید شد.
احمد مسجدجامعی در جمع خبرنگاران مستقر در شورای شهر تهران افزود: محمدعلی نجفی استعفای خود از سمت شهرداری تهران را به شورای شهر اعلام کرده است. وی اظهار کرد: استعفای شهردار تهران باید براساس قانون در شورا مطرح و بررسی شود.
*  توفیق زیادی در امر قاچاق کالا نداشتیم
معاون اول قوه قضائیه گفت: توفیق زیادی در امر قاچاق کالا نداشتیم که باید ریشه‌یابی و مشخص شود مشکل از کجاست.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نخستین جلسه پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی افزود: امروز جنگ و مقابله اصلی و جدی دشمن از طریق مسائل اقتصادی است و در مسائل اقتصادی متمرکز شده و بر همین اساس تحریم‌ها را اعمال کرده و باور کرده است که می‌تواند از این طریق جمهوری اسلامی را فلج کند. وی افزود: مبارزه با قاچاق مسئله مهمی است و در تولید ملی تاثیر دارد.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۲۴
*  تصویب طرح تشکیل «هیأت اندیشه‌ورز» در مجلس خبرگان
عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری از تصویب طرح تشکیل هیأت اندیشه‌ورز به ریاست آیت‌الله احمد جنتی خبر داد. آیت‌الله عباس کعبی با بیان اینکه این هیأت ۱۱ عضو دارد، درباره پیشینه شکل‌‌‌گیری این هیأت گفت: در دیداری که اعضای خبرگان رهبری در تاریخ ۳۰ شهریورماه سال جاری با مقام معظم رهبری داشتند، رهبر انقلاب فرمودند برای بررسی پیشرفت‌ها و پسرفت‌‌های مسیر انقلاب، یک هیأت اندیشه‌ورز شکل بگیرد.
*  تأکید مجلس خبرگان بر بالابردن قدرت دفاعی و موشکی
در بیانیه پایانی اجلاسیه خبرگان بر لزوم بالابردن قدرت دفاعی و موشکی و قابل مذاکره نبودن این عرصه و نیز ایجاد زمینه رفع مشکلات معیشتی مردم تأکید شد. در بخشی از این بیانیه ضمن هشدار به دشمنان و گوشزد‌ کردن این موضوع که آحاد مردم و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران، طبق آموزه‌های دینی و ملی خود زیر بار زورگویی و زیاده‌خواهی مستکبران نخواهند رفت، آمده است: با اعتقاد راسخ به این وعده الهی که «إِنَّ‌ الله یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا إِنَّ‌ الله لا یُحِبُّ کُلَّ خَوّانٍ کَفورٍ»، بدعهدی و نقض آشکار برجام از سوی آمریکا را محکوم نموده و خواستار پیگیری جدی این موضوع و اتخاذ موضع متقابل و متناسب از سوی دستگاه‌های مسؤول در جهت احقاق حقوق ملت هستیم و بر لزوم بالابردن قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران و غیر قابل مذاکره بودن این عرصه، تأکید می‌کنیم.
** جوان ۹۶/۱۲/۲۴
*  پیکر مطهر ۱۱۸ شهید دفاع مقدس امروز وارد کشور می‌شود
سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای طیبه ۱۱۸ شهید دوران دفاع مقدس که در طول یک ماه اخیر کاوش شده است، امروز وارد کشور می‌شود.
*  بسیج و حوزه علمیه سلاح برتر ما در مقابل دشمن است
آیت الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه که در بیت وی در قم برگزار شد، با بیان اینکه روحانیت از بسیج جدا نیست چون ماهیت و جنس آنها یکی است، گفت: به همین دلیل هردو باید با هم باشند، اگر جدا شوند تضعیف خواهند شد.
این مرجع تقلید افزود: نکته دیگر این است که قدر این دو نهاد را ندانستیم، این دونهاد در همه مسائل نقش‌آفرین بوده و هستند. وی ابراز داشت: روحیه جهادی مسئله مهمی است که در دو نهاد بسیج و سپاه وجود دارد اما دشمنان از این فاکتور مهم برخوردار نیستند و به دلیل نداشتن این سلاح برتر، سربازان آنها در جنگ فراری هستند. وی بیان داشت: همه مسئولان باید بدانند، حفظ انقلاب و دین، تقویت و حفظ این دو نهاد نیز مهم است. باید انواع سلاح برای دفاع از خود تهیه کنیم، ولی سلاح برتر ما همین نیروی بسیج و حوزه است، باید این دو نهاد را تقویت و با سایر مراکز مرتبط کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۲۴
*  آخرین وضعیت سوال از رییس جمهوری در مجلس تشریح شد
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت سوال از رییس جمهوری در مجلس را تشریح کرد. محمدعلی وکیلی در حاشیه جلسه علنی امروز – چهارشنبه – مجلس گفت: سوال از رییس جمهوری که در پنج محور طراحی شده است برای بررسی بیشتر در هیات رییسه مراعا ماند.
وی افزود: با وجود این که بنده ابتدا امضا کردم که این سوال از مصداق افتاده اما به دلیل ابهامی که در مورد از نصاب افتادن آن وجود داشت، فعلا مراعا مانده است.
*  انگلیس ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرد
ترزا می‌نخست وزیر انگلیس در پارلمان این کشور درباره مسمومیت اخیر سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه روس‌تبار در انگلیس صحبت کرد و مدعی شد که روسیه در این حادثه که در تضاد با قوانین بین‌المللی است، گناهکار است. وی با اعلام اینکه لندن ۲۳ دیپلمات روس را اخراج می‌کند، مدعی شد این افراد عوامل اطلاعاتی هستند که با پوشش دیپلماتیک در انگلیس فعالیت می‌کنند. وی گفت: انگلیس روسیه را در پاسخ به نقض حقوق بشر تحریم خواهد کرد و به زودی بخشی از دارایی‌های روسیه بلوکه خواهد شد.
** رسالت ۹۶/۱۲/۲۴
*  توسعه تهدیدات فرهنگی جامعه را در معرض آسیب‌های جدی‌تری قرار می‌دهد
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: توسعه تهدیدات فرهنگی جامعه را در معرض آسیب‌های جدی‌تری قرار می‌دهد. سرلشکر محمد باقری در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اظهار داشت: نیروهای مسلح از ابتدای انقلاب اسلامی با ماموریت‌ها و حوادث خطیر و متنوعی مواجه بوده اند. امروز علاوه بر وجود تهدیدات سخت و نظامی علیه جمهوری اسلامی، توسعه تهدیدات فرهنگی و جنگ نرم روز به روز جامعه ما و کارکنان نیروهای مسلح را در معرض آسیب‌های جدی تری قرار می‌دهد. باقری با بیان اینکه امروز با جامعه ای مواجه هستیم که جوانان ما از جهت سطح فکر، آگاهی، علایق و مطلوبیت‌ها تفاوت اساسی با نسل‌های گذشته دارد، اظهار داشت: این موضوع، مسئولیت روحانیت در توسعه بصیرت و معرفت دینی در بین کارکنان را سنگین‌تر می‌کند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۲۴
*  محمود حجتی وزیر ماند
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دیروز با دستور بررسی طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی برگزار شد و در نهایت بهارستان به ادامه حضور او در وزارت جهاد کشاورزی رای مثبت دادند تا این استیضاح نیز همچون استیضاح ربیعی و آخوندی، به نفع استیضاح کنندگان به پایان نرسد.
در جلسه دیروز، نمایندگان با ۱۰۵ رای موافق، ۱۱۷ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ رای ماخوذه، با استیضاح حجتی مخالفت کردند. بر این اساس، وی در وزارت جهاد کشاورزی ابقا شد.
*  تأکید مقامات نظامی‌ایران، عراق، سوریه و روسیه بر پیگرد هسته‌های پنهان تروریستی
نمایندگان چهار کشور ایران، عراق، سوریه و روسیه با حضور وزیر دفاع عراق بر لزوم توسعه و تقویت مرکز همکاری‌های امنیتی بغداد تا شکست کامل تروریسم در منطقه تاکید کردند. عرفان الحیالی وزیر دفاع عراق در بازدید از مرکز چهارگانه ضد داعش در بغداد، موفقیت‌های دولت عراق در شکست تروریسم را مدیون همکاری ایران، سوریه و روسیه با دولت عراق دانست. وی با اشاره به اینکه با نفوذ داعش به عراق، ارتش این کشور کاملا تضعیف شد، گفت: در دو سال و نیم گذشته با همکاری و هماهنگی کشورهای دوست در تشکیل مرکز همکاری نظامی‌چهارگانه در بغداد، توانستیم از فروپاشی ارتش این کشور جلوگیری و داعش را به‌طور کامل شکست داده و بقیه عواملش را نیز از خاک این کشور فراری دهیم.
** آرمان ۹۶/۱۲/۲۴
*  ۴ اردیبهشت دهمین دادگاه دکل نفتی
وکیل‌مدافع یکی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی اعلام کرد: دهمین جلسه رسیدگی به این پرونده، ۴ اردیبهشت ماه سال آینده تعیین شده است. سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی با بیان اینکه روز سه‌شنبه نهمین جلسه رسیدگی به پرونده دکل نفتی برگزار شد، اظهار کرد: در این پرونده سه اتهام مطرح است. یکی از اتهامات مربوط به خرید دکل است که به‌رغم اینکه پول آن کامل پرداخت شده اما دکلی دریافت نشده است. وی در رابطه با دو اتهام دیگر در این پرونده گفت: اتهام مطرح دیگر مربوط به شناور است که پول آن داده شده اما سند آن هنوز منتقل نشده است و اتهام سوم مربوط به تحصیل مال نامشروع از ناحیه یکی از متهمین است که با توجه به بررسی ماهیت آن بین رشاء و ارتشاء بودن و یا تحصیل مال نامشروع اختلاف نظر وجود دارد.
*  درخواست ۵۰ نماینده مجلس از قوه‌قضائیه
نماینده همدان در مجلس درخصوص نتایج تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیش از ۵۰ نماینده مجلس از قوه‌قضائیه خواسته‌اند تا هرچه سریعتر نسبت به این پروندها اعلام نظر کند چراکه مردم و ایثارگران منتظر نتیجه برخورد با متخلفان هستند. امیر خجسته افزود: گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۸ ماه است برای تعیین تکلیف در اختیار قوه‌قضائیه قرار گرفته لذا این نمایندگان مجلس از دادستان تهران درخواست کردند در خصوص گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اقدامات لازم را به عمل آورد.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۲۴
*  اروپا برای حفظ برجام، موضع سختگیرانه تری علیه ترامپ بگیرد
بخش انگلیسی زبان تارنمای دویچه وله روز چهارشنبه نوشت: تیلرسون به عنوان فردی «میانه رو» به دنبال حفظ توافق هسته‌ای ایران بوده است. در تغییرات حاصل آمده در دولت آمریکا جانشین تیلرسون (پمپئو) یک فرد تندروی ضد ایرانی است که دیدگاه‌های ترامپ را درباره توافق ایران و جلوگیری از (به اصطلاح) نفوذ ایران در خاورمیانه تایید می‌کند. وی یکی از منتقدان جدی توافق هسته‌ای است.
*  هدف آمریکا از حضور در افغانستان فشار بر روسیه، ایران و چین است
ضمیر کابلوف،‌ نماینده ویژه پوتین در افغانستان و از مدیران ارشد وزارت امور خارجه روسیه گفت، آمریکا به این خاطر در افغانستان می‌ماند تا بتواند همچنان نفوذش بر کشورهای همسایه و رقبای منطقه‌ای خود یعنی روسیه، ایران و چین را حفظ کند.
کابلوف گفت: آمریکا آشکارا تلاش دارد تا منطقه آسیای مرکزی را دچار بی ثباتی کرده و بعدا آن را به روسیه منتقل کند تا متعاقب آن خود را به عنوان تنها مدافع تهدیدهای بالقوه و نوظهور در منطقه نشان دهد.
** قدس ۹۶/۱۲/۲۴
*  تا زمانی که ترامپ هست، کسی علاقه‌ای به توافق با آمریکا نخواهد داشت
محمدجواد ظریف گفت: تا زمانی که ترامپ بر سر کار باشد فکر نمی کنم کسی علاقه داشته باشد تا با آمریکا به توافقی برسد. وی افزود: هر توافقی که قرار باشد ظرف چهار تا هشت سال مورد تخطی قرار گیرد، فایده‌ای نخواهد داشت و فهم این موضوع برای ایالات متحده مهم است. وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: برجام یک سند شورای امنیت است و اگر آمریکا از آن خارج شود، آنها از آنچه خود پیشنهاد داده تخطی خواهد کرد.
*  انگلیس به دنبال بدل سازی در مرجعیت است
آیت الله العظمی نوری همدانی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با اشاره به یکی از فتنه‌ها در گذشته، خاطرنشان ساخت: بعد از جریان تحریم تنباکو وقتی دشمنان، نفوذ مرجعیت را دیدند، فتنه‌هایی درست کرده و توانستند شیخ فضل الله نوری را به دار بیاویزند.
چند روز قبل نیز انگلیس به وسیله شیعه لندنی فتنه دیگری به پا کرد و به دنبال بدل سازی در مرجعیت هستند و به قول خودشان و با خیال خام خود می‌خواهند حوزه‌های علمیه و مرجعیت را تضعیف کنند که باید به آنان گفت: «برو این دام بر مرغی دگر نه – که عنقا را بلند است آشیانه».
وی بیان داشتند: ما اهالی حوزه باید مجهز بوده و با بصیرت کامل بدانیم که این نوع فتنه‌ها وجود دارد؛ ما در برابر این فتنه‌ها ایستاده و خواهیم ایستاد.
** خراسان ۹۶/۱۲/۲۴
*  برای سالم سازی دستگاه قضا با هر تخلفی برخورد می‌کنیم
غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تاکید بر سالم سازی محیط دستگاه قضا افزود: این امر حائز اهمیت فوق العاده است و تا رسیدن به نقطه مطلوب با هر تخلفی در هر سطحی با قاطعیت تمام و البته در چارچوب مقررات قانونی برخورد خواهد شد.
*  پایان سفر ظریف به پاکستان و آغاز سفر به آذربایجان و قزاقستان
وزیر خارجه امروز به آذربایجان و قزاقستان می‌رود. ظریف به باکو وآستانه سفر خواهد کرد. وی برای شرکت در اجلاس چهارجانبه با حضور ایران،آذربایجان، ترکیه و گرجستان به باکو سفر خواهد کرد. وی پس از آن، به منظور شرکت در نشست سه جانبه ایران،روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه به قزاقستان سفر می‌کند.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۲۴
*  تکذیب انتصاب افراد دوتابعیتی از سوی وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای انتصاب افراد دوتابعیتی در پست‌های مدیریتی را تکذیب کرد. وزارت اطلاعات در مورد افراد دوتابعیتی در پست‌های مدیریتی با انتشار متنی توضیح داد: «منطبق با گزارشاتی که طی مراحل مختلف به مسوولان ذی‌ربط و به ویژه ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی و دادستان محترم کل کشور ارسال گردیده است، انتصاب افراد دو تابعیتی در پست‌های مدیریتی و انتصابی تکذیب می‌گردد.»
*  جمعیت ایران از مرز ۸۱ میلیون نفر گذشت
ساعت جمعیتی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد جمعیت کشور در روزهای پایانی سال ۱۳۹۶ ازمرز ۸۱ میلیون نفر گذشت.
** شهروند ۹۶/۱۲/۲۴
*  توافق هسته‌ای ایران در راستای منافع آمریکاست
رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا توافق هسته‌ای ایران را در راستای منافع آمریکا دانست. جوزف وتل رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که در یک جلسه استماع در کنگره حضور یافت، گفت: برجام نقش مهمی در رفع نگرانی‌های ما در مورد برنامه هسته‌ای ایران ایفا کرده است. این توافق یکی از مهمترین تهدید‌های ایران را رفع کرد. بنابراین اگر برجام از بین برود ما باید راه‌های دیگری را برای پاسخ به نگرانی‌های خود در مورد برجام در پیش بگیریم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
جامعه امروز ما بسیار نیازمند عفاف و حجاب است
حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار مدیران، اساتید و طلاب جامعه الزهرا (س) تاکید داشتند: جامعه امروز ما بسیار نیازمند عفاف و حجاب است. قرآن می‌فرماید زن خوب می‌تواند الگو و نمونه برای جامعه خوب باشد، در اینجا دیگر صحبت از زن و مرد نیست، می‌فرماید مریم(س) الگوی همه افراد خوب جامعه است، در نتیجه یک زن می‌تواند به این مقام برسد که برای همه افراد خوب جامعه الگو باشد. معظم له در پایان گفتند: مادرشدن و فرزند آوری، تربیت درست فرزندان و همسرداری از مهمترین وظایف زنان است که به زن شخصیت و مقام والا می‌بخشد.
ولایت فقیه عامل اقتدار نظام اسلامی است
رسا/ آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری در اختتامیه چهارمین اجلاسیه خبرگان رهبری دوره پنجم با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری، دغدغه حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، اخلاق اسلامی و روحیه جهادگری، ایثارگری فداکاری و جهاد فی سبیل الله را دارد، اظهار داشت: ما باید بر ولایت فقیه حداکثر تاکید را داشته باشیم زیرا که ستون نظام است و همه چیز محور این ستون می‌چرخد و با قدرت این ستون انقلاب پیروز شد. آیت الله جنتی تاکید کرد: انتظار ما از مسؤولان نظام این است که در مسائل اشتغال، تولید و معیشت کار بیشتری بکنند.
طلاب در مسیر اجتهاد قرار گیرند
رسا/ آیت الله فاضل لنکرانی بر لزوم استمرار و اهتمام ویژه طلاب بر دروس حوزوی و تخصصی تأکید کرد و ابراز داشت: طلاب و اساتید باید مجدانه به میدان عمل وارد شوند تا در زمینه‌های علمی شاهد رشد و ترقی باشیم. وی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه باید ساماندهی علمی شود، ابراز داشت: اگر درست برنامه ریزی نشود و طلاب به درستی در مسیر اجتهاد قرار نگیرند، در آینده دیگر مجتهد نخواهیم داشت. آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به موفقیت‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در زمینه تربیت روحانیون مستعد در زمینه‌های فقهی و اصولی، کلامی و تفسیری بیان کرد: ما می‌خواهیم همانطور که در زمینه فقه و اصول مجتهد تحویل حوزه بدهیم، در زمینه کلام و تفسیر نیز متکلمان و مفسران مستعدی به حوزه تحویل دهیم.
اعضای مجلس خبرگان با آرما‌ن‌های امام راحل تجدید بیعت کردند
تسنیم/اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (پنجشنبه، ۲۴ اسفند) با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب، با آرمان‌های امام تجدید بیعت کردند. لازم به ذکر است، چهارمین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در دو روز گذشته به ریاست آیت‌الله جنتی برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آیت الله شاه ‌آبادی در قم برگزار شد
 رسا/ مراسم ترحیم و بزرگداشت مرحوم آیت الله نصرالله شاه آبادی نماینده فقید مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری دیشب با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد. بر اساس این گزارش، حضرات آیات حسین نوری همدانی، ناصر مکارم شیرازی، عبدالله جوادی آملی، سید محمدعلی علوی گرگانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید در این مراسم حضور داشتند. حاضران در این مراسم با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت الله شاه آبادی را گرامی داشتند و برای این نماینده فقید خبرگان علو درجات و غفران الهی را از خداوند متعال خواستار شدند.
روسیه پایان اقدامات غیر مسئولانه آمریکا را در سوریه خواستار شد
واحد مرکزی خبر/ سفارت روسیه در آمریکا بار دیگر از آمریکا خواست از اقدامات «غیر مسئولانه» در قبال سوریه دست بردارد. در این بیانیه آمده است: «ما بار دیگر از آمریکا می‌خواهیم از اظهارات و اقدامات غیر مسئولانه که ممکن است به وخیم‌تر شدن اوضاع و تشدید تنش‌ها در سوریه منجر شود دست بردارد و در همین حال تلاش برای منحرف کردن توجه ما از سوریه به انگلیس موفقیت آمیز نخواهد بود و سوریه همچنان در محور توجه دیپلماتیک روسیه باقی خواهد ماند.»
انتقاد سازمان دیدبان حقوق بشر از عربستان
واحد مرکزی خبر/ سازمان دیدبان حقوق بشر از عدم پاسخگویی عربستان به در خواست های مکرر این سازمان در خصوص نقض قوانین بین المللی انتقاد کرد. سازمان دیدبان حقوق بشر گفت: «سازمان دیدبان حقوق بشر به صورت منظم در نامه هایی به مقامات سعودی از آنها خواسته است در مورد نقض متعدد قوانین توضیح دهند، اما متأسفانه از هشت سال پیش تا کنون مقامات سعودی به هیچ یک از درخواست های سازمان پاسخ نداده‌اند..
نگرانی شورای امنیت از وخامت اوضاع انسانی در یمن
ایرنا/ اعضای شورای امنیت در پیش نویس بیانیه خود نسبت به وخیم تر شدن اوضاع انسانی یمن ابراز نگرانی کرده است. در این پیش نویس همچنین آمده است: شورای امنیت خواستار بازگشایی کامل و مداوم تمامی گذرگاه‌ها و بنادر یمن شده است. در این بیانیه آمده بود: تنگ تر کردن حلقه محاصره بر این شریان اصلی اقتصاد یمن و جلوگیری از واردات کالا و اقلام مختلف به این کشور، عواقب فاجعه باری را برای ساکنان آن به همراه خواهد داشت.
دولت هند، تفاهم نامه ممنوعیت مالیات مضاعف با ایران را تصویب کرد
ایرنا /دولت هند تفاهم نامه ممنوعیت مالیات مضاعف با ایران را که منجر به افزایش سرمایه گذاری و کاهش فرار مالیاتی می‌شود، تصویب کرد. این تفاهم نامه موجب ارتقای سرمایه گذاری متقابل در هند و ایران، تبادل فناوری و افراد ماهر میان دو کشور شده و با جلوگیری از پرداخت دوگانه از سوی فعالان اقتصادی سبب شکوفایی همکاری‌های تجاری دوجانبه خواهد شد. اطلاعیه دولت هند تاکید کرد که این تفاهم نامه زمینه‌ساز تبادل اطلاعات دو جانبه بر اساس آخرین استانداردهای بین‌المللی خواهد بود.
صف‌بندی محور آلمان – فرانسه در برابر ترامپ برای حفظ برجام
 ایرنا / وزیر امور خارجه جدید آلمان به فاصله چند ساعت پس از تصدی این مقام در پاریس با همتای فرانسوی دیدار و بر لزوم حفظ و اجرای برجام توسط همه طرف‌ها تاکید کرد. وزیر خارجه آلمان در پاریس همچنین در یک جبهه‌گیری آشکار در برابر دولت آمریکا تاکید کرد که توافق هسته ای با ایران (برجام) باید حفظ و توسط همه طرفها اجرا شود. در همین ارتباط ، ماس همچنین بر تقویت محور آلمان – فرانسه با استفاده از پیشنهادها و ایده‌های ‘امانوئل مکرون’ رئیس جمهوری فرانسه برای ایجاد تحرک تازه در اروپا و همکاری در زمینه مسائل مهم جهانی تاکید کرد.
بزرگ‌ترین بازنده برکناری تیلرسون، قطر و ایران هستند!
فارس/ روزنامه سعودی «العرب» چاپ لندن در مطلبی با عنوان «ایران و قطر بزرگ‌ترین بازنده برکناری تیلرسون است»، نوشت که تعیین «مایک پمپئو» برای تصدی وزارت خارجه آمریکا، به محک گذاشتن راهبرد ترامپ برای محاصره ایران است. العرب ادعا کرد: بزرگ‌ترین بازندگان این تغییر و برکناری وزیر خارجه آمریکا قطر و ایران هستند که از آن استفاده کردند؛ هر یک از جانب خود روی حساب‌های تیلرسون و لابی اوباما در وزارت خارجه حساب باز کرده بودند تا ترامپ را به چالش بکشند..
آمریکا خواستار اقدام فوری شورای امنیت علیه روسیه شد
مهر/ نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست تا علیه روسیه به اتهام مبادرت به ترور یک جاسوس سابق و دوجانبه روس در خاک انگلیس وارد عمل شود. هیلی همچنین گفت که سوء قصد به جان این جاسوس سابق روس «جنایت بی شرمانه» است و اینکه روسیه باید در قبال اقدامات خود پاسخگو باشد و با انگلیس برای انجام تحقیقات در خصوص این موضوع بطور کامل همکاری نماید. نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: «روسیه به تازگی از اینکه بارها مورد انتقادِ ما قرار گرفته، شکایت کرده است. اگر دولت روسیه استفاده از تسلیحات شیمیایی برای ترور دشمنان خود را متوقف کند ما نیز به صحبت درباره این موضوع پایان می‌دهیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *