خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۲۲

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: جهاد، پاک‌کننده زمین از ظلم و بی بندوباری است
  • رئیس مجلس خبرگان رهبری: همه امکانات برای حل مشکلات معیشتی مردم بسیج شوند
  • آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی دعوت حق را لبیک گفت
  • رئیس قوه قضائیه : تظاهر به بی‌حجابی مصداق‌اشاعه فحشاست
  • آیت الله  حسینی بوشهری: افرادی که حجاب را زیر سؤال می‌برند ایمان‌شان سست است
  • آیت الله علیدوست: تقوا، سواد و رعایت ادب اضلاع سه گانه تبلیغ دین است

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۲۲
*  بررسی تعرض به سفارت ایران و روابط با اروپا در مجلس
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روابط با اتحادیه اروپا و تعرض به سفارت ایران در انگلیس، فردا با حضور سید عباس عراقچی و غلامرضا انصاری، معاونان سیاسی و اقتصادی وزیر امورخارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌شود.
** همشهری ۹۶/۱۲/۲۲
*  مشاجره و دشمنی نمی‌گذارد یکپارچه شویم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است: در جامعه‌ای که اختلافات، مشاجره و دشمنی باشد ذهن‌ها به سمت یکپارچه شدن برای توسعه نمی‌رود. علی لاریجانی گفته است: در ایرانی که مردم‌سالاری دینی و دمکراسی وجود دارد و در آن سه قوه و شوراها فعالیت دارند و امور به دست مردم است طبیعی است که اختلاف نظر وجود داشته باشد که باید تحمل کرد اما همه باید بدانند تمام قوا و مردم یک رهبر دارند و باید هدف همه آرامش، آبادانی و امنیت باشد. لاریجانی تاکید کرد: ما مانند برخی کشورها نیستیم که شاه داشته باشند بلکه در ایران کارها دست مردم است. قوا مستقل هستند اما باید با هدف مشترک حرکت کنند.
** کیهان ۹۶/۱۲/۲۲
*  تظاهر به بی‌حجابی مصداق‌اشاعه فحشاست
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس ‌قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی:
– هجمه‌های فراوان به دستگاه قضایی کار دشوار قضاوت را سخت‌تر می‌کند اما مجموعه دستگاه قضایی با حفظ استقلال و اقتدار خود در چارچوب شرع و قانون انجام وظیفه می‌کند. قضات و کارکنان نیز از حملات دشمنان خارجی و برخی افراد در داخل هراسی ندارند و در مسیری که طی می‌کنند به هیچ عنوان ناامید نمی‌شوند.
– ما با تعجیل در رسیدگی به پرونده‌ها مخالفیم زیرا مسئله اصلی برای ما عمل در چارچوب قوانین است. متأسفانه برخی دچار وسوسه تعجیل می‌شوند و اصرار به رسیدگی‌های سریع و فوری دارند در حالی که اقتضای رسیدگی به برخی پرونده‌ها صرف زمان بیشتر و انجام اقدامات کارشناسی لازم است.
– تظاهر به بی‌حجابی همانند تظاهر به هر عمل حرام دیگر، نوعی‌اشاعه فحشا است و موضوعی که ریشه شرعی و قانونی دارد نباید مورد تشکیک قرار گیرد.
– متأسفانه گزارش حقوق بشری دبیرکل سازمان ملل نیز مانند گزارش‌های سابق و برخی بیانیه‌های دیگر، مجموعه ادعاهای ضد انقلاب و منافقین در خارج از کشور بود که از زبان دبیرکل سازمان ملل شنیده شد.
– جمهوری اسلامی براساس موازین دینی و قانونی خود عمل می‌کند و به این قبیل اتهام زنی‌ها توجهی ندارد.
*  آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی دعوت حق را لبیک گفت
آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری پس از گذراندن یک دوره نقاهت دارفانی را وداع گفت.
** شرق ۹۶/۱۲/۲۲
*  حمله با اتوبوس سازماندهی شده بود
قاضی شهریاری با اشاره به اینکه تاکنون تمام تشریفات آیین دادرسی کیفری رعایت شده است، عنوان کرد: «ساده‌لوحانه است اگر بر اساس اظهارات متهم بگوییم که عصبیت دلیل حمله به مأموران نیروی انتظامی بوده است. در آن شب دو خودروی دیگر هم به مأموران نیروی انتظامی به همین شکل حمله کردند. حتی خودروی سمند به صورت رفت‌وبرگشت به مأموران نیروی انتظامی حمله کرد؛ آنها که کتک نخورده بودند، برای چه این کار را کردند».
نماینده دادستان افزود: «این حرکات نشان می‌دهد که از قبل برای چنین برخوردی برنامه‌ریزی داشتند. اتوبوس مدت ۱۵ روز بود که در محل پارک شده و مرکز تصمیم‌گیری بود. مالک اتوبوس و شخصی که از آن دعوت کرده است جزء بازداشت‌شدگان هستند».
** ایران ۹۶/۱۲/۲۲
*  خلبان و هواپیمایی آسمان، مقصران سقوط هواپیمای تهران – یاسوج
کمیته بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری گزارش مقدماتی خود از حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را ارائه کرد. در این گزارش مقصر اول سانحه شرکت آسمان و دوم خلبان است. براساس این گزارش شرکت هواپیمایی آسمان با توجه به رعایت نکردن محدودیت‌های پزشکی خلبان خود و اجرایی نکردن آرایش فنی لازم به‌عنوان مقصر اصلی شناخته شده البته در کنار آن خلبان نیز در عملکرد خود با ابهام‌هایی روبه‌رو است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۲۲
*  منابع مالی خرید هواپیماهای نو تامین شد
پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و مذاکره یک شرکت چینی اجرای فاینانس قرارداد خرید هواپیماهای ایران‌ایر را تقبل کرد.
طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی ساعتی پیش در دفتر فرزانه شرف بافی مدیرعامل ایران‌ایر، مذاکرات این شرکت هواپیمایی با یک شرکت چینی به امضای یک تفاهمنامه رسید تا این شرکت اجرای فاینانس هواپیماهای خریداری شده ایران‌ایر را برعهده بگیرد.
*  ۱۱۴ طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار به مرحله قرارداد رسید
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از ثبت بیش از ۹۰۰ طرح سرمایه گذاری در این منطقه در سال ۹۶ خبر داد و گفت: از این تعداد، ۳۱۶ طرح در کمیسیون اقتصادی سازمان تصویب شده و ۱۱۴ طرح مصوب نیز به مرحله قرارداد رسیده است.
عبدالرحیم کردی در یک نشست خبری در تهران، ارزش سرمایه گذاری‌های این طرح‌ها را ۴۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این موضوع بیانگر آن است که به فاز توسعه‌ای کشور از نقطه چابهار ورود پیدا کرده ایم.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۲۲
*  آل‌سعود در حمله به سفارت ایران در لندن نقش داشته است
سردار اسماعیل کوثری عنوان کرد: افراد فرقه شیرازی عاملان سرسپرده صهیونیست‎ها و استکبار جهانی هستند و باید حمله به سفارت توسط وزارت امور خارجه پیگیری شود. جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با اشاره به حضور محمد بن سلمان در انگلیس اظهار داشت: در این اقدام محمد بن‌سلمان با مسؤولان انگلیسی هماهنگ بود، چرا که حمله به سفارت ایران در لندن در این مقطع سفر بن‌سلمان انجام می‏شود و از آنجایی که سفر بن‌سلمان با مخالفت‎های زیادی روبه‌رو شد به منظور انحراف نارضایتی‎ها و اعتراض مردم انگلیس دست به چنین کاری زدند تا توجه مردم و رسانه‎ها را به سمت سفارت ایران در لندن معطوف کنند.
*  برگزاری مجمع ملی جمنا در سال آینده
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره جلسه شب گذشته این جبهه گفت: سال آینده مجمع ملی جمنا برگزار می‌شود و قصد داریم دفتر سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب را فعال کنیم. سیدمحمد حسینی درباره جلسه هیأت‌رئیسه جبهه مردمی نیروهاى انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر اولویت جبهه مردمی تشکیل مجامع استانی و شهرستانی و بازسازى ساختار است.
** جوان ۹۶/۱۲/۲۲
*  گزارشگر ویژه ایران را قبول نداریم
محمدجواد لاریجانی در سی و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل با قرائت بیانیه کشورمان خطاب به رئیس شورای حقوق بشر و حاضرین در جلسه اظهار داشت: بارها خیلی صریح بیان نموده‌ایم که نصب گزارشگر ویژه ایران را قبول نداریم و آن را عملی غیرموجه و ناشی از استاندارد دوگانه و سیاست بازی می‌دانیم و نسبت به گزارش‌هایی که ایشان تهیه کرده است انتقادات جدی داشته‌ایم که همه آن‌ها را به نحو مکتوب و مفصل برای مسئولان سازمان ملل، شورای حقوق بشر و خانم جهانگیر ارسال کرده بودیم.
*  ساخت مرکز خدماتی سامانه «اس ۳۰۰» در ایران
مشاور فنی و نظامی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد؛ روسیه مرکز خدماتی سامانه اس ۳۰۰ را که به ایران تحویل داده شده است، در این کشور ایجاد خواهد کرد. ولادیمیر کوژین گفت: ما در ایران در حال ساخت مرکز خدماتی سامانه اس ۳۰۰ هستیم.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۲۲
*  اموال توقیف شده از اختلاسگر نفتی بیش از میزان اختلاس است
وزیر نفت درباره آخرین وضع پرونده اختلاس‎گر فعال در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: با پیگیری دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی، آنطور که به من گفته‎اند، اموالی بیش از میزان اختلاس صورت‎گرفته از این فرد شناسایی و توقیف شده است.
زنگنه درباره متواری شدن این فرد به کانادا نیز افزود: این که او به کانادا رفته را باور نمی‌کنم. تصور می‌کنم این چیزی است که وی دوست دارد در رسانه‌ها مطرح شود، تصور می‌کنیم وی در ترکیه مخفی شده باشد.
*  صادق زیباکلام به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شد
یک منبع آگاه قضایی از محاکمه صادق زیباکلام خبر داد و گفت: نامبرده با حضور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام با مصداق مصاحبه با سایت‌های بیگانه و تلاش برای زیر سؤال بردن نظام جمهوری اسلامی محاکمه و از خود دفاع کرد.
** رسالت ۹۶/۱۲/۲۲
*  انگلیس حمله به سفارت را جبران نکند کاهش سطح روابط را دنبال می‌کنیم
محمدجواد جمالی دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اقدام فرقه شیرازی‌ها در حمله به سفارت کشورمان برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی بوده، تأکید کرد: حتماً دولت انگلستان باید هم مسئولیت این حادثه را بپذیرد و هم آن را جبران کند و اگر جبران نکند، ما نمایندگان مجلس خواستار کاهش سطح روابط سیاسی با دولت انگلیس خواهیم بود.
*  جهاد، پاک‌کننده زمین از ظلم و بی بندوباری است
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان قم با اشاره به اینکه شهدا مدال افتخار را از خداوند کسب کرده‌اند، اظهار داشت: شهید و شهادت یکی از مسائل مهم اسلام است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.وی با بیان اینکه شهدا از شهادت خود و معامله‌ای که با خداوند انجام داده‌اند راضی و خشنود هستند، افزود: خداوند در قرآن کریم شهدا را زنده می‌خواند از این‌رو شهدا زنده‌اند بنابراین معامله با خداوند سودآور است. آیت‌الله العظمی نوری همدانی به نتیجه‌های جهاد در راه خداوند اشاره و ابراز کرد: اگر جهاد وجود نداشته باشد ظلم، فساد و بی‌بندوباری تمام زمین را فرا خواهد گرفت بنابراین حاکم شدن ظلم و فساد بر روی زمین ‌برخلاف نظام اسلامی و خواسته‌های خداوند است.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۲۲
*  از عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا استقبال می‌کنیم
الکساندر نواک از استقبال روسیه برای پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ماه می‌سال جاری خبر داد. الکساندر نواک وزیر انرژی این کشور از استقبال اتحادیه اقتصادی اوراسیایی به رهبری روسیه از ایران به عنوان عضو جدید این اتحادیه در ماه می‌خبر داد. نواک گفته است: حرکت به سمت یک توافق موقتی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی انجام گرفته است.
این اقدام یک قدم پیشرو است و به تحولات بیشتری در آینده روابط تجاری دو جانبه و توسعه همکاری‌ها در سرمایه گذاری منجر خواهد شد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۲۲
*  هلاکت تروریست‌ها در منطقه مرزی سراوان
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه یکشنبه ۲۰ اسفند عوامل گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح با یک دستگاه خودروی حامل مهمات و مواد انفجاری قصد انجام عملیات انتحاری و هدف قرار دادن یکی از پاسگاههای مرزی نیروی زمینی سپاه در منطقه سراوان را داشتند که با هوشیاری و اقدام به موقع رزمندگان اسلام ناکام ماندند. در جریان این اقدام که دو عامل تروریستی به هلاکت رسیدند، دو تن از بسیجیان غیور این پاسگاه نیز مجروح شدند.
** آرمان ۹۶/۱۲/۲۲
*  ۵ دانشگاه کشور تا ۱۴۰۰ جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان باشند
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به درخواست وزارت علوم در خصوص خرید تجهیزات آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با استفاده از تسهیلات مالی خارجی، این طرح را مثبت ارزیابی کرد. اسحاق جهانگیری با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب دانشگاه‌های کشور از نظر تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، گفت: یکی از مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این است که پنج دانشگاه کشور باید تا سال ۱۴۰۰ جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشند و امیدوارم سایر دانشگاه‌های کشور نیز همانند دانشگاه صنعتی شریف به دنبال برخورداری از تسهیلات مالی جهت تجهیز امکانات خود باشند.
*  ایران ریاست بر گروه ۷۷ را واگذار کرد
ایران ریاست بر گروه ۷۷ در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در مراسمی به اکوادر واگذار کرد. دوره یک ساله ریاست رضا نجفی سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین بر گروه ۷۷ روز جمعه ۱۸ اسفندماه ۹۶ پایان یافت و ریاست گروه طی مراسمی رسمی با حضور روسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و تعداد زیادی از سفرا و نمایندگان کشورهای عضو گروه ۷۷ به سفیر و نماینده دائم جدید اکوادر منتقل شد.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۲۲
*  همکاری قوی دوجانبه برای امنیت مرزهای ایران و پاکستان ضروری است
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای گفتگو و رایزنی با مقامات پاکستان، در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی به این کشور سفر کرده است، با خواجه محمد آصف همتای پاکستانی خود دیدار و ضمن تاکید بر تقویت همکاری های دو کشور در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی اظهار داشت: ضرورت دارد ایران و پاکستان به عنوان دو کشور دوست و همسایه و دارای مرزهای مشترک، در خصوص تضمین امنیت مرزهای دو کشور و جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها همکاری قوی داشته باشند.
*  همکاری جهانی فارغ از مباحث سیاسی، راه حل معضل مواد مخدر است
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل در وین گفت: راه حل اصلی معضل جهانی مواد مخدر، عزم و اراده جهانی و ارتقای همکاری فارغ از مباحث حاشیه‌ای، گزینشی و سیاسی است.
رحمانی فضلی در سخنرانی خود در شصت و یکمین نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با وضع جاری مساله جهانی مواد مخدر و چالشهای نوظهور و جدید مرتبط با آن تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مواد مخدر به عنوان نهاد اصلی سیاست گذاری سازمان ملل در موضوعات مرتبط با مواد مخدر حمایت میکند.
** قدس ۹۶/۱۲/۲۲
*  ضرورت تشکیل مجمعی در حوزه برای بررسی نیازهای روز دنیا
آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به این که در اسلام به مهمترین مسائل جامعه و نظام بین الملل اشاره شده است از ضرورت تشکیل مجمعی در حوزه برای بررسی نیازهای روز دنیا یاد کرد.
آیت الله علوی‌گرگانی در دیدار با جمعی از مدیران مجتمع آموزش عالی بنت الهدی وابسته به جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: اگر دنیای امروز معارف اهل بیت(ع) را درک کند از این انوار الهی تبعیت می‌کنند، چراکه کلمات و سخنان آنها همگی حق مطلق است البته عمده مشکل ما کیفیت و شناخت شیوه عمل کردن است؛ در اسلام چیزی فروگذار نشده و هرچه جامعه و نظام بین الملل به آن نیاز است بیان شده ولی ممکن است علم ما و بیان ما محدود باشد.
*  دعوت به تجمع
احمد توکلی نماینده سابق مجلس و رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت در توئیتر خود نوشت: اگر دولت تا پایان سال قانون انتشار علنی حقوق و مزایای مسئولین را اجرا نکند، با استفاده از اختیارات دیده‌بان شفافیت و عدالت مردم را به تجمع قانونی و اعتراض خیابانی علیه دولت دعوت می‌کنیم!
** خراسان ۹۶/۱۲/۲۲
*  سفر هیئت نظامی جمهوری اسلامی ایران به قطر
یک هیئت از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روزگذشته به منظور شرکت در همایش فرماندهان نیروی دریایی غرب آسیا وارد دوحه پایتخت قطر شد. این هیئت به سرپرستی سردار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، علاوه بر شرکت در همایش فرماندهان نیروی دریایی غرب آسیا، از ششمین نمایشگاه بین المللی دفاع دریایی بازدید می‌کند.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۲۲
*  موافقت با درخواست استمهال برای پرونده محمد ثلاث
دومین جلسه دادگاه محمد ثلاث، از متهمان حادثه گلستان هفتم خیابان پاسداران، روز گذشته در شعبه ٩ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمد کشکولی برگزار شد.
اشرف‌زاده، ‌وکیل محمد ثلاث پس از قرار گرفتن در جایگاه توضیح داد: «بنده برای دفاع از موکلم نیازمند مطالعه پرونده هستم و از دادگاه درخواست دارم وکیل تسخیری با توجه به اینکه به مفاد پرونده آشنا هستند از متهم دفاع کند. »
در نهایت قاضی کشکولی با درخواست استمهال وکیل مدافع متهم موافقت و زمان بعدی جلسه دادگاه را ٢٧ اسفند اعلام کرد.
** شهروند ۹۶/۱۲/۲۲
*  فلسطین از ترامپ و نتانیاهو به دادگاه کیفری بین‌الملل شکایت می‌کند
صالح رأفت، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین طی روزهای آتی به لاهه می‌رود و شکایتی را علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی ارایه خواهد داد.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۲۲
*  تماس تلفنی قائم مقام وزیر خارجه اتریش با سفیر ایران
لینهارت قائم مقام وزارت خارجه اتریش با عباداله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین تلفنی صحبت کرد و ضمن احوالپرسی، شدیدا از آنچه که در مقابل اقامتگاه سفیر ایران در وین رخ داد، ابراز تاسف کرده و نگرانی دولت اتریش را از این قضیه اعلام کرده است.
قائم مقام وزیر خارجه اتریش همچنین به سفیر ایران گفته است که نهادهای ذیربط اتریشی در حال بررسی موضوع هستند و با جدیت آن را پیگیری و رسیدگی می‌کنند و اطمینان داده است که هر چه لازم باشد انجام خواهند داد.
*  آمریکایی‌ها باید هزینه کم عقلی کابوهای متوهم کاخ سفید را بپردازند
علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گسترش حمایت‌های مستقیم نظامی و اطلاعاتی آمریکا از گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره در سوریه و سکوت شورای امنیت سازمان ملل در برابر این اقدامات را پیگیری سیاستهای شکست خورده گذشته در عراق و افغانستان عنوان کرد و افزود: مردم آمریکا باید چون گذشته هزینه کم عقلی و بلند پروازی‌های بی حاصل کابوی‌های متوهم کاخ سفید را با صرف سرمایه‌های مادی و انسانی خود پرداخت کنند.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۲۲
*  بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه: به جد پیگیر حادثه یکشنبه شب مقابل اقامتگاه سفیر ایران در وین هستیم، با قائم مقام وزیر خارجه اتریش تماس گرفتیم. پلیس و نهادهای ذیربط اتریشی در حال پیگیری این قضیه هستند. این اقدامی مشکوک است و هنوز ماهیت این اتفاق و انگیزه فرد مهاجم مشخص نیست. لازم به ذکر است دو شب پیش یک مرد اهل اتریش ۲۶ ساله در خیابان مقابل اقامتگاه سفیر ایران در وین اتریش که در حال حمله با سلاح سرد به محل اقامتگاه سفیر ایران بود، به ضرب گلوله کشته شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آیت‌الله جنتی مجدداً به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد
فارس/ چهارمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم صبح امروز  به ریاست آیت‌الله جنتی در مجلس قدیم شورای اسلامی آغاز شد. این نشست به مدت دو روز در تهران برگزار می‌شود و اعضای مجلس خبرگان ۲۴ اسفند پس از زیارت مرقد مطهر امام خمینی‌(ره) با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت. در جریان چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری انتخابات هیئت‌رئیسه و اعضای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری برای دو سال آینده برگزار و آیت‌الله جنتی با ۶۶ رای مجددا به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.
همه امکانات برای حل مشکلات معیشتی مردم بسیج شوند
رسا/ رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با وجود همه دشمنی ها خوشبختانه در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب موفق بودیم، تأکید کرد که نباید اجازه دهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی آسیب ببیند. آیت الله جنتی در چهارمین اجلاس خبرگان رهبری با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تاکید کرد: ما باید ببینیم در این چهل سال چه کرده ایم و چه دستاوردهایی داشته ایم، باید با دقت آن را بررسی کنیم و در این راستا تمام رسانه ها، صدا و سیما و همه دستگاه ها باید کمک کنند.
افرادی که حجاب را زیر سؤال می‌برند ایمان شان سست است
رسا/ آیت الله حسینی بوشهری  با انتقاد از افرادی که امروز دستور حجاب را زیر سؤال می‌برند، عنوان کرد: امروز برخی از حجاب اجباری سخن می‌گویند، به امام راحل(ره) نسبت‌هایی می‌دهند و در فضای جامعه مسائلی رخ می‌دهد که نشان می‌دهد عقیده و ایمان آنان سست است. وی تصریح کرد: انسان‌های مؤمن در ایمان خود دچار تردید و تشکیک نمی شوند و دین خداوند را با نظر شخصی خود استنباط نمی‌کنند.
تقوا، سواد و رعایت ادب اضلاع سه گانه تبلیغ دین است
رسا/ آیت الله علیدوست تقوا، سواد و رعایت ادب و سلیقه را اضلاع سه گانه ابزار  تبلیغ دین خدا معرفی کرد. عضو جامعه مدرسین گفت: برخی می‌پرسند در تقابل و تعارض رعایت مستحبات و هنجارهای عرفی چه باید کرد که در این خصوص باید  گفت  سنجش شرایط اولویت دارد و گاه عدم رعایت هنجار عرفی نوعی بی اعتنایی به قوانین و ضوابط تلقی می‌شود که آثار منفی آن بیش از آثار مثبت است شاید این جریان مبنا نداشته باشد اما باید از انجام برخی مستحبات به دلیلی که بیان شد، احتراز کرد.
ارسال موشک به یمن امکان‌پذیر نیست
فارس/ سفیر هلند در ایران با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. امیر حاتمی در دیدار سفیر هلند با اشاره به وضعیت آشوب زده و بی ثبات منطقه اظهار داشت: بخشی از این بی ثباتی به دلیل شرایط درون منطقه و بخش بزرگی از آن به دلیل شرایط خارج منطقه و دخالت قدرت‌های بیرونی است. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کرده که برای استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها احترام قائل است، تاکید کرد: تمامی سعی مان تقویت قدرت دفاعی و توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است.
تهدید ماکرون به حمله نظامی به سوریه
 تسنیم/امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در سخنانی ادعا کرد: پاریس آماده است تا حملات هدفمندی را علیه هر گونه تاسیساتی در سوریه انجام دهد که از آنها برای حملات شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتیجه آن مرگ غیر نظامیان است. ماکرون اظهار داشت: ما همان کاری را انجام خواهیم داد که آمریکایی ها چند ماه قبل انجام دادند. ما خودمان را در موقعیتی قرار خواهیم داد تا حملات هدفمندی را انجام دهیم.
کمیسیون مشترک برجام ۲۵ اسفند در وین تشکیل جلسه می‌دهد
واحد مرکزی خبر/ کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک شانزدهم مارس (۲۵ اسفند) در وین تشکیل جلسه می دهد. پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا گزارش داد نشست معمول کمیسیون مشترک برجام به ریاست
هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان سه کشور اروپایی بعلاوه سه و ایران برگزار می شود. این نشست فرصتی برای بازبینی اجرای برجام درخصوص مسائل هسته ای و مرتبط با تحریم‌هاست.
سوال از رییس جمهوری منتفی شد
ایرنا/ ‘محمدعلی وکیلی’ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطابق ماده ٢١٢ ائین نامه داخلی مجلس، سوال تعدادی از نمایندگان از رئیس جمهوری در پنج محور قاچاق کالا، تعهدات برجام، بیکاری، رکود اقتصادی و نرخ ارز که در جلسه ١۴ اسفند کمیسیون اقتصادی رسیدگی شده بود با توجه به گذشت یک هفته از طرح سوال در کمیسیون و کاهش تعداد متقاضیان به کمتر از یک چهارم تعداد کل نمایندگان منتفی و خاتمه یافته تلقی می‌شود. این سوال ١٠٢ امضا داشت که امضاهای آن به کمتر از ٧٣ امضا رسیده است .
نیروهای تحت حمایت آمریکا با داعش درسوریه همکاری می‌کنند
ایرنا/ معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح تحت حمایت آمریکا در سوریه با گروه تروریستی داعش همکاری می‌کنند. این مقام روس با بیان اینکه مقاصد آمریکا قابل درک است، اظهار داشت: نیروهای تحت کنترل آمریکا در سوریه با ستیزه جویان همکاری می‌کنند و این اقدامات ادامه دارد. فومین گفت: آمریکا برای تجزیه سوریه تلاش می‌کند هرچند که مقام های آمریکایی ادعا می‌کنند به حفظ تمامیت ارضی این کشور پایبند است.
ترامپ «فرمان اضطرار ملی علیه ایران» را تمدید می‌کند
مهر/«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به کنگره این کشور اطلاع داد که تداوم وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در ارتباط با ایران و حفظ تحریمهای جامع علیه تهران امری ضروری است. ترامپ در این نامه ادعا کرد: «اقدامات و سیاستهای دولت ایران- از جمله توسعه موشکهای بالستیک، حمایت از تروریسم بین‌المللی و نقض حقوق بشر-  امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا را به شیوه‌ای غیرمعمول مورد تهدید قرار می‌دهد»
حمله گروهک جیش‌الظلم به پاسگاه مرزی سراوان
فارس/حمله گروهک جیش‌الظلم به پاسگاه مرزی میل ۱۹۰ سراوان با هوشیاری نیروهای قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه ناکام ماند. این حمله ناموفق عصر یکشنبه (۲۰ اسفندماه) به‌وسیله گروهک تروریستی جیش‌الظلم و با استفاده از خاک کشور همسایه انجام شد که حدود ۴۰ تروریست در آن حضور داشتند ولی ضربه سنگینی به آن‌ها وارد شد. در این درگیری چهار تروریست به درک واصل شدند و شماری از تروریست‌ها در آتش سنگین رزمندگان ما مجروح و در نهایت به خاک کشور همسایه متواری شدند.
گسترش حضور آمریکا در عراق به واسطه یک پایگاه نظامی در موصل
ایسنا/یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در حال بازسازی پایگاه هوایی القیاره در جنوب شهر موصل هستند. آمریکا تعداد زیادی تجهیزات نظامی را وارد این پایگاه کرده و درحال مرمت این پایگاه است که قبلا به دست داعش منهدم شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *