خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۲۱

  • آیت الله جوادی آملی: روسری بر سر چوب کردن مقابله با آیه قرآن است
  • آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی: مسؤولان به فکر مناطق آسیب‌پذیر باشند
  • عیادت نماینده رهبر معظم انقلاب از رئیس شورای عالی جامعه مدرسین
  • آیت الله اراکی: بالاترین خطری که تشیع را تهدید می‌کند تحریف در جریان مرجعیت است
  • آیت الله موسوی اصفهانی: اجرای اقتصاد مقاومتی در گرو مبارزه جدی با قاچاق است
  • آیت الله طبسی: بودجه کشور نباید تنها در مناطق خاصی مصرف شود

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۲۱
*  وابستگی فرقه شیرازی به انگلیس محرز است
حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور با بیان این که وابستگی فرقه شیرازی به انگلیس کاملا محرز است، گفت: اقدام دولت انگلیس در ماجرای حمله برخی عوامل فرقه شیرازی به سفارت کشورمان در لندن بر خلاف قوانین بین‌المللی بود و امیدوارم مسئولان ما در دستگاه دیپلماسی از طریق رایزنی با دولت متجاوز انگلستان حق ملت ایران را بازگردانند.
*  صهیونیست ها تحمل هزینه مواجهه با ایران را ندارند
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا گفت: رژیم صهیونیستی امروز بیش از گذشته قدرت جمهوری اسلامی ایران را باور کرده و از آزمودن آن خودداری خواهد کرد، زیرا قادر به مدیریت مواجهه با ایران و تحمل هزینه آن نخواهد بود.
سردار سرلشکر غلامعلی رشید در ارزیابی موقعیت و شرایط منطقه‌ای ایران و دستاوردهای آن اظهار کرد: اکنون توسعه و تعمیق قدرت منطقه‌ای ایران هرگونه تصمیم گیری برای مقابله با جمهوری اسلامی را دشوار و با هزینه‌های غیرقابل محاسبه همراه کرده است.
** همشهری ۹۶/۱۲/۲۱
*  حضور جنیدی در مراسم تحلیف رئیس جمهور شیلی
لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید شیلی حضور پیدا کرد. جنیدی در این سفر همچنین پیرامون روابط دو جانبه و همکاری‌های مشترک با رئیس جمهور و مقامات شیلی دیدار کرد.
*  عیادت از آیت الله یزدی
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی از آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عیادت کرد. رئیس دفتر مقام معظم رهبری با حضور در یکی از بیمارستانهای تهران از آیت الله محمد یزدی عیادت و با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای ایشان دعا و آرزوی سلامتی کرد.
** کیهان ۹۶/۱۲/۲۱
*  موافقت رهبر معظم انقلاب با کناره‌گیری آیت‌الله جنتی از امامت جمعه تهران
آیت‌الله احمد جنتی در نامه‌ای به رهبرمعظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را مطرح کرد که رهبرمعظم انقلاب اسلامی با این درخواست موافقت کردند.
*  آستان قدس مالیات می‌دهد
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی درباره پرداخت مالیات توسط آستان قدس رضوی گفت: در طول بیش از ۳۰ سال گذشته با فرمان امام راحل (ره) آستان و تمامی شرکت‌های وابسته معاف از مالیات بودند اما پس از حضور من و استعلام از حضور رهبر معظم انقلاب بر خلاف همه اظهارنظرها آستان قدس مالیات می‌دهد.
وی با بیان اینکه آستان مالیات ارزش افزوده و تکلیفی را می‌پردازد، تصریح کرد: طبق اسنادی که در وزارت اقتصاد و دارایی موجود است همه مالیات‌ها پرداخت شده و سایر مالیات‌ها هم به صورت جمعی-خرجی است که در دفاتر اقتصاد و دارایی آستان ثبت می‌شود.
** شرق ۹۶/۱۲/۲۱
*  ساخت بیش از ۳ هزار کیلومتر از کریدورهای کشور
خیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ساخت بیش از ۳ هزار کیلومتر از کریدورهای کشور در دست انجام است، خبر داد: در راستای تسهیل تردد و ساماندهی ترافیک‌ جاده‌های کشور۱۰ کریدور مهم در محورهای شریانی به طول بیش از ۲۰ هزار کیلومتر تعریف شده است که در سالجاری ۴۸۵ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است.
*  پیام ولیعهد عربستان به ترزامی
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بعد از ترک انگلیس، پیامی را برای ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس فرستاد. بن سلمان در این نامه درباره مذاکرات مشترک با مسؤولان انگلیسی و تأسیس شورای شراکت استراتژیک میان دو کشور صحبت و بر تلاش برای تقویت روابط در تمامی زمینه‌ها و هماهنگی درباره مسائل مشترک تأکید کرد.
** ایران ۹۶/۱۲/۲۱
*  حمایت قاطع رئیس جمهوری از آخوندی، ربیعی و حجتی
رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت که ریاست آن را برعهده داشت، با اشاره به استیضاح سه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی، آن را حق نمایندگان و فرصتی برای تبیین خدمات دولت دانست و اظهار امیدواری کرد که استفاده از این حق قانونی با لحاظ روح و لب قانون که رعایت مصلحت کشور، مصالح عمومی و منافع ملی است، انجام شود. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی قاطع دولت از هر سه وزیر، وزرای استیضاح شده را به ارائه توضیحات دقیق و روشن از خدمات خود توصیه و مردم را در کنار نمایندگان، مخاطبان این سخنان ذکر کرد و آگاهی مردم از خدمات دولت و دستگاه‌های مورد استیضاح را مورد تأکید قرار داد.
*  ترامپ از شعار انتخاباتی ۲۰۲۰ رونمایی کرد
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا که در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۱۶ با آرای الکترال وارد کاخ سفید شد. با رونمایی از شعار انتخاباتی‌اش به نوعی کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ اعلام و نخستین گام را برداشت. شعار انتخاباتی ۲۰۲۰ ترامپ «عظمت امریکا را حفظ کن» است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۲۱
*  دادستان تهران از صدور کیفرخواست علیه حیدری فرد، سردار رویانیان و متهمان ارزی خبر داد
دادستان تهران از صدور کیفرخواست علیه قاضی پرونده کهریزک، رویانیان و متهمان ارزی و آزادی مهدی جهانگیری با قرار وثیقه خبر داد.
جعفری دولت آبادی در سی‌امین جلسه شورای معاونان داسرای تهران:
– کیفرخواستی که در پرونده اول علی اکبر حیدری فرد قاضی پرونده کهریزک صادر شده بود، منتهی به صدور حکم محکومیت گردیده است و هم اکنون وی در زندان به سر می‌برد.
– طولانی شدن رسیدگی به پرونده سردار رویانیان با سه عنوان اتهامی ناشی از ضرورت حسابرسی و کارشناسی اقدامات مالی در پرونده است.
– تاکنون صرفا سه نفر شامل سینا قنبری، کاووس سیدامامی و یک نفر در بازداشتگاه پلیس اراک فوت نموده‌اند که مسئولان در هر سه مورد توضیح کافی داده‌اند.
– ده فقره حکم متهمان آشوب‌های دی ماه صادر شده است.
– ۳۳ فقره کیفرخواست در پرونده حقوق‌های نجومی صادر شده است.
– یکی از مسئولان سابق وزارت جهاد کشاورزی به هشت سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۲۱
*  کشف محموله ترانزیتی موادمخدر توسط اطلاعات سپاه تهران
یک منبع آگاه در سازمان اطلاعات سپاه تهران با اعلام خبر کشف بزرگ‌ترین‌ محموله ترانزیت موادمخدر به اروپا اظهار کرد: در پی اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه تهران، باند حرفه‌ای ترانزیت موادمخدر به مقصد اروپا متلاشی شد. به گفته این منبع آگاه، قاچاقچیان دستگیر شده در این عملیات قصد خارج کردن بیش از ۲۵۰ کیلوگرم تریاک را به مقصد کشوری در غرب اروپا داشتند و درصدد بودند این مواد را در قالب محموله مواد خوراکی از کشور خارج کنند.
*  عملیات امنیتی در کرکوک
نیروهای امنیتی و حشدالشعبی دیروز عملیاتی امنیتی را در کرکوک واقع در شمال عراق آغاز کردند. این عملیات به دنبال نشست فوری روز شنبه مقامات امنیتی ارشد کرکوک به منظور برنامه‌ریزی برای انجام عملیات آغاز شد. استان کرکوک از غنی‌ترین مناطق نفتی عراق است که بارها مورد هدف بقایای داعش و گروه‌های مسلح کرد قرار گرفته که نمی‌پذیرند تحت کنترل دولت مرکزی باشند.
** جوان ۹۶/۱۲/۲۱
*  مشکلات کشور با سر و صدا حل نمی‌شود
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دریدگی قبح یک جامعه است، گفت: چالش‌های در هم تنیده کشور با تعقل، توجه کافی و دقت نظر حل می‌شود و با شعار و سر و صدا قابل حل نیست.
علی لاریجانی در دیدار با همسران نمایندگان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س)،‌ گفت: کسانی که فکر می‌کنند مشکلات کشور را می‌توانند با پاسخ یک خطی حل کنند دچار خودفریبی هستند. باید چالش‌های متنوع در کنار توفیقات در کشور را مورد بررسی قرار داد، این موضوع به دقت نظر، نگاه علمی و آرامش در کشور نیاز دارد. وی در عین حال گفت: تردیدی ندارم نظام جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر مردم و تجربه ۴۰ ساله‌اش و شناخت از مشکلات می‌تواند چالش‌های آینده را حل کند و آرزوهای امام و شهدا را محقق کند.
*  برجام خطر اتمی شدن خاورمیانه را به دنبال دارد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه این رژیم ادعاهای بی اساس این رژیم را درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار کرد.
بنیامین نتانیاهو درباره سفر اخیر خود به آمریکا گفت: گفت‌و‌گوهایم در آمریکا عمدتا روی ایران متمرکز بود. من گفتم که توافق هسته‌ای با ایران شامل مواردی است که خطرات بسیاری برای جهان شامل خطر ویژه اتمی شدن خاورمیانه را در بر دارد.
نخست‌وزیر اسرائیل همچنین گفت: بسیاری از کشورها در خاورمیانه در حال گفتن این موضوع هستند که اگر به ایران اجازه غنی سازی اورانیوم داده شده، به آنها هم اجازه غنی سازی داده شود. برای همین به منظور جلوگیری کردن از خطر اتمی شدن خاورمیانه یا باید به طور کامل این توافق(برجام) اصلاح شود یا اینکه لغو شود. وی مدعی شد: ایران به صورت تقریبا روزانه نیتش برای محو کردن کشور اسرائیل را بیان می‌کند. البته نیازی به این نیست که تکرار کنم، ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۲۱
*  سفیر انگلیس با اشاره به حوادث اخیر در ایران: متاثر شدم
نیکلاس هاپتون سفیر انگلیس در توییتر خود به زبان فارسی نوشت: من بسیار متاثر شدم از اتفاقی که در سفارت ایران در لندن در روز جمعه افتاد. بریتانیا الزامات کنوانسیون وین را جدی تلقی می‌کند. امنیت و ایمنی دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک در بریتانیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
*  مردم باید احساس کنند با فساد برخورد می‌شود
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت اظهار داشت: اگر به دنبال رضایت شهروندان کشور هستیم باید درصدد مستقر کردن عدالت در جامعه باشیم و باید بدانیم که اجرای عدالت جزو سخت‌ترین کارهاست. معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بدترین تعریف از عدالت محدود کردن آن به مسائل اقتصادی است، اظهار داشت: مردم باید احساس کنند که با فقر، تبعیض و فساد مبارزه می‌شود.
** رسالت ۹۶/۱۲/۲۱
*  سلامت سپاه مدیون حفاظت و نمایندگی ولی فقیه است
سرلشکر محمدعلی جعفری در آیین تودیع و معارفه نمایندگان سابق و جدید ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در طول مدت مسئولیت حجت الاسلام سعیدی بیشترین همکاری و هماهنگی با ایشان وجود داشت، اظهار داشت: بدون تردید سلامت و اقتدار امروز سپاه، به خاطر دو سازمان است؛ یکی «حفاظت» و دیگری «نمایندگی ولی فقیه». وی افزود: اعتقاد حوزه فرماندهی به نقش آفرینی این دو سازمان در کنار فرماندهی برای رشد و کیفیت بخشی مستمر به وضعیت سپاه است.فرمانده کل سپاه با ابراز خرسندی از انتصاب حجت الاسلام حاجی صادقی در مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه، اظهار داشت: آشنایی با ایشان به دوران دفاع مقدس مربوط می شود که توسط شهید میثمی به قرارگاه ما معرفی شدند و امیدواریم در کنار ایشان برنامه هایمان را با کیفیت و عمق بخشی بیشتر ادامه دهیم.
*  بالاترین خطری که تشیع را تهدید می‌کند تحریف در جریان مرجعیت است
آیت الله اراکی در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه (س) با موضع‌گیری درباره جنجال‌آفرینی اخیر فرقه شیرازی‌ها گفت: بالاترین خطری که تشیع را تهدید می‌کند، تحریف در جریان مرجعیت است.وی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات شیعه این است که همیشه مراجع، عمل به دین می کردند و مردم از رفتار آنها، دین را یاد می گرفتند، گفت: یک خطری که امروز جامعه ما را تهدید می کند و ما در تاریخ تشیع چنین خطری نداشتیم، ایجاد تحریف در مقام مرجعیت است. علماء ما ریاست گریز بودند اما اخیرا مرجعیت‌های جعلی با پول‌های کلان درست شده است.عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: ماهیت فرقه شیرازی دو رکن دارد؛ جاه طلبی و عوام فریبی. عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: اینها به دنبال ایجاد تشیع جایگزین هستند که در این تشیع جایگزین، جایگاهی برای مرجعیت راستین وجود ندارد
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۲۱
*  دولت انگلیس باید تضمین دهد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن ضمن محکوم کردن تعرض به سفارت ایران و با اشاره به تأکید مقامات انگلیسی مبنی بر تعهد حفاظت از سفارت کشورمان در لندن گفت که دولت انگلیس باید تضمین دهد گروهی که برنامه سازماندهی شده حمله به سفارت ایران داشته اند، کنترل‌شده و دیگر از طرف آن‌ها تهدیدی وجود ندارد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۲۱
*  تقاطع FATF و برجام در ماه‌های آینده
رسانه‌های غربی از منضم شدن تعهدات بین‌الملل ایران در ماه‌های آینده به یکدیگر خبر داده و می‌گویند که توافق FATF و برجام، دو تیغه یک قیچی هستند که در ماه‌های می‌‌و ژوئن به یکدیگر می‌رسند و تقاطع آنها با هم نتایج مهم و تاثیرگذاری را بر ایران و شرایط منطقه غرب و جنوب غرب آسیا در پی خواهد داشت.
این رسانه‌ها در تحلیل‌های خود ابراز می‌کنند که تقاطع این دو تعهد بین‌المللی ایران، می‌تواند هم به صورت جدی نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را محدود کند و هم حزب‌ا… لبنان و سایر گروه‌های مقاومت را در منگنه قرار داده و روابط ایران و دیگر کشورهای منطقه با آنها را به صورت جدی قطع و محدود کند.
** آرمان ۹۶/۱۲/۲۱
*  عربستان به خانواده‌ شهدای منا دیه نمی‌دهد
رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با اشاره به اینکه عربستان زیر بار پرداخت دیه شهدای منا نرفته، گفت: طرف سعودی قول پرداخت دیه شهدای مسجدالحرام را داده‌ است. احد آزادی‌خواه در تشریح نشست فراکسیون حج که با حضور حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد، افزود: با توجه به متن توافقنامه‌ای که کشور ما با عربستان دارد، امسال به صورت رسمی پرداخت دیه شهدای منا و شناسایی عوامل این فاجعه درخواست شده است اما مسئولان سعودی زیر بار پرداخت این دیه نرفتند.
*  اضافه شدن ۴۰ نماینده به مجلس
عضو کمیسیون شوراها از تصویب اضافه شدن ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان کنونی در مجلس یازدهم خبر داد. احمد امیرآبادی فراهانی در مورد جلسه عصر دیروز کمیسیون‌ شوراها گفت: در جلسه این کمیسیون، افزایش حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان مجلس در دستور کار بود. نماینده قم افزود:‌ این مساله و تعداد نمایندگان، استان به استان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مصوب شد تعداد ۴۰ نماینده به تعداد فعلی نمایندگان مجلس اضافه شود.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۲۱
*  سقوط هواپیمای ترکیه ای در شهرکرد
هواپیمای ترکیه ای در شهرکرد سقوط کرد.سخنگوی سازمان هواپیمایی با تایید سقوط هواپیمای مسافری گفت: هواپیمای ترکیه ای در حین عبور از فضای کشور حوالی شهر کرد سقوط کرد. رضا جعفرزاده ادامه داد: این هواپیما، از نوع جت شخصی بوده و از رادار خارج شده و شواهد عینی از سقوط در اطراف شهرکرد حکایت دارد. وی افزود: این پرواز از شارجه به سمت استانبول در حال انجام بوده است.
*  ریاست جمهوری شی جینپینگ مادام‌العمر شد
کنگره خلق چین در یک رای‌گیری‌ محدودیت دوره ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری را که دو دوره پنج ساله بود، برداشت و به این ترتیب شی جینپینگ، رئیس جمهوری کنونی عملا می‌تواند مادام‌العمر در این منصب باقی بماند.
** قدس ۹۶/۱۲/۲۱
*  شرط فراکسیون امید برای رأی اعتماد مجدد به وزرا
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید از تعیین شروطی برای وزرای راه، تعاون و کشاورزی خبر داد. علی اکبری ادامه داد: اعضای فراکسیون شروطی را تعیین کردند و مقرر شد هیئت رئیسه فراکسیون با وزرا در این خصوص رایزنی کنند. وی ادامه داد: در صورتی که وزرا شروط فراکسیون را قبول کنند اعضای فراکسیون مجددا به وزرا رأی اعتماد می‌دهند در غیر این صورت با استیضاح موافقت خواهند کرد.
*  هشدار آیت الله العظمی نوری همدانی نسبت به خالی شدن شهرها از فقها
استاد حوزه علمیه گفت: در دوران گذشته فقهای زیادی در شهرها بودند و حضور داشتند، اما امروز شاهد این خلاء هستیم، باید برای رفع این مشکل فکری کرد تا اجازه ندهیم این خلاء مشکلاتی را ایجاد کند.
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار آیت الله طبرسی و اعضای شورای حوزه علمیه استان مازندران گفت: در گذشته شاهد ارتباطات خوبی بین علما، طلاب و فضلا بودیم، الان باید این ارتباط را گسترش داد، تشویق و ترغیب کرد. مسئله بعدی در حوزه‌های علمیه که باید با قوت دنبال شود، برگزاری درس اخلاق است. این مسئله باید با قوت بیشتر از گذشته در حوزه ها ادامه پیدا کند تا شاهد اثر گذاری بیشتر باشیم.وی افزود: مسئله دیگر، حفظ و تقویت ارتباط با مردم است. حوزه نباید خود را جدای از مردم بداند باید ارتباط بیش از گذشته باشد.
** خراسان ۹۶/۱۲/۲۱
*  آزادسازی سهام عدالت ۵ / ۲ میلیون تومانی، منتظر تصمیم مجلس
میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی می‌گوید که در صورت موافقت مجلس با لایحه دولت، آزادسازی سهام عدالت به سرعت پیگیری خواهد شد. ارزش هر سهم کامل سهام عدالت هم اکنون حدود ۵/۲ میلیون تومان است.
*  روسری بر سر چوب کردن مقابله با آیه قرآن است
آیت ا… جوادی آملی گفت: آن که روسری خود را بر سر چوب کرده است نمی داند دارد با آیه « وَلْیَضْرِبْنَ بخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبهِنَّ» مقابله می‌کند، اگر ما امر به معروف و نهی از منکر کنیم قطعا بی حجابی از بین خواهد رفت. آیت ا… جوادی آملی روز گذشته در دیدار اعضای شورای حوزه علمیه استان مازندران به موضوع حجاب و مباحث مربوط به آن به ویژه در روزهای اخیر اشاره و بیان کرد: بدانیم که دشمن همواره در کمین است، ما الان در میدان مین هستیم و به برکت قرآن و اهل بیت علیهم السلام محفوظیم، وظیفه همه ما دربرابر اسلام این است که طبق این حدیث پیامبر رفتار کنیم که «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه» ؛ این جمله به داعیه انشاء القا شده است، یعنی بکوشید تا اسلام را بالا نگه دارید.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۲۱
*  تاکید ظریف بر آتش‌بس فوری در یمن
پیتر مائورر، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز گذشته با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
لزوم آتش بس فوری در یمن و ارسال کمک‌های دارویی و غذایی به مردم آن کشور از محورهای مطرح شده در این دیدار بود. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران نهایت تلاش خود را به منظور کاهش آلام و مصایب مردم جنگ‌زده کشورهای سوریه و یمن و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم این دو کشور به عمل خواهد آورد.
** شهروند ۹۶/۱۲/۲۱
*  تقاضای قصاص
جلسه محاکمه راننده اتوبوس آشوب‌های خیابان پاسداران در شعبه نهم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران دیروز به ریاست قاضی محمدی کشکولی به صورت علنی برگزار شد. غلامحسین اسماعیلی، رئیس‌کل دادگستری استان تهران و افتخاری، سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران نیز در این جلسه حضور داشتند. در این جلسه که با حضور اولیای دم و نماینده حقوقی ناجا برگزار شد، دو طرف تقاضای اشد مجازات را برای متهم داشتند.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۲۱
*  ایرادات رئیس مجلس بر گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها برطرف شد
محمدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایرادات رئیس مجلس بر گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها برطرف شد تا مراحل بعدی خود را از طریق هیئت رئیسه مجلس طی کند.
*  صدای پای داعش در کراچی
اولین گروه تروریستی که به صورت مستقیم زیرنظر داعش فعالیت می‌کردند، در شهر کراچی کشف شد. سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان پس از دریافت گزارش یک زورگیری کلان در کراچی، موفق به یافتن سرنخ‌هایی از داعش شدند.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۲۱
*  مصطفی کواکبیان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان: مقامات دولت بریتانیا با دم شیر بازی نکنند. اینکه اجازه دهند یک فرقه تفرقه‌افکن معروف به شیعه انگلیسی شیرازی به راحتی به سفارت ایران تعرض یا نفوذ کنند حتما از نظر ما محکوم است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسؤولان به فکر مناطق آسیب پذیر باشند
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار استاندار کرمانشاه با ابراز همدردی با بازماندگان زلزله کرمانشاه، بر ضرورت رسیدگی به بازماندگان تأکید کردند و گفتند: زلزله کرمانشاه تجربه‌ای شد تا اگر موارد مشابهی پیش آید برای جلوگیری از خسارت ها و تلفات چه کار باید کرد. ایشان افزودند: مسؤولان باید این تجربه را حفظ کنند که اگر خدایی نکرده اگر مشکلی پیش آمد   بتوانند بهتر و زودتر رسیدگی کنند. ایشان بر توجه مسؤولان به مناطق آسیب پذیر برای جلوگیری از آسیب‌های مالی و جانی گفتند: مسؤولان دولتی باید به فکر مناطق آسیب پذیری مانند کرمانشاه باشند، بناهای فرسوده بلای بالقوه هستند که باید در تمام ایران فکری برای آن کرد.
بودجه کشور نباید تنها در مناطق خاصی مصرف شود
رسا/ آیت الله نجم الدین طبسی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر دستاوردهای درخشان نظام ابراز داشت: دولت‌ها و دولتمردان ما باید به این نکته توجه کنند که همه این ملت شهروند هستند و باید به یک چشم به همه نگاه کنند، همه در این کشور صاحب حق و سهیم هستند و دولت نماینده همه مردم است.عضو جامعه مدرسین ادامه داد: همانطور که تلخی‌ها و ناملایمات به کام همه است، خوبی‌ها هم باید برای همه باشد؛ اینطور نباشد که بودجه کشور در کلان‌شهرها و مناطق خاص مصرف شود و جاهای دیگر از آن محروم باشند؛ بودجه نباید شمال و جنوب شهر داشته باشد؛ اگر بیمه درمانی برای همه خوب است، روستا، شهر و عشایر فرقی ندارد، همه باید از امکانات این کشور استفاده کنند.
اجرای اقتصاد مقاومتی در گرو مبارزه جدی با قاچاق است
رسا/ آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به نگرانی ها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ابراز داشت: تا زمانی که جلوی قاچاق کالا گرفته نشود و قاچاقچیان همانند آب خوردن کالای خارجی وارد کنند اقتصاد مقاومتی به نتیجه نمی رسد. عضو جامعه مدرسین افزود: قاچاق کالا سبب بیکاری مردم شده و روز به روز مشاهده می کنیم که واحد‌های تولیدی در حال تعطیل شدن هستند، چه کسی باید به داد این مشکلات برسد، تا زمانی که ما فردی را که به درد مردم رسیدگی نکند انتخاب نکنیم به اقتصاد مقاومتی و بازار سالم نمی رسیم.
رزمایش نظامی مشترک عربستان و آمریکا آغاز شد
مهر/ چهارمین رزمایش نظامی مشترک عربستان و آمریکا موسوم به «دوستی ۲۰۱۸» روز یکشنبه در منطقه شمالی عربستان آغاز شد. در همین راستا، سرلشکر «صالح بن احمد الزهرانی» معاون فرمانده منطقه شمالی عربستان در این باره گفت: این رزمایش یکی از مهم‌ترین تمرین‌هایی است که فرماندهی نیروی زمینی عربستان به آن اهتمام ویژه‌ای دارد و به صورت منظم و سالانه انجام می‌شود. وی در ادامه افزود که هدف از رزمایش افزایش آمادگی یگان‌های نظامی، استفاده از فناوری‌های جدید رزمی و بکارگیری سلاح‌های سنگین و نیمه سبک است.
اگربرجام اصلاح نشودآمریکا ازآن خارج می شود
مهر/ کانال ده تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است که اگر توافق هسته‌ای با ایران اصلاح نشود آمریکا به آن پایان خواهد داد. در ادامه این گزارش آمده است: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته و در جریان سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به آمریکا به وی گفته است که اصلاحات پیشنهادی اروپایی ها برای اصلاح توافق هسته‌ای با ایران ظاهری هستند و واقعی نیستند و بنابراین غیرقابل قبول هستند.
تلاش تهران برای افزایش تعداد زائران حج تمتع سال۹۷
مهر/ حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: سال ۹۷ طبق برنامه حدود ۸۲ هزار زائر به همراه سه هزار نفر از عوامل اجرایی به حج تمتع اعزام می شوند. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: با توجه به اینکه زائران ایرانی در سال ۹۵ به حج تمتع مشرف نشدند در تلاش هستیم که از عربستان پنج هزار سهمیه دیگر بگیریم که بر این اساس شمار زائران ایرانی در حج تمتع سال آینده به ۹۰ هزار نفر خواهد رسید.
صلیب سرخ به وظیفه حرفه‌ای خود در ارسال کمک به یمن عمل کند
فارس/ دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل گفت: توقع ما از کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ این است که ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مقصد یمن را تسریع کند. حسین امیرعبداللهیان در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: فاجعه‌ای که در چند سال اخیر در منطقه خاورمیانه و کشورهایی مانند سوریه، یمن، میانمار و … رخ داده است بیانگر این مسئله می باشد که سرعت رشد تروریسم و بحران هایش از سرعت تحرکات دیپلماتیک و راه حل‌های سیاسی بیشتر می باشد.
تاکید ژنرال آمریکایی به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در برابر ایران
فارس/ ژنرال «کورتیس اسکاپاراتی» فرمانده نظامیان آمریکایی در اروپا اعلام کرد که در زمان بحران و وقوع جنگ علیه رژیم صهیونیستی، ایالات متحده در کنار آنها خواهد ایستاد. به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی همچنین با «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل ارتش اسرائیل دیدار و درباره تهدیدات علیه اسرائیل در خاورمیانه از جمله ایران گفت‌وگو کرد. رژیم صهیونیستی و آمریکا روز یکشنبه هفته قبل رزمایش مشترکی را با حضور بیش از ۲۵۰۰ نظامی از هر دو طرف آغاز کردند.
اتحادیه اروپا با تصمیم اسرائیل برای لغو اقامت فلسطینیان در قدس مخالفت کرد
تسنیم/ سخنگوی رسمی اتحادیه اروپا تصریح کرد که این اتحادیه با اقدام کنست رژیم صهیونیستی در تصویب قانون لغو اقامت فلسطینیان ساکن قدس مخالف است. سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد که تصویب چنین قانونی اقدامی بسیار خطرناک است و موجودیت فلسطینیان ساکن قدس را به خطر می‌اندازد و مانع از تحقق ایده تشکیل «دو دولت» می‌شود. وی یادآور شد: به موجب قوانین بین‌المللی، اتحادیه اروپا هرگز تسلط اسرائیل بر اراضی اشغالی ۱۹۶۷ از جمله قدس شرقی را نمی‌پذیرد و این اراضی را بخشی از اسرائیل به شمار نمی‌آورد.
ائتلاف بی‌سابقه میان مقتدی صدر و یک حزب کمونیست عراقی
ایسنا/ برای نخستین بار در تاریخ عراق، یک عالم دینی شیعی با یک حزب کمونیست برای ورود به انتخابات پارلمانی که در ماه مه آتی برگزار می‌شود، ائتلاف تشکیل داد. در همین راستا، ابراهیم الجابری، از رهبران جریان صدر گفت: این ائتلافی بی سابقه است که در عراق شکل گرفته است. این انقلابِ عراقی‌ها برای تحقق اصلاحات در همراهی با یک جریان اسلامی میانه‌رو است. وی افزود: ما از این ائتلاف متعجب نیستیم، چراکه از بیش از دو سال قبل علیه طائفه گرایی در تمامی استان‌ها در حال مقابله هستیم.
دیدار ترامپ و کیم‌جونگ‌اون برای اسرائیل مفید است
فارس/ «مایکل اورن» معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای اسرائیل بسیار مفید است. وی توضیح داد: «ایرانی‌ها به دقت این دیدار را زیر نظر خواهند داشت. زیرا آنها رئیس جمهور آمریکا را می‌بینند که در موضوع هسته‌ای امتیاز نمی‌دهد اما کره شمالی به دنبال آن است».
حمله مهاجم مسلح به اقامتگاه سفیر ایران در وین
 ایرنا / پلیس اتریش نیمه شب یکشنبه از حمله یک فرد مهاجم با چاقو به مامور پلیس اقامتگاه سفیر ایران در وین خبر داد. مامور حفاظت از اقامتگاه سفیر در این حادثه از ناحیه بازو دچار جراحت شد. مهاجم که یک تبعه ۲۶ ساله اتریشی بود، به ضرب گلوله از پای درآمد. در پی این سانحه، شمار نیروهای امنیتی حاضر در منطقه افزایش یافته است. هنوز جزئیات بیشتری در این رابطه از جمله انگیزه احتمالی مهاجم در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *