خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۲۰

  • آغاز برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان شرکت‌کننده در کاروان‌های راهیان نور: نسل جوان امروز برای عقب راندن دشمن از نسل‌های قبل آماده‌تر است
  • آیت الله مقتدایی: موسوعه حوزه و روحانیت مجموعه‌ای کم نظیر است
  • آیت الله خاتمی: انقلاب اسلامی برای احیای دین و احکام الهی به وقوع پیوست
  • آیت الله مدرسی یزدی: متاسفانه برخی عمامه به سرها درحال ترویج سکولاریسم هستند
  • آیت الله فاضل لنکرانی: خدشه دار کردن چهره روحانیت، یکی از خطوط اصلی دشمن در فضای مجازی است

 

** کیهان ۹۶/۱۲/۲۰
*  نسل جوان امروز برای عقب راندن دشمن از نسل‌های قبل آماده‌تر است
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان شرکت‌کننده در کاروان‌های راهیان نور:
– عزت، اقتدار، امنیت، استقلال، آزادی و سلامت امروزِ کشور و ملت مرهون ۸ سال دفاع مقدس است.
– دوران دفاع مقدس یک ذخیره است که باید برخلاف خواست دشمنان که درصدد به ‌فراموشی سپردن آن هستند، برای پیشرفت کشور و رشد ملی و آمادگی مردم و جوانان در میدان‌های مختلف، همواره زنده بماند و مورد تجلیل قرار گیرد.
– در اواسط جنگ، فرانسه پیشرفته‌ترین هواپیماها و بالگردهای خود، و آلمان رسماً و علناً مواد شیمیایی در اختیار صدام قرار داد که هنوز پس از گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ، بازماندگان زیادی گرفتار آثار آن هستند و تعداد زیادی نیز بر اثر همان مواد سمّی شهید شدند.
*  حمله به سفارت ایران چهره حقیقی فرقه شیرازی را برملا کرد
آیت الله کعبی خاطرنشان کرد:‌ انگلیس که این میزان ادعای حقوق بین‌الملل و حمایت از سفارتخانه‌ها را دارد اینکه در برابر چهار نفر جوان خیره سر نمی‌تواند واکنش نشان دهد، آیا نشانگر ضعف یا حمایت جدی انگلیسی‌ها از این اقدام نیست؟
*  آل سعود به خاطر چشم‌پوشی از حقوق فلسطینیان منتظر انتقام تاریخ باشد
حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر با اشاره به چشم‌پوشی رژیم سعودی از حقوق مردم مظلوم فلسطین به سران این رژیم هشدار داد که تاریخ هرگز به آنها رحم نخواهد کرد.
** شرق ۹۶/۱۲/۲۰
*  افزایش قیمت کالاها و خدمات تا پایان فروردین ۹۷ ممنوع شد
محسن بهرامی ارض اقدس دبیر ستاد تنظیم بازار از ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات تا پایان فروردین ۹۷ خبر داد.
** ایران ۹۶/۱۲/۲۰
*  محکومیت «محمدعلی طاهری» به ۵ سال حبس
محمد علیزاده طباطبایی وکیل مدافع سرکرده گروه عرفان حلقه از محکومیت موکلش به ۵ سال حبس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داد.
*  برجام از طرف اروپا به خطر نمی‌افتد
دکتر «تاکو وسترهوس» مشاور ارشد اقتصادی سفارت هلند در ایران گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هرگز از طرف اروپا به خطر نمی‌افتد زیرا اروپا در ایران سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.
*  «حشد الشعبی» با ارتش عراق ادغام شد
پس از کم شدن سایه تروریسم از کشور عراق، حیدر العبادی نخست‌وزیر این کشور دستور داد، برخی از نیروهای حشد الشعبی در ارتش عراق ادغام شوند و از این به بعد مانند نیروهای ارتش، از حقوقی مساوی برخوردار شوند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۲۰
*  سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس:۱۰ ایراد شورای نگهبان در بودجه ۹۷ اصلاح شد
علی اصغر یوسف نژاد نشست دیروز کمیسیون تلفیق بودجه سال۹۷ را تشریح کرد و گفت:این اصلاحیه برای چاپ وتصویب نهایی در جلسه علنی در اختیار هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
*  رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی در حال پیگیری است
آذری جهرمی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات رفع فیلتر از برخی شبکه‌های اجتماعی را تنها بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندانست وگفت: رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی با کمک مرکز ملی فضای مجازی در حال پیگیری است.
*  اتهام استفاده دولت سوریه ازسلاح شیمیایی برای حمایت از تروریست هاست
بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت:قدرت‌های حامی تروریسم در سوریه به مطرح کردن ادعاهایی مبنی بر استفاده ارتش از سلاح شیمیایی به عنوان بهانه‌ای برای سنگ اندازی جلوی پیشرفت ارتش عادت کرده وبارها از این ادعاها به عنوان ابزار فشار سیاسی علیه سوریه استفاده کرده‌اند.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۲۰
*  تجدید سازمان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی
غلامعلی حدادعادل با اشاره به برنامه‌های پساانتخاباتی جبهه مردمی و نقش و جایگاه این تشکل در میان نیروهای انقلاب، اظهار داشت: ما ادعا نمی‌کنیم هر کاری انجام داده‌ایم بی‌عیب بوده است به همین دلیل تجدید سازمان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را در دستور کار داریم.
*  اولتیماتوم مجلس به وزارت صنعت
مجلس شورای اسلامی با اصلاح ۲ تبصره در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کرد در راستای تقویت تولید داخل و حفظ منابع ارزی تا پایان خرداد سال آینده کالاهای مصرفی عمده وارداتی و قاچاق دارای مزیت تولید داخل را شناسایی و برای افزایش سهم تولید داخل برنامه‌ریزی کند.
*  دیدار محرمانه سعودی‌ها و صهیونیست‌ها در مصر
برخی منابع از نشست‌های محرمانه میان مسئولان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در مصر در هفته گذشته خبر دادند. این مذاکرات در روابط رو به رشد میان عربستان و اسرائیل تحول مهمی محسوب می‌شود.
** جوان ۹۶/۱۲/۲۰
*  احضار شهردار تهران به دادسرا
دادستان تهران از شورای شهر تهران خواست بر اقدامات شهردار نظارت کند. جعفری دولت‌آبادی درباره برگزاری مراسم روز زن از سوی شهرداری تهران اظهار داشت: عده‌ای در صدد توجیه برآمده‌اند و از جمله گفته‌اند که رقص توسط چند کودک به عمل آمده است یا اینکه شادی در اسلام حرام نشده است و لذا فاقد اشکال است؛ این توجیهات بی‌اساس است چرا که اسلام با شادی مخالف نیست اما حتما با ابتذال مخالفت دارد.
*  سازمان ملل به جای پیگیری حقوق بشر دغل‌بازی سیاسی می‌کند
جواد لاریجانی دبیر‌ ستاد حقوق بشر که به منظور شرکت در سی و هفتمین اجلاس سالانه حقوق بشر به ژنو مقر اروپایی سازمان ملل سفر کرده است، پیش از عزیمت به کشور سوئیس در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود اظهار داشت: یکی از کار‌های مهم ما این است که از رفتار‌های خلاف حقوق بشری که حتی یک صورت حقوق بشر انسان دوستانه را هم به اقدامات خود می‌دهند، اما ماهیتاً بسیار تجاوزکارانه است، پرده‌برداری کنیم.
*  فشار پارلمان عراق برای زمان‌بندی خروج آمریکایی‌ها کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با تاکید بر الزام‌آور بودن مصوبه تعیین زمان خروج نظامیان خارجی از خاک این کشور، اعلام کرد که در انتظار پاسخ دولت به این مصوبه است.
*  پادشاه عربستان نجومی بگیر است
اسپوتنیک نوشته که در حالی که عربستان ادعا می‌کند سیاست ریاضت اقتصادی را دنبال می‌کند، یک سایت خبری انگلیسی از حقوق نجومی ماهانه پادشاه عربستان پرده برداشت. سایت خبری انگلیسی میدل ایست‌ای اعلام کرد که حقوق ماهانه ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان که از خزانه دولت برداشت می‌شود با حقوق ماهانه بسیاری از رهبران جهان فرق زیادی دارد. سایت خبری مذکور گزارش داد که یک منبع نزدیک به دربار پادشاهی اعلام کرده مبلغ اختصاص یافته به پادشاه عربستان معادل ۸۰۰ میلیون دلار در هر ماه است.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۲۰
*  جلسه رسیدگی به پرونده خیابان پاسداران امروز برگزار می‌شود
محسن افتخاری سرپرست دادگاه کیفری استان تهران در رابطه با رسیدگی به پرونده شخصی که در اغتشاشات پاسداران ماموران نیروی انتظامی را به شهادت رساند، گفت: برای این فرد در رابطه با سه فقره قتل و اخلال در نظم عمومی کیفرخواست صادر شده است. وی افزود: خانواده هر سه شهید این حادثه درخواست قصاص متهم را کرده‌اند.
*  کاهش ۴۰ درصدی واردات ایران از آمریکا
براساس آمارهای گمرک، در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال جاری واردات از دو کشور روسیه و امریکا با کاهش قابل توجه مواجه شده است. بر این اساس واردات از روسیه با ۶۱۵ میلیون دلار و وزن تقریبی ۱ میلیون تن، نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۵۸ درصدی رو به روشده است. روسیه در رتبه چهاردهم کشورهای صادر کننده کالا به ایران است.
** رسالت ۹۶/۱۲/۲۰
*  حمله به سفارت ایران برای انحراف جریان خبری سفر بن سلمان به انگلیس
محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سفر بن سلمان به انگلیس، دولت لندن را با فشار و اعتراض افکار عمومی مواجه کرده بود. اقدام طراحی شده و نمایشی پنج شیعه نمای انگلیسی در حمله به سفارت ایران در لندن برای انحراف جریان خبری این سفر صورت گرفت تا موج انتقادها از جنایات رژیم استبدادی آل سعود به حاشیه گراید.آن‌ها با کمک تبلیغی در سفر بن سلمان نشان دادند که هر دو از یک ریشه اند و جریان ضد سنی و ضد شیعه که به راه افتاده، ازهمان لندن سرچشمه می گیرد.
*  انعطاف بسیاری در قضایای اخیر از نیروی انتظامی دیدیم
سرلشکر صفوی با اشاره به قابلیت انعطاف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در قضایای اخیر انعطاف بسیاری از این نیرو دیدیم، اگرچه اعتقاد داریم اگر کسی به سمت نیروی انتظامی به قصد کشت تیراندازی کرد بایستی واکنش مقتدرانه به آن نشان داد.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۲۰
*  برای تأمین حقوق زن در جامعه، الگویی کامل‌تر از حضرت فاطمه(س) نداریم
آیت الله هاشمی شاهرودی با تبریک خجسته سالروز میلاد حضرت صدیقه کبری(س) به بیان گوشه‌هایی از ویژگی‌های آن حضرت پرداخت و گفت: هر چند مقام رفیع و کرامات بی‌نظیر حضرت زهرا(س) برای ما قابل درک نیست، امّا هر نقطه‌ای از زندگی مبارک آن حضرت سرشار از درس‌هایی است که می‌بایست در زندگی همگان الگو قرار گیرد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۲۰
*  آمریکا به دنبال نفوذ موذیانه در عراق و تجزیه کشورهای اسلامی است
«دکتر علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در مراسم گرامیداشت «روز شهید عراق» گفت: «بغداد در تاریخ سیاسی اسلام مرکز ثقل به‌شمار می‌رود و روابط ایران و عراق مشترکات زیادی دارد و بنده هیچ دو ملتی را همچون ایران و عراق ندیدم و نمی‌شناسم که تا این اندازه مشترکات فرهنگی داشته باشند.»
*  حمله به سفارت ایران بدون تعلل نیروهای حفاظت امکان‌پذیر نبود!
سیدحسین نقوی‌حسینی دولت انگلیس را مسئول حمله به سفارت ایران در لندن دانست و خاطرنشان کرد: «حراست و حفاظت از سفارت کشور میهمان به عهده کشور میزبان است و مسئولیت هرنوع خسارت یا تهاجمی به سفارتخانه کشور میهمان، به‌طور مستقیم متوجه کشور میزبان است.
** آرمان ۹۶/۱۲/۲۰
*  پیام تسلیت رئیس جمهور برای پوتین
رئیس جمهور در پیامی به رئیس جمهور فدراسیون روسیه، سانحه سقوط هواپیمای ترابری آنتونوف ۲۶ روسیه و کشته شدن تعدادی از اتباع این کشور را تسلیت گفت.
*  پلیس در برابر بدحجابی طبق قانون عمل و برخورد می‌کند
فرمانده ناجا درباره ناهنجاری‌های اجتماعی گفت‌: ناجا با هر جرم مشهودی طبق قانون برخورد خواهد کرد. بارها گفته‌ایم که عمده مردم عزیز و بزرگوار ما و زنان جامعه ما موضوعات عفاف و حجاب را رعایت می‌کنند، اما اگر معدود افرادی هستند که هنجارشکنی کرده و حجاب را رعایت نمی‌کنند پلیس در قبال آنان به وظایف خود عمل کرده و بر اساس قانون با جرم مشهود که در منظر عموم باشد برخورد خواهد کرد.
*  اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بخش مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی اعلام کرد که این وزارتخانه قصد دارد تا تحریم‌های خود را علیه سپاه و نیز نهادهایی که در سرمایه‌گذاری با سپاه همکاری می‌کنند، افزایش دهد. وی گفت که شرکت‌هایی که در داخل ایران فعالیت می‌کنند با ریسک‌هایی روبه‌رو هستند و در صورت هرگونه همکاری با سپاه پاسداران باید مسئولیت آن را قبول کنند.
*  محاکمه ۱۰۰ مقام چینی به اتهام فساد در سال گذشته
یک قاضی بلندپایه چین اعلام کرد، دادگاه‌های چین در پنج سال اخیر، بیش از ۱۰۰ مقام این کشور را به اتهام فساد مالی دادگاهی کرده‌اند. این اقدام در پی تداوم کمپین مقابله با فساد مالی از سوی دولت شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین صورت گرفته است. فساد دولتی در چین امری شایع است و رئیس‌جمهوری این کشور با روی کار آمدنش در ۲۰۱۲ کمپینی علیه آن به راه انداخته و در جریان آن صدها تن از مقام‌های ارشد دولت و حزب حاکم دادگاهی و از سمت‌هایشان خلع شده‌اند.
*  ایران اطلاعی از سرنوشت لوینسون ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با «رابرت لوینسون» مامور سابق اف‌بی‌آی گفت: جمهوری اسلامی ایران در گذشته بارها اعلام کرده است که این فرد در یک مقطعی به ایران سفر کرده و سپس از ایران خارج شده است و پس از ترک خاک ایران نیز دیگر هیچ‌گونه اطلاعی از سرنوشت وی ندارد. قاسمی با تاکید بر رویکرد انسانی ایران نسبت به این موضوع در جهت کمک به خانواده نامبرده، افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تعهدی به دولت آمریکا در این زمینه ندارد و کمک‌های ایران در گذشته نیز براساس ملاحظات انسانی بوده است.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۲۰
*  سخنگوی دولت: پاسخی قاطع به حوادث لندن می‌دهیم
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه سیزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران، گفت: حادثه در سفارت ایران را محکوم می کنیم و از ایران واکنش قاطعی درباره این حادثه خواهند دید.
*  رزمایش مشترک آمریکا و اسراییل برای مقابله با حملات احتمالی موشکی ایران
فرماندهان نظامی ارشد آمریکا و اسراییل در جریان برگزاری یک رزمایش مشترک دوسالانه دفاع هوایی در پایگاه هوایی “هازور” اسراییل از آمادگی بیش از پیش نیروهای هوایی دو کشور برای پاسخ به حملات موشکی احتمالی از جانب ایران خبر دادند.
*  عربستان ۴۸ فروند جنگنده تایفون از انگلیس می‌خرد
در جریان سفر ولیعهد عربستان به انگلیس، لندن اعلام کرد با عربستان برای فروش ۴۸ هواپیمای جنگی تایفون به توافق رسیده است.
*  صادرات نفت ایران برای سومین ماه کاهش یافت
رویترز به نقل از یک منبع آگاه خبر داد صادرات نفت و میعانات ایران در ماه مارس به پایین‌ترین میزان در دو سال گذشته کاهش پیدا می‌کند
** قدس ۹۶/۱۲/۲۰
*  رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات محکومان موافقت کردند
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرارسیدن عید نوروز، با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومان موافقت کردند.
*  احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه
در پی ورود چند نفر از هواداران فرقه شیرازی مقیم انگلیس به بالکن سفارت کشورمان در لندن و اهانت به پرچم مقدس کشورمان، سفیر انگلیس به وزارت خارجه احضار شد. در این دیدار مدیرکل اروپای وزارت خارجه دوباره مراتب اعتراض شدید ایران را به نیکلاس هاپتون ابلاغ کرد.
** خراسان ۹۶/۱۲/۲۰
*  تکراراتهامات بی‌اساس کانادا علیه ایران و روسیه
دولت کانادا در بیانیه‌ای اتهامات تکراری علیه دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه را تکرار کرده است. در بیانیه دولت ادعا شده است: حکومت اسد، با حمایت‌های متحدانش یعنی روسیه و ایران، مسئول این جنایت‌ها علیه بشریت است.
*  بیانیه مشترک ریاض و لندن علیه تهران
در پایان سفر ولیعهد سعودی به انگلیس دو طرف بیانیه مشترکی صادر کردند. در بخشی از این بیانیه با متهم کردن ایران به دخالت در امور دیگر کشورها ادعا شده است که ایران باید در امور داخلی دیگر کشورها مداخله نکند، به اصل حسن همجواری پایبند باشد و برای حل اختلافاتش با همسایگان از راه‌های مسالمت آمیز گام‌های آشکاری بردارد.
*  تکذیب برگزاری برنامه‌ای با مضمون توهین به آیت ا… هاشمی
بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور اطلاعیه‌ای برگزاری هرگونه برنامه‌ای را با مضمون توهین یا تقلید صدای مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی به شدت تکذیب کرد.
*  نفوذ روز افزون حزب ا… درلبنان
اندیشکده کارنگی نوشت: در حالی که کشورهای عربی فشار بر حزب ا… را شدت بخشیده‌اند، این گروه لبنانی مواضع خود را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای تثبیت کرده و فراتر از مرزهای لبنان اعمال قدرت نظامی می‌کند و با وجود بحران‌های سیاسی داخلی در حال مقاومت است.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۲۰
*  تبعیض و بی‌عدالتی‏‏ بی‌‏‏‏اعتمادی عمومی را در پی ‏داشته ‏است
عبدالله نوری در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر وجود فسادهای گسترده و علت عدم برخورد جدی و ریشه‌ای با آن و موضع اصلاح‌طلبان در برابر ‏‏‏مفاسد اقتصادی و ‏سیاسی، بیان داشت: «بی‌تردید فساد، تبعیض و بی‌عدالتی به ‏‏ویژه در ‏اشکال اقتصادی و سیاسی آن، از بحران‌های ‏‏مهمی است ‏که کشور را تهدید ‏‏می کند و بی‌‏‏‏اعتمادی عمومی را در پی ‏داشته ‏است.
*  جوانفکر در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شد
«علی‌اکبر جوانفکر» مشاور رسانه‌ای دولت دهم دیروز در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت. وی قبل از ورود به دادسرا اظهار کرد: برای حضور در شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه احضاریه‌ای ارسال شد که به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در این شعبه حضور یابم.
** شهروند ۹۶/۱۲/۲۰
*  ایران نقش موثری در برقراری صلح در خاورمیانه دارد
پیتر مائورر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در دیدار علی‌اکبر ولایتی با قدردانی از ایران برای برقراری چنین مذاکراتی، به نقش ایران در منطقه اشاره و اظهار کرد: ما روابط خوبی با ایران از گذشته‌های دور داشته‌ایم و این روابط همچنان پابرجاست.
*  دولت حادثه گلستان هفتم را پیگیری می‌کند
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی از پیگیری حادثه گلستان هفتم در دولت خبر داد و گفت: هفته گذشته قرار بود ملاقاتی را با وکیل این دراویش داشته باشیم که نتوانستند در جلسه حضور پیدا کنند. شهیندخت مولاوردی درباره ورود به پرونده دراویش و حادثه گلستان هفتم گفت: توضیحات و اطلاعات را مورد بررسی قرار داده‌ایم، ‌تلاشمان این بوده که اطلاعات را از تمامی مراجع دریافت کنیم.
*  المانیتور خبر داد: احتمال صدور مجوز آمریکا برای فروش هواپیما به ایران
این پایگاه خبری آمریکایی به نقل از یک منبع ایرانی مدعی شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز لازم برای فروش چند هواپیما از یک شرکت کانادایی به ایران را صادر کرده است.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۲۰
*  مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی از ظرفیت سپاه استفاده کنند
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در سال گذشته در مناطق وسیعی از استان خوزستان و منشاءهای گردوغبار توسط سپاه درخت‌کاری انجام شد، گفت: توان عظیمی در سپاه وجود دارد و همت دولت و مسئولان اجرایی را می‌طلبد تا از این نیروی عظیم برای برطرف کردن مشکلات زیست محیطی استفاده کنند.
*  سفر ظریف به پاکستان
دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در رأس یک هیئت سیاسی تجاری و به دعوت همتای پاکستانی خود، در سفر رسمی سه روزه به اسلام‌آباد رفت. وی در این سفر علاوه بر دیدار با همتای خود، با مقامات عالی رتبه پاکستانی از جمله نخست وزیر، وزیر کشور، رئیس مجلس و فرمانده ارتش این کشور دیدار و در خصوص بسط و گسترش هر چه بیشتر روابط در همه زمینه‌های مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۲۰
*  عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی: میانگین سن هواپیماهای ایران ۲۳ سال است که باعث شده بسیاری از ایرانیان، شرکت‌های خارجی را برای سفرهای خود انتخاب کنند و به این ترتیب سالانه ۳ تا ۴ میلیارد دلار ارز از کشور خارج شود این در حالی است که نوسازی صنعت حمل و نقل هوایی کشور به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
موسوعه حوزه و روحانیت مجموعه‌ای کم نظیر است
رسا/آیت الله مقتدایی در دیدار با اعضای ستاد ترویج و بهره‌وری منشور حوزه و روحانیت، ضمن استماع گزارش محتوا، رونمایی از اثر و تقدیر از برنامه‌های ستاد ترویج، اظهار داشت: وجود این اثر باعث خوشحالی است، این یک خدمت پایدار و ماندگار برای حوزه‌های علمیه و روحانیت است که امیدواریم برکاتش در آینده نصیب حوزه‌های علمیه و روحانیت شود و بتواند الگویی برای طلّاب قرار گیرد که موجب رشد و تقویت علمی و تهذیبی آنها در حوزه‌ها شود.قائم مقام جامعه‌ مدرّسین موسوعه منشور حوزه و روحانیت را کم نظیر دانست و ابراز داشت: این موسوعه، یک مجموعه‌ی بسیار زیبا، عالی و قابل استفاده است که می‌تواند الگویی کم‌نظیر برای کسانی که در مسیر حق و حقیقت حرکت می‌کنند، باشد.
انقلاب اسلامی برای احیای دین و احکام الهی به وقوع پیوست
رسا/آیت الله خاتمی با تاکید بر صفات فاطمی گفت: پیامبر اکرم(ص) به حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند: «بهترین چیز برای زن این است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را». حضرت زهرا(س) فرمودند: «جانم به فدایت! معنی این جمله چیست؟» ایشان فرمودند: «معنای این جمله این است که زنان برای گذران زندگی نیاز به برخورد با نامحرمان نداشته باشند».عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه حجاب از ضروریات دین است تصریح کرد: با وجود اینکه بیش از ۱۰ آیه قرآن به حجاب اشاره کرده برخی می‌خواهند قانونی را که خداوند وضع کرده است زیر سوال ببرند. انقلاب اسلامی برای احیای دین و احکام الهی به وقوع پیوسته است و این احکام را به کوری چشم آنانکه نمی خواهند، اجرا خواهیم کرد.
متاسفانه برخی عمامه به سرها درحال ترویج سکولاریسم هستند
حوزه/آیت الله مدرسی یزدی در مراسم نکوداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد گفت: پایگاه اصلی ما مسجد ومنبر و حسینیه است؛ باید کاری کنیم که این مکان‌ها را جذابتر کنیم و جوانان و نوجوانان را جذب کنیم؛ عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: قضیه ۲۰۳۰ به وسیله « ان جی او»و سمن‌هایی که در کشور مشغول به فعالیت هستند متاسفانه در حال اجرا است و متاسفانه اسم آنها را مردمی گذاشته اند؛ متاسفانه روحیه سکولاریسم در دل عده‌ای از مردم نفوذ کرده است؛ کانون‌های فرهنگی مساجد باید به شکل مثبت کاری کند که این افکار مهجور و منزوی شود و کسی جرات نکند این مباحث را مطرح کند.وی افزود: چرا باید در این کشور برخی روزنامه و سایت داشته باشند و تبلیغ سکولاریسم کنند؛ این افراد زیر هزار لایه به فعالیت می‌پردازند؛ متاسفانه برخی در بدیهیات تشکیک می‌کنند؛ برخی متاسفانه عمامه هم به سر دارند و این مباحث را تکرار می‌کنند.
خدشه دار کردن چهره روحانیت، یکی از خطوط اصلی دشمن در فضای مجازی است
حوزه/آیت الله فاضل لنکرانی، گفت: به لطف خدای متعال و عنایات حضرات معصومین(ع) در بیستمین سال فعالیت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، مجموعه نشاط علمی بسیاری داشته و روز به روز شاهد درخشش‌های علمی و پژوهشی این مجموعه و اساتید و طلاب بزرگوار آن هستیم.عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اهانت به روحانیت یکی از خطوط اصلی دشمن در قبال حوزه‌های علمیه است، گفت: بسیاری از توهین‌ها و اهانت‌ها در فضای مجازی برای خدشه دار کردن چهره روحانیت در نزد مردم صورت می‌گیرد و بسیاری از این برنامه‌ها از سوی دشمن و عوامل آن، برنامه ریزی شده است.
آغاز برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب
رسا/انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز در مدرسه فیضیه آغاز شد فردا دوشنبه ۲۱ اسفندماه نیز صندوق‌های سیار هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در نوبت عصر در مسجد فاطمه زهرا(س) پردیسان و امام علی(ع) شهرک مهدیه مستقر خواهند شد. هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ۱۴۸ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود که بیش از ۶۰۰ نفر برای نامزدی نام نویسی کرده اند و ۴۵۰ نفر تأیید صلاحیت شده اند؛حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال رییس ستاد برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب اعلام کرد: نتایج انتخابات مجمع نمایندگان تا پایان سال اعلام می‌شود.
حمله‌کنندگان به سفارت ایران در لندن آزاد شدند
باشگاه خبرنگاران/سخنگوی پلیس لندن اعلام کرد که حمله‌کنندگان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به قید وثیقه آزاد شدند.این افراد جمعه شب سه ساعت پس از آنکه وارد محوطه سفارت کشورمان در لندن شدند، از سوی پلیس دستگیر شدند.گفتنی است تعدادی از اعضای فرقه انگلیسی شیرازی جمعه شب از بالکن سفارت ایران در لندن بالا رفته و به پرچم مقدس کشورمان هتک حرمت کردند.
بوش پای ما را به خاورمیانه باز کرد
باشگاه خبر نگاران/دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از سیاست روسای جمهور قبلی آمریکا انتقاد کرد. و گفت: «[جرج] بوش پای ما را به خاورمیانه باز کرد. ما ۷ تریلیون دلار در این منطقه هدر دادیم.»ترامپ در جمع طرفداران خود در ایالت پنسلوانیا گفت: شعار ما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا “حفظ عظمت آمریکا” است. اما تنها زمانی می‌توانیم این کار را بکنیم که افرادی انتخاب کنیم که به دنبال پشتیبانی از سیاست‌های ما هستند و برای ارزش‌های ما می‌جنگند.
بغداد و اربیل نتوانستند اختلافاتشان را حل کنند
مهر/رئیس جمهور عراق از عدم تلاش دولت مرکزی این کشور و اقلیم کردستان برای اجرای گفتگوهای جدی با هدف حل و فصل اختلافات انتقاد کرد.فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق در یک گفتگوی تلویزیونی عنوان داشت: هم دولت اقلیم کردستان و هم دولت فدرال عراق مسئولیت تصمیم اتخاذ شده در خصوص برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم را بر عهده دارند.
پایان نقش ترکیه در ناتو
تسنیم/ «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب در سرمقاله روزنامه «رای الیوم» نوشت: بزرگ‌ترین دستاوردی که برای ملت، دولت و احزاب ترکیه از طریق مداخله‌شان در بحران سوریه، به دست آمده این است که آنها به صورتی «بهت آور» متوجه شدند که عضویت‌شان در پیمان ناتو، که بیش از ۷ سال پیش یکی از موسسان آن بودند، عضویتی از درجه «پنجم» است؛ عضویتی با وظایف اجباری و بدون هرگونه حق متقابل.عبدالباری عطوان» نوشته است:ترکیه از نظر سیاسی و نظامی برای غرب حکم مانعی برای ورود مسلمانان به اروپا را دارد و این نقش به محض این‌که رجب طیب اردوغان «پرچم عثمانی» را بالا برد، به پایان رسید.
عربستان به شکل گیری داعش کمک کرد
 ایرنا / سفیر پیشین آمریکا در ناتو،حمایت‌های عربستان را در شکل گیری داعش کمک کننده دانست و درباره چرایی چشم پوشی غرب نسبت به آن گفت:سعودی‌ها آمریکا را شیطان بزرگ نمی دانند و برای بهبود روابط با اسرائیل تلاش می‌کنند.رابرت هانتر درباره نقش ایران در شکست داعش در عراق و سوریه و جلوگیری از افراط گرایی افزود: تصمیم برای مبارزه با تروریسم بر اساس منافع ملی ایران انجام می‌‏گیرد. به نظر من مصلحت ایران در مبارزه با القاعده و داعش است.
حج سال ۹۷ حداقل ۲۸ روز و حداکثر ۴۱ روز
فارس/رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص وضعیت کلی حج ۹۷ گفت: در توافقنامه حج سال ۹۷ در بحث تامین امنیت و عزت و کرامت حجاج همانند حج گذشته با عربستان توافق شده است و علاوه بر آنها امتیازاتی نیز در زمینه مسائل اجرایی نسبت به حج گذشته در توافق نامه لحاظ شده است.وی در این خصوص اضافه کرد: بر اساس توافقنامه حج، حجاج از خدمات پزشکی عربستان به خصوص در مشاعر بیشتر استفاده خواهند کرد. همچنین در حوزه تدارکات و تغذیه امکان انتقال برخی اقلام تدارکاتی از ایران فراهم شده است. وی در خصوص زمان سفر حج افزود: طول سفر حج حداقل ۲۸ روز و حداکثر ۴۱ روز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *