خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۱۹

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: فعالیت رسانه‌ای برای معرفی و تقویت تشیع عبادت است
  • پاسخ رهبر معظم انقلاب به گستاخی آمریکا: هرگاه خواستیم در آمریکا حضور پیدا کنیم با شما گفت‌وگو می‌کنیم!
  • آیت الله خرازی : رهبر معظم انقلاب، سالک سبیل اهل بیت(ع) هستند
  • آیت الله اعرافی :  آمریکایی‌ها بدانند امروز با سد انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه آن مواجه هستند
  • آیت الله کعبی : تکریم شهدا سبب گرامیداشت ارزش‌ها و حیات جامعه می شود
  • آیت الله اراکی : محبت فاطمه(س) اجر رسالت رسول اکرم(ص) است

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۱۹
*  حضور رهبر معظم انقلاب در منزل شهید محمدعلی بایرامی
حضرت آیت‌ا… العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه‌شب (۱۶ اسفند) در منزل شهید محمدعلی بایرامی ـ از شهدای اغتشاشات اخیر تهران ـ حضور یافتند. شهید گروهبان یکم محمدعلی بایرامی از مأموران نیروی انتظامی ۳۰ بهمن امسال در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به دست اغتشاشگران در خیابان پاسداران تهران به شهادت رسید.
** همشهری ۹۶/۱۲/۱۹
*  خروج جیش الاسلام از غوطه
به گفته خبرنگار شبکه روسیالیوم، بخشی از نظامیان وابسته به گروه جیش الاسلام سرانجام طرح روسیه برای خروج از غوطه شرقی به مقصد ادلب را پذیرفته‌اند. اگرچه همچنان زمان خروج این نیروها مشخص نیست.
** کیهان ۹۶/۱۲/۱۹
*  هرگاه خواستیم در آمریکا حضور پیدا کنیم با شما گفت‌وگو می‌کنیم!
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار مداحان اهل بیت علیهم السلام:
– در حالی‌که آمریکا در همه‌جا حضوری مفسدانه و فتنه‌گرانه دارد، مرتباً درباره حضور ایران در منطقه، شبهه‌آفرینی می‌کنند. آیا ما برای حضور در منطقه باید از آمریکا اجازه بگیریم؟
– هرگاه خواستیم در آمریکا حضور پیدا کنیم با شما گفت‌وگو می‌کنیم!
– این مسئله به شما چه مربوط است؟ این منطقه، منطقه ماست یا شما؟ شما در منطقه ما چه می‌کنید؟ ما با ملت‌های منطقه قرار می‌گذاریم و قرار هم گذاشته‌ایم و پیش رفته‌ایم و پیش‌تر هم خواهیم رفت. این مسائل سیاسی را باید مردم بدانند.
– اینکه دستور امام راحل درباره حجاب زنان مربوط به همه‌ زنان نبوده است، حرف غلط است زیرا ما آن زمان بودیم و خبر داریم که امام بزرگوار در مقابل این منکرِ واضح که به‌دست پهلوی‌ها و دنباله‌های آنها در کشور ایجاد شده بود، همچون همه منکرات مثل کوه، محکم ایستاد و گفت حجاب باید وجود داشته باشد.
– نظام اسلامی با فردی که در خانه خود و در مقابل نامحرم حجاب ندارد، کاری ندارد، اما کاری که در خیابان و در ملأ عام انجام می‌شود در واقع کار و تعلیم عمومی است و برای نظام برآمده از اسلام، تکلیف ایجاد می‌کند.
– این حرف که باید اجازه داد مردم خودشان حجاب را انتخاب کنند، را درباره همه گناهان اجتماعی می‌توان گفت؛ مثل آن که بگویند فروش مشروبات الکلی آزاد شود و هر کس خواست بخورد یا نخورد؛ آیا این حرف درست است؟
برخی از خواص در مسئله حجاب همان خط عقیم دشمن را دنبال می‌کنند.
** شرق ۹۶/۱۲/۱۹
*  وزیر خارجه ایران ٢٠ اسفندماه به پاکستان سفر می‌کند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان فردا سفر خود را به پاکستان آغاز می‌کند. مهدی هنردوست با تشریح جزئیات سفر وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان گفت: سفر سه‌روزه محمدجواد ظریف در پاسخ به سفر بیستم شهریورماه «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان به ایران انجام می‌شود.
*  پیگیری دعاوی‌حقوقی بین ایران-آمریکا رها نشده‌ است
لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که پیگیری حقوقی مسائل بین ایران و آمریکا رها شده است یا ادامه دارد، گفت: این موضوعات رها نیست، در مأموریت‌های معاونت حقوقی رئیس‌جمهور هم آمده ولی نیازمند همکاری ما با برخی دستگاه‌هاست.
** ایران ۹۶/۱۲/۱۹
*  اعتراضات اخیر عبور از همه جریانهای سیاسی کشور بود
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره حوادث دی ماه گفت: ما در گذشته چنین پدیده‌ای نداشتیم؛ این اعتراضات بسیار سریع و عموماً در شهرهای کوچک گسترش یافت و خشونت در این اعتراضات بیش از همیشه بود. این اعتراضات عبور از همه جریان‌های سیاسی کشور بود و هیچ حزب یا گروه سیاسی یا مذهبی آن را رهبری نمی‌کرد. معاون وزیر کشور تأکید کرد: عمده دستگیر شدگان این اعتراضات، افرادی فاقد سابقه امنیتی بودند و ۸۵ درصد این افراد زیر ۳۵ سال سن داشتند.
*  ادعای موشکی پنتاگون علیه ایران
مقام‌های اطلاعاتی و عالی رتبه پنتاگون در گزارش‌های جداگانه‌ای به سنا و دیگر نهادهای امریکایی ادعا کردند: «ایران پیشرفته‌ترین موشک ضدهوایی روسی به نام اس ای۲۰سی را در اختیار گرفته و عملیاتی کرده است.» مقام‌های پنتاگون در ادعاهای خود آورده‌اند: «برد این موشک‌ها که در سال ۲۰۱۶ در اختیار ایران قرار گرفته، ۱۶۰ کیلومتر است و ایران می‌تواند تنگه هرمز و خلیج فارس را رصد کند.»
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۱۹
*  اعتراض نتانیاهو به برجام
نتانیاهو یک بار دیگر خشم خود علیه برجام را آشکار کرد. نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی به رئیس جمهور آمریکا توصیه کرد یا برجام را اصلاح و یا آن را کاملا لغو نماید. وی گفت: برجام اکنون یک بزرگراه برای ایران است که با حمایت جامعه بین‌المللی ظرف چند سال آینده به غنی‌سازی عظیم و نامحدود دست پیدا می‌کند زیرا محدودیت‌های ایران برای غنی‌سازی بعد از چند سال به صورت خودکار و براساس تقویت رفع خواهد شد. نتانیاهو گفت: این توافق، ایران را قدرتمندتر کرده است.
*  دوحه پاسخ سخنان تمسخرآمیز بن‌سلمان درباره قطر را داد
محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر نسبت به تشبیه بحران خلیج فارس به بحران میان آمریکا و کوبا و به کارگیری اصطلاحاتی که دوره آن گذشته ابراز تعجب و تاکید کرد: کشورها از روی مساحت قیاس نمی‌شوند چراکه ممکن است ما کشور کوچکی باشیم اما دارای افراد خردمند با دل‌های بزرگ هستیم که به شهروندان و اتباع کشور توجه می‌کنند.
وزیر خارجه قطر گفت: کشورهای بزرگی نیز وجود دارند که دل‌ها و ذهن‌هایشان کوچک است و سرگرم توطئه چینی و برهم زدن ثبات در منطقه‌اند.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۱۹
*  اموال خاوری به فروش می‌رسد
رئیس کل دادگستری تهران از تلاش برای شناسایی و فروش اموال محمودرضا خاوری خبر داد. غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده محمودرضا خاوری گفت: ایشان در کشور اموالی دارد و موضوع تعیین‌تکلیف اموال در حکم دادگاه قید و این اذن داده شده که در باب جرائم و محکومیت‌های ایشان چنانچه اموالی شناسایی شود توقیف و به فروش برسد به همین منظور این پرونده بعد از اتمام فرآیند قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفته است اما روال قانونی پرونده مشخص است و آنچه شناسایی شود به فروش می‌رسد.
*  بیانیه اتحادیه عرب درباره برجام بی‌‌ارزش و بی‌منطق است
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب (عربستان، امارات، بحرین و مصر) و شبهه‌افکنی بی‌پایه و اساس و دخالت بیجا درباره پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام، گفت: آنچه در این بیانیه درباره ایران گفته شده، کاملاً بی‌ارزش و فاقد هرگونه وجاهت و دور از منطق است و آنان اصولاً هیچ صلاحیتی برای سخن گفتن در چنین موضوعاتی ندارند. قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس گزارش‌های متعدد و مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون به‌صورت کامل به تعهدات خود عمل کرده و تا زمانی که لازم بداند و منافع ایران تأمین شود، به پایبندی خود ادامه خواهد داد.
** جوان ۹۶/۱۲/۱۹
*  آمادگی ایران برای کمک مستشاری به افغانستان در مقابله با تروریسم
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با احمد تمیم عاصی معاون سیاسی و راهبردی وزیر دفاع ملی افغانستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای همه کشورهای همسایه صلح، ثبات، آرامش و امنیت را می‌خواهد، اظهار داشت: در این میان کشور همسایه افغانستان از جایگاه ویژه‌ای برای ایران برخوردار است و همیشه تلاش داشته‌ایم صلح و ثبات در این کشور حکمفرما باشد. وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره مخالف گروه‌های تروریستی به ویژه طالبان در کشور افغانستان بوده است، افزود: آماده ایم در صورت درخواست رسمی دولت افغانستان در مبارزه علیه تروریسم، به دولت وحدت ملی کمک‌های مستشاری و امنیتی ارائه کنیم.
*  تعداد امضاهای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به ۱۸۲ نفر رسید
امضاهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به ۱۸۲ افزایش یافت. به گفته محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و شاندیز، قرار است این طرح با درخواست دو فوریت در نشست یک‌شنبه مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گیرد.
به موجب این طرح، هیئتی متشکل از نهادهای نظارتی، امنیتی و قضایی وظیفه بررسی اموال مسئولان را دارد که پس از بررسی‌ها در صورت حصول اطمینان از نامشروع بودن این اموال، آنها را به بیت‌المال بازمی‌گرداند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۱۹
*  در خواست لودریان از ایران و روسیه برای فشار به بشار اسد
وزیر خارجه فرانسه از ایران و روسیه در خواست کرد که دمشق را تحت فشار قرار دهند تا قطعنامه سازمان ملل در مورد آتش بس ۳۰ روزه در غوطه شرقی در سوریه را نقض نکند.
او افزود: اگر فرانسه اطمینان یابد که رژیم اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است واکنش متناسب را نشان خواهد داد. این آتش بس به درخواست پوتین، رئیس جمهور روسیه به منظور مهار کشتار غیر نظامیان از امروز در غوطه شرقی دمشق به مرحله اجرا درآمده است
** رسالت ۹۶/۱۲/۱۹
*  رهبر معظم انقلاب، سالک سبیل اهل بیت هستند
آیت الله سید محسن خرازی در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به خدمات بزرگ امام راحل به جامعه گفت: حضرت امام نهضت اسلامی را به پیروزی رساندند و مکتب تشیع را به عرصه جهانی آوردند، سابقا تشیع برای خارج از کشور مفهوم نداشت اما بعد از انقلاب بسیاری پیام شیعه را شنیدند و درک کردند در این مقطع حساس خیلی مهم باید نهایت استفاده را انجام دهیم و از طریق نشریات، رسانه‌ها و کتب دین اسلام حقیقی و تشیع را تبلیغ کنیم.
عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب و ناکام گذاشتن توطئه های دشمنان به برکت رهبری ایشان اظهار داشت: امیدواریم که خداوند متعال رهبر انقلاب را حفظ کند چرا که ایشان سالک سبیل پیامبر اکرم و ائمه اطهار(ع) هستند و امیدواریم که از حوادث مصون بمانند.
*  سپردن مسئولیت‌های سیاسی به افراد خائن از نشانه‌های نفاق است
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه کسی که دروغ می گوید منافق است،گفت: همچنین سپردن مسئولیت‌های سیاسی به افراد خائن از نشانه‌های نفاق است.وی افزود: کسی که امانت‌های اجتماعی، سیاسی و فردی به او سپرده می‌شود ولی به پست خود خیانت می‌کند و در حالی که مسئول و رئیس است دنبال کار خودش می‌رود یا افراد خائن را در سمت‌ها می‌گمارد، چون فامیل و جزء جریانش است، به تقوایش فکر نمی‌کند، چون ممکن است آن فردی که بدون شایستگی در آن جایگاه قرار داده شده، با سرنوشت یک مملکت بازی کند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۱۹
*  لندن و ریاض بر ضرورت مقابله با ایران توافق کردند
در حالی که منطقه وست مینیستر لندن از روز چهارشنبه شاهد حضور فعالین حقوق بشر در اعتراض به سفر ولیعهد سعودی به انگلیس است، دفتر نخست‌وزیر بریتانیا از توافق لندن و ریاض برای مقابله با آنچه که اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه ادعا شده، خبر داد. دفتر «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، اعلام کرد که می‌و «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی بر ضرورت همکاری مشترک برای مقابله با آنچه که «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده» ایران در منطقه خوانده شده، توافق کردند. در همین حال وزیران خارجه سعودی و انگلیس، بار دیگر به طرح اتهاماتی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران پرداختند. عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز چهارشنبه در نشست خبری خود با بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: جنگ در یمن به ما تحمیل شد، زیرا حوثی‌ها همه تلاش‌ها برای رسیدن به حل سیاسی بحران را نادیده گرفتند. الجبیر با تکرار اتهامات قبلی خود علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما با انگلیس بر سر ضرورت انجام اقدامات بازدارنده در برابر ایران و توقف حمایت این کشور از تروریسم متفق‌القول هستیم.
*  نشست وزیران خارجه ایران،آذربایجان،گرجستان
المار محمدیاراف، از برگزاری نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان‌، ایران‌، ترکیه و گرجستان در ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ماه) در باکو خبر داد. وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز جمعه در دیدار با لوان ایزوریا وزیر دفاع گرجستان و هیات همراه افزود: این نشست به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای تحرک خواهد بخشید.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۱۹
*  رجل سیاسی تعیین‌تکلیف شد
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به رایزنی‌ها برای تعیین‌تکلیف مقوله رجل سیاسی و مذهبی در شورای نگهبان از تنظیم آیین‌نامه‌ای در این خصوص خبر داد و گفت: «ان‌شاءا… با اتمام مراحل نهایی، آن را برای اجرا ابلاغ می‌کنیم تا مشکلاتی که الان به صورت مصداقی وجود دارند، حل شوند.» وی افزود: «در مجموع این آیین‌نامه تقریبا سه هفته پیش به نتیجه رسیده است. البته یکی دو مورد جزئی وجود دارد که اگر در مورد آنها هم به توافق برسیم جزئیات را اعلام می‌کنیم.»
** آرمان ۹۶/۱۲/۱۹
*  احضار صادق زیباکلام به دادگاه انقلاب
برخی منابع اصولگرا از احضار صادق زیباکلام به دادگاه انقلاب خبر دادند. تابناک نوشت؛ صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار شده است. او به تازگی از تدریس در دانشگاه آزاد محروم شد.
*  تکذیب یک خبر پر حاشیه از سوی سرلشکر باقری
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دو ایستگاه رصد CTBT در دو نقطه از مراکز هسته‌ای کشورمان نصب شده است، گفت: این خبر را تکذیب می‌کنم.وی ادامه داد: هیچ کس از خارج کشور حق ورود به مراکز کشور ما را ندارد چه برسد به اینکه بخواهد ایستگاهی نصب کند.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۱۹
*  امنیت و رفاه عراق، امنیت و رفاه ایران است
دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در دیدار با فواد معصوم رییس جمهور عراق با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مواقع سختی و پیروزی در کنار دولت و ملت عراق بوده است، اظهار داشت: در مبارزه ملت عراق با داعش نشان دادیم جمهوری اسلامی ایران از عراق جداشدنی نیست و امروز نیز که بحث بازسازی عراق مطرح است آمادگی داریم در کنار دولت و ملت عراق باشیم زیرا ما امنیت و رفاه عراق را امنیت و رفاه ایران می دانیم.
*  ترامپ تا ماه مه با کیم جونگ اون دیدار می‌کند
چونگ ایویی یونگ، رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی گفت: کیم جونگ اون به خلع سلاح اتمی اقدام کرده و به دنبال تعلیق آزمایش‌های اتمی و موشکی است.
وی ادامه داد، ترامپ موافقت کرده تا ماه مه سال جاری میلادی به دعوت کیم جونگ اون پاسخ دهد و با وی دیدار کند. این مساله ظرف چند ماه صورت می‌گیرد. زمان و مکان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.
** قدس ۹۶/۱۲/۱۹
*  محبت فاطمه(س) اجر رسالت رسول اکرم(ص) است
دبیر کل مجمع تقریب مذاهب با اشاره آیه”قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی” اظهار داشت: خداوند در این آیه امر می‌کند: اجر حقیقی است نه اعتباری و اجر حقیقی هر شیئی نتیجه آن شیء است. آیت الله اراکی در همایش بزرگ سادات در تهران گفت: رسول اکرم(ص) در برابر رسالت مزدی قراردادی طلب نکرد؛ هدف رسول اکرم(ص)‌این بود که اهداف رسالت ایشان محقق شود تا در این زمان رسالت که رنج‌های زیادی را متحمل شدند بی نتیجه نبوده باشد. به شکلی دیگر این اجر در گرو مودت فی القربی و از جمله فاطمه(س) است.
*  سرانجام سلیقه گرایی سقوط است
آیت الله جوادی آملی در درس اخلاق هفتگی خود با اشاره به آیه ۵۱ سوره کهف به تفسیر شانزدهمین جمله حکیمانه امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه پرداخت و گفت: خداوند در مدیریت و تدبیر عالم هستی از کسانی که سابقه سوء داشته باشند، استفاده نمی کند.
آیت الله جوادی آملی با بیان نوزدهمین جمله حکیمانه در نهج البلاغه بر این مسأله تأکید کرد که عاقبت سلیقه گرایی سقوط است و ابراز داشت: کسی که حکومت در دست او است، اگر به میل خود عمل کند و عقل را نادیده انگارد، مانند سوارکاری است که به سلیقه خود و بدون در نظر گرفتن خطرات راه در حال حرکت است که بی تردید در انتها به دره سقوط خواهد کرد.
** خراسان ۹۶/۱۲/۱۹
*  قبل از شروع مذاکره با ایران یک توافق ۱۰۰ صفحه‌ای را نوشته بودیم
وندی شرمن مذاکره‌کننده هسته‌ای ارشد دولت باراک اوباما، در واکنش به خبر دیدار احتمالی ترامپ با رهبر کره شمالی، با بیان این که توافق با کره شمالی به زمان زیادی نیاز دارد، مدعی شد: «وقتی ما تصمیم به مذاکره با ایران گرفتیم، از قبل یک توافق نامه کامل ۱۰۰ صفحه‌ای [به صورت داخلی] نوشتیم؛ بنابراین [از قبل] می‌دانستیم به چه چیز‌هایی می‌خواهیم برسیم. این توافق نامه به طرز باورنکردنی، مفصل و فنی بود.»
** اعتماد ۹۶/۱۲/۱۹
*  حضور بسیج در ناآرامی‌های پاسداران محدود بود
سردار «محمدرضا یزدی»، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله با اشاره به درخواست کمک نیروی انتظامی از بسیج در اتفاقات پاسداران گفت: «حضور بسیج در حوادث خیابان پاسداران تهران، بسیار محدود و کم بود و اینگونه نبود که نیرو‌های زیادی از بسیج در وقایع آن شب حضور داشته باشند.»
** شهروند ۹۶/۱۲/۱۹
*  گفت‌وگوی سفیر عربستان در یمن با مسئولان آمریکایی در مورد ایران
سفیر عربستان در یمن در دیدار با برخی مسئولان آمریکایی ادعاهای بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد. محمد آل‌جابر، سفیر عربستان در یمن با برخی اعضای کمیسیون نظامی مجلس سنای آمریکا دیدار و دو طرف در رابطه با آنچه نقش تخریبی ایران در یمن و حمایت موشکی، تسلیحاتی و مستشاری از حوثی‌ها خواندند، بحث و تبادل‌نظر کردند. دو طرف همچنین در رابطه با طرح جامع عملیات انسانی در یمن بحث و گفت‌وگو کردند.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۱۹
*  اسرائیل برای جنگ با ایران و ۵ جبهه دیگر آماده می‌شود
«آویو کوچاوی» معاون ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل برای نبرد در ۵ جبهه در مرزهایش، به علاوه یک جنگ احتمالی با ایران آماده می‌شود. کوچاوی طی سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی نیروی دریایی، مدعی شد:«ایران به فعالیت‌های تروریستی در خاورمیانه دامن می‌زند…ارتش اسرائیل نیز به تقویت خود ادامه داده و برای مقابله با درگیری نظامی احتمالی در آینده آماده می‌شود.»
*  حمله به سفارت ایران در لندن
هواداران یک گروهک شامگاه روز گذشته (جمعه ۱۸ اسفندماه) با حمله به سفارت ایران در لندن، وارد فضای سفارت ایران در این شهر شدند. اعضای این گروهک با پایین کشیدن پرچم مقدس کشورمان، پرچم گروهک خود را بر بام سفارت به نمایش درآوردند. این افراد که تصاویر سید صادق شیرازی و سید حسین شیرازی را در دست داشتند، وابسته به گروهی با عنوان هیات «خدام المهدی» هستند که در حومه لندن فعالیت دارند.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۱۹
*  «امانوئل ماکرون»، رئیس جهور فرانسه: اقدام دونالد ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل یک «اشتباه واقعی» است چرا که این اقدام هرگز به حل و فصل منازعه فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست کمک نمی‌کند. باید با هر سیاست هجومی علیه اسرائیل مقابله کرد و این یک اولویت است و البته مسائلی هم هست که با نتانیاهو موافق نیستم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
فعالیت رسانه‌ای برای معرفی و تقویت تشیع عبادت است
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم افتتاحیه استودیو ۱۱۰ مرکز رسانه‌ای ولایت با تأکید بر این که دنیای امروز دنیای رسانه‌ها است، وجود رسانه‌های قوی برای رساندن پیام اسلام و شیعه به دنیا را ضروری دانست و عنوان کرد: امروزه رسانه‌ها و فضای مجازی در ترویج مفاسد بسیار فعال هستند و در این شرایط با توجه به غنای معارف اهل بیت(ع) باید بدون انفعال به میدان کار آمده و معارف الهی را تبیین کنیم چرا که تبیین این معارف سبب پیروزی ما خواهد شد.وی فعالیت رسانه‌ای برای معرفی و تقویت تشیع را عبادت دانست و اضافه کرد: فعالیت در این مسیر ذخیره خوبی برای قیامت انسان است، باید در رسانه‌ها اخلاق اسلامی حاکم باشد، در شبکه ولایت نیز با رعایت این اخلاق باید به سؤالات مخاطبان پاسخ داده شود.
آمریکایی‌ها بدانند امروز با سد انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه آن مواجه هستند
حوزه/آیت الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم اظهار کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که دوره بزن و دررو و فضولی‌های بیجا در جهان اسلام تمام شده و امروز با سد انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه انقلاب مواجه هستید و قطعا به هیچ یک از آرمان‌های شیطانی خود نیز نخواهید رسید.عضو جامعه مدرسین گفت: امروزه شاهد تعدی‌ها و سخنان بی ربط برخی ازمقامات اروپایی و آمریکایی هستیم ؛اصل عزت و مصلحت و هوشمندی در روابط خارجی را مهم می شماریم ولی در مقابل این مواضع زشت و پلید باید ایستادگی کنیم.
تکریم شهدا سبب گرامیداشت ارزش‌ها و حیات جامعه می شود
رسا/آیت الله کعبی در دیدار با اعضای شورای معاونان بنیادشهید استان قم گفت: آرمان شهدا آرمان انقلاب است،‌ حاکمیت اسلام،‌ عدالت،‌ معنویت،‌ رشد و شکوفایی کشور و اعتلای کشور و صدور انقلاب از آرمانهای شهدا است.عضو جامعه مدرسین افزود: امروز صهیونیست و استکبار هر چه تلاش می کنند و امکانات به کار می گیرند علیه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت نتیجه به نفع انقلاب و به ضرر آنان تمام می شود و همه به برکت همین روحیه ایثارگری ملتی است که همواره مدافع ارزشها و حریم اهل بیت (ع) است.وی ادامه داد: تکریم شهید باعث احیای ارزشها است، ‌شهید موجب حیات جامعه است، خود زنده است و زندگی می بخشد.‌
مخالفت اتحادیه عرب با نامزدی اسرائیل در انتخابات شورای امنیت
مهر/«محمود عفیفی»سخنگوی اتحادیه عرب عنوان داشت: انتخابات مربوط به عضویت غیر دائم در شورای امنیت در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.وی در ادامه افزود: اسرائیل جزو نامزدهای گروه غرب و دیگر کشورها در کنار بلژیک و آلمان است. کشورهای عربی تلاش‌های زیادی را علیه نامزدی اسرائیل در شورای امنیت به کار گرفته اند.عفیفی تاکید کرد: اسرائیل اراضی کشورهای عربی را تحت اشغال خود گرفته است و چگونه می تواند به عنوان عضو شورای امنیت انتخاب شود. پذیرش اسرائیل در شورای امنیت نوعی عادی سازی روابط بین المللی با تل آویو و اعلام موافقت پنهان با تجاوزات آن در منطقه محسوب می شود.
ترامپ درخواست نتانیاهو در مورد عربستان را نپذیرفت
مهر/.به گزارش شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی نتانیاهو در دیدار ۵ مارس با ترامپ از او درخواست کرده بود که حتی در صورت موافقت واشنگتن با ساخت نیروگاه هسته‌ای در عربستان سعودی، با تعیین شروطی به این کشور اجازه ندهد که خود اقدام به غنی‌سازی اورانیوم کند. ترامپ این درخواست را رد نکرده است اما قرار است دو طرف بیشتر در مورد آن گفتگو کنند. شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که دونالد ترامپ، به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم گفته است که اگر آمریکا اجازه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در عربستان را ندهد، در نهایت روسیه یا چین این کار را خواهند کرد.
سفارتمان را به قدس منتقل نمی کنیم
 ایرنا / جیمز داونر در گفت وگو با تلویزیون فلسطین اعلام کرد که موضع کشورش در حمایت از تشکیل دو کشور مستقل فلسطینی واسرائیلی و ‘پایان دادن به اشغالگری اسرائیل’ ثابت است ولندن قصد ندارد سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کند. معاون کنسول انگلیس در شهر قدس با اشاره به غیر قانونی ونامشروع بودن ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی، تاکید کرد که روند تسریع در ساخت و ساز این شهرک‌ها که در حال افزایش است، از نظر ما غیر قابل قبول و مانعی بر سر راه تشکیل دو کشور مستقل محسوب می شود.
به حفظ امنیت اسرائیل در برابر موشک‌های ایران متعهدیم
فارس/«استیو منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا با تأکید بر روابط کشورش با رژیم صهیونیستی به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت. به نوشته وبگاه الجماینر، وی روز پنجشنبه در یک همایش یهودیان در شهر نیویورک گفت: «هیچ شریکی بهتر از اسرائیل برای آمریکا وجود ندارد.»وی سپس درباره توافق هسته‌ای برجام که سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ حاصل شد هم گفت: «رئیس‌جمهور اعلام کرده دیگر معافیت‌های تحریمی ذیل برجام را امضا نخواهد کرد. رئیس‌جمهور متعهد است نه تنها از امنیت اسرائیل بلکه از امنیت سایر کشورهای جهان در برابر موشک‌های بالستیک ایران و صادرات تروریسم توسط این کشور به سراسر منطقه اطمینان حاصل کند.»
نادیده گرفته شدن۱۴۰ نامه دمشق به سازمان ملل درباره سلاح شیمیایی تروریست‌ها
فارس/«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که آمریکا و همپیمانانش همچنان از تروریستهای حاضر در سوریه حمایت می‌کنند.این مسئول سوری خاطر نشان کرد، دولت سوریه به شورای امنیت و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی بیش از ۱۴۰ نامه فرستاده است.الجعفری اعلام کرد که در این نامه‌ها اطلاعات موثقی درباره مواد شیمیایی تروریستها موجود بود؛ موادی که کشورهای حامی تروریسم، آنان را در اختیار تروریستها قرار داده بودند.وی در ادامه تأکید کرد که دبیر خانه شورای امنیت عمدا این اطلاعات موثق را نادیده گرفت.
توافق با ولیعهد سعودی یک شرمساری ملی برای انگلیس است
تسنیم/نشریه گاردین در گزارشی با اشاره به سفر ولیعهد سعودی به لندن و توافقات صورت گرفته است کمک ۱۰۰ میلیون پوندی بین سران سعودی و دولتمردان انگلیسی عنوان «یک شرمساری ملی» را برای گزارش خود انتخاب کرده است.گاردین نوشته است که با وجود خشم از رابطه انگلیس با دولت‌های (حاشیه جنوبی) خلیج فارس، و همزمان با سفر محمد بن سلمان از لندن، وزرای دولت انگلیس توافقنامه کمکی به ارزش ۱۰۰ میلیون را با ریاض منعقد کردند.دولت انگلیس این توافق را به عنوان یک «مشارکت نوین بلندمدت» برای بهبود معیشت و تقویت توسعه اقتصادی در برخی از فقیرترین کشورهای جهان توصیف کرده است.
ایران شریک اول عراق در پیروزی بر داعش است
 ایرنا / نائب رئیس الحشد الشعبی عراق گفت :که جمهوری اسلامی ایران شریک اول عراق در پیروزی بر گروه تروریستی داعش به شمار می رود.’ابومهدی المهندس’ تاکید کرد که حضور و کمک به موقع جمهوری اسلامی ایران نه تنها از سقوط بغداد به دست داعش جلوگیری کرد، بلکه جلوی فتنه مجدد مذهبی و جنگ فرقه‌ای را در عراق گرفت.
وزارت خارجه باید سفیر انگلیس را احضار کند
مهر/علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص حمله متعرضان به سفارت ایران در لندن، با اشاره به اینکه حفاظت سفارتخانه‌ها به طور اخص توسط نیروهای امنیتی و پلیس انجام می شود، اظهار کرد: ورود این افراد به بالکن سفارت و تعرض به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن نمی‌تواند بدون موافقت یا چشم پوشی نیروهای امنیتی و پلیس انگلیس صورت گرفته باشد.وی افزود: دولت انگلیس باید مسئولیت این ناهنجاری امنیتی علیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن را برعهده گیرد و در این زمینه پاسخگو باشد.بروجردی گفت: وزارت خارجه اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد و سفیر انگلیس را باید احضار کرده باشد و مطالبات لازم را در این زمینه مطرح کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *