طلیعه ۱۳۵۳ – ۹۶۱۲۱۷

جریانات مشکوک اخیر به نام دختران خیابان انقلاب که با کشف حجاب و به چوب کردن روسری‌ها آغاز شد خط جدیدی از تلاش دشمنان دین و شریعت در پوشش آزادی خواهی و حقوق اجتماعی است که پیش از این تحت عناوینی چون آزادی‌های یواشکی و چهارشنبه‌های سفید به مبارزه با حجاب و پوشش اسلامی پرداخته بود.

 این فتنه فرهنگی که در سطح بسیار کوچکی نمایش خود را آغاز کرده است متاسفانه دریک بازی سازی رسانه‌ای و پرداخت بیش از حد و پوشش گسترده آن توسط رسانه‌های وابسته به جریانات خاص به یک موضوع کلان بدل گشته است و برخی نمایندگان مجلس و فعالین فرهنگی حقوق زنان بدون توجه به موج حجاب ستیزی جریانات معاند مستقیم و یا تلویحی این اقدامات کودکانه را جدی گرفته‌اند و به انتقاد از موضوعی خود ساخته تحت عنوان حجاب اجباری پرداخته اند.

بررسی و تحلیل عمیق مسئله حجاب و پوشش اسلامی نشان می‌دهد که این فریضه دینی در اکثریت غالب زنان و دختران ما با اعتقاد عمیق قلبی انتخاب شده است و حتی هویت زن مسلمان ایرانی با این پوشش و عفاف گره خورده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و عبور کشور از فضای ابتذال و فساد فرهنگی، موج گسترده‌ای از بازگشت به حجاب در زنان ایرانی ایجاد شد و جامعه زنان ما به صورت خود جوش و انقلابی حجاب اسلامی را پذیرفتند و به زینت حجاب مفتخر شدند.

 البته معدود جریاناتی نیز بدون توجه به ارزشها و هنجار‌های اسلامی به مخالفت با حجاب اسلامی پرداختند و حتی تجمعات خیابانی ترتیب دادند اما موج گسترده ملت معتقد به شریعت اسلامی عناصر مدعی ترقی و تجدد بی‌حجابی را به کنار زد و کشور در حریم عفاف و حجاب به تنفس رایحه معطر تقوا و ایمان نائل آمد.

 در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان جمهوری اسلامی میدان‌ها و عرصه‌های مختلفی برای هجمه به نظام اسلامی را طراحی کردند که میدان فرهنگ از مهمترین این عرصه‌ها بود. تهاجم گسترده فرهنگی که بعدها در موجی گسترده‌تر و خاموش‌تر به شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم فرهنگی به مبارزه با ارزشهای هویت بخش اسلامی پرداخت، در آغاز دهه ۷۰ با باز شدن و گسترده‌تر شدن روابط سیاسی و اقتصادی ایران با دیگر کشور‌ها دشمن مسیر ورود خود را طراحی کرد و سعی کرد با تغییر ذائقه فرهنگی ملت بذر بی فرهنگی و ابتذال را در کشور بکارد.

برخی ضعف‌های موجود در کشور و نبود دیده بان‌های رصد گر، فضای نفوذ نرم دشمن در عرصه فرهنگ را مهیا کرد و زمینه هایی برای ایجاد موضع شک و تردید نسل جوان دربرابر ارمانهای انقلاب را فراهم کرد. همچنین در مطبوعات پایگاه هایی برای رشد تفکر و اندیشه دین ستیز لیبرالیسم برای تخطئه فرهنگ کشور ایجاد کرد. اکنون سالهاست که دشمن خارجی با شراکت پایگاه‌های داخلی خود حجاب اسلامی را تیرباران می‌کنند و این فخر زنان ما را به سخره و تحقیر می‌گیرند.

 اسناد صریح و رسانه‌ای شده نشان می‌دهد که مروجان طرح‌های ضد حجاب در کشور چه مبالغ کلانی از سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی بیگانه و رسانه‌های معاند در این قضیه دریافت کرده‌اند و تئوریسن‌های لیبرالیسم فرهنگی با واژه‌سازی‌هایی چون حجاب اجباری در برخی تریبون‌های داخلی چگونه به همراهی با معاندین پرداخته‌اند. متاسفانه شواهد موجود در جامعه و شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام نشان می‌دهد که بخشی از اهداف دشمن در جنگ فرهنگی و عفاف زدایی در جامعه اسلامی ما محقق شده است و ضربه‌های بسیار بدی در این زمینه خورده ایم که امید است به ترمیم این زخم‌ها و درمان آنها توجه ویژه‌ای داشته باشیم

 بی شک عدم توجه به مسئله زنان و خالی کردن عرصه‌های حمایتی و هویت بخشی به دختران و بانوان کشور موج فعالیت‌های فریبگران و فریبخوردگان را گسترده‌تر خواهد کرد و حجاب این میراث گرانبهای حضرت زهرا(س) را مورد ضربه و آسیب قرار خواهد داد.   (خ-۱۳۵۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *