خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۱۶

  • رهبر معظم انقلاب: مسئولان مانع از بین رفتن درختان در شهرها شوند
  • حضرت آیت الله سبحانی: صحبت از اجباری بودن یا نبودن حجاب وقتی دستور خداست معنایی ندارد
  • آیت الله ممدوحی: نظام حکومتی در متن دین ادغام شده است
  • آیت الله حسینی بوشهری: حوزه انقلابی، حوزه درک نیازها و لحظه ها است
  • حجت الاسلام و المسلمین کعبی: پیوند امت و امامت نقطه کانونی ولایت فقیه است
  • آیت الله بهشتی: حوزه عدالت خواه از مسئولان برای تحقق عدالت مطالبه‌گری می‌کند

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۱۶
*  خزانه‌داری آمریکا به وزارت جنگ اقتصادی علیه ایران تبدیل شده است
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در همایش پدافند غیرعامل در نظام بانکی با اشاره به موضوع FATF با بیان این‌که وزارت خزانه‌داری آمریکا به وزارت جنگ اقتصادی علیه ایران تبدیل شده است،گفت:‌ آمریکایی‌ها رسماٌ اعلام کرده‌اند دلار را به سلاحی اقتصادی برای تحمیل اراده خود به کشورها تبدیل کرده‌اند.
*  ۲۵ اسفند؛ نشست وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه
وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد: وزیران خارجه سه کشور ضامن آتش‌بس در سوریه شامل ایران، روسیه و ترکیه، جمعه ۱۶مارس (۲۵ اسفند) در آستانه گرد هم می‌آیند.
وزیران خارجه سه کشور ضامن قرار است، در این نشست، ضمن تجزیه و تحلیل و بررسی نتایج «مذاکرات صلح سوریه روند آستانه» در یک سال گذشته، در مورد فعالیت‌های آتی مشترک این سه کشور در زمینه حل بحران سوریه تصمیم بگیرند.
** همشهری ۹۶/۱۲/۱۶
*  نشانی نادرست در مبارزه با مفاسد می‌دهند
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در خصوص مبارزه با فساد با اشاره به عدم فعالیت ستاد مبارزه با مفاسد در هفته های گذشته گفت: از اوایل سال ۹۷ با رویکرد جدیدی به موضوع مفاسد وارد خواهم شد. متاسفانه عده ای در کشور می خواهند مدیران را بدنام کنند و هر از چند گاهی به بهانه حقوق های نجومی و یا ثروت به آنها می‌تازند. به نظر من این شیوه،‌ شیوه درستی نیست البته در کشور فساد زیاد است اتفاقا فساد سیستمی در کشور وجود دارد و اتفاقا بعضی از کسانی که خود آلوده هستند تلاش دارند که با نشانی نادرست توجه ما را به جای دیگر منحرف کنند. ما فریب این آدرس های غلط را نخواهیم خورد. انشاءالله در این رابطه با کمک قوه قضاییه هم با فساد مصداقی مقابله خواهیم کرد و هم در حوزه پیشگیری کارهای جدی انجام خواهیم داد.
** کیهان ۹۶/۱۲/۱۶
*  مسئولان مانع از بین رفتن درختان در شهرها شوند
به‌مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، رهبر معظم انقلاب اسلامی دو اصله نهال میوه غرس کردند.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای سپس در سخنانی روز و مراسم درختکاری را رسمی مبارک در سراسر کشور دانستند و با‌اشاره به اهمیت و برکات گیاهان، جنگل‌ها و مراتع در حفظ هوا و آب، زیبا و تماشایی کردن فضای زندگی و تولید محصولات مفید برای بشر، خطاب به مسئولان تأکید کردند: «مسئولان باید مانع از بین رفتن درختان موجود در شهرها شوند.»
ایشان افزودند: «در تهران، باغ‌ها و باغستان‌هایی وجود دارد که برخی به دنبال دست‌اندازی به آنها هستند اما باید جلوی این کار که ضربه به زندگی و آسایش شهری است، گرفته شود.»
رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئولان دستگاه‌های مربوط از جمله وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو را به جدی گرفتن مسئله آبخیزداری درخصوص کاشت درخت و فضای سبز توصیه کردند و گفتند: «اجرای این سیاست می‌تواند از عواملی باشد که مانع بروز ریزگردها و سیلاب‌ها شود».
*  حجاب اختیاری بهانه است، دنبال برهنگی هستند
«علی مطهری» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی در واکنش به تلاش ضدانقلاب برای طرح موضوع حجاب اختیاری نوشت: روسری بهانه است و آنها به دنبال برهنگی هستند.
در بخشی از این یادداشت آمده است: آنچه امروز تحت عنوان حجاب اختیاری مطرح است و رسانه‌های خارجی به آن دامن می‌زنند، ظاهری دارد و باطنی و به قول شاعر «صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی».
** شرق ۹۶/۱۲/۱۶
*  بودجه سال ٩٧ نهایی شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بودجه سال ٩٧ کل کشور را از حیث منابع و مصارف ١٢ میلیون و ٢٣۵ هزار و ۵٢٣ میلیارد و ٧۴٠ میلیون ریال تعیین کردند. نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر دیروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی ماده واحده بودجه سال ٩٧ کل کشور را با ١۵٠ رأی موافق، ١٢ رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجموع ١٩۵ نماینده حاضر تصویب کردند.
*  آمادگی فلسطینیان برای تعیین جانشین عباس
فلسطینیان آماده هستند انتخابات جدیدی را برای انتخاب کمیته اجرائی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، بالاترین هیئت رهبری ملت فلسطین در داخل و خارج برگزار کنند. این آخرین اقدام در راستای تعیین مقررات مشروع با هدف انتقال آسان قدرت در صورت نبود محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، است. همچنین رئیس‌دفتر سیاسی حماس در دیدار با رهبران گروه‌های فلسطینی در نوار غزه خواستار تشکیل «اجلاس نجات ملی» شد.
** ایران ۹۶/۱۲/۱۶
*  همه مردم در طرح درختکاری مشارکت کنند
بهره‌برداری از طرح هزار و ۲۰۰ هکتاری کمربند سبز اطراف تهران همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری شروع شد. با بهره‌برداری از این طرح مساحت کمربند سبز پیرامون تهران به بیش از ۴۰ هزار هکتار رسید.
رئیس‌ جمهوری همچنین با گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار داشت: امیدوارم در این ایام همه مردم در موضوع مهم درختکاری که برای نفس طبیعت و سلامت جامعه اهمیت دارد، با همه توان و امکانات خود مشارکت کنند.
*  انتقادهای سازنده باید پاسخ داده شود
معاون سیاسی وزیر کشور، نقدهای سازنده به دولت را وارد خواند و گفت: این گونه نقدها باید شنیده و به آنها پاسخ داده شود. اسماعیل جبارزاده گفت: برخی، از سر دلسوزی انتقادهایی دارند که این انتقادها را باید پاسخ داد ،اما آن تعدادی که در مخالفت با نظام هستند حساب جداگانه‌ای با دلسوزان نظام دارند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۱۶
*  بیست و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی گلپایگانی در قم برگزار شد
مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله العظمی حاج سید محمدرضا گلپایگانی مرجع عالیقدر شیعه در مسجد اعظم قم برگزار شد.
این مراسم شب گذشته با حضور مراجع عظام تقلید و جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای جامعه مدرسین و مردم گلپایگان، مسئولان و قشرهای مختلف مردم به منظور پاسداشت و تجلیل از مقام شامخ فقاهت و مرجعیت شیعه برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام رفیعی به تشریح شخصیت مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی پرداخت.
*  برای خرید ارز با اتوبوس آدم می‌آورند
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه:
– سال آینده ۱۰ درصد به حقوق‌ها افزوده می‌شود
– بنگاه‌داری بانک‌ها کم خواهد شد
– سیاه‌نمایی دولت سیاه نمایی نظام است
– اختلافی بین دولت و نظام نیست
– باید وزرای کار و راه را تکریم کرد
– کلمات تقطیع شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد برخی در اردوگاه انتخابات باقی مانده‌اند
– اتوبوس اتوبوس آدم می‌آورند برای خرید ارز
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۱۶
*  شورای امنیت ملی محکومیت عوامل کرسنت را تعلیق کرد
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جلسه مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پاسخ به سوالی درباره نتیجه بررسی پرونده کرسنت گفت: یک مرحله کرسنت بحث قضایی پرونده بود که رسیدگی و حکم صادر شد، حتی به تجدید نظر رفت و در نهایت حکم تایید شد و برخی محکوم به حبس و انفصال از خدمت شدند. سخنگوی قوه‌قضائیه اضافه کرد: شورای‌عالی امنیت ملی مصوبه‌ای داشت که مقداری کار را عقب انداخت، بر این اساس گفته شد چون در حال برقراری ارتباط و رایزنی در این زمینه با خارج از کشور هستیم، دست نگه دارید.
*  رئیس جمهوری با حاشیه‌سازی‌ها نمی‌تواند از وظایفش جدا شود
حجت‌الاسلام احمد سالک طی تذکری شفاهی در نشست علنی روز سه‌شنبه پارلمان، خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفت: با حاشیه‌سازی‌های هر هفته‌ای نمی‌توانید از وظایف و مأموریت‌های خود جدا شوید و اگر این کار را کنید، پاسخ تبعیض‌ها، بیکاری، فساد و… را چه می‌دهید؟ سالک با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور منتقدان را کم‌عقل، ترسو، بزدل و جاهل به دین و… خوانده است، گفت: اگر این روند را دنبال کنید، ما را به این نتیجه می‌رسانید که استیضاح یا عدم کفایت شما را رقم بزنیم.
** جوان ۹۶/۱۲/۱۶
*  اجازه نمی‌دهیم پارسی‌ها، اسرائیل را نابود کنند!
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران گفت که باید ایران را متوقف کرد و اسرائیل این کار را انجام خواهد داد. نتانیاهو طی سخنرانی در نشست سال ۲۰۱۸ «کمیته امور عمومی امریکا اسرائیل» (آیپک) مدعی شد: «توافق هسته‌ای ایران، نه تنها این کشور را میانه‌روتر نکرده بلکه جسورتر و خطرناک‌تر کرده است». نتانیاهو با ادعای اینکه برجام راهی باز برای رسیدن به سلاح هسته‌ای در اختیار ایران قرار داده، گفت: «اجازه نمی‌دهیم ایران سلاح هسته‌ای بسازد. ایران به بمب اتم دست نخواهد یافت، نه امروز، نه ۱۰ سال دیگر و نه هیچ وقت».
*  ترامپ منافع امریکا را فدای رژیم صهیونیستی می‌کند
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیمات امریکا و رژیم صهیونیستی از یک وضع خام برخوردار است، افزود: تصمیمی که برای قدس شریف گرفته شد، هیچ‌کدام از کشورهای اسلامی آن را نپذیرفتند و این تصمیم را تحقیر کردند و مشخص نیست که آنها بتوانند این پروژه را به سادگی جلو ببرند زیرا این تصمیم برای آنها پرهزینه خواهد بود. وی ادامه داد: این رفت و آمدها و گفت وگو‌ها نشان می‌دهد که آقای ترامپ در مسئله همبستگی با شرایط رژیم صهیونیستی مرز ندارد و حاضر است منافع کشور امریکا را فدای این رژیم کند اما افکار خود را در این زمینه پیش ببرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۱۶
*  رایزنی سعودی‌ها با بریتانیا برای حل اختلاف‌ها با ایران و قطر
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان درباره سیاست‌های منطقه‌ای کشورش هرگونه گمانه‌زنی درباره احتمال تحریک ایران و قطر با سیاست‌های این کشور و آغاز یک درگیری منطقه‌ای جدید را رد کرد و گفت: «من از نزدیک برای حل این مشکلات با دولت بریتانیا در حال رایزنی هستم». وی مدعی شد که « بریتانیا نگران ایران و مسائل امنیتی منطقه است. همیشه سعی می‌کنند به ما برای حل و فصل امور کمک کنند.»
** رسالت ۹۶/۱۲/۱۶
*  باید اقدامی عاجل در عرصه مدیریتی کشور انجام شود
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در پیامی به یازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک عنوان کرد: در عصر حاضر که راهبردها به عنوان رکن اساسی سیاستگذاری عمومی و توسعه و ارتقای حکمرانی و پیشرفت نهادها و سازمان ها و بنگاه های مختلف اقتصادی و صنعتی مطرح هستند، توجه به توسعه شرکت‌های راهبردمحور، خصوصا راهبردهای اساسی که در سطح کلان کشور به عنوان سیاست های اصلی مورد توجه بوده است، مانند راهبرد اقتصاد مقاومتی، راهبرد اشتغال مولد و رشد اقتصادی و راهبرد تولید سبز و حفظ محیط زیست که در این رویداد نیز مورد توجه قرار گرفته است، مقبول و مورد نظر کارشناسان ارشد کشور است. وی تاکید کرده است: بار این رسالت ملی بر دوش همه سازمان ها و نهادهای علمی و اجرایی دولتی و غیردولتی کشور است و چه بسا در تحقق آن حتی لازم است غیر از جامعه علمی مدیریتی کشور، همه مسئولان در قوای مختلف نیز به صورت جدی دست به کار شوند تا اقدام عاجلی در عرصه مدیریتی کشور صورت گیرد و تحول آفرینی شود.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۱۶
*  مذاکرات محرمانه بارزانی با اسرائیل و عربستان
رئیس پیشین اداره اطلاعات نظامی عراق و مشاور امنیت ملی این کشور از مذاکرات محرمانه آمریکا،‌ اسرائیل و عربستان با رئیس اقلیم کردستان عراق خبر داد.
*  ایران برای خوشایند اروپا و آمریکا موشک‌هایش را محدود نمی‌کند
فرانسوا نیکولا سفیر پیشین فرانسه در تهران درباره سفر لودریان به ایران به خبرگزاری فرانسه گفت: سختی وزیر خارجه فرانسه این بود که در تمام این موضوعات تقریبا موضع ایرانی‌ها را می‌دانیم. می‌توان گفت که وی در موضع آغاز یک مذاکرات قرار داشت.
وی ادامه داد: به عنوان مثال برنامه موشکی ایرانی‌ها به آن به عنوان یک مساله حاکمیتی نگاه می‌کنند. آنها هیچ تمایل و قصدی برای محدود کردن این برنامه برای خوشایند اروپایی‌ها یا آمریکایی‌ها ندارند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۱۶
*  زیربار محدودیت دفاعی نمی‌رویم
علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی قرآنی شیخ‌طبرسی در واحد علوم و تحقیقات در جمع خبرنگاران درباره سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران گفت: «وزیر امور خارجه فرانسه با دعوت رسمی همتای ایرانی به کشورمان سفر کرده و حتما مسئولان ما دقیقا دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را برای وی تشریح کرده‌اند و او مطمئن شده از این سفر چیزی خلاف مصالح ایرانیان عایدش نمی‌شود.» وی افزود: «حتی اگر آمریکایی‌ها به دنبال تحمیل محدودیت دفاعی برای ایران باشند، ملت و دولت ایران زیربار تحمیل نمی‌روند.»
** آرمان ۹۶/۱۲/۱۶
*  تاکید بر گفت‌وگوی ایران و اعراب
یک مقام ارشد جنبش فتح خواستار مذاکره میان ایران و اعراب و بهبود روابط این کشورها شد. عباس زکی یک مقام ارشد جنبش فتح در یک گردهمایی در بیروت پایتخت لبنان که به مناسبت بزرگداشت محمد صالح الحسینی دیپلمات ایرانی برگزار شد، تاکید کرد که گفت‌وگو میان تهران و کشورهای عربی ضروری است. وی در ادامه گفت که ایران و کشورهای عربی باید بر اساس حسن همجواری با یکدیگر گفت‌وگو کنند. وی همچنین تاکید کرد که اکنون ایران به یک تهدید جدی علیه اسرائیل تبدیل شده است.
*  تنها حرف زدن درباره توافق هسته‌ای کافی نیست
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در توئیتر خود نوشت: در دیدار خود، به وزیر امور خارجه فرانسه گفتم: اتحادیه اروپا باید ایالات متحده را ملزم به رعایت برجام کرده به جای اینکه با تکرار خواسته‌های نامربوط آن کشور تلاش کند آمریکا را راضی کند. برای دفاع از توافق هسته ای، حرف زدن صرف کافی نیست؛ به‌ویژه از آن جهت که ایالات متحده حتی بر سر راه پایبندی اتحادیه اروپا به برجام مانع ایجاد می‌کند.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۱۶
*  انتظار امضای توافقات گسترده با انگلیس داریم
عادل الجبیر در مصاحبه‌ای با خبرنگاران در محل سفارت عربستان در شهر لندن گفت، با وجود برنامه‌ریزی بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا این اتفاق نتوانسته از جذابیت این کشور به عنوان یک مقصد سرمایه‌گذاری بکاهد و او انتظار دارد که سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به انگلیس روابط دوجانبه آنها را به سطحی بالاتر برساند. الجبیر تاکید کرد: روابط ما به حدی قدرتمند است که مذاکراتمان فراگیر و گسترده خواهد بود. قرار است توافق‌ها و یادداشت‌های تفاهم متعددی در ارتباط با چندین حوزه و مساله مختلف بین دو طرف امضا شوند.
** قدس ۹۶/۱۲/۱۶
*  جهان با خون‌ریزی و حیوانیت مدرن اداره نمی‌شود
آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: جهان با کشتن و خونریزی و حیوانیت مدرن اداره نمی‌شود، بلکه جهان با عدل و محبت اداره می‌شود.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در دیدار رئیس سازمان سینمایی کشور و جمعی از مسئولان بنیاد سینمایی فارابی به همراه دست‌اندرکاران قسمت دوم و سوم فیلم سینمایی «ملک سلیمان» فرمودند: قرآن کریم در خصوص حضرت سلیمان فرمود معدن مس را مانند چشمه برای او روان ساختیم، اما او از این قدرت برای ساخت سلاح کشتار استفاده نکرد بلکه از قدرت خود در راه دفاع و خدمت به مردم جامعه بهره گرفت، این را سینما می‌تواند نشان بدهد که می‌توان به جای کشتار مردم، آنها را حفظ کرد.
** خراسان ۹۶/۱۲/۱۶
*  توضیح شورای نگهبان درباره مخالفت با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان
روابط عمومی شورای نگهبان درباره شبهه‌ مخالفت این شورا با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: آن چه به عنوان نظرات قانونی شورای نگهبان اعلام می‌شود، نتیجه بررسی مصوبات با توجه به معیارهای قانونی این شوراست و اصولا به کارگیری الفاظی چون مخالفت یا موافقت شورای نگهبان با مصوبات، اشتباهی برآمده از ناآشنایی گوینده با مبانی حقوقی تلقی می‌شود.این روابط عمومی افزود: درباره «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» نیز مانند دیگر مصوبات، شورای نگهبان در موعد قانونی و بر اساس وظایف قانونی عمل خواهد کرد.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۱۶
*  باید با حرکت مذبوحانه کشف حجاب قاطعانه برخورد شود
غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری استان تهران در بازدید از مجتمع قضایی ارشاد به موضوع کشف حجاب اشاره کرد و گفت: حرکات مذبوحانه‌ای که اخیرا با حمایت دشمنان اسلام در قالب کشف حجاب در جامعه شکل گرفته است و منشا هنجارشکنی دارد، باید با آن قاطعانه برخورد شود چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) تسامح و سهل انگاری در مقوله‌های فرهنگی موجب بروز شبیخون فرهنگی می‌شود.
** شهروند ۹۶/۱۲/۱۶
*  دست نیروهای امنیتی و بسیجی بسته نبود، شیطنت‌ها بسیار زودتر در نطفه خفه می‌شد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از امید خسروی بسیجی جانباز حادثه آشوب خیابان پاسداران عیادت کرد. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری با بیان اینکه امنیت بالاترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: همه این امنیت را مدیون غیرت و مردانگی جوانان کشورمان هستیم. وی گفت: متاسفانه در این میان مخالفان نظام فرصت سازمان‌دهی، آموزش و دسترسی به فضای مجازی بدون کنترل پیدا کردند که اگر این کنترل‌ها محکم بود و نیروهای امنیتی و بسیجی دستشان این طور بسته نبود و محدودیت نداشتند، این شیطنت‌ها بسیار زودتر در نطفه خفه می‌شد.
*  حمله توپخانه‌ای انصارالله به پایگاه‌های مرزی عربستان
انصارالله یمن از حمله توپخانه‌ای ارتش به مراکز تجمع سربازان عربستانی در جنوب این کشور خبر داد. همزمان اعلام شده در جریان درگیری‌ها با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ماه فوریه ۶۴ نظامی عربستان کشته و زخمی شدند. به گفته برخی منابع آگاه در عملیات‌های فوریه گذشته ارتش عربستان در مرزهای جنوبی این کشور با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از پشت مرزها در مناطق جیزان، نجران و عسیر ۴۵تن از نیروهای عربستانی کشته و ۱۹ تن دیگر از آنها زخمی شدند.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۱۶
*  یارانه سه دهک بالای درآمدی حذف می‌شود
 در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۷، نمایندگان با اصلاح بندی از لایحه بودجه برای رفع ایراد شورای نگهبان دولت را موظف کردند نسبت به حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی به صورت تدریجی اقدام کند. پیش از این اصلاحیه، دولت موظف به حذف یارانه خانوارهای پردرآمد بود.
*  فراهم شدن شرایط اشتغال ۳۳ هزارنفر در سال
انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون شرایط اشتغال ۳۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور فراهم شده است.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۱۶
*  حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات: وزارت اطلاعات نمی‌تواند برای برقراری امنیت به هر اقدامی دست بزند و خود را از احکام دین مستثنی بداند و مرتکب معصیت شود. امروزه مقوله امنیت صرفا حرفه یا فن نیست و همچون مسئله مدیریت به علم تبدیل شده است و فعالان حوزه امنیت باید از افکار صاحبنظران بهره‌برداری کنند.
دستگاه اطلاعاتی متوجه فعالیت عرفانهای نوظهور و دین‌گریزی است اما تدبیر این است مسائل، مباحثه و ترویج عقاید حقه وظیفه علمای دین است و وزارت اطلاعات همکاری لازم را در این زمینه خواهد داشت.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حضور رهبر معظم انقلاب در منزل شهیدان محمدحسین حدادیان و سیدعلی اندرزگو
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای / حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته ۱۵اسفندماه در منزل شهید محمدحسین حدادیان -از شهدای اغتشاشات اخیر تهران- حضور یافتند.شهید محمدحسین حدادیان بسیجی جوانی بود که روز ۳۰ بهمن امسال در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به دست اغتشاشگران در خیابان پاسداران تهران به شهادت رسید.ایشان همچنین در منزل شهید «سیدعلی اندرزگو» حضور یافتند و با ذکر خاطراتی از آن شهید، یاد او را گرامی داشتند.
صحبت از اجباری بودن یا نبودن حجاب وقتی دستور خداست معنایی ندارد
حوزه/حضرت آیت الله سبحانی گفت: حجاب یک واجب الهی است که درقرآن کریم۱۱ آیه در مورد آن آمده است . ایشان افزودند:همانگونه که ما در مورد مسائل فیزیک و شیمی اظهار نظر نمی‌کنیم چون تخصص نداریم در مورد واجب بودن یا نبودن حجاب یا مسائلی از این دست نیز کسانی که تخصصی ندارند نباید اظهار نظر کنند.استادحوزه علمیه قم صحبت در مورد اجباری بودن یا نبودن حجاب را امری عبث و بیهوده دانستند و تاکید کردند: چیزی که از واجبات الهی است و دستور خداست اختیاری یا اجباری در مورد آن معنا ندارد لذا باید اظهار نظر در این مورد را به اهلش واگذار نماییم.
نظام حکومتی در متن دین ادغام شده است
حوزه/آیت الله ممدوحی در همایش بررسی اندیشه ولایت فقیه از منظر فکری استاد ابوالحسن منذر با بیان این که ما علم غیر الهی نداریم، بیان داشت: اگر فردی در راه رضای خدا حتی علم هسته‌ای را بخواند همانند طلبه است که علم فقه، اصول و… را می‌خواندزیرا نیت انسان روح عمل است واگر نیت خدایی بود عمل خدایی می‌شود وهمه علوم با نیت خدایی علم دینی است. عضو جامعه مدرسین حوزه درادامه سخنان خود با بیان این که بیش از ۵۰ حکم اسلام تنها با وجود حکومت اجرا می‌شود، گفت: نظام حکومتی در متن دین ادغام شده است.
حوزه انقلابی، حوزه درک نیازها و لحظه ها است
رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری حوزه انقلابی را حوزه زمان شناس، وظیفه شناس، هوشیار در برابر جریان ها و ایستاده در برابر نفوذ توصیف و تاکید کرد که برای پیگیری مطالبه رهبری تنها به همایش نباید بسنده کرد. عضو جامعه مدرسین درادامه افزود:حوزه انقلابی حوزه درک نیازها و لحظه ها است، به خصوص برای حوزه‌ای که در کشورش انقلاب شده و نظام طاغوتی جای خود را به نظام اسلامی داده است، امروز شرایط منطقه‌ای، جهانی و ملی، اقتضائات ویژه‌ای را می‌طلبد و یک طلبه انقلابی هم که در یک چنین حوزه انقلابی حضور دارد، باید با در نظر گرفتن تمام جهات، یک دیدبان هوشیار برای نظام اسلامی باشد.
حوزه عدالت خواه از مسئولان برای تحقق عدالت مطالبه گری می‌کند
حوزه/ آیت الله بهشتی رسالت مهم و جدّی حوزه عدالت خواه را مطالبه گری از مسئولان در زمینه تحقق عدالت برشمرد. عضو جامعه مدرسین همچنین با اشاره به گلایه های اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم تحقق عدالت در کشور ابراز داشت: البته باید توجه داشت که منظور ایشان این نبوده که عدالت به صورت مطلق اجرا نشده بلکه آن گونه که مورد انتظار بوده در همه عرصه ها محقق نشده است که در این خصوص باید بر تلاش ها افزود.
پیوند امت و امامت نقطه کانونی ولایت فقیه است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی،در همایش بررسی اندیشه ولایت فقیه از منظر فکری استاد ابوالحسن منذر نسبت به سخنان رئیس جمهور در کم عقل خطاب کردن منتقدان واکنش نشان داد و گفت: آیا سازش با دشمنان یعنی آمریکا به قیمت امضای قرارداد ننگین، عقلانیت است؟ نام نهادن مخالفان دولت به کم عقل بودن برخلاف اصول اولیه دموکراسی است. وی در ادامه سخنان خود با بیان این که جایگاه ولایت فقیه را می توان از نظر عقلی، فقهی، حقوقی، تاریخی و اجتماعی، اخلاقی و کلامی مورد بحث و بررسی قرار داد، گفت: در جهان با پدیده‌ای به نام دولت روبرو هستیم، ولی باید دید محرک اصلی شکل گیری دولت‌ها چیست؟ عضو جامعه مدرسین افزود: در اسلام دولت یک اصل مسلّم بوده و در جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه است. نقطه کانونی ولایت فقیه نیز پیوند امت و امامت است.
۲۰ گروه تروریستی امنیت افغانستان را به چالش کشیده است
حوزه/ دکتر بصیر مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان داعش را مهمترین خطر جدی تروریسم در افغانستان عنوان کرد و ابراز داشت: در کشور افغانستان حدود ۲۰ گروه تروریستی از کشورهای مختلف حضور داشته، به دنبال ایجاد رعب و هراس در این سرزمین هستند.
ایران الگوی مبارزه با تروریسم است
ایرنا/ بسیاری از کارشناسان روس بر این عقیده اند که ایران بر خلاف آمریکا، موثرترین مبارزه را با گروه های تروریستی دارد و در این راه قربانیان زیادی داده است و الگوی مناسبی برای مبارزه با پدیده شرور تروریسم است.«ولادیمیر زاخاروف» رئیس انستیتو پژوهش های سیاسی و راهبردی روسیه در این رابطه اعلام کرد: ایران در میان کشورهایی که با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده اند، موثرترین مبارزه را داشته و با کمک مستشاری از سقوط این کشورها جلوگیری کرده است.
تاکید سناتورهای آمریکایی بر لزوم برچیدن برنامه موشکی ایران
فارس/سناتورهای ارشد آمریکایی در نشست آیپک بر مقابله با ایران تاکید کردند.مک‌کارتی که رهبری اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا را نیز برعهده دارد، ایران را «تهدید مشترک» برای اسرائیل و آمریکا توصیف کرده و با بیان اینکه حضور نظامی ایران در سوریه غیرقابل قبول است، تاکید کرد آمریکا نباید به ایران اجازه دهد در سوریه باقی بماند.وی درباره توافق هسته‌ای ایران نیز افزود: «باید از شر بندهای تاریک راحت شویم. دلیلی ندارد ایران موشک بالستیک داشته باشد یا آزمایش انجام دهد.»بعد از او سناتور هویر با تهدید به تلاش کنگره آمریکا برای تدوین قانون تحریم‌های جدید علیه ایران، گفت: «تحریم‌هایی بر کسانی که به سپاه کمک می‌کنند یا منابع مالی آن را تامین می‌کنند، اعمال خواهد شد.»
 ادعای فرانسه در خصوص ارسال سلاح های ایران به یمن
تسنیم/ وزیر خارجه فرانسه بدون اشاره به فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی، ایران را به ارسال مقادیر زیادی سلاح به یمن متهم کرده است. ژان ایو لو درایان افزود: من واقعا نگران اوضاع یمن هستم. این یک جنگ بیهوده است. درست است که تسلیحات سعودی در آنجا وجود دارد ولی مقادیر زیادی از تسلیحات ایران نیز در خاک یمن وجود دارد.
تولیدات موشکی ایران ۳ برابر شده است
فارس/فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: آمریکایی‌ها زرادخانه‌های اتمی خودشان را روز به روز افزایش می‌دهند و می‌گویند برای دفاع از منافعمان است اما ایران نباید موشک داشته باشد. سردار حاجی زاده افزود: امروز با وجود دشمنی‌ها و اقدامات استکبار و دشمنان، مدافعین توسعه دفاعی در کشور بیش از گذشته است و دولت و مجلس و همه و همه در موضوع موشکی بخصوص موشک های زمین به زمین یکپارچه شده و پای کار هستند. در گذشته ما باید کلی به نهادها برای اقدامات توضیح می‌دادیم ولی الان اینطور نیست و تولیدات ما نسبت به گذشته ۳ برابر شده است.
همکاری با آمریکا اشتباه بود
فارس/ خواجه محمدآصف وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعتراف به اشتباهات گذشته در زمینه همکاری با آمریکا،خواهان بهبودی روابط با افغانستان شد.
وی افزود: اگر پاکستان در جنگ افغانستان با آمریکا همکاری نمی‌کرد شکست واشنگتن قطعی بود اما در حال حاضر اسلام‌آباد خواهان بهبود روابط با کابل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *