خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۱۵

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: مذاکره در مسائل دفاعی و موشکی معنا ندارد
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: علوم و معارف اسلامی توانایی مقابله با تمام شبهات را دارد
  • رئیس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه فرانسه: برهم خوردن برجام نقطه پشیمانی همگان خواهد بود
  • رئیس قوه قضائیه: دستگاه قضا از هجمه‌های زیاده‌‌‌‌‌‌طلبان نمی‌هراسد
  • آیت الله خاتمی: برچسب افراطی و تندرو می‌زنند تا افراد ارزشی را از صحنه برانند
  • حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: جامعه به طلاب باسواد و مهذب نیاز دارد

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۱۵
*  تقویت توان دفاعی ایران، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است
دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار وزیر خارجه فرانسه با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای کامل تعهدات طرفهای اروپایی در برجام افزود: سیاست اروپا در امتیاز دهی به آمریکا برای باقی نگه داشتن این کشور در برجام نادرست و به معنای انفعال و تسلیم شدن در برابر بازی روانی ترامپ است.
شمخانی تقویت توانمندی دفاعی ایران بویژه قدرت موشکی کشوررا ضرورتی اجتناب ناپذیر در مسیر اجرای سیاست بازدارندگی عنوان کرد و افزود: توان دفاعی ایران تهدید کننده هیچ کشوری نبوده و توسعه آن بدون تاثیر پذیری از مولفه‌های سیاسی،تابعی از نیازمندیهای امنیتی و تهدیدات بالقوه کشور می‌باشد.
** همشهری ۹۶/۱۲/۱۵
*  دولت ۱۲ بار به وعده‌اش عمل نکرده است
شهردار تهران در نشست مشترک با اعضای فراکسیون مستقلان ولایی مجلس به تشریح مشکلات شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی، نوسازی بافت‌های فرسوده و تامین منابع پایدار پرداخت. محمدعلی نجفی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس برای اقدامی بی سابقه برای دیده شدن ۹ ردیف مشخص به منظور تامین منابع شهرداری‌ها در قانون بودجه گفت: مجلس حکم داده که باید بخشی از این هزینه‌ها از طریق دولت تامین شود و این در حالی است که فقط ۱۲ بار سخنگوی دولت به شهرداری تهران وعده داده که این امر محقق شود و پرداخت نرخ خدمات از محل یک سوم یارانه بخشی از جرایم رانندگی و عوارض توسط دولت صورت بگیرد که این امر تاکنون تحقق پیدا نکرده است.
** کیهان ۹۶/۱۲/۱۵
*  فرستادگان رئیس جمهوری نتوانستند طراحان سؤال از رئیس‌جمهور را قانع کنند
اکبر ترکی از امضاکنندگان طرح سوال از رئیس‌جمهور با ‌اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون اقتصادی برای بررسی سوال از رئیس‌جمهور گفت: جلسه بررسی سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور با حضور وزیر کشور، رئیس‌کل بانک مرکزی، امیری معاون پارلمانی و نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و تعدادی از نمایندگان سوال‌کننده در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد و نمایندگان رئیس‌جمهور نتوانستند وکلای ملت را قانع کنند.
وی در ادامه گفت: جمع‌بندی ما این است که باید تا یک هفته سوال تسلیم رئیس‌جمهور شود و پس از وصول آن توسط روحانی وی تا یک ماه فرصت دارد تا در جلسه علنی حاضر شده و پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.
*  برچسب افراطی و تندرو می‌زنند تا افراد ارزشی را از صحنه برانند
آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام‌ جمعه موقت تهران اظهار داشت: این روزها همچنان واژه افراطی و تندرو بر سر برخی زبان‌هاست، درحالی‌که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند نباید این واژه درباره نیروهای مؤمن و انقلابی به‌کاربرده شود، چراکه همین‌ها هستند که روز حادثه به کمک می‌آیند و توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.
آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه نباید جلوتر و عقب‌تر از ولایت حرکت کنیم، یادآور شد: کسانی که این واژه‌ها را به کار می‌برند، در پی آن هستند که افراد ارزشی را از صحنه بیرون برانند، درحالی‌که انتظار ما این است کسانی که در سفره انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه نشسته‌اند، واژه‌های بدخواهان را تکرار نکنند.
** شرق ۹۶/۱۲/۱۵
*  میزان قاچاق حدود ١١ تا ١٢ میلیارد دلار محاسبه می‌شود
عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور درباره نشست مشترک نمایندگان مجلس و دولت در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس همان برآوردها، معیارها، شاخص‌ها و محاسبات قبلا رقم و میزان قاچاق را حدود ٢١ میلیارد دلار محاسبه کرده بودند، در حال حاضر میزان قاچاق حدود ١١ تا ١٢ میلیارد دلار محاسبه می‌شود که بیانگر این است که در مبارزه با قاچاق حدود ۵٠ درصد موفقیت حاصل شده است.
** ایران ۹۶/۱۲/۱۵
*  برهم خوردن برجام نقطه پشیمانی همگان خواهد بود
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار «ژان ایو لودریان»، وزیر امورخارجه فرانسه گفت: «جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی در توسعه، تقویت و تحکیم همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌ها با فرانسه قائل نیست.» رئیس جمهوری، برجام را آزمایش و امتحانی برای تمامی طرف‌های مذاکره کننده دانست و افزود: «پابرجا ماندن برجام به دنیا ثابت می‌کند که مذاکره و دیپلماسی بهترین گزینه برای حل مشکلات بوده و برهم خوردن آن به معنای این است که مذاکرات سیاسی اتلاف وقت است.»
وی با تأکید بر ضرورت پایبندی همه طرف‌های مذاکره کننده نسبت به تعهدات‌شان در برجام، گفت: «ایران هرگز آغازگر نقض برجام نخواهد بود. «برهم خوردن توافق هسته‌ای نقطه پشیمانی همگان خواهد بود و البته ما برای هرگونه شرایطی که مد نظرمان نباشد، آماده خواهیم بود.»
*  دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت ایران
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ظرف۱۱ ماه گذشته امسال دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت کشور صورت گرفته است. صادق نجفی افزود: از این میزان سرمایه‌گذاری خارجی ۱، ۸ میلیارد آن جذب ۳۷ طرح صنعتی تولیدی شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۱۵
*  ایران، مانع اجرای توطئه اسرائیل در سوریه
رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران را مانع اجرای توطئه خود در سوریه می‌داند. الکساندر بن تزپی معاون مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: حل و فصل مسأله سوریه تنها در صورتی عملی خواهد شد که ایران، حزب الله و نیروهای شیعه در این منطقه حضور نداشته باشند. وی افزود: ما با مسئولان روس در خصوص خارج کردن نیروهای شیعه از منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه همواره رایزنی می‌کنیم. این مسئول صهیونیست گفت در گفتگو با مسئولان روس، در خصوص تضمین‌هایی که مسکو می‌تواند در خصوص نزدیک نشدن یگان‌های ایرانی به جولان سوریه بدهد رایزنی می‌کنیم.
*  حساب منتقدان دلسوز از مخالفان سیاسی جداست
رئیس دفتر رئیس جمهور با انتقاد از برخی برداشت‌های نادرست و هدفمند از اظهارات حجت الاسلام والمسلمین روحانی در مجمع سالانه بانک مرکزی ضمن دعوت از سیاسیون و اصحاب رسانه به مطالعه دقیق مجموعه سخنان رئیس جمهوری، گفت: رئیس جمهوری که برای حمایت از نقادی و پذیرفته شدن گفتمان نقادانه در ساختار حاکمیت حاضر است این همه هزینه بدهد و هجمه‌ها را به جان بخرد، قاعدتا حساب منتقدان را با مخالفان و دشمنان نظام و دولت یکی نمی‌داند.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۱۵
*  دستگاه قضا از هجمه‌های زیاده‌‌‌‌‌‌طلبان نمی‌هراسد
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به کار دشوار کارکنان دستگاه قضا خاطرنشان کرد: کشف حقیقت و اجرای قانون و عدالت کار بسیار دشواری است و کارکنان دستگاه قضا اعم از کارمندان و قضات در عرصه تحقیق، رسیدگی، صدور رأی و اجرای آن در حقیقت جهاد می‌کنند و در این مسیر با مشکلات و مخاطرات زیادی هم مواجهند.
رئیس قوه‌قضائیه افزود: بی‌تردید فعالیت کارکنان قضایی در چنین ظرف و بستری که انواع هجمه‌ها از بیرون مرز‌ها وارد می‌شود و عده‌ای در داخل هم آب به آسیاب دشمنان می‌ریزند، بسیار دشوار است اما همواره قضات ما پای اجرای حق و عدالت ایستاده‌‌اند و دستگاه قضا هرگز از عده‌ای زیاده‌طلب نمی‌هراسد.
*  واکنش تهران به اظهارات اخیر صهیونیست‌ها درباره موشک‌های ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اخبار منتشرشده مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها از مقامات اروپایی و آمریکایی خواهند خواست بر فعالیت‌های موشکی ایران اعمال محدودیت کرده چنانکه برد موشک‌های ایران کاهش پیدا کند، گفت: این سخنان و زیاده‌گویی‌های صهیونیست‌ها راه به جایی نمی‌برد. بهرام قاسمی با بیان اینکه «چندان نباید به این سخنان توجه کرد»، اظهار کرد: ماهیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر همگان مشخص است و همگان می‌دانند این رژیم در طول این دهه‌ها چه اقداماتی را در منطقه و جهان اسلام انجام داده است.
** جوان ۹۶/۱۲/۱۵
*  ۴۸ ساعته غنی‌سازی ۲۰ درصد را برمی‌گردانیم
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران همزمان با سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه آیا می‌توانید زمانی را برای بازگشت به دوره قبل از توافق اتمی به ما ارائه دهید، گفته است:‌ ما نه تنها می‌توانیم به وضعیت قبل برگردیم بلکه به مراتب می‌توانیم چندین برابر جلوتر از قبل بازگردیم. به طور مثال اگر ما بخواهیم ۲۰ درصد غنی‌سازی کنیم در کمتر از ۴۸ ساعت می‌توانیم اقدام کنیم.
*  دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه با ظریف
ملکان بوزکر، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه روز دوشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران از موضع اصولی کشورمان در محکومیت کودتا در ترکیه یک بار دیگر تشکر و قدردانی کرد. طرفین همچنین در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای به ویژه سوریه، عراق، افغانستان، حمایت از ادامه روند آستانه، مبارزه با تروریسم، فلسطین و موضوع قدس شریف گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۱۵
*  رای پرونده املاک شهرداری صادر شد
دادستان تهران رای صادره درباره پرونده موسوم به املاک نجومی را اعلام کرد. جعفری دولت آبادی در خصوص پرونده املاک نجومی با اشاره به صدور ۱۸۲ فقره قرار نهایی در این پرونده‌ها، در خصوص نوع قرار‌ها افزود: ۱۲ پرونده منتهی به صدور قرار جلب به دادرسی شده و ۱۷۰ مورد قرار منع تعقیب صادر شده است. در ۱۳۰ مورد هم با توجه به این‌که بهای واگذاری ملک با قیمت هیأت کارشناسی تفاوت کمی داشت، ثمن معامله متعارف ارزیابی و قصد مجرمانه احراز نگردید.
*  گزارش پرونده قضایی دانشجویان بازداشت شده به‌زودی منتشر می‌شود
دکتر منصور غلامی وزیر علوم در زمینه اظهار نظر برخی از نمایندگان درباره پرونده قضایی دانشجویان بازداشت شده، گفت: به زودی گزارشی در این زمینه منتشر می‌شود.
** رسالت ۹۶/۱۲/۱۵
*  حوزه باید در خدمت قرآن و عترت باشد
استاد حوزه علمیه گفت: حوزه باید در خدمت قرآن و عترت باشد. آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار اعضای مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین مأنوس بودن با قرآن را وظیفه اصلی یک طلبه دانست و اظهار داشت: عترت، عِدل قرآن کریم است نه روایت؛ روایت‌هایی که در حوزه‌ها هست باید اول بر قرآن کریم عرضه شود بعد روی آن کار شود. هر کدام ما به اندازه خودمان باید اول در خدمت قرآن باشیم که قرآن چه می‌خواهد بگوید, بعد اگر به روایتی رسیدیم آن را بر قرآن عرضه کنیم و اگر مخالف قرآن نبود آن را بپذیریم.
*  مذاکره در مسائل دفاعی و موشکی معنا ندارد
استاد حوزه علمیه قم گفت: مذاکره در مسائل دفاعی و موشکی معنا ندارد. آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار جمعی از پاسداران ابراز داشت: مسلمانان هیچ گاه نمی توانند در برابر ظلم ساکت بمانند بلکه باید با آن مقابله کنند و اجازه جسارت به دشمنان را ندهند، وظیفه همه مسلمین، حفظ عزت اسلام است.وی عنوان کرد: باید با جهاد عظمت اسلام و انقلابی بودن را حفظ کرد، رهبرمعظم انقلاب می فرمایند که همه باید انقلابی باشند و انقلابی بمانند، انقلابی ماندن در برابر دشمن به معنای شناخت دشمنان و آگاهی از نقشه‌ها و مقابله با آنهاست.وی خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و استکبار از ایران و انقلاب اسلامی هراس دارند چرا که اسلام، مردم و ولایت فقیه ارکان انقلاب هستند و این ارکان نظامی قدرتمند را در برابر استکبار به وجود آورده است؛ باید ثمرات و تهدیدهای انقلاب را بشناسیم تا از دستاوردها حفاظت کرده و برای مقابله با تهدیدها برنامه درست داشته باشیم.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۱۵
*  برداشت ۱۰۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای تامین ۲ واکسن
دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت گفت: براساس مصوبه مجلس و اذن مقام معظم رهبری، ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای تامین دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک برداشت خواهد شد. واکسن روتاویروس برای درمان اسهال‌های دوران نوزادی و پنوموکوک برای عفونت ریوی استفاده می‌شود و انستیتو پاستور مراحل عرضه این دو واکسن را انجام خواهد داد.
*  ادعای اسرائیل درباره زرادخانه موشکی حماس
ادارات امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی هستند که جنبش حماس برای ایجاد پایگاه موشکی در جنوب لبنان برای استفاده از آن در صورت وقوع جنگ جدید در نوار غزه برنامه‌ریزی کرده این درحالی است که جنبش حماس این اخبار را تکذیب کرده است.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۱۵
*  در ماجرای حادثه قطار مشهد- تهران خودم استعفا دادم، اما این بار استعفا نمی‌دهم
مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات جلسه دیشب وزیر با برخی نمایندگان مجلس که خواهان استیضاح او بودند، گفت: «دکتر آخوندی دیروز در برابر درخواست مطرح‌شده استعفا از سوی نمایندگان حاضر، ضمن یادآوری حادثه قطار مشهد به تهران گفت که در آن زمان استعفا دادم و مشکلی نیز با این موضوع نداشته‌ام و ندارم، اما اکنون تنها برای روشن شدن چگونگی حادث شدن واقعه و پایمال نشدن حق و حقوق دست‌اندرکاران و زحمتکشان صنعت هوایی کشور، مقاومت می‌کنم و استعفا نمی‌دهم تا حق پایمال نشود.»
** آرمان ۹۶/۱۲/۱۵
*  زمان سپردن مدیریت از نسل اول انقلاب به جوانان است
شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق ‌شهروندی گفت: کاهش هشت سال سن مدیریت در کشور کمک می‌کند ما به صلاحیت‌ها و شایستگی‌های جوانان اعتماد کنیم؛ درست همان طور که در دوران انقلاب و جنگ هم به جوانان اعتماد کردیم، وقت آن رسیده که نسل اول انقلاب مدیریت را به جوانان بسپرند.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۱۵
*  اتهام پراکنی کاخ سفید علیه ایران و روسیه در ارتباط با بحران سوریه
کاخ سفید بیانیه‌ای منتشر و در آن دولتهای سوریه و روسیه را به نقض آتش‌بس در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق و نادیده گرفتن قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت سازمان ملل در خصوص سوریه متهم کرد.کاخ سفید در ادامه بیانیه خود ضمن محکوم کردن حوادث اخیر در این منطقه مدعی شد: آمریکا حملات نظامی فعلی که حکومت اسد با حمایت ایران و روسیه علیه مردم غوطه شرقی انجام می دهد را به شدت محکوم می کند.
*  موضوع موشکی ایران خارج از برجام و حتی قطعنامه ۲۲۳۱ است
وزیر خارجه کشورمان در دیدار ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه با بیان اینکه موضوع موشکی ایران خارج از برجام و حتی قطعنامه ۲۲۳۱ است، گفت: کشورهایی که منطقه ما را به انبار باروت تبدیل کرده اند باید این اقدامات را متوقف کنند. ظریف در این دیدار ضمن اشاره به موضع اصولی فرانسه و اروپا در خصوص برجام، از برخی رفتارها و اظهارات مقامات اروپایی در اجرای برجام و نیز تاثیر پذیری از فشار آمریکایی‌ها انتقاد کرد.
** قدس ۹۶/۱۲/۱۵
*  علوم و معارف اسلامی توانایی مقابله با تمام شبهات را دارد
آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر پاسخگویی به شبهاتی که برای تردید در جامعه القا می‌شود، گفت: علوم و معارف اسلامی به قدری غنی است که توانایی مقابله با تمام شبهات را دارد.
این مرجع تقلید در دیدار حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران باتاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید مستقل باشند و نباید مانند الازهر مصر اداره شوند، ادامه داد: استقلال حوزه‌های علمیه بسیار با اهمیت است و مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه باید این مسئله را پیگیری کنند. وی تاکید کرد: باید نسبت به مسئله تبلیغ طلاب خواهر اهمیت قائل شد و مبلغان قوی و توانمند برای پاسخگویی به شبهات تربیت شوند.
*  باید مبلغانی تربیت شوند که جایگاه زن را در اسلام تبیین کنند
آیت‌الله سبحانی در دیدار حجت الاسلام بهجت پور با بیان اینکه تمرکز حوزه خواهران باید بر تربیت مبلغان دینی باشد، خواستار تربیت نویسندگان و مبلغانی شد که از ارزش‌ها دفاع کرده و جایگاه زن را در اسلام تبیین کنند. وی خطاب به مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تمرکز شما در حوزه‌های علمیه خواهران باید بر تربیت مبلغان دینی باشد تا این مبلغان بتوانند در عرصه‌های مختلف از جمله اخلاق، خانواده و… اثرگذار باشند و در همین راستا باید ابزار تحقیق مانند قرآن، نهج‌البلاغه و روایات به آن‌ها تدریس شود تا بتوانند در پرتو آموزه‌های قرآنی و روایی، در میان بانوان جامعه اثرگذار باشند.
** خراسان ۹۶/۱۲/۱۵
*  انتقاد عارف از رابطه ضعیف دولت و فراکسیون امید دردیدار با رئیس دولت اصلاحات
رئیس و جمعی از اعضای فراکسیون اصلاح طلب امید مجلس با رئیس دولت اصلاحات دیدار کردند. در این دیدار که به مناسبت دومین سالگرد برگزاری انتخابات مجلس دهم انجام شد، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید راجع به فاصله گرفتن دولت از حامیان اصلی خود هشدار داد و گفت: رابطه فراکسیون امید با دولت به رغم همراهی نمایندگان با دولت، رابطه‌ای قوی نیست.
*  تلاش اقلیم کردستان عراق برای بازگشایی مرزهای غیررسمی با ایران
سامان عبدالرحمن مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که این اقلیم از بغداد خواسته است حتی اگر موقت هم باشد دروازه‌های غیررسمی با ایران را که به دستور وزیر کشور عراق مسدود شده‌اند بازگشایی کند.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۱۵
*  تشکیل کمیته پیگیری حوادث «گلستان هفتم» در مجلس
یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، از تشکیل کمیته‌ای ۳ نفره در این کمیسیون به‌منظور بررسی ابعاد مختلف حوادث گلستان هفتم خبر داده و می‌گوید که قرار است گزارش نهایی به کمیسیون شوراها ارایه شود. قاسم میرزایی‌نیکو در این رابطه گفته است: درپی حواشی ایجاد شده در رابطه با مسائل مختلف مربوط به «گلستان هفتم»، روز یکشنبه مباحثی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس مطرح شد. وی افزود: در این راستا، آقای کولیوند رییس کمیسیون شوراها دستوری نسبت به تشکیل کمیته بررسی به‌منظور پیگیری ابعاد مختلف این حوادث صادر کرد و درنهایت این کمیته در کمیسیون شوراها تشکیل شد.
** شهروند ۹۶/۱۲/۱۵
*  تصمیم شورای‌عالی امنیت ملی درباره حصر تغییر نکرده است
حجت‌الاسلام محسنی ‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نشستی با عنوان نگاهی نو به مدیریت کشور که در جمع دانشجویان دانشگاه شهید رجایی برگزار شد، گفت:
– اگر مسئولی در زمان کوتاه دارای ثروت سنگین شد باید بازخواست شود.
– شورای نگهبان به اصل ۱۴۲ قانون اساسی ایراد گرفت.
– باید محاکم ما علنی برگزار و پخش شود.
– هر خودکشی به‌خاطر سختی در زندان نیست.
– شورای امنیت هنوز تصمیم خود را درباره حصر تغییر نداده است و اگر تغییر داد قوه قضائیه وارد میدان می‌شود.
– در مورد احمدی‌نژاد باید گفت که در آینده قوه‌ قضائیه در زمان مقتضی به آن رسیدگی می‌کند.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۱۵
*  ایران و ترکیه در مبارزه با تروریسم ثابت قدم هستند
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با ولکان بوزکر رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه و هیأت همراه گفت: ایران و ترکیه نشان دادند که در مبارزه با تروریسم ثابت قدم بوده و کشورهای دیگری هم هستند که خواهان همکاری‌های مستمر و گسترده‌ای در این خصوص‌اند.
*  ایران به برجام پایبند بوده
یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری تأکید کرد: برجام دستاورد مهمی برای راستی‌آزمایی بود و تا امروز، می‌توانم تأیید کنم که ایران تعهدات هسته‌ای خود را اجرا کرده است. وی افزود: ضروری است که ایران همچنان به اجرای کامل این تعهداتش ادامه دهد. شکست برجام، باخت بزرگی برای راستی‌آزمایی هسته‌ای و برای چندجانبه‌گرایی است.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۱۵
*  لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکا: در آستانه نبرد بین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان هستیم. ایران در حال پیروزی و ما در حال بازنده شدن هستیم. من اخیرا به اردن و اسرائیل سفر کرده‌ام. پادشاه اردن در محاصره است. اکنون آمریکا در مواجهه با شکل گرفتن محور ایرانی – روسی سیاستی از خود ندارد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
راهبری کردن عرصه هنر وظیفه حوزه علمیه است
رسا/آیت الله اعرافی در اختتامیه ششمین جشنواره هنر آسمانی راهبری کردن عرصه هنر را از وظایف حوزه علمیه دانست و گفت: حوزه علمیه در بحث هدایت هنر باید در چارچوب مبانی دینی و الهی با استفاده از عالمان، اندیشمندان، هنرورزان و هنرمندان، نگاه راهبری و راهبردی را بدون تصدی گری به عرصه هنر وارد کند.مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در دنیای معاصر و جدید و در بستر تمدن غرب، شاهد بکار گیری هنر با ویژگی‌های غیر الهی در ابعاد وسیع هستیم و هنر به ابزاری برای تأثیرگذاری بر جوامع تبدیل شده است.
اسرائیل نه ملت دارد، نه تاریخ دارد و نه هویت
حوزه/ آیت الله اراکی گفت: اسرائیل یک رژیم ساختگی و غاصب است که نه ملت دارد و نه تاریخ دارد و نه هویت و این رژیم هفتاد سال است که نتوانسته مستقر شود و ادامه هم نخواهد یافت، زیرا زوال آن حتمی است و این مسئله از طبیعت اسرائیل منفک نخواهد شد.عضو جامعه مدرسین در سخنان خود در افتتاحیه سیزدهمین نشست علمای سوریه گفت: میثاق اخوت و نصرت الهی ضامن وحدت اسلامی هستند و کسانی که مسلمانان را به تفرقه و اختلاف و تشتت دعوت می‌کنند، از امت پیامبر اسلام نیستند، زیرا امت محمدی فقط متحد و واحد است.
جامعه به طلاب باسواد و مهذب نیاز دارد
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار داشت: طلاب اگر می‌خواهند عنصری ارزشمند برای کشور و برای اسلام باشند، باید خوب درس بخوانند و عالم باشند. عضو جامعه مدرسین در ادامه به اهمیت علم و مسیر طلبگی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز جامعه بیش از گذشته نیازمند به انسان‌های عالم، اخلاق مدار و متعهد است که طلاب حوزه‌های علمیه باید با الگو گیری از علمای جهان اسلام و تربیت‌شدگان مکتب اهل‌بیت(ع) به این راه مهم ادامه بدهند.
تجمع اعتراض آمیز مهاجران مقابل کنگره آمریکا
باشگاه خبرنگاران/ صد‌ها تن از مهاجران آمریکا به دلیل وضعیت اقامتشان در این کشور مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.مهلتی که برای تصمیم گیری کنگره در خصوص وضعیت این گروه از مهاجران مقیم آمریکا تعیین شده بود پایان یافته است و نمایندگان کنگره آمریکا در مذاکرات خود در این خصوص به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند.
ایران مادر معنوی مقاومت است
رسا/معاون دبیرکل حزب الله لبنان بر لزوم توجه به بحران ها و خطرهای بزرگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: اگر درک نکنیم که رژیم صهیونیستی عامل همه این خطرها و تهدیدهاست نمی توان هیچ اقدام موفقیت آمیزی انجام داد و اگر به این نتیجه نرسیم که غرق شدن منطقه در تنش و جنگ و بی ثباتی از حضور این رژیم نشأت می‌گیرد هیچ امیدی به پیشرفت نیست. شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه ایران بدون هیچ چشمداشتی به مقاومت کمک می‌کند، این کشور را مادر معنوی مقاومت خواند.
نمی‌پذیریم نیمی از وقت سازمان ملل صرف انتقاد از اسرائیل شود
باشگاه خبرنگاران / نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست سالانه لابی صهیونیستی آیپک بار دیگر به طور تمام قد از رژیم اشغالگر قدس دفاع کرد.نیکی هیلی با انتقاد از شیوه رفتار سازمان ملل با رژیم صهیونیستی گفت: ما نمی‌پذیریم که سازمان ملل نیمی از وقت خود را صرف انتقاد از اسرائیل کند.وی ادامه داد: من افتخار می‌کنم که بگویم ما همیشه در صف دوستانمان و اسرائیل قرار داریم.
وزیرخارجه فرانسه دست خالی تهران را ترک کرد
باشگاه خبرنگاران/ شبکه روسیاالیوم بااشاره به سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران در گزارش خود اعلام کرد: لو دریان با در دست داشتن پرونده‌های بسیار مهمی وارد ایران شد، اما به نظر می‌رسد او دست خالی به پاریس بازگشت. ایرانی‌ها به وی گفتند که درباره سامانه موشکی‌شان گفتگو نمی‌کنند و اروپا باید به برجام پایبند باشد و به سیاست‌های ترامپ تن در ندهد.
اگر برجام اصلاح نشود فورا از آن خارج خواهیم شد
باشگاه خبرنگاران / معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست سالانه لابی صهیونیستی آیپک در واشنگتن گفت: «رئیس جمهور ترامپ در ماه اکتبر سال گذشته اعلام کرد که آمریکا بیش از این توافق فاجعه‌بار ایران را تایید نخواهد کرد.» مایک پنس مدعی شد توافق هسته‌ای جلوی ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را نمی‌گیرد و چنانچه اصلاح نشود آمریکا فوراً از آن خارج خواهد شد.
موافقت ریاض با عبور هواپیماهای هندی از آسمان عربستان برای سفر به فلسطین اشغالی
باشگاه خبرنگاران/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: ریاض به شرکت هواپیمایی هند (ایر ایندیا) اجازه داده است تا از حریم هوایی عربستان برای انجام پروازهایش به مقصد اسرائیل استفاده کند. نتانیاهو همچنین ادعا کرد: چالش بزرگ خاورمیانه ایران است و باید آن را متوقف کنیم!
واکنش نوبخت به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوى دولت با اشاره به سفر لودریان وزیر امورخارجه فرانسه به تهران اظهار کرد: اکنون در خصوص برجام موضع متفاوتى میان آمریکا و اروپا وجود دارد.نوبخت با بیان اینکه انتظارمان از طرفهاى اروپایى این است که کمبود آمریکا در خصوص ایفاى تعهداتش در برجام را به نحو شایسته‌اى جبران کنند، افزود: اگر اهداف ایران در این توافق محقق نشود قطعا درباره ادامه حضور در برجام تجدید نظر می‌کنیم.
 قطر هنوز از تروریسم حمایت می‌کند
مهر/ وزیر خارجه مصر اعلام کرد که دوحه هنوز نقش منفی خود در حمایت از تروریسم را ادامه می‌دهد. وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این اظهارات شکری در دیدار روز گذشته او با «آنتونی زینی» فرستاده دولت آمریکا به خاورمیانه برای حل پرونده بحران قطر مطرح شده است.
 استیضاح ربیعی و آخوندی اعلام وصول شد
فارس/ طرح استیضاح وزرای کار و راه و شهرسازی از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شد. اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند و در نشست علنی پارلمان طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را طبق نامه مورخ ۱۳ اسفند کمیسیون اجتماعی با ۲۴ امضا اعلام وصول کرد.همچنین این عضو هیات رئیسه طرح اسیتضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را نیز طبق نامه ۱۴ اسفند کمیسیون عمران با تعداد ۲۴ امضا اعلام وصول کرد.
دیوان عالی آمریکا دادخواست فرجام خواهی بانک ملی ایران را رد کرد
مهر/دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه دادخواست فرجام خواهی بانک ملی ایران نسبت به حکم یک دادگاه سفلی در آمریکا را رد کرد.بانک ملی ایران در اعتراض به حکم یک دادگاه سفلی در آمریکا که امکان مطالبه میلیونها دلار غرامت از این بانک را به قربانیان ادعایی تروریسم اعطاء کرده است، دادخواست فرجام خواهی خود را تنظیم و به دیوان عالی آمریکا تقدیم کرد.در پرونده‌ای که روز دوشنبه در دیوان عالی آمریکا مورد رسیدگی قرار گرفت، حدود ۹۰ شاکی در چهار دعوی جداگانه با ادعای واهی همدستی ایران در حملات تروریستی مختلف در فاصله سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۲ نزدیک به یک میلیارد دلار غرامت مطالبه کردند.
گزارش مغرضانه گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران منتشر شد
مهر/سازمان ملل در ادامه گزارش‌‌های مغرضانه خود درباره اوضاع حقوق بشر در ایران، آخرین گزارش «عاصمه جهانگیر» گزارشگر ویژه این سازمان در امور حقوق بشر ایران را منتشر کرد.گزارشگر ویژه این سازمان در گزارش مذکور از دستگیری برهم زنندگان نظم و امنیت کشور انتقاد کرده بود.این در حالیست که وی ماه گذشته به دلیل عارضه قلبی درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *