خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۱۴

  • با احکام فرمانده کل قوا صورت گرفت؛ انتصاب نماینده ولی فقیه در سپاه و رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی دانشگاه صنعتی شریف: اگر تعهد دینی و انقلابی نباشد پیشرفت علمی به‌تنهایی کشور را خوشبخت نمی‌کند
  • آیت الله حسینی بوشهری: آبروی انقلاب مدیون خون شهداست
  • آیت الله کعبی: دولتمردان گزارش واقعی از فعالیت برای تحقق شعار سال ارائه کنند
  • آیت الله اعرافی: در چارچوب منویات رهبری و مراجع حرکت می‌کنیم
  • آیت الله اراکی: برخی جریان‌ها درصدد سوء استفاده از «تحول حوزه» هستند

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۱۴
*  دغدغه دولت حجاب است
وزیر کشور گفت:‌ دولت و وزارت کشور در زمینه حجاب متولی و مسئول هستند و دغدغه دولت نیز موضوع حجاب است، زیرا باید جامعه اسلامی باشد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست شورای اجتماعی کشور با اشاره به دیدار چند روز گذشته خود با جامعه مدرسین حوزه علمیه در قم گفت: در این جلسه بحث مفصلی درباره حجاب داشتیم. وی با تاکید بر این‌که نگاه دولت به موضوع حجاب، نگاه جرمی نیست بلکه نگاهی فرهنگی است که باید همه دستگاه‌های متولی در این زمینه تلاش کنند، اظهار کرد: نباید موضوع حجاب فقط به گشت ارشاد، نیروی انتظامی و دادستانی ختم شود، زیرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شدت و حدتی که به کار بردیم، نتیجه مورد نظر را به‌دست نیاوردیم پس باید مردم‌محور بوده و در این اقدام مشارکت داشته باشند.
** همشهری ۹۶/۱۲/۱۴
*  ظریف: ۳ سفیر زن پیشنهاد کرده‌ایم
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفته است: ما در وزارت خارجه معاون وزیر امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر زن منصوب کردیم و هم اکنون ۳ سفیر زن دیگر هم پیشنهاد کرده‌ایم و در سطح رؤسای ادارات هم چندین نفر از بانوان را معرفی کردیم. ظریف عصر دیروز به منظور پاسخگویی به سئوالات نمایندگان درباره سهمیه بانوان از پست‌های وزارت امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافته بود.
** کیهان ۹۶/۱۲/۱۴
*  اگر تعهد دینی و انقلابی نباشد پیشرفت علمی به‌تنهایی کشور را خوشبخت نمی‌کند
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی دانشگاه صنعتی شریف:
– من شکرگزار خداوند متعال به سبب وجود جوان‌های خوب، صالح و نخبه‌ کشور هستم و این جوانان نیز باید شکرگزار نعمت نخبگی و ظرفیت‌ها و استعدادهای بالای خود باشند.
– تلاش و حرکت علمی در کشور به‌هیچ‌وجه نباید کُند یا متوقف شود بلکه باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.
– پیشرفت علمی، به‌تنهایی، یک ملت و کشور را سعادتمند نخواهد کرد بلکه همراه شدن حرکت علمی با آرمان‌های والای معنوی و انقلابی، زمینه‌ساز به سامان رسیدن مسائل کشور و الگو شدن آن برای منطقه و دنیای اسلام و جهان خواهد بود.
– «اهتمام جدی به آرمان‌های دینی و الهی و تعهد انقلابی» لازمه‌ پیشرفت واقعی کشور است.
– انجام کارهای بزرگ همچون پیروزی انقلاب اسلامی و یا موفقیت در هشت سال دفاع مقدس و همچنین مقابله با فشارها و تعارض‌ها علیه نظام اسلامی، به‌دلیل انسان‌هایی بوده است که دارای ثبات قدم و ایستادگی بودند و در مسیر دین و انقلاب دچار انحراف و تزلزل نشدند و از افراد متزلزل در راه دین و انقلاب باید حذر و پرهیز کرد.
*  مخالفان دولت کم‌عقلند!
رئیس‌جمهور در پنجاه و هفتمین مجمع سالیانه بانک مرکزی پرده دیگری از حقوق شهروندی ادعایی دولت را رونمایی کرده و با کم‌عقل خواندن منتقدین گفت: کسانی که با دولت مخالفت می‌کنند، بیشتر بر مبنای کمبود عقل است، مخالفت با دولت معنی ندارد!
*  منشأ تمام مشکلات منطقه غده سرطانی اسرائیل است
شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی اظهار داشت، سرمنشا همه مشکلات کشورهای عربی، اسلامی و همه مشکلات حاصل از بیرون رانده شدن فلسطینیان از خاک خود، رژیم صهیونیستی است.
شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، بستر گسترش تکفیری‌ها در منطقه که آمریکا، کشورهای عربی و خارجی آن را فراهم کرده‌اند، همچنین منبع همه ویرانی‌ها در سوریه، یمن، عراق، لبنان و کل خاورمیانه، طرح اسرائیل است.
** شرق ۹۶/۱۲/۱۴
*  پرونده دادستان سابق در مورد خانم کاظمی مفتوح است
دادستان تهران با بیان اینکه پرونده دادستان سابق در مورد خانم کاظمی مفتوح است، گفت: «به اتهام دادستان سابق تهران در پرونده زهرا کاظمی در دادسرای جنایی تهران رسیدگی خواهد شد. عباس جعفری‌دولت‌آبادی از تشابه‌سازی میان حوادث از سوی برخی مسئولان انتقاد کرد. او در توضیح به اظهارات وزیر اسبق اطلاعات اشاره کرد که زهرا کاظمی جاسوس نبوده و مبنای این اظهار، تشابهات میان کاظمی با خودکشی کاووس سیدامامی از‌جمله تشابه در اتهام جاسوسی، تابعیت ایرانی-کانادایی هر دو و فوت هر دو در زندان اوین بوده، عنوان کرد: «چرا پس از ۱۴ سال از فوت زهرا کاظمی یکباره چنین تجزیه و تحلیل‌هایی درباره پرونده‌ای که سال‌ها از آن می‌گذرد، به عمل می‌آید.
** ایران ۹۶/۱۲/۱۴
*  آماده رایزنی و همکاری درباره موضوعات مورد علاقه هستیم
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه با وی، گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه موضوعات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، آماده رایزنی و همکاری مستحکم با فرانسه است.
رئیس جمهوری با قدردانی از مواضع پاریس در قبال برجام و تأکید مجدد بر ضرورت پایبندی همه طرف‌ها به مفاد آن، به برخی زمزمه‌ها درخصوص آنچه که مذاکرات مکمل درباره برجام خوانده می‌شود، اشاره کرد و گفت: هفت کشور با هم توافقی کرده‌ایم که شورای امنیت هم بر آن صحه گذاشته است و ایران کاملاً به تعهداتش در قبال این توافق عمل کرده، اما متأسفانه امریکا پیوسته در مسیر اجرای برجام، مانع تراشی کرده است.
*  حضور رحیم مشایی در دادگاه
رئیس دفتر رئیس دولت دهم از احضار خود به دادگاه به اتهام اقدام علیه نظام خبر داد. اسفندیار رحیم مشایی روز گذشته در پایان جلسه بازپرسی خود گفت: در جلسه قبل به دلیل اینکه دادگاه وارد مصداق‌های جرم من نشد،نمی‌شد درباره اتهاماتی که به من وارد شده صحبت کرد اما دیروز (یکشنبه) در اولین بخش از پرونده به من اعلام شد که اتهامم اقدام علیه جمهوری اسلامی است.وی از برگزاری جلسه بعدی دادگاه در روز سه‌شنبه (فردا) خبر داد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۱۴
*  ایده گفت‌وگوی منطقه‌ای دکتر ظریف پیگیری شود
یک عضو ارشد پارلمان اروپا، پیشنهاد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای گفت وگوهای منطقه‌ای را ایده بسیار خوبی دانست که باید پیگیری شود.
اوگند فروند عضو سوسیال دمکرات کمیته روابط خارجی و کمیته فرعی امنیت و دفاع پارلمان اروپا افزود: آنچه که سعودی‌ها انجام می‌دهند ( در رد پیشنهاد گفتگوی منطقه‌ای ظریف) نشانه مثبتی نیست.
*  تضعیف برجام ازسوی آمریکا عاقلانه نیست
سفیر پیشین انگلیس در سازمان ملل و عضو کمیته با نفوذ روابط بین‌الملل مجلس اعیان این کشور ضمن انتقاد از لفاظی‌های رئیس جمهوری آمریکا علیه برجام تصریح کرد که چنین رفتاری حفظ و ادامه برجام را دشوار می‌کند. دیوید هنی اذعان داشت که این کار عاقلانه‌ای از سوی مقامات آمریکایی نیست که در هر فرصتی با سخنان خود برجام را تضعیف کنند.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۱۴
*  توضیح وزارت امور خارجه درباره استقبال از ظریف در کرواسی
وزارت امور خارجه در توضیحی نحوه استقبال از وزیر امور خارجه کشورمان را تشریح کرد. وزارت امور خارجه درباره برخی مطالب منتشرشده مبنی بر اینکه در سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به کرواسی هیچ یک از مقامات این کشور به استقبال وی نیامده‌اند، اعلام کرد: «به رغم برخی جوسازی‌ها به آگاهی می‌رساند در بدو ورود دکتر ظریف به زاگرب آقای اسکراچیچ، معاون سیاسی منطقه‌ای وزارت خارجه، سفیر کرواسی در تهران و نماینده تشریفات وزارت خارجه کرواسی از ایشان استقبال کردند».
*  تذکر ۵۲ نفر از نمایندگان به رئیس جمهوری درباره کاهش سن مدیران
تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور در جلسه علنی دیروز مجلس (یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶) از سوی هیأت‌رئیسه قرائت شد. فریده اولادقباد و سیده‌فاطمه ذوالقدر، نمایندگان مردم تهران به اتفاق ۵۰ نفر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تسریع اجرای مصوبه جلسه شورای عالی اداری درباره کاهش ۸ ساله سن مدیران کشور و همچنین انتخاب ۳۰ درصد از مدیران کشور در دستگاه‌های اجرایی از میان بانوان شدند.
** جوان ۹۶/۱۲/۱۴
*  خنثی سازی اقدامات ۳۰ گروه تروریستی
معاون ضد تروریسم وزارت اطلاعات گفت: علاوه بر داعش، اقدامات ۳۰ گروه تروریستی دیگر در چند سال گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی شده است.
معاون وزارت اطلاعات در آیین آغاز به کار نمایشگاه دستاوردهای مقابله با تروریسم تکفیری در شیراز افزود: افزون بر داعش، ۳۰ گروه تروریستی مسلح طی چند سال گذشته اقداماتی را برای نا امن ساختن فضای کشور و سلب آرامش مردم در دستور کار داشته‌اند.
*  اجازه صحبت درباره موشک‌هایمان را به دشمنان نمی‌دهیم
سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و فرمانده اطلاعات سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: شناسایی دشمن در هر شرایطی یک امر بسیار مهم و رمز حرکت ماست. وی تاکید کرد: ایران نه تنها تسلیم سیاست مشت آهنین در دستکش مخملین نخواهد شد بلکه به دشمنان اجازه صحبت درباره موشک هایش را هم نمی دهد. آنها خبیثان و جنایتکاران عالم هستند. وی افزود: امروز یقه آمریکا در دستان ایران است و مدام سیلی می‌خورد. چرا که از ایران شکست خورده است. آن‌ها در واقع از شهدا و از مدافعان حرم شکست خورده‌اند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۱۴
*  طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان تقدیم هیئت رئیسه می‌شود
نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس گفت که طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان تقدیم هیئت رئیسه می‌شود. محمد دهقان در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد امضای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان از ۱۰۲ امضا به ۱۲۹ امضا رسیده و پس از تکمیل نظرات نمایندگان این طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.
*  چین، ایران و ترکیه محور جدیدی علیه غرب تشکیل داده‌اند
استیوبنن استراتژیست مستعفی دونالد ترامپ در مصاحبه با مجله جی کیو از تشکیل محور جدید ضد تمدن غرب از سوی دو تمدن باستانی چین و ایران در کنار ترکیه خبر داده است. به گفته این استراتژیست: آنچه که امروز شاهد آن هستیم تشکیل یک محور جدید از سوی چین، پرشیا (ایران) و ترکیه به عنوان بازماندگان سه تمدن باستانی است. هدف این سه کشور مقابله با غرب مسیحی و بخشی از کشورهای جهان اسلام است که وابسته به غرب هستند.
** رسالت ۹۶/۱۲/۱۴
*  چه عذابی خطرناک‌تر از فساد اداری و اقتصادی وجود دارد
آیت‌الله حسین مظاهری در ادامه سلسله مباحث اخلاقی گفت: اگر دست عنایت خدا روی سر کسی باشد زندگی او روشن است، دل او روشن است و زندگی او شاد است، امّا وقتی خدا به جامعه‌ای اعتنا نداشته باشد، مفاسد اخلاقی، اقتصادی و اداری آن جامعه را نابود می‌کند. چه عذابی بالاتر از فساد اخلاقی سراغ دارید؟ چه عذابی بدتر از فساد اداری می‌توانید پیدا کنید؟ چه عذابی خطرناک‌تر از فساد اقتصادی وجود دارد؟ وقتی که خدا اعتنا به جامعه‌ای نداشته باشد، هیچ کس نمی‌تواند این مفاسد را کنترل کند و در پی آن، درد روی درد می‌آید، مصیبت روی مصیبت می‌آید، دردهای ناعلاجی که هرچه می‌خواهند معالجه کنند، همان معالجه بدترش می‌کند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۱۴
*  رقابتی در زمینه بنادر میان ایران و پاکستان وجود ندارد
وزیر خارجه پاکستان در پاسخ به سوالی درباره برخی گزارش‌ها در خصوص عدم وجود رابطه خوب با ایران گفت: احتراما رسانه‌هایی که از بد بودن رابطه ایران و پاکستان حرف می‌زنند، اشتباه می‌کنند. تهمینه جنجوعه در خصوص چالش به وجود آمده به واسطه توسعه بنادر چابهار و گوادار گفت: ایرانی‌ها خودشان بارها در مورد عدم وجود رقابت میان بنادر گوادار و چابهار حرف زده‌اند و اخیرا هم وزیر دریاداری پاکستان از بندر چابهار دیدن کرده است. دو کشور برای مکمل بودن این دو بندر همکاری می‌کنند.
*  پیشروی ارتش سوریه در غوطه شرقی
بخش اطلاع‌رسانی درباره جنگ سوریه موسوم به «الإعلام الحربی» از تسلط ارتش سوریه بر شهرک‌های «اوتایا»، «النشابیه»، «حرزما»، و «مزارع الریحان» در غوطه شرقی دمشق خبر داد. در این راستا ارتش سوریه مناطق «حوش الصالحیه» و «تل فرزات» را با شکستن خطوط دفاعی تروریست‌ها در جنوب غوطه دمشق نیز آزاد کرد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۱۴
*  ایرانی‌ها به‌راحتی حاضر به مذاکره مجدد نمی‌شوند
گرث پورتر، تحلیلگر سرشناس آمریکایی به این نکته مهم پرداخت که ایرانی‌ها به این راحتی‌ها حاضر به مذاکره مجدد نخواهند بود. این در حالی است که اروپایی‌ها مدعی شده‌اند با ایران در حال مذاکره روی یک توافق جدید هستند که به‌نوعی فراتر از برجام است.
** آرمان ۹۶/۱۲/۱۴
*  فرافکنی مشکل بحرین را حل نمی‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد که فرافکنی و تکرار ادعاهای واهی مشکل حکومت بحرین را حل نخواهد کرد. بهرام قاسمی ضمن رد بیانیه وزارت کشور بحرین و ادعا‌های واهی و تکراری مطرح شده در آن علیه نهادهای کشورمان افزود: فرافکنی و طرح سناریوهای تکراری و اتهام‌های بی اساس به دیگران مشکل حکومت بحرین با شهروندان خود را حل نخواهد کرد و ما بار دیگر به مقام‌های بحرینی توصیه می‌کنیم به جای تشدید رویکردهای امنیتی و پلیسی، زمینه را برای تعامل و گفت‌وگو با مردم خود فراهم سازند.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۱۴
*  هویت ۱۳ نفر از حادثه‌دیدگان هواپیمای ATR72 محرز شده است
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: تاکنون هویت ۱۳ تن از جانباختگان سقوط هواپیمای ATR72محرز شده است. احمد خسروی وفا با اعلام این خبر اظهار کرد: بقایای اجساد دیگری نیز کشف شده و در حال بررسی و انجام آزمایشات لازم است که ظرف چند روز آینده هویت ۱۰ تا ۱۵ تن دیگر نیز مشخص خواهد شد.
*  شاید ریاست جمهوری مادام العمر را امتحان کردیم
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهارنظری از همتای چینی خود «شی جینپینگ» تمجید کرد و با اشاره به طرح حذف محدودیت دو دوره ای ریاست جمهوری در چین اظهار داشت: او (شی جینپینگ) حالا رئیس جمهوری مادام العمر است. رئیس جمهوری مادام العمر. نه، او عالی است. ببینید، او توانست این کار را انجام دهد. به نظرم این کار بزرگی است. شاید ما هم باید روزی آن را امتحان کنیم.
** قدس ۹۶/۱۲/۱۴
*  کنایه رئیس دیده‌بان حقوق بشر به محمدبن سلمان
کنت راث رئیس دیده‌بان حقوق بشر در پیامی که در توئیتر منتشر شده می‌نویسد: ولیعهد عربستان وعده اسلام میانه‌رو داده اما بمباران یمن و تحمیل گرسنگی و قحطی به یمنی‌ها،‌ رویکرد او در خصوص حکمرانی را به تصویر می‌کشد وضعیتی که همراه با ظلم و خشونت است.
*  گفتگو در حصر
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مجلس از ۱۴ ساعت بحث و گفتگوی دو نفره با کروبی در حصر خبر داد و گفت: بحث‌هایی صورت گرفته که به هر حال بی‌نتیجه نبوده است.
** خراسان ۹۶/۱۲/۱۴
*  قدردانی ۲۴۰ نماینده مجلس از کمیته امداد
۲۴۰ نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای که از تریبون هیئت رئیسه مجلس قرائت شد از عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) قدردانی کردند.در این بیانیه آمده است: «از زحمات خالصانه برادر بسیجی جناب آقای فتاح که با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی خود، تحولات چشمگیری را در این نهاد ایجاد نمودند و بارها به دوردست‌ترین و محروم‌ترین نقاط کشور سفر کردند، تشکر و قدردانی می‌نماییم.»
*  آواز بی محل وزیر «خروس‌ها»
وزیر خارجه فرانسه در حالی شب گذشته برای یک سفر دو روزه وارد تهران شد که ساعاتی قبل از این سفر، ایران را به تحریم بر سر برنامه موشکی تهدید کرده بود. ایو لودریان تهدید کرد: در صورتی که ایران مسائل مربوط به برنامه موشکی خود را حل نکند با تحریم روبه‌رو خواهد شد! لودریان در مصاحبه با روزنامه «ژورنال دو دیمانش» مدعی شد: «برنامه موشک‌های بالستیک ایران که چند هزار کیلومتر برد دارند، با قطعنامه‌های شورای امنیت سازگار نیستند و فراتر از نیاز ایران برای دفاع از مرزهایش هستند.»
** اعتماد ۹۶/۱۲/۱۴
*  روایت پارسایی از ماجرای انتقال جعبه سیاه هواپیمای تهران‌- یاسوج
بهرام پارسایی، عضو هیات رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از اعمال فشار گروهی به استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای ممانعت از واگذاری جعبه سیاه هواپیمای تهران – یاسوج به دادستانی خبر داد و گفت: ظاهرا یک گروه می‌خواستند از واگذاری جعبه سیاه هواپیمای تهران – یاسوج به دادستانی ممانعت کنند که خوشبختانه جدیت مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد جلوی این اقدام را گرفت و نهایتا منجر به تحویل جعبه سیاه به دادستانی شد.
** شهروند ۹۶/۱۲/۱۴
*  احتمال پایان قدرت بارزانی‌ها در کردستان عراق
اخبار الخلیج بحرین به نقل از ناظران سیاسی در اقلیم کردستان عراق نوشت: اقلیم کردستان با نزاع مخفیانه میان مسرور بارزانی، پسر مسعود بارزانی، رئیس سابق و مستعفی اقلیم کردستان عراق با نیچروان ادریس بارزانی، برادرزاده مسعود روبه‌رو است. تحلیلگران معتقدند که ادامه درگیری میان پسر بارزانی و برادرزاده‌اش احتمالا موجب ضعف در جایگاه خانواده بارزانی و بازکردن راه برای گروه‌های سیاسی لیبرال است.
*  رکود‌ ند‌اریم
مسعود‌ کرباسیان، وزیر اقتصاد‌ و د‌ارایی می‌گوید‌ که طبق تعریف او از «رکود‌»، بنگاه‌های اقتصاد‌ی از رکود‌ خارج شد‌ه‌اند‌ و رشد‌ اقتصاد‌ی د‌ر اغلب بخش‌ها اعم از خود‌روسازی، فولاد‌ و نظایر آنها جریان د‌ارد‌؛ ضمن این‌که بیکاری هم کاهش و اشتغال افزایش یافته است و تورم هم که مد‌ت‌هاست د‌و رقمی شد‌ه. او البته این را هم گفت که برخی امور اقتصاد‌ی معطل مجلس است و بهتر است نمایند‌گان از وزرا کمتر سوال بپرسند‌ تا فرصت تعیین تکلیف قوانین کشور ایجاد‌ شود‌.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۱۴
*  انتصاب نماینده ولی‌فقیه درسپاه و رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای حجت‌الاسلام حاج شیخ عبدالله حاج صادقی را به سمت نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام حاج شیخ علی سعیدی را به سمت رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا منصوب کردند.
*  آخوندی استیضاح می‌شود
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی پارلمان خبر داد و گفت: باتوجه به عدم‌اقناع نمایندگان از توضیحات آخوندی، این طرح به هیئت رئیسه مجلس ارجاع می‌شود تا این طرح در دستور کار پارلمان قرار گیرد.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۱۴
*  سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا: در عملیات حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقر تروریست‌های تکفیری داعش در دیرالزور، هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوافضای سپاه در شب به پرواز درآمدند و مختصات اهداف را تعیین کردند و موشک‌های ما نیز به صورت دقیق به اهداف تعیین شده اصابت کردند که این نشان دهنده دقت و قدرت موشکی بالای ما است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آبروی انقلاب مدیون خون شهداست
رسا/آیت‌الله حسینی بوشهری در جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» با بیان اینکه انقلاب حیثیت و آبروی خود را مدیون خون شهدا است، گفت: بالاترین ارزش و ارزشمندترین انسان‌ها در جامعه اسلامی شهدا هستند.عضو جامعه مدرسین در ادامه به شاخصه‌های شهداء اشاره کردوافزود: امروز حضور شهدای مدافع حرم ایرانی برای جهاد در کشورهای اسلامی سند افتخاری برای خانواده شهدا و انقلاب است.
در چارچوب منویات رهبری و مراجع حرکت می‌کنیم
حوزه/ آیت الله اعرافی با تاکیدبر همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش وپرورش گفت:خود را مقید می‌دانیم در چارچوب منویات رهبری و مراجع حرکت کنیم و خواسته‌های آنان را برآورده کنیم، مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: خدمت رسانی جزء هویت حوزه است و در همه مراحل این مسئله مورد توجه بوده است.وی افزود: در حوزه طرح‌های خوبی راه اندازی شده، پیشنهاد این است طرح ۵ساله مشترک برای ارتباط بیشتر با دو نهاد در مسائل مختلف متون و آموزش و آسیب‌ها و راهکارها ارائه شود.
برخی جریان‌ها درصدد سوء استفاده از «تحول حوزه» هستند
رسا/آیت الله اراکی با تاکیدبراینکه غرب دانش حوزوی را صددرصد سانسور می‌کند ومانع از رسیدن صدای حوزه به جهانیان می‌شود گفت: حوزه باید تحریم علمی را بشکند و صدای خود را به دنیا برساند و این نیازمند تحول بنیادین است.عضو جامعه مدرسین با بیان این که برخی جریان‌ها درصدد سوء استفاده از «تحول در حوزه» هستند، بیان داشت: برخی جریان‌ها با اسم تحول بر این مقوله فشار وارد کرده و می‌خواهندمبانی حوزوی را ریشه کن کنند.
دولتمردان گزارش واقعی از فعالیت برای تحقق شعار سال ارائه کنند
رسا/ آیت الله کعبی، با اشاره به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» آن را یک راهبرد بنیادین برای خودکفایی، اشتغال و رویارویی با جنگ اقتصادی دشمن، محکم سازی زیرساخت‌های پیشرفت، عزت، رشد و تعالی ملت بزرگ ایران دانست وگفت: دولت باید گزارش‌های واقعی مورد مشاهده در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه دهد.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه دولت قرارگاه اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده است، افزود: با ابراز تأسف باید گفت دولت صرفا برنامه‌های عادی اقتصادی خود را در قالب اقتصاد مقاومتی سامان داد حال آنکه «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» یک مدیریت جهادی و عملیاتی و انقلابی را می‌طلبد.
عقده گشایی مقامات صهیونیست با تحریم جدید علیه سپاه
رسا/مجلس نمایندگان آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضد ایرانی خود، پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه کرده است. پایگاه خبری کمیته روابط خارجی آمریکا درباره تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران نوشت: اِد رویس رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، به همراه الیوت اِنجل نماینده نیویورک و نفر دوم این کمیته لایحه شماره ۵۱۳۲ را برای مقابله با سپاه پاسداران ایران معرفی کردند. این لایحه که مورد حمایت هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات است، به دولت این اجازه را می‌دهد سازمان‌هایی را که سپاه پاسداران ایران کمتر از نیمی از مالکیت آن‌ها را در دست دارد، تحریم کند. این امر موجب می‌شود که ریسک معامله با سپاه پاسداران به طور چشم گیری افزایش یابد.
تظاهرات در مقابل کاخ سفید در اعتراض به نشست آیپک
باشگاه خبرنگاران/با فراخوان سازمان‌های آمریکایی و عربی و همزمان با نشست سالانه لابی صهیونیستی آیپک، تظاهراتی در مقابل کاخ سفید در اعتراض به تداوم حمایت‌های آمریکا از رژیم اشغالگر قدس برگزار شد.شماری از اعراب و آمریکایی‌ها در اعتراض به حمایت آمریکا از اسرائیل در مقابل کاخ سفید تظاهرات اعتراضی برگزار کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بر رد و محکومیت تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل تاکید داشتند.
اعزام هزار تفنگدار دریایی آمریکا به سوریه
باشگاه خبرنگاران/وبگاه «دبکا فایل» اعلام کرد: آمریکا هزار نفر از تفنگداران دریایی خود را برای تقویت پایگاه نظامی این کشور در «التنف» که فرماندهی گذرگاه مرزی سوریه، عراق و اردن را برعهده دارد، اعزام کرده است.شایان ذکر است، بسیاری از شواهد در این باره نشان می‌دهد که آمریکا «پناهگاهی امن» برای تروریست‌ها در التنف سوریه ایجاد کرده است.
اظهارات ضد ایرانی نماینده اسرائیل در سازمان ملل
میزان/ نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شده که این سازمان به جای تصویب قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی باید با ایران مقابله کند.«دنی دانون» در نشست سالانه «آیپک» مدعی شد: سازمان ملل با اقدام علیه اسرائیل وقت و انرژی خود را هدر می‌دهد و از «تهدید روزافزون ایران» غافل شده است.
 السیسی نوکری خود به ولیعهد عربستان را ثابت کرد
ایسنا/زمانی که بن سلمان به فرودگاه قاهره رسید السیسی نزدیک پله‌های هواپیمای سلطنتی از وی استقبال کرد و این اقدام فقط شامل حال پادشاهان و روسای جمهور کشورها می‌شود.«عبدالفتاح السیسی» پروتکل رسمی را دو بار زیر پا گذاشت تا خوشحالی خود از سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به قاهره را نشان دهد که امروز سفر سه روزه خود را به قاهره آغاز کرد.همچنین دادگاه عالی قانون اساسی در مصر طی حکمی همه حکم‌های قضایی سابق را که بر مصری بودن دو جزیره «تیران» و «صنافیر» در ورودی خلیج «عقبه» تأکید می‌کنند را لغو کرد و بار دیگر بر حاکمیت عربستان بر این دو جزیره تأکید کرد. این حکم قضایی ۲۴ ساعت قبل از رسیدن شاهزاده بن سلمان به فرودگاه قاهره صورت گرفت.
گروه تروریستی جبهه النصره در آستانه فروپاشی است
باشگاه خبرنگاران/جبهه النصره سی شهرک و روستا را در حومه ادلب از جبهه التحریر سوریه باز پس گرفت؛ اما این به معنای بازگشت النصره به روزهای گذشته خود نیست که در این مناطق صاحب نفوذ بود. المیادین در گزارشی اعلام کرد جبهه النصره به سبب کشته شدن شمار زیادی از سرکردگان آن و بروز اختلافات داخلی در حال فروپاشی است.
موشک‌های بالستیک ایران عامل نگرانی شدید پاریس
باشگاه خبرنگاران/وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با اعلام اینکه موشک‌های بالستیک ایران عامل نگرانی شدید پاریس و متحدانش است، مدعی شد برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل سازگار نیست و عامل بی‌ثباتی در منطقه است!وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد مصمم است تا گفتگوهای صریح و مبتنی بر درخواست را با ایران پیگیری کند.
ورود پیکرهای شهدای تازه تفحص شده به کشور
باشگاه خبرنگاران/فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح از ورود پیکرهای شهدای تازه تفحص شده به کشور خبر داد.سردار باقرزاده گفت: پیکرهای طیبه تعدادی از شهدای تازه تفحص شده صبح روز پنج شنبه ۲۴ اسفندماه ۹۶ از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی خواهند شد.
 ائتلاف غرب قدرت هوایی داعش است
تسنیم/ رئیس‌جمهوری سوریه با تأکید بر حمایت ائتلاف غربی از گروه‌های تروریستی، اظهار داشت که این ائتلاف قدرت هوایی داعش محسوب می‌شود. «بشار اسد» ، تأکید کرد که اتهام‌های غربی علیه دمشق مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی صرفا «باج‌خواهی» است تا از آن برای توجیه حملات به ارتش سوریه استفاده کند.
نگرانی سفیر روسیه از نفوذ داعش در افغانستان
مهر/ «الکساندر مانتسکی» سفیر روسیه در افغانستان با ابراز نگرانی از افزایش حضور داعش در این کشور گفت که بدون شک تهدید داعش از سوی برخی قدرت‌ها منجر به گرایش آنها به سوی کشورهای آسیای میانه می‌شود.وی افزود: اوضاع امنیتی افغانستان رو به وخامت است، نفوذ داعش و همچنین جنبش «تحریک اسلامی ازبکستان» در شمال این کشور بیشتر شده است و ما از این مسئله نگران هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *