خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۱۳

  • تکذیب اعلام نظر مثبت آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها
  • آیت الله جوادی آملی: آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست
  • آیت الله استادی: حوزویان در مباحث سیاسی حق‌پذیر باشند
  • آیت الله مقتدایی: بازنشستگی در امر تبلیغ دین وجود ندارد
  • آیت الله نمازی: تلاش مسؤولان باید در جهت مبارزه با فقر باشد
  • آیت الله فقیهی: اسراف‌نکردن یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۱۳
*  نیازمندی‌های نیروی انتظامی را تامین‌ می‌کنیم
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع با حضور در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی با فرمانده نیروی انتظامی، معاونان و فرماندهان این نیرو دیدار و در رابطه با موضوعات دوجانبه گفت‌وگو کرد.حاتمی در این دیدار با اشاره به حمایت‌ وزارت دفاع از نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به توان خوبی که درحوزه صنعت دفاعی کشور وجود دارد در بیشتر حوزه‌ها نظیر هواپیما، بالگرد، پهپاد، رادار، سیستم‌های ارتباطی، صنایع دریایی، سلاح و تجهیزات انفرادی و زرهی، صنایع الکترونیک و … می‌توانیم نیازمندی‌های ناجا را تأمین کنیم و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست.
*  صدور حکم جلب برای سعید مرتضوی
میر مجید طاهری، وکیل مدافع یکی از شکات پرونده کهریزک از ارسال پرونده سعید مرتضوی در بخش کهریزک به اجرای احکام خبرداد و گفت: به شعبه مراجعه کردم و طبق اعلام شفاهی دادگاه برای وی حکم جلب صادر شده است.
وی در خصوص ضمانت اجرایی این حکم گفت: طبق آنچه به من اعلام شده است اجرای حکم در دست اقدام است اما زمان اجرای آن به دادستانی تهران و مامورین و ضابطین بستگی دارد.
** همشهری ۹۶/۱۲/۱۳
*  شهرداری مسکو آماده همکاری با شهرداری تهران
شهرداری مسکو آماده همکاری با شهرداری تهران است. این را معاون شهردار مسکو به سفیر ایران در روسیه گفت. سرگئی چریومین عضو پارلمان شهر و معاون شهردار مسکو به توافقنامه امضا شده بین شهرداری‌های تهران و مسکو اشاره کرد و خواستار اجرایی شدن آن شد و در این رابطه ابراز علاقه کرد تا در نخستین فرصت ممکن به ایران سفر کرده و با مقامات جدید شهرداری تهران ملاقات و مذاکره داشته باشد. او همچنین اعلام کرد که شهرداری مسکو آمادگی دارد تا نسبت به برگزاری روزهای مسکو در تهران به منظور آشنایی بیشتر مردم ایران با روسیه امروز اقدام کند.
** کیهان ۹۶/۱۲/۱۳
*  مجاهدین جبهه مقاومت روزی در قدس شریف نماز می‌خوانند
سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه با ‌اشاره به اینکه ما در سوریه و عراق و یمن شاهد نصرت‌های الهی هستیم، افزود: سقوط جنگنده رژیم صهیونیستی که برای اولین بار رخ داده از این نصرت‌های الهی است. به یاری خداوند متعال همه کسانی که در حال مجاهدت و یاری دین خدا هستند یک روز در قدس شریف نماز می‌خوانند.
فرمانده کل سپاه همه دستاوردهای جبهه مقاومت را نتیجه بسیج مردم دانست و گفت: اطاعت از ولایت فقیه رمز محقق شدن آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیاده شده فرامین اسلام است.
*  سیزدهمین جمعه خشم و تظاهرات جوانان فلسطینی در ۷۰ منطقه
مردم فلسطین در سیزدهمین جمعه خشم در بیش از ۷۰ منطقه از سرزمین‌های ‌اشغالی گرفته تا نوار غزه و کرانه باختری تظاهرات کرده و اعتراض خود را نسبت به اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ابراز کردند. در تظاهرات و درگیری‌های سیزدهمین جمعه خشم در کرانه باختری ده‌ها نفر به ضرب گلوله زخمی یا بر اثر استنشاق گاز ‌اشک‌آور دچار خفگی شدند.
** شرق ۹۶/۱۲/۱۳
*  ایران خود را برای خروج آمریکا از برجام آماده کرده است
سفیر ایران در روسیه گفت که ایران همواره به این موضوع آگاه بوده است که آمریکا ممکن است از برجام خارج شود و خود را برای این سناریو آماده کرده است. مهدی سنایی گفت: ایران با وجود دید منفی نسبت به مواضع کشورهای غربی، همواره در روند مذاکرات برجام گام‌های روبه‌جلو برداشته و البته همواره نسبت به نقض‌های احتمالی برجام از سوی غرب به‌خصوص از سوی آمریکا آگاه بوده است؛ بنابراین خود را برای خروج آمریکا از این توافق آماده کرده است.
*  گفت‌وگوی سیاسی بین ایران و ژاپن
بیست و پنجمین دور از گفت‌وگوهای سیاسی ایران و ژاپن برگزار شد. این دور از گفت‌وگو‌ها را سید‌عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و تاکه یوموری، معاون ارشد وزارت خارجه ژاپن در تهران انجام دادند. در این دور از گفت‌وگوها آخرین تحولات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و راه‌های گسترش همکاری‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این دیدار طرف ژاپنی یک بار دیگر حمایت قاطع کشور خود را از برجام اعلام و آمادگی ژاپن را برای گسترش روابط دو کشور ابراز کرد.
** ایران ۹۶/۱۲/۱۳
*  نمی‌توانیم بگوییم همه باید مثل یکدیگر فکر کنند
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با دبیرکل و جمعی از اعضای حزب مردم‌سالاری با تأکید بر ضرورت تدوین مانیفست در کار جمعی گفت: انسان باید عقیده خود را در مقام ایجاب بگوید؛ البته طبیعی است که عده‌ای هم آن را نپذیرند، اما این امر نباید مانع طرح نظرات مختلف شود و هیچ گاه نمی‌توانیم بگوییم که همه مثل یکدیگر فکر کنند.
*  قرارداد برای توسعه فاز ۱۱پارس جنوبی پابرجاست
مدیر پیشین دفتر توتال در ایران گفت: قرارداد این شرکت فرانسوی با ایران در جریان بوده و راهی برای انتقال نقدینگی به ایران یافته شده است. «پیر فابیانی» برخی چالش‌های کنونی برای جذب سرمایه‌های خارجی را برشمرد و افزود: ایران باید منعطف‌تر باشد، در توافق هر دو طرف نیازهایی دارند. برگزاری کنگره‌ها می‌تواند در زمینه شناسایی چالش‌ها مؤثر باشد اما گفتن اینکه در آینده اوضاع بهتر می‌شود، کافی نیست و باید امروز اقدام کنیم تا فردا بهتر شود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۱۳
*  سه‌قرارداد نفتی تا پایان سال امضا می‌شود
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از پاراف سه قرارداد نفتی تا پایان سال ۹۶ خبر داد و گفت: در قراردادهای جدید شرکت‌های برنده به مدت ۲۰ سال بهره برداری میدان را بر عهده می‌گیرند.
«علی کاردر» در همایش بین‌المللی اکتشاف و تولید، با بیان این که واگذاری بهره برداری میدان‌ها از سیاست‌های شرکت ملی نفت ایران است، گفت: نخستین تجربه ما میدان آزادگان شمالی است.
*  تحکیم وحدت در جهان اسلام یک نیاز اساسی است
امیر سرتیپ خلبان شاه صفی در دیدار با ناصر خان جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان در خصوص اوضاع منطقه‌ای از جمله تحولات افغانستان گفت وگو کرد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نهاجا) در دیدار با مشاور امنیت ملی پاکستان گفت: تحکیم وحدت در جهان اسلام یک نیاز اساسی است و تهران و اسلام آباد نیاز دارند تا جایی که ممکن است روابط خود را قوی کنند.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۱۳
*  با قدرت دولت را در امر مبارزه با قاچاق یاری می‌کنیم
سخنگوی سپاه، مبارزه جدی با قاچاق را کمک به رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال دانست و تاکید کرد: با قدرت دولت را در امر مبارزه با قاچاق یاری خواهیم کرد. سردار رمضان شریف با اشاره به تصمیم شورای‌عالی امنیت ملی بر مسؤولیت سپاه در امر مبارزه با قاچاق در خلیج‌فارس اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براساس رسالت و وظایف ذاتی خود و درخواست دولت و سایر دستگاه‌ها آماده گره‌گشایی از مشکلات کشور و پاسخ به نیازهای نظام و انقلاب اسلامی در هر عرصه‌ای بوده است و هم‌اکنون نیز با تصمیم و تصریح شورای‌عالی امنیت ملی عهده‌دار مسؤولیت خطیر مبارزه با قاچاق در خلیج‌فارس شده است.
** جوان ۹۶/۱۲/۱۳
*  اعضای خبرگان ۲۴ اسفند با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
آیت الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، از برگزاری اجلاسیه رسمی خبرگان در ۲۲ و ۲۳ اسفند خبر داد و گفت: خبرگان روز ۲۴ اسفند به زیارت مرقد مطهر امام راحل خواهند رفت و سپس دیداری با رهبر معظم انقلاب خواهند داشت. وی عنوان کرد: در این اجلاس انتخابات هیأت رئیسه خبرگان و کمیسیون ها نیز در دستور کار است.
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: طرح افزایش کمیسیون‌های خبرگان به ۸ کمیسیون در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد یعنی کمیسیون فرهنگی و اقتصادی اضافه می‌شوند، در این اجلاس طرح اصلاح قانون انتخابات خبرگان را خواهیم داشت.
*  تهدید افسر اسرائیلی برای ترور نصرالله، حرف مفت است
روزنامه صهیونیستی معاریو به شدت از اظهارات یک افسر ارشد این رژیم درباره ترور دبیرکل حزب‌الله انتقاد کرد و نوشت: این حرف‌های مفت فقط منجر به افزایش تنش می‌شود. یکی از افسران ارشد این رژیم گفته بود در جنگ آتی با لبنان، ترور «سیدحسن نصرالله‌» از جمله اولویت‌هاست ولی معاریو نوشت: اینگونه اقدامات منجر به افزایش تنش میان طرفین می‌شود به‌ویژه در زمان فعلی که تل‌آویو نمی‌خواهد این تنش‌‌‌‌ها زیاد شود. ‌«یوسی میلمان‌»، روزنامه‌نگار اسرائیلی نوشت: چه کسی اجازه داده که او چنین حرف‌‌‌هایی بزند. میلمان افزود: این صحبت‌‌‌‌ها فقط «حرف مفت‌» است.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۱۳
*  شرط مذاکره درباره موشک‌های ایران، نابودی سلاح‌های هسته‌ای آمریکا و اروپاست
سردار سیدمسعود جزایری در واکنش به صحبت‌های مقامات آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی اظهار داشت: آنچه آمریکایی‌های از سر استیصال در خصوص محدود سازی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران می‌گویند، آرزوهای دست نیافتنی آمریکایی‌ها و ناشی از ناکامی‌ها و شکست‌های منطقه‌ای آنها به حساب می‌آید.
معاون ستادکل نیروهای مسلح در ادامه تاکید کرد: شرط مذاکره درباره موشک‌های ایران، نابودی سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های برد بلند آمریکا و اروپاست. وی افزود: شکست‌های آمریکا زمانی در منطقه فروکش خواهد کرد که شیطان بزرگ از حضور در غرب آسیا خداحافظی کند.
*  برای سال ۱۴۰۰ نامزد اصلاح طلبان احتمالا جهانگیری خواهد بود
عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برای سال ۱۴۰۰ نامزد اصلاح‌طلبان احتمالا جهانگیری و نامزد اصولگرایان لاریجانی خواهد بود این در حالی است که من معتقدم جوانگرایی و دادن عرصه به نیروهای جدید را باید از همین انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش گرفت زیرا ادامه روند حضور مدیران ۴۰ ساله در عرصه‌های مدیریتی را یکی از پاشنه‌های آشیل کشور می‌دانم.
** رسالت ۹۶/۱۲/۱۳
*  دشمن با وجود نیروی دریایی ارتش و سپاه، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
سردار دریادار علی فدوی در اولین همایش مشترک دریایی ارتش و سپاه اظهارداشت: با عنایت خداوند و به برکت این انقلاب و تدابیر هوشمندانه فرماندهی معظم کل قوا، می توان این را به جرات بیان کرد که دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آنها شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار، در عرصه دریا هم که اصلی ترین نقطه تقابل با ایران است با وجود دو نیروی دریایی قدرتمند ارتش و سپاه هیچ غلطی نمی تواند بکند.وی با بیان اینکه مشورت و هم اندیشی بین دو نیروی دریایی ارتش و سپاه باعث پیشرفت هرچه بهتر اهداف سازمان و ایجاد همدلی و اتحاد می شود خاطرنشان کرد: فرماندهی معظم کل قوا همواره بر این اتحاد و همدلی تاکید دارند و برگزاری این گردهمایی‌ها نیز باعث بازدارندگی می‌شود.
*  تکذیب اعلام نظر مثبت درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها
دفتر آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اخیراً در اخبار بعضی از رسانه‌ها آمده بود که معاون رئیس جمهور در امور زنان گفته است که درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها خدمت حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی رسیدم و توضیحاتی دادم و ایشان نسبت به این موضوع قانع شدند.در این اطلاعیه تصریح شده است: به اطلاع همه مخاطبین عزیز می‌رساند که این خبر به طور کامل دروغ و کذب محض است و نامبرده ملاقاتی با معظم‌له نداشته و گفتگویی نکرده است و مایه تعجب است چگونه چنین دروغ‌هایی در عصر و زمانه ما گفته می‌شود و چرا قبح و زشتی دروغ این‌قدر از میان رفته است، با اینکه دروغ از بزرگترین گناهان کبیره از نظر آموزه‌های اسلامی و سرچشمه انواع گناهان است.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۱۳
*  باید به دنبال ایجاد جبهه مقاومت اسلامی در دریا باشیم
فرمانده نیروی دریایی ارتش در اولین همایش مشترک دریایی ارتش و سپاه که صبح دیروز به میزبانی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس برگزار شد، تاکید کرد: باید بدنبال ایجاد جبهه مقاومت اسلامی در دریا باشیم. امیر دریادار خانزادی با تحسین اقدامات متهورانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس گفت: ما نه تنها در عرصه دفاع بلکه در تمامی زمینه‌ها منافع کشورمان در راستای اجرایی شدن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) را دنبال می‌کنیم و بد نیست دشمنان کوردل ما بدانند که نیروهای دریایی ارتش و سپاه تحت یک فرماندهی واحد از هیچ تهدیدی هراس نداشته و در برابر هر نوع زورگویی در هر نقطه از آب‌های جهان با اقتدار می‌ایستند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۱۳
*  موضوعات دفاعی به هیچ کشور خارجی ازجمله فرانسه ربطی ندارد
علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل در حاشیه دیدار با «تاکه‌ئو موری» معاون وزیر امورخارجه ژاپن در جمع خبرنگاران درخصوص سفر قریب‌الوقوع وزیر امورخارجه فرانسه و اظهارات اخیر مقامات آن کشور درخصوص مسائل موشکی ایران، اظهارداشت: «موضوعات دفاعی جمهوری اسلامی ایران ربطی به هیچ کشوری ازجمله فرانسه ندارد.»
** آرمان ۹۶/۱۲/۱۳
*  افشای ٣١مفسد اقتصادی
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه ۳۱مفسد اقتصادی عامل تمام بدبختی و غارت اموال مردم هستند می‌گوید: اموال تمامی مسئولان از ابتدای انقلاب تاکنون باید مورد بررسی قرار بگیرد. مسئولان اموال انباشته ‌شده و میلیاردی را از کجا آورده‌اند؟ امیر خجسته با اشاره به ارائه اسامی ۳۱مفسد اقتصادی به سران قوا، گفت: اسامی ۳۱مفسد اقتصادی را به روسای قوا ارائه کردم و به طور ویژه دستگاه نظارتی و قضائی باید ورود و اقدام عملی کنند و اگر اقدام عملی نشود مجبور هستیم اسامی این افراد که بانک‌ها را غارت کردند منتشر کنم.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۱۳
*  اتهام‌زنی مجدد بحرین به ایران
وزارت کشور بحرین با انتشار بیانیه‌ای به تکرار ادعای همیشگی مقامات این کشور مبنی بر حمایت ایران از عملیات‌های تروریستی در بحرین پرداخت. وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس و نیروهای امنیتی چندین حمله تروریستی را در این کشور خنثی کرده و ۱۱۶ نفر را در رابطه با آنها دستگیر کرده‌اند.
وزارت کشور بحرین در ادامه مدعی شد ۴۸ نفر از بازداشت شدگان در ایران، عراق و لبنان به دست نیروهای سپاه و گروه‌های وابسته به آن آموزش دیده‌اند.
*  جعبه سیاه هواپیمای تهران – یاسوج پیدا شد
رییس هیئت کوه نوردی استان اصفهان گفت: گروهی از کوهنوردان پس از گشتی پنج ساعته در منطقه سقوط هواپیما، جعبه سیاه را به دست آوردند. هرچند که احساس شده بود شاید این جعبه ضربه شدید خورده باشد، اما بر اساس اطلاعاتی که کوهنوردان ارائه کردند ظاهرا جعبه صحیح و سالم کشف شده است.
** قدس ۹۶/۱۲/۱۳
*  آمریکا قابل اعتماد نیست
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، گفت: ما بدی و دشمنی آمریکایی‌ها را در طول تاریخ و به خصوص در ۲۸ مرداد دیده‌ایم.
آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: من در دیدار ۵ سال قبل به مسئولان وزارت امور خارجه گفتم پس از آنکه با آمریکایی‌ها دست دادید انگشتانتان را بشمارید.
وی با بیان اینکه آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست ادامه داد: البته مذاکره کنندگان ما با اجازه و اذن مقامات بالای کشور با آمریکا مذاکره کردند و هدفشان هم نرمش قهرمانانه بود.
*  فشار سیاسی را نمی‌پذیریم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره لایحه FATF گفت: پذیرش هر گونه تعهدات در گروه ویژه اقدام مالی باید متناسب با منافع ملی ما باشد؛ حتی اگر تعهداتی هم داده شده است که خلاف منافع ملی باشد، مجلس در نهایت متنی را مصوب خواهد کرد که منافع ملی و راهبردی ما را تامین کند. پورابراهیمی افزود: نگاه ما این است که همه مقررات مالی باید از شفافیت برخوردار باشد و با نهادهای بین‌المللی هم همکاری کنیم ولی اینکه نهادی مانند FATF بخواهد با فشار و سیاسی کاری مسائلی را بر ما تحمیل کند، قطعا نمی پذیریم.
** خراسان ۹۶/۱۲/۱۳
*  اعزام ۸ هیئت برای بازدید از سفارتخانه‌های ایران در کشور‌های مختلف
محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت و نایب رئیس اول «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: تقریباً هفت تا هشت هیئت تاکنون برای بازدید از سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف، به کشور‌های خارجی اعزام شده‌اند و می‌توان گفت گزارش ۱۵ تا ۱۶ سفارتخانه آماده رسیدگی است.
*  اختلافات ایران و عربستان محتمل‌ترین جنگ در آینده است
روزنامه استار کانادا مدعی شد: با وجود این که بروز یک درگیری هسته‌ای با کره شمالی محتمل است اما جنگی که بیش از همه نزدیک است در خاورمیانه رخ خواهد داد. دشمنی میان دو قدرت منطقه‌ای خاورمیانه یعنی ایران و عربستان محتمل‌ترین جنگ در آینده نزدیک است.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۱۳
*  احمدی‌نژاد می‌گفت کار بشار اسد تمام شده
سردار حمید محبی جانشین اطلاعات نیروی زمینی سپاه در یادواره شهدای کوی امام رضا(ع) شهر گرگان نظر احمدی نژاد در مورد بشاراسد را افشا کرد. او گفت: موقعی که جنگ و شورش به دروازه‌ها و خیابان‌های دمشق کشید برخی از مسئولان ما نیز پا پس کشیدند و رییس جمهور وقت آقای احمدی نژاد هم می‌گفتند که ‘دیگر در سوریه هزینه نکنیم زیرا کار بشار اسد تمام شده است’.
** شهروند ۹۶/۱۲/۱۳
*  تهیه پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدید ایران در کنگره آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضد ایرانی خود، پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه کرده است. این طرح در صورت تصویب به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا همه‌ شرکت‌هایی را که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن کمتر از ۵۰‌درصد سهام دارد، مورد تحریم قرار دهد. ادرویس در بخشی از ادعاهای ضد ایرانی خود، در مورد این طرح گفت: سپاه به‌عنوان بازیگر اقتصاد ایران از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور حمایت مالی انجام می‌دهد و باید صدها شرکت اصلی این نهاد در آینده تحریم شوند.
*  بی‌عرضگی، بی‌تجربگی و بی‌اخلاقی ترامپ کار دست آمریکا می‌دهد
رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پیش‌بینی کرد که «به دلیل بی‌ثباتی، بی‌عرضگی، بی‌تجربگی و بی‌اخلاقی» رئیس‌جمهوری آمریکا، اوضاع سختی به‌ویژه در مسائل بین‌الملل پیش‌ روی آمریکایی‌ها قرار دارد. جان برنان، رئیس سابق سیا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ام.اس.ان.بی.سی گفت: اگر کسی دارای شخصیتی بی‌ثبات، بی‌تجربه و ناکارآمد را در کاخ سفید داشته باشیم، با دشواری زیادی روبه‌رو خواهیم بود.»
** صبح نو ۹۶/۱۲/۱۳
*  مجمع تشخیص مصلحت بودجه ۹۷ را منطبق با سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ندانست
هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز گذشته ۱۲ اسفندماه به ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی تشکیل جلسه داد. بر اساس این گزارش، با رأی اعضای هیات عالی نظارت مجمع، عدم انطباق بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی با بندهای ۵-۱۳-۱۵-۳۲ برنامه ششم توسعه و نیز هدف سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مبنی بر کاهش میزان تصدی‌گری دولت، تصویب شد که به شورای نگهبان اعلام خواهد شد.
*  نحوه تدوین گزارش نهایی مدرک حسین فریدون
محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تفاوت عمده در برداشت‌ها از جزییات پرونده تحصیلی آقای فریدون است و چون هرکدام از زاویه خاص به این مسئله نگاه کرده بودند هرکدام را که جدا جدا بخوانید به آن حق خواهید داد که هرچه نتیجه گرفته‌اند درست است. تلاش می‌کنیم از کنار هم گذاشتن هر دو گزارش به یک نتیجه منطقی و عادلانه درباره مدرک تحصیلی برادر رئیس جمهور برسیم.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۱۳
*  عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان: موضوع رفراندوم فقط در دو اصل قانون اساسی آمده که یکی مربوط به اصل ۵۹ و اعمال قوه مقننه از طریق رفراندوم در موارد ضروری و دیگری مربوط به اصل ۱۷۷ قانون اساسی و موضوع بازنگری قانون اساسی است. البته در اصل ۱۱۰ نیز فرمان همه‌پرسی از اختیارات رهبری اعلام شده است. شورای نگهبان در این دایره موافق همه‌پرسی است و اتفاقا می‌گوییم که همه‌پرسی را سیاسی نکنید، چرا که محدوده آن مشخص به این دو مورد است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حوزویان در مباحث سیاسی حق پذیر باشند
حوزه/ آیت الله استادی در آیین بزرگداشت آیت الله مروج به جهت‌گیری‌های سیاسی طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: در مسائل سیاسی، طلاب باید حق پذیر باشند و دسته‌بندی و حزب‌بازی نکنند، چراکه معیار مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است.عضو جامعه مدرسین درادامه یکی از شروط اصلی تبلیغ را زهد دانست و گفت: مردم نباید احساس کنند که طلاب و روحانیون به دنبال دنیاگرایی و کسب مادیات هستند.
بازنشستگی در امر تبلیغ دین وجود ندارد
حوزه/ آیت الله مقتدایی در مراسم تقدیراز بازنشستگان حوزه بر لزوم تلاش هرچه بیشتر در زمینه هدایت مردم توسط بازنشستگان حوزوی تاکید کرد.قائم مقام جامعه مدرسین افزود: خدمت به این حوزه، خدمت به امام زمان(عج) است و بازنشستگان سربازان امام هستند و به همین خاطر باید سعی کنند که این افتخار برای آنها بماند؛ روحانیونی که به بازنشستگی رسیدند، باید بدانند که کار اصلی روحانیون، تبلیغ است و نباید هدایت مردم را فراموش کنند.
تلاش مسؤولان باید در جهت مبارزه با فقر باشد
رسا/ آیت الله نمازی ابراز داشت: یکی از مهمترین وظایف حکومت اسلامی مبارزه با فقر و رسیدگی به جامعه محروم و نیازمند است، چرا که در جامعه اسلامی نباید فقیر و نیازمند و گرسنه وجود داشته باشد.عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خود از فراهم کردن زمینه حمله شیمیایی به مردم سوریه از سوی آمریکا و نسبت دادن به ارتش سوریه به عنوان یکی دیگر از توطئه های آمریکا برای جبران شکست داعش در سوریه و عراق نام برد و اظهار داشت: آمریکا قصد دارد با اجرای این توطئه زمینه حمله به سوریه را فراهم کند.
اسراف‌نکردن یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است
تسنیم/آیت‌الله فقیهی در همایش نماز، مسجد و اقتصاد مقاومتی با ابراز این‌که “اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشیم باید از اسراف پرهیز کنیم” اظهار داشت: اسراف نکردن به‌معنای انجام اقتصاد مقاومتی است.عضو جامعه مدرسین با اشاره به این‌که مصرف بیش‌ازاندازه آب، برق و گاز باعث افت و یا قطعی مناطقی که به آن نیاز مبرم دارند، می‌شود، افزود: اسراف کردن در منابع انرژی شخص را ضامن افرادی می‌کند که این عمل سبب محرومیت آن‌ها می‌شود و با حق‌الناس هیچ تفاوتی ندارد.
شکست حداکثری دشمنان سوریه
مهر/ مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه هدف مثلث اسقاط سوریه بعد از ۸۵ ماه عقیم مانده است، گفت: از همان ابتدا مقصود اصلی آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی، اتحادیه اروپا، عربستان، امارات، اردن و ترکیه ایجاد بحران در منطقه و هدف قرار دادن استقلال، هویت ملی، تمامیت ارضی و نابودی تمامی زیر ساخت‌های سوریه بوده که با شکست حداکثری مواجه شدند.مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: اساس استراتژی آمریکا سیاست زور است که این سیاست در منطقه غرب آسیا با شکست مواجه شده است.
امید و اعتماد مردم به کنترل تورم، پایه ثبات اقتصاد و سرمایه‌گذاری است
باشگاه خبرنگاران /رئیس جمهور، صبح امروز در پنجاه و هفتمین مجمع سالیانه بانک مرکزی امید و اعتماد مردم به کنترل تورم را پایه ثبات اقتصاد و سرمایه گذاری دانست و با بیان اینکه برخی غده‌های سرطانی از نظام بانکی خارج و سرمایه بانکها و ارتباطات بین‌المللی آنها افزایش یافته است، تاکید کرد: با ملتی بزرگ و سرمایه هایی عظیم قادر به عبور از مشکلات هستیم. حجت الاسلام و المسلمین روحانی همچنین اظهار کرد: در همه شاخص‌های اقتصادی پیش رفته‌ایم.
گفتگوی منطقه‌ای ایران و اروپا درحاشیه اجلاس مونیخ صرفا رایزنی بود
مهر/بهرام قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص برخی اظهار نظر ها و اخبار منتشره مبنی بر آغاز دور تازه ای از مذاکرات میان ایران و اروپا در موضوعات منطقه ای گفت: درحاشیه برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، گفتگویی میان هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و معاونان وزیر خارجه چند کشور اروپایی ( ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان) با محوریت یمن آنهم به دلیل شرایط بسیار خاص و فاجعه بار آن برگزار شد.
نگرش جمهوری اسلامی به فلسطین برگرفته از آرمان‌های انقلاب است
مهر/دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با «صلاح الزواوی» سفیر فلسطین در تهران دیدار و گفتگو کرد.امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه نگرش جمهوری اسلامی ایران به فلسطین همه جانبه و برگرفته از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از حقوق ملت مظلوم فلسطین وجایگاه والای قبله نخست مسلمانان دفاع کرده و خواهد کرد. صلاح الزواوی سفیر فلسطین در تهران نیز در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت و ثبات در منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشگام تقویت و تحکیم وحدت در جهان اسلام است.
ارتش سوریه بخشی از غوطه شرقی را آزاد کرد
مهر/واحد اطلاع رسانی جنگ در سوریه اعلام کرد نیروهای ارتش سوریه مناطق «حوش الصالحیه» و «تل فرزات» در غوطه شرقی دمشق را پس از درگیری‌های گسترده با تروریست ها آزاد کردند.ارتش سوریه همچنین موفق شد در ادامه پیشروی‌های خود بر روستاها و شهرک‌های «اوتایا»، «النشابیه» و «حزرما» در غوطه شرقی مسلط شود.
گفتگودرباره ایران محور دیدار ترامپ و نتانیاهو
مهر/نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه سفر به واشنگتن اعلام کرد که با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ایران گفتگو خواهد کرد.«بنیامین نتانیاهو» گفت: مهمتر از همه در دیدار با ترامپ درباره ایران به ویژه در آستانه تصمیم گیری درباره برنامه هسته ای ایران گفتگو خواهم کرد. ما همچنین به طور کلی درباره اقدامات ایران در منطقه و به طور ویژه درباره برنامه هسته ای ایران گفتگو خواهیم کرد.
 حشد الشعبی وابسته به دولت عراق است
تسنیم/نخست‌وزیر عراق گفت: برخی به‌دنبال ایجاد مشکل به‌منظور بر هم زدن وحدت نیروهای امنیتی در نبردها هستند.العبادی با بیان اینکه مبارزه با فساد، عامل تحقق پیروزی بود، بر ضرورت ادامه مبارزه با تروریسم تا نابودی نهایی آن تأکید کرد.نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه حشد الشعبی، نیرویی دولتی است، گفت: نیروهای داوطلب مردمی، در تمام نبردهای آزادسازی عراق شرکت کردند.
نقش ایران در جنگ علیه داعش حیاتی بود ‏
 ایرنا/یک کارشناس امور نظامی آمریکایی با حیاتی خواندن نقش ایران و حزب الله لبنان در ناکامی گروه‌‏های تروریستی گفت: این هماهنگی با ارتش سوریه نشان داد چگونه می‌توان با تروریسم هدایت شده از غرب روبرو شد. ‏«جیم دابلیو دین» سردبیر اجرایی تارنمای نظامی «کهنه سربازان امروز» ‏افزود: این نقش نه تنها در پشتیبانی از ارتش سوریه اهمیت داشت، ‏بلکه در ارتقای توانایی جنگی آن درست در زمانی که بسیاری از افسران ارتش سوریه با پول عربستان تحریک به فرار شده ‏بودند، موثر واقع شد.‏
حمله به عراق چوب در لانه زنبور بود
ایرنا/ ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا از «جورج دبلیو بوش» و آژانس‌های اطلاعاتی این کشور به دلیل حمله امریکا و متحدانش به عراق انتقاد کرد و با بد خواندن این حمله آن را به چوب در لانه زنبور کردن تشبیه نمود.
ترامپ گفت: این مائیم، آدم‌های احمق دنیا، زیرا سیاستمداران بدی داشتیم که برای مدتی طولانی کشور را اداره کردند.وی در ادامه اقدام آمریکا در حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی را چنین توصیف کرد: بدترین تصمیمی که تا حالا گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *