خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

  • ارائه گزارش وزیر کشور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار وزیر اوقاف و جمعی از علمای سوریه: آن روز که نماز جماعت را در قدس بخوانید به زودی خواهد آمد
  • آیت الله مومن: تاکنون سر سوزنی در صحّت انتخاب آیت الله خامنه‌ای تردید نکرده‌ام
  • آیت الله خاتمی: گناه توجیه‌کنندگان بی‌حجابی بدتر از عاملان این گناه است
  • آیت الله موسوی اصفهانی: مبارزه با حقوق‌های نجومی نخستین گام رسیدن به عدالت اجتماعی است
  • آیت الله علیدوست: باید حفره‌های تئوریک امت اسلام را پر کنیم

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۱۲
*  رایزنی ۲ نماینده کنگره آمریکا با سرکرده منافقین
دو نماینده کنگره آمریکا که روابط نزدیکی با منافقین دارند، در دیدار با سرکرده این گروهک از لزوم همکاری مشترک برای مقابله با ایران صحبت کردند.
روزنامه انگلیسی اکسپرس،با اشاره به دیدارهای اخیر نمایندگان ارشد کنگره آمریکا با سرکرده گروهک منافقین و گفت‌وگو درخصوص چگونگی همکاری آمریکا با این گروه علیه ایران، نوشت: نمایندگان کنگره از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواهند خواست تلاش برای مقابله با ایران را از طریق اعمال تحریم و فشار بر فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور، تشدید کند.
** همشهری ۹۶/۱۲/۱۲
*  واکنش به گزارش حقوق بشری دبیر کل
سخنگوی وزارت خارجه گفت: گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران گزارش نامتوازن و با جهت‌گیری خاص است و از دید جمهوری اسلامی فاقد اعتبار و ارزش تلقی می‌شود.
بهرام قاسمی تاکید کرد: همان گونه که از گذشته‌ها نیز شاهد بوده‌ایم، این نوع گزارشها اساسا هم به لحاظ ماهیتی و هم از نظر رویه‌ای دارای ایرادات مبنایی فراوانی است. او در عین حال گفته: عزم و اراده قاطع دولت جمهوری اسلامی ایران ارتقای جایگاه هر چه بیشتر حقوق شهروندان بر اساس اصول مترقی اسلامی و قانون اساسی کشور است.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هفته گذشته در گزارشی به شورای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرده بود.
** کیهان ۹۶/۱۲/۱۲
*  نماز جماعت در قدس، به زودی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر اوقاف و جمعی از علمای سوریه: سوریه امروز در خط مقدم قرار دارد، بنابراین وظیفه ما حمایت از ایستادگی سوریه است، البته آقای بشار اسد در چهره یک مبارز بزرگ ظاهر شد.
– انقلاب اسلامی ایران در حالی وارد چهل سالگی شد که از روز اول همه قدرت‌های درجه یک دنیا همچون آمریکا، شوروی، ناتو و ارتجاع منطقه متحد شدند تا جمهوری اسلامی را از بین ببرند، اما این انقلاب ماند و رشد کرد.
– ماندگاری انقلاب ملت ایران نشان داد آنچه آمریکا، اروپا و قدرت‌های اتمی دنیا می‌خواهند لزوماً شدنی نیست و اگر همه ما و عناصر جبهه مقاومت در منطقه قاطع باشیم، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
– پیروزی متعلق به مؤمنِ مجاهد است و وظیفه ما حمایت و دفاع از اسلام و حرکت اسلامی است، بنابراین باید اختلافات را کنار بگذاریم.
– ما آن شیعه‌ای را که لندن، و آن سنّی‌ای را که آمریکا و اسرائیل از او حمایت کند قبول نداریم زیرا اسلام با کفر، ظلم و استکبار مخالف است.
-امیدواریم همه ما آن روزی را ببینیم که شما در قدس نماز جماعت می‌خوانید و آن روز نیز دیر نخواهد بود.
– چند سال پیش رژیم صهیونیستی می‌گفت ایران را تا ۲۵ سال آینده چنین و چنان می‌کنیم که همان موقع گفتم شما ۲۵ سال دیگر را درک نخواهید کرد.
*  تنها راه پیروزی بر حزب‌الله لبنان ترور سید حسن نصرالله است!
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در شماره روز پنجشنبه خود نوشته، «منابع امنیتی و نظامی اسرائیلی تاکید می‌کنند که جنگ آتی ارتش اسرائیل علیه حزب‌الله زمینی و بسیار سخت خواهد بود و تنها راه پیروزی در این جنگ ترور دبیرکل حزب‌الله خواهد بود».
این روزنامه صهیونیستی در ادامه مدعی شده، «سازمان‌های جاسوسی اسرائیل بارها برای ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما تمام این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشته و خنثی شده است».
** شرق ۹۶/۱۲/۱۲
*  قاضی آمریکایی به افشای جزئیات قرارداد بویینگ و ایران‌ایر حکم داد
«روبن کاستیلو»، قاضی دادگاه منطقه‌ای شیکاگو، در حکمی به بویینگ دستور داده جزئیات قرارداد ١۶‌میلیارد دلاری خود برای فروش ٨٠ هواپیمای مسافربری به شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایران، «ایران‌ایر» را در اختیار شاکیانی قرار دهد که به‌دنبال اخذ ۶٧‌ میلیون دلار غرامت از ایران هستند.
*  تلاش پاکستان برای منصرف‌کردن ایران از شکایت یک‌میلیارددلاری
یک مقام ارشد در وزارت خارجه پاکستان گفت: ایران از استدلال‌های پاکستان برای تأخیر در اجرائی‌کردن خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان خسته شده است. «ما تلاش می‌کنیم ایرانی‌ها را متقاعد کنیم که هنوز به این پروژه متعهدیم و این تأخیر به علت هیچ‌گونه قصد و نیت بد نیست». وی افزود: پاکستان خوش‌بین بود که این موضوع از طریق مذاکرات حل خواهد شد.
** ایران ۹۶/۱۲/۱۲
*  ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان
حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری در پایان سفر به هرمزگان با حضور در یک نشست خبری، دستاوردهای سفر به این استان را تشریح کرد و گفت: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های مختلف در استان هرمزگان در نظر گرفته شده است که اجرایی شدن آنها می‌تواند تحولات چشمگیری در مسیر توسعه استان ایجاد کند.
*  کیفرخواستی برای «مهدی جهانگیری» صادر نشده
سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری گفت: در این پرونده هم مسائلی در استان کرمان و مسائل مهم‌تری در تهران وجود داشت و نهایتاً با هماهنگی بین دستگاه قضایی استان کرمان و تهران، این پرونده به تهران منتقل شد. حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمان ادامه داد: پرونده وی هنوز در مرحله دادسرایی است و کیفرخواست صادر نشده و در تحقیقات مقدماتی است که بعد از اتمام پرونده و اجازه قانون، می‌شود از جزئیات و روند کار صحبت کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۱۲
*  توسعه سواحل مکران ما را به تمدن دریایی نزدیک می‌کند
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت سواحل و پس کرانه‌های متعدد کشور گفت: توسعه سواحل مکران ما را به تمدن دریایی نزدیک می‌کند.
امیر دریادار حبیب الله سیاری در آیین اختتامیه همایش دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلتیک غرب آسیا در دانشگاه خوارزمی افزود: در صورتی که بنادر چابهار و جاسک توسعه یابد، کریدور شمال به جنوب راه می‌افتد و این ظرفیت بزرگی برای توسعه دریامحور کشور محسوب می‌شود.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۱۲
*  امنیت عراق و سوریه مرهون خون شهدای مدافع حرم است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در‌ آیین ششمین جایزه شهید رهنمون که در خرمشهر برگزار شد با اشاره به برکات دفاع‌مقدس گفت: یکی از آثار دفاع‌مقدس تشکیل حشدالشعبی بود که به نوعی همان نیروهای لشکر بدر در دفاع‌مقدس است که نخستین ‌فرمانده آن شهید «اسماعیل دقایقی» بود. همچنین تشکیل حزب‌الله در لبنان و مقاومت مردمی در سوریه از دیگر آثار خون شهدای دفاع‌مقدس است. سرلشکر صفوی گفت: خون شهیدان دفاع‌مقدس و مدافع حرم موجب شد سامرا، کربلا و حرم حضرت زینب از تعرض تروریست‌های تکفیری در امان بماند.
** جوان ۹۶/۱۲/۱۲
*  شهادت، مرگ تاجرانه و معامله‌ای پر سود با خداوند است
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره روحانی شهید صدوق گلپایگانی و ۳۷۲ شهید شهرستان گلپایگان که در تاریخ ۱۶ بهمن ۹۶ برگزار شده بود، پنج‌شنبه در محل این همایش منتشر شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار آمادگی برای بذل جان در راه خدا را فضیلتی بزرگ دانستند و افزودند: جان انسان در نهایت از بین خواهد رفت اما کار شهدا، کاری بسیار باارزش و زیرکانه است که با شهادت یعنی یک مرگ تاجرانه و حسابگرانه، در یک معامله پرسود جان از بین‌رفتنی خود را با خداوند معامله می‌کنند و در ازای آن، پاداش بهشت را می‌گیرند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۱۲
*  موافقت دولت آمریکا با صادرات تجهیزات نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای به ایران
دولت دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا صادرات تجهیزات آمریکایی با تکنولوژی بالا به ایران را که می‌تواند نظارت بین‌المللی بر اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را تقویت کند، مجاز کرده است.
جان سولیوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا در همین راستا یک سند را امضا کرده است که به شرکتی در ایالت مریلند اجازه می‌دهد شبکه‌های پهن‌باند، فیش ماهواره و تجهیزات بیسیم به ایران را صادر کند.
*  گفت و گوی اروپایی‌ها با ایران درباره مسائل منطقه‌ای
خبرگزاری رویترز درگزارشی مدعی شد: قدرت‌های اروپایی همزمان با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر در برجام، مذاکراتی را با ایران درباره نقش این کشور در منطقه آغاز کرده‌اند. به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس، فرانسه و آلمان مذاکراتی را با ایران برای رسیدگی به نقش این کشور در منطقه آغاز کرده‌اند و به طور همزمان و مستقیم با آمریکا برای نگه‌داشتن این کشور در توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ از طریق اعمال محدودیت‌های جدید برای جمهوری اسلامی همکاری می‌کنند.
نمایندگان این سه کشور اروپایی طرف توافق هسته‌ای دیدارهایی را با مقامات آمریکایی انجام داده‌اند تا یک استراتژی برای اصلاح این توافق در ازای تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای ادامه تعلیق تحریم‌های ایران در ۱۲ می‌و جلوگیری از شکست توافق تعیین کنند.
** رسالت ۹۶/۱۲/۱۲
*  انقلاب ما زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در دیدار پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت الیگودرز، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در نتیجه ولایتمداری به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب ولایتی است و مردان ولایتمدار باید قدر این انقلاب را بدانند چراکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی مردم زیر ظلم و ستم شاه قرار داشته و با قیام امام خمینی(ره) در امان قرار گرفتند. وی با اشاره به اینکه انقلاب ما زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است، بیان کرد: انتظار کشیدن برای ظهور امام زمان(عج) از ارزش بسیاری برخوردار است و در روایات آمده است کسی که با انتظار کشیدن برای ظهور امام زمان(عج) بمیرد در ردیف شهدا قرار خواهد گرفت.وی ادامه داد: مسئولان وظیفه دارند نسبت به رفع مشکلات مردم که در راستای حفظ انقلاب تلاش کردند اهتمام داشته باشند زیرا امروزه مردم درگیر گرانی و مشکلات اقتصادی هستند.
*  گناه توجیه‌کنندگان بی‌حجابی بدتر از عاملان این گناه است
آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌ها ی نماز جمعه تهران با اشاره به قاطعیت و اجرای قانون در رابطه با اغتشاش گران و جانیان آدمکش در خیابان پاسداران گفت: می‌دانم که دستگاه قضائی با انگیزه و به سرعت کیفرخواست آنان را فراهم کرده است و زیاد طول نخواهد کشید این جنایتکاران مجازات شوند.وی گفت: سخن مردم و مسئولان در نظر گرفتن اشد مجازات برای جنایتکاران خیابان پاسداران است. امام جمعه موقت تهران همچنین گناه جریانی را که بی حجابی و بدحجابی را تئوریزه و توجیه می کند به مراتب بدتر از بدحجاب‌ها و بی حجاب‌ها دانست و با بیان اینکه این اقدام مغایر با قانون خداست، تاکید کرد: همه فقها بدون تردید می گویند حجاب از ضروریات دین است.وی افزود: ترویج کنندگان بی حجابی و بدحجابی در جامعه اگر قدرت پیدا کنند روزی با حجاب اختیاری هم مخالفت می کنند.
*  سرکرده دراویش به کار آنها راضی بوده است
آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری در درس اخلاق در حوزه علمیه معصومیه(س) قم اظهار داشت: سرکرده این گروه دراویش اغتشاشگر، بعد از اینکه اغتشاش انجام گرفت و این جنایت بزرگِ کشتن شهدای مظلوم نیروی انتظامی و این بسیجیان مظلوم انجام می‌گیرد تازه از کسانی که این کار را مرتکب شده‌اند اعلام برائت می‌کند. این اعلام برائت هیچ‌وقت ارزشی ندارد؛ نه ارزش قانونی داشته و نه ارزش عقلایی و عرفی دارد، به دلیل اینکه این اعلام برائت بعد از ارتکاب جرم و بعد از این انجام می‌گیرد که دیگر همه کشور علیه آن‌ها بسیج شد و همه مردم آن‌ها را محکوم کرده‌اند؛ در حالی که اگر قرار بود این اعلام برائت، حقیقی باشد باید همان روز اول این اعلام برائت می‌کرد. سرکرده دراویش ۳۰ روز دید که این دراویش کذایی چه می‌کنند و از اقدام آن‌ها به هیچ وجه جلوگیری و اعلام برائت نکرد، بنابراین یعنی راضی به کار آن‌ها بودند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۱۲
*  آمریکا در پی محروم کردن ایران از منافع برجام است
معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با شرکت در نشست مقامات بلندپایه کنفرانس خلع سلاح گفت: برای جمهوری اسلامی ایران مذموم بودن سلاح‌های هسته‌ای براساس تعالیم دینی امری است که مالکیت آن نه تنها موجب تفاخر نیست، بلکه برعکس براساس فتوای مقام معظم رهبری، تولید، مالکیت، کاربرد و تهدید سلاح‌های هسته‌ای امری غیر مشروع، صدمه زننده و خطرناک، حرام و گناه بزرگی به شمار می‌رود. غلامحسین دهقانی با اشاره به پایبندی ایران به تعهدات خود ذیل برجام، افزود: در حالیکه ایران به طور کامل به این توافق طی دوسال گذشته پایبند بوده، ایالات متحده امریکا مکرراٌ تعهدات خود طبق این توافق را با تصویب سیاست‌ها، بیانیه‌های منفی و کارشکنی‌ها، نقض کرده و در پی محروم کردن ایران از استیفای منافع حاصل از این توافق بوده است. *  تاسیس پایگاه نظامی‌ایران در لبنان را تحمل نمی‌کنیم
اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که «اسرائیل احداث پایگاه‌های نظامی‌ایران در لبنان را قبول نمی‌کند و به این کشور اجازه نمی‌دهد که موشک‌های دوربردش را در آنجا مستقر کند.» اویگدور لیبرمن در گفتگو با رادیو «صدای اسرائیل» افزود: ما حضور ایران در لبنان را قبول نمی‌کنیم و بی شک، به آن اجازه استقرار موشک‌های دوربردش در این کشور را نخواهیم داد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۱۲
*  سرنخ‌هایی از عوامل حادثه خیابان پاسداران تهران
جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در حاشیه عیادت از یکی از مجروحان حادثه خیابان پاسداران تهران گفت: «در تحقیقات صورت گرفته سرنخ‌های خوبی به دست آمده ، از جمله اینکه مالک اتوبوس شناسایی و تحقیقات از وی آغاز شده است.» وی همچنین با بیان اینکه رانندگان خودرو‌های سمند و پراید دستگیر شده‌اند، گفته است: «راننده سمند در رابطه با ارتکاب جرم اعتراف و اقرار کرده است. تحقیقات زیادی از وی صورت گرفته، وی پذیرفته است افرادی را از جمله به احتمال زیاد، بسیجی امید خسروی، با خودرو مجروح کرده است.»
** آرمان ۹۶/۱۲/۱۲
*  دعوا بر سر درآمد و قدرت است
نایب رئیس اول مجلس گفت: فاصله و شکاف عمیقی نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا در جامعه ایجاد شده و این قابل قبول نیست.‌ مسعود پزشکیان یادآور شد: ما دشمن را زمین‌گیر کرده و با تمام قدرت پوشالی‌اش بیرون راندیم اما در ساختن رسالت و در مسئولیتی که به عهده داریم موفق نبوده‌ایم. وی افزود: متاسفانه دعوا بر‌سر درآمد و قدرت است و این رفتار باید در سیستم ما اصلاح شود. شهیدان این رفتارها را از ما قبول ندارند و هر کسی باید در جایگاهی که قرار دارد اصلاحات را صورت دهد.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۱۲
*  برای حفظ برجام در قبال جامعه جهانی مسئولیت داریم
توماس مایر- ‌ها رتینگ مدیر بخش اروپا و آسیای مرکزی در سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) تاکید کرد که این اتحادیه برای حفظ توافق هسته ای با ایران درقبال جامعه جهانی مسئولیت دارد و به رایزنی‌ها در این زمینه با روسیه و گفت وگو با دولت و کنگره آمریکا ادامه می دهد.
** قدس ۹۶/۱۲/۱۲
*  ایران با موشکهای دقیق خود معادله راهبردی جدیدی ایجاد کرده است
«الکس فیشمن» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع عالی رتبه امنیتی تل آویو با اشاره به تهدیدی جدی که این رژیم از ناحیه موشک‌های دقیق ایران احساس می‌کند، آورده است: موشک‌های ایرانی که تهدید جدی به شمار می‌روند شهاب با برد ۱۶۵۰ و ۱۹۵۰ کیلومتر است که در ایران به سوی اسرائیل نشانه رفته‌اند. ایرانی‌ها در راستای توسعه موشکهایی با دقت بیشتر از نوع عماد حرکت می‌کنند. وی افزود: تهران با موشک‌های دقیق خود معادله راهبردی جدیدی ایجاد کرده است.
*  افراد شرور هدایت کننده فتنه باید کیفر شوند
حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: اگر انسان بر دشمن خود پیروز شود و یقین داشت این دشمن دیگر با او دشمنی نمی‌ورزد، به شکرانه غلبه‌ای که بر دشمن یافته است، باید او را مورد عفو قرار دهد، اما اگر دانست این دشمن هنوز هم سر عداوت و کینه‌ورزی دارد، نباید این کار را انجام دهد. مفسر برجسته قرآن کریم در درس اخلاق هفتگی خود در تفسیر چهاردهمین جمله حکیمانه در نهج‌البلاغه افزود: در فتنه‌هایی که رخ می‌دهد برخی افراد فریب خورده‌اند، بنابراین نمی‌توان آنها را مورد سرزنش قرار داد، بلکه باید سعی کرد تا هدایت شوند، اما آن عده شرور و بدرفتاری که فتنه را هدایت می‌کردند، باید کیفر شوند.
** خراسان ۹۶/۱۲/۱۲
*  واکنش رئیس کل دادگستری تهران به اظهارات یونسی درباره‌ «زهرا کاظمی»
رئیس کل دادگستری استان تهران در رابطه با سخنان اخیر علی یونسی درباره فوت زهرا کاظمی، گفت: آن‌چه به عنوان یک قاضی عرض می‌کنم این است که موضوعات قضایی تشریفات خاص خودش را دارد و پرونده‌ای که رسیدگی و مختومه شد، قابل بررسی مجدد نیست مگر از طریق ویژه‌ای که آن طریق ویژه هم به اشخاصی مانند ایشان(یونسی) برنمی‌گردد.اسماعیلی اظهار کرد: خود من نتوانستم علت این‌که ایشان(یونسی) در این مقطع دارد این حرف‌ها را می‌زند ریشه‌یابی کنم.
*  برخورد قانونی با «ری‌استارت» صورت می‌گیرد
اسماعیل جبارزاده معاون وزیر کشور در خصوص برخورد با تهدید گروه ضد انقلاب ری استارت،گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی وزارت کشور و دستگاه‌های قضایی با این گروه همانند کسانی که بخواهند به آسایش و امنیت مردم لطمه‌ای بزنند، برخورد قانونی می‌کند.
*  خط ونشان اتمی پوتین
حمله اتمی به متحدان مان را حمله به مسکوتلقی می‌کنیم. ولادیمیرپوتین متحدان کشورش را زیر چتر اتمی روسیه قرار داد و تأکید کرد: «هرگونه حمله اتمی به متحدان مان را حمله به مسکوتلقی می‌کنیم وبا حمله اتمی متقابل فوری و بدون توجه به عواقب آن پاسخ خواهیم داد».رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در مجلس فدرال (دوما و شورای فدراسیون) باهشدار به غرب به معرفی دستاوردهای جدید روسیه در حوزه نظامی پرداخت و از چندین سامانه نظامی جدید و فوق پیشرفته نیز رونمایی کرد.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۱۲
*  تنش تازه در روابط ایران – استرالیا
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانبرا به اظهارات توهین‌آمیز ٢ سیاستمدار استرالیایی به پناهجویان ایرانی در این کشور واکنش نشان داد.
سناتور پالین هنسن رهبر حزب ملت واحد مدعی شد که ایران با استرداد مجرمین موافقت نمی‌کند.
همچنین مارک لثم رهبر سابق حزب کارگر در عباراتی توهین‌آمیز و به صورت کلی از واژه آشغال خطاب به پناهجویان ایرانی استفاده کرد که باعث نارضایتی جامعه ایرانی ساکن استرالیا شده است.
** شهروند ۹۶/۱۲/۱۲
*  اعلام حمایت کامل اروپا از اجرای برجام و حفظ آن
وزرای امور خارجه ایران و کرواسی در دور دوم گفت‌و‌گوهای خود، ضمن مرور وضع روابط دو کشور در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و توافقات انجام شده در سفرهای مقامات دو کشور، بر تقویت هر چه بیشتر روابط دو‌جانبه در تمامی زمینه‌ها و سطوح تأکید کردند. ماریا پیچوونویچ، وزیر امور خارجه کرواسی در این دیدار با اعلام حمایت کامل کرواسی و اروپا از اجرای برجام و حفظ آن، برجام را یکی از مهمترین و قوی‌ترین توافقات در نوع خود دانست که باعث ثبات بیشتر شد و زمینه همکاری‌های هر چه بیشتر ایران و جهان را فراهم کرد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با تأکید بر عزم ایران بر گسترش بدون محدودیت روابط دو کشور در همه زمینه‌ها و مرور زمینه‌های همکاری بر اجرایی شدن توافقات این سفر تأکید کرد.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۱۲
*  زندگی اشرافی برخی مسئولان نمک بر زخم فقرا می‌پاشد
سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه برخی ایرادات سیستمی به تولید و توسعه فقر کمک می‌کند، گفت: زندگی اشرافی برخی مسئولان بیش از هر مسأله‌ای به فقر دامن می‌زند و نمک بر زخم نیازمندان می‌پاشد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ارائه گزارش سیاسی اجتماعی وزیر کشور در جلسه جامعه مدرسین
اختصاصی/روز جمعه مورخ ۱۱/۱۲/۹۶ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، میزبان وزیر محترم کشور و هیات همراه ایشان بود.در ابتدای این جلسه که به ریاست آیت‌الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار گردید؛ جناب آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور ضمن تقدیر و تشکر از فرصت بوجود آمده جهت دیدار و تبادل نظر با اعضای محترم جامعه مدرسین؛ به ارائه گزارشی مبسوط از مسائل سیاسی و وضعیت اجتماعی مرتبط با وزارت متبوع خود پرداخت.ایشان در بخشی از سخنان خود گفت: وظیفه ذاتی وزارت کشور حفظ امنیت داخلی کشور و آرامش روانی شهروندان می‌باشد و این وزارت خانه با تمام توان سعی می‌کند این وظیفه را به احسن وجه به انجام برساند.در ادامه این جلسه اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقطه نظرات خود را در مورد مسائل مختلف ارائه نموده و وزیر محترم کشور نیز در این مورد توضیحاتی ارائه دادند.در پایان این جلسه نیز وزیر محترم کشور ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه، این گونه جلسات و تبادل نظر با علما و بزرگان حوزه را مفید دانست.
تاکنون سر سوزنی در صحّت انتخاب خبرگان تردید نکرده‌ام
رسا/آیت الله مؤمن دردیدار اعضای ستاد رونمایی منشور حوزه و روحانیت با بیان اینکه تاکنون سر سوزنی در صحت انتخاب خبرگان تردید نکرده ام، گفت: من در آقای خامنه‌ای غیرخدا ندیدم. باید دعا کنیم خدا به حقّ جد ایشان، ایشان را برای ما حفظ کند.عضوجامعه مدرسین، درادامه یادآورشد: آیت‌الله خامنه‌ای اعتقاد و اعتماد واقعی به مردم و قدرت آنها دارند؛ مطلقاً خلاف‌گویی در ایشان و در کارش و در دستگاهش وجود ندارد.
مبارزه با حقوق‌های نجومی نخستین گام رسیدن به عدالت اجتماعی است
رسا/آیت الله موسوی اصفهانی بیان داشت: عدالت اجتماعی یکی از مهم ترین مسائل کشور ما است، به ویژه که رهبر معظم انقلاب اخیرا در این باره اظهار نگرانی کرده است.وی در ادامه افزود: گام نخست در اجرایی شدن عدالت اجتماعی مبارزه با حقوق‌های نجومی است، بنده از منابعی شنیدم عده ای بعد از بازنشستگی نیز حقوق نجومی دریافت می‌کنند.وی گفت: اجرایی شدن عدالت اجتماعی به تنهایی وظیفه دولت نیست، در راستای اجرایی شدن مساله عدالت اجتماعی همه باید فعالیت کنند و جلوی ظلم را بگیرند.
باید حفره‌های تئوریک امت اسلام را پر کنیم
رسا/آیت الله علیدوست در دیدارجمعی از علمای اهل تسنن افغانستان قرآن کریم و سنت نبوی را رمز وحدت امت اسلامی دانست و یادآور شد: باید حفره‌های تئوریک امت اسلام را پر کنیم چراکه امروز با امواج ضلال مواجه هستیم هرچند امواج هدایت هم کم نیست و مثل یک بازار مسگرها است که هر کدام محکم تر بر مس بکوبند صدای آن‌ها  بیشتر به گوش می‌رسد.عضو جامعه مدرسین تاکیدکرد: امروز عالمان باید اسلام را از منابع ناب و بدون اضافه بگیرند و برای مردم بیان کنند.
تهدید اروپا به مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران توخالی است
باشگاه خبرنگاران/نشریه فارین پالسی در مطلبی درباره سرنوشت برجام در صورت خروج آمریکا از این توافق نوشت: اخیرا یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرده است این اتحادیه از هرگونه تلاش آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران ممانعت خواهد کرد. این اظهارات نشان دهنده تلاش ناامیدانه اتحادیه اروپا برای بازداری دونالد ترامپ از ترک توافق هسته‌ای ایران در ماه مه است.در ادامه این گزارش آمده است: اما بانک‌های اروپایی می‌دانند که به خاطر نیاز به دسترسی به نظام مالی آمریکا دستشان برای تعامل با ایران بسته است. به همین دلیل، اتحادیه اروپا در نهایت باید درخواست ترامپ درخصوص اصلاح برجام را بپذیرد یا خود را برای بازگشت تحریم‌های آمریکا آماده کند.
حذف کامل توان موشکی ایران دست‌نیافتنی است
باشگاه خبرنگاران/ موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی امریکا، با تحلیل توان موشکی ایران به آمریکا توصیه کرد به دنبال حذف کامل توان موشکی ایران نباشد زیرا این هدف دست‌نیافتنی است.در بخش دیگری از جمع بندی این گزارش تصریح شده است: حتی اگر با رفع تحریم‌های سازمان ملل متحد، ایران به هواپیما‌های پیشرفته دست پیداکند، بازهم موشک‌های بالستیک بخش مهمی از برنامه نظامی ایران باقی خواهند ماند.
تلفات جدید نظامیان ترکیه در عفرین سوریه
باشگاه خبرنگاران/حمله ارتش ترکیه و ارتش آزاد به مواضع “نیروهای کرد” در محور روستای “بعدنلی” در غرب شهر معبطلی در غرب عفرین سوریه به کشته شدن ۳۰ نیروی ارتش ترکیه و ارتش آزاد انجامید.بر این اساس، “نیروهای کرد” یک خودروی جنگی ارتش ترکیه و “ارتش آزاد” وابسته به آن را در محور روستای “کندا” در غرب بلبل در شمال شهر عفرین را منهدم کردند و ۷ نیروی ارتش ترکیه و ارتش آزاد را کشتند.
ظریف و کری در مونیخ با یکدیگر دیدار کردند
باشگاه خبرنگاران/ نشریه آمریکایی نیویورکر مدعی شد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، و جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا، ماه گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به صورت خصوصی با یکدیگر دیدار کرده‌اند.طبق ادعای این نشریه، جان کری در این دیدار از ایرانی‌ها خواسته است صرف نظر از هر آنچه ترامپ ممکن است انجام دهد، از توافق هسته‌ای خارج نشده یا مفاد آن را نقض نکنند. به نوشته این نشریه آمریکایی، ظریف و کری بارها در خلال دو سال مذاکرات فشرده بر سر توافق هسته‌ای ایران به صورت علنی دیدار کرده بودند؛ اما این دیدار‌ها دیگر ادامه نداشت.
 همکاری نفتی باعث سکوت آمریکا در برابر عربستان است
ایرنا /‎دستیار اجرایی وزیر دفاع اسبق آمریکا با تاکید بر نقش مهم ایران در مبارزه با افراط گرایی و داعش در ‏منطقه گفت: با وجود اختلافاتی که درباره وهابیت داریم، همکاری نفتی باعث شده است در برابر عربستان سکوت کنیم و همکاری با آن کشور اولویت داشته است.‏ژنرال رابرت جی گارد افزود: به نظر می‌رسد که این اعتقاد در دولت آمریکا وجود دارد که عربستان در حال اجرای سیاست‌های لیبرالی و متنوع کردن ‏اقتصاد خود است و از این رو از عربستان حمایت می‌شود. همچنین آمریکا نمی خواهد که بازار نفت، دچار تنش بشود.
 رای الیوم: تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف عربی علیه ایران ناکام است
ایرنا/روزنامه’رای الیوم’نوشت: تلاش‌های آمریکا در جهت ‘ایران هراسی’ و تشکیل یک ائتلاف عربی علیه تهران که هدف اصلی آن دوشیدن اموال متحدان منطقه‌ای و فروش تسلیحات به آنها است، با موضعگیری تند آنها علیه یکدیگر و اختلافها بر سر میانجی، نشان از ناکامی واشنگتن دارد. این روزنامه اضافه کرد که دولت آمریکا خود دست اندرکار بحران میان کشورهای حاشیه خلیج (فارس) بود و جرقه آتش آن در دیدار ترامپ از ریاض در می‌سال گذشته میلادی زده شد.
 مقابله با جرائم امنیتی بر عهده سازمان اطلاعات سپاه است
تسنیم/ کمال دهقانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی اظهارنظرها و اختلاف‌افکنی پیرامون وظایف وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، در حوزه دستگیری و تعقیب عوامل جاسوسی و نفوذ بیگانه در کشور گفت: وزارت اطلاعات در چارچوب اختیاراتی که قانون اساسی و قوانین جاری کشور برای این وزارتخانه تدوین کرده است می‌تواند در زمینه جرائم مرتبط با امنیت ملی ورود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *