خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۱۰

  • آیت الله جنتی: آمریکا از هیچ قدرتی در دنیا به اندازه ایران وحشت ندارد
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: حجاب از مسلمات اسلام است مسئولان برای حفظ آن تلاش‌کنند
  • رئیس جمهور : ایران بر سر قدرت دفاعی خود با هیچ کس مذاکره نخواهد کرد
  • حجت الاسلام والمسلمین کعبی : فرمایشات رهبر انقلاب نقشه راه اقتدار ملی است
  • وزیر امور خارجه: اتهام به ایران عمق وقاحت آمریکا و متحدانش است
  • دکتر ولایتی: پیروزی نهایی در سوریه نزدیک است

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۱۰
*  تهدیدات تروریستی ریشه در جریانات فکری سعودی‌ها دارد
امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار با میودراک وکوویچ عضو گروه دوستی پارلمانی مونته نگرو و ایران و رئیس کمیسیون قانون اساسی پارلمان مونته‌نگرو گفت: ناامنی‌ها و تهدیدات تروریستی منطقه ریشه در جریانات فکری موجود در عربستان سعودی تحت عنوان وهابیسم دارد که حتی در اروپا و سایر مناطق دنیا نیز ریشه دوانده است
*  دفاع ولیعهد عربستان از سیاست‌هایش برای مقابله با ایران
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با دفاع از اقدامات خود برای اعمال اصلاحات در سیاست‌های داخلی و خارجی کشورش ادعا کرد که این اقدامات برای مقابله با دشمنان ریاض، همچون ایران ضروری است.
ولیعهد عربستان از وجود طرح‌هایی برای تقویت ارتش کشورش خبر داد و تصریح کرد که در این میان، طرح‌هایی هم برای تجهیز قبایل یمنی در برابر حوثی‌ها و حامیان ایرانی آنها وجود دارد.
** همشهری ۹۶/۱۲/۱۰
*  ۱۱ میلیون نفر هفته آینده سبدکالا می‌گیرند
علی ربیعی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی از عرضه دور جدید سبد حمایت غذایی به نیازمندان از هفته آینده خبر داد و گفت: ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت این سبد حمایتی هستند.
*  ملاقات سعد حریری با پادشاه عربستان
سعدحریری نخست وزیر لبنان دیروز برای نخستین بار بعد از استعفای غیرمنتظره چنده ماه پیش در ریاض به عربستان سفر کرد و با ملک سلمان، پادشاه این کشور ملاقات کرد. تلویزیون دولتی عربستان اعلام کرد که دو طرف درباره روابط دوجانبه و اتفاقات اخیر لبنان مذاکره کردند. ملاقات با محمدبن سلمان ولیعهد با نفوذ عربستان دیگر برنامه‌ دیروز حریری در ریاض بود.
** کیهان ۹۶/۱۲/۱۰
*  ورود سازمان بازرسی به پرونده کارخانه‌خواری اصلاح‌طلبان
رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور از ورود این سازمان به موضوع خرید و فروش شرکت رشت الکترونیک خبر داد.
ناصر سراج رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: این کارخانه ۱۴سال پیش به فروش رفته و در حال حاضر متروکه است.
وی افزود: طی چند روز گذشته گزارش‌هایی از فروش مجدد این شرکت به سازمان بازرسی رسیده است که دستور دادم سازمان بازرسی هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود پیدا کند.
سراج گفت: بنده گزارش معاوضه شرکت رشت الکترونیک با ۶۰ آپارتمان را دیده ام و دستور دادم هرچه سریع‌تر به موضوع رسیدگی شود.
گفتنی است در سال ۸۲ حدود ۷۲ درصد شرکت رشت الکترونیک که یک شرکت بزرگ تولید دولتی و با ۵۰ سال سابقه کار در رشت بود، برای اجرای اصل ۱۴۴ قانون اساسی (خصوصی سازی) فروخته شد. در این معامله اسامی همسران چهار فعال سیاسی اصلاح‌طلب به میان آمده است.
*  افتتاح اولین کارخانه بریکت گرم ایران در مجتمع صبا فولاد خلیج‌فارس
اولین کارخانه بریکت گرم ایران در مجتمع صبا فولاد خلیج‌فارس با ظرفیت تولید یک و نیم میلیون تن در سال با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.
رئیس‌جمهور دیروز با حضور در مجتمع صبا فولاد خلیج‌فارس، ضمن افتتاح فاز نخست این مجموعه از قسمت‌های مختلف فعالیت در کارخانه تولید آهن اسفنجی(بریکت گرم) بازدید و با توضیح مسئولان در جریان چگونگی روند احداث و تولیدات این کارخانه قرار گرفت.
** شرق ۹۶/۱۲/۱۰
*  هیچ‌کس نباید خود را بالاتر از قانون بداند
اسحاق جهانگیری در همایش روز وکیل که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد مثل کانون وکلا که به فضل الهی یک دوره حیاتی بلند دارند، از یک انباشت تجربه برخوردار هستند که می‌توانند در توسعه و پیشرفت کشور نقش مهمی داشته باشند.
او گفت: باید قانون حاکمیت پیدا کند. هیچ‌کس نباید خود را بالاتر از قانون بداند و چه کسی بهتر از وکلا که به این موضوع کمک کنند.
*  احتمال سفر محمد بن سلمان به عراق
یک روزنامه قطری فاش کرد، پیش‌بینی می‌شود یک مسئول عالی‌رتبه عربستانی ماه آتی میلادی به عراق سفر کند؛ منابعی در پارلمان عراق نیز احتمال دادند که این مسئول همان ولیعهد عربستان باشد.
** ایران ۹۶/۱۲/۱۰
*  ایران بر سر قدرت دفاعی خود با هیچ کس مذاکره نخواهد کرد
رئیس جمهوری دیروز در سومین سفر استانی خود در دولت دوازدهم به استان مرزی هرمزگان، خطاب به کشورهای منطقه خواستار تشکیل اتحادیه منطقه‌ای در زمینه اقتصاد، انرژی و گردشگری و آغاز گفت‌و گوهای امنیتی منطقه‌ای شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در کنار این رویکرد منطقه‌ای، خطاب به قدرت‌های فرامنطقه‌ای هم تأکید کرد که برای قدرت دفاعی خود مذاکره نخواهیم کرد. وی از همسایگان ایران در خلیج فارس خواست اجازه ندهند دیگران آنان را اغفال کرده پشت سر آنان شعار دهند.
*  امریکا ایران را تهدید خود در خاورمیانه می‌داند
ژنرال «جوزف ووتل»، فرمانده ارشد نظامی امریکا در خاورمیانه در سخنانی ایران را بزرگ‌ترین تهدید درازمدت [منافع امریکا و متحدانش] در منطقه خاورمیانه دانست. این ژنرال امریکایی با ادعای اینکه ایران با تجهیز حوثی‌های یمن به موشک‌های کروز ساحل به دریا امنیت تنگه باب المندب را مورد تهدید قرار داده، برنامه موشکی ایران را خطری دیگر برای منافع امریکا و متحدانش در منطقه عنوان کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۱۰
*  نقش ایران را برای تحقق صلح در خاورمیانه ارج می‌نهیم
رییس جمهور بلغارستان در دیدار وزیر امور خارجه ایران با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه گفت: از نقش ایران در منطقه حساس و پر تنش خاورمیانه و تلاش برای ثبات سازی و صلح در منطقه حمایت می‌کنیم و آن را ارج می‌گذاریم.
رومن رادف ضمن ابراز خشنودی از سفر محمدجواد ظریف به بلغارستان با تاکید بر توسعه مناسبات افزود: ایران کشور بسیار مهمی در منطقه است و ما برای روابط با آن اهمیت زیادی قائل هستیم.
وی افزود: تقویت روابط اقتصادی با ایران از اولویت‌ها و در این زمینه لازم است موانع تجاری برداشته و راه‌های ترانزیتی تقویت شود.
*  اوضاع در یمن فاجعه‌بار است
جان کینگ مدیر بخش عملیات امدادرسانی سازمان ملل هشدار داد، شرایط زندگی در یمن فاجعه‌بار است و پس از سه سال جنگ و خطر روبه رشد قحطی و وبا، اوضاع بدترین بحران انسانی جهان وخیم‌تر شده است.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۱۰
*  خودداری شرکت‌های سوخت‌رسانی آلمان از تأمین سوخت هواپیمای وزیر امورخارجه ایران پس از اجلاس امنیتی مونیخ
رسانه‌های آلمان روز چهارشنبه گزارش دادند شرکت‌های سوخت‌رسانی فرودگاه شهر «مونیخ» به‌بهانه رعایت تحریم‌های آمریکا از تأمین سوخت برای هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایران خودداری کردند. وبگاه «دویچه‌وله» گزارش داد پیش از آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ، شرکت‌های نفتی فرودگاه این شهر حاضر به سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایران نبودند و با دخالت وزارت دفاع و خارجه آلمان بود که جلوی یک رسوایی گرفته شد. بعد از امتناع شرکت‌های نفتی از سوخت‌رسانی به هواپیمای وزیر امور خارجه ایران، وزارت امور خارجه آلمان از وزارت دفاع کمک خواسته و دولت مجبور شده با تانکرهای سوخت‌رسان ارتش این اقدام را انجام دهد.
*  دومین نامه کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیس‌جمهور ارسال شد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نامه دوم کمیسیون درباره سوال از رئیس‌جمهور برای روحانی ارسال شده تا در مدت یک هفته، نمایندگان وی برای حضور در مجلس معرفی شوند. محمدرضا پورابراهیمی درباره ارجاع نامه «سوال دوم نمایندگان از رئیس‌جمهور» به کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: هیأت‌رئیسه مجلس نامه سوال دوم از رئیس جمهور را به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده است.
** جوان ۹۶/۱۲/۱۰
*  سناتورهای آمریکا خواستار افزایش ۳۸ میلیارد دلاری کمک نظامی به اسرائیل شدند
سناتور «لیندسی گراهام» عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا و «کریس کونز» عضو دموکراتیک کمیته روابط خارجی سنا خواستار افزایش کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شدند.
این سناتورها که روز سه‌شنبه از سفری به سرزمین‌های اشغالی بازگشتند، خواستار افزایش ۳۸ میلیارد دلاری کمک نظامی آمریکا به تل‌آویو شدند.
این سناتورهای آمریکایی تصریح کردند که در صدد افزایش ۳۸ میلیارد دلاری کمک نظامی واشنگتن به رژیم صهیونیستی در بازه ۱۰ ساله هستند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۱۰
*  تلاش بغداد برای بهبود روابط ایران و عربستان است
«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق در پاسخ به این سئوال که آیا عراق می‌تواند نقش میانجی‌گر در روابط بین ریاض و تهران ایفا کند، گفت: «قطعا بله، ما روابط خوبی با سوریه و ترکیه از یک‌طرف، و با ایران و عربستان سعودی از طرف دیگر داریم. ما برای ایجاد همگرایی میان این طرف‌ها تلاش کردیم و همچنان اقداماتی در این‌ راستا صورت می‌دهیم. روابط مستحکمی که عراق با هر یک از این کشورها دارد، ضرورت تلاش برای نزدیک کردن آنها و برطرف کردن تنش‌های موجود را ایجاب می‌‌کند.»
** رسالت ۹۶/۱۲/۱۰
*  حجاب از مسلمات اسلام است مسئولان برای حفظ آن تلاش‌کنند
آیت الله العظمی نوری همدانی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع حجاب پرداختند و گفتند: نکته ای در روزهای گذشته درباره حجاب بیان کردیم و منظور ما این بود که امر به معروف باید به صورت عملی در جامعه پیاده شود.ایشان اظهار داشتند: حجاب در قرآن، روایات و سیره اهل بیت(ع) آمده و از مسلمات اسلام است و ارزشی است که لازم است عملیاتی شود. ایشان ابراز داشتند: باید حجاب اسلامی مانند سایر احکام اسلام در جامعه عملی شود و کسانی که مسئولند و قدرت دارند، برای حفظ و عملیاتی شدن پوشش و حجاب اسلامی در کل مملکت تلاش کنند.
*  این سخن که علم دینی و غیردینی ندارد در علوم انسانی درست نیست
آیت الله سبحانی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: اینکه برخی افراد معتقد هستند علم، علم است و اسلامی کردن علم انسانی معنا ندارد دلیل ضعیفی دارد.وی با تأکید بر اسلامی سازی علوم انسانی افزود: علم شامل علوم تکوینی مانند علوم تجربی و علوم انسانی است؛ علوم تکوینی مانند فیزیک و ریاضیات و شیمی تابع قوانین طبیعی است و برای فرد مؤمن و کافر تفاوتی ندارد.این استاد برجسته حوزه ادامه داد: این که برخی می‌گویند علم، علم است تنها در علوم تجربی درست است البته آن هم در احکام آن وگرنه آن هم وابسته به عالم بالاست.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۱۰
*  بازگشت ۱۵۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان
سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از بازگشت ۱۵۰۰ میلیارد تومان از رقم اختلاس‌شده به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد. حسین مقصودی با اشاره به پرونده مالی صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های مثبت مجلس دهم که از فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی کلید خورد، برخورد با فساد پیچیده روی داده در صندوق ذخیره فرهنگیان بود که با اقدام رو به جلوی مجلس از توسعه و ادامه این فساد بزرگ جلوگیری شد.
*  تروریست‌ها تلاش کردند اسلام را تفکر خشن معرفی کنند
رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: آنچه گروه‌های تروریستی تحت لوای اسلام در سوریه و عراق انجام دادند یک حرکت ضد اسلامی‌بود تا اسلام را در چشم دشمنان به عنوان یک تفکر خشن و بی رحمانه جا بیندازند و کشورهای اسلامی‌را به عنوان کشورهای غیرمتمدن و به دنبال حرکات ضدبشری معرفی کنند. سید کمال خرازی ‌در دیدار عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه و جمعی از علمای سوری افزود: تکفیری‌ها با اقدامات تروریستی در منطقه آبروی اسلام را در جهان بردند و ما باید از چنین حرکات خشن و خطرناک جلوگیری کنیم.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۱۰
*  پیروزی نهایی در سوریه نزدیک است
دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با هیات سوری به ریاست محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه ضمن خوشامدگویی گفت: «روابط ما و سوریه برادرانه و مثال‌زدنی است، امیدواریم این روابط مستحکم‌تر شود.»
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: «امیدواریم که سوریه بتواند بر دشمنان ظالم که از خارج از مرزهای سوریه وارد این کشور شده‌اند غلبه کند و ان‌شاءا… پیروزی نهایی نزدیک است.»
** آرمان ۹۶/۱۲/۱۰
*  انهدام دو شبکه بین‌المللی‌قاچاق
وزارت اطلاعات از انهدام دو شبکه بین المللی قاچاق مواد مخدر در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان‌(عج) خبر داد.اعضای این شبکه از مرزهای سیستان و بلوچستان و مناطق کویری وارد کشور شده بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و در دو عملیات، باندهای سازمان یافته و مسلح قاچاق منهدم شدند. در این عملیات‌ها بیش از دو تن مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش و چهار قبضه سلاح جنگی از سوداگران مرگ کشف و ضبط و ۴ نفر دستگیر شدند.
*  اتهام به ایران عمق وقاحت آمریکا و متحدانش است
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مطرح شدن قطعنامه ضد ایرانی در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل با ادعای واهی ارسال سلاح از سوی ایران به یمن گفت: آنچه شب گذشته در شورای امنیت سازمان ملل رخ داد، نمایشی زشت و در راستای حمایت از کشور تجاوزگر به یمن بود. وزیر امور خارجه ایران در فرودگاه بلغارستان در پاسخ به پرسشی در رابطه با تلاش اخیر آمریکا و هم‌پیمانانش در جلسه شورای امنیت جهت محکوم کردن ایران به بهانه واهی ادعای سلاح از سوی ایران به یمن تصریح کرد: آنچه که ایالات متحده آمریکا با کمک برخی کشورها در ارتباط با این قطعنامه انجام داد، نشان‌دهنده عمق وقاحت آنهاست.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۱۰
*  کابینه اسرائیل با حمله نظامی به ایران موافقت نمی‌کند
تحلیلگران رژیم صهیونیستی با اشاره به مواضع اخیر نتانیاهو در نشست مونیخ مبنی بر حمله نظامی به ایران به عدم آمادگی این رژیم و تبعات خطرناک و کابوس‌وار هر تحرک تل آویو ضد تهران اشاره کرده اند.
«بن کاسبیت» تحلیلگر کهنه کار اسرائیلی به نقل از منابع سیاسی عالی رتبه در تل آویو اعلام کرد که کابینه اسرائیل با عملیات نظامی ضد ایران در مرحله آتی که اهداف اسرائیلی مورد هدف قرار گیرند مشابه ورود پهپاد، موافقت نخواهد کرد.
*  ادعاهای وزیر خارجه عربستان علیه ایران بی اساس است
‘ایلدر ممدوف’، مسوول هیات های پارلمان اروپا در روابط بین پارلمانی با ایران، عراق و شبه جزیره عرب گفت که ادعاهای وزیر خارجه عربستان درباره ایران، بی اساس و مبتنی بر هیچ مدرک مستدلی نیست.ممدوف در مقاله منتشر شده در وبلاگ ‘لوبلاگ’ متعلق به روزنامه نگار آمریکایی نوشت: برخی ادعاها به قدری بدون هیچ چالشی تکرار می شوند که در نهایت، به بخشی از خرد متعارف تبدیل می شوند. یکی از این موارد این ادعاست که قانون اساسی ایران صدور انقلاب اسلامی را مجاز می داند و جمهوری اسلامی را مسوول حفاظت از مسلمانان شیعه در سراسر جهان محسوب می کند.’عادل الجبیر’، وزیر خارجه عربستان، در کمیته امور خارجی پارلمان اروپا و کنفرانس امنیتی مونیخ و موارد دیگر به طرح این ادعاها پرداخت.
** قدس ۹۶/۱۲/۱۰
*  بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران
ایالات متحده و سه کشور اروپایی، در بیانیه‌ای مشترک، با اشاره به گزارش سازمان ملل، عدم پایبندی ایران به تحریم‌های تسلیحاتی یمن را محکوم کرده‌اند. این بیانیه یک روز پس از آن منتشر شده که روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ بریتانیا در مورد یمن و ایران را وتو کرد.
آلمان، بریتانیا، فرانسه و آمریکا، در بیانیه خود با اشاره به گزارش کارشناسان سازمان ملل، گفته‌اند، اقدامات ایران تهدیدی جدی را متوجه صلح و ثبات در منطقه کرده‌ است.
آمریکا و متحدان اروپایی آن در بیانیه روز سه‌شنبه خود، از ایران خواسته‌اند «فورا هر اقدامی که ناسازگار با قطعنامه شورای امنیت و یا در نقض آن است را متوقف کند.»
*  توکل به خدا رمز موفقیت سازمان اطلاعات سپاه است
آیت الله جوادی آملی در دیدار با رئیس و معاونان سازمان اطلاعات سپاه، رمز موفقیت این سازمان را توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین دانست.
وی افزود: انشاءالله این خون‌های پاکی که ریخته شده است، ثمر خواهد داد. این شهدا، خیلی زحمت کشیدند و امکان ندارد که خدا اینها را رها کند. قرآن کریم می‌فرماید؛ اگر پیشنهاد سازش به شما دادند، شما استقبال نکنید، “فلا تَهنوُا وَتَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ و اَنتُم‌الاَعلَون”، چرا؟ چون “وَالله مَعَکُم”، چون “ولَن ‌یَتِرَکُم اَعمالَکُم”. چون کار کردید، خون دادید و شهید دادید؛ ما شما را تنها نمی‌گذاریم. خداوند صریحاً می‌فرماید که شما پیروزید.
** خراسان ۹۶/۱۲/۱۰
*  راهبر جدید سپاه؛ استفاده بیشتر از پهپاد و بالگرد در عملیات زمینی
فرمانده کل سپاه روز گذشته از حرکت ایران به سمت استفاده بیشتر از پهپاد و بالگرد در عملیات‌های نیروهای زمینی سپاه خبر داد. سرلشکر جعفری این مطلب را در حاشیه رونمایی از برخی تجهیزات نظامی تازه از جمله موشک ضدزره آذرخش اعلام کرد.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه افتتاح مراکز بالگردی هوانیروز سپاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمتر از دو سال است که تصمیم گرفته شد نیروی زمینی سپاه به بالگرد مجهز شود و یگان بالگردی داشته باشد.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۱۰
*  تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها
محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به اینکه متقاضیان استیضاح وزیر راه و شهرسازی، گام بعدی پس از استیضاح را تفکیک این وزارتخانه به دو وزارتخانه «راه» و «مسکن و شهرسازی» می‌دانند، گفت: این گفته صحیح است و ما در کمیسیون عمران به این تفکیک رای مثبت دادیم چراکه وزارت راه و شهرسازی بسیار عریض و طویل است و لازم است حتما نسبت به تفکیک آن اقدام عاجل صورت گیرد.
** شهروند ۹۶/۱۲/۱۰
*  به تنهایی نمی‌توانیم به مطالبات مردم پاسخ دهیم
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در نشستی با حضور جمعی از فعالان سیاسی استان هرمزگان با تأکید بر این‌که اعتقاد ما بر این است که باید از افراد همفکر و همسو در دولت استفاده شود، افزود: ما به تنهایی نمی‌توانیم به مطالبات مردم پاسخ دهیم، مگر این‌که در هر دستگاه اجرایی یک تیم همسو و همفکر با دولت تشکیل شود. دولت یعنی همه کسانی که به نوعی در سراسر کشور ماموریت دارند که وعده‌های رئیس‌جمهوری و سیاست‌های دولت را اجرا کنند و باید از افراد همسو با دولت درحد توانایی آنها در این راستا استفاده کنیم.
*  با تخلفات بخش اقتصادی هوشمندانه برخورد کنیم
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در یازدهمین جلسه شورای اداری استان افزود: کم‌کاری‌ها و فراری‌دادن سرمایه‌ها، بازی درون زمین دشمن است و باید برای جلوگیری از فرار سرمایه‌های کشور با تخلفات بخش اقتصادی به صورت هوشمندانه برخورد کرد.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۱۰
*  حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور: مهمترین وظیفه دستگاه قضایی که باید در جامعه مورد اهتمام باشد امنیت است. امنیت به دلیل اینکه به شدت مورد هدف دشمن است و تحقق آن مستلزم همدلی و مشارکت مجموعه دستگاه‌ها است از اهمیت بالایی برخوردار است و در واقع با کوتاهی هر دستگاهی امنیت مردم در خطر می‌افتد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آمریکا از هیچ قدرتی در دنیا به اندازه ایران وحشت ندارد
واحد مرکزی خبر/ آیت الله جنتی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ملت و نظام ایران ازجانب دشمنان تحت فشارهای زیادی قرار داشتند، خاطرنشان کرد: با وجود این فشارها و توطئه ها، ملت ایران توانست در همه عرصه‌ها پیشرفت کند و در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات رسانی، علمی و نظامی در همه نقاط کشور به ویژه در روستاها، خدمات رفاهی برای مردم ایجاد نماید. وی با اشاره به کارشکنی‌های امریکا علیه ملت و نظام ایران اظهار داشت: وحشتی که امروز امریکا از ایران اسلامی و رهبر معظم انقلاب دارد از هیچ قدرتی در دنیا ندارد و نقشه‌های شومی در خاورمیانه داشت که ایران مانع اجرای آنها شد.
فرمایشات رهبر انقلاب نقشه راه اقتدار ملی است
رسا/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که بیانات و فرمایشات رهبرمعظم انقلاب همواره راهگشا بوده و توطئه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند، گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب نقشه راه اقتدار ملی، برون رفت از مشکلات، ایجاد عزم و اراده و امید ملی برای رشد، شکوفایی و تعالی است. وی افزود: لزوم اجماع ملی در برابر دشمنان انقلاب و مثلث شوم آمریکایی صهیونیستی و کشورهای مزدور منطقه که از توطئه علیه کشور حمایت می‌کنند مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، اجماع ملی بین مسؤولان و نخبگان و مردم برای برطرف کردن نقاط ضعف و حل مشکلات پیش روی جامعه نیازمند عزم جدی و برنامه ریزی دقیق است.
منشور گفت‌وگوی سیاسی به همه استانداران ابلاغ شد
ایسنا/معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه هفته گذشته منشور گفت و گوی سیاسی توسط وزیر کشور به همه استانداران ابلاغ شد گفت: باید همه کمک کنیم تا جامعه را به سوی فرهنگ گفت و گو سوق دهیم. اسماعیل جبارزاده طی سخنانی در همایش فصلی خانه احزاب اظهار کرد: ما در منشور گفت‌وگوی سیاسی به دنبال ایجاد رابطه تعریف شده و مستمر بین دولت و احزاب، تشکل‌های سیاسی و صنفی هستیم. در این منشور به استانداران تاکید شده است که اقدام به تاسیس و تقویت خانه احزاب و خانه سمن‌ها در استان‌ها کنند.
واشنگتن تا تکمیل جنگ علیه داعش در سوریه می‌ماند
فارس/ سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد خروج واشنگتن از سوریه بستگی به شرایطی دارد که مهم‌ترین آن، تکمیل جنگ علیه داعش است. «ایریکا چیوسانو» اعلام کرد، نبرد علیه داعش هنوز ادامه دارد و به همین دلیل ما به حمایت خود از نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه می‌دهیم. وی سپس مدعی شد: آمریکا متعهد به شکست داعش و آزادی ملت سوریه از تروریسم است و ما از قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در سوریه حمایت می‌کنیم.
روسیه: درجنگ با کره شمالی میلیون‌ها نفر کشته می‌شوند
 ایرنا/ وزیر امور خارجه روسیه نسبت به پیامدهای بکارگیری نیروی نظامی علیه کره شمالی از سوی آمریکا هشدار داد و گفت که براثر این جنگ صدها هزار یا میلیون‌ها نفر کشته می‌شوند. «سرگئی لاوروف» با بیان این مطلب افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها اعلام کرده است که در صورت لزوم از گزینه نظامی در مقابل کره شمالی استفاده خواهد کرد. بارها این گونه سخنان در آمریکا و روسیه و برخی کشورهای دیگر مورد ارزیابی قرار گرفته و اعلام شده است که سناریوی نظامی علیه کره شمالی به فاجعه انسانی منجر خواهد شد.
ثبت‌ سفارش کالا با دلار آمریکا ممنوع شد
تسنیم/ با ابلاغیه بانک مرکزی ثبت سفارش واردات کالا با دلار آمریکا ممنوع شد. بانک مرکزی در اواخر بهمن ماه سال جاری از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد در ارتباط با تحریم‌های دلاری ثبت سفارش با دلار آمریکا ممنوع شود. بر همین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس درخواست بانک مرکزی اقداماتی را در این خصوص در دستور کار قرار داد و اعلام کرد که با این پیشنهاد موافق است. بنا بر این با پیشنهاد و درخواست بانک مرکزی در سامانه جامع تجارت اعلام شد که از «چهارشنبه ۹ اسفند ۹۶»، ثبت‌سفارش با نوع ارز «دلار آمریکا» امکان‌پذیر نیست.
اسرائیل، نگران انفعال آمریکا در مقابله با ایران در سوریه است
فارس/ در حالی که حمایت‌های بی چون و چرای دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف ادامه دارد، یک فعال رسانه‌ای در سرزمین‌های اشغالی طی یادداشتی در رسانه آمریکایی از نگرانی این رژیم از انفعال واشنگتن علیه ایران در سوریه سخن گفته است. بنا بر گفته خبرنگار ارشد کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، یک «ناامیدی» در تل‌آویو بابت فقدان عمل و اقدام آمریکا علیه ایران در سوریه وجود دارد و در جلسات پشت درهای بسته و محرمانه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی این نگرانی، مکرر مطرح شده است.
حبس برای یک فعال حقوق بشر عربستان به دلیل انتقاد از جنگ یمن
مهر/ گروه‌های مدافع حقوق بشر عربستان از محکوم شدن یک فعال حقوقی به ۶ سال حبس به اتهام انتقاد از حضور عربستان در یمن و برخی اقدامات امنیتی رژیم سعودی خبر دادند. عیسی النخیفی به اتهام انتقاد از حکومت عربستان در شبکه‌های اجتماعی محاکمه شده است. در همین حال روزنامه عکاظ عربستان بدون ذکر نام این فعال حقوقی نوشت: متهم از حضور عربستان در یمن و برخی اقدامات امنیتی حکومت انتقاد کرده و به دولت و دستگاه قضا توهین کرده است.
نقش آفرینی آمریکا در جنگ یمن، مغایر با قانون اساسی است
مهر/ سناتور دموکرات آمریکا با انتقاد شدید از نقش آفرینی واشنگتن در جنگ یمن، از تهیه پیش نویس قطعنامه ای خبر داد که خواستار پایان یافتن حمایت آمریکا از عربستان سعودی در این جنگ خانمانسوز است. سناتور برنی سندرز با اشاره به این واقعیت که «هر ده دقیقه، یک کودک کمتر از پنج سال در یمن به عللی کاملاً قابل پیشگیری جان خود را از دست می‌دهد»، نوشت: «آنچه که شمار اندکی از مردم آمریکا می‌دانند، این است که ارتش آمریکا با کمک به یک طرف این تعارض [عربستان سعودی] در بمباران شهروندان بیگناه یمن، به وخیم تر شدن این بحران دامن می‌زند».
حمایت متملقانه جانسون از ولیعهد سعودی
واحد مرکزی خبر/ بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در یادداشتی در روزنامه تایمز لندن از اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در دنبال کردن اصلاحات حمایت کرد و وی را شایسته حمایت دانست(!) جانسون در ادامه با چاپلوسی به تعریف و تمجید از ولیعهد سعودی پرداخت و نوشت: از هشت ماه پیش که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان شده است، عربستان سعودی دقیقاً همان اصلاحاتی را در پیش گرفته که ما همواره از آن حمایت کرده ایم. ممنوعیت رانندگی زنان لغو شده است. تفکیک جنسیتی کاهش یافته است. وی در ادامه مدعی شد: امروز انگلیس و عربستان سعودی با یکدیگر همکاری می کنند تا مقابل رفتار مخرب ایران در منطقه خاورمیانه بایستند و جنگ یمن را به پایان ببرند.
ایران امن ترین کشور برای سرمایه گذاری خارجی است
 ایرنا/ معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در ایران ریسک ندارد، گفت: ایران امن ترین کشور برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و سرمایه گذاران در امنیت کامل با طرف‌های ایرانی قرارداد بسته و مشارکت بلند مدت دارند. حسین علی امیری افزود: بعد از به نتیجه رسیدن برجام و مذاکرات هسته ای شاهد رونق در کشور شدیم و اکنون سرمایه گذاری‌های مختلفی در ایران در حال شکل‌گیری است و هر روز شاهد حضور شرکت‌های اقتصادی و بین‌المللی در کشورمان هستیم.
هوانیروز قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه را دارد
 ایرنا/ امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه هوانیروز جمهوری اسلامی ایران متعلق به دنیای اسلام است، گفت: هوانیروز جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون روند پیشرفت بسیار خوبی را طی کرده است به نوعی که امروز قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *