خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۰۹

  • تجلیل رئیس جمهور از رشادت‌های سردار سلیمانی
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: اگر فردی در ملأعام اقدام به بی‌حجابی کرد “مردم و حکومت” باید با آن برخورد کنند
  • آیت الله مظاهری: مسؤولان برای حل ‌آسیب‌های اجتماعی چاره اندیشی کنند
  • حجت الاسلام والمسلمین کعبی: تحریم‌های آمریکا تاثیری در روحیه جهادی رزمندگان مقاومت ندارد
  • حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی : حفظ ارزش‌های متعالی جز از طریق مساجد امکان‌پذیر نیست
  • فرمانده انتظامی تهران بزرگ: هنجارشکنی‌ در مورد حجاب با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهد شد

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۹
*  انتقاد ایران از عملکرد غیرسازنده انگلیس
سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه شکست قطعنامه ضدایرانی را نشانه دیگری از انزوای آمریکا در صحنه بین‌المللی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
معاون سیاسی وزیر خارجه در جمع خبرنگاران گفت: مغرضانه بودن این اتهامات در نحوه تنظیم گزارش کارشناسی کمیته تحریم یمن در شورای امنیت کاملا روشن بود.
وی افزود: کمیته تحریم شورای امنیت حتی قبل از این که برای بررسی و استماع حرفهای ما به ایران سفر کنند، قضاوت خود را داشتند و میزان تأثیرگذاری دیگران در این گزارش مشخص بود.
** همشهری ۹۶/۱۲/۹
*  اعلام زمان سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران
وزیر خارجه فرانسه گفت: باید با ایران مذاکراتی آغاز شود و من به دستور رئیس جمهور فرانسه برای گفتگو با ایران به تهران سفر می‌کنم. ژان لودریان خاطرنشان کرد: فرانسه به اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران متعهد باقی می‌ماند و ما این موضوع را به آمریکا نیز اعلام کرده‌ایم اما اقداماتی باید در راستای کاهش خطر برنامه موشکی ایران برای امنیت انجام شود. سفارت فرانسه در ایران اعلام کرد که لودریان ۱۴ اسفند به ایران سفر می‌کند. لودریان قرار بود دی ماه به تهران بیاید اما بعد از وقوع ناآرامی در برخی شهرهای ایران در دی ماه این سفر به تعویق افتاد.
** کیهان ۹۶/۱۲/۹
*  مشکلات کشور نتیجه زاویه گرفتن مسئولان از گفتمان امام و رهبری است
متولی آستان قدس رضوی گفت: مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی در بخش‌هایی است که مدیران کشور با گفتمان‌های امام و رهبری زاویه گرفتند.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای از دوران علمای دینی فقه حکومت نمی‌کرد، گفت: آنچه حوزه‌های ما را تهدید می‌کند نگاه سکولار از نوع الهادی و نگاه سکولار از نوع معنوی نیست چون الهاد هیچ زمانی حوزه ما را تهدید نمی‌کند و تمام مباحث ما حول محور توحید است و عرفان‌های کاذب هم نمی‌تواند تهدیدی برای حوزه‌های علمیه باشد و سکولاریسم از نوع اجتماعی است که حوزه را تهدید می‌کند.
*  هنجارشکنی‌ در مورد حجاب با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهد شد
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه دستگیری ۲۴۱ تن از اراذل و اوباش تهران توسط پلیس، از برخورد قاطع با هنجارشکنی‌ها در مورد حجاب خبر داد.
سردار حسین رحیمی در پاسخ به سوالی درباره تصاویر منتشر شده از هنجارشکنی برخی دختران در نقاط مختلف تهران، اظهار داشت: رعایت شئونات اسلامی در جامعه اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به شهروندان واجب و لازم است. اینکه برخی دست به هنجارشکنی و چنین اقداماتی بزنند قطعا با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهند شد.
** شرق ۹۶/۱۲/۹
*  دولت موافق بازگرداندن اموال نامشروع مسئولان است
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت دوازدهم در نشست خبری: تصمیم دولت این است که عموم مردم یارانه دریافت کنند؛ مگر اینکه احراز شود کسی پردرآمد یا ثروتمند است.
– هفت‌هزار‌میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق اختصاص داده‌ایم و هم‌زمان به دنبال ایجاد بیش از یک‌میلیون و ٣٣‌هزار فرصت شغلی هستیم که برای این هدف ١٢ برنامه در نظر گرفته‌ایم و قرار است در حد ٧٣‌هزار و ۴٠٠‌میلیارد تومان برای دستیابی به این هدف سرمایه‌گذاری شود.
– ‌تورم همچنان تک‌رقمی است.
– ‌پرداخت حقوق‌ها را از ١۵ اسفند آغاز می‌کنیم.
– ‌متعهد به رفع مشکلات بیمه سلامت هستیم.
– موافق اعاده اموال نامشروع مسئولان هستیم.
– تاکنون حدود ٩٣ درصد از آنچه با سازمان مالیات توافق کرده‌ایم وصول شده و دستگاه مالیاتی کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد.
** ایران ۹۶/۱۲/۹
*  تجلیل رئیس جمهوری از رشادت‌های سردار سلیمانی
رئیس جمهوری در پیامی به همایش ادبی سوختگان وصل «سلام سردار»، از تلاش موفق و خدمات ماندگار سردار سلیمانی ، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کرد.
در بخشی از این پیام آمده است:
سردار پرافتخار اسلام و مجاهد فی سبیل الله، سرلشکر قاسم سلیمانی، در برهه‌ای بسیار حساس از تاریخ ایران و جهان با مجاهدتی غرورآفرین و اخلاصی ناب در راه دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان به حمایت مردم و ارتش عراق و سوریه برخاست، تا شجره خبیثه داعش ریشه‌کن شود که موجب خدمتی بزرگ به ملت‌های منطقه و بشریت شد.
*  پیشنهاد دوباره طالبان برای مذاکره مستقیم صلح با امریکا
روز گذشته طالبان در اطلاعیه‌ای که تحت عنوان «دفتر سیاسی طالبان برای آسیای جنوبی و مرکزی» منتشر شده، نسبت به مذاکره با واشنگتن اظهار آمادگی کرد. این گروه شبه نظامی با تأکید بر اینکه مسأله افغانستان با جنگ و راهکار نظامی حل نمی‌شود، خواستار حل صلح‌آمیز مسأله افغانستان از طریق دفتر قطر در یک نشست مستقیم و رودررو شد. دومین درخواست طالبان برای گفت‌و‌گو با واشنگتن طی یک ماه گذشته پس از آن مطرح می‌شود که «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، هفته گذشته اعلام کرد که درهای مذاکرات صلح به روی طالبان باز است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۹
*  ترامپ می‌داند با پاره‌کردن برجام چه هزینه‌ای باید پرداخت کند
وزیر امور خارجه کشورمان در جمع ایرانیان مقیم بلگراد تاکید کرد: همه ما مدیون مردم ایران هستیم چرا که این مردم بودند که جمهوری اسلامی ایران را در منطقه قدرتمند کردند.
محمد جواد ظریف در بخشی از سخنان خود در این جمع گفت: امروز در غرب و آمریکا می‌گویند ایران نفوذ زیادی پیدا کرده است. همه اینها جز در سایه مقاومت و حمایت مردم بدست نیامد.
وزیر امور خارجه در مورد برجام نیز گفت: کسی که اولویت اولش پاره کردن برجام بود و آنرا بدترین توافق تاریخ آمریکا می‌داند، یکسال و دو ماه است هنوز نتوانست به این کار دست بزند و می‌داند چه هزینه‌ای باید پرداخت کند.
*  برجام روابط علمی تهران-برلین را تقویت کرده است
سفیرآلمان درایران با اشاره به اهمیت همکاری‌های علمی میان دو کشور گفت: از زمان رسیدن به توافق هسته‌ای روابط علمی و رفت و آمدهای تهران- برلین تقویت شده است.
میشائیل کلور برشتولد به سابقه دیرینه همکاری‌های علمی دو کشور اشاره کرد و گفت: روابط دو کشور در زمینه‌های علمی، فنی و آموزشی قدمتی ۱۰۰ ساله دارد که ایران و آلمان اولین مدارس علمی و فنی را در ایران تاسیس کردند.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۹
*  ۱۳۰۰ حساب اخلالگران ارزی بسته شد
دادستان تهران از انسداد ۱۳۰۰ حساب با مانده ۳۷ میلیارد تومان مربوط به اخلالگران بازار ارز خبر داد و گفت: گردش مالی این حساب‌ها ۶ هزار میلیارد تومان بوده است. عباس جعفری‌دولت‌آبادی درباره تعداد دستگیری متهمان و اخلالگران بازار ارز اظهار داشت: تاکنون ۲۷ نفر از اخلالگران بازار ارز از سوی پلیس و وزارت اطلاعات به دادستانی معرفی و دستگیر شده‌اند.
*  واکنش انصارالله به وتوی قطعنامه پیشنهادی انگلیس
محمد‌علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن درباره قطعنامه پیشنهادی انگلیس برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه یمن در شورای امنیت و وتوی آن از سوی روسیه، موضع‌گیری کرد. وی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر درباره این مساله نوشت که وتوی این قطعنامه از سوی روسیه، شکست سیاسی برای دشمنی آمریکایی- سعودی است و آغازی بر حذف سلطه آمریکا بر پرونده یمن به شمار می‌رود، زیرا این مساله در شرایطی روی داد که کشورهای متجاوز به یمن طی یک سال کامل برای ارسال بقایای موشک یمنی به آمریکا و دعوت نمایندگان شورای امنیت برای تماشای آن و نیز تهیه گزارش ساختگی و غیر‌حرفه‌ای گروه به اصطلاح متخصص تلاش کردند.
** جوان ۹۶/۱۲/۹
*  فداکاری‌های سردار سلیمانی در عرصه‌های مختلف دفاع و مجاهدت عظیم است
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به همایش ادبی سوختگان وصل «سلام سردار»، از تلاش موفق و خدمات ماندگار فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کردند.
در پیام علی لاریجانی خطاب به این همایش ادبی آمده است: « ایشان از اوان جوانی برای حفظ انقلاب اسلامی به سپاه وارد شدند و به دفاع از کشور در دفاع مقدس ردای مجاهدت بر تن نمودند، تا امروز که به عنوان فرمانده سپاه قدس تروریست‌های نابکار را تار و مار کردند، یکسره در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب گام برداشتند و همیشه در صف مقدم مجاهدت در راه انقلاب، امام و رهبری بودند.» ‌در ادامه پیام رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح شده است: «امروز از انسانی دردمند و آشنا به مصالح کشور، خوش‌فکر و باهوش و دوراندیش، ستایش می‌شود که حق هم هست اما بعید است از همه تلاش‌های ارزشمند او برای انقلاب پرده‌برداری گردد، چرا که فداکاری‌های ایشان در عرصه‌های مختلف دفاع و مجاهدت عظیم است و تأثیرات خدمات او برای حال و آینده کشور جنبه راهبردی دارد.»
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۹
*  آغاز اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان
پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در ایروان پایتخت ارمنستان آغاز به کار کرد. در این اجلاس در بخش برق موضوعاتی همچون تسریع در تکمیل خط سوم انتقال برق ایران و ارمنستان بین ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه و ایجاد بستر تبادلات فصلی برق و انرژی بین دو کشور و منطقه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
*  باهنر به احمدی نژاد هشدار داد
محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اظهارات اخیر احمدی نژاد و نامه اخیر او اظهار کرد: یکی از تئوری‌های ایشان این است که همواره روی آنتن باشد. ایشان گاهی توهماتی دارد که در زمان ریاست جمهوری هم این توهمات را بیان می‌کردند و ما از ایشان سئوال می‌پرسیدیم ایشان پاسخ را موکول به آینده می‌کردند، امروز هم برای روی آنتن بودن اگر بخواهیم اصل نظام را زیر سئوال ببریم خوب نیست و ایشان باید در رفتار خود تجدیدنظر کنند.
** رسالت ۹۶/۱۲/۹
*  اقتدار صنعت نظامی دفاعی مرهون حضور قدرتمند دانشمندان ایرانی است
سردار محمدحسین سپهر در دومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان کرمانشاه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران جایگاه شانزدهم تولید علم و از نظر سرعت علم، مقام دوم دنیا را دارد.وی با اشاره به اینکه یک و نیم درصد دانش سرشار دنیا را دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌کنند، گفت: در طول چهار دهه از انقلاب اسلامی، بیشترین تحریم‌های کشور، تحریم علمی بوده است. معاون هماهنگ کننده ولی فقیه در سپاه برخورداری از دانش سرشار و قدرت امنیتی دفاعی را دو پایه قدرتمند برای هر جامعه دانست و بیان کرد: اقتدار صنعت نظامی دفاعی و امنیتی در نتیجه حضور قدرتمند دانشمندان ایرانی بوده است.
*  اجازه هیچ گونه تهدیدی را به دشمن نمی‌دهیم
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اجازه هیچ گونه تهدیدی را به دشمن نمی‌دهیم. امیر دریادار تورج حسنی‌مقدم در جمع کارکنان منطقه یکم نداجا گفت: اگر امروز درک بالایی از شرایط منطقه و کشور داشته باشیم در می یابیم که استکبار جهانی بیکار ننشسته و به دنبال جنگ افروزی و نا آرامی در منطقه است، بنابراین برای مقابله با هر نوع تهدیدی بایددست به دست هم داده و توان دفاعی و نظامی خود را ارتقاء دهیم.وی افزود: همانگونه که فرماندهی معظم کل قوا راهبرد کلی را برای ما مشخص فرموده و همواره بر آن تأکید دارند؛ همه ما بایستی ایستادگی، مقاومت و حضور در صحنه را سرلوحه امور خود قرار دهیم
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۹
*  لغو برجام بسیار خطرناک خواهد بود
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که خروج از برجام بسیار خطرناک خواهد بود. سرگئی لاوروف،وزیر خارجه روسیه گفت: لغو توافق هسته‌ای ایران بسیار خطرناک است. وی افزود: موضوع برجام باید با یکدیگر و با حضور ایران و با اجماع حل شود نه از طریق اولتیماتوم دادن.
*  انهدام باند داعش در اردن
سازمان اطلاعات اردن یک باند تروریستی را که برای اجرای اقدامات تروریستی در این کشور از جمله هدف قرار دادن بازرگانان اسرائیلی طرح‌ریزی می‌کرد، خنثی کرد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۹
*  طرح نو کمیته امداد برای اشتغال
سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در سی‌امین جلسه شورای عالی زکات گفت: «با مجوز مقام معظم رهبری بخشی از صدقه در قالب منابع قرض‌الحسنه برای اشتغالزایی مددجویان تحت‌حمایت اختصاص یافته است.» وی با اشاره به اینکه محل مصرف زکات جمع‌آوری شده مشخص شده است، گفت: «۶۰ درصد منابع مالی حاصل از زکات برای تامین مسکن، جهیزیه، ازدواج و درمان نیازمندان و ۴۰ درصد آن برای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود. وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری زکات گفت: «این پیام نشان‌دهنده آن است که مسئولان نسبت به زکات غافل بوده‌اند و باید توجه ویژه‌ای به این امر شود.»
** آرمان ۹۶/۱۲/۹
*  دومین سوال از رئیس جمهوری کلید خورد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از تهیه و تدوین دومین سوال از حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی درباره موسسات مالی با ۷۶ امضا خبر داد. حجت‌الاسلام مجتبی ذالنوری گفت: سوالی که با تلاش آقای وقف چی و بسیاری از دوستان تهیه و امضاء شد (که بنده هم جزء همان‌ها بوده و تا آخر هم خواهم بود)، با لابی آقایان دولتی به کمتر از پنجاه امضاء رسید -نصاب ۷۳ امضاء است- مجددا تلاش کردیم، امضا‌ها را افزایش دادیم و آن را به ۷۶ امضاء افزایش دادیم و در سیر قانونی رسیدگی قرار گرفت.
*  وارد گفت‌وگوی آبی شویم
رئیس همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلیتیک غرب آسیا با اشاره به اهمیت موضوع آب میان ایران و کشور‌های همسایه گفت: ما نمی‌خواهیم در این حوزه کار به قدرت سخت و نظامی بکشد و باید از قدرت نرم و دیپلماسی به یک تعامل مشترک برسیم. سردار سید یحیی صفوی با بیان اینکه ممکن است مساله کمبود منابع آبی به تعامل یا چالش میان کشور‌ها تبدیل شود، اظهار کرد: ما باید با کشور‌هایی مثل عراق و افغانستان و … در این خصوص وارد گفت‌وگو شویم. صفوی گفت: یکی از پروژه‌های مهم درخصوص آب منطقه، پروژه گات است که صهیونیست‌ها سرمایه گذاری قابل توجهی در آن کرده‌اند.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۹
*  بازگشت تروریست‌های اروپایی بزرگ‌ترین نگرانی اروپا است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بازگشت اتباع اروپایی گروه های تروریستی به کشورهایشان را بزرگ ترین نگرانی حال حاضر اروپا دانست و گفت: باید برای حل آن چاره جویی شود. علاالدین بروجردی در دیدار میودراگ وکوویچ رئیس کمیسیون قانون اساسی و عضو گروه دوستی پارلمانی مونته نگرو و ایران با اشاره به حمایت‌های ایالات متحده آمریکا از تروریسم در منطقه افزود: پدیده شوم تروریسم بزرگترین معضل بشریت در حال حاضر است و مبارزه با آن نیازمند عزم و اراده جدی همه کشورها است.
** قدس ۹۶/۱۲/۹
*  آمریکا نمی‌تواند ۴ وزیر خارجه داشته باشد!
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از جارد کوشنر، داماد رئیس جمهوری آمریکا و دو تن دیگر از مقامهای دولتی شامل نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد و هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی بابت تلاش برای مداخله در نقش وزیر امور خارجه با غضب سخن گفت. طبق این گزارش تیلرسون گفته است: ما نمی‌توانیم چهار وزیر خارجه داشته باشیم!
*  اسلام دینی کامل و تمدنی است
آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به اینکه اسلام دینی کامل و تمدنی است، عنوان کرد: تمدن اسلام در روزی بود که در سراسر جهان یک دانشگاه و یک دانشمند وجود نداشت، این دین اسلام بود که برای ما علم را به ارمغان آورد. وی در دیدار با حجت الاسلام نبوی مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه افزود: شاید برای برخی قابل باور نباشد که در قرآن و نهج‌البلاغه مطالبی در مورد قوه جاذبه، مسکون بودن کرات آسمانی و حرکات سیارات آسمانی وجود دارد، ولی امروزه آنها را به اسم کشفیات دانشمندان غربی گذاشته‌اند.
** خراسان ۹۶/۱۲/۹
*  پیشنهاد یک نماینده برای تشکیل دو مجلس
جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیشنهاد تعدادی از نمایندگان برای تشکیل دو مجلس در کشور خبر داد و گفت: با تشکیل دو مجلس یکی به قانون گذاری و دیگری به مشکلات و مسائل مردم می‌پردازد.
*  ادعای کشف فساد مالی در گمرک تهران
خبرگزاری تسنیم از کشف یک مورد فساد در گمرک تهران خبر داد. این خبرگزاری به‌نقل از منابع آگاه، اعلام کرد که به ‌واسطه پیگیری انجام‌شده توسط واحدهای نظارتی گمرک ایران و جلوگیری از دریافت و پرداخت چک‌های صادر شده که حدود ۲۲ میلیارد تومان است، حدود پنج میلیارد تومان که به‌واسطه اسناد خلاف واقع استرداد شده تاکنون به حساب گمرک عودت داده نشده است. در این زمینه پرونده متشکله برای تکمیل تحقیقات در اختیار ضابطان دادگستری قرار داده شده است.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۹
*  پادشاه عربستان سران ارتش خود را تغییر داد
به فرمان ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی افسران و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح از کار برکنار شدند تا یک تغییر نسل در چارچوب ارتش رخ دهد. در احکام جدید نیز یک زن برای اولین‌بار به مراتب عالیرتبه دولتی کشور رسیده است. این تغییرات شامل برکناری رییس ستاد مشترک ارتش، فرمانده نیروهای هوایی و زمینی ارتش و همچنین مقام‌های ارشد وزارت دفاع و وزارت داخلی عربستان سعودی می‌شود. گفته می‌شود این اقدامات در راستای سیاست‌های اصلاحی عربستان سعودی طبق وعده‌ای که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی داده صورت می‌گیرد.
*  برجام را به خطر نمی‌اندازیم
دیوید او سالیوان، سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن می‌گوید که این اتحادیه با بازگرداندن تحریم‌های رفع‌شده ایران ذیل توافق هسته‌ای، مخالف است و این کار را خلاف «حسن نیت» می‌داند. او سالیوان گفت: اتحادیه اروپا مخالف این است که تحریم‌های رفع‌شده، به بهانه‌های دیگر از جمله مساله موشکی، احیا شوند. به عقیده من، این کار موثر نخواهد بود. ما تحریم‌ها را به عنوان بخشی از یک معامله رفع کردیم و بر اساس حسن نیت، شما نمی‌توانید آن تحریم‌ها را بدون داشتن دلیل درخور بازگردانید.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۹
*  اگر مبارزه ما با داعش نبود امروز اروپا صحنه انفجار بود
سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی خواستار خروج ایران از عراق و سوریه هستند که ما را تحریم کردند. اگر مبارزه ما با داعش نبود امروز سراسر اروپا صحنه انفجار بود.
*  رژیم صهیونیستی فاجعه‌ای انسانی در غوطه شرقی به راه انداخته است
حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: رژیم صهیونیستی با به کارگیری گروه تروریستی جبهه النصره فاجعه‌ای انسانی را در غوطه شرقی به راه انداخته است و این به آن معناست که این رژیم می‌خواهد منطقه را بی ثبات نگه دارد، اما ایران اجازه نمی‌دهد که رژیم صهیونیستی امنیت غرب آسیا را به بازی بگیرد.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۹
*  فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: ما و اتحادیه عرب نگران اتخاذ اقدامات نسنجیده درباره روند صلح خاورمیانه به ویژه درباره قدس هستیم. ما حساسیت دینی را درک می‌کنیم که می‌تواند نظرات رادیکالی را تقویت کرده و مانع همزیستی مسالمت‌آمیز شود و درگیری را از سیاسی به دینی تبدیل کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اگر فردی در ملأعام اقدام به بی‌حجابی کرد “مردم و حکومت” باید با آن برخورد کنند
تسنیم / آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ، با اشاره به مسئله حجاب اجباری اظهار داشت: برخی کلمه اجبار را به‌غلط استعمال می‌کنند، اموری در اسلام داریم مانند دزدی، رشوه‌خواری و بی‌حجابی که ممنوع است، ما مأمور به ورود به زندگی خصوصی افراد نیستیم اما اگر فردی در ملأعام اقدام به انجام این امور ممنوع کند هم مردم و هم حکومت باید با آن برخورد کنند. وی با بیان اینکه اجباری نبودن حجاب مربوط به زندگی عمومی است، گفت: بی‌حجابی ازجمله اموری است که فرد وقتی اقدام به انجام آن می‌کند باید با او برخورد شود، «لا اکراه فی الدین» مربوط به اصول اعتقادی است که نمی‌توان عقاید باطنی انسان‌ها را تغییر داد اما رشوه‌خواری، دزدی و بی‌حجابی مربوط به اعمال انسان است.
مسؤولان برای حل ‌آسیب‌های اجتماعی چاره اندیشی کنند
رسا/آیت الله مظاهری در پیامی به همایش سیره ائمه اطهار(ع) با تأکید بر آموزه‌های رضوی، افزایش سن ازدواج و افزایش چشم‌گیر طلاق را از آسیب‌های بزرگ جامعه دانست وتصریح کرد: مسؤولان برای حل ‌آسیب‌های اجتماعی چاره اندیشی کنند.وی درادامه با تاکید برنیاز بشر به اخلاق و زندگی اخلاقی افزود:ضروری است برنامه‌ها و اقدامات تعلیمی و آموزشی در زمینۀ اخلاق خصوصاً اخلاق و هنر زندگی، در تمامی سطوح مختلف تعلیم و تربیت به نحو کاملاً دقیق و کار‌آمد، لحاظ و اجراء گردد؛و مجموعۀ مسئولان و دستگاه‌های حکومتی، در مقام اجراء و عمل و رفتار، اخلاق را پاس بدارند.
تحریم‌های آمریکا تاثیری در روحیه جهادی رزمندگان مقاومت ندارد
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی، با ارسال پیامی به دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء، نسبت به تحریم خصمانه کنگره آمریکا علیه این جنبش واکنش نشان داد.عضو جامعه مدرسین دراین پیام با اشاره به طرح لایحه تحریمی علیه نُجَباء در کنگره ایالات‌متحده تصریح کرد: هرقدر بیشتر از جانب دشمن متکبر آمریکایی مورد محاصره و آزار قرار بگیرید، یاری خداوند برای شما آشکارتر، فتح و پیروزی شما بزرگتر، عزت‌تان بیشتر و فرج نزدیکتر خواهد بود.
حفظ ارزش‌های متعالی جز از طریق مساجد امکان‌پذیر نیست
اختصاصی/حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در سومین نشست هم‌اندیشی هماهنگی فعالیت مساجد استان قم با اشاره به جایگاه ممتاز مسجد در فرهنگ دینی تصریح کرد:حفظ ارزش‌های متعالی معنوی و اخلاقی و گسترش آن در سراسر جهان جز از طریق مساجد امکان‌پذیر نیست. معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین درادامه به مأموریت انبیاء الهی مبنی بر تطهیر مساجد از هر گونه نشانه‌های شرک و آلودگی و زمینه‌سازی جذب اقشار گوناگون برای عبادت خداوند متعال اشاره کرد وگفت: مسجدمحوری در هر شهر و محل باعث کاهش مشکلات و زمینه‌ساز تربیت انسان‌های متعهد و جامعه‌ای وارسته خواهد شد.
اهل سنت هم به سیدحسن نصرالله افتخار می‌کنند
حوزه/ عضو هیئت تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: امروز چه شیعه و چه سنی به سید حسن نصرالله افتخار می‌کنند و اهداف مقاومت اسلامی در «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» خلاصه می‌شود، شیخ جمال‌الدین شبیب درادامه گفت: با طلوع اندیشه‌های امام راحل، وحدت در بین مسلمین اهمیت زیادی پیدا کرد و آنان به اهمیت وحدت و یکی بودن پی بردند.
الحشد الشعبی قوی و مقتدر باقی خواهد ماند
ایرنا/ دبیرکل سازمان بدر و رئیس ائتلاف انتخاباتی الفتح اعلام کرد: الحشد الشعبی نهادی قوی و مقتدر و بعنوان ضامن امنیت، یکپارچگی و آینده عراق باقی خواهد ماند. ‘هادی العامری’ گفت: به لطف فتوای جهاد کفایی و لبیک مردم عراق و مجاهدان گروههای مختلف مقاومت توانستیم گروهک جنایتکار داعش را شکست دهیم.
حکم‌های اعدام صادره در بحرین تجاوز آشکار به مبانی اسلام است
حوزه/ علمای شیعیان بحرین در واکنش به صدور حکم‌های اعدام تاکید کردند: حرکت برای تغییر و اصلاح در بحرین “تکلیف الهی، واجب شرعی و جهاد فی سبیل الله” است، در این بیانیه علمای بحرین حکم‌های صادره را تجاوزی آشکار به مبانی اسلام خوانده‌اند که مصدر قانون گذاری در قانون اساسی بحرین است و آورده‌اند این حکم‌ها تجاوزی به خطیرترین مسائل دین یعنی جان، وجود و ناموس مردم می‌باشند.
اذعان یک مسئول نظامی صهیونیست به قدرت موشکی حماس
مهر/ یک مسئول نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه ۱۵ هزار فروند موشک با اندازه و انواع مختلف از جمله موشک‌های دوربرد دارد. این مسئول صهیونیست خاطر نشان کرد که جنبش حماس با هزار فروند موشک که در اختیار دارد می‌تواند با آنها بخش‌هایی از تل آویو و حتی خلیج حیفا در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دهد.
گفتگوی تلفنی ترامپ با ولیعهدهای عربستان و ابوظبی درباره ایران
مهر/ کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی درباره ایران و مقابله با تروریسم گفتگو کرده است.کاخ سفید همچنین افزود که ترامپ با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نیز به صورت تلفنی درباره مسائلی نظیر ایران و آنچه که «اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه» خوانده رایزنی کرده است.
شهادت شماری از یمنی‌ها در جدیدترین یورش هوایی سعودی ها
مهر/منابع یمنی از شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان که در میان آنها زنان و کودکان به چشم می‌خورند در جدیدترین یورش هوایی ائتلاف سعودی‌ها به صنعا و صعده خبر دادند.درپاسخ به این جنایتها، یگان توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع و مراکز تجمع نظامیان سعودی را در جبهه جیزان هدف قرار دادند و تلفات و خسارات سنگینی به آنها وارد کردند.
دمشق خواستار پایان حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه شد
مهر/وزارت خارجه سوریه نامه‌هایی را به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت نوشت و خواستار پایان حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه شده است. سوریه تأکید کرده است: جنایت‌های ائتلاف آمریکایی در سوریه و حمایت از تروریست‌های داعش توسط این ائتلاف همچنان ادامه دارد.این وزارتخانه اعلام کرده است: هدف اصلی ائتلاف سرکشِ آمریکایی، نقض حاکمیت ملی و وحدت اراضی سوریه و طولانی تر کردن زمان بحران این کشور است.
ایران در منطقه نگرانی‌ها و ناآرامی‌هایی ایجاد کرده است
باشگاه خبرنگاران/سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه اسکای نیوز عربی بار دیگر در اظهاراتی بی‌اساس، ایران را به ایجاد ناآرامی و بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد. هدر نائورت، مدعی شد ایران مسئول ناآرامی‌ها و اقدامات تخریبی در منطقه است.
او افزود: ایران از حزب‌الله و گروه‌های شورشی حمایت می‌کند و کمک‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی خود را به سوریه و نقاط دیگر ارسال می‌کند. ما می‌دانیم ایران مسئول این ناآرامی‌ها و اقدامات تخریبی در همه نقاط جهان است.»
ورود ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی به فلسطین اشغالی
باشگاه خبرنگاران/منابع خبری فلسطینی اعلام کردند: که ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی برای مشارکت در رزمایش با رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی شدند. قرار است رزمایش میان آمریکا و رژیم صهیونیستی از ماه آینده میلادی شروع شود و دو هفته به طول می‌انجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *