خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۰۸

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: حوزه افرادی را برای پست‌های حساس نظام تربیت کند
  • رئیس قوه قضائیه : امنیت، خط قرمز نظام است جای مدارا نیست
  • آیت الله مصباح یزدی: زهد برای روحانی واجب است
  • آیت الله خرازی: سرمایه‌های الهی نباید در معصیت استفاده شود
  • آیت الله حسینی بوشهری: حوزه‌های علمیه در دینداری افراد جامعه نقشی تأثیرگذار دارند
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه ضد‌ایرانی را وتو کرد

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۸
*  رایزنی فرمانده نیروی هوایی ارتش با مقامات پاکستان
فرمانده نیروی هوایی ارتش در راس هیات عالی رتبه نظامی به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان رفت. دیدار و تبادل‌نظر با مقامات عالی‌رتبه ارتش پاکستان از برنامه‌های امیر حسن شاه‌صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفر به پاکستان است.
*  تاکید رضایی بر وحدت نیروهای مسلح
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت نیروهای مسلح گفت: باید از تمایزات و تفاوت‌ها برای وحدت پیشرونده استفاده کرد؛ چراکه وحدت، انسجام ملی ما را تقویت می‌کند.
محسن رضایی، در سومین جشنواره ایده‌پردازی شهید نامجو نیروی زمینی با بیان این که نیروهای مسلح مهم‌ترین سنگر ثبات و امنیت کشور هستند، گفت: اطمینان دارم ارتش جمهوری اسلامی، در سال‌های دیگر پیشرفت‌های بسیاری خواهد کرد و من وسایر پاسداران در خدمت همه شما هستیم.
** همشهری ۹۶/۱۲/۸
*  تأیید قرار حجت الاسلام والمسلمین روحانی با پوتین و اردوغان
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: در روزهای گذشته تماس‌های تلفنی بین رئیس جمهوری اسلامی ایران با رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه انجام شد که در این تماس‌ها به دعوت آقای اردوغان قرار شد رؤسای جمهوری ۳ کشور در ماه مه (اردیبهشت ۹۷) نشست دیگری در استانبول داشته باشند. قاسمی خاطرنشان کرد: محمدجواد ظریف، ملود چاوش اوغلو و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه ایران،‌ترکیه و روسیه نیز پیش از برگزاری این نشست در ادامه روند نشست آستانه مذاکراتی درباره سوریه انجام می‌دهند. وی همچنین گفت: این گفتگوها می‌تواند در کاهش اختلاف‌نظرها موثر باشد و قطعا می‌تواند به اشتراک بیشتر بین ۳ کشور و بازگشت آرامش و مبارزه با تروریسم کمک کند.
** کیهان ۹۶/۱۲/۸
*  امنیت، خط قرمز نظام است جای مدارا نیست
آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه: آشوبگران بدانند که امنیت کشور به هیچ عنوان محل مدارا و تسامح نیست و امنیت، خط قرمز نظام جمهوری اسلامی، ارکان نظام و مردم است.
– اینکه عده‌ای گمان کنند می‌توانند با برخی تلاش‌ها و تحریک عوامل درونی و بیرونی خدشه‌ای به امنیت کشور وارد کنند تصور بسیار‌اشتباهی است. بی‌تردید دستگاه قضایی با قاطعیت و سرعت به این موضوع رسیدگی می‌کند.
– ضدانقلاب خارج نشین هم که معمولا از این حادثه و حوادث مشابه آن مشعوف می‌شود بداند که هیچ طرفی از این حوادث نخواهد بست و مردم و مسئولان در رویداد‌هایی که امنیت کشور را تهدید کند، متحد و منسجم در مقابل عوامل ناامنی خواهند ایستاد.
– نیروی انتظامی همواره در راستای حفظ امنیت کشور و مرزها تلاش کرده و بسیج نیز هر جا به حضورش نیاز بوده با هماهنگی قانونی ورود یافته و جان بر کف از امنیت کشور دفاع کرده است.
*  خدمت‌رسانی پزشکی سپاه در مناطق محروم همه ساله میلیاردها تومان هزینه در‌بر دارد
سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران با بیان اینکه این نیرو در نقاط حاشیه کشور نیز خدمات خود را به مردم ارائه می‌کند خاطر نشان کرد: همه ساله میلیاردها تومان در این مناطق برای خدمت‌رسانی هزینه می‌شود. بیشترین خدمات ما نیز در استان‌های محروم کشور مثل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبی و استان‌های غربی است.
** شرق ۹۶/۱۲/۸
*  شلیک موشک بالستیک به مواضع عربستان
یک منبع نظامی در ارتش یمن از شلیک یک موشک زلزال۲ به محل تجمع نیروهای عربستانی در نجران و یک موشک قاهر۲ به پایگاهی در مأرب خبر داد و گفت: در این حمله مرکز تجمع نیروهای عربستانی در منطقه «رقابه سقام» در نجران هدف قرار گرفت.
** ایران ۹۶/۱۲/۸
*  ۱۴ اسفند؛ برگزاری هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده دکل نفتی
وکیل‌مدافع یکی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی اعلام کرد: هشتمین جلسه رسیدگی به این پرونده، ۱۴ اسفندماه تعیین شده است. سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی اظهار کرد: دفاع متهمان اخذ شده و اکنون دفاع وکلا شروع شده است .وی افزود: شاکیان پرونده یعنی شرکت تأسیسات دریایی و بازرسی کل کشور به موضوع کیفرخواست اعتراض داشتند و مدعی هستند جرم سنگین‌تر از آن است که در کیفرخواست ذکر شده است.
*  کمیسیون قضایی از زندان‌ها بازدید می‌کند
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت که نماینده‌های این کمیسیون بر طبق توافقی که با سازمان زندان‌ها صورت گرفته، قرار است روتین از زندان‌های کشور بازدید کنند. حسن نوروزی افزود: درخواستی از سوی نمایندگان برای دیدار دوباره از زندان اوین داده نشده و چنین چیزی در کمیسیون مطرح نشده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۸
*  رونمایی از ۳۷ کتاب و ۳۷ فیلم مستند شهدای جامعه کارگری با عنوان حریم لاله‌ها
آیین رونمایی از ۳۷ کتاب و ۳۷ فیلم مستند شهدای جامعه کارگری با عنوان حریم لاله‌ها برگزار شد.
این آثار در کنگره ملی ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری و در محل شرکت سناپکو ایران خودرو و با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای شاخص جامعه کارگری انجام شد. این مجموعه کتاب و فیلم آثاری ماندگار برای آشنایی با شهدای جامعه کارگری است.
در این مراسم سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج، سردار صابری جانشین لشکر محمد رسول الله(ص) و حجت الاسلام شاهانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار از خانواده شهدا تجلیل کردند.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۸
*  ارجاع سؤال جدید نمایندگان از رئیس‌جمهور به کمیسیون اقتصادی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارجاع سوال جدید حدود ۱۰۰ نماینده مجلس از رئیس‌جمهور درباره مسائل اقتصادی به کمیسیون متبوعش خبر داد. رحیم زارع درباره سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور گفت: از طرف هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی موضوع نامه سوال از رئیس‌جمهور با ۵ محور به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد که این نامه به امضای حدود ۱۰۰ نماینده مجلس رسیده است.
*  تحدید برنامه‌های موشکی ایران در حوزه برجام نمی‌گنجد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است شروط اصلاح برجام ترامپ مبنی بر تحدید فعالیت اقتصادی سپاه، تهدیدات سایبری، حقوق بشر و برنامه‌های موشکی ایران در حوزه برجام نمی‌گنجد. سیدحسین نقوی‌حسینی درباره شروط جدید ترامپ در رابطه با برجام و درخواست اعمال محدودیت بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: شروط ترامپ از نظر جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نمی‌شود، جمهوری اسلامی ایران این شروط را نه‌تنها نمی‌پذیرد بلکه حاضر به مذاکره درباره آنها با طرف‌های مقابل هم نیست.
** جوان ۹۶/۱۲/۸
*  تلاش گسترده دشمنان بر تضعیف توان دفاعی ‌ایران اسلامی متمرکز شده است‌
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه دست از عداوت و دشمنی علیه کشورمان برنمی‌دارد، گفت: تلاش گسترده دشمنان بر تضعیف جمهوری اسلامی ایران متمرکز شده است.
امیر سرتیپ حاتمی در جریان بازدید از دانشگاه صنعتی مالک اشتر به اهمیت ماموریت و جایگاه این دانشگاه در سطح کشور و نیروهای مسلح اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه صنعتی مالک اشتر وظیفه دارد پاسخگوی جدی نیازهای بخش صنعت دفاعی، نیروهای مسلح و نوع تهدیدات فرارو و پیش‌روی دشمنان علیه کشورمان باشد.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۸
*  دولت خلاء گفت‌وگو با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را پر کند
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در سخنانی گفت: برای ما حیاتی است که بین گروه‌ها و اقشار مختلف ملت و دولت و نخبگان گفت‌وگوی ملی آغاز شود. وی افزود: کتابخانه ملی مکان خوبی برای شکل‌گیری این گفت‌وگوها است. متاسفانه گفت‌وگو از دستور کار ما حذف شده و به تعارض روی آورده‌ایم که فشار سنگینی را به جامعه وارد می‌کند.
ما به خودمان هم این نقد را وارد می‌کنیم که به عنوان دولت گفت‌وگویی با اصولگرایان، اصلاح طلبان و نخبگان نداریم و باید خلاء گفت‌وگو را پر کنیم.
*  نظر مساعد نسبت به رفع حصر
فاطمه سعیدی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور خود در کمیته رفع حصر مجلس مدعی شد: ما در این کمیته اقداماتی انجام داده‌ایم و پیگیری‌‌هایی انجام شده است، امیدواریم به زودی شاهد رفع حصر باشیم. وی گفت: با رؤسای قوای مقننه و قوه قضائیه نشست داشتیم و انشاءالله به زودی به نتیجه می‌نشیند. نظر اینها مساعد است و به دنبال تمهیداتی هستند که به زودی حصر به پایان برسد.
** رسالت ۹۶/۱۲/۸
*  وجود رشوه، نشانه بی‌مسئولیتی مسئولان است
آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار رئیس و مسئولین سازمان مهندسی استان قم گفت: نظارت و کنترل مسئله مهمی در سازمانها ونظام های مهندسی است. وی با تاکید بر اینکه بعضی افراد با رشوه و نفوذ در دستگاهای دولتی و سازمانها امور را به نفع خود به پایان می رسانند و به راحتی حق دیگران را می خورند و انگار نه انگار دین، اسلام و آخرتی است اظهار داشت: نفوذ و رشوه از سر بی‌نظارتی و بی‌مسئولیتی مسئولین اتفاق می‌افتد، اگر مسئولی در کشور به رسالت خود در قبال حقوق مردم درست عمل نکند باید شاهد رشوه و نفوذ و از بین رفتن حقوق مردم باشیم.
*  دولت لبنان به‌دنبال خلع سلاح حزب‌الله نیست
نخست‌وزیر لبنان در گفتگو با یکی از رسانه‌های این کشور تأکید کرد که دولت لبنان به‌دنبال خلع سلاح حزب‌‌الله نیست. سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان افزود: من معتقد نیستم که حزب‌الله علاقه به حمل سلاح داشته باشد. حزب‌الله، مأموریتش را انجام داده است.حریری گفت که امیدوار است دولت این کشور قوی باشد و تحویل سلاح در لبنان از طریق هماهنگی با ارتش صورت بگیرد.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۸
*  عملیات نجات دختران نیجریه
نیجریه هواپیماها و سربازان بیشتری را به عملیات جست و جو برای یافتن ۱۱۰ دانش‌آموز دختر که تصور می‌شود هفته پیش توسط پیکارجویان بوکو حرام ربوده شده باشند اختصاص داده است. این دختران در پی یورش روز ۱۹ فوریه اعضای بوکو حرام به مدرسه‌ای در شهر دپاچی در شمال‌شرقی کشور در ایالت یوب ربوده شدند. محمدو بوهاری رئیس جمهور نیجریه این حادثه را یک «فاجعه ملی» توصیف و از خانواده‌های دختران عذرخواهی کرده است.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۸
*  تکذیب میانجیگری عراق میان ایران و آمریکا
دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل روز گذشته با هیاتی از شخصیت‌های برجسته عشایر شیعه عراق دیدار کرد.
دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در حاشیه دیدارش با شیوخ و سران عشایر عراق گفت: «آمریکایی‌ها در پی این هستند که میان دو کشور ایران و عراق اختلافات تصنعی ایجاد کنند که در این زمینه موفق نخواهند شد.»
وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه پس از سفر شما به عراق، یکی از اعضای کمیته سیاست خارجی از میانجیگری عراق میان ایران و آمریکا سخن گفت، آیا این موضوع جایگاهی دارد، گفت: «به هیچ‌وجه؛ اصلا این موضوع مطرح نشد و جایگاهی هم ندارد.»
** آرمان ۹۶/۱۲/۸
*  بررسی استیضاح آخوندی
محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اینکه طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون در حال بررسی است در صورت تکمیل امضای نمایندگان به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد. البته یک جلسه مشخص به عنوان جلسه ن‌هایی قبل از استیضاح با حضور شخص وزیر برگزار خواهد شد که پس از آن روند استیضاح ادامه خواهد یافت.
*  تداوم فعالیت جمنا
مهدی چمران عضو شورای مرکزی جمنا در خصوص آخرین فعالیت‌‎های جمنا بعد از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از روز اول ایده این بود که تشکلی ایجاد شود که حزب نباشد، بلکه فراگیر یا جامع احزاب باشد تا تمام احزاب انقلابی نه فقط اصولگرا را جذب کند و در یک جبهه آنها را شکل دهد، به همین دلیل اسم آن‌ جبهه گذاشته شد. وی خاطرنشان کرد: این ایده تنها برای انتخابات نبود. روش این بود که باید دقیق‌تر و عمیق‌تر کار کرد تا به ویژه در زمان غیر انتخابات نیروها و مردم را آماده ساخت و هر دولتی که سرکار می‌آید از مردم مطالبه‌گری داشت.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۸
*  استقبال از لغو روادید میان اتباع ایران و صربستان
وزیر امور خارجه در بدو ورود به بلگراد با معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری صربستان دیدار کرد. در دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان راه‌های گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.ظریف در این دیدار با استقبال از لغو روادید میان اتباع دو کشور اضافه کرد: چنانچه پرواز مستقیمی میان دو کشور برقرار شود روابط تجاری و مردمی افزایش چشمگیری خواهد یافت.
*  موافقت اروپا با اعمال تغییرات در برجام
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی مدعی شد که طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای با اعمال برخی تغییرات در این توافق موافقت کرده‌اند تا این تضمین را بدست آورند که واشنگتن در آن باقی بماند. روزنامه نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: تهدید دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ موجب تلاش فوری پایتخت‌های اروپایی برای حفظ این توافق، نه از طریق بازنویسی آن بلکه از راه ایجاد یک توافق دیگر شده است که برنامه موشکی بالستیک ایران را محدود و محدودیت‌ها بر توانایی این کشور برای تولید سوخت هسته‌ای‌ را دائمی خواهد کرد.
** قدس ۹۶/۱۲/۸
*  حوزه افرادی را برای پست‌های حساس نظام تربیت کند
آیت الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین نبوی، معاون تبلیغ و مسئول بسیج و امور نخبگانی حوزه‌های علمیه بر هجرت علما و روحانیون توانمند به شهرها و روستا تاکید کردند و گفتند: در شرائطی قرار داریم که جامعه نیازمند به مبلغان توانمند برای پاسخ گویی است و این نیاز الان وجود دارد و لازم است برای رفع این نیاز توجه بیشتری از سوی مسئولین حوزه ها بشود.
امروز یکی از مسائل مورد نیاز از سوی حوزه، تربیت روحانیون متعهد و انقلابی برای پست‌های حساس است، نباید این مسائل از سوی مسئولین حوزه نادیده گرفته شود و به راحتی از کنار آن گذشت.
*  زهد برای روحانی واجب است
آیت الله مصباح یزدی در توصیه‌‌هایی اخلاقی به روحانیون گفت: گرایش به مسائل مادی و در صدد توسعه زندگی بودن و فراهم کردن وسایل رفاه برای روحانیت بسیار خطرناک است.
وی با این پرسش که آیا اگر اسلام‌شناس دنیاپرست شود مردم از او بیزار نمی‌شوند؟ افزود: زهد برای روحانی واجب است؛ چون او الگوی اسلام است و مردم دین خود را از او می‌آموزند. بنابراین، باید به او اعتماد داشته باشند و وقتی به او اعتماد می‌کنند که او را دنیاپرست نبینند.
آیت الله مصباح تاکید کرد: روحانیون باید ساده‌زیستن را در خود زنده کنند وگرنه، نه تنها خود فاسد خواهند شد، بلکه مسئولیت افساد جامعه نیز بر گردن آنها خواهد بود.
** خراسان ۹۶/۱۲/۸
*  دستکاری ویروس‌ها تبدیل به سلاحی علیه کشور‌ها شده است
رئیس سازمان پدافند غیرعامل می‌گوید: دنیا به سمتی در حال حرکت است که دستکاری در ویروس‌ها تبدیل به سلاحی علیه کشور‌ها شده است. سردار غلامرضا جلالی در نشست هم‌اندیشی پدافند زیستی، زنان و خانواده با بیان این که به طور کلی در حوزه دفاع بیولوژیک شاهد سه لایه اصلی هستیم، گفت: دفاع زیستی یکی از مهم ترین این لایه‌هاست که حوزه‌های ایمنی سلامت، بهداشت و حتی غذا را در بر می‌گیرد، بنابراین توجه به لایه‌های امنیتی در این باره برای شناسایی به موقع تهدیدهای بیوتروریستی مهم ترین اقدامی است که باید جدی‌تر از قبل پیگیری شود.
*  لایحه قانون جامع انتخابات در کمیسیون دفاعی دولت نهایی شد
اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور از تدوین لایحه قانون جامع انتخابات خبر داد و گفت: این لایحه در آخرین نشست این کمیسیون در اول اسفند امسال، تصویب و تقدیم دولت شد و پس از طرح و تصویب در هیئت وزیران به مجلس ارسال خواهد شد. وی همچنین از تشکیل ۲۷ جلسه در کمیسیون سیاسی، دفاعی دولت بدین منظور، خبر داد و گفت: این لایحه از ابعاد مختلف ارزیابی و بررسی شده است.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۸
*  تشکیل شعب خاص رسیدگی به جرایم علیه میراث فرهنگی
سردار امیر رحمت‌اللهی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی روز گذشته در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و فعالان میراث فرهنگی اعلام کرد: «در ١٨ استان شعب قضایی خاص رسیدگی به جرایم علیه میراث فرهنگی تشکیل شده و مصمم هستیم که در دیگر استان‌ها هم این شعبات تاسیس شوند تا ما بتوانیم از حمایت قانونی مراجع قضایی استفاده کنیم و قضاتی پرونده‌های ما را رسیدگی کنند که هم اشراف خاصی به قوانین میراث فرهنگی داشته باشند و هم حساسیت‌های لازم را به منظور بازدارندگی مجازات‌ها لحاظ کنند.»
** شهروند ۹۶/۱۲/۸
*  با کسانی که زبان مدارا را نمی‌فهمند با زبان خودشان رفتار می‌کنیم
وزیر اطلاعات گفت: با کسانی که زبان مدارا را نمی‌دانند و نمی‌فهمند به ناچار با همان زبانی که می‌فهمند، رفتار می‌شود. سیدمحمود علوی پس از دیدار با خانواده شهید مدافع امنیت محمدعلی بایرامی اظهار کرد: ما در قبال حفظ امنیت مردم و کسانی که با هر مرام و عقیده‌ای مشغول زندگی باشند خود را مسئول می‌دانیم، اما هر کسی با هر عقیده‌ای اعم از شیعه، سنی، صوفی یا اهل حق اگر پا را از زندگی شخصی فراتر بگذارند و امنیت مردم را هدف بگیرند، خود را موظف می‌دانیم که با آنان برخورد و از امنیت ملی دفاع بکنیم.
*  جهنم روی زمین در غوطه شرقی را متوقف کنید
دبیرکل سازمان ملل متحد دیروز (دوشنبه) گفت: زمان آن فرارسیده است که «جهنم روی زمین در منطقه غوطه شرقی» سوریه متوقف شود. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین از طرف‌های درگیر خواست تا از آتش‌بس ۳۰ روزه مورد تصویب شورای امنیت تبعیت کنند.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۸
*  گروه‌های مقاومت نبودند، رژیم صهیونیستی منطقه را شخم می‌زد
سردار سرتیپ پاسدار «سیدمسعود جزایری» معاون ستاد کل نیروهای مسلح و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «تحریم اقدامی از روی قدرت نیست، بلکه واکنش در برابر یک قدرت جدید است»، خاطرنشان کرد: مقاومت منطقه امروز یاد گرفته که از تحریم‌ها و فشارها، اقدامات نظامی، اقدامات سیاسی، نفوذ و جاسوسی با موفقیت عبور کند. سردار جزایری تحریم را یکی از راه‌های مخالفت توصیف کرد و گفت: اگر گروه‌های مقاومت نبودند، رژیم صهیونیستی منطقه را برای پیاده‌سازی اهداف خود شخم می‌زد.
*  اگر اسرائیل حمله کند، آماده دفاعیم
«میشل عون» رییس‌جمهور لبنان در دیدار با «ژان پیر لاکروآ» معاون دبیرکل سازمان ملل در روند صلح اعلام کرد، لبنان بر ادامه ثبات و آرامش در جنوب این کشور (مرز با فلسطین اشغالی) اصرار دارد اما اگر اسرائیل به لبنان تجاوز کند بیروت آماده دفاع از خود است.
میشل عون در این دیدار بر نقض مکرر قطعنامه ۱۷۰۱ (قطعنامه‌ای که برای پایان جنگ ۳۳ روزه صادر شد) توسط رژیم صهیونیستی و نیز نقض حریم هوایی لبنان برای بمباران سوریه هم اشاره کرد.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۸
*  احمد ابوالغیظ، دبیرکل اتحادیه عرب: تصمیم آمریکا درباره قدس، حلقه جدیدی از زنجیره اقدامات اشتباه و تحریک‌آمیزی است که از ماه دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون ادامه دارد و می‌تواند واپسین امید برقراری صلح و همزیستی میان فلسطین و اسرائیل را هم از بین ببرد. این تصمیم آمریکا همزمان با سالروز «نکبت» بیانگر طرفداری کامل از اسرائیل و فقدان آگاهی از ماهیت و تاریخ درگیری موجود در منطقه از ۷۰ سال پیش است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
سرمایه‌های الهی نباید در معصیت استفاده شود
رسا/آیت الله خرازی در دیدار جمعی از دانشجویان با بیان این که چشم، گوش، زبان و اعضا و جوارح انسان نعمت‌های الهی هستند تاکید کرد: باید از سرمایه‌های الهی امانت داری کرد و مراقب بود که نعمت ها و سرمایه‌های الهی در معصیت استفاده نشود. عضو جامعه مدرسین گفت: خداوند جوان طالب علم را دوست دارد از این رو سرمایه ای که خدا در اختیا شما قرار داده را باید قدر بدانید و امانت داری کنید.وی ادامه داد: جوانی فرصت و نعمتی بی بدیل است که به زودی می‌گذرد و انسان در این مدت باید نهایت بهره را ببرد .
حوزه‌های علمیه در دینداری افراد جامعه نقشی تأثیرگذار دارند
رسا/ آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در دینداری افراد جامعه نقشی تأثیرگذار دارند، گفت: آنان که معیار دینداری اصیلی دارند، در مقابل شکنجه ها، سنگ‌اندازیها و ناملایمات احساس ستمی نمی کنند، به خاطر خدا سختی‌ها را تحمل می‌کنند. وی درادامه افزود: بعضی دینداری آنها فصلی و موقتی است، اگر دین برای آنان منفعت داشته باشد، طرفدار دین می‌شوند و اگر دچار مشکلی شوند، دین‌داران را مقصر مشکلات می‌دانند؛ اینها کسانی هستند که طعم دینداری واقعی را نچشیده اند.
مناسبات تهران- دهلی‌نو سبب ارتقای جایگاه منطقه‌ای دو کشور می‌شود
ایرنا/ یک روزنامه هندی با ارزیابی دستاوردهای سفر اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به هند که سبب مستحکم تر شدن روابط میان دو کشور شده است، نوشت: اجرای تفاهم نامه‌های متعدد مشترک جایگاه منطقه ای دو کشور را ارتقاء می‌دهد.
تروریستها در تدارک حمله شیمیایی در سوریه هستند
ایرنا/سخنگوی مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه گفت: اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد سران تروریستها در تدارک استفاده از مواد شیمیایی هستند تا پس از آن ارتش سوریه را به بکارگیری سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان متهم کنند.مقام روس خاطرنشان کرد: گروه‌های جیش الاسلام، جبهه النصره، احرار الشام، فجرالامه و فیلک الرحمان در غوطه شرقی مرکز واحد فرماندهی ایجاد کردند.
عربستان بدنبال سلاح هسته‌ای  
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در سرمقاله خود به تلاش‌های دولت دونالد ترامپ برای نادیده گرفتن سیاست هسته‌ای ۵۰ ساله آمریکا در قبال عربستان و خطرات آن برای امنیت خاورمیانه پرداخت ونوشت: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد عربستان سعودی برای رقابت با رقیب منطقه‌ای خود – ایران – گزینه ساخت سلاح هسته‌ای را نیز مدنظر دارد.
آمریکا ایران را به اقدام یک‌جانبه تهدید کرد!
مهر/ پس از آنکه شب گذشته روسیه قطعنامه ضدایرانی انگلیس درباره تمدید تحریم تسلیحاتی یمن را وتو کرد، آمریکا با لحنی تهدیدآمیز مدعی شد که در صورت لزوم به صورت یک‌جانبه علیه تهران وارد عمل خواهد شد!در همین راستا، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل ایران را مدافع تروریسم معرفی کرد و از روسیه بابت حمایت از این کشور انتقاد کرد.وی مدعی شد: اگر روسیه قصد ادامه حمایت از رفتارهای خطرناک و ثبات‌زدای ایران را دارد، آمریکا و متحدینش وادار به اتخاذ اقدام یک‌جانبه می‌شوند.
 اسرائیل برای بمباران سوریه از حریم هوایی لبنان استفاده می‌کند
مهر/وزیر خارجه لبنان عنوان داشت: اسرائیل هم چنان حاکمیت دریایی و هوایی لبنان را نقض کرده و از حریم هوایی این کشور برای بمباران سوریه استفاده می‌کند.وی در ادامه افزود: ما از مقامات کشورها می‌خواهیم تا از لبنان در رویارویی با اسرائیل و ترسیم مرزهای زمینی و دریایی در جنوب کشور حمایت کنند.
مرجعیت دینی حضور نظامی آمریکا را برنمی‌تابند
رسا/ الموسوی سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجبای عراق تلاش‌ آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نظامی در عراق را به باد انتقاد گرفت و گفت: آمریکایی‌ها در عراق عنصرنامطلوب هستند و به نظر نمی‌رسد که با وجود مخالفت مرجعیت دین، ملت و مقاومت اسلامی عراق بتوانند به حضور نظامی خود در کشور ادامه دهند. عراق نه به نیروهای آمریکایی و نه به جنگ‌افزارهای آنها نیازی ندارد. بی شک اراده پولادین ملت آنها را مجبور به خروج از کشورمان خواهد کرد.
اعتراض علمای لبنان به سفر هیأت سعودی به این کشور
رسا/تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی از تجاوز رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی و مسیحی به شدت انتقاد کرد و افزود: از گذشته تاکنون می‌گوییم که دشمن صهیونیستی فقط دشمن مسلمانان نیست بلکه دشمن مسلمانان و مسیحیان و دشمن بشریت به شمار می‌آید.علمای لبنان مراتب اعتراض خود را نسبت به سفر هیأت سعودی در آستانه تشکیل لیست‌های انتخاباتی اعلام و بر لزوم عدم دخالت در امور داخلی لبنان به ویژه در انتخابات تأکید کردند و خواستار آزادی شهروندان در رأی شدند.
آمریکا مدرکی دال بر کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه در دست ندارد
مهر/ مدیر بخش مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که آمریکا هیچگونه مدرکی دال بر کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه در اختیار ندارد.
ادعاهای تکراری آمریکا کمک به تجاوزگران به یمن است
فارس/نمایندگی ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای بر حل سیاسی بحران یمن تاکید و اعلام کرد: ادعاهای تکراری و نمایش‌های ملال آور نماینده آمریکا برای ایران ستیزی و کمک به تجاوزگران به یمن است.ایران ادعاهای آمریکا در خصوص ارسال سلاح به یمن را بارها رد کرده است، مشکل یمن از طریق نظامی و بمباران حل نخواهد شد.
روسیه پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی را وتو کرد
فارس/قطعنامه ضد ایرانی پیشنهادی انگلیس برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه یمن توسط روسیه وتو شد.شورای امنیت سازمان ملل شامگاه دوشنبه برای بررسی پیش‌نویس‌های ۲ قطعنامه علیه یمن، تشکیل جلسه داد.پیش‌نویس قطعنامه اول به پیشنهاد انگلیس و با هدف اعمال فشار علیه ایران درپی ادعاهای ارسال سلاح برای انصارالله، بود که توسط روسیه وتو شد.پیش‌نویس قطعنامه دوم به پیشنهاد روسیه اما صرفا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی یمن تا فوریه ۲۰۱۹ بود که با ۱۵ رای تصویب شد.
درخواست آمریکا برای توقف عملیات‌ها در غوطه شرقی دمشق
فارس/سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با متهم کردن روسیه به عدم اجرای تعهداتش درخصوص آتش‌بس سوریه، خواستار توقف فوری عملیات‌ها در غوطه شرقی دمشق شد. «هثر نوئرت» در واکنش به شکست پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت با ادعای اینکه علی‌رغم تصویب قطعنامه آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه در شورای امنیت، دولت سوریه با حمایت ایران و روسیه به عملیات در غوطه شرقی ادامه می‌دهد، دمشق را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه این منطقه متهم کرد.
صدور سلاح به یمن را محکوم می‌کنیم
ایسنا/ نماینده فرانسه در نشست شورای امنیت در ادعا‌هایی واهی گفت که فرانسه ارسال سلاح توسط ایران به یمن را محکوم می‌کند.وی  دیروز در نشست شورای امنیت پس از وتوی پیش نویس قطعنامه‌ای که در آن ایران به ارسال سلاح به یمن متهم شده بود از سوی روسیه مدعی شد که ایران قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض و به یمن سلاح ارسال می‌کند. 

اتهام زنی به دیگران به ضرر شورای امنیت است
ایرنا/ نماینده چین در شورای امنیت با حمایت از قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره یمن گفت: اینکه برخی کشورها علیه دیگران اتهامات بدون مدرک می‌زنند، مفید نیست و به ضرر کار شورا است.وی، افزود: وضعیت یمن اخیرا رو به وخامت است و چین به شدت نگران این وضعیت است. ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم که تلاش کنند که راه حل سیاسی پیشرفت کند و بحران به پایان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *