خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۰۲

  • پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: برداشته شدن حجاب منشأ مفاسد بسیاری در جامعه است
  • تقدیر آ‌یت‌الله مؤمن از خدمات و فعالیت‌های نهاد نماز جمعه قم
  • آیت الله فاضل لنکرانی: دین در همه زوایا و جوانب حرف برای گفتن دارد
  • آیت الله اعرافی تأکید کرد: ضرورت تربیت نظریه پردازان قوی در دانشگاه‌ها
  • حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی: توجه به سبک زندگی معصومین(ع) باعث موفقیت در مقابله با بسیاری از مشکلات جامعه می‌شود

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۲
*  وزیران خارجه اسپانیا و هلند در تهران
وزیران خارجه هلند و اسپانیا برای رایزنی با مقامات کشورمان، دیشب وارد تهران شدند. دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه و دیگر مقامات کشورمان و رایزنی و تبادل‌نظر درخصوص راه‌های تقویت و توسعه روابط دو جانبه از جمله اهداف سفر این مقامات اروپایی به تهران است.
*  احضار سفیر سوئد به وزارت خارجه
به دنبال اقدام نامتعارف دولت سوئد در اعطای تابعیت به احمدرضا جلالی محکوم امنیتی، سفیر سوئد در تهران توسط مدیر‌‌کل کنسولی به وزارت امور خارجه کشورمان احضار شد. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه با اعلام این خبر افزود: در این دیدار اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران در‌خصوص اقدام دولت سوئد در اعطای تابعیت به فردی که به جاسوسی برای موساد و رژیم صهیونیستی و مشارکت در قتل دانشمندان ایرانی اعتراف کرده است، به سفیر سوئد اعلام شد.‌
** همشهری ۹۶/۱۲/۲
*  برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س)
مراسم عزاداری شام شهادت حضرت صدیقه‌ی کبری فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تبیین علل افول جوامع از ارزش‌ها گفت: از دیدگاه ام الائمه سلام الله علیها وجود نفاق، دوری از قرآن، شکستن حرمت حضرت رسول الله(ص)، پیروی از شیطان و ایجاد تفرقه و اختلاف عوامل اصلی سقوط جامعه از ارزش‌های دینی هستند. سخنران مراسم افزود: امروز لازم است با درس گرفتن از تاریخ، مانع تکرار اتفاقات تلخ شویم. همچنین در این مراسم آقای کریمی به ذکر مصیبت و مرثیه خوانی پرداخت.
** کیهان ۹۶/۱۲/۲
*  تشییع پیکرهای مطهر ۳۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در ۲۹ استان
در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مردم ولایتمدار ایران اسلامی در تهران و ۲۹ استان کشور پیکر مطهر ۳۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس را تشییع کردند.
*  پیام تسلیت رهبرمعظم انقلاب به احمد توکلی در پی درگذشت فرزندش
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی، درگذشت فرزند آقای احمد توکلی – از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام- را تسلیت گفتند.
*  جنایت تفاله‌های وحشی داعش در پوشش دراویش
به دنبال آشوبگری و حمله تفاله‌های داعش در پوشش دراویش، به بهانه آزاد کردن فردی که به اتهام سرقت و با شاکی خصوصی دستگیر شده است ۵ تن از نیروهای انتظامی و بسیجی به شهادت رسیده و بیش از ۳۰ مامور پلیس نیز مجروح شدند و غائله در نهایت با دستگیری ۳۰۰ تن از اغتشاشگران پایان یافت.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی در مورد آشوبگری دراویش در خیابان پاسداران گفت: از دوشنبه‌شب افراد وابسته به فرقه دراویش گنابادی در پی ایجاد اغتشاش بودند تا اینکه یکی از آنها با اتوبوس خود ماموران پلیس را در خیابان پاسداران زیر گرفت که در این حادثه سه مامور نیروی انتظامی از جمله دو نیروی یگان امداد و یک سرباز به شهادت رسیدند درکسری از ثانیه عامل این حادثه شناسایی و دستگیر شد.
سردار سعید منتظرالمهدی از دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر در جریان حوادث دوشنبه شب خبر داد و افزود: دراویش به چندین خودرو و موتورسیکلت مردم آسیب زده و آنها را به آتش کشیدند. این افراد به تخریب اموال عمومی و ساختمان‌ها دست زدند.
*  اذعان رسانه‌های صهیونیستی به حمایت اسرائیل از تکفیری‌ها برای مقابله با ایران
محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی به حمایت تسلیحاتی این رژیم از گروه‌های تکفیری فعال در سوریه، به بهانه مقابله با ایران، اذعان کردند.
«هاآرتص» نوشت: اسرائیل حمایت خود را از شورشیان سوری تقویت کرده و در حال مسلح کردن هفت گروه مختلف است. تل‌آویو و غربی‌ها به تکفیری‌های فعال در سوریه، گروه‌های شورشی می‌گویند.
«گیلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم دیروز ادعا کرد، ایران قصد دارد بعد از نابودی داعش در منطقه، نیروهای خود را در مناطق پاکسازی شده در سوریه، جایگزین کند. وی از آمریکا خواست برای ممانعت از تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه، مداخله کند.
** شرق ۹۶/۱۲/۲
*  دیدار رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در آوریل
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین)، اعلام کرد: مقدمات دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، هم‌اکنون در حال انجام است. پسکوف همچنین گفت دیدار رؤسای ‌جمهور این سه کشور در ماه آوریل در ترکیه انجام خواهد شد.
** ایران ۹۶/۱۲/۲
*  گفت‌وگوی سیاسی ایران و انگلستان در لندن
لندن، میزبان گفت‌وگوی دوره‌ای سیاسی ایران و انگلستان در سطح معاونان وزرای خارجه دو کشور است و در این رایزنی‌ها ابعاد مختلف مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و از جمله موضوع برجام مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد. در همین چارچوب سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با همتای بریتانیایی خود دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
*  تهران و آنکارا اهداف مشترکی را در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دنبال می‌کنند
حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری در گفت‌و‌گوی تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با وی، با اشاره به توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال کشورهای منطقه گفت: ایران و ترکیه اهداف مشترکی در زمینه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دنبال می‌کنند و باید با گسترش همکاری‌ها در راستای اجرای توافق‌های آستانه تلاش کنیم. به گفته وی، نباید اجازه بدهیم تا گروه‌های تروریستی بتوانند دوباره تجدید قوا کرده و فرصت حضور دوباره در منطقه پیدا کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۲
*  حمایت مجدد فرانسه و ایتالیا از برجام
وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: موضع پاریس در مورد توافق هسته‌ای، شناخته شده است. همانطور که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفته است، ما برپایبندی کامل به برنامه اقدام جامع (برجام) و اجرای دقیق آن، تاکید مجدد داریم.
وزارتخانه مزبور افزود: به مذاکره با شرکای اروپایی و آمریکایی خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهیم داد.
نماینده دائم ایتالیا در سازمان ملل متحد هم برجام را ستون مهمی برای معماری امنیت جهانی دانست و بر حفظ آن تاکید کرد. سباستیانو کاردی افزود: ما همیشه گزارش مثبتی از دبیرکل درباره اجرای برجام داشتیم و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز هر دو – سه ماه، اجرای تعهدات ایران براساس این توافق را تأیید کرده است.
** جوان ۹۶/۱۲/۲
*  برخی‌ها با شارلاتانیسم سیاسی می‌خواهند از توفیقات دستگاه‌های اطلاعاتی بکاهند
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش سازمان اطلاعات سپاه در دستگیری جاسوسانی که در قالب پروژه‌های محیط زیستی مناطق امنیتی کشور را رصد می‌کردند، گفت: کسانی که اظهاراتی را در خصوص ورود سازمان اطلاعات سپاه به حریم کاری وزارت اطلاعات و بالعکس را مطرح می‌کنند به دنبال این هستند تا با شارلاتانیسم رسانه‌ای از اهمیت کار انجام شده بکاهند و از رسیدن حقیقت پیام به مردم جلوگیری کنند.
*  ادعای جدید ضد ایرانی رژیم سعودی
منابع اطلاعاتی و امنیتی عربستان سعودی مدعی شدند که در این کشور ۴۳ نفر به اتهام جاسوسی برای ایران در بازداشت به سر می‎برند. پایگاه خبری الوئام به نقل از منابع امنیتی عربستان مدعی شد که این افراد در پادگان‌هایی در ایران، عراق و لبنان توسط نیروهای ایرانی و نیروهای حزب‌الله لبنان و عراق آموزش دیدند. منابع اطلاعاتی مدعی شدند که دستگاه‌های امنیتی ضد تروریستی بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ تعدادی از این «جاسوس‎ها» را به اتهام جاسوسی برای ایران در زمینه‎های حساس نظامی و خط لوله نفتی بازداشت کرده بودند. این افراد همچنین به تشکیل هسته‎های تروریستی در داخل خاک عربستان برای اجرای عملیات تخریبی متهم شدند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۲
*  اموال کشف شده کفاف مبلغ اختلاس اخیر نفتی را نمی‌دهد
ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سئوالی در ارتباط با اختلاس صورت گرفته اظهار کرد: در ارتباط با روند رسیدگی این پروند، خوشبختانه اموال خیلی زیادی کشف کرده‌ایم که شامل تعداد زیادی ماشین‌های آخرین مدل می‌شود. انشاءالله بقیه اموال را هم کشف می‌کنیم. وی همچنین گفت: این میزان از اموال کفاف مبلغ اختلاس شده را نمی‌دهد. انشاءالله با پیگیری‌هایی که صورت می‌دهیم بتوانیم اموال بیشتری را از فرد اختلاس کننده بیابیم.
*  یا با هم می‌بریم یا با هم می‌بازیم
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: پیام ما واضح است: یا با هم می‌بریم یا با هم می‌بازیم.
محمد جواد ظریف در توییتی با اشاره به حضورش در پنجاه وچهارمین اجلاس امنیتی مونیخ و مباحث مطرح شده در آن گفت: کنفرانس امنیتی مونیخ فرصت مغتنمی برای تکرار و تصریح پیشنهاد ایران برای رویکرد چندجانبه به سوی صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس بود. پیام ما واضح است: یا با هم می‌بریم یا با هم می‌بازیم.
** رسالت ۹۶/۱۲/۲
*  استانداردسازی ناوگان هوایی کشور در دستور کار قرار گیرد
آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ضمن اعلام تسلیت و همدردی خود با خانواده‌ها و بازماندگان سانحه سقوط هواپیما، بر استانداردسازی ناوگان هوایی کشور و زیر ساخت‌های آن تاکید کرد.در بخشی این پیام آمده است: امیدوارم با توجه به تکرار گاه‌به‌گاه چنین حوادث و سوانح تلخی در کشور، استانداردسازی ناوگان هوایی کشور و تامین و تجهیز زیرساخت‌های آن با سرعت هرچه بیشتری در دستور کار قرار گیرد و مسئولان ذی‌ربط نیز با دقت به  بررسی علت وقوع سانحه اخیر پرداخته و نتیجه آن را به مردم نیز  ارائه دهند.
*  برای اعتراض به یک حکم، نظام و رهبری را زیر سؤال می‌برند
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی، با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه دستگاه قضائی تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای هر وقت حکمی به‌نفعشان نباشد، تمام دادگستری کشور، نظام و حتی رهبری را زیر سؤال می‌برند و در توهم دنیاطلبی و قدرت‌طلبی به جایی رسیده‌اند که به‌جای طی کردن طریق قانونی اعتراض به آرا و احکام، مسیر نادرست تبلیغات رسانه‌ای و شانتاژ را در پیش گرفته‌اند. این افراد از ابتدای برخی رسیدگی‌ها سنگ کج گذاشتند و امروز هم دائماً مشغول حمله به دستگاه قضائی هستند. رئیس قوه قضائیه با تأکید مجدد بر لزوم ایستادگی مسئولان قضائی و قضات در مقابل این هجمه‌ها گفت: روزی مقام معظم رهبری فرمودند که “هجمه‌ها نتیجه ایستادگی شماست”. ما هم با پیروی از رهبر معظم انقلاب به هیچ عنوان مرعوب جوسازی‌ها نمی‌شویم و از طرفی چنین اقداماتی باعث نخواهد شد که قضات ما در رسیدگی‌ها از دایره عدالت خارج شوند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۲
*  نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی ایجاد می‌شود
شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در حقوق شهروندی از پیگیری جهت ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی در کشور خبر داد و گفت: لایحه ایجاد این نهاد از طرف کمیسیون لوایح جهت نظرخواهی به دستگاه‌ها ارجاع شده است.
*  مخالفت ریاض با امنیت منطقه‌ای
وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد، برخلاف آنچه که قطر پیشنهاد داده است، ریاض خواهان مشارکت در یک ائتلاف امنیتی منطقه‌ای همچون اتحادیه اروپا نیست. پیشتر تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از کشورهای منطقه خواست تا اختلافات خود را کنار گذاشته و توافق امنیتی را همچون اتحادیه اروپا امضا کنند تا منطقه را از لبه پرتگاه دور سازند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۲
*  گره مشکلات از خارج نیست
حجت الاسلام رئیسی با اعلام اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یک قانون بسیار پیشرفته به شمار می‌‌آید، گفت: دلسوزترین فرد در جامعه به ما ولی مسلمین است و حرفی که از زبان ایشان بیان می‌شود نیز برای رفع مشکلات مردم و دغدغه‌های آنهاست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دلیل بروز مشکلات در کشور برای این است که برخی می‌خواستند نسخه حل مشکلات را از بیگانگان بگیرند و فکر می‌کردند آنها می‌توانند گره از مشکلات ما باز کنند در حالی که باز شدن این گره به دست جوانان توانمند کشور محقق می‌شود.
** آرمان ۹۶/۱۲/۲
*  طرح سوال از رئیس جمهور کلید‌ می‌خورد
علی مطهری نایب رئیس مجلس با اشاره به جلسه‌ای که در کمیسیون اقتصادی تشکیل شد و نمایندگان دولت در آن به سوالاتی پاسخ دادند گفت: نمایندگان حاضر در آن جلسه موضوعاتی را مطرح کردند تا در نهایت امضا کنندگان تصمیم بگیرند که به امضای خود بابت سوال از رئیس جمهور باقی بمانند یا خیر. مطهری افزود: اگر تا سه‌شنبه آینده امضا کنندگان مصر به سوال از رئیس جمهور باشند و تعدادشان بالای ۷۳ نفر باشد رئیس جمهور تا یک ماه فرصت دارد به صحن علنی مجلس بیاید و پاسخگوی سوالات باشد. اگر امضاها در حد نصاب باشد احتمال دارد روز سه‌شنبه آینده طرح سوال از رئیس جمهور کلید بخورد.
*  نامه جدید احمدی‌نژاد
کانال تلگرامی محمود احمدی‌نژاد نوشت؛ در پی سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که در آن از نظرات انتقادی مردم نسبت به عملکرد و رفتار بخش‌های گوناگون حکومت استقبال کردند، دکتر احمدی‌نژاد با ارسال نامه مهمی به مقام معظم رهبری، ضمن تحلیل وضعیت جاری کشور، پیشنهادهای راهبردی در زمینه سیاستگذاری و برنامه‌های اجرایی، برای برون‌رفت از وضع موجود و حل مشکلات امروز کشور ارائه دادند.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۲
*  انتقال پیکرها امروز انجام می شود
لاشه هواپیمای تهران – یاسوج که صبح یکشنبه در ارتفاعات دنا سقوط کرده بود در سومین روز عملیات جستجو توسط بالگردها پیدا شد.
امیر نوذر نعمتی جانشین فرماندهی نیروی زمین ارتش گفت: نیروهای امدادی و تکاوران اکنون در محل هستند و پیکرها را برای انتقال آماده می‌کنند و پیکرهای جانباختگان به وسیله بالگردها منتقل می شوند. همه نیروهای ارتش و تکاوران و هلال احمر و کوهنوردان در محل سقوط هواپیما می مانند.
*  دوحه و تهران نیاز به ارتباط مداوم با یکدیگر دارند
« محمدبن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر گفت که دوحه و تهران نیاز به ارتباط مداوم و مستمر با یکدیگر دارند. وزیر خارجه قطر در گزارشی به نمایندگان مجلس شورای این کشور اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و قطر مبنا و اساس واضحی دارد و آن همسایگی جغرافیایی و شراکت در بزرگ ترین میدان گاز منطقه و جهان است.وی تاکید کرد: با وجودی که ایران از قطر در دوران تحریم حمایت کرده است بین دو کشور در خصوص برخی موارد سیاست خارجی اختلافاتی وجود دارد.
** قدس ۹۶/۱۲/۲
*  ضرورت تربیت نظریه پردازان قوی در دانشگاه‌ها
مدیر حوزه‌های علمیه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تربیت نظریه پردازان قوی با داشتن نگاه ویژه به مباحث تربیتی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و آن را در شرایط کنونی امری لازم و ضروری دانست.
آیت الله اعرافی در دیدار رئیس و مسئولین دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: مسئله دیگر جریان تربیت افراد نخبه و نظریه پرداز در سطوح کارشناسی و دکتری در دانشگاه فرهنگیان است، باید در این رابطه راهکارهایی در نظرگرفته شود و جریاناتی راه بیافتد، تا به این مسئله جانی تازه دهد.
*  وزیر راه در مسیر استیضاح
با بروز سانحه هوایی یاسوج احتمال استیضاح وزیر راه قوت گرفت. در این باره سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه در پنج محور از جمله سوءمدیریت در سوانح ریلی و هوایی، بحران برف و… استیضاح می‌شود. صدیف بدری در پاسخ به این سؤال که آیا این حوادث از دلایل استیضاح وزیر راه و شهرسازی است، ادامه داد: سانحه هوایی یاسوج از جمله دلایلی بود که استیضاح وزیر راه و شهرسازی را کلید زده است.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۲
*  تورم بهمن‌ماه، ۳/۸ درصد
مرکز آمار ایران در آخرین گزارش خود نرخ تورم کل کشور را ٣/٨ درصد اعلام و نرخ تورم در مناطق شهری را نیز ٢/٨ درصد محاسبه کرد.
این نرخ نسبت به گزارش دی ماه مرکز آمار ایران برای کل کشور و مناطق شهری ١/٠ واحد درصد افزایش و برای مناطق روستایی ١/٠ واحد درصد کاهش یافته است.
** شهروند ۹۶/۱۲/۲
*  در محل خدمت خود ساکن نباشید  برکنار می‌شوید
سخنگوی وزارت کشور با اشاره به دستور جدید وزیر کشور گفت: فرماندارانی که در محل خدمت خود سکونت نداشته باشند، برکنار می‌شوند. سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور از برگزاری نخستین همایش فرمانداران دولت دوازدهم در اسفندماه خبر داد و اظهار داشت: این همایش به منظور تشریح برنامه‌ها، سیاست‌ها و اولویت‌های دولت در ‌سال ٩٧ در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و عمرانی در محل وزارت کشور برگزار می‌شود.
*  راه‌حل مشکلات خاورمیانه جنگ با ایران نیست
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس والدای در روسیه با تأکید بر این‌که برخی کشورها نباید راه‌حل مشکلات خاورمیانه را جنگ با ایران بدانند، از آنچه آن را خواست ایران برای محو رژیم صهیونیستی بر روی نقشه دانست نیز انتقاد کرد.لاوروف تأکید کرد که این مواضع ضد ایرانی را می‌توان در سوریه، یمن و حتی در آخرین تغییرات موضوع فلسطین ازجمله اعلام تصمیم واشنگتن برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مشاهده کرد که قطعا با انگیزه‌های ضدایرانی انجام شده است.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۲
*  اعتراف لندن به قدرت ایران در منطقه
وزیر خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای خواستار حمایت ایران از راه حل سیاسی در یمن شد. «بوریس جانسون» عنوان کرد: از ایران می‌خواهم تا فعالیت خود را که خطر تشدید مناقشه را دارد متوقف کرده و از راه حل سیاسی در خصوص یمن حمایت کند. این سخنان بوریس جانسون در حالی مطرح می‌شود که برخی کارشناسان این درخواست مقام انگلیسی را اذعان به قدرت نفوذ ایران در منطقه تعبیر می‌کنند.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۲
*  علی جنتی مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری: انجام گفتگوی ملی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در شرایط کنونی برای ایران است. هیچ راهی برای شکست دادن بن بست‌های موجود جز گفتگو نداریم. این گفتگوها باید میان نخبگان میان حکومت، نخبگان خارج از حکومت، شخصیت‌های دانشگاهی و شخصیت‌های روحانی در راستای ایجاد یک آشتی ملی، میان نیروهای مختلف صورت بگیرد تا بتوانیم انسجام و اتحادمان را حفظ کنیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیاده روی آیات عظام صافی گلپایگانی و وحید خراسانی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)
رسا/دسته عزاداری فاطمی از سوی آیات عظام صافی گلپایگانی و وحید خراسانی طبق سنوات گذشته پیش از ظهر دیروز به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) برپا شد و این دو مرجع تقلید به همراه مردم رهسپار حرم حضرت معصومه(س) شده و شهادت حضرت زهرا(س) را به بانوی کرامت تسلیت گفتند.
برداشته شدن حجاب منشأ مفاسد بسیاری در جامعه است
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تسلیت سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که مراسم عزاداری و اعیاد مذهبی پررنگ‌تر شده است. وی افزود: این مراسمات پایه های مذهب شیعه را محکم‌تر می کند و سبب می شود که نام شیعه گسترش پیدا کند. وی در بخش دیگری ازسخنان خود برداشته شدن حجاب را منشأ مفاسد بسیاری در جامعه دانست و گفت: در برخی از کشورهای اسلامی که شاهد آزادی حجاب بودیم مفاسد بسیاری بر آن مترتب شد.
پیام تسلیت در پی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج
اختصاصی/جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با صدور پیامی، سانحه سقوط هواپیمای مسافربری و جان باختن عده‌ای از هم وطنانمان را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: « لازم است مسئولان‌ امر ضمن تحقیق و تفحص دقیق درباره‌ این‌ حادثه‌، با تقویت مدیریت و اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش اینگونه حوادث و سوانح برنامه‌ریزی نمایند. همچنین ضمن آرزوی توفیق برای نیروهای امدادی، امیدواریم مسئولان امر مقدمات تشییع و تکریم پیکر جانباختگان و تسلای خاطر بازماندگان را فراهم نمایند.
تقدیر آ‌یت الله مؤمن از خدمات و فعالیت های نهاد نماز جمعه قم
رسا/ آیت الله مؤمن دردیداربامسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه در اسلام و تأثیر آن در جامعه، از فعالیت ها و خدمات نهاد نماز جمعه قم و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تقدیر کرد.عضو  جامعه مدرسین با اشاره به پیشینه و تاریخچه راه اندازی مصلای قم راه اندازی و برگزاری دروس سطح عالی حوزه علمیه در مصلای قدس را ابتکاری خوب و جالب دانست و ضمن تجلیل از زحمات نهاد نماز جمعه قم، برای خادمان مصلای قدس آرزوی توفیق کرد و اظهار داشت: امیدواریم که شاهد برپایی هرچه باشکوه تر نماز جمعه قم باشیم.
دین در همه زوایا و جوانب حرف برای گفتن دارد
تابناک/آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه امام (ره) دنبال تشکیل حکومت دینی بود و این حکومت را ایجاد کرد، گفت:به برکت این حکومت دینی گستره دین برای بسیاری روشن شد وروشن شدکه دین در همه زوایا و جوانب حرف دارد و به میدان می‌آید و حرف اول را می‌تواند بزند. عضو جامعه مدرسین افزود: حکومت باید حکومت دینی باشد تا در پرتو حکومت دینی گستره دین را تبیین و اجرا کنیم.
توجه به سبک زندگی معصومین باعث موفقیت در مقابله با بسیاری از مشکلات جامعه می شود
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی اظهار داشت: تعظیم شعائر دینی به خصوص بزرگداشت مراسم های ایام شهادت حضرات معصومین(ع) دارای برکات فرهنگی و فکری و عقیدتی برای جامعه ما به خصوص نسل جوان است.عضو جامعه مدرسین همچنین با اشاره به مقوله بسیار مهم و راهبردی سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: توجه به سبک زندگی حضرات معصومین(ع) باعث می شود در تقابل با بسیاری از مشکلات به مدد و عنایت آن بزرگواران در این راستا موفق باشیم.وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی محصول پیوند مستحکم با قرآن و اهل بیت(ع) است.
آغاز بررسی بودجه ۹۷ در شورای نگهبان
خبرگزاری میزان/سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی‌اش نوشته بود: «شورای نگهبان در جلسه چهارشنبه رسیدگی به احکام بودجه را آغاز خواهد کرد. البته هنوز مصوبه مجلس به شکل رسمی واصل نشده است، لیکن حهت سرعت در کار این رسیدگی انجام خواهد شد.»
تخریب خانه و مدارس فلسطینیان متوقف شود
صدا و سیما/هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در فرایند صلح خاورمیانه خواستار یکپارچگی فلسطینی‌ها شد و گفت: اسرائیل تخریب منازل و مدارس فلسطینی ها در کرانه باختری را متوقف کند. نیکولای ملادینف در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین و با حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد، افزود: بعد از حدود یک قرن از اشغال فلسطین همچنان درگیری ها ادامه دارد و به جای تعادل و میانه روی، خشونت و افراط رو به افزایش است.
هیئت فرانسوی برای بررسی سانحه ATR وارد تهران شد
تسنیم/ صبح امروز یک هیئت هفت نفره متشکل از کارشناسان بررسی سوانح هوایی از کشور فرانسه و نمایندگان شرکت ATR با پرواز پاریس – تهران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وارد کشور شدند.این کارشناسان برای شرکت در جلسه بررسی علل وقوع سانحه دلخراش سقوط هواپیمای ATR72 هواپیمایی آسمان در ارتفاعات دنا به ایران سفر کرده‌اند. صبح یکشنبه هفته جاری یک فروند هواپیمای مسافربری ATR72  هواپیمایی آسمان که در مسیر تهران به یاسوج در پرواز بود در ارتفاعات دنا سقوط کرد.
یازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی برگزار شد
تسنیم/مراسم یازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله  العظمی محمد فاضل لنکرانی با حضور مراجع عظام تقلید، علما، روحانیون، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.در این مراسم که آیات عظام نوری همدانی، علوی گرگانی، آیت‌الله علوی بروجردی و سید مهدی صادقی استاندار قم حضور داشتند، حجت‌الاسلام‌ فاضلی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: آیت‌الله فاضل لنکرانی نمونه بارز علم و فقاهت و پرچم‌داری جامع‌الشرایط بود.
با کوچکترین حماقت اسرائیل تل آویو را با خاک یکسان می‌کنیم
رسا/ محسن رضایی،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: با کوچکترین حماقتی از سوی رژیم صهیونیستی، ما تل آویو را با خاک یکسان می کنیم و فرصت فرار را به نتانیاهو نخواهیم داد.
تصمیم آمریکا در خصوص انتقال سفارت به قدس تغییر نخواهد کرد
مهر/ نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت در خصوص قدس از پرداختن به مسأله قدس انتقاد کرده و ضمن اتهام زنی علیه ایران خواستار توجه به بحران های خاورمیانه شد. هیلی در همین راستا با بیان اینکه تصمیم آمریکا در خصوص انتقال سفارت به قدس تغییر نخواهد کرد مدعی شد که رژیم صهیونیستی یکی از دموکراتیک ترین نظام های خاورمیانه است. وی افزود:به جای سرزنش کردن اسرائیل،  چالش ها و بحران های منطقه باید اصلی ترین موضوع مورد بحث باشد.
اقدام برخی کشورها مشروعیت سازمان ملل را به خطر انداخته‌است
مهر/نماینده ایران در سازمان ملل در نشست کمیته منشور ملل متحد به بیان مواضع کشورمان در زمینه موضوعات مرتبط به صلح و امنیت بین المللی و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات گفت: اقدام برخی از کشورها در توسل غیر قانونی به زور یا تهدید به زور، نقض قواعد آمره بین المللی و منشور ملل متحد بوده و مشروعیت سازمان ملل را به خطر انداخته است . خوشرو افزود: اعمال تحریم های شورای امنیت تنها باید به عنوان آخرین چاره و در صورت وجود تهدید واقعی به صلح و یا نقض صلح و در صورت وجود شواهد روشن وضع شوند و اعمال آنها نباید بر اساس اطلاعات غلط یا حدس و گمان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *