خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۳۰

سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا علیها السلام را تسلیت می‌گوییم

  • رهبر معظم انقلاب در دیدار پرشور مردم آذربایجان: آفت‌های انقلاب اشرافی‌گری، بی‌توجهی به مستضعفان و اعتماد به بیگانه
  • آیت الله جنتی: بزودی شاهد پیروزی انقلاب اسلامی مردم فلسطین خواهیم بود
  • آیت الله خاتمی: هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان ۲۲ اسفند انتخاب می‌شود
  • آیت الله فاضل لنکرانی: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید با یهودیت و مسیحیت گفتگو کرد
  • آیت الله اعرافی: طرح هدایت علمی تربیتی با جدیت دنبال شود

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۳۰
*  دستور دادستان برای برخورد با قصور مأموران در پرونده سیدامامی
دادستان تهران از سرپرست دادسرای جنایی خواست در پرونده فوت کاووس سیدامامی با انجام تحقیقات لازم و تسریع در جمع‌آوری ادله و تحقیق از افراد مرتبط با زندانی، نسبت به هرگونه مسامحه و قصور در نظارت بر زندانی و تعقیب افراد مقصر اقدام کند. عباس جعفری دولت‌آبادی در جلسه شورای معاونان دادسرای تهران افزود: پس از اطلاع دادستان، قاضی ویژه دادسرای جنایی به محل حادثه مراجعه کرد و ضمن تحقیق از پزشک بهداری زندان به عنوان مطلع و هم‌چنین از مأمورین مراقب، پرونده قضایی تشکیل شد؛ اظهارات اولیای دم نیز استماع شده و تحقیقات پرونده ادامه دارد.
** همشهری ۹۶/۱۱/۳۰
*  تکذیب استفاده از سلاح شیمیایی در عفرین
مشاور رئیس جمهور ترکیه استفاده نیروهای این کشور از سلاح شیمیایی را در ترکیه تکذیب کرد. رسانه‌های دولتی و همین طور سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته‌اند که برخی مصدومان حملات خمپاره‌ای ترکیه در منطقه شیخ حدید در ۳۰ کیلومتری غرب عفرین، نشانه‌های آلودگی به مواد شیمیایی را داشته‌اند. با این حال یاسین آکتای گفته ترکیه از هیچ سلاحی که خارج از قوانین بین‌المللی باشد استفاده نکرده است.
** کیهان ۹۶/۱۱/۳۰
* آفت‌های انقلاب، اشرافی‌گری، بی‌توجهی به مستضعفان و اعتماد به بیگانه
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار پرشور مردم آذربایجان: حضور مردمی (۲۲ بهمن) در دفاع از انقلاب اسلامی آن‌هم در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب، شبیه معجزه است و در هیچ‌یک از انقلاب‌های دنیا نظیر ندارد.
– مردم به برخی مسائل جاری کشور انتقاد دارند و ما کاملاً از انتقادها، گلایه‌ها و شکوه‌های آنها مطلع هستیم اما وقتی پای انقلاب و نظام در میان است، مردم اینگونه در دفاع از انقلاب به صحنه می‌آیند.
– پیشرفت در عرصه‌های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده اما در زمینه «عدالت» اقرار می‌کنیم که عقب مانده‌ایم.
– مسئولان به‌صورت عملی و هنرمندانه، و نه با مبالغه و نه صرفاً گزارش‌های زبانی، پیشرفت‌های مختلف کشور را بازگو کنند تا برخی غافلان که نادانسته در این مسائل تشکیک می‌کنند، واقعیت‌ها را درک کنند.
– انقلاب، کشور را از فلاکت و ملت را از حالت توسری‌خوری و ذلت خارج کرد و ملت امروز سربلند و سرافراز، به تأثیرگذاری در همه امور مشغول است و این بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب است.
– بدون لحظه‌ای تردید، کشور باید به سمت هر چیزی که برای دفاع نیاز دارد حرکت کند، ولو همه دنیا مخالف باشند.
– قوای مجریه، قضائیه و همه بخش‌ها باید با مدیریت جهادی کار را دنبال کنند و شب را از روز نشناسند.
*  نمایندگان خواستار تجدید‌نظر دولت در روابط اقتصادی با فرانسه و انگلیس شدند
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تجدیدنظر در روابط اقتصادی‌ با کشورهای انگلیس و فرانسه به خاطر نقش منفی آنان در پذیره نویسی قطعنامه علیه کشورمان شدند.
** شرق ۹۶/۱۱/۳۰
*  دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور
رئیس قوه قضائیه در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج ضمن تسلیت به بازماندگان، از دادستان کل کشور خواست با تشکیل کمیته‌ای علت وقوع حادثه را بررسی و نسبت به برخورد قانونی با مقصران اقدام کند. همچنین دادستان کل کشور با صدور پیامی، ضمن تسلیت از معاون حقوق عمومی خواست با تشکیل کارگروهی علت حادثه را بررسی کند.
*  سرمایه ایران اعلام شد؛ ۳‌ میلیون میلیارد تومان
علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سه  میلیون میلیارد تومان (سه هزار تریلیون تومان) سرمایه کل کشور است، گفت: سالانه ۵۰۰ میلیارد دلار ارزش‌افزوده در کشور ایجاد می‌شود و حدود ۲۰۰ میلیارد دلار آن پس‌اندازهای مردم است که سرمایه‌گذاری نمی‌شود.
** ایران ۹۶/۱۱/۳۰
*  «سیرک کارتونی» ارزش پاسخگویی ندارد؛ به موضوعات جدی بپردازیم
وزیر امور خارجه ایران در سخنانی که با واکنش به اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل همراه بود، با بیان اینکه«صبح امروز شاهد یک سیرک کارتونی در نشست مونیخ بودیم اما این سخنان ارزش پاسخگویی ندارد به موضوعات جدی بپردازیم»، گفت که برخی از همسایگان ما سال گذشته از فرصت حضور در این نشست (مونیخ) برای اتهام وارد کردن به ایران، استفاده کردند و تعدادی از آنها و دیگران نیز امسال چنین کردند. ظریف در بخش دیگری از اظهاراتش به تهاجم اسرائیل به لبنان و اشغال غیرقانونی فلسطین و تهاجم‌های هر روز به سوریه توسط این رژیم اشاره کرد و گفت: «سقوط جنگنده اسرائیلی در چند روز پیش نشان داد که اسطوره دولت شکست‌ناپذیر (اسرائیل) فرو ریخته است».
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۳۰
*  امضا قرارداد سوآپ ارزی ایران با سه کشور برای سهولت صادرات
رئیس اداره صادرات بانک مرکزی از امضا قرارداد سوآپ ارزی با سه کشور از جمله ترکیه و پاکستان برای سهولت صادرات خبر داد.
صمد کریمی در همایش تامین مالی صادرات با اشاره به اینکه این قرارداد با کشور ترکیه است افزود: در قالب این طرح اعتبار ریالی به وارد کنندگان ترک داده می‌شود تا کالا و خدمات ایرانی خرید کنند و به واردکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی اعتبار لیر ارائه می‌شود تا از کالا و خدمات کشور ترکیه استفاده کنند.
*  وزیر راه مسئول تهیه گزارش علل سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج شد
با دستور رییس جمهور و بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری، وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت تا با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم جهت خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش نماید.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۳۰
*  بزودی شاهد پیروزی انقلاب اسلامی مردم فلسطین خواهیم بود
دبیر شورای نگهبان با اشاره به مبارزات مستمر جبهه مقاومت، گفت: ان‌شاءالله بزودی با ظهور حضرت ولی‌عصر(عج)، جشن پیروزی انقلاب اسلامی مردم فلسطین را شاهد خواهیم بود. آیت‌الله جنتی با برشمردن برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم همچون بیکاری و رکود گفت: از مسؤولان، انتظار رسیدگی و تلاش مضاعف برای حل مشکلات مردم را داریم. رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه ملت ایران در جهت مبارزه با استکبار بویژه آمریکا و اسرائیل وحدت کلمه دارند، اضافه کرد: با توجه به نص صریح قرآن تلاش دشمنان بی‌ثمر است و این تلاش‌ها جز آزاری بیش نیست و به یقین آنان شکست خواهند خورد، چرا که زیربنای انقلاب ما بر اعتقاد مردم به اسلام، اخلاق و معنویت است.
*  هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان ۲۲ اسفند انتخاب می‌شود
آیت الله سیداحمد خاتمی پس از نشست هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان در دبیرخانه این مجلس با تبیین مباحث مطرح در این نشست گفت: اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری ۲۲ و ۲۳ اسفند برگزار می‌شود و هیأت‌رئیسه موظف است یک ماه قبل از اجلاس موضوعات مرتبط با آن را بررسی کند. آیت الله خاتمی گفت: ما در اجلاس آینده چون انتخابات مجدد هیأت‌رئیسه و کمیسیون‌ها را در پیش داریم بر طرح یک موضوع و دعوت از یک شخصیت متمرکز شدیم تا بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم. عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان افزود: طرح‌هایی نیز از کمیسیون‌های‌ آیین‌نامه، اصل ۱۰۷ و اصل ۱۰۹ ارسال شده بود که مصوب کردیم در دستور کار اجلاس رسمی مجلس خبرگان در اسفند قرار بگیرد.
** جوان ۹۶/۱۱/۳۰
*  پیام رهبرمعظم انقلاب در پی سانحه‌ سقوط هواپیمای مسافربری
در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج و جان باختن تعدادی از هم‌وطنانمان در این حادثه، حضرت آیت الله خامنه‌ای پیام تسلیتی صادر کردند. متن پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی
سانحه مصیب‌بار سقوط هواپیمای مسافربری که به جان باختن چندین نفر از هم‌میهنان عزیزمان انجامید دلها را لبریز از اندوه و تأسف کرد. اینجانب مراتب تأثر عمیق و همدردی صمیمانه خود را با خانواده‌های داغدار آنان ابراز میدارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از خداوند متعال مسألت میکنم. مسئولان ذیربط لازم است همه‌ی تلاش و همکاری خود را برای اقدام‌های لازم در این مورد بکار برند و امکان تکریم و تشییع پیکرهای آنان را فراهم سازند.
*  توصیه مقام‌های پیشین موساد برای تجهیز منافقین
«دانی یاتوم‌»، رئیس موساد بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸، در گفت‌وگو با رسانه «مدیا لاین» مدعی شد:‌« با وجود محدودیت‌‌‌‌ها در حمله نظامی به ایران، تل‌آویو گزینه‌های غیرنظامی هم در اختیار دارد.»‌وی ادامه داد: «اسرائیل باید همه امکانات را از جمله هدف قرار دادن ایران به طور مستقیم و به عنوان بخشی از راهبرد بزرگ در نظر گیرد و من استفاده بالقوه اسرائیل از عامل‌های نیابتی علیه ایران را رد نمی‌کنم.» ‌مدیا لاین در ادامه در تحلیلی نوشت:«تجهیز مجاهدین (منافقین) که احتمالاً در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از جانب اسرائیل نقش داشته و بنابر گزارش‌ها، تل‌آویو از آنها حمایت‌های مالی، تجهیزاتی ،آموزشی و تسلیحاتی داشته ،می‌تواند شامل این طرح باشد.»
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۳۰
*  تایید حکم متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی توسط دیوان عالی کشور
وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی از تایید حکم موکلش خبر داد. میرسجاد سعیدمهر گفت: مطلع شدم حکم ۲۰ سال حبس موکلم از سوی دیوان عالی کشور تأیید شده است. پس از نقض حکم متهمان ردیف دوم و سوم پرونده موسوم به فساد نفتی از سوی دیوان عالی کشور و ارجاع آن به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، ۱۵ جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه مذکور و به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.
** رسالت ۹۶/۱۱/۳۰
*  تلاش غرب سکولارسازی علوم است
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار رئیس دانشگاه جامع ملی اسلامی علیگر هند با اشاره به ریشه اسلامی علوم عنوان کرد: علومی که در اختیار دنیا قرار دارد، ریشه ای عربی و قرآنی دارد و اگر توجه کنیم می بینیم که اصطلاحات علوم مختلف مانند طب، ریاضی، جغرافیا، علوم سیاسی و دیگر علوم عربی است، عربی زبان اسلام و قرآن است و در هر جای دنیا که علمی وجود دارد از اسلام سرچشمه گرفته است.وی افزود: علوم اسلامی از ابتدا با توحید و یاد خدا همراه بوده و از آیات حکمت و قدرت خدا سرچشمه گرفته بودند اما غرب تلاش کرد تا این علوم را سکولار کند. وی بازسازی مجد و عظمت اسلام را وظیفه مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ماست که مجد و عظمت اسلام را دوباره زنده و احیا کنیم.
*  انقلابی بودن یعنی پشت سر رهبری حرکت کردن
سردار غلامحسین غیب‌پرور در مراسم بزرگداشت ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور اظهار کرد: جامعه عشایری علاوه بر ۱۰ هزار شهید دفاع مقدس، در دفاع از حرم نیز ۱۰ شهید تقدیم کرده است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اولین مدافع حریم ولایت، حضرت زهرا (س) است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی زنده نمی‌ماند مگر آنکه جامعه انقلابی باشد و انقلابی بودن به معنای پشت سر رهبری حرکت کردن است.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۳۰
*  تکرار ادعاهای واهی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی مونیخ بار دیگر ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نمای خود علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد که این کشور بزرگ‌ترین تهدید علیه جهان است.
نتانیاهو در ادامه گفت: اگر لازم باشد اسرائیل نه تنها علیه نیروهای نیابتی ایران، بلکه علیه خود این کشور دست به اقدام خواهد زد. وی در ادامه ادعاهایش گفت: اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران طناب ترور را دور گردن اسرائیل بیندازند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود قطعه‌ای از یک سلاح را به نمایش گذاشت و مدعی شد که این قطعه بقایای پهپاد ایرانی است که هفته گذشته به حریم هوایی اراضی اشغالی رخنه کرده بود.
*  نگرانی جبیر از صدور انقلاب ایران
وزیر امور خارجه عربستان از صدور انقلاب ایران ابراز نگرانی کرد.عادل الجبیر در اجلاس مونیخ سخنرانی و اتهاماتی را متوجه ایران کرد و گفت: عربستان به فشار خود علیه ایران ادامه خواهد داد تا رفتارش را تغییر دهد. وی ایران را متهم به دفاع از تروریسم و انجام اقدامات تروریستی در منطقه و دیگر نقاط جهان کرد. وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با ابراز نگرانی از این که «ایران در پی صدور انقلاب خود است» مدعی شد: مشکلات منطقه همزمان با انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ آغاز شد. اگر ایران می‌خواهد با آن همانند یک کشور عادی رفتار کنیم، باید به قوانین و معاهدات بین‌المللی پایبند باشد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۳۰
*  ایران در جهت تحکیم وحدت ملی در عراق از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند
دکتر علی اکبر ولایتی ضمن تاکید بر بهبود روابط اقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی گفت: ایران در جهت تحکیم وحدت ملی در عراق از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. دکتر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با فواد معصوم، رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات که در کاخ ریاست جمهوری عراق صورت گرفت، طرفین ضمن تاکید بر توسعه روابط دوجانبه در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای به بحث و گفتگو پرداختند.
** آرمان ۹۶/۱۱/۳۰
*  تلاش برای یافتن سایر پیکرهای سانچی
سخنگوی شرکت ملی نفتکش با تاکید بر اینکه این شرکت تلاش خود را برای پیدا کردن سایر پیکرهای حادثه سانچی به کار می‌برد،گفت: البته پیدا کردن سایر پیکرها منوط به نتیجه‌ای است که از گزارش‌های ربات ارزیاب که برای عکسبرداری به زیرآب فرستاده شده است، به دست می‌آید. محسن بهرامی با اشاره به رباتی که برای عکس‌گیری از نفتکش سانچی به زیر آب فرستاده شده بود، افزود: عکس‌های این ربات هنوز به دست ما نرسیده است.
*  مرتضوی ۱۲ اسفند در دادگاه
وکیل سازمان تامین اجتماعی از برگزاری دومین جلسه دادگاه تجدیدنظر سعید مرتضوی در ۱۲ اسفندماه خبرداد. مجتبی نظری گفت: به احتمال زیاد این جلسه، آخرین رسیدگی به پرونده تامین اجتماعی سعید مرتضوی در دادگاه تجدیدنظر باشد.
** آفرینش ۹۶/۱۱/۳۰
*  رایزنی عراقچی در مونیخ با تعدادی از معاونان وزیران اروپایی درخصوص تحولات یمن
آخرین تحولات بحران یمن در دیدارعراقچی و تعدادی از معاونین وزیران خارجه اروپایی در مونیخ بررسی شد. در پی شدت گرفتن ابعاد فاجعه انسانی در یمن، در اثر حملات بی وقفه نیروهای رژیم سعودی و امارات، روز گذشته معاونین وزیران خارجه ایران و تعدادی از کشورهای اروپایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص آخرین تحولات این بحران و راه های مقابله با محاصره بی رحمانه مردم یمن و ارسال کمک های انسانی به آن کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.معاونین وزیران خارجه ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان و معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار یک و نیم ساعته حضور داشتند.
*  تلاش برای تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت علیه ایران
خبرگزاری رویترز گزارش داد که انگلیس، فرانسه و آمریکا قصد دارند در شورای امنیت سازمان ملل با ادعای اینکه ایران به حوثی‌های یمن موشک می دهد، تهران را محکوم کنند. رویترز، با استناد به پیش نویس قطعنامه‌ای که آن را مشاهده کرده است، گزارش داد: انگلیس، آمریکا و فرانسه می خواهند در شورای امنیت ایران را به دلیل آن‌چه عدم توقف ارسال موشک‌های بالستیکش به حوثی های یمن خوانده شده، محکوم کنند و برای نقض تحریم‌های مربوطه دست به اقدام بزنند.
** قدس ۹۶/۱۱/۳۰
*  جبهه بین‌المللی مقاومت در سراسر جهان اسلام تشکیل شده است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: جبهه مقاومت منحصر به لبنان نیست، بلکه به برکت انقلاب اسلامی، جبهه بین‌المللی مقاومت در سراسر جهان اسلام تشکیل شده است. حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم اظهار داشت: جبهه مقاومت در مبارزه با تروریست‌های تکفیری پیروزی‌های فراوانی به دست آورده، اما هنوز در نیمه راهیم و فتح اندیشه‌ها، مبارزه با انحرافات و شبهات اعتقادی با سلاح عقل و عاطفه باقی مانده است.
*  عملیات روانی گسترده دشمن بر افکار عمومی مردم متمرکز شده است
وزیر دفاع، راهبرد دشمن در اجرای نقشه‌ها و توطئه‌های شوم خود را بر محور تحریم ها، محرومیت ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی و از سوی دیگر تمرکز بر عملیات روانی گسترده بر افکار عمومی بر ملت ایران دانست. امیر سرتیپ حاتمی در همایش مدیران ارشد استانی وزارت دفاع اضافه کرد: اجرای سیاست دوگانه “انتخاب و گزینش بین عدم دستیابی به قدرت دفاعی از یک سو” و “توجه به وضعیت اقتصادی و بهبود معیشت مردم” از دیگر حربه‌های دشمن در ایجاد تفرقه و اختلاف در بین آحاد جامعه است.
** خراسان ۹۶/۱۱/۳۰
*  علی مطهری درباره پیشنهاد رئیس جمهور در رابطه با برگزاری رفراندوم در برخی مسائل گفت: من متوجه نشدم چه ضرورتی داشت در شرایط فعلی بحث رفراندوم مطرح شود. رفراندوم در مسائل عقیدتی و ایدئولوژیک اصلا معنا ندارد. شاید زمانی ضرورت داشته باشد در یک موضوع خاص نظر مردم را جویا شد. موضوعی که نظر مردم می‌تواند در آن موثر باشد.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۳۰
*  اسفندیار رحیم‌مشایی احضار شد
رییس‌دفتر رییس دولت دهم به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. اسفندیار رحیم‌مشایی از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و به او ابلاغ شده که در صورت عدم حضور جلب خواهد شد. علت حضور وی مشخص نیست.
** شهروند ۹۶/۱۱/۳۰
*  به دنبال قلع و قمع‌کردن فضای مجازی نیستیم
وزیر کشور گفت: هیچ‌کس در نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال بستن و قلع و قمع‌کردن فضای مجازی نیست و همه به دنبال ساماندهی آن هستند تا از ظرفیت فضای مجازی بهترین استفاده شود. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست اعضای شورای اجتماعی کشور افزود: در جلسه‌ای که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد، تأکید ایشان بر ساماندهی فضای مجازی بود.
*  تأکید جان کری بر لزوم حفظ برجام در کنفرانس امنیتی مونیخ
جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در سخنان خود در کنفرانس امنیتی مونیخ تأکید کرد که حفظ توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی ضروری است. کری که یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد تیم میز مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا بود، تصریح کرد: من بر این باورم که اروپا و جهان باید اطمینان یابند که این توافق حفظ می‌شود؛ چراکه برگشت به عقب غیرقابل دفاع است. این دیپلماسی خوبی نیست.
** صبح نو ۹۶/۱۱/۳۰
*  تذکر به وزیر اطلاعات درباره رانت‌های اطلاعاتی بازار ارز
۴ نماینده مجلس شورای اسلامی به وزیر اطلاعات در خصوص شناسایی و پیگرد علت و عوامل دارای رانت اطلاعاتی که در اثر نوسانات اقتصادی و پولی اخیر که به ویژه در افزایش قیمت طلا و ارز صاحب درآمدهای بادآورده و کلان شده‌اند، تذکر داد.
*  ایران نعمت بزرگی برای منطقه است
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ایران نعمت بزرگی برای منطقه است و مانع از توسعه‌طلبی‌های اسرائیل شده و حامی مقاومت ملت‌ها در راستای حمایت از استقلالشان است. وی افزود: آمریکا به تقابل با ایران روی آورده زیرا ایران حامی مقاومت است. آمریکا خواستار منطقه‌ای ضعیف تجزیه، شده و حامی اسرائیل است.
** سازندگی ۹۶/۱۱/۳۰
*  پرواز تهران – یاسوج از رادار حذف شد و در سمیرم سقوط کرد
صبح روزگذشته هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج ناپدید و دقایقی پس از پرواز از صفحه رادار محو شده است. مقام مسئول شرکت آسمان تأیید کرد که هواپیمای‌ای تی آر ۷۲ به کوه دنا در منطقه کوهستانی پادنا برخورد و سقوط کرده است.
طبق اعلام شرکت هواپیمایی هر ۶۵ نفر در این هواپیما کشته شده‌اند که ۵۹ نفر مسافر، ۴ نفر کادر پرواز و ۲ نفر نیروی امنیت پرواز بوده‌اند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
طرح هدایت علمی تربیتی با جدیت دنبال شود
حوزه/آیت الله اعرافی در نشست هم اندیشی با معاون و مدیران پژوهشی حوزه های علمیه گفت: حوزه راه درازی را طی کرده و تاکنون دستاورهای خوبی داشته، اما دارای چالش اساسی است و این چالش ها حتی حوزه را هم تهدید می‌کند، ولی با برنامه درست و هدایت شده می‌توان تهدید را تبدیل به فرصت کرد. مدیر حوزه های علمیه گفت: نباید دروس حوزه به سمت مدرسه‌ای و دانشگاهی پیش برود، ولی طرح ما هدایت علمی، تربیتی و تحصیلی است، اینجا نقش پژوهش بسیار جدّی است.
برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید با یهودیت و مسیحیت گفتگو کرد
حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی در سمینار «تمدن نوین اسلامی» اقامه دین، حرکت به سوی جهانی شدن دین و امر به معروف و نهی از منکر را راه های رسیدن به وحدت و تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و گفت: تمدن اسلامی نمی تواند مسأله یهود و نصاری را نادیده بگیرد، چون این ها بخش وسیعی از بشر را تشکیل می‌دهند و باید با گفتگو و استدلال مسأله را مطرح کرد.عضو جامعه مدرسین  با اشاره به این که اسلام جامع تمامی ادیان گذشته است، اظهار کرد: امروزه یکی از راه های رسیدن به تورات و انجیل واقعی خود قرآن است.
اخراج چهار خلبان ارتش رژیم صهیونیستی در پی سرنگونی اف۱۶
باشگاه خبرنگاران/رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند ارتش این رژیم چهار خلبان ارتش رااخراج کرد. این اقدام پس از تحقیقات درباره سرنگون شدن جنگنده اف-۱۶ توسط پدافند هوایی سوریه رخ داده است.به گفته رسانه‌های صهیونیستی دو تن از این افراد، خلبانان جنگنده اف-۱۵ بودند این دو خلبان متهم شدند که از سامانه اختلال الکترونیکی استفاده نکرده‌اند و مانور‌های لازم را برای فرار از موشک انجام نداده‌اند. همچنین شبکه هفت تلویزیون اسرائیل به‌نقل از منابع امنیتی که آنان را بلندپایه برشمرد، اعلام کرد: آرامشی که از زمان جنگ دوم لبنان برای شهرک نشینان صهیونیست به‌وجود آمده بود، تمام شد.
داعش همچنان یک تهدید است
ایسنا/ مدیر اطلاعات ملی آمریکا اظهار کرد، به رغم شکست‌های اخیر داعش در سوریه و عراق، این گروه همچنان یک تهدید محسوب می‌شود. دن کوتس، افزود: این گروه چیزی بیش از یک سازمان تروریستی است. این یک ایدئولوژی و شاید یک نوع علم الهیات باشد و ترکیبی از ایدئولوژی و الهیات پس از شکست در صحنه جنگ هم باقی می‌ماند.
محکومیت حمله داعش به یک کلیسا در داغستان روسیه توسط سخنگوی وزارت خارجه
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی وزارت خارجه حمله مسلحانه گروهک تروریستی داعش به کلیسایی در جمهوری داغستان روسیه که چندین کشته و مجروح بر جای گذاشت را به شدت محکوم کرد.قاسمی اظهار کرد: کشتار بی گناهان در مکان های مقدس مذهبی و ضدیت با ادیان، شاخصه گروه هایی است که برای دهشت افکنی و نفرت پراکنی های خود مرزهای دینی و اخلاقی را در می‌نوردند و هرگونه جنایتی را برای دست یازیدن به اهداف پلیدشان مجاز می‌دانند
سه قوه برای تحقق فرمایشات رهبری در زمینه عدالت اجتماعی اهتمام کنند
ایسنا/رئیس مجلس خواستار توجه قوای سه‌گانه به فرمایشات رهبری در زمینه عدالت اجتماعی شد.علی لاریجانی ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز، اظهار کرد: از فرمایشات راهگشای رهبر معظم انقلاب در روز گذشته که روز شهدای مردم تبریز بود، تشکر می‌کنیم. وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به مستضعفان خاطر نشان کرد: انتقاد ایشان از غفلت در تحقق عدالت و عدالت اجتماعی در کشور  ایجاب می‌کند که قوای سه‌گانه اقدامات بیشتری در زمینه تحقق فرمایشات ایشان داشته باشند.
عزم ۸۰ نماینده برای سوال از رئیس جمهور
تابناک/نماینده مردم تهران، با اشاره به نشست مشترک سوال‌کنندگان از رئیس جمهور با سیف رئیس کل بانک مرکزی، کرباسیان وزیر اقتصاد و نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: پس از بحث و بررسی‌ها در این جلسه نمایندگان حاضر سئوال کننده به اتفاق از پاسخ ها قانع نشدند.حجت‌الاسلام احمد مازنی تصریح کرد: اگر در عرض یک یا دو هفته آینده حد نصاب لازم در خصوص تعداد نمایندگان سئوال کننده وجود داشت و یک چهارم تعداد نمایندگان سئوال کننده در سئوال از رئیس جمهور مصر بودند این موضوع در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.
کشف گور دسته‌جمعی در شمال عراق
فارس/منابع امنیتی عراق از کشف گور دسته‌جمعی دیگر در استان نینوی خبر می‌دهند.یک افسر ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور موفق شده‌اند یک گور دسته جمعی بزرگی را که جسد ۱۱۱ نفر از قربانیان گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در استان نینوی به مرکزیت شهر موصل کشف کنند.
 تشکیل یک گروه تروریستی جدید درسوریه
مهر/ گروه های تروریستی احرار الشام و نورالدین الزنکی با ادغام یکدیگر گروه تروریستی جدیدی موسوم به «جبهه آزادسازی سوریه» تشکیل دادند.گروه‌های تروریستی احرارالشام و نورالدین الزنکی در بیانیه‌ای اعلام کردند که به منظور جبران کم کاری‌های گذشته و تفرقه‌ای که گروه‌های تروریستی هزینه آن را پرداخت کردند، تصمیم به تشکیل این گروه جدید گرفته اند.
 با پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار به ایران کنار نیامدم
ایسنا/دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت: هرگز با این واقعیت که باراک اوباما در جریان توافق هسته‌ای ۱.۷ میلیارد دلار پول نقد به ایران پرداخت کرد کنار نیامدم. حتی هیچ‌کس در کنگره و اف بی‌ای یا وزارت دادگستری خواستار انجام تحقیقات در این باره نشد.پس از امضای توافق هسته‌ای زندانیانی میان ایران و آمریکا تبادل شد و ۱.۷ میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران در آمریکا بازگردانده شد.
واکنش جانشین فرمانده سپاه به نمایش نتانیاهو در مونیخ
تسنیم/جانشین فرمانده کل سپاه، تصریح کرد: امروز هم شاهد هستیم که آمریکا و اسرائیل به هنرپیشه‌های مضحکی تبدیل شده‌اند و با نمایش بدنه یک موشک در کاخ سفید و بال یک پرنده آنها را به عنوان موشک و پهپاد ایرانی معرفی می‌کنند.سردارسلامی ادامه داد: این اقدام آنها بدان معناست که موقعیت‌شان تنزل پیدا کرده و در مواجهه با انقلاب شرایط‌شان پیچیده‌تر شده است.وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند پهباد به پرواز درآمده در آسمان سرزمین‌های اشغالی ایرانی است، اما این ادعا چه راست باشد چه دروغ، باید بگوییم این اولین پهپاد و یا آخرین پهپاد جبهه مقاومت نبوده است و در مقابل اصابت این پهپاد جنگنده اسرائیلی سرنگون شده است.
مراکز پرجمعیت اسرائیل در تیررس موشک‎های حزب‎الله
خبرگزاری میزان/ پایگاه نیوزویک در مطلبی با اشاره به دست‌یابی حزب‌الله به موشک‎های نقطه‌زن و دوربرد می‌نویسد که جنگ احتمالی اسرائیل و حزب‌الله در مقایسه با جنگ ۲۰۰۶ پردامنه‌تر و مخرب‌تر خواهد بود.به نوشته نیوزویک، درواقع اسرائیل تخمین می‌زند حزب‌الله نزدیک به ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد، دست‌یابی به موشک‎های نقطه‌زن تغییردهنده معادلات بازی است و این امکان را در اختیار حزب‌الله قرار می‌دهد که زیرساخت‎های حیاتی و مراکز پرجمعیت اسرائیل را در معرض خطر جدی قرار دهد.
نگارنده می‌افزاید: اسرائیل هنگام درگیری‎های هوایی روز شنبه از ترس عملیات تلافی‌جویانه (از سوی حزب‌الله)، موقتاً فرودگاه بین‌المللی «بن‌گوریون» را بست که مهمترین مرکز ترابری و دسترسی به جهان بیرون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *