دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی و حامیان جبهه مقاومت کشور سوریه یا آیت الله یزدی

روز پنج شنبه مورخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی و حامیان جبهه مقاومت( شیعیان، اهل سنت و مسیحیان) کشور سوریه با حضور در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی این نهاد بلند پایه حوزوی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار که با هماهنگی دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین برگزار شد؛  شیخ احمد شیخو نماینده هیئت سوری ضمن تشکر از فرصت ایجاد شده ابراز داشتند، اصلاح امور امت حاصل نمی شود جز با امر به معروف و نهی از منکر و باید از سیره و روش حضرت امام حسین (ع)که با خانواده خود علیه نظام ظالم قیام کرد، بهره برد و بهترین کسی که توانست از الگو و شیوه امام حسین(ع) بهره ببرد، حضرت امام خمینی بود، ایشان یاری‌گر مظلومین و مستضعفین بودند و انقلاب ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) انقلابی اسلامی و جهانی شد که توانست تاثیری بزرگ بر جهان و به خصوص منطقه بگذارد.

شیخ احمد شیخو در پایان بیان داشت همه اقوام و همه پیروان ادیان گوناگون تحت سوریه واحد علیه دشمنان متحد خواهند بود و ان شاءالله پیروزی کامل هرچه زودتر به دست خواهد آمد.

در ادامه این دیدار آیت الله یزدی ضمن خوش آمدگویی به هیئت سوری، قم را پایگاه انقلاب خواند و مرقد حضرت فاطمه معصومه(س) را منشا خیرات عظیم در این شهر دانستند، ایشان در معرفی جامعه مدرسین، این نهاد حوزوی را تاثیرگذارترین مرکز دینی دانسته که منشا خیرات علمی و انقلابی بسیاری بوده است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ابراز داشت: انسان اشرف موجودات و مخلوقات بوده و خلقت انسان دارای هدفمندی بوده است و آنچه انسان را نسبت به سایر موجودات تمیز داده اختیار انسان است، اختیار در انسان موجب کمال انسان می شود و شرایط سعادت و شقاوت انسان را فراهم می آورد و عاقبت انسان را مشخص می نماید.

این عضو شورای نگهبان ادامه داد: انسان برای آنکه بتواند از قوه اختیار خود به درستی استفاده کند دو نیرو را در دسترس دارد اولین نیرو، قوه عقل است، عقل به انسان کمک می کند تا راه سعادت را مشخص کند البته باید توجه داشت که این نیرو به تنهایی نمی تواند راه را برای انسان روشن سازد، زیرا از این نیرو از گذشته و آینده و احوالات انسان به طور کامل باخبر نیست بلکه باید نیروی ماوراءالطبیعه که عالم و عادل باشد بتواند به انسان کمک کند، خداوند به وسیله انبیاء خود همانند حضرت ابراهیم، حضرت موسی، حضرت عیسی و حضرت ختمی مرتبت محمدالمصطفی(ص)  وحی خود را به مردم نازل کرد تا به کمک نیروی عقل انسان بیاید، پیامبران مبشرین و منذرین می باشند و یکی از اهداف آنان تربیت صحیح انسان بود، تا انسان به جایگاه حقیقی خود که اشرفیت مخلوقات است دست یابد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ابراز داشتند: در رسالت پیامبران و به خصوص قرآن کریم انسان محترم شمرده می شود، انسان اشرف مخلوقات و از احترام خاصی برخوردار است و بی احترامی و تجاوز به آن هیچگاه جایز نیست .

این استاد خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت پیروی از خط مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان تاکید کرد و گفت: امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب اسلامی به نقش جبهه مقاومت در تحقق اهداف مسلمانان توجه ویژه‎ای داشت.

ایشان ابراز داشتند: رهبر معظم انقلاب نیز مسیر امام خمینی (ره) را ادامه داد و محور مقاومت را تقویت کرد.

آیت الله یزدی ضمن محکوم کردن تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شریف، ابراز داشت: به امید خداوند متعال و با تلاش جبهه مقاومت اسلامی دشمنان نمی‎توانند در قدس که پایتخت ادیان ثلاثه است، تغییری ایجاد کنند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در پایان تاکید داشتند: علمای اسلامی باید در برابر نقشه های دشمنان بایستند و اجازه ندهند آنان به اهداف شومشان دست پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *