خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۲۸

  • فرمانده نیروی قدس سپاه: قصاص خون عماد برچیدن رژیم کودک کش صهیونیستی است
  • دبیرکل حزب الله لبنان : دولت بخواهد تأسیسات گازی اسرائیل را می‌زنیم
  • آیت الله خرازی: هدف آمریکا از ایجاد گروه‌های تروریستی، تضعیف اسلام است
  • آیت الله مقتدایی: مدارس علمیه شهرستان‌ها با اساتید و فضلای بومی تقویت شوند
  • آیت الله اعرافی: هرگز برجام دیگری در مسائل دفاعی کشور نوشته نخواهد شد
  • جلسه وزیر ارتباطات با شورای عالی جامعه مدرسین با موضوع فضای مجازی

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۲۸
*  آمریکایی‌ها، نگران محصورین!
در ادامه سیاست‌های خصمانه و مداخله‌جویانه واشنگتن، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای خواستار آزادی محصورین در ایران شد. وزارت خارجه آمریکا مدعی شد ادامه این حصر خلاف تعهدات بین‌المللی ایران است. بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، در این بیانیه‌ با اشاره به فرارسیدن هفتمین سال حصر این افراد، از ایران خواسته شده است به حقوق بشر احترام بگذارد.
*  با اقتدار آمریکا را از منطقه بیرون کردیم
امیر حیدری گفت: اقتدار امروز جمهوری اسلامی سبب شده علاوه بر داعش، آمریکایی‌ها را هم از منطقه بیرون کنیم و اجازه خودمحوری را به آنها نداده‌ایم. امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در یادواره «لاله‌های فاطمی» روستای سرمرز ساری تصریح کرد: حفظ این اقتدار که به وسیله شهدا نصیب کشور ما شده رهبری بی‌بدیل مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح قدرتمند و همراهی مردم بصیر و فهیم است ؛ سه راس مهم حفظ این اقتدار عظیم.
** همشهری ۹۶/۱۱/۲۸
*  وداع با شهدای سانچی
پیکر ۳ نفر از شهدای حادثه نفتکش سانچی ظهر دیروز پس از اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) تشییع شد.
در حادثه برخورد نفتکش سانچی با کشتی چینی در آبهای شرق چین، نفتکش ایرانی آتش گرفت و در نهایت غرق شد. در این حادثه ۳۰ دریانورد ایرانی به شهادت رسیدند که به غیر از ۳ نفر پیکرهای بقیه آنها هنوز کشف نشده است.
*  یمن در حال فروپاشی کامل است و جهان فقط نگاه می‌کند
کمیته کارشناسی سازمان ملل در گزارشی که به شورای امنیت ارائه شده از فروپاشی کامل یمن به عنوان یک کشور، سخن گفته است. در این گزارش آمده است که ۳ سال جنگ باعث شده تا دیگر کشوری به نام یمن وجود نداشته باشد و اکنون به تکه‌های جدا افتاده از هم تبدیل شود؛ تکه‌هایی که هر گروهی بر تعدادی از آنها تسلط دارد. این کمیته ضمن اشاره به نابودی کامل زیرساختهای یمن، نسبت به بروز یک بحران انسانی بی‌سابقه در این کشور هشدار جدی داده و خواستار اقدام فوری شورای امنیت برای پایان دادن به جنگ شده است.
** کیهان ۹۶/۱۱/۲۸
*  شنیدن صدا و حل مشکلات مردم بسیار مهم است
آیت‌الله سید احمد خاتمی در یادواره شهدای صفادشت حمایت مردم را از نقاط قوت نظام دانست و بیان داشت: شنیدن صدا و درد و مشکلات مردم بسیار مهم است، مردم کسانی نیستند که شعار دادند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، چرا که آنان دروغ می‌گفتند و وقت حادثه فرار می‌کردند و جان فدای ایران نمی‌کردند این‌ها مردم نیستند، باید حرف این دروغ گوها را شنید یا حرف جمعیت ده‌ها میلیون نفری در راهپیمایی ۲۲ بهمن را شنید و مشکلات آنان را حل کرد.
آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: حرف این است که مسئولین تا آنجا که می‌توانند مسئولیت‌پذیر باشند و بپذیرند که تحریم هستیم و این دولت باشد یا دولت دیگر، آمریکا هیچ کدام از جناح‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب را قبول ندارد.
** شرق ۹۶/۱۱/۲۸
*  هیلی خواستار اقدام شورای امنیت درباره ارسال سلاح به حوثی‌ها شد
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، با اشاره به انتشار گزارشی از سوی کارشناسان سازمان ملل که مدعی نقض تحریم تسلیحاتی حوثی‌های یمن از سوی ایران است، از شورای امنیت خواست در این زمینه وارد عمل شود. هیلی با بیان اینکه زمان اقدام شورای امنیت سازمان ملل فرا رسیده است، مدعی شد این گزارش نشان‌دهنده آن چیزی است که واشنگتن ماه‌هاست درباره انتقال غیرقانونی سلاح به یمن از سوی ایران برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت می‌گوید.
** ایران ۹۶/۱۱/۲۸
*  اگر مسلمانان متحد بودند رژیم صهیونیستی جرأت نمی‌کرد به فلسطین تجاوز کند
رئیس جمهوری در صدر هیأتی عالیرتبه، به دعوت «ناراندا مودی» نخست وزیر هندوستان و برای یک دیدار رسمی سه روزه به هندوستان سفر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در نماز جمعه حیدرآباد در «مکه مسجد» این شهر وحدت و اتحاد را تنها راه مسلمانان جهان دانست و تأکید کرد: اگر مسلمانان با هم متحد بودند، رئیس جمهوری امریکا جرأت نمی‌کرد که بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کند و اگر با هم متحد بودیم رژیم غاصب صهیونیستی جرأت نمی‌کرد که به حقوق ملت فلسطین تجاوز کند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۲۸
*  بارزانی بار دیگر تهدید به جدایی کردستان عراق کرد
«مسعود بارزانی» بار دیگر بغداد را تهدید کرد بر جدایی از عراق اصرار خواهد کرد.
رئیس حزب دموکرات کردستان عراق گفت: برگزاری همه پرسی در زمره حقوق طبیعی مردم کردستان عراق به شمار می‌رود و کردها از تفکر همه پرسی و استقلال دست برنخواهند داشت.
مسعود بارزانی اضافه کرد: اگر بغداد به حقوق کردستان عراق براساس قانون اساسی عراق اعتراف نکند، قطعا ما بار دیگر بر جدایی از عراق اصرار خواهیم ورزید.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۲۸
*  مجلس بندهای مغایر با منافع ملی در «FATF» را نمی‌پذیرد
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جمع‌بندی نهایی گزارش FATF در این کمیسیون گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره FATF تدوین و آماده شده است. وی با اشاره به دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت درباره FATF مطرح کرده‌اند، ادامه داد: قطعاً FATF تعهداتی برای کشورمان ایجاد می‌کند و اگر این تعهدات با منافع ملی کشورمان در تعارض باشد، آنها را نمی‌پذیریم.
** جوان ۹۶/۱۱/۲۸
*  دولت بخواهد تأسیسات گازی اسرائیل را می‌زنیم
‌دبیرکل حزب‌الله لبنان به دولت لبنان اطمینان داد که حزب‌الله اگر دولت بخواهد قادر است تأسیسات نفتی-گازی اسرائیل را در مرزهای آبی لبنان در کمترین زمان هدف قرار دهد.
سیدحسن نصرالله در مراسم بزرگداشت سالگرد فرماندهان شهید مقاومت با بیان اینکه کل منطقه وارد نبرد نفت و گاز شده است و موضوع لبنان، جدا از مسائل منطقه نیست،گفت: اگر شورای عالی دفاع لبنان تصمیم بگیرد، طی چند ساعت می‌توانیم سکوهای گازی اسرائیل را بمباران کنیم. نصرالله با تأکید بر اینکه موضوع اصلی درگیری امروز، مرزهای دریایی است نه مرزهای زمینی، افزود: در همین راستا رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که جولان را به خود الحاق کند، چرا که مملو از آب و نفت و گاز است.
*  سپردن مسئولیت به فردی که شایستگی ندارد خیانت است
خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن، پیام تحکیم پیوند امت با امام، رهبری و مقتدای خویش است، گفت: مردم در فهم وظیفه گوی سبقت را از مسئولان ربوده‌اند.
حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی با اشاره به اصل شایسته سالاری گفت: اگر مسئولیتی به فردی که شایستگی ایمانی و رفتاری آن را ندارد سپرده شود خیانت به دین است. خطیب نمازجمعه تهران افزود: مدیران کشور مراقب سخنان خود باشید. چرا سخنانی بگوییم که دارای محمل‌های مختلفی است تا این سخنان را نقد کنند و بعد به نقد آنان اعتراض کنیم و بگوییم این منظور ما نبود. از یک مقام مسئول انتظار می‌رود سخنانش محکم، مستدل، متقن و مبتنی بر اصول باشد تا دل‌ها را نزدیک کند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۲۸
*  یک دادگاه فدرال دیگر هم علیه فرمان ممنوعیت سفر ترامپ رای داد
یک دادگاه استیناف فدرال آمریکا، فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در ممنوع کردن سفر اتباع شش کشور مسلمان به آمریکا را ناقض قانون اساسی این کشور دانست.
این دادگاه در حکم خود گفته که صحبت‌های خود ترامپ نشان می‌دهد که غرض ورزی علیه مسلمانان پایه و اساس این سیاست بوده است.
*  مسئله خودکشی سیدامامی بطور قطع روشن است
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در حاشیه مراسم معارفه رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران در رابطه با خودکشی کاووس سید امامی، متهم جاسوسی در زندان اوین گفت: طبق اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده است، علت فوت ایشان قطعا خودکشی است؛ اما اینکه انگیزه این خودکشی چه بوده و آیا به خاطر این بوده که احساس کرده مطالبش لو رفته است یا مسایل دیگر، بررسی این بخش از قضیه هنوز ادامه دارد.
** رسالت ۹۶/۱۱/۲۸
*  تکفیری‌ها، خوارج امروز جهان اسلام هستند
استاد حوزه علمیه قم گفت: تکفیری‌ها، خوارج امروز جهان اسلام هستند. آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در پیامی به نشست بین المللی هم‌اندیشی برای مبارزه با افراطیت و تکفیر در کابل گفت: این حضور دلیل بر وظیفه شناسی شما علما و دانشمندان امت است که بر خود لازم می دانید در برابر خطر تکفیری‌ها قد علم کنید.بحمد الله سیطره تکفیری‌ها از نظر نظامی در غالب کشور های اسلامی نابود شده است. در لبنان و عراق و سوریه نیز در شرف زوال است و اگر در کشور دوست و برادر ما افغانستان با ترور های کورشان اظهار وجودی می کنند ان‌شاءالله به زودی آن هم پایان خواهد یافت.
*  هدف آمریکا از ایجاد گروه‌های تروریستی، تضعیف اسلام است
آیت‌الله سید محسن خرازی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه درس اخلاق خود با بیان اینکه غفلت، انسان را دچار سقوط می کند، ابراز داشت: انسان همواره باید در زندگی خود نگران باشد که مبادا به مقصد خلقت که رسیدن به کمال است دست پیدا نکند.وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای دور کردن انسان‌ها از حقیقت عنوان کرد: آمریکا با به وجود آوردن گروه های تکفیری و تروریستی مانند داعش تمام همت خود را بر تضعیف اسلام قرار داده است و سعی دارد به وسیله جنایات این گروه‌ها اسلام هراسی در جهان ایجاد کند.
*  جامعه تا فاطمی نشود، مهدوی نخواهد شد
آیت الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی در آیین سوگواره شعر فاطمی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از همه شعرا، مدیحه سرایان و نیز برگزار کنندگان این مراسم تشکر کرد.وی با بیان اینکه احیای فاطمیه احیای اسلام و احیای بشریت و همه حقیقت‌ها است، گفت: احیای فاطمیه برای تقرب به خداوند است و با منور شدن به نور فاطمه(س) می‌توان به درگاه خداوند متعال تقرب جست. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید به دنبال شناخت بیشتر حضرت فاطمه(س) برویم، گفت: جامعه ما تا فاطمی، علوی و حسینی(ع) نشود هرگز مهدوی نمی‌شود.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۲۸
*  تا زمانی که همه طرف‌ها به تعهدات برجامی پایبند بمانند به تعهداتمان عمل می‌کنیم
بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد روند تفاهم همکاری‌های قید شده در برجام ادامه یافته و تعهدات اتحادیه اروپایی و کمیسیون اروپا در ضمیمه مربوطه در برجام به طور کامل اجرایی شود. سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین یادآوری کرد که جمهوری اسلامی ایران مادام که همه طرفها به تعهدات خود در برجام پایبند بمانند به تعهدات خود عمل خواهد کرد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۲۸
*  سفر تیلرسون به منطقه ناشی از شکست‌های آمریکا در کشورهای اسلامی است
دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبرمعظم انقلاب در امور بین‌الملل و هیات همراه روز جمعه با ابراهیم جعفری وزیر امورخارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر ولایتی در این دیدار با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مشکل منطقه خاورمیانه آمریکاست، گفت: «سفر اخیر تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا به منطقه ناشی از شکست‌های میدانی و نظامی آمریکا و ناکامی توطئه‌هایی است که آمریکایی‌ها برای کشورهای اسلامی منطقه در سر می‌پروراندند.
** آرمان ۹۶/۱۱/۲۸
*  هشدار سخنگوی آمریکا به عراق
«هیثر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه مشارکت ایران در روند بازسازی عراق هشدار داد و در ادعایی بی پایه و به دور از واقعیت گفت که«ایران به هرکجا می‌رود، دردسر و مشکلات را به دنبال خود می‌آورد!» این ادعای واهی نائورت در واکنش به پرسش خبرنگاری در خصوص نقش آمریکا در روند بازسازی عراق مطرح شد. نائورت در این‌باره گفت که آمریکا قصد ندارد بر پروژه‌های بزرگ تمرکز کند و به جای آن، کشورهای همجوار عراق را به ایفای نقش در این فرآیند وادار خواهد کرد.
*  اموال داخلی بابک زنجانی شناسایی شد
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به این سوال که آیا اموال بابک زنجانی به طور کامل شناسایی شده است یا خیر، گفت: اموالی که این فرد در داخل ایران داشته و به نام خودش بوده مورد شناسایی قرار گرفته است. احمد تویسرکانی افزود: ما اطلاعات خود را در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار داده‌ایم، اما باید این نکته را در نظر بگیریم که همه اموال این فرد ثبت شده نیست. وی تصریح کرد: ممکن است یک سری از اموال به نام افراد دیگری ثبت شده باشد.
** آفرینش ۹۶/۱۱/۲۸
*  مبالغ خوبی با اذن رهبری برای حل مسئله ریزگردها اختصاص می‌دهیم
رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها و قوا برای حل مشکل ریزگردها، گفت: مبالغ خوبی با اذن رهبری برای حل مسئله ریزگردها اختصاص می‌دهیم.
علی لاریجانی رئیس مجلس در نشست ویژه رسیدگی به ریزگردهای خوزستان، اظهار داشت: اکنون مسئله ریزگردها در استان خوزستان پیچیده تر شده است. رئیس سازمان محیط زیست معتقد است اگر ما حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب داشته باشیم می‌توانیم مرطوب سازی برخی کانون های ریزگردها را انجام دهیم، مرطوب سازی باید با سرعت بیشتری انجام شود تا مشکل مردم حل شود.
*  ادعای نتانیاهو درباره دخالت ایران در حوادث اخیر در بلندی‌های جولان
نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده است که می‌تواند ثابت کند ایران در ماجراهای اخیر در مناطق شمالی اراضی اشغالی دخالت مستقیم داشته است.
نتانیاهو مدعی شد که قصد دارد در کنفرانس مونیخ اسنادی را ارائه دهد که اثبات می‌کند ایران در حوادث اخیر در بلندی‌های جولان به‌طور مستقیم دخالت داشته است.
** قدس ۹۶/۱۱/۲۸
*  مدارس علمیه شهرستان‌ها با اساتید و فضلای بومی تقویت شوند
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با انتقاد از طلابی که حاضر به هجرت از قم نیستند، خواستار تقویت مدارس علمیه شهرستان‌ها با اساتید و فضلای بومی شد.
آیت الله مرتضی مقتدایی در آیین تجلیل از طلاب و فضلای ممتاز کرمانی حوزه علمیه قم که از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان در سالن همایش‌های دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: طلاب حوزه علمیه قم باید نسبت به مردم و اهالی استان خود مسئولیت داشته باشند؛ تفقه در دین یک وظیفه اولیه است ولی وظیفه سنگین تر که در قرآن اشاره شده انذار، رفتن بین مردم و تبلیغ دین است.
*  حضرت زهرا(س) موجبات تثبیت تشیع را ایجاد کردند
آیت الله سبحانی بیان کرد: خدمتی که حضرت زهرا(س) به تشیع کردند کم نظیر است؛ ایشان باعث تثبیت تشیع شدند، زیرا صحابه جمعیتی بودند که به تازگی وارد اسلام شده بودند و مساله غدیر فراموش و مساله شورا مطرح شده بود.
وی در جمع شعرای فاطمی گفتند: ائمه اهل بیت(ع) نیز برای شعرا ارزش قائل بودند؛ در آیه ای که در آن از شعرا مذمت شده، منظور شعرای بی هدف بودند؛ ذیل آیه نیز شاهد این مطلب است؛ شما به حمدالله شعرای اهل بیت هستید و مصداق کسانی هستید که با اعمال صالح به فعالیت خود ارزش می‌دهند.
** خراسان ۹۶/۱۱/۲۸
*  برخی مسئولان، آمریکا را از دشمن به رقیب تنزل دادند
شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان این که برخی مسئولان، آمریکا را از دشمن به رقیب تنزل دادند، گفت:وقتی رقیب شد، قابل مذاکره است تا به نتیجه مطلوب برسیم. اما اگر دشمن باشد دیگر بحث مذاکره مطرح نیست، چون وجود هر کدام برای دیگری خطر دارد و باید از بین برود.
*  عاملان حوادث اخیر قزوین به گروه‌های خارج از کشور وابسته بودند
زاهدی استاندار قزوین درباره دستگیری سرشاخه‌های اعتراض‌های اخیر در قزوین گفت: این افراد وابستگی‌هایی به گروه‌های خاص خارج از کشور داشتند و در بازداشت به سر می‌برند.

** اعتماد ۹۶/۱۱/۲۸
*  به برکت جایگاه مردمی نظام هیچ بن‌بستی در کشور نداریم
دبیر شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به بهره‌برداری فرصت‌طلبانه از مطالبات اقتصادی و اجتماعی مردم افزود: امروز به برکت خون پاک شهیدان و جایگاه مردمی نظام اسلامی هیچ بن‌بستی درکشور نداریم و به طور قطع با برنامه‌ریزی دقیق برای افزایش نقش مردم در فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانیم چون گذشته از مشکلات موجود عبور کنیم. دریابان شمخانی، اتهام‌زنی و دروغ‌پراکنی‌های اخیر مقامات کاخ سفید و تل‌آویو علیه ایران که به دنبال سقوط هواپیمای جنگی اسراییل توسط سوریه صورت گرفت را نشان از عمق کینه و در عین حال وحشت آنان از قدرت ضداشغالگری، ضدتروریستی و ظلم‌ستیزانه ایران اسلامی و دیگر عناصر قدرتمند جبهه مقاومت دانست.
** شهروند ۹۶/۱۱/۲۸
*  رئیس‌جمهوری می‎تواند در برخی موضوعات پیشنهاد همه‎پرسی بدهد
لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بیان این‌که رئیس‌جمهوری می‎تواند در برخی موضوعات پیشنهاد همه‎پرسی بدهد، گفت: سخنان رئیس‌جمهوری در ۲۲ بهمن‌ماه، دعوت عام به وفاق ملی براساس قانون اساسی بوده است.
*  دیوان محاسبات به دنبال مچ‌گیری نیست
رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور گفت: تا پایان ‌سال‌جاری گزارش طرح حسابرسی اقتصاد مقاومتی را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارایه خواهیم داد. عادل آذر در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به چهارچوب جدید دیوان محاسبات کشور گفت: به دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه باید تلاش کنیم که مدیران به سلامت جاده مسئولیت خود را بگذرانند و نگذاریم به مدیران در مسیر قانونی آسیبی وارد شود به عبارت دیگر بتوانیم این جاده پر سنگلاخ را هموار کنیم.
** صبح نو ۹۶/۱۱/۲۸
*  قصاص خون عماد برچیدن رژیم کودک کش صهیونیستی است
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد شهادت شهید عماد مغنیه با بیان اینکه نام عماد مغنیه برای دشمن رعب آور و برای دوستان نشاط آور بود، تاکید کرد: قصاص خون عماد و همه عمادهایی که در فلسطین و لبنان و ایران به شهادت رسیدند برچیدن رژیم کودک کش صهیونیستی است. دشمن می‌داند این امر حتمی است و در کنار همه شهادت‌هایی که اتفاق می‌افتد روزانه دهها کودک با نشانی عماد متولد می‌شود و جای خالی آنها را پر می‌کند.
وی با بیان اینکه وعده الهی صادق است و حتما تحقق پیدا خواهد کرد، گفت: هیچ شبی را نمی خوابیم مگر اینکه به دشمن فکر می‌کنیم.
*  اجازه نمی‌دهیم دیگران در جهت کاهش توان دفاعی ایران تلاش کنند
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت: ایران هرگز اجازه نخواهد داد دیگران در جهت کاهش توان دفاعی و بازدارندگی صلح جویانه تلاش کنند و همزمان کشورهای منطقه را به سلاح‌های مرگبار تجهیز کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پشت میزنشین تربیت کردن با تربیت اسلامی سازگار نیست
رسا/آ‌یت الله جوادی آملی تأکید کرد: باید تلاش و کوشش کنیم و از تنبلی و بیکاری فاصله بگیریم تا بتوانیم روزی خود را بدست آوریم، پشت میزنشین تربیت کردن با تربیت اسلامی سازگار نیست و مشکل بیکاری را حل نخواهد کرد.
وظیفه دولت اسلامی تأمین نیازهای مادی و معنوی جامعه است
رسا/آیت الله مصباح یزدی کارآمدی یک نظام اسلامی را در تحقق زمینه های سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها دانست و بیان داشت: نظامی که با نگرش الهی به انسان روی کار می آید باید زمینه سعادت مندی دنیوی و اخروی انسان ها را فراهم کند.عضو جامعه مدرسین بر ضرورت فرهنگ سازی اسلامی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: باید گفت که در جامعه اسلامی باید مطالبات مردمی و وظایف مسؤولان بر اساس سعادت محوری صورت گیرد، نه اینکه مسؤولان خودشان را مسؤول بهشت بردن مردم ندانند.
هرگز برجام دیگری در مسائل دفاعی کشور نوشته نخواهد شد
تسنیم/آیت‌الله اعرافی تجاوزگری اسرائیل به کشورهای مسلمان منطقه را غیرقابل‌تحمل دانست و تأکید کرد: اسرائیل در حال ضربه‌زدن به کشورهای مسلمان بوده و مسلمانان نمی‌توانند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت عمل کنند .وی مسائل دفاعی کشور را غیرقابل‌ مذاکره عنوان کرد و افزود: ما قاطع می‌گوییم هرگز برجام دیگری در مسائل دفاعی کشور نوشته نخواهد شد و این در شرایطی است که امریکا و اروپا در مسئله برجام نتوانستند اعتماد ملت ایران را جلب کرده و رسوا شدند.
توصیه آیت الله علیدوست به محققان و پژوهشگران حوزوی
رسا/ آیت الله علیدوست، بر موضوع تمرکز بر مباحث مورد انتخاب طلاب به عنوان رشته تحصیلی و تخصصی تاکید کرد.عضو جامعه مدرسین در خصوص تمحض طلاب بر یک مبحث اظهار داشت: انسان باید بر ساحتی خاص تمرکز نموده و بیشترین همت خود را مصروف آن دارد و جهت سایر ساحت ها می تواند با استفاده از یک کار تیمی برنامه ای را به نتیجه برساند. وی همچنین تصریح کرد: آفت کار محقق این است که دائم از این شاخه به آن شاخه برود و درنهایت اقیانوسی می شود با عمق چند سانت.
جلسه وزیر ارتباطات با شورای عالی جامعه مدرسین با موضوع فضای مجازی
اختصاصی/وزیر ارتباطات با حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین، با اعضای این نهاد عالی حوزوی دیدار و درباره معضلات فضای مجازی گفت وگو کرد.در ابتدای این جلسه که به ریاست آیت الله یزدی، برگزار شد؛ محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه پایه فضای مجازی براساس فناوری است و این فناوری باعث تغییر فرهنگ خواهد شد و سبک زندگی را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد گفت: این تغییرات چالش‌های زیادی ایجاد می‌کند از جمله چالش در حاکمیت است و غرب برنامه‌ریزی سنگینی در این زمینه انجام داده و همه ما نگران شبکه‌های اجتماعی آینده هستیم بنابراین باید به داشته های خود نگاه کنیم و در این زمینه فکری اساسی باید کرد. در ادامه این جلسه اعضاءمحترم جامعه مدرسین به بیان دغدغه ها و مطالبات خود از جمله ورود دشمن به خانه‌ها از طریق فضای مجازی، تذکر جدی نسبت به مضرات فضای مجازی در عین حال که با اصل فضای مجازی کسی مخالف نیست بلکه با آثار زیانبار آن مخالفت وجود دارد، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تهیه زیرساخت‌های آن در اسرع وقت، عدم مسامحه با توهین به مقدسات در فضای مجازی و قرار دادن بودجه کافی برای شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان‌های داخلی را مطرح کرده و توجه ویژه به موارد مذکور را خواستار شدند.در پایان این جلسه وزیر ارتباطات ضمن تقدیر و تشکر از فرصت بوجود آمده جهت دیدار و تبادل نظر با اعضای جامعه مدرسین؛ توضیحاتی در مورد موضوعات مطرح شده ارائه کرد.
فداکاری های ایران نبود منطقه تحت سیطره داعش قرار می گرفت
رسا/ معاون اجرایی حزب الله در همایش راز رضوان تأکید کرد: چنانچه ایران در سوریه، عراق و به طور کلی منطقه فداکاری نمی‌کرد تمام منطقه ما سقوط کرده بود و امروز تحت سیطره داعش بودیم. شیخ نبیل قاووق تصریح کرد: در اصل ایران عمق امنیتی و استراتژیکی مقاومت در فلسطین، سوریه، عراق و لبنان و حامی دائمی و همیشگی و راهبردی است.
تاکید دبیر کل ناتو بر اجرای کامل تعهدات برجام
 باشگاه خبرنگاران/ دبیر کل ائتلاف ناتو بار دیگر بر تداوم اجرای توافق برجام تاکید کرد. ینس استولتنبرگ، با تکیه بر اهمیت برجام برای این نهاد دفاعی گفت که تعهدات برجام باید به طور کامل اجرا شود.
پیکر۳۰۰ شهید دفاع مقدس هفته جاری در ۲۹ استان تشییع می شود
ایرنا /کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۳۰۰ شهید دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در هفته جاری در ۲۹ استان کشور خبر داد. دراستان قم مرکز آموزش پاسداری علویون ۱ اسفند ماه میزبان یک شهید گمنام، دانشگاه باقر العلوم قم۱ اسفند ماه میزبان دو شهید گمنام، مرکز صنایع دفاعی قم ۲اسفند ماه میزبان یک شهید گمنام و دانشگاه علوم پزشکی قم ۳۰ بهمن ماه میزبان دو شهید گمنام است.
تلفات مردم افغانستان باز هم رکوردشکنی کرد
حوزه/ دفترسازمان ملل در افغانستان اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۰ هزار شهروند غیرنظامی افغانستان در حملات مختلف کشته یا زخمی شده‌اند. این رقم یک رکورد جدید برای افغانستان به شمار می‌رود. سازمان ملل اعلام کرده شدت گرفتن حملات طالبان و داعش به مردم افغانستان بیشترین ضربه را به زنان و کودکان وارد کرده است. این سازمان تاکید کرده با توجه به سیاست جدید ترامپ در کشور افغانستان هیچ امیدی به کاهش حملات در سال ۲۰۱۸ نیز وجود ندارد.
مساجد آلبانی مورد مرمت و بازسازی قرار می گیرند
حوزه/ وزیر فرهنگ کشور آلبانی، واقع در جنوب شرقی اروپا اعلام کرد که ۵ بنای تاریخی اسلامی و مساجد در سرتاسر این کشور به زودی تحت مرمت و بازسازی قرار خواهند گرفت.به گفته میرالا کومبارو وزیر فرهنگ آلبانی این تصمیم در پی توافق دو جانبه به امضاء رسیده میان وزارت فرهنگ و جامعه مسلمانان آلبانی که سرپرستی آن را اسکندر بروکا به عهده دارد، گرفته شده است.
دقیق ترین تصمیم را از بُعد امنیت ملی در سوریه گرفتیم
مهر/ دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: از بُعد امنیت ملی در سوریه، دقیق ترین تصمیم را گرفتیم، بدون توجه به سایر قطعات پازل امنیت در منطقه، امنیت ایران معنا پیدا نمی کند.امیرعبداللهیان اظهار داشت: اگر به گونه ای عمل نمی کردیم که از دوستان و متحدین خودمان و کشورهای اسلامی که در معرض تهدیدات فزاینده رژیم صهیونیستی هستند که عمق تهدیداتشان شامل حال ما هم می شود، امروز ما باید شاهد حوادث تروریستی مسلسل وار در ایران بودیم.
نبرد با صهیونیست ها ادامه خواهد داشت
مهر /یکی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که نبرد با رژیم صهیونیستی تا به دست آوردن حقوق فلسطینی ها ادامه خواهد داشت.البطش تاکید کرد: آنچه با نام معامله ترامپ شناخته می شود تنها فلسطین یا قدس را هدف قرار نداده بلکه هدف آن تجزیه منطقه است. همه باید برای مبارزه با این توطئه وارد عمل شوند. قدس هرگز یهودی نخواهد شد.
درباره نقش ایران در خاورمیانه با دولت آمریکا هم‌نظر هستیم
مهر/ نخست‌وزیر انگلیس بعد از دیدار با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان بار دیگر بر همسویی دولتش با دولت آمریکا علیه ایران تأکید کرد. ترزا می درباره دیدارش با مرکل گفت: ما موافقیت کردیم که همزمان با تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای (برجام)، همانند آمریکا در خصوص فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه نگران هستیم و آماده انجام اقدامات مناسب جهت مقابله با این مسائل هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *