خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۲۶

  • آیت الله جوادی آملی: «فاطمیه» نباید فقط به اشک و گریه بگذرد
  • آیت الله العظمی نوری همدانی‌: فزونی شهدای طلبه به دیگر اقشار جامعه مایه افتخار حوزه است
  • آیت الله نمازی: راه برخورد با بدحجابی تبیین فلسفه حجاب است
  • آیت الله شب‌زنده‌دار: رهبرمعظم انقلاب نسبت به مسائل حوزه اشراف کامل دارند
  • آیت الله فاضل لنکرانی: مصائب حضرت زهرا را نباید به اسم تحقیق علمی انکار کرد
  • آیت الله اعرافی: با تعامل نهادهای حوزوی موازی کاری‌ها کم می‌شود

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۲۶
*  تولید انبوه تانک کرار
فرمانده نیروی زمینی ارتش از انعقاد قرارداد برای تحویل تانک کرار خبر داد و گفت: این تانک بزودی در سازمان رزم نزاجا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
امیرکیومرث حیدری با بیان این‌که این تانک در کارخانجات درحال تولید انبوه است، تصریح کرد: بزودی شاهد به‌کارگیری تانک کرار در رزمایش‌های ارتش خواهیم بود.
تانک کرار نخستین تانک پیشرفته بومی ایران است که توسط سازمان صنایع دفاع ساخته و در اسفند سال گذشته رونمایی شد.
*  تکرار ادعاهای واشنگتن علیه ایران در گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا
جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش سالانه خود موسوم به ارزیابی تهدیدات جهانی پیش‌روی آمریکا به تکرار ادعاهای بی‌اساس این کشور علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران پرداخته و تهران را برای مشکلات غرب آسیا مقصر دانسته است.
جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی شده است که ایران به دنبال افزایش نفوذ خود در عراق، سوریه و یمن است و از بهانه مبارزه با داعش در منطقه برای رسیدن به هدف خود استفاده می کند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایران ظرفیت‌های نظامی‌اش را گسترش می دهد که تهدیدی علیه آمریکا و متحدانش در منطقه است.
** همشهری ۹۶/۱۱/۲۶
*  پرونده فساد شهرداری سابق را دریافت کردیم
دادستان تهران از دریافت پرونده فساد شهرداری سابق خبر داد. عباس جعفری دولت آبادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا پرونده فساد شهرداری به قوه قضائیه ارسال شده است، گفت: بله. هم شکوائیه پلیس و هم گزارشی که اخیرا فرستاد بودند را به شعب بازپرسی ارجاع کردیم و در حال بررسی هستیم. نجفی ۲۴ دی ماه در گزارش ۱۰۰ روزه مدیریت خود در شهرداری مواردی از سوءاستفاده در دوره سابق شمرده بود. تبلیغات انتخاباتی با پول شهرداری، بدهی‌های شهرداری و دارایی‌های حسابرسی نشده، برخی از موارد مهم این گزارش بودند.
** کیهان ۹۶/۱۱/۲۶
*  قدردانی امیر کویت از ایران
احمد جابر الصباح امیر کویت در دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش و کمک به ثبات و توسعه اقتصادی عراق را حائز اهمیت دانست و از آن قدردانی کرد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد همه مشکلات و اختلافات بین کشورهای منطقه با گفتگو و تدبیر دولت‌های منطقه حل و فصل شود.
*  سرنوشت رژیم پهلوی در انتظار بن‌سلمان و رژیم سعودی است
یک نویسنده و تحلیلگر ارشد سیاسی انگلیس با بررسی اصلاحات ظاهری و نمایشی در عربستان اعلام کرد، سرنوشت حاکمان سعودی مشابه رژیم پهلوی است.
آلکساندر مرکوریس تحلیلگر ارشد سیاسی انگلیسی تاکید کرد، اصلاحات ظاهری در عربستان مشابه اصلاحات اعلام شده توسط «محمدرضا پهلوی» در دو دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی است و چیزی که برای رژیم پهلوی اتفاق افتاد، در انتظار حاکمان سعودی نیز هست. وی در ادامه تصریح کرد، هم محمدرضا پهلوی و هم «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در واکنش‌ به بحران مقابل خود، دست به اقداماتی زده‌اند.
** شرق ۹۶/۱۱/۲۶
*  کمیته‌ای مأمور رسیدگی به حوادث در برخی بازداشتگاه‌ها شد
رئیس‌جمهور دستور داده است کمیته‌ای مسئولیت بررسی آنچه حوادث ناخوشایند در بازداشتگاه‌ها خوانده شده را بر عهده بگیرند. بر این اساس، وزیران کشور، اطلاعات، دادگستری و معاون حقوقی رئیس‌جمهور مأموریت یافتند تا جزئیات امر را رسیدگی و پیگیری دقیق کنند و گزارش بررسی‌های خود، از جمله قصور یا تقصیر احتمالی را به رئیس‌جمهور گزارش دهند.
*  افزایش قدرت فنی و تکنولوژیک سپاه
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بازدید از نمایشگاه جلوه‌های تحول دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: از بهترین اقداماتی که به موازات اقدامات میدانی و عملیاتی در حوزه‌های گوناگون در دستور کار سپاه پاسداران بوده، افزایش قدرت فنی و تکنولوژیکی خود در حوزه‌های مختلف است.  مسئول روابط‌عمومی سپاه ادامه داد: امروز سپاه صاحب نیروهای دریایی، هوافضا و زمینی بومی است که قادر هستند طرح‌های عملیاتی و امکانات دفاعی مورد نیاز را خودشان طراحی و تأمین کنند.
** ایران ۹۶/۱۱/۲۶
*  تشکیل کارگروه‌های شش گانه هیأت اندیشه ‌ورز مجلس خبرگان
آیت الله سید احمد علم‌الهدی از برگزاری کارگروه‌های شش گانه هیأت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان خبر داد و گفت: این هیأت درصدد است مشخص کند چه مقدار از مؤلفه‌های انقلاب اجرایی شده و چه تعداد در شرایط فعلی جامعه قابل‌اجراست. وی افزود: این هیأت درصدد است علل پیشرفت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها مشخص و معرفی شود و تاکنون نیز جلسات متعددی با حضور آیت‌الله جنتی برگزارشده است.
*  تحسین دستاوردهای انقلاب از زبان جک استراو
«جک استراو»، وزیر خارجه پیشین انگلیس دستاوردهای ۳۹ سال گذشته انقلاب اسلامی را باوجود هشت سال جنگ تحمیلی میان ایران و عراق و تحریم‌های بین‌المللی یک دهه گذشته، قابل‌توجه دانست و مورد تحسین قرار داد. استراو سفر اخیرش به تهران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت که باوجود تحریم‌های بین‌المللی تحت تأثیر دستاوردهای ایران پس از انقلاب، از جمله افزایش تحصیلات و مدرنیزاسیون کشور قرار گرفته است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۲۶
*  پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین روحانی به پوتین در پی سقوط هواپیمای مسافربری روسیه
حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور در پیامی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری روسیه را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور و خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت گفت.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۲۶
*  کسانی باید‌ از سوریه بروند‌ که بد‌ون د‌عوت آمد‌ه‌اند‌
علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری د‌ر امور بین‌الملل د‌ر حاشیه مراسم گرد‌همایی اساتید‌ بسیجی د‌انشگاه آزاد‌ د‌ر واحد‌ تهران مرکز این د‌انشگاه با حضور د‌ر جمع خبرنگاران اظهار د‌اشت: ایران با د‌عوت د‌ولت قانونی سوریه د‌ر این کشور حضور د‌ارد‌؛ بنابراین افراد‌ی باید‌ از سوریه بیرون بروند‌ که بد‌ون د‌عوت قانونی د‌ولت سوریه به این کشور آمد‌ه‌اند‌.
*  د‌‌ستگیری ۹۰ د‌‌لال ارز
رئیس پلیس پایتخت از د‌‌ستگیری ۹۰ نفر از د‌‌لالان و اخلالگران بازار ارز د‌‌ر عملیات پلیس خبر د‌‌اد‌‌. سرد‌‌ار حسین رحیمی افزود‌‌: با رصد‌‌‌های اطلاعاتی، پلیس آگاهی به همراه پلیس پیشگیری و یگان امد‌‌اد‌‌ و پلیس امنیت وارد‌‌ عمل شد‌‌ند‌‌ و تاکنون ۹۰ نفر از د‌‌لالان و اخلالگران ارزی د‌‌ستگیر شد‌‌ه‌اند‌‌. د‌‌ر این عملیات بالغ بر ۵۰۰ هزار قطعه انواع ارز کشف و ضبط شد‌‌. همچنین ۱۰ صرافی غیرمجاز پلمب شد‌‌.
** جوان ۹۶/۱۱/۲۶
*  مردم در اطاعت از ولی فقیه و حفظ نظام وحدت کلمه دارند
آیت‌الله جنتی در نطق پیش از دستور جلسه‌ شورای نگهبان با قدردانی از ملت ایران در لبیک گفتن به ندای مقام معظم رهبری برای حضور گسترده در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن تأکید کرد: پیام این حضور که باید دوست و دشمن آن را بفهمند این است که مردم همیشه پای انقلاب خود ایستاده‌اند و ضمن تحمل سختی‌ها، در حفظ نظام، انقلاب و اطاعت از ولی فقیه، وحدت کلمه دارند.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه کجای دنیا، مردم یک کشور بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب خود چنین حضور عظیمی در راهپیمایی دارند، اضافه کرد: توطئه بدخواهان از جمله آمریکا، اسرائیل و عربستان با هدایت رهبری عزیز بی‌اثر شد و اسلام همچنان استوار ایستاده است و هرگز عقب‌نشینی نخواهد کرد.
*  تاکید مجدد اروپا بر حفظ برجام
دیوید مک آلیستر رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در دیدار با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حمایت همه جانبه پارلمان و اتحادیه اروپایی از اجرای برجام گفت: اروپا برجام را سندی مفید برای تثبیت صلح و ثبات جهانی ارزیابی و از اجرای کامل مفاد آن از جانب همه طرف‌ها حمایت می‌کند. وی افزود: پارلمان اروپا از رفع تحریم‌های ایران براساس مفاد برجام استقبال و حمایت می‌کند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۲۶
*  آمریکا عامدانه به دنبال بر هم زدن ثبات در ایران است
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ‌واشنگتن عامدانه تلاش می‌کند تا با اتهامات خود مبنی بر نقش منفی تهران در منطقه، ایران را بی‌ثبات کند.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما بسیار نسبت به تلاش‌هایی که از سوی برخی کشورها به رهبری آمریکا و برای اضافه کردن موضوعات بی‌مربوط به برجام انجام می‌شود، نگران هستیم.
وی افزود: در میان آنها بیانیه‌هایی مبنی بر نقش به‌اصطلاح منفی ایران بخصوص در کشورهای خاورمیانه دیده می‌شود.
*  استقبال عارف از انتخاب ابوترابی فرد
محمدرضا عارف رییس‌ شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به انتصاب حجت‌الاسلام ابوترابی به امامت جمعه تهران در توییتر خود نوشت: با تبریک انتصاب حاج‌ آقای‌ ابوترابی‌‌ به‌ امامت‌ جمعه‌ تهران، امیدوارم ایشان‌ بتوانند‌ در غنا بخشیدن‌ به‌ خطبه‌های‌ نماز جمعه‌‌ مانند اوایل‌ انقلاب‌‌ که‌ شخصیتهایی همچون‌ آیت‌الله‌ طالقانی باعث حضور جوانان‌ در نماز جمعه شدند تاثیر گذار باشند. با شناختی‌ که از ایشان‌ دارم تحقق این‌ خواسته‌ دور از انتظار نیست.
** رسالت ۹۶/۱۱/۲۶
*  برخی با عوام‌فریبی خود را برای انتخابات آینده آماده می‌کنند
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در درس خارج خود با بیان این که دشمن درصدد است گام به گام جامعه و افراد را آلوده کند، اظهار داشت: اگر وحدت و صفایی که به وسیله راهپیمایی ۲۲ بهمن حاصل شد و اثر مهمی در دنیا داشت در بقیه موارد وجود داشته باشد چه ضرری خواهیم کرد؟وی ادامه داد: صف بندی در مقابل یکدیگر ایجاد مشکل می کند، برخی هنوز دنبال شعارهای تبلیغاتی انتخاباتی هستند و برخی خود را از راه های نامشروع مانند فریب، ریاکاری و عوام فریبی برای انتخابات آینده آماده می کنند، باید ندای قرآن و روایات را بشنویم و راه صحیح زندگی را فراموش نکنیم.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۲۶
*  برای ایجاد دفتر اتحادیه اروپایی در ایران مشکلی نداریم
علی لاریجانی در دیدار با هیات پارلمانی اتحادیه اروپا با بیان اینکه در مورد ایجاد دفتر اتحادیه اروپایی در ایران مشکلی نداریم، تصریح کرد: خانم موگرینی و آقای ظریف در این مورد مذاکراتی کرده اند، ولی خانم موگرینی در این باره گفته است که پول کافی برای ایجاد دفتر در ایران را ندارند رئیس مجلس شورای اسلامی‌درخصوص پیشنهاد هیات پارلمانی اروپا برای برگزاری بحث‌های تکنیکی پیرامون مسائل بانکی گفت: اگر گروهی بحث‌های بانکی و تکنیکی را از پارلمان ایران و بانک مرکزی با نمایندگان اتحادیه اروپا انجام دهند، ما نیز استقبال می‌کنیم. وی افزود: در مورد همکاری ما با اروپا به دلیل اینکه از گذشته با اروپا روابط تجاری نزدیک داشته‌ایم، این ارتباطات را مورد توجه قرار می‌دهیم.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۲۶
*  نفوذ در دانشگاه یکی از اولویت‌های دشمن است
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: «دشمن گاه در عرصه نظامی وارد می‌شود و گاه عالمان ما را می‌دزدد و دانشگاه را به سمت سکولاریسم می‌برد؛ همچنین مشاهده برخی جلوه‌های انگشت‌شمار در دانشگاه‌ها باعث تعجب است که آیا این اتفاقات در دانشگاه جمهوری اسلامی ایران رخ می‌دهد؟» سردار غیب‌پرور تصریح کرد: «گاهی در دانشگاه‌ها به‌قدری عرصه را برای اساتید انقلابی تنگ می‌کنند که حتی نمی‌توان ابتدایی‌ترین اقدامات اسلامی را ظاهر کرد؛ نباید فراموش کرد که نفوذ در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی یکی از اولویت‌های دشمنان است و اساتید و دانشجویان و مسئولان دانشگاه‌ها باید به‌طور جدی مراقب این مهم باشند.»
** آرمان ۹۶/۱۱/۲۶
*  همکاری امنیتی ایران، روسیه و سوریه
رئیس هیات الحشد الشعبی عراق گفت که عراق با ایران، روسیه و سوریه همکاری‌های امنیتی داریم. فالح الفیاض در یک نشست خبری در حاشیه سمیناری که مرکز «النبأ» آن را برگزار کرد، گفت: عراق از طریق یک مرکز هماهنگی امنیتی با جمهوری اسلامی ایران، روسیه و عراق همکاری‌های امنیتی دارد. وی افزود: این مرکز امنیتی به منظور مشارکت در حفظ امنیت و همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی میان این چهار کشور (ایران، عراق، روسیه و سوریه) فعالیت می‌کند. فالح الفیاض با اشاره به اینکه هیات الحشد الشعبی سلاحش را تحت کنترل دولت عراق قرار داده است، گفت: پس از پیروزی بر داعش عراق جایگاه تاریخی خود را بازگرداند.
*  الحاقیه به برجام وجود نخواهد داشت
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در خصوص برجام احتمال مذاکره مجدد وجود دارد، گفت: درباره برجام موضع ما کاملا روشن است و موضع روسیه، چین و سه کشور اروپایی هم تا الان روشن است. وی تصریح کرد: هیچ مذاکره مجددی در مورد برجام امکان ندارد، هیچ کلمه‌ای از برجام کم و یا به آن اضافه نمی‌شود. عراقچی ادامه داد: اینکه طرف‌های دیگر در تعاملاتی که با آمریکایی‌ها دارند نهایتا به چه نتیجه‌ای برسند برای ما هیچ اهمیتی ندارد، موضع ما صریح و روشن است. برجام بدون یک کلمه کم و یک کلمه زیاد باید اجرا شود.
** آفرینش ۹۶/۱۱/۲۶
*  ایران از هیچ گونه همکاری و مشارکت برای بازسازی عراق دریغ نخواهد کرد
وزیر امور خارجه گفت: ایران همان گونه که در مبارزه علیه تروریست ها در کنار دولت و مردم عراق بوده است، در بازسازی عراق نیز از هیچ گونه همکاری و مشارکت با دولت عراق دریغ نخواهد کرد. محمدجواد ظریف در حاشیه کنفرانس بین المللی بازسازی عراق در دیدار«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در کویت با بیان این مطلب افزود: ما عراق را یک شریک مهم سیاسی و اقتصادی برای خود می دانیم.وزیر امور خارجه افزود: با توجه به علاقه مردم و بنگاه های اقتصادی و تجاری ایرانی به حضور در عراق امیدواریم حجم مناسبات بویژه درزمینه های اقتصادی و تجاری دو کشور جهش قابل توجهی داشته باشد.
*  ایران باید نظامیان خود را از خاک سوریه خارج کند
وزیر خارجه آمریکا که به اردن سفر کرده است در نشست خبری مشترک با همتای اردنی خود مدعی شده ایران باید نظامیان خود را از خاک سوریه خارج کند. «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای اردنی خود از «امان» اعلام کرد که به زودی به لبنان سفر خواهد کرد و در خصوص امور داخلی لبنان نیز اظهار نظر کرده و گفت که حزب الله لبنان تحت تأثیر ایران است و این مسأله در طولانی مدت به سود آینده لبنان نیست.وی همچنین اعلام کرد که تنش میان گروه های مورد حمایت ایران و اسرائیل در سوریه می تواند امنیت منطقه خاورمیانه را دچار خطرکند.
** قدس ۹۶/۱۱/۲۶
*  حوزه علمیه همیشه پاسخگو بوده است
رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه از زمان انبیای الهی شبهات بسیاری در ادیان وجود داشته است، یادآور شد: در همه مقاطع افرادی بوده‌اند که شبهات را در جامعه ترویج می‌دادند اما امروزه همه‌چیز در قالب مباحث علمی قرارگرفته و افرادی با علم فلسفه در راستای این شبهات تحقیق می‌کنند هرچند وظیفه اصلی پاسخ به این شبهات به عهده حوزویان است.
آیت الله مصباح یزدی در دهمین یادواره شهدای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه شبهات شیطانی بسیاری در حال تهدید نسل جوان جامعه است، گفت: یکی از این شبهات، شبهاتی است که درباره چرایی وجود جنگ در عالم مطرح می‌شود.
*  «فاطمیه» نباید فقط به اشک و گریه بگذرد
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی گفت: فاطمیه نباید فقط به اشک و گریه بگذرد، بلکه باید خطبه فدکیه حضرت درسی شود و در حوزه‌ها تدریس گردد به ویژه در جامعه‌الزهرا، منافاتی ندارد که هم گریه کنیم و هم باسواد شویم!
وی تاکید کرد: گرامیداشت فاطمیه به این است که منطق آن حضرت زنده و حفظ شود.
وی در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به همراه جمعی از معاونین، مدیران ستادی و مدیران استانی این مرکز اظهار داشت: هرگز از علم فاصله نگیرید، تا نفس می‌کشید درس و بحث را ادامه دهید.
نام یک عده از فرشتگان در کنار نام عالمان دین ذکر شده است؛ «شهد الله أنه لا إله إلا هو والملائکه وأولو العلم» و درباره شرف عالمان دین همین بس که نام آن‌ها با نام ملائکه در قرآن کریم همراه شده است.
** خراسان ۹۶/۱۱/۲۶
*  اعلام وصول ۳  سوال ملی از ۳ وزیر در مجلس
هیئت رئیسه مجلس سه سوال ملی نمایندگان از وزرای جهاد کشاورزی، اقتصاد و بهداشت را اعلام وصول کرد. سوال ملی نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه از محمود حجتی درباره علت عملکرد متناقض این وزارتخانه و ارائه گزارش های کذب در زمینه بیماری‌های دام بود و سوال ملی  جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد از مسعود کرباسیان درباره علت واردات از طریق کانال سبز گمرکات مطرح شده بود.همچنین سوال ملی غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت از سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز درباره تخلفات رخ داده در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بود.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۲۶
*  برخی متقاضیان سوال از روحانی امضای‌شان را پس گرفته‌اند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر پس گرفتن تعدادی از امضاهای این طرح سوال از رییس‌جمهور گفت: بنابر پیگیری‌هایی که داشتم، تعدادی از سوال‌کنندگان امضای خود را پس گرفته‌اند و این مساله صحت دارد. البته هنوز تعدادی از نمایندگان متقاضی سوال از رییس‌جمهور بر لزوم طرح سوال اصرار دارند اما تعدادی از متقاضیان نیز باتوجه به اقدامات دولت در این راستا، امضای خود را پس گرفتند.
** شهروند ۹۶/۱۱/۲۶
*  تذکر ۹۰ نفره
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس از تذکر ۹۰ نماینده به رئیس‌جمهوری درباره وضع بازار ارز خبر داد. بهروز نعمتی گفت: ۹۰ نماینده درباره موضوع ارز به آقای رئیس‌جمهوری تذکر داده‌اند. ما نمی‌دانیم باید به چه کسی درباره نرخ ارز و نابسامانی بازار ارز تذکر بدهیم. وی از رئیس مجلس خواست تا این موضوع را در دستورکار قرار دهد. علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر از هیأت‌رئیسه مجلس خواست موضوع را پیگیری کنند.
*  پلیس اسراییل رسما نتانیاهو را به رشوه‌خواری متهم کرد
پلیس رژیم صهیونیستی رسما به دستگاه قضائی پیشنهاد کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را به اتهام دریافت رشوه و خیانت در امانت محاکمه کند.
پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پرونده ۱۰۰۰ تحقیقات با اسناد کافی به پایان رسید و نتانیاهو متهم به دریافت رشوه و خیانت در امانت شده و در راستای این پرونده به کالاهایی به ارزش یک‌میلیون شِکِل(واحد پول اسرائیل) دست یافته است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
فزونی شهدای طلبه به دیگر اقشار جامعه، مایه افتخار حوزه است
حوزه/ آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار تعدادی از طلاب با بیان این که فزونی شهدای طلبه نسبت به دیگر اقشار جامعه، مایه افتخار حوزه های علمیه است، اظهار داشتند: اگر انسان در کنار رشد علم، زهد و ساده زیستی را در پیش نگیرد، هر روز از خداوند دورتر خواهد شد.ایشان زمان شناسی را مهمترین ویژگی طلبه موفق دینی عنوان کردند و خاطرنشان ساختند: همه دشمنان اسلام دست در دست هم به دنبال خاموش کردن چراغ انقلاب هستند که باید ضمن بازشناسی نقشه‌های شوم دشمن، خود را برای مقابله با اندیشه‌های انحرافی تجهیز نماییم.
راه برخورد با بدحجابی تبیین فلسفه حجاب است
رسا/آیت الله نمازی در جمع اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان،گفت: تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، نیازمند علم و آگاهی و شناخت و معرفت است.عضو جامعه مدرسین درادامه بیان کرد: عدم آگاهی از فلسفه حجاب در خانواده های بدحجاب، سبب شده است تا دختران جوان در چنین خانواده هایی با چنین فرهنگی رشد کنند و از فلسفه حجاب آگاهی نداشته باشند که حجاب برای آنها محدودیت نیست بلکه امنیت و مصونیت است.
رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل حوزه اشراف کامل دارند
رسا/آیت الله شب‌زنده‌دار در دیدار اعضای ستاد رونمایی از منشور حوزه و روحانیت، به ویژگی جامع‌الأطرافی رهبر معظّم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:یکی از جلوه‌های جامع‌الأطرافی ایشان وقوف بر مسائل تمام حوزه‌های علمیه است.عضو جامعه‌ مدرّسین با ذکر خاطراتی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهنمودهای حوزوی مقام معظّم رهبری را برآمده از خوش‌سلیقگی و نیز اشراف بر مسائل و آرمانهای حوزه دانستند و بر این اساس، توجّه به این رهنمودها را بسیار محترم و مغتنم دانستند.
با تعامل نهادهای حوزوی موازی کاری‌ها کم می‌شود
حوزه/ آیت الله اعرافی در سی و دومین همایش مدیران مرکز خدمات ابراز داشت: واقعاً مرکز خدمات با نگاه عمیق، دقیق، جامع و مخلصانه در ارتقای روحانیت و حوزه تلاش می‌کند. مدیر حوزه‌های علمیه گفت: هنوز موازی کاری هایی در حوزه داریم که با همکاری و تعامل نهادهای حوزوی می‌توانیم موازی کاری‌ها را کم و مرتفع کنیم.وی گفت: در بحث‌های مربوط به حوزه، سندهای مراکز مختلف باید با هم ارتباط داشته باشند و در تعامل با یکدیگر تنظیم شوند.
مصائب حضرت زهرا را نباید به اسم تحقیق علمی انکار کرد
رسا/آیت الله فاضل لنکرانی با تسلیت ایام فاطمیه بر ضرورت اهتمام ورزی طلاب نسبت به ایام فاطمیه تأکید کرد و اظهار داشت:‌ ما باید به وسیله تبلیغ، تدریس، تألیف و غیره ارزش های فاطمی را در جامعه زنده کنیم؛ در خانواده‌ی خودمان،‌ فامیل خودمان، شهر و محل خودمان، تلاش کنیم تا این مکتب هر چه بیشتر احیا شود و از این طریق مقدمات ظهور مهدوی را فراهم کنیم. عضو  جامعه‌ مدرّسین انکار مصائب حضرت زهرا(س) را از مصادیق ظلم در حق ایشان دانست و گفت: هرگز نباید به اسم تحقیق و بررسی‌های علمی، مصائب حضرت را انکار کرد.
جنگنده‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی از آسمان سوریه گریختند
مهر/ پدافند هوایی سوریه چند فروند جنگنده جاسوسی رژیم صهیونیستی را بر فراز القنیطره واقع در جنوب سوریه رهگیری و آنها را مجبور به ترک حریم هوایی سوریه کرد.خبرها حاکی است پدافند هوایی سوریه با سه هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در جنوب این کشور مقابله کرده است.
تلاش‌های آمریکا برای ادامه حضور نظامی در منطقه همچنان ادامه دارد
باشگاه خبرنگاران/شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: تلاش‌های آمریکا برای ادامه حضور نظامی در منطقه به خصوص سوریه و عراق همچنان ادامه دارد. آمریکا امیدوار است از طریق این تلاش ها، به نفوذ خود در سوریه ادامه دهد و به محور مقاومت اجازه ندهد پیروزی جامع و همه جانبه ای به دست آورد.این شبکه افزود: دولت آمریکا به شدت حامی گروه های مسلح در سوریه بوده است. آمریکا شکست های زیادی در سوریه متحمل شده است. این کشور تا کنون نتوانسته است سوریه را عملا تجزیه کند
رئیس‌جمهور کومور خواستار اخراج شیعیان شد
حوزه/ غزالی عثمانی رئیس جمهور کشور کوچک آفریقایی کومور با بیان اینکه این سرزمین جایی برای شیعیان ندارد، از شیعیان خواست که این کشور را فورا ترک کنند. پیش بینی می شود در چند روز آینده این کشور شاهد بازداشت شیعیان باشد.
انقلاب بحرین  تا پیروزی نهایی به راه خود ادامه می دهد
حوزه/ نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران تصریح کرد: انقلاب مردم بحرین زنده است و تا پیروزی نهایی به راه خود ادامه می دهد.، شیخ عبدالله دقاق، طی سخنانی افزود: مردم بحرین به خصوص شیعیان در مکتب و دستگاه امام حسین(ع) تربیت شدند و لذا با بصیرت حسینی و با شعار هیهات مناالذله در برابر ظلم ایستادگی کرده و از موضع حق خود کوتاه نمی آیند.
شهر قم اصلی ترین پایگاه نشر کتاب در حوزه دین است
حوزه/ سیدعباس صالحی دیشب در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم گفت: شهر قم دارای ویژگی خاصی مانند حضرت معصومه(س)و علمای بزرگ و حوزه علمیه است که در اسلام درخشیده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: قم یکی از اصلی‌ترین پایگاه های  نشرحوزه دین است. بخش اعظمی از این کتاب از قم برخاسته و چاپ شده است، از این رو نمایشگاه کتاب دین که  تلفیقی از ناشران خارجی و داخلی است فرصتی است برای اینکه این پایگاه نشر دین بتواند با سایر جهان در تعامل قرار گیرد.
موضع اتحادیه اروپا درباره برجام به روسیه و چین نزدیک است
باشگاه خبرنگاران/ نماینده اتحادیه اروپا در روسیه  اعلام کرد موضع این اتحادیه در قبال توافق هسته ای ایران به روسیه و چین نزدیک تر است.مارکوف ادرر گفت: «اتحادیه اروپا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را درباره برنامه هسته ای ایران، توافقی مهم می داند و از بابت این که آمریکا موضع مخالفی در قبال آن دارد متاسف است.»
الجبیر نباید به جای دولت و مردم عراق سخن بگوید
فارس/قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه عربستان درباره ایران در حاشیه نشست بازسازی عراق گفت: آقای الجبیر فراموش کرده است که نمی تواند و نباید به جای دولت و مردم عراق سخن بگوید. عادل الجبیر در کنفرانس بین المللی بازسازی عراق ادعا کرد که حضور ایران در عراق مخرب است نه سازنده.
روسیه کیفیت سوخت هسته ای نیروگاه بوشهر را ارتقا می دهد
ایرنا/ روسیه اعلام کرد که سوخت هسته‌ای از نوع تی.وی.سی – ۲ ام که از کیفیت بهتری نسبت به سوخت قبلی نیروگاه هسته‌ای بوشهر برخوردار است، در این نیروگاه بارگذاری می‌کند.سوخت هسته‌ای تی.وی.سی-۲ ام نسل دوم سوخت هسته‌ای روسیه محسوب می‌شود و در راکتورهای هسته‌ای از نوع «و.و.ای.ار-۱۰۰۰» بارگذاری می‌شود که عمر آن بیشتر از سوخت هسته‌ای تی.وی.سی است و توان تولید انرژی راکتور را نیز بالا می برد.
 اعتراف تیلرسون به جایگاه حزب الله در فرآیند سیاسی لبنان
ایرنا/وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه سفر به لبنان گفت از لبنان آزاد، دمکراتیک، مستقل و عاری از نفوذ دیگران حمایت می کنیم و می دانیم که حزب الله تحت تاثیر ایران است.وی با بیان این که این نوع تاثیر برای آینده بلند مدت لبنان مفید نیست، افزود: باید بپذیریم که حزب الله بخشی از فرآیند سیاسی در لبنان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *