خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۲۵

  • آیت الله یزدی: دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال بود
  • رهبر معظم انقلاب: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند
  • آیت الله خاتمی: کسانی که می‌خواستند ۲۲ بهمن امسال به ضد خودش تبدیل شود ناامید شدند
  • حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن لبیک به ندای ولی امر مسلمین بود
  • با صدور بیانیه‌ای ۲۲۰ نماینده مجلس از حضور تماشایی ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر کردند
  • معاون وزیر خارجه سوریه: امور غافلگیر کننده بیشتری در انتظار صهیونیست‌هاست

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۲۵
*  آمریکا به دنبال یک «شبه کشور» در شرق فرات
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، از نقطه نظر مسکو این‌طور به نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا به دنبال استقرار بلندمدت و شاید همیشگی در سوریه باشد.
سرگئی لاوروف افزود: به عقیده من آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا گام‌های یکجانبه خطرناکی بردارند و به این طریق، این گام‌ها و بیشتر بخشی از مسیر تشکیل «شبه کشور» در بخش بزرگی از اراضی سوریه در کرانه شرقی رود فرات و نزدیک مرز عراق به چشم می‌آید.
*  انتصاب حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد به امامت جمعه موقت تهران
حجت‌الاسلام‌سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب به عنوان خطیب موقت جمعه تهران منصوب شد.
براساس این خبر، نمازجمعه این هفته تهران به امامت ابوترابی‌فرد اقامه خواهد شد.
** همشهری ۹۶/۱۱/۲۵
*  دادستان اتهامات سیدامامی را شرح داد
دادستان تهران جزئیاتی از نحوه دستگیری، اتهامات و نحوه خودکشی کاووس سیدامامی، استاد جامعه شناسی که جریان مرگ مشکوکش خبرساز شده بود، داده ارائه کرد. عباس جعفری دولت آبادی گفت: در تحقیقات انجام شده برخی متهمان به انجام سفرهای متعدد به سرزمین‌های اشغالی، اقرار و اذعان نموده‌اند که هدف کلی پروژه مشترک سازمان سیا و موساد، ایجاد بحران در برخی از حوزه‌های زیست محیطی ایران بوده و اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق عوامل پنهان به آمریکا انتقال می‌یافته است.
او افزود: پس از بازداشت کاووس سیدامامی و ارائه اسناد و اطلاعات موجود به وی در فرآیند تحقیقات، از بازجوی خود برای پاسخ به سئوالات، فرصتی درخواست کرده بود که مورد پذیرش قرار گرفته اما پس از مراجعه متهم به محل نگهداری خود در بازداشتگاه با تدارک مقدمات، در سرویس بهداشتی اقدام به خودکشی کرد.
*  واکنش به پیشنهاد رفراندوم
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهور برای استفاده از اصل ۵۹ قانون اساسی در مورد مسائل کشور، در کانال تلگرامی‌اش نوشت: رئیس جمهور محترم پیشنهادی را مطرح فرمودند که به نظر می‌رسد کارشناسی نشده باشد چون که کاربرد اصل ۵۹ برای همه آشنایان به حقوق اساسی معلوم است و نیاز به بحث بیشتر ندارد. اصل ۵۹ مربوط به اعمال اختیارات قوه مقننه است. شاید آقای رئیس جمهور با اصل دیگری آن را اشتباه کرده‌اند. البته قانون اساسی ظرفیت‌های متنوعی دارد که نگرانیم چرا این ظرفیت‌ها به درستی به کار گرفته نمی‌شوند.
** کیهان ۹۶/۱۱/۲۵
*  شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان‌وبلوچستان که در تاریخ ۱۶ بهمن ۹۶ برگزار شده بود، صبح دیروز در محل این همایش در زاهدان منتشر شد.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای:
– با وجود این استعدادهای سرشار، در دوران قاجار و پهلوی به مردم سیستان و بلوچستان بی‌اعتنایی می‌شد و همین موجب شد که استعدادهای مردم بروز نکند.
– نیازهای مردم استان همچون آب‌شیرین‌کن و خط آهن را باید از طریق مسئولان ارشد دولتی به‌طور جدی دنبال کنید و با میدان آوردن بخش خصوصی، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز امکان‌پذیر خواهد شد.
– شهادت یک نوجوان سنّی در دفاع مقدس و یا شهادت یک مولوی اهل سنت به علت دفاع از انقلاب اسلامی به‌دست ضدانقلاب، نشان می‌دهد برادران شیعه و سنی در جمهوری‌اسلامی در دشوارترین میدان‌ها در کنار یکدیگر حاضرند و باید با کارهای فرهنگی و هنری این حقایق و وحدت واقعی را مجسم و نمایان کرد.
– مظهر کامل ایمان راسخ در زنجیره‌ بسیار مهم ایمان و مقاومت، شهیدان و ایثارگران هستند، بنابراین نظام اسلامی به تعظیم و تکریم شهدا نیازمند است.
*  وقت پارس کردن نیست، باید گاز بگیریم!
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به سرنگونی جنگنده این رژیم توسط ارتش سوریه، گفت، الآن وقت پارس کردن نیست! وقت گاز گرفتن است!
«اویگدور لیبرمن» مدعی شد که اسرائیل به پاسخ دادن خود علیه هرگونه اقدام «تحریک‌کننده» در جبهه‌های شمالی، ادامه خواهد داد.
** شرق ۹۶/۱۱/۲۵
*  وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه دیدار می‌کنند
غیرت عبدالرحمانف، وزیر امور خارجه قزاقستان گفت: وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه قرار است ماه آینده در شهر آستانه با یکدیگر دیدار و درباره وضعیت سوریه رایزنی کنند. او ادامه داد: این سه کشور باید تاریخ دقیق و مکان برگزاری این نشست را تعیین کنند، اما آستانه، پایتخت قزاقستان، یکی از گزینه‌های احتمالی است که قرار است میزبان نشستی دیگر با موضوع سوریه با حضور مقامات سطح پایین‌تر ایران، روسیه و ترکیه باشد.
*  گفت‌وگوی موگرینی و وزیر امور خارجه آمریکا درباره برجام
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود از دیدارش با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، خبر داد. موگرینی در پیام خود نوشت: دیدار خوبی با وزیر تیلرسون در کویت داشتم. ما درباره کار مشترکمان روی سوریه، کره ‌شمالی و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رایزنی کردیم.
** ایران ۹۶/۱۱/۲۵
*  رئیس جمهوری مسئول اجرای قانون اساسی است
حجت الاسلام و المسلمین روحانی در نشست مشترک استانداران، وزرا،‌رؤسای سازمان‌های اقتصادی و مدیران مؤسسات مالی و اعتباری:
– امروز هم اگر از مردم سؤال شود، در مقابل دخالت بیگانگان، اختناق یا استبداد، باز هم با ۹۸.۲ درصد به جمهوری اسلامی رأی می‌دهند.
روز شروع اغتشاشات به پلیس دستور دادیم بدون سلاح امنیت را برقرار کند.
وزارت کار باید تمام منابع پیش‌بینی شده برای اشتغال روستایی را تا پایان تیرماه ۹۷ اختصاص دهد.
تا پایان سال ۹۷ هر کارگاهی نیرو جذب کند، از بیمه آن معاف است.
– رئیس جمهوری مسئول اجرای قانون اساسی است همه قوا و نهادها باید در این زمینه کمک کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۲۵
*  تهدید ایران از سوی مقام اسرائیلی
یک عضو کابینه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل به ایران درسی خواهد داد که آن را هرگز فراموش نکند. اسرائیل کاتز به روزنامه عربی زبان ایلاف در لندن گفت: اگر ایران به تهدیدهای خود ادامه دهد و از خاک سوریه عملیات تهاجمی را علیه اسرائیل انجام دهد، دولت اسرائیل درسی به ایران خواهد داد که هرگز آن را فراموش نخواهد کرد. وی افزود: اسرائیل تمایلی به ادامه سیر خصومت‌ها ندارد اما تهران در حال عبور از خط قرمز‌ها است.
*  فعالیت‌های موشکی ایران مشروع است
مدیر مرکز تحلیل، پیش‌بینی و استراتژیک وزارت امور خارجه فرانسه با تاکید بر حفظ برجام گفت: فعالیت‌های موشکی ایران برای دفاع از کشور مشروع است.
“ژوستین ویس” در دیدار علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حفظ توافق برجام تاکید کرد.
مدیر مرکز تحلیل، پیش‌بینی و استراتژیک وزارت امور خارجه فرانسه افزود: هدف، تغییر توافق برجام نیست بلکه پیدا کردن راه‌حل منطقی برای ادامه این توافق است.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۲۵
*  موافقت رهبرمعظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با عفو و تخفیف مجازات ۵۶۵ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۵۶۵ نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند ارائه کرده بود که مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.
*  درخواست کانادا برای تحقیق درباره مرگ سیدامامی
دولت کانادا از ایران خواست درباره مرگ کاووس سیدامامی، شهروند ایرانی- کانادایی که در زندانی در تهران خودکشی کرده است، تحقیقات لازم را انجام دهد. کانادا مدعی است مرگ این استاد ۶۴ ساله دانشگاه در زندان مشکوک بوده و خانواده وی اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر اینکه سیدامامی در نتیجه خودکشی جان خود را از دست داده است، نپذیرفته‌اند.
** جوان ۹۶/۱۱/۲۵
*  بودجه کلان آمریکا برای تشدید تحریم‌های ضدایرانی
رئیس‌جمهور آمریکا در پیش‌نویس بودجه سال مالی ۲۰۱۹ خواستار افزایش بودجه یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری با هدف افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران شده است.
در این سند آمده است: «این بودجه، از حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه که برای محافظت از ایالات متحده و متحدانش در برابر حملات تروریستی و حفظ توازن قدرت مطلوب در منطقه ضروری هستند،  حمایت می‌کند».این سند، در بخش‌های دیگر ایران را به تلاش برای بر هم زدن ثبات در خاورمیانه متهم کرده و خواستار تخصیص منابعی برای مقابله با آنها شده است.
*  کسانی که می‌خواستند ۲۲ بهمن امسال به ضد خودش تبدیل شود ناامید شدند
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن بدخواهان انقلاب را که می‌خواستند آن را به ضد خودش تبدیل کنند ناامید کرد گفت: سخنان اخیر رئیس‌جمهور برای بدخواهان انقلاب آن‌قدر شیرین بود که تبدیل به تیتر اول بی‌بی‌سی فارسی شد.
آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولان باید قدر این پدیده بی‌نظیر را بدانند، اظهار داشت: بنده به‌عنوان خطیبی که در استان‌های مختلف سخنران مراسم ۲۲ بهمن بوده‌ام معتقدم سخنان در این راهپیمایی باید وحدت‌آفرین بوده و از اظهارات دشمن‌شادکن پرهیز کرد، ازاین‌رو به سهم خودم اظهارنظر سخنران مراسم تهران را در این موقعیت مناسب ندیدم و مطرح کردن اصل ۵۹ قانون اساسی را مصداق قدردانی از مردم نمی‌دانم.
آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه اصل ۵۹ قانون اساسی و همه‌پرسی برای جایی است که راهکار قانونی وجود نداشته باشد و زمانی که راهکار قانونی است همه باید ملزم به آن باشند، گفت: امیدوارم رئیس‌جمهور سخنان خود را اصلاح و دشمنان را مأیوس کند، چراکه روشن است این سخنان در مسیر وحدت نیست.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۲۵
*  دبیرکل موتلفه رئیس‌جمهور را دعوت به مناظره کرد
محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی طی سخنانی با اشاره به سخنرانی ریاست محترم جمهوری در مراسم ۲۲ بهمن با تائید نکات مثبت آن از جمله پاسخ به زیاده‌خواهی‌های استکبار و در راس آن آمریکا، از برخی مواضع حسن روحانی انتقاد کرد و از وی خواست که دعوت حزب موتلفه اسلامی را درباره طرح مسائلی از قبیل رفراندوم و بن‌بست سیاسی و ارائه تصویری ناقص از اوضاع اقتصادی و به خصوص معیشت مردم، شرکت در یک مناظره زنده را قبول کند.
*  خلیج فارس بدون همکاری کشورهای منطقه روی آرامش نخواهد دید
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از ورود به کویت با بیان اینکه برای شرکت در اجلاس بازسازی عراق در کویت به این کشور سفر کرده‌ایم گفت: برای جمهوری اسلامی ایران ثبات و پیشرفت عراق بسیار مهم است و ایران همواره در کنار مردم عراق بوده است.
وزیر امور خارجه در ادامه عنوان کرد: ما تاکید داریم که این منطقه بدون همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر روی امنیت و آرامش را نخواهد دید.
** رسالت ۹۶/۱۱/۲۵
*  از حجم درخت‌ها، جنگل را نمی‌بینند!‌
کارشناس مسائل سیاسی گفت: مَثَل سخن‌گفتن از رفراندوم آن‌هم در حضور راهپیمایان میلیونی ۲۲ بهمن مَثَل آن فردی است که رفت جنگل و هنگام برگشت از او پرسیدند “جنگل چطور بود؟” گفت “والله ما رفتیم ولی آن‌قدر درخت آنجا بود که نتوانستیم جنگل را ببینیم”! حمیدرضا مقدم‌فر در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خودش نوعی رفراندوم است، حضور میلیونی در سراسر کشور بزرگترین رفراندوم بود. سالیانه به‌طور متوسط در کشور ما یک انتخابات برگزار می‌شود و هر انتخابات یک رفراندوم است.
*  مردمی‌ترین نظام در جهان، جمهوری اسلامی است
سرلشکر محمدعلی جعفری در کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان از عوامل اصلی پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی و شکست دشمنان را حمایت گسترده مردمی از روی اعتماد و عشق و ایمان، هدایت‌های هوشمندانه رهبری معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: رهبری معظم با هدایت و نصیحت‌های هوشمندانه خود با درایت و با نیروی ایمان و تقوایی که دارند این نظام را رهبری و هدایت می‌کنند. وی با اشاره به اینکه امروز مردمی‌ترین نظام در جهان نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: مردم سالاری دینی برای محقق ساختن اهداف انقلاب تنها راه است و حل بحران های اجتماعی با مشارکت مردم امکان پذیر است.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۲۵
*  تذکر ۴۳ نماینده به وزرای اطلاعات و دادگستری درباره مرگ زندانیان
قاسم میرزایی نیکو با اشاره به درگذشت چند نفر از زندانیان در یکی، دو ماه اخیر در زندان‌های مختلف کشور اعلام کرد: امروز بیش از ۴۰ نفر از نمایندگان در تذکری کتبی به وزرای اطلاعات و دادگستری خواهان رسیدگی به این مسئله شدند.
وی با اشاره به متن این تذکر کتبی خاطرنشان کرد: باتوجه به مرگ برخی افراد در زندان‌های مختلف کشور از جمله درگذشت آقای سیدامامی ضروری است طبق اصول ۳۲ و ۳۹ قانون اساسی نسبت به حقوق زندانیان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۲۵
*  اعتراف رجوی به حضور «منافقین» در اغتشاشات اخیر
«مریم رجوی» سرکرده گروهک «سازمان مجاهدین خلق» معروف به «منافقین»‌ در گفت‌وگو با یک روزنامه سعودی به نقش این گروهک تروریستی در آشوب‌های اخیر ایران اعتراف کرد. رجوی در پاسخ به سوال روزنامه «عکاظ» صراحتا اذعان کرد اغتشاشاتی که در دی‌ماه در ایران رخ داد، محصول کار «منافقین» بود و گفت: «طبیعتاً، آنچه در ایران رخ می‌دهد، کار شبکه‌های مجاهدین خلق در شهرهای مختلف است و ارتباطی با فعالیت سیاسی[سازمان منافقین] در سطح بین‌الملل ندارد.» سرکرده سازمان منافقین همچنین به تشکیل لابی‌های متعدد در کشورهای غربی برای کار علیه ایران اشاره کرد و گفت: «سازمان منافقین چندین جبهه و تشکل از نمایندگان پارلمانی و فعالان حقوق بشری علیه ایران تشکیل داده است.»
** آرمان ۹۶/۱۱/۲۵
*  هیچ مورد امنیتی در راهپیمایی ۲۲ بهمن نداشتیم
جانشین فرمانده قرارگاه ثارا… تهران در پاسخ به این سوال که آیا در جریان راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن موردی از اخلال در راهپیمایی گزارش شد، گفت: از لحظه‌ای که مردم وارد خیابان شدند تا لحظه‌ای که به خانه بازگشتند هیچ مورد خاصی رخ نداد. سردار محمد اسماعیل کوثری افزود: پیش‌بینی‌های لازم از سوی نیروی انتظامی صورت گرفته و بسیج هم کمک کرد. از قبل پیش‌بینی خباثت‌ها توسط افراد فریب‌خورده و دشمنان صورت گرفته بود تا کوچک‌ترین مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.
** آفرینش ۹۶/۱۱/۲۵
*  ۹۵ درصد سدهای کشورها کمتر از نیمی از ظرفیتشان آب دارند
۹۵ درصد سدهای کشورها کمتر از نیمی از ظرفیتشان آب دارند. هرچند که بارندگی‌های دهه اول بهمن وضعیت آبی ۳ استان گلستان، اردبیل و مازندران را به حالت نرمال بازگرداند اما بحران هنوز در دیگر استان‌های کشور به قوت خود باقی است.
** قدس ۹۶/۱۱/۲۵
*  اتحادیه اروپا در برابر آمریکا موضع جدی‌تری بگیرد
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، سیاست خارجی ایران را بر پایه داشتن روابط خوب با همه کشورها در چارچوب منافع و احترام متقابل استوار دانست و با توجه به تهدیدات آمریکا برای خروج از برجام، گفت: ضروری است اتحادیه اروپا به عنوان مجموعه‌ای از کشورهای قدرتمند با ظرفیت‌های فراوان مواضع جدی‌تری در برابر تصمیمات آمریکا اتخاذ کند. علاءالدین بروجردی بحران‌های موجود در منطقه را ناشی از اراده آمریکا برای ایجاد تغییر در ساختار سیاسی کشورهای منطقه دانست که خروجی جز شکست نداشته است.
*  هدف انبیای الهی و امامان معصوم(ع) سعادت بشر است
آیت الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از پاسداران با بیان اینکه فرستادن انبیا به سمت مردم در حقیقت لطفی از جانب خداست، گفت: لطف بدین معناست که خدا با وجود گناهان و لغزش‌ها و نافرمانی بشر، هدایت خود را برنداشت و باز هم با فرستادن نبی به مردم لطف کرد. وی افزود: انبیای الهی و امامان معصوم(ع) دلسوز و هادی جامعه هستند و هدف این است بشر سعادتمند شود و حتی برای هدایت بشر سختی‌های زیادی را تحمل کردند ولی دنبال نجات مردم بودند.
** خراسان ۹۶/۱۱/۲۵
*  تقدیر مجلس از حماسه تماشایی ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن
۲۲۰ نماینده مجلس با صدور بیانیه ای از حضور تماشایی ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر و تشکر کردند.درمتن این بیانیه که در صحن مجلس قرائت شد آمده است: «حماسه بزرگ و تماشایی ملت بزرگ و قهرمان ایران اسلامی در ۲۲ بهمن ۹۶ لبیک به ندای رهبر عزیز انقلاب اسلامی بود.»
در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «پیام صریح مردم مطالبه تلاش مضاعف سه قوه برای حل مشکلات آن‌ها و پرهیز از حاشیه‌سازی بود. پیام روشن ۲۲ بهمن مردم به سردمداران آمریکا و رئیس‌جمهور عقب افتاده ذهنی آن و رژیم کودک‌کش صهیونیسم، مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده طلبی آن‌ها بود. باش تا صبح دولت اش بدمد که این هنوز از نتایج سحر است.»
** اعتماد ۹۶/۱۱/۲۵
*  مجلس و سرنوشت یارانه‌بگیران
محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص سرنوشت یارانه‌بگیران در سال ٩٧، گفت: بند یارانه‌ها در بودجه ٩٧ هنوز نهایی نشده است. پیشنهادی به مجلس آمد که عدد یارانه همان عدد قبلی باشد که صحن مخالفت کرد و ٣٧٠٠ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق به آن اضافه شد و دوباره برگشت. اما هنوز نهایی نشده است و ظاهرا به صحن برگشته که یک اظهارنظر دیگری شود.
** شهروند ۹۶/۱۱/۲۵
*  رایزنی عراقچی با همتای روس خود در تهران
سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه با همتای روس خود در تهران دیدار و رایزنی می‌کند. سید عباس عراقچی که ریاست ستاد برجام در این وزارتخانه را نیز برعهده دارد با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در تهران دیدار و گفت‌وگو می‌کند. پیش‌بینی می‌شود محور اصلی رایزنی‌های این دو دیپلمات ارشد ایرانی و روس موضوع برجام خواهد بود.
** صبح نو ۹۶/۱۱/۲۵
*  امور غافلگیر کننده بیشتری در انتظار صهیونیست‌هاست
ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به سرنگونی جنگنده اسرائیلی به صهیونیست‌ها هشدار داد که در صورت هرگونه تجاوز به این کشور باید منتظر امور غافلگیر کننده‌تری باشند. اسرائیل گمان می‌کند که این جنگ فرسایشی که سوریه از چند سال قبل با آن روبروست سبب ناتوانی سوریه در مقابله با هر تعدی شده است اما ان‌شاءالله غافلگیری بیشتری در انتظار صهیونیست‌ها در صورت هرگونه تجاوز به سوریه خواهد بود.
*  نتانیاهو دروغگوست
کاخ سفید اظهارات «بنیامین نتانیاهو»  را درباره اینکه مذاکراتی با واشنگتن درباره الحاق زمین‌هایی در کرانه باختری به اسرائیل در جریان است، رد و تاکید کرد، آنچه « نتانیاهو» گفته است واقعیت ندارد و کذب است.
پیش ازاین، نتانیاهو نخست وزیررژیم صهیونیستی اعلام کرده بود درباره الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین کرانه باختری با آمریکا گفت وگو‌کرده‌ایم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال بود
رسا/آیت الله یزدی در دیدار سردارمجتبایی فرمانده انتظامی استان قم ضمن تجلیل از افزایش معنویت در نیروی انتظامی و اهتمام بیش از پیش این نیرو نسبت به برنامه‌های معنوی و قرآنی تاکید کرد: منشاء بسیاری از جرایم کم کاری پلیس درونی افراد است. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی باشکوه مردم در یوم الله ۲۲ بهمن، گفت: دشمنان به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی امسال بودند اما صفوف متراکم شرکت کنندگان که نشان از علاقه آن‌ها به نظام اسلامی است، موجب یاس و نا امیدی آنان شد. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سپس حمایت همه جانبه مردم نسبت به انقلاب اسلامی را سبب سنگین‌تر شدن وظیفه مسؤولان نظام دانست و گفت: مردم علاقمند به نظام و رهبری، هرگاه احساس تکلیف کنند با حضور خود در صحنه‌های مختلف همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن جواب یاوه گویی‌های سردمداران آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل را می‌دهند.
حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن لبیک به ندای ولی امر مسلمین بود
اختصاصی/ حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در دومین جلسه هم‌اندیشی مساجد استان قم ضمن تجلیل از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به بصیرت و حضور انقلابی اقشار مختلف مردم در صحنه، تلاش مضاعف مدیران کشور برای خدمات‌رسانی را حقّ مردم دانست و از طرح مباحث انحرافی از سوی بعضی از مسئولین مانند رفراندوم انتقاد کرد.عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در چهل سالگی انقلاب یک معجزه و لبیک عملی به ندای ولی امر مسلمین بود. وی درادامه با تاکیدبرلزوم ارتقاءسطح برنامه‌های فرهنگی و بصیرت‌افزایی در مساجد، خواستار هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با مساجد استان قم در برنامه‌ریزی و ارائه خدمات شد.
تظاهرات سراسری در بحرین به مناسبت سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه
حوزه/آمادگی‌ها برای برپایی مراسم به مناسبت سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در حال انجام است و احزاب انقلابی معارض از آمادگی یکپارچه خود برای پیگیری خواسته‌های قانونی و استمرار انقلاب در مناطق مختلف بحرین خبر دادند. در همین راستا، تظاهرات گسترده‌ای در شهرک کرانه به راه افتاد که تظاهرات کنندگان آمادگی خود را برای برپایی حماسه و استقبال از هفتمین سالگرد انقلاب اعلام کرده و در این تظاهرات بر استمرار موضع مردمی در دفاع از آیت الله عیسی قاسم در سایه تداوم محاصره نظامی منزل ایشان در شهرک الدراز، تاکید کردند.
رشد ۶.۵ درصدی  بخش صنعت در سال ۹۵
صداوسیما /صنعت معدن و تجارت کشور باوجود تمام مشکلات پس از عبور از دوسال رکود و رشد منفی ۱۰ درصد، بار دیگر در مسیر پیشرفت قدم گذاشت و سال گذشته به ۶.۵ درصد رشد رسید.شریعتمداری گفت:در سال جاری درخواست برای تاسیس واحدهای صنعتی ۱۹ درصد افزایش یافته است که نشان از رونق فعالیت‌های صنعتی در کشور دارد.به گفته وی با تامین اعتبار ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتباربانکی ۱۸ هزار واحد صنعتی دوباره به چرخه تولید بازگشتند.
ایران برای کمک به عملیات حفظ صلح آماده است
ایرنا/نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: ایران برای کمک به عملیات حفظ صلح از طریق ارائه خدمات پشتیبانی و نیز اعزام نیروی‌های نظامی، پلیس و ناظران نظامی به این ماموریت‌ها آمادگی دارد. غلامعلی خوشرو در کمیته ویژه حفظ صلح سازمان ملل متحد، همچنین با تاکید بر اهمیت اقدامات سازمان ملل متحد در ارتقای حاکمیت قانون در کشورهای درگیر در منازعه اظهار داشت: اقدامات سازمان ملل در این خصوص بایستی با در نظر گرفتن حاکمیت ملی و نیز تنوع فرهنگی و ویژگی‌های هر یک از کشورهای هدف انجام شود.
فرانسه شواهدی مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه نیافته است
ایرنا/امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که اگر ثابت شود علیه غیرنظامیان سوری سلاح شیمیایی استفاده شده است، فرانسه به سوریه حمله خواهد کرد، اما تاکنون شواهدی در این باره نیافته است.به گزارش بلومبرگ، مکرون افزود: اگر به ما ثابت شود که از سلاح‌های شیمیایی ممنوعه استفاده شده است، همان جایی را هدف می گیریم که [این سلاح ها] در آنجا ساخته شده یا از آن آمده است.
ائتلاف علیه داعش هیچ تلاشی برای از بین بردن منابع مالی این گروه نکرد
ایرنا/ وزیر امور خارجه قطر گفت که ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش هیچ تلاشی برای از بین بردن منابع مالی سازمان‌های تروریستی به عمل نیاورده است. «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی » در نشست وزیران کشورهای عضو ائتلاف علیه داعش در کویت، گفت : متاسفانه برخی مواضع بین‌المللی برداشت دقیق و ریشه‌ای از علل پدیده تروریسم ، روند حوادث و تحولات واقعی آن نیست .وی همچنین خواستار اعمال مجازات از سوی جامعه بین‌المللی برای کسانی شد که به گفته او مرتکب جنایت جنگی علیه غیر نظامی‌ها می‌شوند.
بهره برداری ازسامانه دفاعی کمند تا پایان سال
تسنیم/ معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش درباره آخرین وضعیت سامانه دفاع نقطه‌ای کمند گفت: کارهای خوبی در زمینه مصونیت‌سازی شناورهای نیروی دریایی ارتش صورت گرفته و کارهای مرتبط با سلاح دفاع نقطه‌ای کمند انجام شده و این سلاح به نتیجه رسیده است. امیر کاویانی افزود :سامانه دفاع نقطه‌ای کمند تا پایان سال روی شناورها نصب می‌شود.
نماینده پارلمان تونس پرچم رژیم صهیونیستی را تکه تکه کرد
تسنیم/یکی از نمایندگان پارلمان تونس در اعتراض به جلوگیری از تصویب طرح قانونی مبنی بر جرم دانستن عادی سازی روابط با اسرائیل، پرچم این رژیم را تکه تکه کرد. عمار عمروسیه» گفت: این پرچم رژیم صهیونیستی در مجلس ننگ است.. زنده باد فلسطین آزاد و عزت و کرامت تونس و امت عرب و آزادگان جهان.
۷ تریلیون دلار در خاورمیانه هدر دادیم
باشگاه خبرنگاران / دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی با برخی اعضای کنگره، صرف هزینه‌های بسیار در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه را نادرست خواند و به شدت از آن انتقاد کرد. وی گفت: «در شرایطی که صنایع زیرساخت ما، جاده‌ها، تونل‌ها و پل‌های ما شرایط اسف‌باری را سپری می‌کنند، ما ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم.»ترامپ با اشاره به هزینه‌های هنگفت جنگ در خاورمیانه افزود: «ما هفت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کردیم، در واقع هدر دادیم. مهمتر از همه خیلی‌ها جان شان را از دست دادند.
اعزام قطعی ۸۵ هزار نفر به حج ۹۷
باشگاه خبرنگاران / رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حضور ۸۵ هزار زائر ایرانی در حج ۹۷ قطعی است و برای رساندن آن به ۹۰ هزار نفر در حال مذاکره هستیم.محمدی یادآور شد: شرایطی که ما به دنبال تحقق آن بودیم مثل تامین امنیت و حفظ کرامت حجاج ایرانی در سفر حج به قوت خودش باقی است و برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس انجام شده است که خدمات بهتر و با کیفیت تری را به آن‌ها ارائه دهیم.
پیکر ۳ شهید خدمت سانچی وارد ایران شد
مهر/صبح امروزچهارشنبه پیکر ۳ تن از شهدای سانحه سانچی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد و مورد استقبال تعدادی از مقامات کشوری، لشکری و خانواده‌های شهدای خدمت قرار گرفت.
جبهه‌النصره گاز کلر به «ادلب» وارد کرده‌اند
مهر/وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهند هیأت تحریر الشام یا همان تروریست‌هایی که پیشتر نامشان جبهه‌ النصره بود با همکاری نیروهای موسوم به کلاه‌ سفیدها ۲۰ مخزن حاوی گاز سمی کلر را به شهرکی در استان ادلب واقع در سوریه وارد کرده‌اند. براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، جبهه‌ النصره و کلاه‌سفید‌ها تصمیم دارند تا به اقدامات تحریک‌آمیزی علیه دولت سوریه مبادرت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *