خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۲۴

  • قدردانی آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن
  • جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن ضربه‌ای سهمگین بر استکبار وارد کرد
  • آیت الله خرازی: حفظ هویت و استقلال کشور در گرو پاسداری از انقلاب است
  • آیت الله وافی: ملت برخلاف تلاش دشمنان پشتیبان انقلاب است
  • حجت الاسلام والمسلمین رجبی: انقلاب اسلامی، اُمید را در دل دین باوران دنیا زنده کرد
  • آیت الله فقیهی : حماسه ۲۲ بهمن تجلی اقتدار نظام در برابر استکبار جهانی است

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۲۴
*  ردپای هکرهای روزنامه‌های کشور در آمریکا و انگلیس
سخنگوی نیروی انتظامی گفت: اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد IP هکرهایی که به برخی ‌از روزنامه‌ها حمله‌ور شده‌اند در آمریکا و انگلیس است.
سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری با اشاره به هک شدن سایت تعدادی از روزنامه‌های کشور طی روزهای گذشته گفت: نکته قابل توجه آن است که تا این لحظه هیچ شکایتی از این حمله هکری به پلیس فتا ارجاع داده نشده است، ولی باید تاکید کرد که حملات اخیر به این سایت‌ها از نوع سطحی بوده و فقط صفحه نخست سایت‌ها را مورد حمله قرار داده و هکرها نتوانستند به عمق سرورها نفوذ کنند.
*  بررسی فیلم خودکشی سیدامامی توسط نمایندگان
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری جلسه‌ای با حضور نایب‌رئیس مجلس درباره مرگ کاووس سیدامامی در زندان اوین خبر داد.
بروجردی با اشاره به بررسی فیلم لحظه خودکشی سید امامی افزود: در فیلم مذکور نشان می‌دهد که کاووس سیدامامی پیراهن خود را در آورده و برای خودکشی آماده می‌شود. خانواده وی نیز این اتفاق را پذیرفتند لذا درخواست کالبدشکافی هم نکرده‌اند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خودکشی کاووس سیدامامی در زندان اوین در این جلسه که با حضور تعدادی از نمایندگان و نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد نیز تایید گردید.
** همشهری ۹۶/۱۱/۲۴
*  ظریف و الجبیر به مونیخ می‌روند
پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ قرار است از روز جمعه ۲۷ بهمن ماه به مدت ۲ روز برگزار شود. محمدجواد ظریف و عادل الجبیر وزرای خارجه ایران و عربستان از جمله مقاماتی هستند که به این کنفرانس دعوت شده و قرار است در این نشست شرکت کنند.
*  ارسال پرونده خاوری به دادسرا برای اجرا
غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران درباره پرونده محمودرضا خاوری مدیرعامل پیشین بانک ملی و متهم فساد ۳ هزار میلیارد تومانی گفت: پرونده خاوری برای مراحل اجرایی به دادسرا ارجاع شده و اقدامات قضایی و اجرایی که وظیفه مراجع قضایی است، به نحو اکمل در حوزه اجرا پیگیری می‌شود.
به گفته اسماعیلی اقداماتی از سوی دادستانی کل و اجرای احکام دادسرای تهران برای بازگشت خاوری از طریق پلیس بین‌الملل در حال انجام است.
** کیهان ۹۶/۱۱/۲۴
*  پیشنهاد رفراندوم اهانت رئیس‌جمهور به ده‌ها میلیون شرکت‌کننده راهپیمایی ٢٢بهمن است
حسین شریعتمداری: وقتی عده‌ای در حد چند صد هزارم جمعیت ۲۲ بهمن دست به اغتشاش زدند، آقای روحانی اعلام کرد که صدای مردم را باید شنید! و اکنون تعجب‌آور است چرا حاضر نیست صدای توده‌های چند ده میلیونی مردم را بشنود؟!
پیشنهاد رفراندوم می‌تواند نشانه ناخشنودی رئیس جمهور از حضور ده‌ها میلیونی مردم در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن تلقی شود، چرا که همین حضور  عظیم به تنهایی یک رفراندوم گسترده با پیام ده‌ها میلیونی «آری» به نظام است.
*  دشمن اعراب رژیم صهیونیستی است نه ایران
نامزد سابق ریاست‌ جمهوری مصر و رئیس حزب «مصر ‌قوی» گفت: کسانی که ایران را دشمن اعراب می‌دانند، دیوانه هستند.
عبدالمنعم ابوالفتوح، نامزد سابق ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد: دشمن اعراب اسرائیل است نه ایران.
رئیس حزب مصر قوی درباره مخالفت برخی از کشورهای عربی با سیاست‌های ایران در منطقه، گفت: رژیم صهیونیستی تنها دشمن کشورهای عربی است ولی برخی از این کشورها می‌خواهند ایران را تنها دشمن منطقه نشان دهند.
*  در عمرم چنین جنایاتی ندیده بودم!
«بوریس جانسون»وزیر خارجه انگلیس پس از بازدید از استان راخین میانمار اظهار داشت در جریان این بازدید شاهد «نابودی محض» در این منطقه بوده و اینکه در طول عمر خود چنین جنایاتی را هرگز شاهد نبوده است.
** شرق ۹۶/۱۱/۲۴
*  زخمی‌شدن ابوبکر البغدادی
مدیرکل بخش اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق اعلام کرد بر اساس اطلاعاتی که بغداد در اختیار دارد، سرکرده داعش به‌شدت مجروح شده و امکان هلاکت او وجود دارد.
«ابوعلی البصری»، رئیس یگان شاهین‌ها و مدیرکل بخش اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق، اعلام کرد وضعیت جسمی و روحی «ابوبکر البغدادی»، سرکرده داعش، وخیم است.
*  پیکر جان‌باختگان سانچی چهارشنبه وارد تهران می‌شود
‌سرکنسول ایران در شانگهای گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، فردا پیکر جان‌باختگان نفت‌کش سانچی به کشور انتقال خواهد یافت. علیرضا ایروش درخصوص انتقال پیکرهای جان‌باختگان نفت‌کش سانچی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و با توجه به نزدیک‌شدن به تعطیلات طولانی‌مدت سال نوی چینی، تلاش ما بر این بود که پیکرهای این عزیزان تا قبل از تعطیلات به ایران منتقل شوند.
** ایران ۹۶/۱۱/۲۴
*  پیام تبریک رئیس جمهوری آلمان به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی
فرانک والتر اشتاین‌مایر رئیس جمهوری آلمان، به مناسب ۲۲ بهمن ۱۳۹۶، پیام تبریکی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد. در این پیام ضمن تبریک دهه فجر آمده است: آلمان همچنان همه تلاش خود مبنی بر حراست از برجام را به‌کار خواهد بست و از تمامی طرف‌ها تلاش در راه تحقق تعهدات‌شان را خواستار است.
با توجه به منازعات فراوان منطقه‌ای و چالش‌های جهانی، گفتمان فشرده میان ایران و آلمان و نیز شرکای اروپایی از اهمیت زیادی برخوردار است. غلبه بر بحران‌ها و تنش‌ها تنها از طریق تلاش مشترک و سازنده همه طرفین میسر است.
*  بابت اعلام قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، پشیمان نیستم
دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با روزنامه «اسرائیل هیوم»، بار دیگر بر مواضع خود علیه مردم فلسطین پافشاری کرد و گفت: «بیت‌المقدس به هیچ عنوان روی میز مذاکره وجود ندارد، می‌خواهم صریحاً بگویم که قدس با مرزهای مشخص خودش، پایتخت اسرائیل است. من از آنچه به توافق دو طرف برسد حمایت می‌کنم. ما این را از روی میز مذاکره برداشته‌ایم و دیگر درباره‌اش صحبت نمی‌کنیم.» رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان سخت بر موضعش ایستاده و می‌گوید هیچ پشیمانی‌ای از این بابت ندارد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۲۴
*  برگزاری نشست دستاوردهای ایران در حوزه حقوق بشر
نشست توجیهی سفرای خارجی مقیم تهران با موضوع دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد.
دهقانی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امورخارجه، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی از سخنرانان اصلی این نشست بودند.
*  سوآپ نفت ایران و عراق از میدان کرکوک این ماه آغاز می‌شود
رویترز به نقل از مقامات کرکوک اعلام کرد:‌ سوآپ نفت بین ایران و عراق از میدان کرکوک به میزان ۶۰ هزار بشکه در روز از ماه جاری آغاز خواهد شد. مقامات کرکوک اعلام کردند که نفت میدان کرکوک این ماه به ایران خواهد رسید. عراق و ایران در ماه دسامبر توافق کردند که روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت سوآپ داشته باشند، این میزان نفت قرار است از میدان کرکوک توسط تانکرها و کامیون‌ها به پالایشگاهی در کرمانشاه ارسال شود.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۲۴
*  تعداد امضاهای طرح سؤال از رئیس‌جمهور بالاتر از حد لازم است
علی وقف‌چی نماینده زنجان در مجلس گفت: تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور در صحن مجلس هنوز بالاتر از میزان لازم است و سوال در کمیسیون اقتصادی بررسی خواهد شد.
*  مصمم‌تر از گذشته توان موشکی را تقویت می‌کنیم
سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه دفاع ملی درباره مسائل مطرح شده از سوی برخی مقامات آمریکا و اروپا برای مذاکره مجدد درباره برجام و توان دفاعی و قدرت موشکی کشورمان گفت: حضور باشکوه ملت ما در راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن نشان داد مردم هیچ ارزشی برای حرف‌های نظام سلطه و اضافه‌گویی‌های آنها قائل نیستند. وی با بیان اینکه ملت مسلمان ایران به حرف‌های نظام سلطه گوش نخواهند داد، تصریح کرد: مردم مصمم‌تر از گذشته راه خود را در تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی طی خواهند کرد و قدرت دفاعی و موشکی را تقویت می‌کنیم.
** جوان ۹۶/۱۱/۲۴
*  مسئولان بصیرت مردم را با کار جهادی پاسخ دهند
رئیس قوه قضائیه حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را موجب افزایش اقتدار ملی و خنثی ساختن توطئه‌های دشمن دانست و با بیان اینکه چنین حضور باشکوهی پشتوانه عظیم قوا برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر است، از همه مسئولان خواست که قدردان بصیرت مردم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نعمات الهی باشند.
آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مردم عزیز ما در حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب طی قریب به چهار دهه سنگ تمام گذاشته‌اند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید بنا به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با روحیه انقلابی و کار جهادی به بصیرت مردم پاسخ دهند و برای خدمت هرچه بیشتر تلاش کنند.
*  پرونده متهمان جاسوسی فعلا در دادسرای امنیت است
حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی رییس دادگاه انقلاب درباره دستگیری چند نفر مرتبط با یک پرونده جاسوسی، بیان کرد: پرونده افراد دستگیر شده فعلا در دادسرای امنیت مطرح است. و پس از رسیدگی در داسرای امنیت به دادگاه انقلاب ارسال می‌شود؛ البته تاکنون پرونده به دست ما نرسیده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۲۴
*  ایران به سیاست حضور فعال خود در منطقه ادامه خواهد داد
علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقامات آلمانی، فرانسوی و انگلیسی به درخواست رژیم صهیونیستی در مورد حضور ایران در سوریه هشدار دادند، گفت: منطقه، منطقه ما است و ما کشور مهم غرب آسیا هستیم و در منطقه خودمان حق داریم که به ندای ملت‌های دیگر که دوست ما هستند و یا عضو محور مقاومت هستند و اگر از ما برای مشورت یا هر کمک دیگری که محور مقاومت را تقویت می‌کند، دعوت کردند، پاسخ مثبت دهیم. ولایتی تاکید کرد: ما به این صحبت‌ها اعتنایی نداریم و به سیاست حضور فعال دوستانه خود در منطقه ادامه خواهیم داد.
*  رایزنی ایران و روس اتم برای تغییر در سایت فردو
لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران گفت که یک هیئت از شرکت روس اتم رایزنی‌هایی را با ایران برای اعمال تغییرات در تاسیسات فردو انجام داده است.
جاگاریان در ادامه تاکید کرد که مسکو از سطح همکاری‌های ایران و روسیه در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رضایت دارد و این هیئت از روس اتم که در حال حاضر در تهران به سر می‌برد، درباره جنبه‌های عملی خاص این پروژه به منظور تنظیم مجدد راکتور فردو رایزنی می‌کند.
** رسالت ۹۶/۱۱/۲۴
*  پهپاد ایرانی ساقط شده، نسخه‌ای از ۱۷۰RQ- بود
یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد پهپاد ایرانی که روز شنبه توسط بالگرد اسرائیلی هدف قرار داده شد، از روی مدل آمریکایی نسخه‌برداری شده بود.«جاناتان کانریکوس» در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت این پهپاد نسخه‌ای از مدل ۱۷۰RQ- ساخت آمریکا که ۶ سال پیش توسط ایران تصاحب شد، بوده است.کانریکوس با بیان اینکه این اولین بار بود که یک پهپاد ایرانی وارد حریم هوایی اسرائیل می‌شد، ادعا کرد از مسیر پرواز این پهپاد مشخص شد که ماموریت خاصی داشته است اما از ارائه جزئیات بیشتر اجتناب کرد.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۲۴
*  در برجام پیش‌بینی الحاقیه و اصلاحیه وجود ندارد
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در برجام پیش‌بینی الحاقیه و اصلاحیه وجود ندارد؛ الحاق یعنی چسباندن و برجام در این خصوص نچسب است چیزی به آن نمی‌چسبد. به کجا و به کدام قسمتش می‌خواهند الحاقیه بچسبانند. کجا را به لحاظ حقوقی باز گذاشتیم که بتوانند بچسبانند. پس در سازوکار حقوقی برای الحاق جایی وجود ندارد.
*  گزارش بخشی از تخلفات مدیریت سابق شهرداری به قوه‌قضاییه ارائه شده است
محمدعلی نجفی شهردار تهران از ارائه گزارش بخشی از تخلفات مدیریت سابق شهری تهران طی سال‌های ۸۴ تا ۹۶ به قوه قضاییه خبر داد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۲۴
*  کمک ۱۱ میلیون دلاری دولت ژاپن برای حل آلودگی هوای تهران
کوبایاشی، سفیر ژاپن اظهار کرد: «جایکا یک سازمان دولتی ژاپنی است که اجرای پروژه کاهش آلودگی هوای تهران را برعهده گرفته و از این رو با آغاز ریاست‌جمهوری حسن روحانی سیاست‌های زیست‌محیطی در اولویت‌های برنامه دولت ایران قرار گرفت.» به گفته وی، احیای دریاچه ارومیه یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های زیست‌محیطی بوده که با همکاری دولت ژاپن در ایران به اجرا درآمده است. دولت ژاپن بالغ بر ۳/۱۱ میلیون دلار به شهرداری تهران برای بهبود آلودگی هوا کمک خواهد کرد و پیش از این نیز در سپتامبر ۲۰۱۷ بالغ بر ۵/۷ میلیون دلار کمک شده بود.
** آرمان ۹۶/۱۱/۲۴
*  سفر رئیس جمهور به هند
رئیس جمهور ایران برای دیداری دو جانبه پنج شنبه هفته جاری به هند سفر می‌کند. سفر حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به هند که سه روزه خواهد بود، به دنبال دعوت رسمی نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور از رئیس جمهور کشورمان انجام می‌شود. گفت‌وگو درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و جهانی همچنین مذاکره برای تکمیل و بهره‌برداری هرچه زودتر از بندر چابهار که می‌تواند در تجارت دوجانبه در منطقه و دسترسی متقابل افغانستان به بازارهای منطقه‌ای و جهانی موثر باشد، از محورهای احتمالی مذاکره روحانی با طرف‌های هندی در این سفر است.
*  از همکاری سپاه استقبال می‌کنیم
اردکانیان وزیر نیرو در مورد بارورسازی ابرها اظهار کرد: این طرح جدید نیست و حدود بیست سال است که اجرا می‌شود و ما مرکز ملی باروری ابرها را داریم که البته تجهیزات آن کمی مستعمل‌ بوده و نیاز به نوسازی دارد و درصدد هستیم که این تجهیزات را بروز کنیم. وی در ادامه افزود: هر دستگاهی هم که امکان کمک به ما را داشته باشد استقبال می‌کنیم؛ از جمله سپاه که در این زمینه اعلام آمادگی کرده است و ما از آن استقبال می‌کنیم.
** آفرینش ۹۶/۱۱/۲۴
*  ایران در مسیر بازسازی عراق همانند دیگر حوزه ها نقش سازنده ای دارد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت عراق به عنوان یک کشور دوست و همسایه ایران اظهار کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس بین المللی بازسازی عراق به میزبانی کویت شرکت خواهد کرد. قاسمی افزود: ایران از برگزاری این کنفرانس استقبال و مشارکت جامعه بین‌المللی در روند بازسازی این کشور را امری ضروری و اقدام در مسیری درست می داند و ما بر ضرورت مشارکت صادقانه و غیر مشروط جامعه بین المللی در این بازسازی تاکید داریم؛ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم و دولت عراق هیچگونه تردیدی به خود راه نداده همانگونه که در مبارزه با تروریسم نیز در کنار مردم و دولت عراق بوده و خواهد بود.
** قدس ۹۶/۱۱/۲۴
*  قدردانی آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن
آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کردند. آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن گفت: دشمنان اسلام و انقلاب از مدت‌ها پیش به مردم می‌گفتند نروید و شرکت نکنید اما مردم برعکس بیش از سال‌های گذشته در این راهپیمایی شرکت کردند، بنابراین باید از مردم ایران تشکر کرد.
آیت الله العظمی نوری همدانی نیز در ابتدای درس خارج فقه خود از حضور پرشور و کم نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کرد.
وی گفت: مردم ایران وفادار و مومن هستند واقعا باید قدر این مردم متعهد را دانست؛ مسئولان محترم ما چه وظیفه سنگینی در مقابل این وفای مردم دارند، با توجه به همه مشکلات، دست ازنظام، انقلاب و رهبری برنمی‌دارند.
** خراسان ۹۶/۱۱/۲۴
*  نظر لاوروف درباره برنامه موشکی ایران
وزیر خارجه روسیه اعتقاد ندارد که ایران باید با مذاکره به غربی‌ها ثابت کند که برنامه موشکی‌اش صلح‌آمیز است بلکه این غرب است که باید برای ادعای خود علیه این برنامه، دلیل و برهان بیاورد.سرگئی لاوروف به این ادعای غربی‌ها پاسخ داد و گفت: «آن‌هایی که برنامه موشکی ایران را ثبات‌زدا می‌بینند، باید برای حرف خود استدلالی داشته باشند.»وی به اقدامات ثبات‌زدای آمریکایی‌ها در شرق دور اشاره کرد و گفت: آمریکا شانس زیادی برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره ندارد.
*  روحانیون تجمل گرا علاوه بر دین، همه روحانیت را بدنام می‌کنند
حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی درهمایش «روحانیت و انقلاب» با تأکید بر این که روحانیونی که به سراغ تجمل می‌روند، علاوه بر دین خدا، همه قشرهای روحانیت را بدنام می‌کنند، گفت: روحانی که به دنبال دنیا برود هم دنیا و هم آخرت او را پس می‌زند. بنابراین از ما و مردم خواسته شده است که به سراغ روحانی یا عالمی بروید که از رغبت دنیا پاک شود.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۲۴
*  بگو و مگوهای مالیخولیایی، روان عمومی جامعه را آزرده می‌کند
علی لاریجانی با اشاره به حضور آحاد ملت در راهپیمایی ٢٢ بهمن، خاطرنشان کرد: از همه صاحب نظران سیاسی، احزاب و رسانه ها خواهش می کنیم این دستاورد ملی را دستاویز کشمکش های سیاسی قرار ندهند؛ چراکه این حرکت نشان از وحدت بود. لذا این سرمایه را با امکانات خود صرف وفاق کنید که برای توسعه کشور در جهت حل مشکلات امروز ضروری است. رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دستوراتی را به مسوولان کشور صادر کرده است، گفت: از آنجا که دشمنان ملت استراتژی یاس را دنبال می کنند، باید از همت عالی در جهت وفاق بهره گرفت. بگو و مگوهای مالیخولیایی، روان عمومی جامعه را آزرده می کند، بنابر این باید از این واقعه ارزشمند استفاده عملیاتی کرد.
** شهروند ۹۶/۱۱/۲۴
*  ائتلاف احتمالی مقتدی صدر با حکیم
برخی اطلاعات به دست آمده از قصد مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق برای ائتلاف با عمار حکیم، رهبر جریان حکمت پس از انتخابات خبر می‌دهند. طبق اظهارات منابعی آگاه، به تازگی جریان حکمت به دلیل برخی مسائل فنی در ارتباط با شرط العبادی برای انتخاب دو کاندیدای ائتلاف، از ائتلاف ‌النصر خارج شد و حکیم تصمیم گرفت که به صورت مستقل در انتخابات شرکت کند.
*  میان ایران، آمریکا و عربستان میانجیگر نیستیم
قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق در رابطه با میانجیگری‌اش میان ایران، آمریکا و عربستان به‌عنوان یکی از فرماندهان سازمان بدر که روابط تاریخی و عمیق با تهران دارد، گفت: ما میانجیگر نیستیم و هیچ‌کس از ما نخواسته است که میانجیگری کنیم اما منطقه سختی‌های زیادی را تحمل کرده است و هرگونه اختلاف میان ایران و عربستان یا ایران و آمریکا به نفع عراق نخواهد بود و اجازه نخواهیم داد که به میدان تسویه حساب برای هر طرفی تبدیل شویم.
** صبح نو ۹۶/۱۱/۲۴
*  مذاکرات موشکی خط قرمز حاکمیتی است
امیرشاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه توانمندی‌های دفاعی ایران، ناقض امنیت منطقه نیست، تصریح کرد: مذاکرات در خصوص توانمندی موشکی ایران یک خط قرمز حاکمیتی برای کشورمان و مربوط به بقا و امنیت ملی کشور است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن ضربه‌ای سهمگین بر استکبار وارد کرد
اختصاصی/جامعه مدرسین با صدورپیامی ضمن تجلیل از آحاد ملت ایران اسلامی در برگزاری با شکوه یوم الله۲۲ بهمن اعلام کرد؛ حمایت هوشمندانه و پر ابهت مردم از نظام اسلامی، ضربه‌ای سهمگین و دشمن‌شکن بود که نهیبی طوفانی بر پیکره استکبار جهانی زد. دربخش دیگری از این پیام آمده است:خدمت به مردم بخصوص اقشار ضعیف جامعه، مبارزه با فساد و دفاع فداکارانه از انقلاب و ارزشهای دینی در صدر مطالبات ملت از کارگزاران نظام است و این مهم، باید قاطعانه و مجدانه پیگیری و محقق شود. امید است بیش از پیش قدردان اسلام، انقلاب و مردم بوده و لحظه‌ای از حرکت در صراط مستقیم انقلاب اسلامی غافل نگردیم و با همه وجود از کیان نظام صیانت نمائیم.
حفظ هویت و استقلال کشور در گرو پاسداری از انقلاب است
حوزه/ آیت الله خرازی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن قدردانی کرد.عضو جامعه مدرسین  اظهار داشت: حفظ هویت، عزت و استقلال کشور، منوط به این است که نگهبان و پاسدار انقلاب باشیم.
ملت برخلاف تلاش دشمنان، پشتیبان انقلاب است
حوزه/ آیت الله وافی با قدردانی از حضور مردم،درراهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: مشخص بود امسال حضور مردم همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، تماشایی است.عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: دشمنان بدانند هرچه مخالفت و تهدید و تلاش مزدورانشان بیشتر می شود، علاقه مردم به انقلاب و پشتیبانی از انقلاب هم بیشتر می شود.عضو جامعه مدرسین افزود: خدا، مردم را برای انقلاب و انقلاب را برای مردم نگاه دارد و مقام معظم رهبری را برای هدایت مردم حفظ کند.
انقلاب اسلامی ، اُمید را در دل دین باوران دنیا زنده کرد
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رجبی ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در بررسی تحلیلی دستاوردهای انقلاب اسلامی همواره باید به این نکته مهم توجه داشت که انقلاب ما یک انقلاب دینی و برگرفته از ارزش‌های الهی بود و به همین خاطر نیز در بین جبهه مستضعفان و حق طلبان و دین باوران عالم ،امید را زنده ساخت. عضو جامعه مدرسین با بیان این که انقلاب اسلامی خط بطلانی بود بر هویت شیطانی جبهه استکبار گفت: مستکبران عالم به دنبال بردگی انسانیت مدرن بوده و هستند و در برابر حقیقت طلبی و عدالت خواهی به هر طریق و بهانه ای ایستادگی می کنند تا بلکه به این خاطر گزندی به منافع دنیوی آن ها نرسد و انقلاب اسلامی و امام راحل این معادله را به هم ریخت.
حماسه ۲۲ بهمن تجلی اقتدار نظام در برابر استکبار جهانی است
حوزه/آیت الله فقیهی با بیان این که به لطف الهی در ۲۲ بهمن ، مردم ما حضوری گسترده و دشمن شکن در مراسم راهپیمایی داشتند، گفت: سال به سال نه تنها از ابهت و عظمت جمعیت کاسته نمی شود، بلکه به آن اضافه هم می شود و این نشان دهنده بصیرت و درایت بالای مردم انقلابی ماست.عضو جامعه مدرسین با بیان این که ملت ما در تبعیت از مقام معظم رهبری و حضور در روز حماسی یوم الله ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند، افزود: ما حقیقتاً باید قدردان این ملت عزیز باشیم و به خصوص مسئولان همه توان خود را در جهت حل مشکلات آن ها از جمله در عرصه اقتصاد داشته باشند.
یاوه‌گویی  معاون وزیرخارجه آمریکا علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/ معاون وزیرخارجه آمریکا در اظهاراتی خصمانه گفت: آمریکا تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات کشتار جمعی را تقویت می‌کند.جان سولیوان، افزود: ما اقدام به تقویت توان کشور‌های شریک خود، خواهیم پرداخت. ما از تعهد خود به همپیمان کلیدی‌مان یعنی اسرائیل و از روابط راهبردی مهم با اردن حمایت خواهیم کرد.
دزدترین کشور دنیا آمریکاست
مهر/ فرمانده کل ارتش با تأکید بر اینکه ملت ما به خوبی ضرورت توان دفاعی بازدارنده را می‌دانند و با تمام وجود ایستاده‌اند، تصریح کرد: ملت ما می‌دانند که برای جلوگیری از ورود دزد باید دیوارهای بلند بسازند. سرلشکر موسوی افزود: امروز هم هیچ کسی در دنیا شک ندارد که دزدترین و سر گردنه بگیرترین کشور دنیا آمریکاست. پس ملت ما می گویند باید دیوار‌های دفاعی کشور را بلندتر بسازیم و در این مسیر از هیچ دزدی اجازه نمی گیریم.
اذعان کارشناس موشکی صهیونیست به قدرت پدافند هوایی سوریه
مهر/یک کارشناس صهیونیست در امور موشکی بعد از سرنگونی جنگنده اسرائیلی به دست نیروهای سوری به قدرت پدافند هوایی ارتش سوریه اذعان کرد. «تال عنبر» رئیس یک نهاد پژوهشی در پژوهشکده «فیشر» و کارشناس صهیونیست در امور موشکی عنوان داشت: سیستم‌های دفاع هوایی و ضد موشکی سوریه دقیق و پیشرفته است چرا که برای نخستین بار طی ۳۵ سال گذشته توانست یک جنگنده اسرائیلی را ساقط کند.
استقبال جبهه النصره از حملات صهیونیست ها به سوریه
مهر/ یکی از موسسان جبهه تروریستی النصره ضمن حمایت از حملات صهیونیست ها به سوریه خواستار تشدید این تجاوزات و حملات شد.
صالح الحموی در اظهار نظری که اوج همکاری میان صهیونیست ها و تروریست ها را در سوریه نشان می‌دهد گفت: حامی حملات هوایی و دریایی اسرائیل به مواضع ارتش سوریه و مراکز ایرانی در سوریه هستم.
منابع تامین مالی داعش باید قطع شود
ایرنا/ آنجلینو آلفانو وزیر امورخارجه ایتالیا در آستانه نشست وزیران ائتلاف جهانی ضد داعش ، گفت: داعش به فعالیت فرامنطقه ای بازگشته و باید تامین مالی آن را قطع کرد در غیر این صورت یک خطر برای امنیت جهان باقی می ماند.
اهداف ضد ایرانی بودجه ۲۰۱۹ آمریکا
ایرنا/در سند بودجه فدرال سال مالی ۲۰۱۹ که دفتر مدیریت و بودجه آمریکا تهیه کرده و در تارنمای کاخ سفید منتشر شده است، به ماموریت‌های ضد ایرانی وزارتخانه‌های دفاع، امور خارجه و خزانه داری اشاره شده است.در بخش مربوط به بودجه وزارت دفاع، تلاش مداوم برای ‘مقابله و برخورد با برخی دولت‌ها از جمله کره شمالی و ایران’ در نظر گرفته شده است.در بودجه پنتاگون پیش بینی شده که هم پیمانان منطقه‌ای واشنگتن برای دفاع بهتر در برابر تهدید‌های بالفعل موشکی و خنثی ساختن ‘اقدام‌های ایران در منطقه’ سامانه‌های دفاع موشکی و دیگر توانمندی‌های دفاعی و ضد تروریستی را خریداری نمایند.
میانمار، خانه‌های مسلمانان روهینگیا را با خاک یکسان کرد
باشگاه خبرنگاران/تصاویر تازه منتشر شده از میانمار نشان می‌دهد، دولت این کشور روستا‌های متعلق به جمعیت مسلمان روهینگیا را در غرب این کشور با بولدوزر ویران کرده است.کریستین اشمیت، سفیر اتحادیه اروپا در میانمار، پس از بازدید از این مناطق تصاویر هوایی از این روستا‌ها را در صفحه توییتر خود منتشر کرد.این تصاویر نشان می‌دهد مقامات میانماری حتی درختان این مناطق را هم ریشه کن کرده‌اند.
هجدهمین اقتصاد جهان هستیم
مهر/ نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها گفت: ما هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان هستیم و بیش از ۸۱ هزار میلیارد دلار در سال گذشته و در سال جاری ۹۴ هزار میلیارد دلار به تولید ناخالصی اضافه شد.وی تصریح کرد: ما نوزدهمین کشور جهان در تولید علم هستیم؛ با همه این ها، نظام جمهوری اسلامی این قدرت را پیدا کرده که در اتم نفوذ کند و در فضای بیکران هم حضور داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *