خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۲۳

  • حضور پرشکوه مردم در چهلمین فجر انقلاب اسلامی
  • پیام رهبر معظم انقلاب به حماسه‌آفرینان ۲۲ بهمن: شما زنده و پویا بودن انقلاب را به رخ دشمنان و سست‌عهدان کشیدید
  • آیت الله مقتدایی: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن جهاد فی سبیل الله بود
  • آیت الله حسینی بوشهری: قدرت دفاعی ایران، دشمن را وادار به عقب نشینی کرده است
  • آیت الله موسوی اصفهانی: بیکاری، گرانی و حقوق های نجومی باید ریشه کن شود
  • سوریه هواپیمای رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد

 

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۲۳
*  تکذیب ادعای شام محرمانه
پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری ادعای دیدار و شام محرمانه سه نفر از اعضای کنگره آمریکا با رئیس‌جمهور را در سفر سال ۲۰۱۳ به نیویورک بی‌اساس و کذب محض دانست و گفت: انتظار می‌رود رسانه‌های کشور قبل از اعتماد به منابع خبری بیگانه یا تلاش برای اثبات ادعاهای آنان به مراجع رسمی داخلی اعتماد کنند.
*  توضیحات دادستان درباره دستگیری چند متهم مرتبط با یک پرونده جاسوسی
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران درباره شناسایی و دستگیری چند متهم مرتبط با یک پرونده جاسوسی اعلام کرد: این افراد در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط‌زیستی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی کشور در حوزه‌های استراتژیک اقدام می‌کردند که با هوشیاری و رصد اطلاعاتی یکی از نهادهای امنیتی کشور، دستگیر و توسط دادستانی تهران بازداشت شده‌اند. جعفری دولت‌آبادی همچنین در پاسخ به این که آیا فرد بازداشتی که فعال محیط‌زیست بوده و در زندان خودکشی کرده، ارتباطی با پرونده دستگیری جاسوسان دارد یا خیر؟ گفت: این فرد یکی از همان متهمان بوده است و با توجه به این‌که می‌دانسته اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته متاسفانه در زندان دست به خودکشی زده است.
*  سرنوشت آمریکا هم مانند شاه خواهد بود
آیت الله جنتی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سبب سرنگونی دشمن می‌شود گفت: این ملت همان مردم انقلابی سال ۵۷، ضد آمریکا هستند و به یاری خدا دشمن را سرکوب می‌کنند. دبیر شورای نگهبان افزود: هر قدمی که مردم در این راهپیمایی برمی‌دارند مشت محکمی است بر دهان آمریکا و امیدواریم شر آمریکا نیز مانند شاه از بین برود.
** همشهری ۹۶/۱۱/۲۳
*  درخواست مدیرعامل توتال فرانسه از ترامپ
پاتریک پویانه مدیرعامل شرکت توتال فرانسه از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواسته در مسیر توافق هسته‌ای ایران باقی بماند. همچنین به ترامپ گفته که سرمایه‌گذاری‌های نفتی و گازی می‌تواند به روند اصلاحات در ایران کمک کند.
*  واکنش ایران به سرنگونی جنگنده اسرائیلی
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه و سرنگونی یک فروند از آنها توسط ارتش سوریه گفت: سوریه به عنوان یک کشور مستقل حق دفاع مشروع از تمامیت ارضی و مقابله با هر نوع تجاوز خارجی را داراست و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با فرافکنی و دروغ پردازی‌های همیشگی بر تجاوزات و جنایات خود علیه ملت‌های مسلمان منطقه سرپوش بگذارد.
بهرام قاسمی تصریح کرد: ادعای پرواز پهپاد ایرانی و نیز دخالت ایران در سرنگونی جنگنده‌ متجاوز صهیونیستی مضحک‌تر از آن است که بدان پرداخته شود، چرا که ایران اساسا حضوری مستشاری در سوریه آن هم به درخواست دولت مشروع و قانونی آن کشور دارد.
** کیهان ۹۶/۱۱/۲۳
*  شما زنده و پویا بودن انقلاب را به رخ دشمنان و سست‌عهدان کشیدید
در پی حماسه راهپیمایی دیروز ملت عزیز ایران در سراسر کشور، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت عزیز و سربلند ایران! امروز عزم و بصیرت شما حادثه‌ بزرگ و خیره‌کننده‌ای آفرید. عظمت راه‌پیمایی امروز شما که به نظرِ محاسبه‌گرانِ دقیق، از سال‌های پیش پرجمعیت‌تر و پرشورتر بود، پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به بیگانگان و دشمنان و سست‌عهدان داد. دشمن با تکیه بر تصوّر ناقص و باطل خود از ایران و ایرانی، همه توان و تلاش تبلیغی خود را بر این متمرکز کرده بود که ۲۲ بهمن امسال را بی‌رونق و احیاناً به ضد خود تبدیل کند. شما عملاً زنده و پویا بودن انقلاب را به رخ آنان کشیدید و پایبندی به آرمان‌های امام راحل را با شعارهای خود و با حضور گرم خود، با صدای بلند فریاد کردید. نهیب ملت ایران دشمن را به عقب می‌راند و عزم راسخ او معادلات غلط آنان را به هم می‌ریزد. مسئولان کشور قدر این پدیده‌ بی‌نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیّه‌ انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند. آینده متعلق به ملت بیدار و بصیر ماست، ما مسئولان باید بکوشیم از ملت عقب نمانیم. ولا تهنوا و لاتحزنوا و انتم الأعلون ان کنتم مؤمنین.
*  طرفداران ارتباط با آمریکا از فلاکت همپیمانانش عبرت بگیرند
سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در جمع راهپیمایان کرمانی با ‌اشاره به شعار «ما می‌توانیم» گفت: امام خمینی(ره) هرگز مطرح نکرد که چون دشمن قوی است ما نمی‌توانیم، این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب هم دائما مطرح می‌کنند که این جمله «ما نمی‌توانیم» را بکُشید. وی با ‌اشاره به اینکه پیشرفت کشور حاصل شعار نه شرقی نه غربی است، تصریح کرد: برخی که دنبال ارتباط با آمریکا هستید از کشور‌های هم‌پیمان آمریکا عبرت بگیرید، ببینید چه وضعیتی دارند، تحریم هم نیستند، اما امروز به فلاکت افتاده‌اند.
سرلشکر قاسم سلیمانی اظهار داشت: من متاسفم که برخی که خود را پیرو خط امام می‌دانند به‌جای نامه سرگشاده نوشتن به دشمن به ولی فقیه ایستاده در برابر دشمن نامه می‌نویسند، این درست است؟ امروز برخی که در گوشه نشسته‌اند و کز کرده‌اند و در برابر انقلابی که امام تاسیس کرد، پز اپوزیسیون را می‌دهند این غلط است.
*  سوریه هواپیمای رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد
پنجشنبه گذشته جنگنده‌های اسرائیلی به مناطقی از سوریه حمله  کردند و در این میان، یک فروند جنگنده «اف-۱۶» اسرائیل هدف قرار گرفت و در منطقه «الجلیل» جولان اشغالی سرنگون شد. دو خلبان این جنگنده نیز به گفته منابع صهیونیستی، از جنگنده به بیرون پرتاب(ایجکت) شدند و با چتر فرود آمدند و البته گفته شده است که یکی از خلبانان در کما به سر می‌برد.
** شرق ۹۶/۱۱/۲۳
*  اعلام دلیل سانحه نفت‌کش سانچی تا ۲ ماه آینده
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ابراز امیدواری کرد تا دو ماه آینده بتوان علت سانحه نفت‌کش سانچی را اعلام کرد. محمد راستاد درباره آخرین وضعیت رمزخوانی سانحه نفت‌کش سانچی افزود: درحال‌حاضر منتظر جمع‌بندی نهایی مستندات و مدارک مرتبط با سانحه به‌وجودآمده برای نفت‌کش سانچی هستیم. مراحل بررسی سانحه توسط کشورهای ذی‌نفع شامل چین، هنگ‌کنگ، پاناما، ایران و بنگلادش در حال انجام است.
** ایران ۹۶/۱۱/۲۳
*  هرکس قانون اساسی را قبول دارد انقلابی است
رئیس جمهور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن: برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی به همه اصولگرایان، اصلاح‌طلبان اعتدالگرایان و معتقدان به قانون اساسی نیاز داریم.
هر جا در مسائل مهم اختلاف نظری داریم، باید به اصل ۵۹ قانون اساسی یعنی همه‌پرسی مراجعه کنیم.
حریم خصوصی مردم ازآن مردم است
هرکس قانون اساسی را قبول دارد انقلابی است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۲۳
*  حضور پرشکوه مردم در چهلمین فجر انقلاب اسلامی
سراسر ایران اسلامی دیروز در آغاز چهلمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد نمایش اقتدار و همبستگی ملت ایران در راهپیمائی ۲۲بهمن بود. و مردم عزیز ایران جشن بزرگ خود را در بیش از ۴ هزار شهر و روستا در سراسر کشور و همزمان با ایرانیان در اقصی نقاط عالم برگزار کردند.
مردم آگاه و استوار ایران باردیگر با برپایی گردهمایی وحدت بخش، پشتیبانی بی‌دریغشان را از نظام اسلامی خود به رخ دوستان و دشمنان کشور کشیدند.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۲۳
*  آیت‌الله خامنه‌ای به خوبی امام، کشور را مدیریت کرده‌اند
آیت‌الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری درباره نامه منتسب به یکی از سران فتنه درباره مدیریت رهبری، گفت: مقام معظم رهبری به ‌بهترین نحو ممکن و همانند حضرت امام کشور را بخوبی مدیریت کرده اند. وی با بیان اینکه، موفقیت‌ها در طول مدیریت ۲۸ ساله رهبر انقلاب زمانی بوده که به رهنمودهای معظم‌له توجه شده است، گفت: متأسفانه آن بخش از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی که مورد توجه کامل مسؤولان قرار نگرفته، از نقاط ضعف کشور بوده است؛ مثلاً در همین بحث اقتصادی متأسفانه به اقتصاد مقاومتی بخوبی عمل نشده است و اشکالات امروز نتیجه عدم توجه کافی به بیانات ایشان است. آیت‌الله امینی با انتقاد از کینه‌جویی برخی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: من واقعاً مدیریت آیت‌الله خامنه‌ای را بسیار شایسته و موفق می‌دانم، خداوند ایشان را برای مردم ایران حفظ کند.
** جوان ۹۶/۱۱/۲۳
*  در مورد سامانه‌های موشکی ایران حرف مفت می‌زنند
علی لاریجانی روز گذشته در جمع مردم شیراز با اشاره به حضور گسترده ملت ایران در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: انقلاب اسلامی به هیچ کس و جناحی وابسته نیست و ۲۲ بهمن مال ملت است.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دشمنان رفتارهای سالهای گذشته ملت را به خوبی بررسی کردند و می‌دانند که ملت ایران وقت شناس است و ایران عقبه فکری دارد و قرن‌ها به همین روش بوده است و خواهد ماند. وی تصریح کرد: آنها جایگاه ایران را می‌دانند، به همین دلیل در موضوع موشکی حرف مفت می‌زنند و دو راه را در نظر گرفتند که شامل کارهای کثیف رسانه است و باید به رئیس جمهور آمریکا گفت که هرچند مشکلاتی داریم اما مانند تو عقب افتاده نیستیم.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۲۳
*  می‌توانیم همه پایگاههای آمریکا را در منطقه ویران کنیم
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در سخنانی گفت: می‌دانید که رهبر بزرگ ما، کمتر از ۲۵ سال آینده را برای اسقاط کامل رژیم صهیونیستی تعیین کرده‌اند و ما به اذن خدا یعنی تمام امت اسلامی این حقیقت شیرین را محقق خواهیم کرد. وی افزود: آنها ما را محاصره کامل اقتصادی کردند، می‌خواستند فلج شویم اما ما در محاصره پیش رفتیم و از همین نقطه‌ای که شما نشسته‌اید می‌توانیم همه پایگاه‌های آمریکا را در منطقه ویران کنیم.
*  برنامه دولت برای محدود کردن فقر
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به هر دلیلی تعداد زیادی افراد هستند که باید برای آنها شغل ایجاد کرد، گفت: دولت دو برنامه مهم محدود کردن فقر مطلق و اشتغال فراگیر را در برنامه دارد. وی تصریح کرد: امروز مشکلات زیادی چون ریزگردها، کمبود آب، بی مبالاتی در صندوق بازنشستگی وجود دارد که باید با تدبیر و مدارا برطرف شود.
** رسالت ۹۶/۱۱/۲۳
*  مردم حماسه آفریدند، مسئولان قدردان ملت باشند
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: مردم حماسه آفریدند، مسئولان قدردان ملت باشند. آیت الله العظمی مکارم شیرازی با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن از حضور گسترده مردم تشکر و قدردانی کرد.وی گفت: مردم ما مردمی هوشیار هستند، هر قدر فشار دشمن بیشتر شود مقاومت و حضور این ملت بیشتر می‌شود، باید به این ملت آفرین گفت و مشکلاتشان را حل کرد.
*  مردم چشم دشمن را کور کردند
استاد برجسته حوزه گفت: مردم چشم دشمن را کور کردند. آیت‌الله‌العظمی نوری ‌همدانی پس از حضور در جمع راهپیمایان قمی ۲۲ بهمن، با بیان اینکه امروز بار دیگر مردم متعهد و انقلابی ایران حماسه‌ای آفریدند، اظهار کرد: مردم با این حضور خود با آرمان‌های نظام و ولایت فقیه تجدید پیمان کردند و چشم دشمنان نظام و آمریکا و اسرائیل و ایادی آنها را کور کردند.وی تصریح کرد: مردم همیشه با این نظام بوده و خواهند بود.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۲۳
*  خواب‌های دشمنان علیه انقلاب هرگز تعبیر نمی‌شود
وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه خواب های توطئه آمیز دشمنان علیه انقلاب هرگز تعبیر نخواهد شد، گفت: امروز جمهوری اسلامی به قدرتی بزرگ در جهان و منطقه تبدیل شده و آماده پاسخگویی به هر نوع تهدید دشمنان است.
حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن شهر کرمانشاه ، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نشانه نصرت خداوند در لحظه ناامیدی و مظهر اراده خداوند است.
*  برنامه‌ای برای دیدار روسای جمهور روسیه و ایران تنظیم نشده است
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص دیدار قریب الوقوع ولادیمیر پوتین و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی را رد کرد.
دیمیتری پسکوف گفت: هیچ توافق مشخصی در گفت‌وگوی تلفنی اخیر روسای جمهور روسیه و ایران برای دیدار دوجانبه صورت نگرفته است.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۲۳
*  درخصوص توان دفاعی و موشکی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم
دکتر ولایتی با هیاتی فرانسوی به ریاست ژاک هوگارد دیدار و گفت‌وگو کرد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در این دیدار گفت: انتظار ما این بود که آقای امانوئل مکرون در موضوع برجام مواضع مستحکم‌تری اتخاذ کند، نه اینکه به توصیه ترامپ با آلمان و انگلیس در جهت اصلاح برجام نشست برگزار کنند.
مشاور مقام معظم رهبری درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور فرانسه به تهران هم توصیه کرد: در صورتی که مکرون در سفر به تهران درخصوص مذاکرات موشکی مباحثی را مطرح کند حتما با پاسخ منفی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.
دکتر ولایتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره توان موشکی خود از هیچ کشوری اجازه نخواهد گرفت و متناسب با نیازهای دفاعی خود به توسعه توان موشکی خواهد پرداخت.
** آرمان ۹۶/۱۱/۲۳
*  اگر گناه را عامل اصلی زلزله بدانیم اشتباه است
آیت ا… محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار با اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه واقعاً دولت محترم و مسئولان در بحران زمین لرزه کرمانشاه نهایت کوشش خود را کردند، گفت: بسیار بی‌انصافی بود که در رسانه‌ها این گونه مطرح شد که مسئولان در منطقه زلزله زده حضور پیدا نکردند. وی افزود: اینکه بحرانی بیاید و عامل اصلی زلزله را گناه مردم عزیز کرمان، کرمانشاه و تهران بدانیم اشتباه است و این یک بحران فرهنگی است که باید در کنار دیگر بحران‌ها مورد توجه قرار گیرد.همه باید بدانند که یک گناه می‌تواند زمینه ساز یک بلای عظیم باشد ولی دلیلی نداریم که علت تامه آن باشد. زلزله و بلایای طبیعی عاملی برای بازگشت به سمت خدا و توجه به معنویت و تذکر در مورد زلزله آخرت است.
*  رفتار آمریکا در برابر ایران مغرضانه است
وزیر امور خارجه روسیه گفت که آمریکا در قبال ایران رفتار مغرضانه و بهانه جویانه غیرقابل توجیه دارد. سرگئی لاوروف گفت: ایران تنها کشوری نیست که برنامه موشک‌های بالستیکی خود را توسعه می‌دهد؛ برخی کشورهای منطقه نیز چنین برنامه ای را اجرا می‌کنند. وزیر خارجه روسیه افزود: به زحمت می‌توان ارتباط دادن مسائل هسته‌ای با مباحث حقوق بشر را توجیه کرد و اینکه ایران باید اقداماتی را در منطقه انجام ندهد در دستور کار قرار داد.
** آفرینش ۹۶/۱۱/۲۳
*  اسرائیل در برابر هرگونه حمله ایران، از خود دفاع می‌کند
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با متهم کردن ایران به نقض حاکمیت خود، ادعا کرد که در دفاع از خود در برابر حملات یا اقدامات تهران برای کسب پایگاهی استوار در سوریه، درنگ نخواهد کرد.
بنیامین نتانیاهو همچنین ادعا کرد: «سیاست ما روشن است؛ اسرائیل از خود در برابر هرگونه تهاجم و هر گونه تلاش برای نقض حاکمیتش دفاع می کند!»
وی همچنین با اشاره تلویحی به سرنگونی دو فروند جنگنده متعلق به این رژیم توسط سامانه های پدافند هوایی سوریه، ایران را به تلاش برای نقض حاکمیت رژیم صهیونیستی متهم کرد.
** قدس ۹۶/۱۱/۲۳
*  حجت الاسلام تقوی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی شد
حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت الاسلام تقوی را به عنوان نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی منصوب کردند. در این حکم آمده است با توجه به پایان ماموریت جناب حجت الاسلام عالمی در وزارت جهاد کشاورزی و با تقدیر از خدمات ایشان در دوران مسئولیت، جناب حجت الاسلام آقای سیدرضا تقوی را که از مدیران کارآمد و جهادی می‌باشند را به نمایندگی در آن وزارت منصوب می‌کنم. شرح وظایف قانونی در احکام قبلی آمده و امید است با تحرک و نشاط کار که در جناب آقای تقوی مشهود است حضور ایشان به پیشرفت کارها در آن وزارت کمک موثر کند.
*  اهمیت آزاداندیشی در حوزه از دیدگاه آیت الله جوادی آملی
آیت الله جوادی آملی باتاکید بر اهمیت آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: آزاداندیشی یک فضای آزاد می‌خواهد، کسی که در قفس است در همان محدوده قفس می‌تواند پرواز کند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در دیدار شماری از اعضای کمیته کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه ادامه داد: ما نباید در محدوده فقه و اصول، خود را محصور کنیم، بلکه باید این محدوده را وسیع کرد؛ اکنون دست ما از کلام،‌فلسفه، حدیث و تفسیر خالی است و در نتیجه ما آن مایه و ابزار علمی لازم برای آزاداندیشی را در اختیار نداریم.
** خراسان ۹۶/۱۱/۲۳
*  حضور مردم در راهپیمایی  ۲۲ بهمن پاسخ قاطع و مسلم به یاوه‌گویی دشمنان است
آیت‌ا… صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران گفت: حضور مردم در راهپیمایی پاسخ قاطع، مسلم و قطعی به یاوه‌گویی دشمنان است که می‌خواهند تفرقه‌افکنی کنند اما مردم با هر عقیده‌ای در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و وحدت خود را به نمایش می‌گذارند.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۲۳
*  واکنش وزیر بهداشت به کمبودهای جدید دارویی در ایران
وزیر بهداشت درباره کمبود ۶۵ قلم دارو در کشور گفت: این طور نیست که ۶۵ قلم دارو کمبود داریم اما وارد‌کنندگانی که طلبکار ما هستند، جنس خود را وارد بازار نمی‌کنند و در انبارها نگه می‌دارند یا از گمرک ترخیص نمی‌کنند و اینها برای مردم گرفتاری درست می‌کند. بنده بارها در هیات وزیران این مشکل را گوشزد کردم. امیدواریم بتوانیم از جایی هم بخش اقتصادی دولت را مجبور به منظم کردن جریان وجوه و پرداخت آن به وزارت بهداشت  کنیم.
** شهروند ۹۶/۱۱/۲۳
*  قدرت‌های اروپایی خواهان حفظ برجام هستند
آلیستر برت معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه در کنفرانس یورو مانی در پاریس تأکید کرد که قدرت‌های اروپایی خواستار ادامه اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه ١+۵ هستند. وی تصریح کرد: ما و متحدان اروپایی‌مان کاملا شفاف هستیم. ما می‌خواهیم که توافق هسته‌ای موفقیت‌آمیز باشد. ما نمی‌خواهیم شاهد نابودی برجام باشیم و با شرکای اروپایی‌مان تلاش می‌کنیم تا نگرانی‌های آمریکا در این زمینه را برطرف و ادامه توافق را تضمین کنیم.
*  رایزنی سخنگوی انصارالله یمن با ظریف در تهران
محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن در جریان سفر به تهران با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، عبدالسلام گزارشی از اوضاع جاری در یمن، به‌ویژه وضع نابسامان انسانی در این کشور ارایه داد. ظریف نیز با اشاره به طرح چهار ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران در یمن، بر لزوم توقف فوری جنگ و بمباران این کشور تأکید کرد.
** صبح نو ۹۶/۱۱/۲۳
*  ایجاد گروهک ضدامنیتی جدید در دستور کار دشمنان است
حجت الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفت: تسلط ما بر داعش و سایر گروههای تروریستی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای سبب شده تا دشمن به فکر گروهک‌سازی‌های جدید برای ایجاد ناامنی باشد که البته اقدامات آنها بی پاسخ نخواهد ماند و در وقت مناسب به آنها سیلی خواهیم زد.
*  مسئولان برای رفع مشکلات مردم تلاش بیشتری کنند
جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم ایران مردمی زمان شناس هستند و شرایط فعلی کشور و انقلاب را در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی درک می‌کنند، گفت: مهمترین پیام حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این است که این مردم به نظام، انقلاب و آرمان‌هایی که امام(ره) برای انقلاب ترسیم کردند دلبسته و پایبند هستند و از آن دفاع می‌کنند لذا مسئولان نیز باید با تلاش بیشتر برای رفع مشکلات مردم حرکت کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن جهاد فی سبیل الله بود
رسا/ آیت الله مقتدایی، با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور در بین شرکت کنندگان راهپیمایی شهر قم این جوشش مردم را ارزشمند توصیف کرد. قائم مقام جامعه مدرسین حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن را جهاد فی سبیل الله دانست و گفت: این حضور پاسخی محکم به یاوه‌گویی‌های دشمنان است.وی در ادامه تاکیدکرد: ملت مقاوم ایران ثابت کرد همواره در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی می‌کند و اجازه تعرض به آن‌ها را نمی‌دهد.
قدرت دفاعی ایران دشمن را وادار به عقب نشینی کرده است
رسا/ آیت الله حسینی بوشهری دیروز در اجتماع بزرگ مردم رشت در سالگرد پیروزی انقلاب با بیان این که امروز مشکلاتی در کشور وجود دارد اما مردم حاضر نیستند به دلیل مشکلات نسبت به انقلاب و نظام بی تفاوت باشند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای احیای ارزش‌های اسلامی و بازگشت عزت جامعه بوده است. عضو جامعه مدرسین با بیان این که مسأله دفاعی و موشکی دشمن را وادار به عقب نشینی کرده است، گفت: با توجه به این پیشرفت ها اگر دشمن بخواهد اقدامی انجام دهد برای همیشه پشیمان خواهد شد.
بیکاری، گرانی و حقوق های نجومی باید ریشه کن شود
رسا/آیت الله موسوی اصفهانی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به حضور پرشور مردم انقلابی ایران اسلامی ابراز داشت: این مساله درست است که باید نسبت به مشکلات مطالبه گر باشیم اما مساله مهم این است که در مرحله نخست از انقلاب و اسلام دفاع کنیم. عضو جامعه مدرسین همچنین خاطرنشان کرد: مسؤولان باید به فکر مشکلات معیشتی مردم ایران که تا پای جان بر سر آرمان های انقلاب ایستاده اند، باشند و بیکاری و گرانی و حقوق های نجومی را در کشور ریشه کن کنند.
آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رهبری آگاه و مقتدر هستند
باشگاه خبرنگاران/رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون های عراق، گفت: آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رهبری آگاه و مقتدر هستند و کل منطقه را رهبری و مدیریت می‌کنند. وی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ با گروه وهابی-صهیونیستی داعش نیز تمجید کرد.سید حمید الحسینی افزود: آمریکا، عراق را ویران کرد و همه مراکز این کشور را تحت سلطه گرفت. من دست نیروهای ایرانی را که درجنگ با داعش از عراق پشتیبانی کردند، می بوسم و از آنها متشکرم.
دانشجویان آمریکا پرچم کشور خود را آتش زدند
باشگاه خبرنگاران/در جریان درگیری بین دانشجویان طرفدار حزب جمهوریخواه و مخالفان آنان در روز یکشنبه در سیاتل آمریکا پرچم این کشور به آتش کشیده شد.در این درگیری پنج نفر از دانشجویان بازداشت شدند.
صهیونیست ها برای ورود به جنگ با سوریه آمادگی ندارند
باشگاه خبرنگاران /شبکه صهیونیستی «کان» اعلام کرد: طبق بررسی‌های کارشناسان این شبکه، اسرائیل آمادگی وارد شدن به جنگ با سوریه یا لبنان را ندارد.این رسانه صهیونیستی با اعتراف به اینکه برای وارد شدن به جنگ با سوریه آمادگی نداریم اعلام کرد: طبق بررسی‌هایی که کارشناسان این شبکه انجام داده اند، جبهه داخلی در شمال (سرزمین های اشغالی) آمادگی وارد شدن به جنگ با سوریه و یا لبنان را ندارد.
تاکید قطر بر همسایگی صلح آمیز با ایران
باشگاه خبرنگاران / معاون نخست وزیر قطر گفت: ما به دنبال همسایگی صلح آمیز با ایران هستیم. وی همچنین اذعان کرد با ایران حوزه‌های گازی بزرگ مشترک داریم و اختلاف‌های ما در منطقه تنها با گفتگو حل خواهند شد.
ایران نقشی در سرنگونی جنگنده اف-۱۶ ندارد
باشگاه خبرنگاران/مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه، ادعای رژیم صهیونیستی در مورد نقش ایران در سرنگون کردن جنگنده اف-۱۶اسرائیل را بی‌اساس خواند.بثینه شعبان گفت: اتهام‌ها و سخنان دشمن صهیونیستی در مورد نقش ایران در سرنگونی جنگنده اسرائیلی بی‌اساس است.این جنگنده را نیروی دفاع هوایی سوریه سرنگون کرد، نیرویی که نه تنها این جنگنده بلکه ده‌ها موشک را نیز سرنگون کرده است.
شهر آمستردام هلند صحنه تظاهرات ضد صهیونیستی بود
باشگاه خبرنگاران/آمستردام پایتخت هلند روز یکشنبه صحنه تظاهرات ضد صهیونیستی و اعلام همبستگی با عهد التمیمی دختر نوجوان فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی بود.تاکنون شهر‌های مختلف جهان صحنه تظاهرات مردمی در همبستگی با التمیمی بوده است و شخصیت‌های سیاسی، دینی و حقوقی برجسته در سرتاسر جهان آزادی وی را خواستار شده‌اند.
سرنگونی جنگنده  صهیونیستی نشانگر ضعف نیروی هوایی اسرائیل است
باشگاه خبرنگاران/هافینگتن پست در گزارشی اعلام کرد: سرنگونی یک فروند جنگنده اف-۱۶ رژیم صهیونیستی که از نسل چهارم به شمار می رود و فرماندهان اسرائیلی به آن افتخار می‌کنند، از سوی پدافند هوایی ارتش سوریه، نشانگر ضعف نیروی هوایی تل آویو است و این بر خلاف آن چیزی است که در محافل نظامی این رژیم تبلیغ می شود.این پایگاه خبری همچنین اعلام کرد: این واقعه ضربه‌ای محکم به حاکمیت هوایی اسرائیل در منطقه به حساب می‌آید؛ چرا که هدف قراردادن یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های نسل چهارم می‌تواند تأثیری خطرناک بر قدرت هوایی اسرائیل در صورت جنگ با ایران داشته باشد.
برجام برای اسرائیل فاجعه است
باشگاه خبرنگاران/دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران (برجام) انتقاد کرد و آن را از هر جهت برای اسرائیل فاجعه‌بار خواند.
قاعده تجاوز بدون پاسخ برای اسرائیل تمام شد
حوزه/ معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سرنگونی هواپیمای اسرائیلی به معنی پایان قاعده تجاوز بدون پاسخ است و اسرائیل از این به بعد نمی تواند از این قاعده در درگیری استفاده کند و به اهداف خود دست یابد.شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه اسرائیل سرگردان است و گزینه جنگ برای آن نتیجه بخش نیست و گزینه انتظار هم خطر ها و تهدید ها را می‌افزاید، افزود: اسرائیل دیگر نمی تواند وارد جنگ شود؛ چرا که ممکن است عواقب و خسارت های جنگ برایش سنگین باشد.
حزب‌الله قدرتمند می‌ماند
ایرنا /یک تحلیلگر آمریکایی دور تازه فشارهای ‏آمریکا علیه مقاومت را نقض قوانین بین المللی در حق ‏مشروع مبارزه با اشغالگری دانست و گفت:آن ها می‌کوشند تا موازنه را علیه این گروه تغییر دهند، اما حزب الله قدرتمند باقی مانده است. ‏‏رابرت فانتینا نویسنده کتاب «امپراتوری، ‏نژادپرستی، نسل کشی: ‏تاریخ سیاست خارجی ایالات ‏متحده» افزود: واقعیت این است که ایالات متحده علاقه مند به مبارزه با ‏تروریسم نیست و ‎از تروریست ها در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند. ‏
تجمع اعتراضی در لندن علیه رژیم آل خلیفه
ایرنا/ ده‌ها نفر در انگلیس در آستانه هفتمین سالگرد قیام مردم بحرین در اعتراض به سیاست‌های جنایت‌کارانه و سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه، در مجاور هاید پارک لندن تجمع کردند.در این حرکت اعتراضی که به همت جنبش مقاومت مردم بحرین در انگلیس برنامه‌ریزی‌شده بود شرکت‌کنندگان با دردست داشتن تصاویری از شیخ عیسی قاسم مرجع برجسته شیعی و جان‌باختگان بحرینی، شعارهایی را در محکومیت رژیم آل خلیفه و رژیم آل سعود سر دادند.
آمریکا بازیگر اصلی در منطقه نیست
مهر/معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: طرف آمریکایی در معادله کنونی از ما حمایت می‌کند اما آمریکا در حال حاضر تقریبا هیچ نفوذی در سوریه ندارد و خارج از بازی است.مایکل اورن در ادامه افزود: این روسیه است که می‌تواند درگیری های به وجود آمده در مرزها را متوقف کند. آمریکا بازیگر اصلی در خاورمیانه نیست بلکه روسیه است که کنترل اوضاع در منطقه بین اسرائیل، سوریه و ایران را در دست دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *