خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۱۹

  • آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی: راهپیمایی ۲۲ بهمن اقتدار ملت را به دنیا نشان می‌دهد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: مردم در ۲۲ بهمن دشمنان را مأیوس می‌کنند
  • آیت‌الله مقتدایی: انقلاب اسلامی یک نظام مقتدر و تأثیرگذار در جهان است
  • آیت‌الله اعرافی: اجرایی شدن نخستین برنامه پنج ساله حوزه در سال ۹۷
  • حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی: انقلاب اسلامی در مبارزه با تفکرات سکولار و لیبرال، طلایه دار است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: تمام شعارهای انقلاب برگرفته از آیات و روایات است

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۱۹
*  امروز همه از وضع فرهنگی جامعه گله‌مندیم
تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: امروز همه از وضع فرهنگی جامعه گله داریم و این گله مربوط به حوزه اخلاق است و یک انسان ایرانی مسلمان آنچه را در حوزه اخلاق انتظار دارد، نمی‌بیند.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی دیروز در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان کشور اظهار کرد: مشکلات اخلاقی در جامعه که علل و ادله مختلفی چون بیکاری و… در آن دخیل است، جای بحث دارد و باید به آن رسیدگی شود. وی افزود: برای حل این مشکل باید مردم را به سمت خوبی هدایت کنیم و راه آن هم شروع کردن از خودمان است.
*  ۴۵ امضا برای طرح‌ استیضاح‌ آخوندی
تعداد امضاهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تقاضای استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به ۴۵ رسید.
بنابر‌این گزارش، تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس از طراحان استیضاح خواسته‌اند تا آغاز روز کاری مجلس در هفته آینده از تحویل نامه استیضاح آخوندی به هیات رئیسه خودداری کنند، تا آنها نیز بتوانند این نامه را امضا کنند.
ناکارآمدی در حوزه راهداری کشور و رویکرد آخوندی به سازمان نظام مهندسی کشور که با اعتراضات مهندسان و دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی مواجه شده از جمله محورهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی است.
** همشهری ۹۶/۱۱/۱۹
*  چاوش اوغلو به تهران آمد
مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در جریان سفری که به تهران داشت، با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین در خصوص راه‌های مختلف تقویت روابط دو جانبه به ویژه در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی به تبادل نظر پرداختند. گفت‌وگو در خصوص اوضاع منطقه، از جمله پیگیری‌ نتایج حاصل از نشست اخیر در سوچی درباره سوریه از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو مقام بود.
*  از وحدت ملی و گفت‌وگو حمایت می‌کنیم
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: هر چه انسجام ملی ما بالاتر رود پشتوانه مهم‌تری برای انقلاب ما در مقابل نقشه‌های شوم استکباری خواهد بود و ما هم از وحدت ملی و گفت‌وگو برای نزدیک شدن مواضع و دیدگاه‌ها به هم استقبال می‌کنیم.
** کیهان ۹۶/۱۱/۱۹
*  تأسیسات نفتی اسرائیل را در هر نقطه‌ای که باشد هدف قرار می‌دهیم
حزب‌الله لبنان پیام تصویری را در واکنش به اظهارات اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره تأسیسات نفتی و گازی لبنان برای این رژیم فرستاده و هشدار داده در صورت هرگونه تعدی، تاسیسات رژیم صهیونیستی «در هرنقطه از آب‌های خاورمیانه» هدف قرار خواهد گرفت.
*  مردم در ۲۲ بهمن دشمنان را مأیوس می‌کنند
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود، با ‌اشاره به فرارسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:‌ در راهپیمایی‌ ۲۲ بهمن همه شرکت می‌کنند و به دشمن ضربه می‌زنند و مشخص می‌شود که مردم پس از ۴۰ سال هنوز به انقلاب علاقه دارند و دشمن مأیوس و ناامید می‌شود.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اغتشاشات اخیر گفتند: این اغتشاشات امید کاذب برای آنها ایجاد کرده بنابراین با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دهیم این امید به ناامیدی منتهی می‌شود.
** شرق ۹۶/۱۱/۱۹
*  تهدید ترامپ برای تعطیلی دولت آمریکا
رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرده است که اگر دموکرات‌ها به مخالفت‌شان با پیشنهاد اصلاحات مهاجرتی ادامه دهند، دولت را تعطیل می‌کند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت: اگر این قانون را تغییر نمی‌دهید، دولت را تعطیل می‌کنم. ما این کار را انجام می‌دهیم. این مسئله به نفع کشورمان است.
** ایران ۹۶/۱۱/۱۹
*  حضور باشکوه و مصمم مردم، بافته‌های دشمن را پنبه می‌کند
رئیس جمهوری همه مردم ایران در سراسر کشور اعم از زن و مرد و جوانان را به حضور باشکوه‌تر و مصمم‌تر در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی برای ماه‌ها و مدت‌ها دشمنان و بدخواهان ملت ایران را مأیوس و آنچه در طول ماه‌های گذشته بافته بودند را تبدیل به پنبه می‌کند. این حضور نشان می‌دهد که رابطه مردم و دولت صمیمی و عمیق و ارتباط مردم با ارزش‌های انقلاب همچنان پابرجاست.
*  بازتاب بازدید سید ابراهیم رئیسی از مرز اسرائیل
رسانه‌های اسرائیلی سفر اخیر حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس تولیت آستان قدس رضوی به مرز لبنان و اسرائیل را مورد توجه قرار داده و این اقدام را نوعی قدرت‌نمایی ایران در مرز لبنان و اسرائیل دانسته‌اند.
روزنامه جروزالم پست با انتشار گزارشی در این باره،  پیام این حضور را این دانسته که ایران به تهدیدهای مقامات اسرائیل توجهی ندارد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۱۹
*  رفتار آمریکا در شورای امنیت مایه ناامیدی از دیپلماسی چندجانبه است
سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، سیاست‌های مخرب آمریکا در شورای امنیت را مایه ناامیدی از دیپلماسی چندجانبه دانست و خواستار شورای امنیت دموکراتیک، شفاف و پاسخگو شد.
آل حبیب با انتقاد از استفاده ابزاری از شورای امنیت برای پیگیری اهداف ملی و سیاسی تاکید کرد: این روش، یکی از عوامل مهمی است که اعتبار شورای امنیت را خدشه‌دار می‌سازد.
وی از استفاده ابزاری آمریکا در سال ۲۰۰۶ از شورای امنیت یاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد دولت فعلی امریکا هم همان الگوی رفتاری شکست خورده را بی‌پروایانه ادامه می‌دهد.
*  اعلام آمادگی ایران برای راه اندازی خط مشترک دارو در عمان و انتقال تکنولوژی تولید
دکتر محسن اسدی لاری در دیدار با دکتر الربیعی – معاون دارویی وزیر بهداشت عمان – نتایج این سفر را برای هر دو طرف مثبت ارزیابی کرد.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل گفت: با توجه به تاکید وزرای بهداشت دوکشور در زمینه همکاری مشترک در حوزه صنایع پزشکی و دارویی، جمهوری اسلامی ایران آماده راه‌اندازی خط مشترک دارو در عمان و نیز انتقال تکنولوژی تولید می‌باشد.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۱۹
*  روسیه را در جریان پاسخ خود به لغو برجام قرار دادیم
مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو اعلام کرد: مقامات تهران روی سناریوهایی برای پاسخگویی به «لغو» احتمالی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از جانب آمریکا کار کرده و از هم‌اکنون مقامات مسکو را در جریان این اقدامات قرار داده‌اند.
سنایی افزود: «مسلما ایران در آینده تلاش خواهد کرد به همکاری خود با روسیه، چین و کشورهای اروپایی ادامه داده و متفقا برای حفظ برجام تشریک مساعی کند ولی اگر اقدامات طرف آمریکایی باعث نقض این توافقنامه شود، ایران نیز سناریوهایی برای اقدام و پاسخگویی به این مساله در نظر گرفته است.»
*  سعودی آسمانش را علنا به روی اسرائیل گشود
رژیم سعودی در اتفاقی تاریخی برای نخستین‌بار پس از اعلام موجودیت رژیم اشغالگر اسرائیل، مجوز عبور پروازی به مقصد فلسطین اشغالی را از حریم هوایی خود صادر کرد.
مقامات ریاض این تصمیم بدعت‌شکنانه را دیروز با گشودن آسمان عربستان به روی خط پروازی جدید هواپیمایی هندی «ایرایندیا» به مقصد اراضی اشغالی فلسطین صادر کردند.
** جوان ۹۶/۱۱/۱۹
*  مسئولیت‌ حل مشکلات معیشتی را باید به افراد توانمند سپرد
دبیر شورای نگهبان عنوان کردکه در زمینه مشکلات اقتصادی و معیشتی راه‌ها بسته نیست، ولی باید مسئولیت‌ها را به آدم‌های انقلابی و توانمند سپرد.
آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در نطق پیش از دستور جلسه این شورا با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: دشمنان در طول ۴۰ سال گذشته با کارشکنی‌های گوناگون از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله، توطئه‌های نظامی، تحریم‌های سنگین و جنگ نرم، قصد نابودی نظام اسلامی را داشتند که بحمدالله تاکنون در این زمینه هم شکست خورده‌اند.
 وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند مردم، ۴۰ ساله شدن انقلاب خود را جشن بگیرند، درباره برخی تلاش‌ها برای پایه‌گذاری فتنه‌های جدید، هشدار داد و افزود: مسئولان باید مراقب باشند و مجال ندهند فرصت‌طلبان و هتاکان به مقاصد شوم خود دست یابند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۱۹
*  صفدرحسینی ۷۰۰ میلیون تومان را به بیت‌المال بازگرداند
عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی گفت: سیدصفدر حسینی رئیس سابق این صندوق حدود ۷۰۰ میلیون تومان از دریافتی‌های خود را به بیت‌المال بازگرداند. محمد حسینی با اعلام این خبر گفت: پس از پیگیری‌های صورت گرفته معلوم شد که سیدصفدرحسینی حقوق اعضای هیئت علمی که حدود ۱۳ میلیون تومان بود، ‌دریافت می‌کرده، بنابراین او مجبور شد مابقی دریافتی‌های خود را که حدود ۷۰۰ میلیون تومان بود را به بیت‌المال برگرداند.
*  ورود ۱۴ فروند هواپیمای جدید در سال ۹۷
فرزانه شرفبافی مدیر عامل ایران‌ایر گفت: تا پایان امسال هواپیمای جدیدی وارد ناوگان هما نخواهد شد اما در حال مذاکره هستیم تا تعداد ناوگان جدید را افزایش دهیم ولی حداقل ۱۴ فروند در سال ۹۷ وارد ناوگان ایران خواهد شد.
** رسالت ۹۶/۱۱/۱۹
*  حفظ انقلاب با صبر و بردباری میسر است
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار جمعی از اعضای خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: در حوادث اخیر مشخص شد که دشمن تا چه حد در کمین است، نباید بهانه ای به دست دیگران داد تا به واسطه آن این انقلاب آسیب ببیند و این سرمایه تنها با بردباری و صبر حفظ خواهد شد.
*  سطح زندگی و حقوق مسئولان باید در حد مردم باشد
آیت‌الله جعفر سبحانی در درس خارج اصول خود با بیان اینکه کسانی که مسئولان مملکت هستند زندگانی آنها باید در حداقل دیگران باشد، حتی در قانون اساسی این مبحث ذکر شده است گفت: ما مسئول هدایت مردم هستیم؛ باید به حداقل معیشت دیگران عمل و به مقدار کم قناعت کنیم.
وی عنوان کرد: بر اساس قانون اساسی باید مسئولان کشور از نظر زندگی در حد دیگران باشد.
*  راهپیمایی ۲۲ بهمن، اقتدار ملت را به دنیا نشان می‌دهد
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن عزت و اقتدار ملت را به دنیا نشان می‌دهد.
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در درس خارج فقه خود با بیان اینکه سازش با اروپا و آمریکا از انقلاب به دور است و این انقلاب مسئولیت بزرگی به گردن مسئولان می‌گذارد تا در راه گفتمان امام خمینی(ره) حرکت کنند خاطرنشان کرد: شعارهای ابتدای انقلاب را نباید فراموش کنیم و مردم به این ترتیب به میدان آمدند و جان و خون دادند که ارزش‌های اسلامی به وجود آید. باید بیکاری و فقر از بین برود و فراوانی نعمت به وجود آید.
وی یادآور شد: در راهپیمایی ۲۲ بهمن لازم است تا عزت، قدرت و وحدت خود را به دنیا نشان دهیم البته باید در نظر داشت حرکت‌ پیرامون ولایت، ضامن سعادت است.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۱۹
*  تکذیب مجدد ارسال نامه از سوی آیت‌الله امینی به رهبر معظم انقلاب
ارسال نامه از سوی آیت‌الله امینی به رهبر معظم انقلاب بار دیگر تکذیب شد.در خبری که در کانال تلگرامی‌مرتبط با امام جمعه قم منتشر شده، آمده است: متاسفانه مدت‌ها پیش خبری در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ارسال نامه‌ای از جانب آیت‌الله امینی به رهبر معظم انقلاب منتشر شده بود که در همان زمان ارسال نامه از طرف ایشان به رهبر معظم انقلاب تکذیب گردید؛ با توجه به انتشار مجدد این شایعه در فضای مجازی، ضمن تکذیب قطعی اصل این نامه و خبر آن، رسانه مذکور را به رعایت اخلاق دعوت نموده و امیدواریم دست از این شیطنت‌ها بردارند.
*  سفر سید عباس عراقچی به پاریس
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه به منظور شرکت در دومین کنفرانس یورومانی و رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی با مقامات فرانسوی راهی پاریس شد.
در دومین کنفرانس یورومانی ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، سید عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه، عبدالناصر همتی رییس‌کل بیمه مرکزی و ولی ضرابیه رییس هیات‌مدیره بانک سامان سخنرانی خواهند کرد. در دومین کنفرانس یورومانی که به مسایلی چون روابط بانکی و تجارت بین‌المللی توجه شده است، نظم و انطباق بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی با اصول بین‌المللی بررسی خواهد شد.
** آرمان ۹۶/۱۱/۱۹
*  نامه ۱۴سناتور به ترامپ درباره ایران
۱۴سناتور آمریکایی طی نامه‌ای به ترامپ، خواستار اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران به خاطر «پیگیری مستمر قابلیت‌های موشک بالستیکی» شدند. سناتور‌ها مدعی شدند که ایران فعالانه برنامه موشک بالستیکی‌ای را دنبال کرده که منافع و متحدان آمریکا را تهدید می‌کند.
 سناتور‌ها ایران را به حمایت از تروریسم و برانگیختن بی‌ثباتی در منطقه متهم کرده و مدعی شدند که برنامه موشکی ایران «نیرو‌های مستقر آمریکا» در منطقه و «متحدان آمریکا» را در معرض خطر مستقیم قرار می‌دهد. در ادامه ادعا‌های سناتورها، آن‌ها با بیان اینکه برنامه هوافضای ایران به ساخت موشک قاره‌پیما کمک می‌کند، خواستار مقابله با آن شدند.
*  سوئد سفیر ایران را احضار کرد
وزارت خارجه سوئد اعلام کرد در واکنش به گزارش‌ها درباره صدور حکم اعدام برای فردی که در ایران به جاسوسی محکوم شده سفیر ایران را احضار کرده است.
وزارت خارجه سوئد در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه خواستار توقف اجرای حکم اعدام «احمدرضا جلالی» شده که به جاسوسی و همکاری با رژیم صهیونیستی متهم شده است.
«احمدرضا جلالی» استاد دانشگاه ایرانی مقیم سوئد است. وی اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ به دلیل ارتباط با سازمان جاسوسی موساد دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۱۹
*  کسانی که برای مردم نسخه ذلت می‌نویسند یا مزدور هستند یا جاهل
دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایشی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: «به وجود آوردن انقلاب اسلامی مهم بود اما پاسداری و نگهداری از آن بسیار مهم‌تر است.»
ولایتی در ادامه بیان کرد: «آنهایی که اینجا نسخه وطنی ذلت می‌نویسند یا مزدور هستند یا جاهل.»
وی تصریح کرد: «پیشگیری برای استقلال و کارهای دفاعی برای کشور یک اقدام اساسی است. هزینه‌ای که ما برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به کشور می‌کنیم بسیار کم‌خرج‌تر و موثرتر است.»
** آفرینش ۹۶/۱۱/۱۹
*  ۲۲ بهمن؛ نماد ایستادگی و قیام ملت ایران     
رئیس قوه قضاییه ۲۲ بهمن را نماد استقلال طلبی، عزت خواهی، ایستادگی و قیام ملت ایران دانست و با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی این روز گفت: ملت ایران مردمی منسجم، یکپارچه و دارای وحدت هستند و بزرگترین سرمایه کشور همین وحدت، انسجام و بصیرت است که در این راهپیمایی ها تبلور پیدا می کند.
آیت الله آملی لاریجانی اظهار کرد: مردم ما علی رغم اختلاف نظر و سلیقه های سیاسی، وقتی پای امنیت ملی به میان می آید و بحث اقتدار ملی و مصالح عامه کشور مطرح می شود همه در صحنه حاضر می شوند و این سرمایه بسیار گرانبهایی است که همه بویژه ما مسئولین باید به آن توجه داشته باشیم.
*  کشف یک تن مواد مخدر در بندرعباس توسط وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) توانستند یک تن مواد مخدر از نوع تریاک را در بندرعباس کشف و ضبط کنند.
در بخشی از اطلاعیه مزبور آمده است: نیروهای اداره کل اطلاعات استان هرمزگان با رصد اطلاعاتی، این مواد مخدر را که در سنگ های عظیم الجثه ۱۰ تنی و به شکل ماهرانه ای جاساز شده بود، کشف کردند.
** قدس ۹۶/۱۱/۱۹
*  نهضت خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی باید تبیین شود
دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه باید نهضت خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی را به شایستگی تبیین و دستاوردهای آن را به افکار عمومی معرفی کرد، اظهار داشت: حجم وسیعی از خدمات به صورت بی‌ریا و بدون ادعا توسط مجموعه‌های انقلابی نظام به مناطق محروم ارائه شده است که چون به درستی و به شیوه‌های صحیح اطلاع‌رسانی نشده‌اند، فضا را برای طرح ادعاهای ضد انقلاب برای فضاسازی‌های منفی در این خصوص، فراهم ساخته است.
وی افزود: در برابر حرکت نرم دشمنان در برجسته‌سازی ضعف‌ها و پمپاژ ناامیدی باید ایستاد.
*  آمریکا صلاحیت یک میانجی بی‌طرف را ندارد
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درجشنواره «قدس پایتخت جوانان اسلامی» که در رام‌الله برگزار شده بود تاکید کرد: آمریکا دیگر صلاحیت ندارد یک میانجی بی‌طرف در پرونده فلسطین باشد.
عباس در جشنواره «قدس پایتخت جوانان اسلامی» که در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رام‌الله برگزار شده بود تاکید کرد: قدس پایتخت جوانان مسلمان و مسیحی است و دولت آمریکا دیگر صلاحیت ندارد میانجی بی‌طرفی باشد.
وی افزود: کسی به جای ما تصمیم‌گیری نخواهد کرد.
** خراسان ۹۶/۱۱/۱۹
*  اروپا و ایران شرایط ترامپ را قبول نمی‌کنند
ریچارد نفیو عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا و معمار شبکه تحریم‌های دولت اوباما علیه ایران در پاسخ به این سوال که آیا اروپا شرایط جدید ترامپ را درباره اصلاح برجام می پذیرد و واکنش ایران به آن چگونه خواهد بود، گفت: «خیر، فکر نمی‌کنم اروپا این شرایط را قبول کند و ایران نیز همین طور. فکر می‌کنم مقامات اروپایی از این امر استقبال می کنند که شرایطی را که مورد قبول ایران باشد بر برجام اعمال کنند اما با در نظر گرفتن این موضوع که ایران این شرایط را قبول نمی‌کند اروپا نیز شرایطی را نمی پذیرد که برای برجام زیان‌آور باشد.»
** اعتماد ۹۶/۱۱/۱۹
*  احتمال دیدار جدید روسای جمهور
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در جریان کنفرانس خبری خود اعلام کرد که نظر ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه این است که روسای جمهور سه کشور ترکیه، ایران و روسیه به زودی دیداری با هم داشته باشند، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اعلام کرد که احتمال برگزاری نشست سه‌جانبه روسای جمهور سه کشور درباره سوریه وجود دارد اما هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.
پسکوف در این باره گفت: روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه به طور مرتب برای گفت‌وگو درباره وضعیت سوریه با یکدیگر تماس دارند.
** شهروند ۹۶/۱۱/۱۹
*  تلاش سرویس‌های جاسوسی  برای نفوذ به سپاه
معاون سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هوشمندانه سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در ناکام‌ساختن دشمن برای نفوذ در این نهاد گفت: پنجه در پنجه سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی بزرگ جهان انداخته‌ایم.
سردار حسن امامی درباره جایگاه و ابعاد سازمان حفاظت اطلاعات سپاه گفت: دشمنان از بدو تشکیل تلاش کردند بتوانند از درون و بیرون ضرباتی را به سپاه وارد کنند. بحث رخنه و نفوذ همچنان در دستورکار آنهاست و به اشکال مختلف درصدد تخریب مجموعه سپاه هستند و همچنان این امر در دستور کارشان قرار دارد.
*  ادعای لودریان درباره تأثیر حضور ایران و ترکیه در سوریه
ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه ادعاهای خود علیه ایران را تکرار کرد. لودریان در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا پاریس خواستار خروج نیروهای مسلح ترکیه از سوریه است؟ گفت: «ما خواهان خروج تمام نیروها از سوریه شامل شبه‌نظامیان ایرانی و حزب‌الله هستیم.»
وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت: «حقوق بین‌الملل در سوریه توسط ترکیه، حکومت دمشق و آنهایی که به غوطه شرقی و ادلب حمله می‌کنند، نقض می‌شود.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مردم در ۲۲ بهمن عشق به رهبری و نظام را ثابت می‌کنند
رسا/ آیت‌الله هاشمی شاهرودی با بیان این که سیاست‌های کلان زیربنا و قاعده همه برنامه ها و قوانین کشور است، گفت: برنامه‌های کشور باید در چارچوب سیاست‌های کلان تصویب شود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت درادامه گفت: ان‌شاءالله مردم امسال نیز با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اقتدار و وحدت امت اسلامی و پیروی از رهبری و عشق و اعتقاد به نظام اسلامی را ثابت خواهند کرد و مشت محکمی بر دهان ترامپ و دشمنان دیگر خواهند زد و نشان می‌دهند که بحث‌های آنان در واشنگتن و جاهای دیگر خیال‌های خامی است که در ذهن آن ها وجود دارد.
انقلاب اسلامی یک نظام مقتدر و تأثیرگذار در جهان است
 مهر/ آیت‌الله مقتدایی در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران همواره دشمنان زیادی داشته است، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان همواره علیه انقلاب اسلامی توطئه و برنامه‌ریزی می‌کنند و حتی برای نابودی انقلاب مهلت و ضرب‌الاجل تعیین می‌کردند اما خوشبختانه همیشه با شکست مواجه شدند.
قائم مقام جامعه مدرسین درادامه با بیان اینکه در حال حاضر انقلاب اسلامی یک نظام مقتدر و تأثیرگذار در جهان است اظهار کرد: دشمنان همواره علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه و برنامه‌ریزی می‌کنند و برای نابودی انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند اما با تدابیر مقام معظم رهبری تمام نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شده است.
اجرایی شدن نخستین برنامه پنج ساله حوزه در سال ۹۷
رسا/ آیت‌الله اعرافی دیشب در دیدار صمیمانه با اساتید، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه به ارائه گزارش فعالیت‌های کلان حوزه در یکسال اخیر پرداخت و از اجرایی شدن اولین برنامه ۵ ساله حوزه علمیه در سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: برای نخستین بار حوزه‌های علمیه دارای افق ترسیم شده خواهند بود و برنامه‌های ۵ ساله در برش‌های سالانه طراحی و ارائه خواهد شد؛ بر این اساس افق ۱۴۱۴ در نظامات حوزه دنبال خواهد شد.
آیت‌الله اعرافی از ایجاد سطح جدید علمی در حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: با مجوز اولیه‌ای که اخذ شده است برنامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر این قرار است که سطح ۵ که مبتنی بر مدرک نیست در قالب یک دوره ویژه صاحب نظری در حال طراحی و اماده سازی است.
انقلاب اسلامی در مبارزه با تفکرات سکولار و لیبرال طلایه دار است
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی، با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره) با گسترانیدن تفکر اسلامی در میان ملت ایران توانستند حکومت جمهوری اسلامی را پایه گذاری کنند.
عضو جامعه مدرسین درادامه اظهار داشت: اگر چه انقلاب اسلامی از ایران نشأت گرفت، اما هدف اصلی آن، صدور تمدن اسلامی به نقاط مختلف جهان بود و مقیاس آن جهانی است. وی افزود: دستاورد انقلاب اسلامی در درجه نخست، به انزوا کشیدن تفکر کمونیستی بود و در حال حاضر نیز در مبارزه با تفکرات سکولار و لیبرال، طلایه دار است.
تمام شعارهای انقلاب برگرفته از آیات و روایات است
مهر/ حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی مولود حوزه‌های علمیه است، گفت: با بررسی شعارهای انقلابی متوجه می‌شویم که تمام شعارهای انقلاب برگرفته از آیات و روایات است.
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران به برکت انقلاب اسلامی تأسیس شده‌اند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب تعداد مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور انگشت شمار بود در حالی که در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه ویژه بانوان طلبه در سراسر کشور وجود دارد.
سوریه به زودی آزاد می‌شود
مهر/ فرمانده سپاه پاسداران گفت: اخیرا شاهد شکست داعش در عراق بودیم و در آینده نزدیک هم شاهد آزادسازی سوریه خواهیم بود.سردارجعفری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار بزرگی در ابعاد مادی داشته است، افزود: باید توجه داشت که دستاوردهای معنوی انقلاب بسیار بیشتر از دستاوردهای مادی بوده است. وی ادامه داد: ابعاد معنوی انقلاب از جمله استقلال، آزادی و امنیت کامل و مثال زدنی است که با وجود دشمنان فراوان داخلی و خارجی و توطئه هایی که علیه امنیت ما به کار می‌برند ایران اسلامی از امنیت قابل قبولی برخوردار است.
لاوروف: برهم زدن برجام تبعات سنگینی دارد
باشگاه خبرنگاران/ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز تاکید کرد: نباید راه حل میانه در خصوص توافق هسته‌ای نسبت به هیچ طرفی غیرمنصفانه باشد.وزیر خارجه روسیه بار دیگر هشدار داد تلاش‌ها برای بر هم زدن توافق هسته‌ای ایران می‌تواند تبعات سنگینی داشته باشد.وی گفت اتحادیه اروپا از موضع آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای با ایران راضی نیست.
تجهیز حزب‌الله به ۱۳۰ هزار موشک «شکستی راهبردی» برای اسرائیل
فارس/ «نفتالی بنت»وزیر آموزش رژیم صهیونیستی اعلام کرد تجهیز حزب‌الله به ۱۳۰ هزار موشک در فاصله سال‌های اخیر شکستی راهبردی برای تل‌آویو است. فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در مناسبت‌های مختلف اذعان کرده‌اند که این رژیم در محافظت از صهیونیست‌ها در برابر موشک‌های حزب‌الله لبنان به عمق فلسطین اشغالی ناتوان است.
میانگین سن مدیریتی کشور ۴۸ سال است
صداوسیما/ رئیس سازمان اداری و استخدامی، میانگین سن مدیریتی کشور را ۴۸ سال اعلام کرد.جمشید انصاری افزود: هدف دولت اختصاص ۳۰ درصد مشاغل مدیریتی به زنان تا پایان برنامه ششم و کاهش هشت سال از میانگین سن مدیریت کشوری است. وی گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه میانگین مدیران کشور باید به ۴۰ سال برسد.
ایران قدرتمندتر از هر زمان دیگر است
فارس/ «چارلز لیستر»، عضو ارشد «اندیشکده میدل‌ایست»، مستقر در واشنگتن، در نشستی در مجلس نمایندگان آمریکا به قدرت ایران و حزب‌الله لبنان اعتراف کرد. مشاور کنگره آمریکا گفت که ایران اکنون از هر زمان دیگر قدرتمندتر است. آقای «لیستر» در ادامه افزود: «از سوی دیگر، ایران قدرتمندتر از هر زمان دیگر است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با به کارگیری شبکه‌ای حرفه‌ای و چندملیتی متشکل از شبه‌نظامیان قدرتمند در سراسر منطقه، در حال رقابت مستقیم با منافع و نفوذ آمریکا است.»
انقلاب اسلامی در اوج قدرت قرار دارد
ایرنا/ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در هر زمانی، دشمنان سعی دارند کشور ما را به گونه‌ای ناامن جلوه دهند تا به خود روحیه دهند، ولی بدانند انقلاب اسلامی ایران در اوج قدرت قرار دارد و زیاد دلخوش نباشند. نوبخت در سخنانی به مناسبت دهه مبارک فجر در قم گفت: با وجودی که تمام تلاش دشمنان ایجاد ناامنی و ضعیف کردن کشور بود ولی امروز مشاهده می‌کنیم که نظام، بسیج و نیروهای نظامی از قدرت بزرگی برخوردار هستند. وی خاطرنشان کرد: تردید نکنیم که انقلاب اسلامی از همه فراز و فرودها به سلامت عبور خواهد کرد ولی کارهای بسیاری در پیش داریم، بویژه ما مسئولان، رسالت بزرگ و سختی بردوش داریم.
حمله جنگنده‌های آمریکا  به مواضع نیروهای سوری
مهر/ جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی مواضع نیروهای متحد ارتش سوریه را پس از حمله این نیروها به مرکز فرماندهی گروه «پ.ی.د» مورد بمباران قرار دادند. در این حمله تعداد زیادی ازنیروهای متحد ارتش سوریه کشته وزخمی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *