خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

  • اطلاعیه جامعه مدرسین: ملت ایران در ۲۲ بهمن نشان خواهد داد خاموش کننده آتش فتنه‌ها و آشوب‌ها در کشور است
  • آیت الله یزدی: عده‌ای تلاش می‌کنند حوزه علمیه را به زمان قبل از انقلاب برگردانند
  • رئیس جمهور: قاطعانه در مقابل آمریکا می‌ایستیم
  • آیت الله استادی: بی توجهی به نظرات کارشناسی رهبر معظم انقلاب درباره حوزه و مسائل حوزوی خسارت بار است
  • آیت الله موسوی اصفهانی: مسؤولان همه تلاش خود را  برای رفع  بیکاری جوانان، تورم و مشکلات ازدواج به کار گیرند
  • حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: شورای سیاست‌گذاری برای مساجد قم تشکیل شود

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۱۸
*  دیدار مشترک در کاخ بعبدا
پس از مدت‌ها اختلاف و سردی روابط بین «میشل عون» و «نبیه بری» رئیسان جمهوری و پارلمان لبنان، دیروز نشستی مشترک بین این دو با حضور «سعدالحریری» نخست‌وزیر در کاخ ریاست جمهوری «بعبدا» برگزار شد. سعدالحریری در پایان نشست در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران این دیدار را «مثبت» و «ثمربخش» خواند. نبیه بری نیز پس از این نشست، آن را «مثبت» توصیف کرد.
*  مخالفت تهران و مسکو با تحمیل نظرهای خارجی به مردم سوریه
روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در گفت‌وگوی تلفنی، تداوم تلاش‌های مشترک برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه و بویژه سوریه را ضروری دانستند و تاکید کردند: فقط مردم سوریه هستند که باید درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند و با تحمیل هر تصمیمی خارج از سوریه بر مردم این کشور مخالفند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران مخالف حضور نیروهای خارجی در خاک سوریه بدون اجازه دولت و ملت این کشور است، افزود: ادامه تنش در شمال سوریه به نفع هیچ‌کس نیست و امیدواریم همه کشورهای منطقه به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه احترام بگذارند.
** همشهری ۹۶/۱۱/۱۸
*  رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و روسیه
محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تلفنی گفت‌وگو کردند.
در این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات سوریه، مسائل دریای خزر، اجرای برجام و روابط دو جانبه رایزنی و تبادل نظر شد.
*  هشدار اردوغان به آمریکا برای خروج از منبج
روز گذشته رجب طیب اردوغان بار دیگر سخنانی تند و تهدیدآمیز را نسبت به آمریکا و مواضع این کشور در سوریه بیان کرد.
او با تشریح آخرین وضعیت میدانی و سیاسی بحران سوریه گفت: خواست ترکیه بازگرداندن منبج به صاحبان اصلی آن است و آمریکا باید این منطقه را ترک کند.
** کیهان ۹۶/۱۱/۱۸
*  رونمایی از ۲ دستاورد جدید سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع
در ششمین روز از دهه مبارک فجر سامانه سیستم رانش شفت متحرک ۱۸۰۰ اسب دریایی برای شناور‌های تندرو دریایی و همچنین طراحی و ساخت سیستم حفاظت از خوردگی و بدنه با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رونمایی شد.
*  عملیات مسلحانه جوان یهودی در حمایت از انتفاضه قدس
در اقدامی بی‌سابقه، یک جوانی یهودی با سلاح سرد به یک نظامی صهیونیست یورش برد و پس از کشتن وی، پا به فرار گذاشت. گفته می‌شود، این عملیات در حمایت از فلسطینی‌ها صورت گرفته است!
تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد مجری این عملیات «عبدالکریم عادل عاصی» جوان ۱۹ ساله اسرائیلی است.بنا بر اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی پدر این جوان از نابلس و مادرش یهودی و از حیفا است و خود او نیز دارای «تابعیت اسرائیلی» و ساکن تل‌آویو است.
*  نیروهای امنیتی نیجریه عالم شیعه را به جرم حمایت از زکزاکی به گلوله بستند
شیخ قاسم عمر سکوتو از علمای شیعه مبارز نیجریه به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.
این عالم شیعه چندی پیش در تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی که در حمایت از شیخ زکزاکی برگزار شده بود توسط نیروهای امنیتی نیجریه در ابوجا هدف چند گلوله قرار گرفته بود.
شیعیان نیجریه این راهپیمایی را به مناسبت دومین سالگرد بازداشت شیخ زکزاکی برگزار کرده بودند.
طی هفته‌ها و روزهای اخیر ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه بارها به تظاهرات آرام شیعیان این کشور در محکومیت تداوم بازداشت شیخ زکزاکی حمله و آنها را به خاک و خون کشیده‌اند.
** شرق ۹۶/۱۱/۱۸
*  باقی‌ماندن نیروهای آمریکایی در عراق
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد ندارد به‌زودی نیروهایش را از عراق خارج کند. این در حالی است که روز دوشنبه سخنگوی دولت عراق اعلام کرده بود آمریکا در حال کاهش شمار نظامیانش در عراق است.
*  دیدار دو هیئت فلسطینی و اسرائیلی در ایرلند
دو هیئت از فلسطین و اسرائیل برای احیای مذاکرات میان دو طرف در ایرلند دیدار کردند. این دیدار در حالی انجام می‌شود که سال‌هاست مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین متوقف شده است.
** ایران ۹۶/۱۱/۱۸
*  قاطعانه در مقابل آمریکا می‌ایستیم
رئیس جمهور در نشست خبری مطرح کرد:
– از روز اول که ما آمدیم تورم ۴۰ درصد بود، اول سال ۹۳ تورم ۷/۳۴ درصد بود با امروزکه ما ۲/۸ درصد است نشان می‌هد که ما مسیر را درست انتخاب کرده‌ایم.
– تصور نکنیم که چون آمریکا تصمیم گرفته به ما فشار بیاورد پس به ما فشار وارد می‌شود، نه اینگونه نیست، آمریکایی‌ها این تصمیم را دارند و ما هم قاطعانه در مقابل آمریکا می‌ایستیم.
– در سلاح متعارف آنچه جمهوری اسلامی برای دفاع از کشور خودش نیاز داشته باشد استفاده خواهد کرد، عمل خواهد کرد و در این زمینه با هیچ کس مذاکره‌ نخواهد کرد.
– محدود کردن مطالبات جامعه در مسایل اقتصادی نشنیدن صدای مردم است.
– مسائل سیاسی،‌اجتماعی و سیاست خارجی هم مورد اعتراض مردم بوده است.
– دولت به اعتراض مردم احترام می‌گذارد.
– افزایش نرخ ارز دلایل روانی و تبلیغاتی دارد،‌مردم در این مسیر پر ریسک گام بر ندارند.
– تنها راه نجات اقتصاد کشور واگذاری بنگاه‌های اقتصادی بخش های دولتی، نهادهای غیردولتی و نیروهای مسلح است باید گفت وگوی ملی درباره مسائل و مشکلات کشور راه بیفتد.
– دولت مصمم به تقویت شبکه های اجتماعی داخلی است.
*  احتمال ریزش بخشی از ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو
شهردار تهران شامگاه سه‌شنبه ضمن بازدید دوباره از محل حادثه حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو از احتمال فروپاشی بخشی از این ساختمان خبر داد. محمدعلی نجفی در حاشیه بازدید از محل حادثه حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو افزود: مقداری از دمای طبقه منفی چهار این ساختمان کاسته شده و خوشبختانه نسبت به صبح که درجه حرارت به ۴۲۰ درجه رسیده بود، الان به زیر ۲۰۰ درجه رسیده است.اما در حال حاضر نمی‌توان نسبت به زمان اطفای کامل این حریق اعلام نظر کرد.
*  حضور «حمید بقایی» در دادگاه تجدید نظر
حمید بقایی معاون رئیس دولت دهم  صبح دیروز به همراه وکیلش مهران عبدالله‌پور در شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر حضور یافت. نخستین جلسه دادگاه تجدید نظر بقایی روز شنبه [۱۴ بهمن ماه] برگزار شد.معاون رئیس جمهوری دولت دهم از ادامه رسیدگی به اتهاماتش در جلسه شنبه آینده خبر داد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۱۸
*  یک نماینده مجلس عراق می‌گوید رغد دختر صدام، در امارات است و تحویل گرفتن او از امارات فقط با اجازه آمریکا میسر خواهد بود. جاسم محمد جعفر افزود: آمریکایی‌ها هم اکنون بعثی‌ها را تحویل عراق نمی‌دهند.
رغد صدام در موضوع داعش و بعثی‌ها در موصل دست دارد و دولت عراق مدرک کافی برای محکوم کردن وی در اختیار دارد و آنرا به پلیس بین‌‌الملل تحویل داده است.
*  آمریکا برای حضور طولانی مدت در عراق برنامه دارد
«حافظ البشاره» تحلیلگر سیاسی و امنیتی عرب معتقد است خروج تدریجی، یک حربه تبلیغاتی از جانب آمریکا است و آنها در حال برنامه ریزی برای حضور طولانی مدت در عراق از طریق ایجاد ۲۰ پایگاه نظامی می‌باشند. وی در یک گفت و گوی رسانه‌ای افزود: خبرهایی که از طریق رسانه‌های بین‌المللی مبنی بر خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از عراق منتشر می‌شود صحت ندارد. واشنگتن با این تبلیغات می‌خواهدچهره‌ای برخلاف چهره واقعی خود در عراق را به ما نشان دهد.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۱۸
*  توطئه آمریکا برای انتقال داعش به افغانستان در حال توسعه است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره طرح جدید آمریکا برای انتقال داعش به افغانستان گفت: آمریکایی‌ها بهانه حضورشان در منطقه جنوب غرب آسیا را ایجاد تنش می‌دانند، اگر منطقه ما منطقه آرامی باشد قاعدتا باید آنها ارتش خود را جمع کنند و بروند و کشورهای منطقه، خودشان امنیت منطقه را تامین کنند.
‎وی افزود: آمریکایی‌ها وقتی دیدند در عراق و سوریه داعش و گروه‌های سازمان‌یافته تروریستی جایگاه و سرزمین تصرفی را از دست دادند، آنها را به طرق مختلف به افغانستان منتقل کردند و ما شاهد انفجار، ترور و جنایات جدیدی در افغانستان هستیم. ‎سرلشکر باقری ادامه داد: اعتقاد داریم این توطئه آمریکایی‌ها در حال توسعه است و ملت عزیز و همسایه ما یعنی افغانستان، دست در دست هم با آن مقابله خواهند کرد.
*  اواخر ماه جاری  نشست آتی آستانه درباره سوریه
وزیر خارجه قزاقستان از برگزاری نشست آتی صلح سوریه در آستانه اواخر ماه جاری میلادی خبر داد.
** جوان ۹۶/۱۱/۱۸
*  قدرت را به جهانگیری برگردانید!
حمیدرضا جلایی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اخیراً در مصاحبه‌ای خواستار اعاده قدرت جهانگیری در دولت شده و عملاً بر مواضعی صحه گذاشته که حضور واعظی در دفتر رئیس جمهور را باعث به حاشیه رفتن جهانگیری در دولت می‌دانند.او در عین حال خواستار بازسازی تیم اقتصادی روحانی شده است. جلایی‌پور می‌گوید: «یکی از وظایف اصلاح‌طلبان این است که سازماندهی جبهه اصلاحات باید منسجم‌تر عمل کند».
*  قرار فروش جنگنده روسی به ایران باعث هراس آمریکا شده است
محسن کوهکن‌ریزی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در واکنش به تهدید آمریکا علیه روسیه برای قطع روابط به دلیل قرار فروش ۵۰۰ میگ جنگنده روسی به ایران گفت: خرید و فروش جنگنده‌ میان کشورها مرسوم است اما افزایش توان دفاعی حاصل از خرید میگ از روسیه باعث هراس آمریکایی‌ها شده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۱۸
*  سوال از رئیس جمهور مجددا کلید خورد
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که سوال از رئیس جمهور با ۷۶ امضاء به این کمیسیون ارجاع شده است.
سید فرید موسوی، اظهار کرد: پیش از این سوال از رئیس جمهور در مورد موسسات مالی و اعتباری از سوی برخی نمایندگان مطرح شده بود که مسکوت گذاشته شد اما رایزنی‌ها ادامه داشت و نهایتا هیات رئیسه مجلس این سوال را با ۷۶ امضاء به کمیسیون اقتصادی ارجاع کرد.
*  توصیه عجیب وکلای ترامپ به او
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: چند تن از وکلای دونالد ترامپ به او توصیه کرده‌اند که برای مصاحبه با شورای ویژه رابرت مولر که درباره تبانی احتمالی کمپین ترامپ با روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تحقیق می‌کند، حاضر نشود.
نیویورک تایمز با استناد به سخنان چهار مطلع گزارش داد: وکلای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نگران‌اند که علاقه وافر او به بیان اظهارات غلط و نقض سخنان خود موجب شود که او به دروغگویی به بازرسان متهم شود.
*  کاهش ۷ درصدی ازدواج و افزایش ۴ درصدی طلاق
تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: «در ۱۰ ماه گذشته در مجموع ۷۳ میلیون و ۹۸۸ هزار خدمت به مردم ارائه شده که ۳۹ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته است.
در این مدت ۵۱۶ هزار و ۲۰۴ ازدواج ثبت شده که نسبت به سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است همچنین در این مدت ۱۴۷ هزار و ۹۸۳ طلاق به ثبت رسیده که ۴ درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است.»
** رسالت ۹۶/۱۱/۱۸
*  حجت‌الاسلام سید علی خمینی: بازی در زمین فرهنگ غرب شکست خورده است
نمی‌توانید در زمین حقوق بشر غربی، آمریکا را محکوم کنید. هنر امام این بود که ارزش و فرهنگ جامعه را عوض کرد. اگر ما خیال می‌کنیم که مسئولین باید تشریفات داشته باشند؛ از عقب افتادگی ماست چون سالها قبل غربی‌ها این کار را انجام می دادند.
*  به خاطر اینکه سکوت ما در ناهنجاری‌ها طول کشیده، مردم مایوس هستند
دکتر احمد توکلی در یازدهمین همایش حقوق بشر، حقوق شهروندی و مبارزه با مفاسد گفت: امر به معروف و نهی از منکر متوجه حکومت است. باید یک کاری کنیم که مردم راحت حجاب داشته باشند و راحت نماز بخوانند و این وظیفه حکومت اسلامی است و باید راحت حرف بزنند، ولی آموزش ببیند که چه حرفی را باید بزنند و آزادی داشته باشند و باید روزنامه ها آزاد باشند، اگر آزادی باشد البته خطا هم هست.
وی افزود: اگر قرار باشد فقط اظهارنظرهای درست مجاز باشد هیچ کس جرات نمی کند حرف بزند. دایره را کوچک نگیریم که هیچ کس نتواند حرف بزند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۱۸
*  تاکید وزیران امورخارجه روسیه و فرانسه بر پایبندی به برجام
وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد که ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه روز دوشنبه در یک تماس تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود گفت‌وگو کرد. بنابر اعلام وزارت امورخارجه روسیه، دو طرف در این گفت‌وگو بر پایبندی کامل به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تاکید کردند.
*  گسترش حملات آمریکا  در افغانستان
نیروهای آمریکایی در افغانستان اعلام کرده‌اند که عملیات‌های هوایی را در افغانستان افزایش داده‌اند. این عملیاتها بیشتر در ولایت شمال‌شرقی بدخشان و ولایت جنوبی هلمند توسط بمب‌افکن‌های نمادین آمریکا
(B52) با هدف نابودی منابع درآمدی گروه طالبان انجام شده ‌است.
** آرمان ۹۶/۱۱/۱۸
*  هیچ دانشجویی بازداشت نیست
دکتر منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به آزادی دانشجویان بازداشتی در اغتشاشات اخیر کشور، گفت: تا جایی که من در جریان هستم هیچ کدام از دانشجویان در بازداشت نیستند و همه آزاد شدند.
*  بسته شدن حساب اخلالگران بازار ارز
یک مقام آگاه اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی با پولشویی و با دستور مقام محترم قضایی، صدها حساب از حساب‌های عاملان غیرمجاز ارزی بسته شد.
وی با اشاره به اخلال در بازار ارز توسط شبکه‌ای از دلالان، تاکید کرد: روند مبارزه با دلالان و اخلالگران بازار ارز با قاطعیت ادامه خواهد داشت.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۱۸
*  نرخ ارز قطعا کاهش می‌یابد
مسعود کرباسیان در جمع خبرنگاران درباره نوسانات قیمت ارز گفت: «رئیس کل بانک مرکزی توضیحات تخصصی را در این زمینه خواهد داد اما نوسان بازار ارز را باید مدیریت کرد.» وی با توصیه جدی نسبت به سوداگران در این بازار گفت: «قیمت ارز قطعا کاهش می‌یابد و آنها ضرر خواهند کرد.»
** آفرینش ۹۶/۱۱/۱۸
*  درخواست بین‌المللی شدن حرمین شریفین “اعلان جنگ” است
عربستان و امارات درخواست قطر برای بین المللی کردن حرمین شریفین را محکوم کردند.
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان با هشدار به مقامات قطر گفت: درخواست برای بین المللی کردن اماکن مقدس اقدامی متجاوزانه و اعلام جنگ علیه عربستان است. ما حق خود را برای واکنش به هر طرفی که برای بین المللی کردن اماکن مقدسمان تلاش کند محفوظ می‌دانیم.
*  معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور در سال ۹۷
نمایندگان مردم در خانه ملت با معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور در سال ۹۷ موافقت کردند.
** قدس ۹۶/۱۱/۱۸
*  گزینه‌ای جز حمله نظامی به کره شمالی نداریم!
سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت: فرصت در حال تمام شدن است و احتمالا آمریکا مجبور شود یک حمله نظامی همه جانبه علیه کره شمالی را آغاز کند.
«جان بولتون» ادعا کرد:‌ »من فکر نمی‌کنم بتوان واقعیت را نادیده گرفت.» کره شمالی روز به روز به توسعه سلاح‌های هسته‌ای نزدیک‌تر می‌شود. به استثنای انجام برخی اقدامات چشمگیر از سوی چین، ما چاره‌ای جز این نداریم که سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی را بپذیریم یا به گزینه نظامی فکر کنیم.» بولتون در ادامه مدعی شد: «(گزینه حمله نظامی) انتخاب خوشحال کننده‌ای نیست؛ اما گزینه دیگری در دست نداریم.»
** خراسان ۹۶/۱۱/۱۸
*  جزئیات جدید از ماجرای حمله فرد قمه به دست به پاستور
سردار کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارا…(ع) با بیان این که فرد مهاجم به نهاد ریاست جمهوری در بازداشت و تحت درمان است، گفت: «طبق تحقیقات اولیه فرد مهاجم به نهاد ریاست جمهوری سیاسی نبود و وابستگی سیاسی ندارد.»
*  تابناک نوشت
در پی انتشار مجدد اخباری در برخی محافل و توسط بعضی از مسئولان در خصوص خودکشی دو نفر در زندان‌های اوین و اراک، روابط عمومی سازمان زندان ها باتکذیب این ادعا، اعلام کرد: در جریان حوادث و اغتشاشات اخیر و بازداشت عده‌ای از آشوبگران و انتقال آن ها به زندان های کشور، فقط متهمی به نام سینا قنبری که در بازداشتگاه اوین بازداشت بود در سحرگاه روز شانزدهم دی ماه اقدام به خودکشی کرده که رسیدگی قضایی در این باره در حال انجام است و در هیچ زندان دیگری اتفاق مشابه رخ نداده است.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۱۸
*  تکذیب حکم اقدام علیه امنیت ملی برای قطب دراویش
قاسم میرزایی‌نیکو با اشاره به آخرین وضعیت درگیری‌های اخیر مقابل منزل نورعلی تابنده و تجمع دراویش گنابادی در این محل اعلام کرد: خوشبختانه با به‌کارگیری درایت، عقلانیت و برقراری تفاهم در فضایی تعاملی و با استفاده از خبرگی افراد توانمند این حواشی بدون کوچک‌ترین مشکلی در آستانه ۲۲ بهمن ماه ختم به خیر شد. نماینده مردم دماوند در مجلس در پاسخ به پرسشی در مورد انتشار برخی اخبار در خصوص صدور حکم اقدام علیه امنیت ملی برای قطب دراویش گنابادی گفت: این مساله به هیچ عنوان صحت نداشته و ندارد و نیروهای امنیتی و انتظامی بنای دستگیری و برخورد نداشتند که روز گذشته نیز این مساله را بار دیگر بیان کردند.
** شهروند ۹۶/۱۱/۱۸
*  بنزین‌ گران‌ نمی‌شود
محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری خود درباره پیش‌بینی افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: دولت قطعا قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در سال ۹۷ را افزایش نمی‌دهد. سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش گفت: در مورد یارانه، دولت کاملا علاقمنداست در راستای سیاست فقرزدایی و کاهش فقر مطلق به همه کسانی که استحقاق دریافت یارانه را دارد یارانه بدهند و اگر کسانی دریافتی‌شان نسبت به خط مستمری سازمان‌های حمایتی پایین‌تر است در چارچوب مقابله با فقر یارانه دریافت کنند.
** صبح نو ۹۶/۱۱/۱۸
*  با دولت سر یارانه‌ها اختلاف داریم
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر سر موضوع چگونگی هدفمندی یارانه‌ها با دولت اختلاف داریم و باید به تفاهم برسیم و همه زیر بار آن برویم، اظهار داشت: نمی‌شود که مجلس تصویب کند و دولت بگوید اجرا نمی‌کند؛ این مسئله سوءتفاهم ایجاد می‌کند که نکند دولت از این کار اهداف غیر اقتصادی دارد.
*  تنها ۵ درصد از دریاچه ارومیه باقی مانده است
بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس با انتقاد از اینکه ۹۵ درصد دریاچه ارومیه خشک شده است، گفت: تنها ۵ درصد از دریاچه باقی مانده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ملت ایران در ۲۲ بهمن نشان خواهد داد خاموش کننده آتش فتنه‌ها و آشوبها در کشور است
حوزه/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای ضمن دعوت از مردم انقلابی ایران اسلامی به برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن تصریح کرد:راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان خواهد داد‌، ملت ما آگاهانه چون همیشه همراه و پشتیبان نظام اسلامی و خاموش کننده آتش فتنه‌ها و آشوبها در کشور است.دربخشی ازاین اطلاعیه آمده است: این انقلاب بزرگ امروز در حالی وارد چهل سالگی خود می‌شود که مسیری پر عزت و سرشار از اقتدار را پیموده است. سربلندی امروز ما نتیجه و پاداش عهد و پیمانی است که با خدا و رسول خدا برای نصرت دین الهی بسته بودیم و پیروزی انقلاب اسلامی اجر عظیم الهی به وفا‌داری ملت مسلمان ایران است.حضور پر شور و شعور ملت بزرگ ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیعتی مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام اسلامی و ارزشهای الهی و در حقیقت عرصه نمایش و مانور قدرت اسلام و انقلاب اسلامی است.
عده ای تلاش می کنند حوزه علمیه را به زمان قبل از انقلاب برگردانند
رسا/آیت الله یزدی با تأکید بر این که طلاب جوان باید اهل قلم و بیان باشند، خاطرنشان کرد: امروز برای طلاب فضایی وجود دارد که می توانند رشد علمی و معرفتی کنند؛ بنابراین باید از امکانات حداکثر استفاده را انجام داد و در مسیر هدایت و ارشاد مردم استفاده کرد.رییس شورای عالی جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وجود حقوق های نجومی و عدم ساماندهی فضای مجازی از سوی دولت گفت: جامعه مدرسین درباره معضلات فضای مجازی و مشکلات کشور نامه ای برای رییس جمهور نوشته و ایشان جوابی داده است، متأسفانه دولتمردان نسبت به دلسوزی ها بی توجه هستند.عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: طلاب باید در حد توان مدافع انقلاب باشند، این که رهبری تاکید دارند که حوزه باید انقلابی باشد یعنی باید نیازهای اسلام و انقلاب  را درک کرده  و پاسخگوی آن باشند اما امروزه عده ای تلاش می کنند حوزه علمیه را به زمان قبل از انقلاب برگردانند.
بی توجهی به نظرات کارشناسی رهبر معظم انقلاب درباره حوزه و مسائل حوزوی خسارت بار است
رسا/آیت الله استادی دردیدار اعضای ستاد رونمایی منشور حوزه و روحانیت با ابراز تأسّف از کم‌توجّهی برخی تصمیم‌گیران حوزوی نسبت به دغدغه‌ها و مطالبات رهبر معظّم انقلاب اسلامی، سهل‌انگاری دراین زمینه را از آفات مواجهه با این دغدغه‌ها برشمرد وخسارت بار توصیف کرد.عضو جامعه مدرسین توجّه جدّی به نظرات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را به دلیل خاستگاه کارشناسی این نظرات، ضرروی دانست و تصریح کرد: رهبر معظّم انقلاب، با درک پیچیدگی مدیریت حوزه، متواضعانه تأکید می‌کنند که تصمیم‌گیری در امور حوزه بر عهده‌ی خود حوزه است ولی در عین حال می‌بینیم که برخی با برداشت ناصواب از این فرمایش، به نظرات کارشناسی رهبر معظّم، بی‌توجّهی می‌کنند.
مسؤولان همه تلاش خود را  برای رفع  بیکاری جوانان، تورم و مشکلات ازدواج به کار گیرند
رسا/آیت‌الله موسوی‌ اصفهانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای اسلام، منطقه و مستضعفان منافع چشم‌گیری داشته است، اظهار کرد: باید توجه کرد که نجات مردم ایران اسلامی از آمریکا و مستکبران مهم‌ترین مزیت انقلاب اسلامی است.وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش این است که مردم ایران اسلامی از انقلاب نا امید شوند، عنوان کرد: در حوزه بصیرت ‌افزایی باید به گونه‌ای عمل شود که دشمنان انقلاب اسلامی نتوانند مردم ایران و جوانان را از انقلاب اسلامی دل سرد کنند. آیت‌الله موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه دولت مردان لازم است به کمبودهای کشور رسیدگی کنند، گفت: مسؤولان باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا بیکاری جوانان، تورم و مشکلات ازدواج را رفع کنند.
شورای سیاست‌گذاری برای مساجد قم تشکیل شود
اختصاصی/حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی صبح امروز  در نشست هم‌اندیشی مساجد استان قم که با حضور مسئولین استانی و نهادهای مرتبط با مسجد در دفترجامعه مدرسین برگزارشد با تشریح وضع موجود جامعه و اهمیت جایگاه مسجد در تحولات سیاسی و فرهنگی، بر ضرورت رسیدگی به وضع مساجد تأکید کرد.معاون جامعه ومردم جامعه مدرسین هدف از تشکیل این جلسه را همفکری برای تشکیل شورای سیاست‌گذاری برای مساجد در قم و برگزاری مستمر این جلسه در راستای فعال نمودن مساجد در تراز انقلاب اسلامی دانستند.
رسیدگی به پرونده دو ایرانی در استرالیا به اتهام نقض تحریم‌های تهران
باشگاه خبرنگاران/ نخستین جلسه رسیدگی به پرونده دو ایرانی به اتهام نقض تحریم‌های هسته‌ای پیشین سازمان ملل علیه ایران در سیدنی برگزار شد.یک زن و یک مرد ایرانی ساکن استرالیا که ادعا می شود ۹۰ تن آلیاژ نیکل به ایران ارسال کرده اند، به اتهام نقض تحریم های هسته ای علیه ایران دستگیر شدند یکی از متهمان این پرونده روز سه شنبه در دادگاه حاضر شد. «خسرو سجادی»، ۵۸ ساله، به صادرات غیرقانونی دو محموله جداگانه آلیاژ نیکل به تهران بین ۱۹ مارس ۲۰۰۹ تا ۱ آوریل ۲۰۱۰ متهم شده است.
پایگاه های نظامی مخفی آمریکا لو رفت
باشگاه خبرنگاران/ پس ازافشای نقشه پایگاه‌های نظامی آمریکا توسط یک نرم‌افزار تلفن همراه، پایگاه خبری اسپوتنیک اقدام به انتشار فهرستی از پایگاه‌های نظامی آمریکا کرد. تحلیلگران نظامی بر این باورند که این نقشه‌ها جزئیات کافی برای افشای اطلاعات فوق محرمانه کارکنان نظامی را مشخص می‌‌کند و در مناطقی مانند افغانستان، جیبوتی و سوریه که کاربران را منحصرا نظامیان خارجی تشکیل می‌دهند، پایگاه نظامی آن‌ها به روشنی روی نقشه دیده می‌شود.
سوئیس و آمریکا در صدر فهرست فساد مالی در جهان
باشگاه خبرنگاران / گزارش ها نشان می‌دهد سوئیس که نمره پنهان‌کاری ۷۶ را کسب کرده است، از نظر مالی، فاسدترین کشور در جهان است. آمریکا و جزایر کیمن در پله‌های بعدی فساد مالی در جهان قرار دارند.در گزارش شاخص پنهان‌کاری مالی سال ۲۰۱۸ این گروه آمده است: «سوئیس بزرگترین مرکز پناهگاه مالیاتی در جهان، یکی از بزرگترین مراکز نگهداری اموال خارجی و بزرگترین منطقه مالی از نظر پنهان‌کاری مالیاتی است.»
باید از توان مردم استفاده کنیم
حوزه/ جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: همان طور که در دوران مقدس از ظرفیت و توان بالای مردم برای غلبه بر دشمن بهره بردیم امروز هم برای حل مشکلات باید از توان عظیم مردم استفاده کنیم.سردار فضلی تاکیدکرد: امروز بسیاری از آزادی خواهان و حق طلبان دنیا به ویژه در منطقه ما برای رهایی از چنگال ظلم و ستم، متاثر از الگوی ارایه شده از انقلاب اسلامی ایران هستند.
هزینه جنگ افغانستان  ۴۵ میلیارد دلار
باشگاه خبرنگاران/ پنتاگون اعلام کرد جنگ افغانستان ۴۵ میلیارد دلار بر دوش مالیات دهندگان آمریکایی هزینه می‌گذارد، هزینه‌ای که آن‌ها باید تا سال ها، برای این جنگ بپردازند.سناتور‌های آمریکایی که در مورد ابعاد موفقیت آمیز بودن این جنگ شک و شبهه دارند، در جلسه‌ای از دولت ترامپ نسبت به طولانی‌ترین جنگِ در جریان آمریکا که هفدهمین سال خود را می‌گذراند، به شدت انتقاد کردند.در حال حاضر، حدود ۱۶ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند.
 برجام سندی سیاسی بدون خاصیت اقتصادی است
تسنیم/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شکاف بین پیشرفت‌های نظامی و پیشرفت‌های اقتصادی زیاد است، عنوان کرد: با یک عدم توازن روبرو هستیم، البته پیشرفت‌های شگفت‌انگیز داریم به طوریکه ایران قدرت اول منطقه است و آمریکایی‌ها از ما عقب افتاده‌اند.محسن رضایی با اشاره به اینکه برجام بیشتر مسئله سیاسی است، اما قرار بود اثر اقتصادی داشته باشد، ادامه داد: ترامپ با زیر سوال بردن برجام اجازه نمی‌دهد ما از امتیازات آن استفاده کنیم، لذا برجام به سند سیاسی بدون خاصیت اقتصادی تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *