دیدار جمعی از اساتید دانشگاه کوفه با آیت الله کعبی

جمعی از اساتید دانشگاه کافه روز سه شنبه مورخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ با هماهنگی دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی حاضر و با آیت الله عباس کعبی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار آیت الله کعبی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، ابراز داشت: این گونه دیدارها موجب افزایش روابط میان حوزه‎های علمیه قم و نجف می شود و حوزه علمیه باید از سیره معصومین (ع) پیروی کند و فقط به دروس فقه و اصول اکتفا نکند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: کشورهای غربی تلاش کردند در دوران رنسانس با ادعای آزادی، سکولاریسم و پیروی از عقل، دین را به حاشیه برانند اما انقلاب اسلامی ایران که برگرفته از حرکت انبیاء الهی است باردیگر دین را احیا کرد و آن را به عرصه سیاست و جامعه بازگرداند.

آیت الله کعبی، انقلاب اسلامی ایران را ریشه دارد و جهانی توصیف کرد و افزود: این انقلاب اگر چه از ایران آغاز شد ولی فقط به این کشور اختصاص ندارد بلکه مقیاسش جهانی و دشمن آن امریکا و رژیم صهیونیستی است که درپی ترویج و استمرار همان افکار دوران رنسانس هستند.

این استاد درس خارج حوزه مشکل جهان امروز را کفر دانست و اظهار داشت: الحاد غربی منافق است و ملحدان غربی نیز درپی نابودی دین، نقش پیامبران و ائمه اطهار (ع) هستند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری به ویژگی‎های انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اسلام محمدی اصیل، رهبری و مرجعیت امام خمینی (ره)، وجود نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای تبیین انقلاب اسلامی با مرکزیت مساجد، بیداری ملت و حضور آنان در صحنه، صبر و مقاومت باوجود تهدیدات مختلف از ویژگی‎های بارز این انقلاب است بوده و انقلاب اسلامی درصدد حاکمیت قرآن است.

این عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: رهبر امت اسلامی باید بتواند اسلام نظری و عملی را درک و با یکدیگر جمع کند زیرا ما معتقد هستیم که دین اسلام زنده و پویاست ومی‎تواند در جاهای مختلف اثر گذار باشد و این مساله نیازمند یک رهبری قوی است.

آیت الله کعبی با متوهم خواندن کسانی که می‎پندارند بیداری اسلامی به پایان رسیده و تبدیل به بهار عربی شده است و یا آمریکا بر آن مسلط شده، تاکید کرد: بیداری اسلامی زنده است زیرا مسلمانان هنوز به هویت اسلامی خود افتخار می‎کنند، از ظلم، فساد، فقر، طغیان حکومت‎های خود ناراضی و از دشمنان اسلام یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی متنفر هستند.

ایشان حفظ وحدت و پیروی از رهبری را از عوامل استمرار بیداری اسلامی دانست و تصریح کرد: آمریکا درپی نابودی وحدت اسلامی و مرجع سازی با هدف گمراهی مسلمانان و فراموشی رهبری هستند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: چرا آل‎خلیفه نمی‎تواند با انقلاب مردم بحرین مقابله کند؟ زیرا شیعیان بحرین و حتی برخی از اهل تسنن در خانه های خود تصویر امام خمینی (ره) و امام خامنه‎ای را دارند بر این اساس حکومت آل‎‎خلیفه به فکر اعطای تابعیت به افراد خارجی جهت تغییر بافت جمعیت بحرین است.

آیت الله کعبی تاکید کرد: انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی هر دو نتیجه و ساخته شده در حوزه‎های علمیه هستند. برخی با پافشاری بر موضوعات طائفه‎ای درپی ضربه زدن به آن‎ها هستند که باید نسبت به این مسائل هوشیار بود.

آیت الله کعبی ادامه داد: ما از هر منظر به رهبری نگاه می‎کنیم وظیفه داریم آن را به جهانیان معرفی کنیم.

ایشان به تلاش عربستان برای نفوذ به عراق واکنش نشان داد و گفت: عربستان پس از آنکه در جنگ نظامی که به وسیله جریان تروریستی داعش در عراق انجام شد، از مردم این کشور شکست خورد، درپی استفاده از گزینه دیپلماسی و تاسیس کنسولگری‎های مختلف در استان‎های بصره و نجف است که به این وسیله بتواند به اهداف شوم خود در این کشور دست پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *