خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۱۷

  • آیت‌الله جوادی آملی: بی‌حجابی مبارزه با آیات قرآن است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: تداوم انقلاب، در زندگی زاهدانه و داشتن جامعه سالم است
  • آیت‌الله اعرافی: حوزه و دانشگاه فقر تئوریک انقلاب را جبران کنند
  • آیت‌الله کعبی: گسترش تنفر از آمریکا پژواک صدای انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله فقیهی: اطاعت از فرامین خداوند عامل بازدارندگی از گناه است
  • خط تولید انبوه پهپاد مهاجر ۶ مسلح به بمب‌های هوشمند قائم افتتاح شد

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۱۷
*  بازنگری در برجام غیرممکن است
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه با بازنگری در برجام مخالفت کرد و چنین اقدامی را ناممکن خواند.
ریابکوف تاکید کرد: بازبینی برجام که واشنگتن بر آن اصرار دارد، در وضع کنونی ناممکن است و بازفرآوری برجام یا تکامل یا اصلاح آن در شرایط کنونی امکانپذیر نیست.
*  بازداشت فرد مهاجم در نهاد ریاست‌جمهوری
محسن نسج‌همدانی معاون امنیتی استاندار تهران گفت: حوالی ساعت ۱۱ دیروز یک مرد حدودا ۳۵ ساله قصد عبور از گیت نهاد ریاست‌جمهوری را داشت که به دلیل همراه داشتن سلاح سرد با ماموران حفاظت نهاد درگیر شد.
وی اظهار کرد: درهمین ارتباط، نامبرده با سلاح سرد به نیروهای حفاظت حمله کرد که این امر منجر به تیراندازی ماموران نهاد و مصدوم شدن فرد مهاجم شد.
همدانی تصریح کرد: فرد مهاجم توسط نیروهای حفاظت نهاد ریاست جمهوری بازداشت و به بیمارستان منتقل شده است.
** همشهری ۹۶/۱۱/۱۷
*  اجازه دهند، جزئیات رد صلاحیت‌ها را می‌گوییم
سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید این شورا اگر اجازه یابد، جزئیات رد صلاحیت‌ها را اعلام می‌کند. او گفته است: قانون دست ما را در بیان جزئیات رد صلاحیت داوطلبان بسته است و تا زمانی که قانون یا شرع، محملی برای ما ایجاد نکنند، نمی‌توانیم در شورای نگهبان در این‌باره کاری کنیم.
عباسعلی کدخدایی در توضیح بخشی از جزئیات اصلاحات قانون انتخابات گفته است که رجل سیاسی شخصیتی تعریف می‌شود که هم از مسائل سیاسی درک روشنی دارد و هم در توسعه ایده سیاسی نقش موثری ایفا کرده باشد و رجل مذهبی هم شخصی است که در ترویج مذهب رسمی کشور نقش موثری داشته است.
او می‌گوید: تبلیغات انتخاباتی در کشور ما لجام گسیخته است.
** کیهان ۹۶/۱۱/۱۷
*  دولت موظف به دریافت مالیات ویژه از واردات رانتی خودرو شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور با الحاق یک بند به تبصره ۶ این لایحه موافقت کردند.
بر اساس این بند الحاقی دولت موظف شد ۶۰ درصد از سود حاصل از واردات خودرو در سال ۹۵ و ۹۶ را به عنوان مالیات ویژه از دریافت کنندگان خودرو، دریافت و پس از واریز به خزانه، ۱۰۰ درصد آن را صرف حمایت از تولید و‌اشتغال کند.
*  عراق ۲۰۱۸، بدون داعش، بدون آمریکا
همزمان با اعلام اسامی ۶۰ سرکرده «داعش» «بعثی» و «القاعده» به عنوان افراد تحت تعقیب توسط دولت عراق برای شناسایی، یک خبرگزاری آمریکایی اعلام کرد تفنگداران آمریکایی به همراه تجهیزات نظامی‌شان در حال خارج شدن از عراق هستند.
به نوشته آسوشیتدپرس نظامیان آمریکایی در حال انتقال تسلیحات و تجهیزات نظامی خود از عراق به افغانستان هستند. طبق این گزارش، ده‌ها نظامی آمریکایی طی یک هفته گذشته با پروازهای روزانه، خاک عراق را ترک کرده‌اند.
** شرق ۹۶/۱۱/۱۷
*  باز هم قاضی مرتضوی به دادگاه نیامد
مجتبی نظری، وکیل‌مدافع سازمان تأمین اجتماعی، گفت: جلسه دادگاه خوب بود و با حوصله به مطالب ما و وکلای مرتضوی توجه شد؛ البته آقای مرتضوی باز هم در جلسه دادگاه حضور نداشت و فقط وکلای او بودند.
او افزود: قرار شد جلسه بعدی به اسفند موکول شود. دادگاه تا‌به‌حال اتهام اختلاس را وارد ندانسته و تصرف در اموال عمومی را مطرح کرده است.
*  برنامه‌ای برای دستگیری دراویش نداریم
سردار حسین رحیمی رئیس‌پلیس پایتخت با اشاره به اخبار و اطلاعاتی که در برخی از رسانه‌های معاند مبنی بر دستگیری دراویش منتشر می‌شود، گفت: «این اخبار کاملا کذب و دروغ است و رسانه‌های معاند با هدف ایجاد تنش به این موضوع دامن می‌زنند. من تأکید می‌کنم پلیس و دادستانی و هیچ دستگاه دیگری، هیچ‌گونه برنامه‌ای برای برخورد با دراویش گنابادی در تهران نداشته و نخواهند داشت».
** ایران ۹۶/۱۱/۱۷
*  «نه» پاسخ مکرون به درخواست ضد ایرانی بن سلمان
القدس العربی در تحلیلی نوشت: عربستان معتقد است باید اروپایی‌ها و از جمله فرانسه را در مورد ضرورت معامله‌های اقتصادی بزرگ قانع کند.
اما مکرون بدون توجه به تلاش‌های عربستان تصمیم دارد به تهران سفر کند و حتی از سخنان عربستان در کنار ایالات متحده و اسرائیل برای ورود به جنگ با ایران انتقاد می‌کند. محمد بن سلمان اخیراً از رئیس جمهوری فرانسه درخواست کرده که رابطه با ایران را کاهش دهد اما مکرون در پاسخی که بیشتر شبیه ‌سیلی به ولیعهد سعودی است، چنین گفت: «با فرانسه در مورد این مسائل صحبت نکن»!
*  همایش طرح‌های نوسازی ناوگان حمل و نقل و اشتغالزایی با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد
رئیس جمهوری، توسعه حمل و نقل عمومی و کنترل تردد انواع خودروها را عامل مهمی در بهبود محیط زیست دانست و با تأکید بر اینکه طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل گام بزرگ دولت برای بهبود محیط زیست است، اظهارداشت: رفاه و آلودگی هوا همراه با صنعتی شدن است اما محیط زیست و سلامت مردم باید اولویت اصلی باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در همایش طرح‌های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و  درون شهری و طرح‌های اشتغالزایی، با بیان اینکه خودروهای فرسوده باید به‌طور کامل از رده خارج شوند، اظهارداشت: ما برای نوسازی خودروهای فرسوده، علاوه بر محیط زیست به صرفه‌جویی انرژی هم توجه داریم.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۱۷
*  بازداشت عناصر گروه “ری استارت” در محلات
سرهنگ پاسدار عزت‌الله نظم آبادی گفت: دو نفر از عناصر وابسته به گروه “ری ‌استارت” با هوشیاری گشت‌های عملیاتی بسیج در شهرستان محلات شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: دستگیری این عناصر هنگام تخریب اماکن عمومی و مذهبی و با تلاش گشت های بسیج شهرستان محلات صورت گرفت.
مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: براساس اطلاعات به دست آمده و اعتراف دستگیرشدگان، ارتباط این افراد با خارج از کشور و گروه “ری استارت” مشهود است.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۱۷
*  تمام راهکارهای نظامی دشمن علیه نظام اسلامی مسدود است
سردار حسین سلامی در نشست هماهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران همه عرصه‌های نبرد نظامی دشمن را مسدود کرده است. امروز در انتخاب راهکارهای نظامی برای غلبه بر منافع حیاتی دشمن دست برتر را داریم اما این پایان ماجرا نیست. جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما امروز موشکی را می‌توانیم پرتاب کنیم که شناورهای متحرک را با دقت ۱۰۰ درصد مورد اصابت قرار دهد؛ آن هم نه موشک کروز بلکه موشک بالستیک که با سرعت ۸ برابر سرعت صوت وارد زمین می‌شود.
*  مصادیق «رجل سیاسی» در مجلس نهایی شد
محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین نتایج بررسی مصادیق رجل سیاسی و مذهبی در این کمیسیون که بخشی از آن طبق سیاست‌های کلی انتخابات به مجلس واگذار شده بود، اظهار داشت: بررسی مصادیق رجل سیاسی و مذهبی در چارچوب سیاست‌های کلی انتخابات در مجلس پایان یافته است.
وی با بیان اینکه مصادیق رجل سیاسی و مذهبی در شورای نگهبان نیز بررسی شده است، افزود: طبق سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، مجلس موظف است مصادیق رجل سیاسی و مذهبی را در چارچوب اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین کند که بر همین مبنا ما این کار را انجام داده‌ایم.
** جوان ۹۶/۱۱/۱۷
*  انقلاب برای کسی که بخواهد رشد کند مستعد است
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه انقلاب برای کسی که بخواهد رشد کند، مستعد است،‌ اظهار داشت: کسی نمی‌تواند بگوید «نمی‌گذارند» و «نمی‌شود».
علی شمخانی با بیان اینکه امروز با جریانی از القای خط ناکارآمدی از خارج روبه‌رو هستیم که به اضافه غفلت و جهل معضل فکری یاس را در جامعه ایجاد می‌کند، ادامه داد: این موضوع نقاط قوت کشور را به نقاط ضعف تبدیل می‌کند.
*  باید صدای اعتراض مردم را شنید
آیت‌الله احمد جنتی عصر دیروز در نشست هماهنگی برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خون شهدا توانسته این نظام را حفظ کند، گفت: نظام امروز در دست ما است و دستاوردهای بسیار خوبی داشته است که باید جنبه‌های معنوی و مادی خوب آن را حفظ کرده و در برابر تمامی تهدیدات بایستیم.
وی با تاکید بر لزوم شنیدن صدای مردم و همصدا شدن با آنان بیان داشت: نباید خود را از مردم جدا کرد؛ وضعیت معیشتی مردم بسیار بد است.
آیت‌الله جنتی با انتقاد از اینکه مسئولین در این باره کاری نمی‌کنند، اظهار داشت: مسئولان باید با وضع فقیرانه زندگی کنند تا فقرا ازغصه دق نکنند؛ وقتی وضع معیشتی بد باشد همین فقرا در خیابان اعتراض می‌کنند چرا که نمی‌توانند زندگی را تحمل کنند. دبیر شورای نگهبان گفت: ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که صدای اعتراض کسی بلند نشود، صدای اعتراضات باید بلند باشد اما باید طبق موازین قانونی صورت گیرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۱۷
*  باید با حزب‌الله توافق کنیم
«سعدالحریری» نخست وزیر لبنان در سخنانی گفت: «با حزب‌الله لبنان در مسائل استراتژیک اختلاف نظر داریم اما باید بر سر مسائل داخلی با حزب‌الله به توافق برسیم، در کشور هیچ موضوعی تحقق پیدا نمی‌کند مگر از طریق توافق و به همین خاطر در این مسیر قرار گرفته‌ایم.»
*  پیگیری نمایندگان برای استیضاح آخوندی
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی از اصرار و پیگیری تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی خبر داد.
محمد علی پورمختار دراین خصوص گفت: حدود ۵۰ نفر از نمایندگان با جدیت پیگیر استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه وشهرسازی هستند.
وی افزود: به دنبال مشکلاتی که در هفته‌های اخیر در حمل و نقل کشور ایجاد شد این تعداد از نمایندگان مصر هستند تا استیضاح وزیر راه کلید بخورد.
** رسالت ۹۶/۱۱/۱۷
*  حوزه و دانشگاه فقر تئوریک انقلاب را جبران کنند
آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در نشست «تخصصی جبهه انقلاب اسلامی، چالش‌ها و افق‌های پیش رو» با گرامیداشت دهه فجر، فقر و ضعف نظری را از چالش‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این چند دهه از پشتوانه نظری ضعیف برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: پس از گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی حوزه و دانشگاه در ساختن و پرداختن به نیازهای جدید ضعف دارند.
حوزه و دانشگاه باید فقرهای تئوریک انقلاب را جبران کنند و این وظیفه سنگینی است که بر عهده حوزه و دانشگاه گذاشته شده است زیرا اصل واقعیت عینی و عملی در این تئوری‌ها نشان داده می‌شود و حتی امام خمینی(ره) همراه با تئوری در مسیر انقلاب حرکت می‌کند و اگر تئوری نداشت نمی توانست این گونه عمل کند.
*  امسال عمره نداریم
صالحی امیری وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امسال حج عمره نداریم، گفت: امسال شرایط ارتباطی بین ایران وعربستان اجازه برگزاری عمره را نمی‌دهد لذا با کسب نظر از مقامات تصمیم‌ساز امنیتی و مقامات عالی رتبه نظام اسلامی در خصوص بحث حج تمتع مسیری را که سال گذشته طی کرده بودیم را پیش خواهیم گرفت زیرا طرف عربستانی به تعهدات خود درسال گذشته عمل کرده است.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۱۷
*  برگزاری نشست چهار جانبه اطلاعاتی ایران، روسیه سوریه و عراق در بغداد
نشست «مرکز چهارجانبه اطلاعاتی ایران، روسیه، عراق و سوریه» روز یکشنبه در مقر این مرکز در بغداد به ریاست سرلشگر سعد العلاق رئیس اطلاعات نظامی‌عراق و رئیس مرکز چهارجانبه و با حضور افتخاری ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی‌ایران برگزار شد.
در ادامه جلسه، گزارش‌های تفصیلی در خصوص فعالیت‌ها اعضای مختلف درحوزه امنیتی و اطلاعاتی مبارزه با تروریسم ارائه شد و اعضا بر تقویت این کمیته و در صورت لزوم ارتقای سطح آن تاکید کردند.
*  مجلس بودجه دفاعی پیشنهادی دولت را تا میزان دو برابر افزایش داد
جلیل رحیمی‌جهان نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس شورای اسلامی‌ در خصوص بودجه دفاعی پیشنهادی در لایحه بودجه ۹۷ گفت: کمیسیون تلفیق با بررسی دقیق و همه جانبه این رقم را به دوبرابر افزایش داد، چراکه مسئله امنیت ملی جزء دغدغه نمایندگان ملت قرار دارد.
** آرمان ۹۶/۱۱/۱۷
*  خرید تجهیزات باروری ابرها
معاون پارلمانی سپاه از خریداری و نصب تجهیزات مورد نیاز برای بارور کردن ابرها بر روی هواپیما خبر داد و گفت که سپاه برخی از موادی که برای تزریق به ابرها جهت بارور کردن لازم است را خریداری کرده است.
محمدصالح جوکار درباره آمادگی سپاه جهت بارور کردن ابرها و رفع مشکل کم آبی در کشور، افزود: با وجود اینکه اعتباری به هوافضای سپاه برای بارور کردن ابرها اختصاص نیافته، هوافضای سپاه اعلام کرده که به دلیل مشکلات در حوزه کم آبی و بارش بسیار کم نزولات آسمانی آمادگی دارد که نسبت به بارور کردن ابرها اقدامات لازم را انجام دهد.
*  احتمال اعزام غواص به سانچی
سخنگوی شرکت ملی نفتکش گفت: رایزنی‌هایی شده که اگر شرایط مساعد باشد از غواص برای تفحص داخل سازه کشتی و پیکرها استفاده شود.
محسن بهرامی درباره آخرین اخبار از نفتکش سانچی و پیگیری وضعیت پیکرهایی که در نفتکش باقی مانده‌اند، اظهار داشت: ربات زیرآبی اعزامی به سانچی در حال بررسی نهایی کشتی است اما با توجه به زمستان و سرما، کار به سرعت انجام نشد، امیدواریم که گزارش و بررسی سازه نهایی شود.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۱۷
*  با تحریم‌های آمریکا هیچ ‌بانکی نمی‌تواند عملیات دلاری انجام دهد
عبدالرحمن ندیمی‌بوشهری معاون وزیر اقتصاد گفت: «مبنای فعالیت‌های اقتصادی باید یورو باشد که اکنون نیز بیشترین معاملات با یورو انجام می‌شود، اما متاسفانه شاخص همچنان دلار است و با تحریم‌‌های آمریکا هیچ‌بانکی عملیات دلاری نمی‌تواند انجام دهد و اصلا نباید عملیات دلاری داشته باشیم.»
** آفرینش ۹۶/۱۱/۱۷
*  مقصر شناخته شدن۱۴ دستگاه و نهاد خصوصی، عمومی و دولتی در حادثه پلاسکو
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران اعلام کرد: بر اساس نظریه کارشناسی دادگاه در پرونده حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان تجاری پلاسکو در تهران، ۱۴ دستگاه و نهاد خصوصی، عمومی و دولتی در این پرونده مقصر تشخیص داده شده‌اند.
دادستانی تهران به جزییات نظریه کارشناسان دادگستری درباره حادثه آتش سوزی پلاسکو اشاره‌ای نکرده است.
*  «پاپ» از انتساب اسلام به تروریسم انتقاد کرد
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سفر به واتیکان در کاخ آپتولیک مورد استقبال رسمی «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان قرار گرفت.
در جریان این دیدار، رهبر کاتولیک‌‌های جهان با انتقاد از بیگانه‌هراسی و دشمنی با اسلام، انتساب تروریسم به ادیان مختلف را اقدامی نادرست دانسته و بر ضرورت دوری از گفتمان تحریک‌ آمیز مبتنی بر معرفی اسلام به عنوان تروریسم تاکید کرد.
** قدس ۹۶/۱۱/۱۷
*  تحریم‌های آمریکا تاثیری بر رابطه ایران و روسیه ندارد
«لوآن جاگاریان» سفیر روسیه در تهران گفت: تحریم‌های جدید آمریکا هیچ تاثیری بر همکاری‌ها میان مسکو و تهران به خصوص در زمینه همکاری‌های فنی و نظامی نخواهد شد. وی گفت: مسکو قصد دارد همکاری‌ها با تهران را در حوزه ضد تروریسم افزایش دهد. ایران شریک راهبردی روسیه است و روسیه در چشم‌انداز خود در طولانی مدت این دیدگاه را درباره ایران حفظ خواهد کرد.
** خراسان ۹۶/۱۱/۱۷
*  موافقت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تشکیل پارلمان اصلاحات
حسین کمالی رئیس کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از تصویب تشکیل پارلمان اصلاحات و عضویت ۴ حزب جدید اتحاد ملت ایران، ندای ایرانیان، آزادی و هدا در جلسه اخیر این شورا خبر داد.
وی افزود: در این رابطه کارگروهی تشکیل شد تا ساختار و ضوابط شکل‌گیری پارلمان اصلاحات را تهیه کند و برای تصویب به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ارائه دهد.
*  تعاملات دیپلماتیکی تهران – کابل باید ارتقا یابد
نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان این که مثلت آمریکایی، سعودی و صهیونیستی برای داعش طرحی ۱۰۰ ساله دارند و هدف شان، کشتار شیعه و سنی به دست یکدیگر است افزود: ما باید تمهیدات امنیتی موثرتر و شدید تری را در مرز شرقی داشته باشیم و تعاملات دیپلماتیک موثری را با دولت افغانستان دنبال کنیم چرا که قرائن گواه بر تجمیع و بازیابی نیرو های متفرق شده جریان داعش در افغانستان است.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۱۷
*   اجازه اطلاع‌رسانی جزییات درمان چهره‌ها را نداریم
ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به شبهاتی درباره قصور پزشکی در مورد درمان آیت‌الله هاشمی شاهرودی (بروز اشکال در هنگام جراحی و بیرون آوردن کلیه سالم) که منجر به سفر وی به خارج از کشور و پیگیری درمان شد، گفت: «ما در مورد سلامت افراد سیاسی، هنرمندان و افراد فرهنگی، ورزشی و مورد علاقه عموم مردم درصورتی که خانواده یا خودشان بخواهند، صحبت می‌کنیم.
در جریان جزییات سلامت ایشان هستیم ولی موضوع را باید خانواده ایشان مطرح کنند، همچنین با گروه پزشکان خود تبادل نظر کرده و اگر لازم دیدند مساله را مطرح کنند.»
** شهروند ۹۶/۱۱/۱۷
*  بازداشت ۶۰۰ تن از مخالفان عملیات «شاخه زیتون» در ترکیه
دولت ترکیه اعلام کرد: تاکنون ۵۷۳ تن بابت انتشار پست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی و اعتراضات ضدعملیات شاخه زیتون در عفرین سوریه بازداشت شده‌اند. وزارت کشور ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از زمان آغاز عملیات شاخه زیتون، ۴۴۹ تن به اتهام انتشار تبلیغات «تروریستی» در رسانه‌های اجتماعی بازداشت شدند و ۱۲۴تن هم بابت شرکت در اقدامات اعتراضی دستگیر شدند.»
** صبح نو ۹۶/۱۱/۱۷
*  خط تولید انبوه پهپاد مهاجر ۶ مسلح به بمب‌های هوشمند قائم افتتاح شد
در پنجمین روز از دهه مبارک فجر خط تولید انبوه پهپاد تاکتیکی مهاجر ۶ مجهز به بمب هوشمند نقطه زن قائم با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح شد.
*  اطلاعی از کارگروه آمریکایی-اروپایی برجام نداریم
«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اصلاح برجام و تشکیل کارگروهی برای آن از سوی اروپا گفت: ما چنین سخنی را به طور رسمی از اتحادیه اروپا دریافت نکردیم و تصور می‌کنم باز هم آمریکا رویاهای خود را از زبان دیگران مطرح می‌کند و این خواب و رؤیا به این صراحت و شدت تعبیر نخواهد شد. ما هیچ اطلاعی درباره این کارگروه نداریم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تداوم انقلاب، در زندگی زاهدانه و داشتن جامعه سالم است
حوزه/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به عوامل سرعت پیشرفت اسلام گفتند: بعضی از مورخین شرقی و غربی معتقدند، این قضیه معما است؛ اما معتقدم باید از پیامبر اسلام(ص) مسئله پیشرفت اسلام را پرسید، نه اینکه از شرقی‌ها و غربی‌ها بپرسیم. معظم له بیان داشتند: پیامبر(ص) فرمودند: «عامل پیشرفت، یقین و داشتن زندگی ساده و زهد است. ایشان افزودند: اگر ایمان و زندگی زاهدانه تقویت شود و به سمت مسائل فضای مجازی نرویم، این انقلاب تداوم خواهد داشت.
بی‌حجابی مبارزه با آیات قرآن است
باشگاه خبرنگاران/ آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به کشف حجاب توسط برخی دختران  اظهار داشت: این افراد ناآگاه نمی‌دانند که بی‌حجابی مبارزه با آیات قرآن است. عضو جامعه مدرسین با اشاره به این‌که غربی‌ها از علم خودبرای کشتار مردم استفاده می‌کنند تأکید کرد: این چه علمی است که انسان را به مخالفت با دستورات خدا تشویق می‌کند؛ علم چیزی است که انسان را به انسانیت و خدا و آخرت نزدیک کند.
گسترش تنفر از آمریکا پژواک صدای انقلاب اسلامی است
مهر/ آیت‌الله کعبی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی آمد تا اهداف متعالی اسلامی را در حیات انسانی محقق کند، گفت: در حقیقت انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی یک انقلاب تمدن ساز شد. انقلابی که از جنس انقلاب انبیاء و تمدنی بود، نقطه آغاز آن ۲۲ بهمن سال ۵۷ شد. عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی امتداد یافته و امروز احیاء هویت انسانی، تلاش برای بازسازی امت اسلامی را در برنامه‌های خود دارد. وی همچنین افزود: حرکت به سمت پیشرفت و عدالت با شتاب بیشتر در ایران و الگوپذیری در منطقه مبارزه با استبداد جهانی، تلاش برای تعمیق مردم سالاری، پشتیبانی از مقاومت اسلامی و تنفر ازآمریکا و استکبار جهانی به پژواک صدای انقلاب اسلامی ایران تبدیل شده است.
اطاعت از فرامین خداوند عامل بازدارندگی از گناه است
تسنیم/ آیت‌الله فقیهی دردیدار جمعی از دانش آموزان با رجوع به احادیث و روایات دینی، درس خواندن و فراگیری علوم و فنون را از وظایف اصلی دانش آموزان دانست و به بهره‌گیری بیشتر دانش آموزان از این شادابی و نشاط دوران جوانی و نوجوانی تأکید کرد. وی رعایت تقوای الهی و اطاعت از فرمان خداوند را تنها عامل بازدارنده انجام و ارتکاب گناهان کوچک و بزرگ دانست و با تأکید بر اینکه پاک بودن در این دوران جوانی شیوه و سبک پیامبری است، عنوان کرد: در صورت بروز اشتباه، گناه و معصیت می‌توانند از طریق توبه دوباره به راه اصلی خود بازگردانند و شیطان را از انحرافشان ناامید کرده و مانع جمع شدن نقطه‌های سیاه در دل خود شده و به رستگاری برسند.
توقع نداشتیم امریکا با حسن نیت برجام را اجرا کند
مهر/ ظریف درباره برجام گفت: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب به یک نگرش جدید بر مدیریت دست یافته است اما آمریکا هیچگاه با ما سر سازش نخواهد داشت. کلمه به کلمه برجام براساس بی اعتمادی نوشته شده است. طولانی بودن این قرارداد نشان می‌دهد که طرفین به هم اعتماد نداشتند. وزیر خارجه افزود: از آمریکا توقع نداشتیم با حسن نیت برجام را اجرا کند.
وی درباره مذاکره مجدد گفت: ترامپ در واقع از برجام خرسند نیست و تلاش دارد با هر روشی آن را نابود کند به همین خاطر قصد دارد به حوزه‌هایی ورود کند که خارج از برجام است.
حضور نیروهای آمریکایی در عراق اشغالگری است
مهر/ سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق حضور نیروهای آمریکایی در این کشور را اشغالگری دانست.جعفر الحسینی با بیان اینکه ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن خارج از اراده عراق تشکیل شده و نیروهای آمریکایی سر خود وارد عراق شده اند، افزود: هیچ گونه تصمیمی از سوی دولت عراق برای باقی ماندن نیروهای آمریکایی وجود ندارد و آمریکایی‌ها دولت را تحت فشار قرار می‌دهند.وی همچنین با اعلام اینکه نیازی به آمریکایی‌ها وجود ندارد، تاکید کرد که عراق با حضور آمریکایی‌ها رنگ ثبات به خود نمی بیند.
مجلس لایحه بودجه ۹۷ را اصلاح کرد
فارس/ عضو هیأت رئیسه مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور، طی تذکر شفاهی، اظهار داشت: یکی از معاونان رئیس جمهوربا توئیت پراکنی شأن مجلس را خدشه دار کرده است. بهروز نعمتی افزود: معاون رئیس جمهور در توئیت خود عنوان کرده است که امروز کمیسیون تلفیق و مجلس به بهانه تصویب بودجه میدان‌دار تغییر قواعد کشور شده و همه چیز را تغییر داده است. رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نعمتی گفت: این کار نادرست است مگر لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرد خیلی منقح بود که اکنون مجلس آن را بهم ریخته و توقع دارند ما همان را تصویب کنیم؟ علی لاریجانی افزود: نمی‌دانم کدام معاون رئیس جمهور چنین توئیتی را منتشر کرده است اما کار نادرستی انجام داده اند. کمیسیون تلفیق زحمت کشید و لایحه را اصلاح کرد. کل شاکله بودجه موجود است.
ایران شایسته قدردانی است
فارس/ «اسامه النجیفی» معاون رئیس‌جمهور عراق، که دوشنبه (دیروز) میزبان «ایرج مسجدی» سفیر ایران در این کشور بود، تاکید کرد که ایران شایسته تشکر است زیرا در شرایط بحرانی، به عراق کمک کرد. وی افزود: ایران کشور مهم و همسایه‌ای دوست برای عراق است و مهم است که ما برای تثبیت امنیت و صلح با یکدیگر همکاری کنیم. باید خط مشی جدیدی را بر اساس همکاری و رفع مشکلات برای هدفی بالاتر که ثبات در منطقه است، در پیش بگیریم.
 حماس، اسرائیل را به وحشت انداخته است
تسنیم/ یک مرکز تحقیقاتی اسرائیل با بیان اینکه جنبش حماس به دنبال گشودن جبهه جدیدی علیه اسرائیل از جنوب لبنان است، نوشت: این تکاپوی حماس محافل امنیتی و نظامی اسرائیل را به وحشت انداخته است. در همین ارتباط «امیر بوحبوط» کارشناس مسائل نظامی در اسرائیل به نقل از منابع بلندپایه فرماندهی منطقه جنوب ارتش اسرائیل از ثبت ده‌ها مورد نفوذ فلسطینی‌ها به داخل شهرک‌های اسرائیل از آغاز سال ۲۰۱۸ خبر داده و یادآور شد این نفوذها باعث نگرانی شدید مقامات اسرائیل است.
آمریکا صلح جهانی را تهدید می‌کند
ایرنا/ سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: آمریکا با راهبرد جدید هسته‌ای نظامی خود، صلح را در جهان تهدید می‌کند. شوانگ’ خاطر نشان کرد: پنتاگون با این سند جدید منتشر شده در واقع توسعه و صلح دنیا را نادیده گرفته است. وی تاکید کرد: آمریکا نه تنها به صلح پشت کرده است بلکه با این کار خود نشان داد هیچ توجهی به سیاست‌های خلع سلاح هسته‌ای ندارد. وی افزود: آمریکا اکنون هم دارنده بزرگترین زرادخانه هسته‌ای دنیاست و با اقدام تازه خود توازن هسته‌ای در جهان را برهم می‌زند.
 در میان همسایگان نزدیکترین رابطه را با ایران داریم
ایرنا/ سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای ایران، ترکیه، گرجستان و آذربایجان چهار همسایه کشور ما هستند که در این میان ارمنستان نزدیکترین رابطه را با ایران دارد. آرتاشس تومانیان افزود: در این ارتباط ایران به عنوان کشور دوست و همسایه در اولویت سرمایه گذاری‌ها و مبادلات اقتصادی ارمنستان قرار دارد. وی اضافه کرد: ظرفیت‌های ویژه ارمنستان شاهراهی برای پذیرش سرمایه گذاران خارجی بویژه جمهوری اسلامی ایران است.
 آمریکا باید از حمایت عربستان دست بردارد
 ایرنا/ پایگاه خبری ‘کانسروتیو اچ کیو’ آمریکا در تحلیلی نوشت: این کشور باید از حمایت عربستان برابر ایران دست بردارد و میان این دو کشور خاورمیانه توازن برقرار کند. در این تحلیل به قلم ‘دوگ باندو’ آمده است: ‘زمانی دونالد ترامپ به مقامات سعودی به عنوان یک کشور خودکامه مشکوک بود و بارها گفته بود که چرا عربستان سعودی با حمایت مالی از تروریست‌ها، آنها را وادار می‌کند علیه منافع آمریکا وارد عمل شوند، اما با این وجود جای تعجب است که وی (ترامپ) امروزه همچنان از این کشور ثروتمند نفتی حمایت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *