خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

  • آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی: همه باید برای از بین بردن فقر تلاش کنند
  • رئیس جمهور: توان دفاعی ایران قابل مذاکره نیست
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: آثار احیا شده علما برای حوزویان تکلیف ایجاد می‌کند
  • آیت‌الله عبداللهی: نیروهای انقلابی برای مبارزه با تهاجمات فرهنگی و دینی تربیت شوند
  • آیت‌الله اراکی: انقلاب اسلامی به هویت ملی ایرانیان ارزش بخشید
  • آیت‌الله علیدوست: برای اعتلای انقلاب اسلامی از ظرفیت عظیم نخبگان استفاده کنیم

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۱۶
*  تقدیر آیت‌الله العظمی سیستانی از جهاد کفایی
آیت‌الله العظمی ‌سیستانی مرجع دینی عراق در پیامی که خودشان به رشته تحریر درآورده و مهمور کردند، جایگاه شهدای دفاع کفائی را به طور اختصاصی مورد تکریم و بزرگداشت قرار دادند.
یک منبع آگاه در مرقد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام در این باره گفت: مسئولان این مرقد از مدتی قبل متصدی طرح بزرگداشت مادی و معنوی شهدا و حمایت از خانواده‌هایشان شده‌اند و از آیت‌الله العظمی سیستانی درخواست کردند شهدای جهاد کفایی را به طور اختصاصی مورد مرحمت و تکریم قرار دهد، از همین رو ایشان نامه‌ای را با خط خود نوشتند که این بیانگر جایگاه والای این شهدا و طلب خیر برای آنان است.
*  رایزنی وزیران دفاع ایران و افغانستان درباره توطئه جدید آمریکا
وزرای دفاع ایران و افغانستان در تماس تلفنی با بررسی تحولات امنیتی افغانستان بر مبارزه جدی با تروریسم در منطقه تأکید کردند.
امیر سرتیپ امیر حاتمی در تماس تلفنی با سپهبد طارق شاه بهرامی، درپی اقدامات تروریستی متعدد در افغانستان و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم، ضمن تسلیت و اظهار همدردی با مردم، دولت و نیروهای مسلح افغانستان، اظهار کرد: آمریکا بعد از شکست سنگینی که در این دو کشور متحمل شد، تلاش کرد داعش را از مهلکه خارج و به افغانستان انتقال دهد تا با جنایت بی‌شرمانه آنها، حضور خود را در افغانستان موجه جلوه دهد.
** همشهری ۹۶/۱۱/۱۶
*  ۶ سال حبس برای یک جاسوس
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از صدور حکم محکومیت برای فردی که ۹ بار ملاقات با مامور اطلاعاتی آمریکا داشته و اطلاعات کشور در زمینه تحریم‌ها و امور هسته‌ای را به آنها انتقال داده بود، خبر داد. او گفته است: فرد مذکور به ۶ سال حبس تعزیری و استرداد وجوه محکوم شده است.
** کیهان ۹۶/۱۱/۱۶
*  تفاهم‌نامه دومین پروژه ۱۰۰۰ مدرسه‌ای بنیاد برکت امضا شد
تفاهم‌نامه‌ ساخت دومین پروژه هزار مدرسه‌ای بنیاد برکت به امضای رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزیر آموزش و پرورش رسید.
با امضای این تفاهم‌نامه که به امضای محمد مخبر و سید محمد بطحایی رسید، تا پایان سال ۱۴۰۰، شمار مدارس برکت به دو هزار واحد در سراسر کشور خواهد رسید.
*  کمیساریای پناهندگان از رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد
سرپرست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران گفت که این کمیساریا قدردان رهبر معظم انقلاب در زمینه صدور فرمان دسترسی اتباع افغان به کسب علم و آموزش در مدرسه‌های ایران است.
«ایرینیا کوریناک» در آیین افتتاح دبیرستان پسرانه ۱۲کلاسه شهید مجید بشکوه با حضور نمایندگان دیپلماتیک کشورهای نروژ، کره جنوبی و فرانسه در بوشهر افزود: این فرمان و اجرای آن توسط وزارت آموزش و پرورش ایران از جمله سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی است و به یقین جایگاه خاصی در آموزش پناهندگان افغان دارد.
** شرق ۹۶/۱۱/۱۶
*  «ساف» خواهان قطع ارتباطات همه‌جانبه با اسرائیل شد
کمیته اجرائی سازمان آزادی‌بخش فلسطین شامگاه شنبه با انتشار بیانیه‌ای از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست برنامه‌هایی تدوین کند تا خود را از لحاظ سیاسی، اقتصادی و همچنین تمامی سطوح اداری از اسرائیل جدا کند.
** ایران ۹۶/۱۱/۱۶
*  توان دفاعی ایران قابل مذاکره نیست
رئیس جمهوری روز گذشته در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در ۱۰ استان کشور، از پیوند مشروعیت و قدرت دفاعی و نظامی کشور گفت. او قدرت سیاسی و قدرت دفاعی را مکمل هم دانست و تأکید کرد که همه ارکان کشور باید در کنار هم باشند تا قدرت ملی ساخته شود.
او گفت: برای توان دفاعی خود نیاز به مذاکره و توافق با هیچ قدرتی نداریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی ضرورت ارتقای قدرت ملی و توجه همزمان به مؤلفه‌های آن در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: قدرت ملی در چارچوب حزب و جناح نمی‌گنجد و مربوط به کل ملت ایران است.
*  مذاکره با ۲۰ شرکت داخلی و خارجی برای اجرای طرح‌های جدید نفت و گاز
بیژن زنگنه وزیر نفت در نشستی با اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی اذعان کرد: هم‌اکنون برای امضای قراردادهای توسعه میدان‌های نفت و گاز با شرکت‌های خارجی و برخی شرکت‌های داخلی در حال مذاکره هستیم. وی افزود:
تعداد آنها بالغ بر ۲۰ شرکت است که برخی اولویت بیشتری دارند. امیدوارم به محض اینکه مذاکرات به نتیجه رسید، نتایج آن اعلام شود. زنگنه با اشاره به اینکه برای قراردادهای جدید صنعت نفت ۱۵۰ نفر درگیر مذاکرات هستند، گفت: برای امضای این قراردادها باید دو طرف راضی باشند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۱۶
*  حقوق‌های کمتر از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان سال آینده از پرداخت مالیات معاف شدند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۷، تصویب کردند: حقوق‌های کمتر از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان،سال آینده از پرداخت مالیات معاف و بالاتر از این رقم مشمول مالیات پلکانی شود.
تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق مجلس این بند را به نفع اقشار کم درآمد جامعه دانست و افزود: ما در حالی این بند را در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب کردیم که خط فقر در کشور سه میلیون تومان تعیین شده است.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۱۶
*  ملت ایران ۲۲ بهمن جواب  دشمنان را خواهد داد
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه بازدید از نمایشگاه جلوه‌های تحول گفت: به‌رغم همه توطئه‌های دشمن و اغتشاشات اخیر، ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با حضور گسترده خود جواب مخالفان داخلی و دشمنان خارجی را خواهد داد.
جعفری افزود: انقلاب اسلامی دارای یک روند دائمی و به‌روزشونده و پویاست که دشمنان زیادی دارد و همه دستگاه‌های این انقلاب نیز باید همین روند را در پیش بگیرند.
** جوان ۹۶/۱۱/۱۶
*  تسهیلات زندان‌های ایران در دیگرکشورها وجود ندارد
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در یکصد و بیست و چهارمین نشست خبری:
– حتما زور قوه قضائیه به مافیای خودرو می‌رسد.
– تسهیلاتی که در زندان‌های ما وجود دارد در دیگر زندان‌ها نیست.
– افرادی که به دلیل بی‌حجابی در خیابان بازداشت شده‌اند چند گروه هستند. افرادی فریب خورده بودند که با یک تعهد آزاد می‌شوند، اما افرادی هستند که با استعمال مواد صنعتی و با یک کار تشکیلاتی و نوعاً برنامه‌ریزی شده از بیرون دست به این کار می‌زنند که اگر ثابت شود که با تشکیلات خاصی ارتباط دارند برای آنها پرونده سنگین تشکیل می‌شود.
– مجموع بدهی بابک زنجانی ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون یورو بوده است که ۶۵۰ میلیون یورو را قبلاً پرداخته بوده و یک دکل هم به ارزش ۷۹ میلیون دلار پرداخت کرد. حدود ۶۰۰ و اندی میلیون یورو هم نفت به یک شرکت خارجی فروخته که بدهکار است.
*   توضیح آیت الله خاتمی درباره بخشی از خطبه‌های نماز جمعه تهران
آیت‌الله سید احمد خاتمی با اشاره به گفته‌های اخیر خود در نماز جمعه گفت: در رابطه با اغتشاشات گفتم که برخورد با بازی خورده‌ها باید با رافت و تنبه همراه باشد و بفهمند سیاهی لشکر اغتشاشگران بودن جرم است.
وی با بیان اینکه بنده تاکید داشتم که برخورد با لیدرهای اغتشاشات باید با قاطعیت علی وار باشد و ناقدین این بخش سخنانم را نقد کردند، تصریح کرد: بنده سوالی از منتقدان دارم، آیا شما می‌گویید کسانی که در اغتشاش بودند را ناز کنیم و دست لیدرهای اغتشاشات را باز بگذاریم تا بار دیگر کشور را به سمت ناامنی ببرند؟
آیت‌الله خاتمی افزود: از سخنان برخی ناقدان بوی حمایت از اغتشاشگران می‌آید و این یعنی پشت گرمی دادن به آنها. آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: باید معترضان مراقب باشند قانونی عمل کنند تا ضد انقلاب سوار بر موج نشوند اما بر این باورم که با اغتشاشگرانی که چه خواسته و چه ناخواسته اهداف بیگانگان را عملی می‌کنند، باید برخورد قاطع شود.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۱۶
*  توضیحاتی درباره بستری شدن آیت‌الله آملی لاریجانی
حسن رحیمی مدیر کل روابط عمومی قوه قضائیه گفت: آیت‌الله آملی لاریجانی به منظور بررسی و درمان عارضه مختصر جسمی و بررسی‌های پزشکی دوره‌ای در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده‌اند. وی با اشاره به برخی اخبار منتشره در رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی اظهار کرد: خوشبختانه جای نگرانی نیست.
*  ضربه به بزرگ‌ترین محموله مواد مخدر در سال‌های اخیر
به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان موفق شدند با رصد دقیق اطلاعاتی محموله کلان ۲۸۶۹ کیلوگرمی مواد مخدر که از خارج وارد شده بود را کشف کنند.
این محموله که توسط دو دستگاه خودرو تویوتا حمل می‌شد بزرگ‌ترین محموله وارداتی کشف شده طی سال‌‌های اخیر در این استان است.
** رسالت ۹۶/۱۱/۱۶
*  دفاع مقدس ضامن قرن‌ها سربلندی برای ملت ایران است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دفاع مقدس گنجینه بزرگی است که می‌تواند برای قرن‌ها سربلندی را برای جوانان و ملت ایران تضمین کند.
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با اشاره به اهمیت دفاع مقدس و حفظ آثار و نشرارزش‌های آن اظهار داشت: دفاع مقدس گام بزرگی در تاریخ ملت بزرگ ایران است که پس از چندین قرن سرافکندگی در جنگ‌های گذشته و از دست دادن سرزمین‌ها، ملت ایران توانست هویت خود را در دفاع مقدس بازیابی کند و وارد مرحله جدیدی از تاریخ سرافرازانه خود شود.
*  راهکار حل مشکلات کشور عمل به آموزه‌های دین است
استاد حوزه علمیه قم گفت:‌ اقدام بر اساس دین، دلسوزی و ارائه خدمت ارزنده را به همراه دارد که مسئولان در این بخش می‌توانند با عمل به آموزه‌های دین مشکلات موجود را برطرف کنند.
آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار جمعی از نیروهای راهنمایی و رانندگی استان و شهرستان قم و رؤسای کلانتری‌های شهر قم خاطرنشان کرد:‌ دین سبب می‌شود افراد بر اساس ایمان و اخلاص به فعالیت بپردازند که این امر در فعالیت دستگاه‌ها نیز تأثیرگذار است و از امور نادرستی مانند رباخواری و اختلاس جلوگیری می‌کند و جامعه‌ای پاک را رقم می‌زند.وی عنوان کرد:‌ حاکمیت دین در جامعه بسیار مؤثر است بنابراین افراد باید به این امر توجه داشته باشند
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۱۶
*  حجم ۸۰ میلیارد دلاری تجارت خارجی کشور
رئیس کل گمرک ایران میزان صادرات غیرنفتی کشور در ۱۰ ماه امسال را ۳۷ میلیارد دلار اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۷/۱ درصدی نشان می‌دهد.
عسگری با اشاره به عملکرد ۱۰ماه تجارت خارجی کشور گفت: در این مدت حجم تجارت خارجی کشورمان حدود ۸۰ میلیارد دلار بوده است.
*  بانکهای اتریشی ۲۰۰ میلیون یورو برای تامین تجهیزات بیمارستان هسته‌ای در تهران اختصاص دادند
سخنگوی سازمان انرژی اتمی‌از اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار برای تامین تجهیزات بیمارستان هسته‌ای در تهران از سوی بانک‌های اتریش خبر داد. بهروز کمالوندی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان هسته‌ای گفت: یکی از مهمترین مراحل در احداث این بیمارستان تامین تجهیزات است که با شرکت اتریشی در این خصوص مذاکراتی انجام شده است.
** آرمان ۹۶/۱۱/۱۶
*  درخواست ماکرون برای سفر به ایران
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سفر امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه به ایران در روزهای آینده گفت: رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه کشور فرانسه که در آستانه سفر به تهران هستند سه خواسته‌ مهم خود از تهران را در پیامی مطرح کردند.
جواد کریمی قدوسی اظهار کرد: اولین خواسته فرانسویان از ایران این است که مقام معظم رهبری آنها را بپذیرد و امانوئل ماکرون با ایشان دیدار کند. خواسته دوم ساکنان کاخ الیزه از تهران مربوط به برنامه موشکی است.
وی خاطرنشان کرد: درخواست دیگر رئیس‌جمهوری فرانسه این است که یک میز جدید برای مذاکره سه جانبه‌ ایران، آمریکا و عربستان پیرامون مسائل منطقه، جریان مقاومت و یمن تشکیل شود و این مسائل مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۱۶
*  در کانادا و آمریکا هم بارش برف مسیرها را مسدود می‌کند!
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، به انتقادات از عملکرد وزارت راه در روزهای بارش برف پاسخ داد و گفت وقتی‌ بارش برف با ارتفاع ۳۲ سانتی‌متر در مهرآباد، ۷۰ سانتی‌متر در فرودگاه امام خمینی(ره) و آزادراه تهران – قم و ۲۳ سانتی‌متر در کرج اتفاق می‌افتد، آیا با این وجود امکان برقرار نگه داشتن این مسیرها وجود داشت یا خیر؟
وی ادامه داد: «تجربه مشابه کشورهای توسعه‌یافته هم در کاهش دید افقی موجب مسدود شدن مسیرهای مختلف می‌شود و در طول همین سال‌ها و ماه‌های گذشته نیز مسیرهای مختلفی در کانادا و آمریکا به دلیل بارش برف مسدود شده‌اند.»
وی افزود: «مسدود نشدن آزادراه‌های تهران – قم و تهران – کرج بیش از آغاز بارش سنگین برف تقصیر پلیس راه است.»
** آفرینش ۹۶/۱۱/۱۶
*  ترامپ آماده انجام آزمایش سلاح‌های هسته‌ای است
براساس گزارش‌ها، آمریکا با وجود آنکه از سال ۱۹۹۲ تاکنون هیچ سلاح هسته‌ای را آزمایش نکرده، اما دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به شکلی بی‌سروصدا دستور داده یک محل مخصوص آزمایش این سلاح‌ها در منطقه نوادا آمریکا در صورت آمادگی برای آزمایش یک بمب هسته‌ای در یک چارچوب زمانی شش ماهه تعبیه شود.
ترامپ اخیرا یک طرح ۱.۲ تریلیون دلاری برای باز طراحی و اصلاح برنامه تسلیحات هسته‌ای آمریکا را پیشنهاد و اجازه توسعه و تولید اولین کلاهک هسته‌ای جدید آمریکا در ۳۴ سال گذشته را داده است.
** قدس ۹۶/۱۱/۱۶
*  نیروهای مبارزه کننده با فساد از عناصر انقلابی و ولایی گزینش شوند
آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی بر سر راه انقلاب اسلامی وبا تاکید بر حرکت‌های انقلابی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای برخورد با فساد، اظهار داشت: اگر چه برخورد با شاخه‌های فساد لازم است، اما ریشه‌کنی فساد ضروری‌تر است، زیرا در این صورت شاخه‌ها هم خشک خواهد شد و این زمانی امکان‌پذیر است که نیروهای مبارزه کننده با فساد از عناصر انقلابی، مسلمان و ولایی گزینش شوند.
*  «چهل حدیث» حضرت امام(ره) برای انسان شدن کافی است
آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی، مطالعه کتاب «چهل حدیث» امام خمینی(ره) را به بانوان طلبه سفارش کرد و گفت: کتاب «چهل حدیث» امام خمینی(ره) برای انسان شدن کافی است؛ حضرت امام(ره) راه انسانیت را طی کردند و این کتاب را نگاشتند.
وی در جلسه درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(س) گفت: می‌توان یک دنیا از اخلاق حضرت امام(ره) بحث کرد و سخن گفت:‌ما باید ببینیم امام خمینی(ره) درسال‌های عمرپربرکت خویش چه کردند که امروز دنیا متوجه ایشان است.
** خراسان ۹۶/۱۱/۱۶
*  ترامپ از من و روحانی و خاتمی به یک اندازه ناراحت است
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مصاحبه ای تأکید کرد: وقتی آقای ترامپ عقده گشایی می‌کند از من و حضرت آقا و آقای روحانی و آقای خاتمی به یک اندازه ناراحت است چون متفق، از نظامی که می‌خواسته ساقط کند، دفاع کرده‌ایم.
پرویز فتاح با اشاره به این که همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، تأکید کرد: مردم دچار مشکل هستند و رفع مشکلات مردم، هم مد نظر مجلس است و هم مد نظر مقام معظم رهبری و دولت. وفاق ملی همین است که همه مایل هستند مشکلات مردم برطرف شود.
*  درخواست پورمختار از رئیس جمهوربرای عزل برخی وزیران
محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این که برخی وزیران در قضایای اخیر نتوانسته‌اند کارشان را به درستی انجام بدهند، طی تذکری خواستار عزل آن ها توسط رئیس‌جمهور شد.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۱۶
*  به دستور ربیعی استخدام منسوبین به افراد سیاسی ممنوع شد
علی ربیعی، وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی در بخشنامه‌ای مهم و کم سابقه‌ از مدیرانش خواسته تا از ارتباطات غیر رسمی با افراد ذی نفوذ سیاسی در سایر قوا خودداری کنند.
ربیعی گفته است: «متاسفانه با وجود تاکیدات مکرر و صدور بخشنامه‌های متعدد، گزارش‌هایی در خصوص به‌کارگیری منسوبین به افراد سیاسی، در سطوح مدیریتی شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه برخلاف اصول شایسته‌سالاری دریافت می‌کنم.
وی افزوده است: «بدین وسیله، بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای و برای آخرین بار ابلاغ می‌کنم چنانچه مدیری به جای کار حرفه‌ای به دنبال ارتباطات با ذی‌نفعان من غیر حق یا انتصابات سیاسی باشد بی‌درنگ عزل خواهد شد.»
** شهروند ۹۶/۱۱/۱۶
*  برجام هیچ ارتباطی با تقویت سیستم دفاعی ایران ندارد
نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: برجام هیچ ارتباطی با تقویت سیستم دفاعی ایران ندارد. اروپایی‌ها هوشیار باشند و فریب آمریکا را نخورند.
علی مطهری درباره اقدام آمریکا در به نمایش گذاشتن موشک‌های شلیک شده از سوی یمن به عربستان‌سعودی و انتساب آن به ایران و تلاش آمریکا برای جلب کشورهای اروپایی در مخالفت با برجام افزود: ایران هیچ تعهدی نسبت به توقف فعالیت موشکی خود ندارد و تمام تلاش‌هایی که آمریکایی‌ها در این راستا می‌کنند بی‌نتیجه است.
*  شهرهای موشکی ایران  قابل شناسایی نیستند
سردار سلامی گفت: شهرهای موشکی مکان‌های بسیار امنی در مقابل هجمات دشمن از هر نظر است. قابل شناسایی نیستند و این شهرها بسیار زیاد و کثیر هستند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک برنامه تلویزیونی درباره راهبرد ایران در مقابله با دشمن گفت: ما تلاش کردیم تا جبهه متحد استکباری که نقطه تمرکز آنها جمهوری اسلامی بود را بشناسیم، ما گزینه نظامی را چه دشمن زیر میز قرار دهد چه روی میز واقعیت جدی در نظر گرفتیم و سال‌ها در فکر خود با دشمن می‌جنگیدیم تا راه مقابله با آنها را پیدا کنیم.
** صبح نو ۹۶/۱۱/۱۶
*  مرور سیاست آمریکا نشان دهنده اتکای بیشتر بر سلاح‌های هسته‌ای است
دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در فضای مجازی تاکیدکرد: مرور سیاست  هسته‌ای آمریکا نشان دهنده اتکای بیشتر آمریکا بر سلاح‌های هسته‌ای است که نقض معاده npt است و انسانیت را به نابودی هسته‌ای نزدیک‌تر می‌کند.
بی‌جهت نیست که ساعت آخرالزمان هیچ گاه از سال ۱۹۵۳ در چنین وضعیت خطرناکی قرار نداشته است.
*  انتقاد تند محسن هاشمی از شهردار تهران
محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران گفته است: صدای مردم را بشنویم قبل از آنکه برای شنیدن دیر شده باشد و اصلاح و خدمت صادقانه و خالصانه را شتاب ببخشیم قبل از اینکه این‌گونه اقدامات دیگر اثرگذار نباشد، امروز همه حوزه‌های عمومی با نارضایتی مردم مواجه هست، از شرایط اقتصادی و بی‌ثباتی قیمت ارز تا وضعیت قضایی، عملکرد قوه مقننه و نهادهای فرهنگی و اجتماعی و در این زمینه حوزه مدیریت شهری نیز خالی از اشکال و ضعف نیست و باید معترف بود در ۶ ماه سپری‌شده از دوران مسوولیت شورای پنجم و شهردار منتخب آن، انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورده نشده است و آن‌گونه که باید مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال عمل نکرده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
همه باید برای از بین بردن فقر تلاش کنند
حوزه/ آیت‌الله‌ العظمی صافی گلپایگانی در دیدار مدیران کمیته امداد استان قم با اشاره به آموزه‌های دینی درباره کمک به فقرا و محرومان گفتند: کمیته امداد در رسیدگی به فقرا و نیازمندان در کشور پیشگام است.این مرجع تقلید بابیان اینکه روایات و احادیث بسیاری برای کمک به فقرا و نیازمندان وجود دارد گفتند: همه باید برای از بین بردن فقر و کاهش آن تلاش کنند و هرکسی در حد خود باید به نیازمندان خدمت کند.
آثار احیا شده علما برای حوزویان تکلیف ایجاد می‌کند
رسا/ آیت‌الله فاضل لنکرانی در دیدار مسؤولان تهیه و انتشار موسوعه کلامی علامه کاشف الغطا با بیان این که احیای آثار علما برای حوزویان تکلیف ایجاد می‌کند، گفت: باید ارزش علما هر چه بیشتر برای حوزویان و غیرحوزویان مطرح شود.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که آثار علما باید برای حوزویان الگو باشد احیای آثار علما را از برکات حوزه عنوان کرد و گفت: یکی از جهات حرکتی و تحولی در حوزه این است که آثار بزرگان و گذشتگان را احیا کند که به نحو خوبی انجام می‌شود.
برای اعتلای انقلاب اسلامی از ظرفیت عظیم نخبگان استفاده کنیم
مهر/ آیت‌الله علیدوست،گفت: انقلاب مردمی ایران، با توجه به ایدئولوژی و برنامه‌ای که از متن اسلام دریافت کرده بود، به طور ریشه ای، از خاستگاه حوزه‌های علّمیه شروع شد. عضو جامعه مدرسین گفت: هزاران اندیشمند و محقق و فرهیخته علمی وجود دارند که می‌توان از این منابع عظیم، در توسعه و شکوفایی هر چه بیشتر انقلاب و نظام اسلامی بهره جست.
وی در ادامه تصریح کرد: در این انقلاب، به دنیا اعلام شد که اسلام، می‌تواند ایدئولوژی سومی را به جهان ارائه نماید. ایدئولوژی‌ای برخاسته از وحی و شریعت و بر مدار انسان دوستی و صلح طلبی.
نیروهای انقلابی برای مبارزه با تهاجمات فرهنگی و دینی تربیت شوند
رسا/آیت الله عبداللهی با اشاره به بخشهایی از تاریخ انقلاب اسلامی مبارزه با ستم و استکبار را از مهمترین اصول نظام اسلامی ایران دانست و افزود: اساس دین اسلام و انقلاب اسلامی که برخاسته از تعالیم اسلامی است، با استکبار مخالف است بنابراین استعمارگران جهان از ابتدای دوران پیروزی انقلاب با آن دشمنی کردند.
عضو جامعه مدرسین در ادامه گفت: مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی تربیت نیروهای مؤمن، مهذب و انقلابی است تا با دانش و بصیرت کافی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کنند.
انقلاب اسلامی به هویت ملی ایرانیان ارزش بخشید
رسا/ آیت‌الله اراکی انقلاب اسلامی را یکی از نعمت‌های الهی خواند و تاکید کرد: هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی نهضت عظیم معنوی در مملکت اتفاق افتاده است و به عزت دست یافته‌ایم؛ بنابراین وظیفه داریم که از این حکومت دفاع و‌ پشتیبانی کنیم.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که حجاب هویت ملی و ایرانی ما است، اظهار داشت: همگان باید بدانند که بی‌حجابی بر ما تحمیل شده است، چراکه حجاب سنت جامعه ما بوده است؛ وی خطاب به کسانی که ادعای ملیت می‌کنند، تصریح کرد: اگر هویت ملی برای شما ارزش دارد به هویت ملی جامعه احترام بگذارید و‌ نمادهای هویت ملی ما را مورد تهاجم قرار ندهید.
 نقض حریم هوایی و دریایی لبنان توسط صهیونیست‌ها
العالم/ ارتش لبنان اعلام کرد ۳ ناو جنگی رژیم صهیونیستی با عبور از مرزهای دریایی میان فلسطین اشغالی و لبنان در دریای مدیترانه، وارد آب‌های ساحلی لبنان شد. همچنین در ادامه نقض مکرر قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل در خصوص منازعه میان لبنان و رژیم صهیونیستی و نقض حاکمیت این کشور، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی یکشنبه به حریم هوایی لبنان تجاوز کردند.
 دعوت آلمان از سران اروپا برای خلع سلاح هسته‌ای
العالم/ پس از آن که آمریکا قصد خود را برای مجهز شدن به سلاح‌های هسته‌ای جدید با قدرت ضعیف اعلام کرد، وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه از اروپایی ها خواست در زمینه خلع سلاح هسته‌ای ابتکار عمل را به دست گیرند. زیگمار گابریل اعلام کرد مانند دوره جنگ سرد، با از سرگیری مسابقه تسلیحات هسته‌ای، به ویژه ما در اروپا در معرض خطر هستیم. وزیر امور خارجه آلمان افزود: به طور دقیق به همین دلیل است که ما باید در اروپا ابتکارهای جدیدی را برای کنترل تسلیحات و خلع سلاح آغاز کنیم.
پایگاه هوایی ملک فیصل عربستان هدف قرار گرفت
مهر/ یگان موشکی ارتش یمن اعلام کرد که با یک موشک بالستیک کوتاه بُرد پایگاه هوایی ملک فیصل عربستان در عسیر را هدف قرار داده است.با این حال شبکه خبری العربیه مدعی شده است که سامانه دفاع هوایی عربستان موفق شده این موشک را پیش از اصابت به هدف در هوا نابود کند.
زیر بار تهدید نمی رویم
مهر/ وزیر دفاع لبنان در واکنش به ادعاهای اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره منابع نفتی لبنان تاکید کرد که این کشور زیر بار تهدید نمی رود. گفتنی است که آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به تازگی مدعی شد که میدان نهم نفتی و گازی لبنان متعلق به آن رژیم است. لبنان دارای ۱۰ میدان نفتی و گازی است که قصد دارد کار اکتشاف از این میادین را آغاز کند. همچنین وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورت درگیری این رژیم با حزب‌الله، تل‌آویو زیرساخت‌های لبنان را هدف قرار خواهد داد و این کشور را به عصر حجر بازمی‌گرداند.
آمریکا باید با ایران گفتگو کند
فارس/ خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر در جریان سفر اخیر خود به آمریکا طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران از قصد واشنگتن برای گفت‌وگو با تهران خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن باید بمنظور اجتناب و جلوگیری از بروز بحران جدید در خاورمیانه، با تهران وارد گفت‌وگو و مذاکره شود.
 دو نظامی دیگر ترکیه در سوریه کشته شدند
باشگاه خبرنگاران/ ارتش ترکیه در بیانیه‌ای با اعلام خبر کشته شدن دو سرباز این کشور در شمال سوریه، تاکید کرد از زمان آغاز عملیات نظامی «شاخه زیتون» ارتش ترکیه در شهر عفرین دستکم ۱۶ نظامی این کشور کشته شده‌اند.
موساد ۲۷۰۰ ترور در ۷۰ سال گذشته انجام داده است
فارس/ وبگاه تحلیلی «این صربیا نیوز» به انتشار کتاب جدیدی درباره عملیات ترور توسط مقامات تل‌آویو  اشاره کرد: دستگاه‌های جاسوسی اسرائیل با شیوه‌هایی همچون انفجار تلفن‌های همراه و حمله پهپادها ۲۷۰۰ مورد ترور مخفی را در ۷۰ سال گذشته انجام داده‌اند. این وبگاه به انتشار کتابی به نام «برخیز و بی‌درنگ او را بکش» به قلم «رونن برگمن» درباره تاریخچه ترورهای مخفی رژیم اسرائیل پرداخت. بر این اساس، یکی از این افسران ادعا کرده که دست‌کم ۱۲ دانشمند هسته‌ای ایران با شیوه‌های متفاوت کشته شدند به طوری‌که در یکی از این عملیات، یک دانشمند هسته‌ای ایران با کار گذاشتن مواد منفجره در چرخ یدکش کشته شد.
دستیار ترامپ اتهامات بی‌پایه علیه ایران را تکرار کرد
فارس/ «جیسون گرینبلات»، دستیار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه اتهامات بی‌پایه علیه ایران را تکرار کرد. وی در حساب کاربری‌اش در توئیتر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد. این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که حماس به جای تلاش برای بهبود زندگی مردم فلسطین، مسیر دامن زدن به خشونت‌ها و ایجاد مشکل برای مردم غزه را انتخاب کرده است.
کنگره آمریکا موافق خروج از برجام نیست
ایرنا / مشاور سابق حزب جمهوریخواه در سنای آمریکا می‌گوید کنگره با خروج از برجام موافق نیست اما در حال ارزیابی مواضع اروپایی ها برای تغییر توافق هسته‌ای با ایران است.‏‎’‎جیمز جورج جترس’ کارشناس روابط بین الملل و مشاور سابق حزب جمهوریخواه در سنای آمریکا دولت‌های اروپایی را ناتوان ‏از رویارویی با فشارهای دولت ترامپ دانست و گفت: آنها به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن موضع ترامپ، بر سر ‏دوراهی درباره برجام قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *