خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۱۵

  • آیت‌‌الله العظمی نوری همدانی: مهم‌ترین وظیفه مسلمانان شناخت و مقابله با دشمن است
  • آیت‌الله یزدی: روحانیت بیشترین نقش را در پیروزی و تداوم انقلاب داشته است
  • آیت‌‌الله هاشمی‌شاهرودی: کاری نکنیم دشمنان به فکر انشقاق در کشور بیفتند
  • آیت‌الله اعرافی: رسانه حوزه باید همه نهادها را زیر پوشش خود قرار دهد
  • وزیر ارتباطات خبر داد: سه ماهواره ایرانی در نوبت پرتاب
  • جانشین فرمانده سپاه پاسداران: پهپادهایمان با پهپادهای آمریکایی قابل رقابت است

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۱۵
*  فروشندگان سلاح‌های مرگبار نمی‌توانند درباره توان دفاعی ایران قضاوت کنند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا و برخی از کشورهای تولید و صادر کننده سلاح‌های مرگبار نمی‌توانند با فریبکاری، صدها میلیارد دلار تسلیحات ویران کننده به این منطقه حساس صادر و همزمان در مورد توان دفاعی ایران قضاوت کنند.
بهرام قاسمی با تاکید بر حق مشروع غیر قابل انکار کشورما در دفاع از منافع ملی و صیانت از حریم امنیت ملی آن گفت: جمهوری اسلامی ایران به پیروی از آموزه‌های ملی و اسلامی در دفاع از خود و طبق اصول و اهداف مندرج در قانون اساسی به عنوان میثاق جاویدان مردم با جمهوری اسلامی ایران، ذره‌ای از حق مشروع خود برای تقویت توانمندی‌های دفاعی کشور چشم پوشی و عقب نشینی نکرده و همچنان با قدرت تمام، برنامه‌ها و اهداف و راهبردهای دفاعی مورد نیاز خود بخصوص در زمینه توانمندی موشکی‌اش را پیگیری خواهد کرد.
** همشهری ۹۶/۱۱/۱۵
*  خرید ۵۰۰ جنگنده «میگ» از روسیه
الدیار چاپ بیروت مدعی شده است در آخرین سفر فرمانده ارتش ایران به روسیه، وی به روس‌ها پیشنهاد خرید ۵۰۰ هواپیمای میگ ۳۱ و میگ ۲۵ را داد که در مقابل آن ایران روزانه یک میلیون بشکه نفت به روس‌ها واگذار کند.
به نوشته این روزنامه، پوتین با این معامله موافقت کرده است.
** کیهان ۹۶/۱۱/۱۵
*  ایران آماده ساخت نیروگاه در دیگر کشورهاست
معاون اول رئیس جمهوری با بیان پیشرفت‌های صنعت برق در ساخت واحدهای نیروگاهی گفت:‌توان احداث نیروگاه در سایر کشورها را داریم.
اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح فاز نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان اشکذر یزد افزود: موضوع دیگر اتصال به شبکه برق کشورهای منطقه از جمله عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و افغانستان است و حتی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس هم به دنبال این امر هستند.
 وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران قادر است به «هاب» بزرگ‌ تولید و توزیع برق در منطقه تبدیل شود و سرمایه عظیم نیروی انسانی را هم دارد و از شبکه برق و گاز وسیع و فراگیر در سراسر کشور برخوردار است.
*  ۲۲ شهید، ۶۰۰۰ مجروح و ۱۲۶۳ اسیر حاصل تصمیم ترامپ درباره قدس طی ۲ ماه گذشته
«مرکز مطالعات امور اسرائیل و فلسطین درقدس» می‌گوید، نظامیان صهیونیست از روزی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شهر اشغالی قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده (حدود ۲ ماه پیش) ۱۲۶۳ فلسطینی را بازداشت، بیش از ۶۰۰۰ نفر را مجروح و۲۲ نفر را به شهادت رسانده‌اند.
در این میان، شهر قدس بیش از دیگر مناطق شاهد اجرای عملیات گسترده‌ بازداشت بوده به گونه‌ای که در این شهر به تنهایی ۱۲۷ نفر بازداشت شده‌اند.
** شرق ۹۶/۱۱/۱۵
*  سانچی تمام استانداردهای بین‌المللی را داشت
مدیر بخش عملیات موسسه رده بندی DNV.GL نروژ خبر داد: کشتی سانچی ارزیابی‌های دوره‌ای را در دوم مارس ۲۰۱۷ میلادی با موفقیت گذراند و بدون آنکه مشکلی در شرایط کلاس با مجوزها داشته باشد پس از طی کردن موفقیت‌آمیز این ارزیابی، کلاس و گواهی‌نامه‌های مربوطه برای آن صادر شد.
در آخرین ارزیابی که روی عرشه این کشتی انجام شد هیچ گونه نقصی با توجه به قوانین حاکم بر رده‌بندی و گواهی نامه‌ها مشاهده نشد.
*  تکذیب وجود ۵ گور جمعی در میانمار
مقام‌های میانمار گزارش‌ها درباره کشف چند گور جمعی در منطقه مسلمان نشین راخین را تکذیب کرده‌اند.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس چند روز پیش اعلام کرد که شواهدی از وجود گورهای جمعی در میانمار گردآوری کرده که نشان می‌دهد دست کم ۴۰۰ مسلمان روهینگیایی در آنها دفن شده‌اند.
** ایران ۹۶/۱۱/۱۵
*  یک کانال ۲۳۰ میلیون دلار برای ترویج بی‌حجابی در ایران گرفته است
سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اعتراض برخی زنان به حجاب را در ادامه تحرکات اخیر بیگانگان برای ایجاد آشوب در کشور برشمرد و گفت: «کانال‌هایی که ترویج بی‌حجابی می‌کنند، قراردادی با یکی از مراکز وابسته به سی.آی.ای دارند و مبلغ ۲۳۰ میلیون دلار دریافت کرده‌اند.
*  حمید بقایی در دادگاه تجدید نظر
اولین جلسه رسیدگی به پرونده حمید بقایی در شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر برگزار شد.
پس از پایان نخستین جلسه رسیدگی به پرونده حمید بقایی در شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر، اعلام شد که جلسه بعدی رسیدگی سه شنبه (۱۷ بهمن‌ماه) برگزار خواهد شد.
عبدالله پول وکیل مدافع حمید بقایی درباره عناوین اتهامی موکلش گفت: عناوین اتهامی بیشتر جنبه مالی دارد؛ البته درباره مصوبات دولت دهم نیز هست.
وکیل مدافع معاون رئیس دولت دهم، اظهارکرده بود: یک فقره اتهام نیز بعد از ‌آزادی موکل از بازداشت موقت،‌ مطرح شده که درباره اظهارات آقای بقایی در رابطه با مسئولان قضایی است.
حمید بقایی پیش‌تر مدعی شده بود به ۶۳ سال زندان محکوم شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۱۵
*  واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی چادر ملو افتتاح شد
واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی سرو اردکان (چادرملو) در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور، جمعی از وزرا و استاندار یزد افتتاح شد.
این طرح با هدف تامین برق مورد نیاز طرح‌های فولادسازی منطقه در جوار مجتمع گندله سازی اردکان با ظرفیت اسمی تولید برق ۵۰۰ مگاوات احداث شده است.
*  تولید و صادرات نفت ایران از میدان‌های دریایی خلیج فارس افزایش می‌یابد
حمید بورد مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با نصب موفقیت‌امیز پایه سکوهای A20 و A21 میدان ابوذر و آغاز عملیات حفاری، در مجموع تولید این میدان نفتی دریایی ۱۲ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۱۵
*  «پالرمو»؛ معاهده‌ای برای مقابله با جریان مقاومت
سنایی‌راد می‌گوید قرارداد «پالرمو» ابزاری در دست آمریکا و همپیمانانش برای کتنرل جبهه مقاومت است.
سردار سنایی راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الحاق ایران به «کنوانسیون مبارزه به جرائم سازمان یافته فراملی» موسوم به کنوانسیون «پالرمو» را دارای تبعاتی خطرناک دانست و گفت: ‌این قرارداد در ظاهر یک معاهده بین‌المللی برای مبارزه با جرائمی چون قاچاق انسان وپولشویی است اما در باطن و روح ماجرا مبارزه با گروه‌های تروریستی بر اساس تعریف کشورهای غرب بویژه آمریکا از طریق شناسایی و مسدود کردن منابع مالی آنهاست.
*  هیئت رئیسه مانع طرح سوال نمایندگان از رئیس جمهور است
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در حال حاضر به رغم اینکه امضاها به حد نصاب رسیده کسی که مانع طرح سوال از رئیس جمهور می‌شود هیات رئیسه است که باید در این باره پاسخگو باشد.
سید حسین نقوی حسینی با اشاره به موانع بر سر راه طرح سوال نمایندگان از رئیس جمهور اظهار داشت: طبق آیین نامه داخلی مجلس، هیات رئیسه که در راس آنها رئیس مجلس قرار دارد، پاسخگوی نظامات مجلس است.
** جوان ۹۶/۱۱/۱۵
*  ۴۱ کیفرخواست علیه قضات متخلف صادر شده است
جعفری دولت‌آبادی تعداد کیفرخواست‌های صادره علیه قضات از دادسرای کارکنان دولت را در سال‌جاری در مجموع ۴۱ فقره اعلام کرد.
دادستان تهران در خصوص احکام محکومیت صادره بر اساس این کیفرخواست‌ها اظهار داشت: تاکنون ۱۳ فقره رأی صادر شده که دو فقره مبنی بر برائت بوده و به لحاظ اعتراض دادستانی تهران، در مرحله رسیدگی در دادگاه تجدید‌نظر است. دادستان تهران همچنین از درخواست تعلیق ۲۵قاضی در سال‌جاری خبر داد که پرونده آنها برای رسیدگی در دادسرای کارکنان دولت مطرح شده است.
*  کاری نکنیم دشمنان به فکر انشقاق در کشور بیفتند
آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی، در حاشیه مراسم تجدید میثاق اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: مردان بزرگ همواره در تاریخ زنده‌اند؛ ارزش زندگی انسان‌ها به آثار وجودی و برکات آن‌هاست.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امام راحل، تعابیری مانند «خلیفه» را به کار نبردند و به عقلانیت و سیره عقلا اهتمام داشتند.
وی اضافه کرد: کاری نکنیم که دشمنان خیال کنند می‌توانند در کشور انشقاق ایجاد کنند؛ امروز باید بسیار مراقب بود.
وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای امام راحل و توجه ایشان در بازنگری قانون اساسی، مجمع تشخیص مصلحت نظام است و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در اداره مجمع خدمات شایانی ارائه دادند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۱۵
*  افرادی که کشف حجاب کرده‌اند، از آزادی سوء‌استفاده می‌کنند
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی با اشاره به کشف حجاب برخی افراد طی روزهای گذشته در خیابان‌ها اظهار کرد: این افراد، قانون شکن هستند و از آزادی، امنیت و فرهنگ اسلامی مردم سوءاستفاده می‌کنند.
موسی غضنفرآبادی گفت: امیدوارم خداوند به این افراد عقل بدهد و اگر مسلمان هستند، اعتقادات‌شان را تقویت کنند و اگر هم غیر مسلمان هستند، به حقوق دیگران احترام بگذارند؛ البته قانون هم به شدت با آنها برخورد خواهد کرد.
*  درخواست انگلیسی‌ها از ترزامی
۱۷ تن از نمایندگان مجلس عوام انگلیس از احزاب مختلف در نامه‌ای از ترزامی، نخست وزیر این کشور خواستند سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به لندن را با توجه به جنایات بزرگی که در داخل کشورش و خارج آن مرتکب شده، لغو کند.
نمایندگان مجلس عوام در این نامه، بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان را مسئول موارد خطرناک نقض حقوق بشر در جنگ علیه یمن دانستند.
** رسالت ۹۶/۱۱/۱۵
*  آمریکا دیگر قدرت نرم ندارد
براساس نتایج نظر سنجی گالوپ:
– افکار عمومی جهان به واشنگتن بی‌اعتناست.
– مقبولیت جهانی رهبری آمریکا در دوران ترامپ ۳۰ درصد افت کرده است.
– سطح نارضایتی طی یک سال اخیر از آمریکا دو برابر شده است.
*  مهم‌ترین وظیفه مسلمانان شناخت و مقابله با دشمن است
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار جمعی از معاونان حفاظت اطلاعات ناجا ایجاد تحول در بینش مردم نسبت به اسلام را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: اولین حرکت امام این بود که اسلام ناب را در عرصه جامعه وارد کرد و این در حالی بود که تبلیغات فراوانی انجام می‌شد تا دین را از مدیریت جامعه خارج کنند.
وی اضافه کرد: توام ساختن حکومت با ولایت یکی دیگر از تحولات انقلاب است و این در حالی است که در طول تاریخ جباران و ظالمان تلاش کرده‌اند تا حکومت را از ولایت جدا کنند.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی خاطرنشان کرد: شناخت تحولات به وجود آمده، شناخت ثمرات ودستاوردهای انقلاب و شناخت دشمنانی که در برابر ما صف کشیده‌اند وظیفه همه ماست و ما باید با دشمنان و کفار مقابله کنیم تا فتنه وفساد از جهان دفع شود.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۱۵
*  اعمال تحریم آمریکا علیه حزب‌الله
وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه شش فرد و هفت نهاد وابسته به حزب‌الله لبنان اعمال کرد.
واشنگتن می‌گوید که تحریم‌های جدید علیه تبادلات تجاری حزب‌الله و در راستای اجرای قطعنامه ۱۳۲۲۴ است که «تروریست‌ها» و حامیان مالی آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.
** آرمان ۹۶/۱۱/۱۵
*  تجاوز ۴ فروند شناور صیادی هندی به آب‌های ایران
فرمانده پایگاه دریابانی آبادان گفت: چهار فروند شناور صیادی هندی که وارد آب‌های ایران شده بودند، به عنوان متجاوزان مرزی توسط ناوگروه شناوری پایگاه دریابانی آبادان در آبراه اروند دستگیر شدند.
سرهنگ محمد علی موسیوند اظهار کرد: این چهار فروند شناور صیادی شامل ۱۶ خدمه هندی بودند که وارد آب‌های ایران شده بودند.
*  حضور ایران در اجلاس بازسازی عراق
اجلاس بازسازی عراق در تاریخ ۱۳،۱۲و ۱۴ فوریه مصادف به ۲۴،۲۳ و۲۵ بهمن ماه برگزار می‌شود و کویت به عنوان کشور میزبان این اجلاس ازکشورهای مختلف به خصوص کشورهای همسایه از جمله ایران برای شرکت در این اجلاس دعوت به عمل آورده است.
با توجه به روابط تنگاتنگ اقتصادی ایران و عراق و نقش جدی کشورمان در مبارزه با تروریسم در این کشور، طبق آنچه که انتظار می‌رود جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مورد اشاره به صورت جدی و فعال حضور خواهد داشت.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۱۵
*  جلسه روس‌ها با محورایران
روزنامه «الشرق الاوسط» گزارش داد: هیات روسی به ریاست «نیکلای پاروشف» رئیس شورای امنیت این کشور با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار کرد.
این مقام روسی اعلام کرد این ملاقات بعد از گفت‌وگو با مقام‌های ارشد اسرائیلی درباره نفوذ ایران در منطقه صورت گرفت.
** آفرینش ۹۶/۱۱/۱۵
*  سه مدیر فرودگاهی از خدمت دولتی منفصل شدند
قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: با ورود سازمان بازرسی سه نفر از مدیران شهر فرودگاهی به مدت ده سال از شغل‌های مهم دولتی منفصل شدند.
وی گفت: ‌طی بازرسی‌های صورت گرفته مشخص شد اخیرا این افراد درشهر فرودگاهی و با جابجایی و تغییرات در اسناد دولتی به اقدام مجرمانه و تهیه مدارک صوری اقدام می‌کردند که پس از بررسی‌ها به ده سال انفصال از شغل‌های حساس دولتی محکوم شدند.
قاضی سراج افزود: این افراد اسناد صوری را به عنوان اسناد واقعی پیوست نامه اصلی می‌کردند.
*  سه ماهواره ایرانی در نوبت پرتاب
وزیر ارتباطات گفت سه ماهواره دانشگاهی مراحل پایانی طراحی و ساخت را برای پرتاب ملی طی می‌کند.
محمد جواد آذری جهرمی در مراسم روز ملی فناوری فضایی با اشاره به توسعه تحقیق و توسعه ماهواره‌های فضایی در دانشگاه‌های کشور گفت: در حال هماهنگی هستیم که با پرتابگر داخلی یا استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی هر چه سریعتر این ماهواره در مدار زمین قرار گیرد و دو ماهواره دیگر دانشگاهی نیز که ماهواره‌های سنجش از دور است در مسیرپایانی برای پرتاب قرار دارد.
** قدس ۹۶/۱۱/۱۵
*  غیبت آخوندی در جلسه بررسی عملکرد وزارت راه
علی‌رغم دعوت رسمی کمیسیون عمران مجلس از عباس آخوندی برای پاسخگویی درباره ناکارآمدی وزارت راه و شهرسازی در بارندگی اخیر، وی در جلسه دیروز کمیسیون غیبت کرد.
پیش از این اعلام شده بود عملکرد وزارت راه و شهرسازی و مشکلات ناشی از بارش برف اخیر، روز شنبه (دیروز) با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
*  مسئول کاخ نشین، درد حاشیه نشین‌ را نمی‌فهمد
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مسئولی که در خانه‌هایی شبیه کاخ زندگی می‌کند درد حاشیه نشین را نمی‌فهمد؛ گفت: عده‌ای انقلابی بودند، میانه راه خسته شدند اما حاضر هم نیستند مسئولیت‌هایشان را رها کنند.
حجت‌‌الاسلام محمدیان با اشاره به شعار نشست دفتر تحکیم وحدت با عنوان «مسئول مردمی، نظارت همگانی» تاکید کرد: دقیقا دست گذاشتند روی زخم اصلی بر پیکر انقلاب، معالجه خوبی هم تشخیص دادید. زخم وقتی معالجه نشود دشمن ازآن خیلی خوب استفاده خواهد کرد.
** خراسان ۹۶/۱۱/۱۵
*  ۶ مشتری اروپایی جدید نفت ایران در پسابرجام
ایران نخستین بار با هدف متنوع کردن بازار صادرات،‌قراردادهای فروش نفت، با پالایش گران جدید از لهستان، مجارستان، کرواسی، اسلواکی، بلاروس و روسیه امضاء کرد تا شرق اروپا به بازارجدید نفت ایران در پسابرجام تبدیل شود.
علاوه بر اتریش، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا، ایران در طول سه سال گذشته موفق به امضای قراردادهایی با پالایش گرانی از مجارستان،‌کرواسی، اسلواکی، لهستان، بلاروس و روسیه شده است.
*  پیش بینی سازمان ملل از رشد اقتصادی ایران
سازمان ملل در گزارشی پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، بالای ۵ درصد باقی می‌ماند.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۱۵
*  تالاب‌های ایران یا محو شد‌ه‌اند یا در حال نابودی‌اند
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ازوضعیت بحرانی تمام تالاب‌های کشور خبر داد.
عیسی کلانتری گفت: تمامی تالاب‌های ثبت شده ایران یا محو شده‌اند یا در حال نابودی‌اند.هامون، جازموریان، پریشان و بختگان مرده‌اند، شادگان، هورالعظیم، میانکاله و ارومیه نیمه جان هستند.
او گفت: سیاست کلان نادرستی که در راستای توسعه پایدار نبود، طی چند سال گذشته منجر به از بین رفتن تالاب‌ها و محیط زیست کشور شد.
** شهروند ۹۶/۱۱/۱۵
*  پرداخت یارانه‌ها در سال ۹۷ تغییری نمی‌کند
محمد باقرنوبخت سخنگوی دولت در یادداشت توییتری نوشته است: پرداخت یارانه‌ها درسال ۹۷ تغییری نمی‌کند، پرداخت یارانه‌ تا زمانی که فرمولی برای حذف پردرآمدها تعریف نشود درسال ۹۷ تغییری نمی‌کند.
*  کشورهای خارجی در توزیع پول میان معترضان نقش داشتند
علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ارایه گزارش این کمیسیون درباره اعتراض‌های اخیر به صحن علنی، مبنای اعتراض‌ها را وضع معیشتی مردم دانست و با تاکید بر این که دشمنان خارجی صرفا موج سواری کرده‌ اند،‌ گفت: حتما کشورهای خارجی هم در توزیع پول میان معترضان نقش داشتند.
** صبح نو ۹۶/۱۱/۱۵
*  سفیر جدید لبنان در تهران آغاز به کار کرد
حسن محمد عباس، سفیر جدید لبنان در ایران که از روز چهارشنبه وارد کشور شده از روزهای آینده ماموریت خود را به طور رسمی در ایران آغاز خواهد کرد.
عباس هفت سال کاردار سفارت لبنان در لندن و چهار سال نفر دوم نمایندگی لبنان در سازمان ملل بوده است.
*  پهپادهایمان با پهپادهای آمریکایی قابل رقابت است
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: پهپادی که می‌سازیم با پهپادهای آمریکایی قابل رقابت است و اوج علم خود را نشان می‌دهیم به‌گونه‌ای که معدود کشورها توانایی ساخت این پرنده‌ها را دارند؛ حتی رادارهایی داریم که سیستم‌های رادارگریز را می‌تواند ردیابی کند.
وی افزود: پدافندهای هوایی ما در میان پدافندهای هوایی کشورهای پیشرفته قرار دارد که بدون کمک هیچ دولت دیگری حاصل شده و این موضوع به فناوری‌های دفاعی خلاصه نمی‌شود و فهرستی از این فناوری‌ها را در دست داریم و وقتی گلوله‌های توپ برای نقطه‌زنی تولید می‌کنیم و دومین کشور در این موضوع هستیم، نشان از قدرت و اقتدار ماست.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
روحانیت بیشترین نقش را در پیروزی و تداوم انقلاب داشته است
رسا/ رییس شورای عالی جامعه مدرسین با تبیین نقش روحانیت در شکل گیری، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: روحانیت اگر می‌خواهد محبوب القلوب باقی بماند، باید روحیه ساده زیستی و مردمی بودن خود را حفظ کند. آیت‌الله یزدی در ادامه افزود: روحانیت بیشترین نقش را در ایجاد انقلاب و تحقق حاکمیت جمهوری اسلامی و حفاظت این حاکمیت داشته و دارد و خواهد داشت، هم‌اکنون رهبری ادام الله ظله الشریف دارند این نظام را اداره می‌کنند. ایشان در ادامه با تاکید بر انقلابی بودن حوزه‌های علمیه تصریح کردند: همین الان هم اکثر قریب به اتفاق اعضایی که حوزه را تشکیل می‌دهند از مراجع و مدرسین و طلاب با انقلاب بودند و هستند و خواهند بود.
اگر خروجی نجف را از حوزه های علمیه بگیرید دست حوزه ها خالی است
حوزه/ آیت الله جوادی آملی با اشاره به عظمت حوزه علمیه نجف گفتند: همه حوزه های علمیه در سراسر جهان پای سفره حوزه نجف نشسته اند، اگر خروجی نجف را از حوزه های علمیه بگیرید دست حوزه ها خالی است.عضو جامعه مدرسین درادامه تصریح کرد: اهل بیت علیهم السلام عِدل قرآن کریم هستند، اما باید توجه داشت که «عترت» عِدل قرآن کریم است و نه «روایت»! لذا در برخورد با روایات باید روایات را به قرآن کریم عرضه کنیم چرا که قرآن مصون از جعل و تحریف است.
رسانه حوزه باید همه نهادها را زیر پوشش خود قرار دهد
حوزه/ مدیر حوزه های علمیه در نشستی با مسئولان خبرگزاری حوزه با بیان این که رسانه حوزه باید فراساختاری و نهادی عمل کرده و همه نهادها را زیر پوشش خود قرار دهد گفت: رسانه رسمی حوزه های علمیه دارای تیمی منسجم، هم آوا، هم اندیش و هم افزاست که برنامه های نو و ابتکاری خوبی تا به امروز داشته است.آیت الله اعرافی درادامه تصریح کرد: امروز اقشار گوناگون غیرحوزوی در شناخت حوزه ملجأ و پناهگاهی ندارند و رسانه حوزه باید در این راستا قدم بردارد.وی تصریح کرد: امروز نظامات، منشورات و برنامه های گوناگونی در حوزه در حال انجام است که نیازمند فعالیت های رسانه ای مناسب می‌باشد.
خروج آمریکا از برجام باعث کاهش اعتماد بین‌المللی به واشنگتن می‌شود
ایسنا/ یک دیپلمات ارشد آمریکایی با تاکید بر اینکه برجام یک راه‌حل موقتی است که تنش‌ها و تهدید تقابل هسته‌ای در منطقه را برای مدتی کاهش می‌دهد، در مورد خروج احتمالی ترامپ از برجام گفت: خروج یک جانبه آمریکا از برجام باعث منزوی شدن آمریکا می‌شود.فیرشتین در ادامه افزود: وارد کردن موضوعات دیگر مثل «دخالت ایران در امور کشورهای همسایه» و یا برنامه موشکی بالستیک ایران شکست حتمی مذاکرات را منجر می‌شد.
 انتقاد شدید رهبر انصارالله یمن از خیانت عربستان و امارات به آرمان فلسطین
ایرنا/ رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که رویکرد سعودی ها و اماراتی‌های متجاوز در جهت نابودی آرمان فلسطین و سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی بر منطقه است. عبدالملک الحوثی افزود: اماراتی ‌ها و سعودی ها به جبهه آمریکا وابسته هستند و این جبهه به دنبال گسترش فساد، ظلم و جنایت بر روی زمین است.وی گفت: ما همواره در کنار ملت فلسطین بوده و خواهیم بود و موضع مان در این باره ثابت، اصولی و تغییر ناپذیر است.
دشمن برای پیاده سازی اهداف خودش نیازمند پروژه نفوذ است
تسنیم/ حجت الاسلام منتظری درخصوص دوتابعیتی‌ها گفت: اولا اشاره کنم که نکته مهم این است که ما باید حواسمان به مسئله نفوذ باشد، چون دشمن برای پیاده سازی اهداف خودش نیازمند پروژه نفوذ است و عامل نفوذی از یک طرف اطلاعات مورد نیاز دشمن را منتقل میکند و از سوی دیگر مشکلات را برای نظام بوجود می‌آورد.دادستان کل کشور گفت: وزارت اطلاعات درخصوص آمار و اعداد دوتابعیتی‌ها مطالبی به ما اعلام کرده، اما کافی نیست. مثلا گفتند یک لیست صد نفره داریم خب این لیست فاقد اسم و عنوان به درد ما نمی‌خورد. وی ادامه داد: دو تابعیتی‌ها برخلاف صراحت قانون ایرانی هستند.
آمریکا مشاور اسبق نمایندگی ایران در سازمان ملل را به ۳ماه حبس محکوم کرد
باشگاه خبرنگاران/ دادگاهی در نیویورک آمریکا، مشاور اسبق دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل را به اتهام «فرار از مالیات» و «دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران»، به سه ماه حبس محکوم کرد. «احمد شیخ‌زاده»،  به اتهام آنچه پنهان کردن درآمد خود برای نپرداختن مالیات و همچنین انتقال پول برای خانواده و دوستانش که نقض تحریم های آمریکا علیه ایران خوانده شده است، به سه ماه حبس محکوم کرد. احمد شیخ زاده که یک شهروند آمریکایی متولد ایران است همچنین به  ترتیب دادن مقدمات دیدار یک دانشمند هسته ای و تعدادی از مقامات ایرانی متهم شده است. او روز گذشته در مقابل دادگاهی در بروکلین نیویورک، اتهامات مطرح شده از سوی دادستانی در سال گذشته میلادی را در این‌باره تکذیب کرد.
انگلستان هم در جنگ یمن شریک است
فارس/ روزنامه گاردین درگزارشی در آستانه سفر ولیعهد عربستان به انگلیس، ضمن اعتراف به ارزشمندتر بودن دلارهای نفتی عربستان نسبت به جان کودکان یمنی برای هیئت حاکمه کشور میزبان، از نخست‌وزیر انگلیس خواسته که حداقل در دیدار با بن‌سلمان، به عملکرد حقوق بشری وی اعتراض کند.
گاردین در ادامه نوشت: «در این بحران، با کمال شرمساری، تسلیحات و نظامیان بریتانیایی به برافروخته ماندن آتش جنگ و ادامه رنج و عذاب غیرنظامیان کمک می‌کنند. فروش تسلیحات بریتانیایی به عربستان سعودی، ماهانه ۲۰ میلیون پوند به کشور سرازیر می‌کند و به نظر می‌رسد که این پول‌ها، برای خانم مِی از مرگ کودکان در جایی دوردست، مهم‌تر است.»
تلاش‌های امارات برای اصلاح برجام
باشگاه خبرنگاران/ تهدیدها و فشارهای اقتصادی ترامپ، امارات را مجبور به حمایت از اصلاح برجام کرده است.عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در روزهای گذشته در اقدامی مداخله جویانه خواستار اقدام یکپارچه بین‌المللی برای اصلاح برجام و محدود کردن برنامه موشکی ایران شد.
وی در اظهارات ضد ایرانی خود گفت: امارات متحده عربی از همان ابتدا به موضوع برجام خوش بین نبوده و هم اکنون برای اصلاح این توافق‌ و مقابله با رفتار خصمانه و گستاخانه ایران در منطقه تلاش می‌کند.
تظاهرات ساکنین تل‌آویو علیه فساد کابینه نتانیاهو
فارس/ هزاران نفر از ساکنین تل‌آویو برای نهمین هفته پیاپی، در اعتراض به فساد دولتی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان با حمل پلاکاردهایی خواستار استعفای نتانیاهو از این سمت و تمام اعضای فاسد کابینه او شدند. به نوشته روزنامه «هاآرتص» صدها معترض نیز در شهرهای دیگر مانند حیفا، عفوله و «روش پینا» به خیابان‌ها آمدند. رئیس پلیس سابق تل‌آویو نیز ابراز امیدواری کرد نتانیاهو هرچه زودتر در جریان تحقیقات درباره پرونده‌های فساد مالی، گناهکار شناخته شده و بازداشت شود.
مرگبارترین روز عملیات «شاخه زیتون» ترکیه رقم خورد
فارس/ یک پست دیدبانی و یک تانک ارتش ترکیه با موشک‌های آمریکایی «تاو» هدف قرار گرفتند و اینگونه مرگبارترین روز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه تا کنون، با ۸ کشته و ۶ زخمی رقم خورد.در اولین حمله، یک پست دیدبانی ارتش ترکیه در مرز استان کیلیس با سوریه، هدف موشک ضد تانک قرار گرفته که درپی آن ۲ نظامی کشته و ۵ تن زخمی شدند. حال دو نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *