خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۱۴

  • آیت‌الله سبحانی: برای نیازهای فکری شیعیان جهان قدم‌های اساسی برداشته شود
  • آیت‌الله جوادی آملی: استـقلال ایـران مـدیون انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله خاتمی: هیچ‌ دولتی حق فضولی در حوزه موشکی ایران ندارد
  • آیت‌الله کعبی: بی‌اعتمادی مطلق به آمریکا تجربه مفید برجام بود
  • آیت‌الله فقیهی: همه ابعاد و زوایای زندگانی حضرت زهرا(س) کامل‌ترین سبک زندگی است
  • عراقچی معاون وزیر خارجه: دولت جدیدآمریکا از ابتدا بنا را بر نقض عهد گذاشته است

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۱۴
*  اجازه نزدیکی دشمن به حریم دفاعی و موشکی را نخواهیم داد
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با تبریک ایام خجسته و تاریخ‌ساز دهه فجر تاکید کرد: نیروهای مسلح با رصد نگاه خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و دنباله‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان به حوزه‌های راهبردی قدرت نظام، اجازه نزدیک شدن به حریم اقتدار دفاعی و موشکی کشور را نخواهند داد.
** همشهری ۹۶/۱۱/۱۴
*  در ۱۰۰ روز آینده درباره توافق تصمیم می‌گیریم
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: شمارش معکوس برای خروج آمریکا از برجام در صورتی که دیگران با واشنگتن برای اصلاح آن همکاری نکنند، آغاز شده است. نیکی هیلی گفت:‌ در ۱۰۰ روز آینده درباره خروج از توافق هسته‌ای ایران تصمیم می‌گیریم.
** کیهان ۹۶/۱۱/۱۴
*  هیچکس جز آیت‌الله خامنه‌ای نتوانسته است جای امام را پر کند
«افتخار می‌کنیم فردی در راس حکومت است که از بن دندان مقام را پس می‌زند» این جمله را حجت‌الاسلام سید علی خمینی با ‌اشاره به جلسه مشهور مجلس خبرگان در سال ۶۸ برای انتخاب رهبر عنوان کرد و افزود: «بعد از انقلاب هیچ شخصی نتوانسته است جای امام را پر کند؛ به جز ایشان».
وی همچنین با‌ اشاره به مبارزه با ‌اشرافیت به عنوان یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از آرمان‌های اساسی ملت مبارزه با ‌اشرافیت است و باید ساده‌زیستی یک ارزش تلقی شود.
حجت‌الاسلام سید علی خمینی ضمن تاکید بر اینکه این صحبت‌ها خطاب به مردم عادی نیست، تصریح کرد: مخاطب اصلی ما کسانی هستند که در قدرت و مسئولیت قرار دارند و خطاب به آنها می‌گوییم شما که نمی‌توانید همه مشکلات مردم را حل کنید لااقل طوری زندگی کنید که مردم با دیدن شما باری بر مشکلاتشان افزوده نشود.
*  ایران مستقل خاری در چشمان آمریکا است
وبگاه تحلیلی مینت‌پرس که به طور معمول به انتقاد از سیاست‌های دولت آمریکا می‌پردازد، با طرح سؤالی پیرامون دلیل دشمنی دیرینه آمریکا با ایران، نوشت: چرا ایران چون خاری در چشمان واشنگتن است و تنش‌ها این روزها شدت یافته است؟
وبگاه آمریکایی نوشت: اختلاف ایران و آمریکا ستیز بین امپریالیسم و حق تعیین سرنوشت بوده و مبانی اعتقادی این کشور مخالفت صریح با توسعه‌طلبی نظامی و اقتصادی آمریکا است.
** شرق ۹۶/۱۱/۱۴
*   پاریس خط اعتباری یک‌ونیم‌میلیارد یورویی برای تجارت با تهران اختصاص داد
فرانسه برای رفع مشکل تجارت با ایران با دلار، راه‌حل جدیدی یافته‌ است. نیکلاس دوفورک، رئیس بانک دولتی «ب‌پ‌ای فرانس»، گفته برای کمک به صادر‌کنندگان فرانسوی، می‌توان «یک‌ونیم‌میلیارد یورو» اعتبارات مالی اختصاص داد.
این طرح درواقع تخصیص اعتبارات صادراتی بر پایه یورو برای خریداران ایرانی خدمات و کالا‌های شرکت‌های فرانسوی است و از حیطه قوانین فرامرزی آمریکا دور نگه داشته می‌شود.
*  ٢٩ فریب‌خورده بازداشت شدند
موج موسوم به «دختران خیابان انقلاب» ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ، ٢٩ نفر در این زمینه بازداشت شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس این افراد را «فریب‌خورده» و «برهم‌زنندگان امنیت اجتماعی»  خوانده که بعد از بازداشت‌شدن به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
** ایران ۹۶/۱۱/۱۴
*  هیچ کس در دنیا جز خودمان، دلسوزمان نیست
رئیس جمهوری روز پنجشنبه برای سفری دو روزه راهی کرمان شد؛ استانی که در ماه‌های اخیر به خاطر زلزله و تبعات ناشی از آن درگیر مشکلات شده بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این سفر، ضمن حضور صمیمانه در یکی از روستاهای زلزله زده، از تدابیر و تسهیلات جدید دولت برای زلزله زدگان خبر داد و از نزدیک در جریان اسکان موقت و دائم زلزله زدگان قرار گرفت.
رئیس جمهوری در مراسم افتتاح و آغاز همزمان عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای استان کرمان با تأکید بر اینکه هیچ‌کس در دنیا جز خودمان، دلسوزمان نیست، اظهار داشت: در ۸ سال جنگ تحمیلی، هیچ کسی در دنیا به کمک ما نیامد و خودمان روی پای خود ایستادیم و دفاع کردیم و پیروز شدیم و امروز هم در دنیا کسی به‌دنبال حل مشکلات ما نیست، بنابراین باید مسائل و مشکلات‌مان را با دست خودمان حل و فصل کنیم.
*  ادامه جست‌و‌جوی مفقودان حادثه نفتکش سانچی
«وو چون گنگ» سخنگوی وزارت حمل و نقل چین گفت: «پس از غرق شدن کشتی نفتکش سانچی، ما چشم خود را بر آن حادثه نبسته‌ایم و همچنان به جست‌و‌جوی مفقودان ادامه می‌دهیم.»
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۱۴
*  بیش از ۱۷۰۰طرح کشاورزی در استان کرمان افتتاح و کلنگ زنی شد
همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان کرمان از طریق ویدئو کنفرانس تعداد یکهزار و ۷۱۰ طرح کشاورزی با اعتبار ۴۱۶میلیارد تومان در نقاط مختلف این استان به بهره‌برداری رسید و یا کلنگ زنی شد.
حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: این طرحها در بخشهای آب و خاک، صنایع تبدیلی، دام و طیور، طرح‌های باغبانی و….با اعتبار بالغ بر۴۱۶ میلیارد تومان از منابع ملی، تسهیلات بانکی و بخش خصوصی اجرا شده است.
*  حفظ برجام، پیامی است که اروپا باید به ترامپ مخابره کند
المار بروک، عضو با سابقه پارلمان اروپا از آلمان گفت: حفظ برجام همچنان مهمترین موضوع برای صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان است و اروپا باید این موضوع را برای ترامپ روشن کند.
وی افزود: خروج از برجام نه تنها نتیجه عکس خواهد داشت و امنیت جهانی را با مخاطره رو به رو می‌کند بلکه ما را در موضعی قرار نمی‌دهد تا در مورد دیگر مشکلات و نگرانی‌ها با ایران گفت‌وگو کنیم.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۱۴
*  بی‌اعتمادی مطلق به آمریکا تجربه مفید برجام بود
آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به اظهارات اخیر عراقچی درباره تاثیرات برجام اظهار داشت: تجربه‌ای که برجام از یک جهت داشت و مفید هم بود، بی‌اعتمادی مطلق به آمریکا چه در زمان اوباما و چه در زمان ترامپ است و این موضوع نشان داد تنها راه پیشرفت اقتصادی کشور تکیه به استحکام داخلی، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه گره زدن اقتصاد به راه حل‌های دیپلماتیک اشتباه بود، ادامه داد: برجام هیچ سود و عایدی برای کشور ما نداشت و دولتمردان ما نیز اذعان دارند تحریم‌های بانکی هنوز باقی است و‌ آمریکا نیز به دنبال گرفتن امتیازات جدید است.
*  حمایت ایران از مقاومت، اسرائیل را زمینگیر کرده است
رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه حمایت ایران از محور مقاومت، اسرائیل را زمینگیر کرده، گفت: ما افتخار می‌کنیم مسلمانان را در برابر صهیونیست‌ها حمایت می‌کنیم.
علی‌اکبر ولایتی در کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: حضور منطقه‌ای ما امری اجتناب‌ناپذیر است و برای اینکه تعیین‌کننده‌ترین عنصر منطقه باقی بمانیم، این روند را ادامه خواهیم داد.
** جوان ۹۶/۱۱/۱۴
*  هیچ‌ دولتی حق فضولی در حوزه موشکی ایران ندارد
آیت‌الله سید احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته از مهار ایران در عرصه انرژی هسته‌ای، کاهش قدرت موشکی ایران، دست برداشتن ایران از حمایت حزب‌الله و مبارزان فلسطینی و کدخدا شدن منطقه و تشکیل خاورمیانه بزرگ به عنوان چهار راهبرد امریکا در مواجهه با ایران یاد کرد و افزود: نظام و مسئولان ما اتفاق نظر دارند که مطلقاً مذاکره مجدد و اصلاح و تکمیل برجام اتفاق نخواهد افتاد.
این راهبرد قطعی ماست و امریکایی‌ها در آن شک نکنند. وی تأکید کرد: هدف کاهش قدرت موشکی ایران این بود تا اسرائیل خیالش راحت شود اما در این حوزه نیز به صراحت و شفاف می‌گویم به دستور قرآن در عرصه سیاست بازدارندگی هر چه بتوانیم موشک می‌سازیم و هر چقدر بخواهیم بردش را بالا می‌بریم و در این عرصه با هیچ کسی مذاکره نمی‌کنیم و به هیچ دولتی هم حق فضولی نمی‌دهیم.
*  با دشمنی که دستکش مخملی بر دستان آهنی دارد، نمی‌شود دست داد
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: هیچ مماشاتی با دشمن نداریم و از شهدا یاد گرفته‌ایم، باید مراقب مواضع فرهنگی باشیم چرا که دشمن به دنبال ایجاد خلل در آن است.
امیرفرزاد اسماعیلی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم حوادثی همچون اغتشاش‌های اخیر در کشور رخ دهد، عنوان کرد: آمریکا در ۱۰۰ کشور پایگاه نظامی دارد و هر کاری که دلشان می‌خواهد در آن کشورها انجام می‌دهند، مگر می‌شود با این آمریکا که دستکش مخملی بردست آهنی دارد، دست داد.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۱۴
*  احضار نجفی به دادگاه تکذیب شد
سید محمد طباطبایی‌نژاد در واکنش به اخباری مبنی براینکه «شهردار تهران در پی شکایت نیروی انتظامی مبنی بر اینکه باید صبح شنبه خود را به دادگاه معرفی کند وپاسخگوی اتهاماتی که وارد کرده باشد» گفت: این موضوع کذب است و احضاریه‌ای برای دفتر ایشان ارسال نشده است.
*  شناسایی ۶۳۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی
سید کامل تقوی‌نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره رسیدگی به تراکنش‌های بانکی مشکوک و برای مبارزه با فرار مالیاتی گفت:‌ از محل شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مؤدی مشکوک با تراکنش‌های سنگین، ۶۳۰۰ میلیارد تومان مالیات مطالبه شد.
** رسالت ۹۶/۱۱/۱۴
*  استقلال ایران مدیون انقلاب اسلامی است
استاد حوزه علمیه گفت: استقلال ایران مدیون انقلاب اسلامی است. آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در درس اخلاق عمومی خود با تأکید بر اینکه راه اندازی کار ارباب رجوع از سوی مسئولان، حق مردم است، بیان کرد: مسئولانی که در ادارات نشسته اند باید بدانند که وظیفه دارند حق مردم را بدون هیچ چشم داشتی به آنان بدهند، بر اساس این یک مسئول نباید برای پرداختن حق مردم، از آنها رشوه بگیرد یا اختلاس های نجومی کند.
*  آمریکا با گروگانگیری برجام از تهران باج می خواهد
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در پیامی توئیتری نوشت: آمریکا با گروگانگیری برجام از تهران باج خواهی می کند.
آقای ترامپ! اینجا ریاض نیست که با رقص شمشیر نیم میلیارد دلار سرقت کنید. در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، مسیر ایستادگی و پیشرفت را ادامه داده و با قدرت تمام از دستاوردها، امنیت ملی و نفوذ سازنده منطقه ای خود صیانت می کنیم.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۱۴
*  منازل تخریب شده کوهبنان تا پایان شهریورماه بازسازی و تحویل مردم می‌شود
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در شهرستان کوهبنان از توابع استان کرمان از مناطق زلزله زده بازدید و در فضای صمیمی با مردم گفتگو کرد.
رحمانی فضلی پس از پایان جلسه شورای اداری اظهارداشت: در این جلسه دستگاه‌های مسئول متعهد شدند تا پایان شهریورماه تمامی منازل تخریب شده را بازسازی و تا پایان شهریورماه تحویل مردم دهند.
*  سفر تیمی‌از روسیه برای نصب تجهیزات در فردو
سخنگوی سازمان انرژی اتمی‌گفت: بازدید کارشناسان روس از فردو از قبل برنامه‌ریزی شده و در ارتباط با مسئله ایزوتوپ پایدار است. بهروز کمالوندی افزود: پروژه ایزوتوپ پایدار را در فردو با روس‌ها انجام می‌دهیم و مدت‌هاست قراردادش نوشته شده و تجهیزاتی را به ایران منتقل کرده‌ایم.
همچنین سخنگوی سازمان انرژی اتمی‌افزود: یک تیم فنی روسیه برای نصب تجهیزات ایزوتوپ‌های پایدار در فردو به ایران می‌آیند. کمالوندی گفت: کار نصب تجهیزات مربوط به پروژه ایزوتوپ پایدار از همان روز ورود یا روز بعد آغاز می‌شود.
** آرمان ۹۶/۱۱/۱۴
*  رایزنی سفیر ایران در بغداد
ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق با جریان حکمت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه و راه‌های گسترش روابط تهران و بغداد گفت‌وگو کردند.
همچنین در این دیدار بر حل مشکلات و بحران‌های منطقه تاکید شد. تاکید بر تلاش در زمینه بازسازی عراق و تکمیل پیروزی‌های نظامی، سیاسی و اجتماعی از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.
*  برف، آخوندی را راهی مجلس کرد
عضو کمیسیون عمران مجلس از حضور عباس آخوندی و معاونان وی در کمیسیون عمران خبر داد.
محمدرضا رضایی‌کوچی گفت: مشکلات ناشی از بارش برف اخیر روز شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۱۴
*  صادرات ایران به ترکیه ۵۹ درصد افزایش یافت
آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد صادرات ترکیه به ایران در سال ۲۰۱۷ با افت ۳۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۲۵۹/۳ میلیارد دلار رسیده است.
با وجود افت صادرات ترکیه به ایران واردات این کشور از ایران در سال ۲۰۱۷ رشد قابل توجه ۵۹ درصدی داشته که علت عمده آن صعودی شدن قیمت نفت و گاز است.
** آفرینش ۹۶/۱۱/۱۴
*  گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و انگلیس درمورد ایران
جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در دیداری که در پنتاگون انجام شد با گاوین ویلیامسون همتای انگلیسی خود دیدار کرد.
دو طرف در این دیدار در مورد موضوعاتی از جمله ایران، کره شمالی، افغانستان و نشست ناتو در بروکسل گفت‌وگو کردند.متیس در این دیدار بر ارزش روابط دوجانبه آمریکا و انگلیس تاکید کرد.
*  ایران و عربستان برای صلح در غرب آسیا پای میز مذاکره بنشینند
دبیرکل کمیته دایمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی گفت: برای رسیدن به صلح پایدار به ویژه در غرب آسیا ایران و عربستان پای میز مذاکره بنشینند و مشکلات و اختلافات را حل و فصل کنند.
ونشیا، در سخنانی در این کنفرانس که دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم نیز بود از رهبری و رییس‌جمهوری و رییس مجلس ایران برای حمایت از برگزاری این کنفرانس و فعالیت احزاب تشکر کرد و گفت: ما معتقدیم ایران می‌تواند یکی از بازیگران موثر ایجاد کننده صلح در جهان باشد.
** قدس ۹۶/۱۱/۱۴
*  طلبه‌ای که ادبیات عرب را جدی نگیرد در آینده توفیقی نخواهد داشت
دبیر شورای عالی حوزه گفت: تجربه نشان داده طلابی که در سالیان ابتدایی ادبیات عرب را جدی نمی‌گیرند، در آینده توفیق چندانی نخواهند داشت.
آیت‌الله استادی در آیین پایانی نخستین جشنواره ادبی سید علی خان مدنی و سومین همایش «نقش ادبیات عربی در فرایند استنباط» با تاکید بر اینکه ادبیات در فهم نصوص، آیات قرآن کریم و روایات موثر و لازم است، بیان داشت: در ادوار گذشته افزون بر آنکه افراد برای درک صحیح مفاهیم آیات و روایات باید در حد قابل قبولی با ادبیات آشنا می‌شدند، نقل معارف نیز نیازمند فراگیری ادبیات بود.
*  هویت اسلامی همیشه پایدار است
دبیر کل مجمع جهانی تقریب گفت: هویت اسلامی پایدار است، یعنی همیشه مقاوم و پیروز است و کسانی که با درس مقاومت آشنا نیستند ازاین هویت تهی هستند.
آیت‌الله محسن اراکی در کنفرانس دانشجویی «حمایت از انتفاضه فلسطین» که در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه عنوان سخنم در این جمع دانشجویی متدین و مسئول، مسئله تضاد بین انقلاب اسلامی و استکبار جهانی است، اظهار داشت: تضادی بین انقلاب اسلامی و جبهه استکبار که نماد آن اسرائیل و آمریکاست وجود دارد که ما معتقدیم این تضادی است سرنوشت ساز. بدان معنا که یا باید ما بمانیم یا اسرائیل و آمریکا که هیچ کدام در آن انتخابی نداریم، این اتفاق بر حسب یک جبر تاریخی صورت گرفته است.
** خراسان ۹۶/۱۱/۱۴
*  توضیحات اژه ای درباره علنی بودن دادگاه‌ها، دری اصفهانی و پرونده سعید طوسی
حجت‌الاسلام اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست ۴ ساعته با دانشجویان در مشهد مطرح کرد:
– اطلاعات سپاه یک و نیم سال روی پرونده دری اصفهانی کار کرده بود.
– ما در زمینه حضور جاسوس در تیم هسته‌ای افراد زیادی را محاکمه و محکوم کرده‌ایم؛ بعضی محکوم به اعدام شدند که حکم‌ آن‌ها اجرا شده است و بعضی نیز منتظر اجرای حکم هستند.
– ادعای اولیه شاکیان استاد صوت، شکایت کیفری نبود.
– افرادی که فیلم مخفیانه سعید مرتضوی را تهیه کردند فراری هستند.
– قوه قضائیه به آن حدی که انتظارش را داریم، نرسیده است.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۱۴
*  افشای گورهای جمعی در میانمار
خبرگزاری آسوشیتدپرس، هفته گذشته در گزارشی اختصاصی با استفاده از اطلاعاتی که از طریق مصاحبه با آوارگان میانماری در بنگلادش به دست آورده‌بود، از کشف ۵ گور بزرگ جمعی در روستای «گو‌دار پیان» استان راخین میانمار خبر داد. انتشار این گزارش با واکنش از سوی ایالات متحده امریکا و سازمان ملل متحد مواجه شد.
سخنگوی سازمان ملل متحد هم در واکنش به این گزارش گفت: «این اتفاق‌ها بسیار آزار‌دهنده است.»
** شهروند ۹۶/۱۱/۱۴
*  دیدار نتانیاهو و رئیس شورای امنیت روسیه در مورد ایران
جوییش پرس به نقل از دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نیکولای پاتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه در فلسطین اشغالی در مورد موضوعاتی مثل حضور ایران در سوریه گفت‌وگو کردند.
*  پس از محاصره قطر، ایران تنها کانال تأمین غذا و دارو بود
وزیر خارجه قطر تأکید کرد که پس از محاصره قطر توسط عربستان، امارات و بحرین، حریم هوایی و آبی ایران تنها راه برای تأمین غذا، دارو و دیگر اقلام مورد نیاز قطر بوده است.
محمدبن عبدالرحمان آل‌ثانی وزیر خارجه گفت: ما دارای مرز مشترک و نیز میدان گازی با ایران هستیم؛ بنابراین داشتن چنین ارتباطی با ایران طبیعی است.
** صبح نو ۹۶/۱۱/۱۴
*  تغییر مدیر حوزه علمیه خواهران
شورای سیاست‌گذاری حوزه خواهران با اکثریت آراء، حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور را برای مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران انتخاب کرد. این انتخاب با تأیید شورای عالی حوزه‌های علمیه رسمیت می‌یابد.
لازم به ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی از بدو تأسیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در سال ۷۵  قائم‌مقام آیت‌الله شرعی و از سال ۸۹ مدیر این مرکز بود.
*  دولت جدیدآمریکا از ابتدا بنا را بر نقض عهد گذاشته است
عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی گفت: برجام به بحران غیر ضروری ۱۴ساله خاتمه داد و خطر یک تقابل نظامی دیگر در منطقه بی ثبات خاورمیانه با عوارضی گسترده برای بسیاری دیگر مناطق را بر طرف کرد.
در حالی که ما همواره طی بیش از ۲سال گذشته به این توافق پایبند بودیم و مراتب پایبندی کامل ما تاکنون ۹بار توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی و ۴بار توسط دبیر کل سازمان ملل تأیید شده است اما متاسفانه دولت جدید آمریکا از ابتدای شروع کار بنای دشمنی را با این توافق بسیار مهم گذاشته و بخش‌های مهمی از آن را نقض کرده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
برای نیازهای فکری شیعیان جهان قدم‌های اساسی برداشته شود
حوزه/ آیت‌الله سبحانی در دیدار رئیس و مدیران مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: گاهی برای ما از نقاط دور نامه می‌آید که  شیعه این منطقه هستیم، مسجد و واعظ نداریم، این نشان از نیاز است، باید نیازهای شیعیان در نقاط مختلف از طرق مختلف بررسی و برای رفع آن، قدمهای اساسی برداشته شود. وی درادامه افزود: باید نیاز خارج مرزها بررسی شود تا با رفع آن، به مسلمانان کمک شود، که فرستادن مبلغان توانمند، زبان دان و آگاه به زمانه و شرایط منطقه از لوازم این مهم است.
پرداختن به امور حاشیه ای آثار مخربی برای جامعه دارد
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تاکید براینکه در شرایط فعلی رهبر معظم انقلاب و بزرگان دین و مراجع تقلید بارها فریاد زدند که به جای پرداختن به امور حاشیه ای و فروعات به امور اصلی جامعه بپردازید، اظهار داشت: بر اساس تجربه تاریخ هر موقع این مسئله در جامعه صورت گرفته، آثار مخربی برای آن جامعه به همراه داشته است و از جمله آن فروپاشی بود. عضو جامعه مدرسین گفت: بارها رهبر معظم انقلاب تاکید کردند لازم است در سن ۴۰ سالگی انقلاب افرادی  به آسیب شناسی انقلاب و برای پیشرفت انقلاب راهکار ارائه دهند.
همه ابعاد و زوایای زندگانی حضرت زهرا(س) کامل‌ترین سبک زندگی است
حوزه/ آیت‌الله فقیهی ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت صدیقه کبری(س) چه در زمینه همسرداری و فرزند داری، چه در بعد بندگی خدا، چه در زمینه دفاع از ولایت و حضور در جامعه، چه از حیث صبر و استقامت و… والاترین الگو برای همه ما هستند و ما باید در سبک زندگی خود به این بانوی بزرگوار و پدر، همسر و اولاد طاهرینشان تاسی کنیم. عضو جامعه مدرسین گفت: همه ابعاد و زوایای زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س)، کامل ترین سبک زندگی برای بشریت به خصوص برای جامعه بانوان است.
قرارداد جدید سعودی‌ها با آمریکا
تسنیم/ «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به سراغ قرارداد جدیدی با عربستان آمده است، این درحالی است که سعودی‌ها در این تخیل غرق هستند که با این قراردادها به قطب منطقه تبدیل خواهند شد.طبق آنچه رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده اند این قرارداد بین دو شرکت «آلفابت» آمریکا و شرکت نفتی «آرامکو» عربستان منعقد خواهد شد. شرکت آمریکایی «آلفابت» شرکت مادرِ «گوگل» است. براساس این قرارداد شرکت آمریکایی متعهد می‌شود تا شهری شبیه “سیلیکون ولی” را- که در سانفرانسیسکو آمریکا به عنوان زیربنای فعالیت شرکت گوگل ایجاد کرده است- در عربستان بسازد.
تکرار ادعاهای آمریکا علیه سوریه
ایسنا/ وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران ضمن ابراز نگرانی کشورش درباره احتمال استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه مدعی شد کنفرانس سوچی دستاوردی نداشته است. جیمز ماتیس،‌ وزیر دفاع آمریکا گفت: ما به شدت نسبت به احتمال استفاده از گاز شیمیایی سارین در سوریه نگرانیم. هیچ سندی نداریم اما اظهارات برخی گروه‌ها در سوریه سازمان‌های غیردولتی و شبه‌نظامیان حاکی از آن است که گاز سارین در سوریه استفاده شده است لذا ما دنبال ادله و اسناد در این باره هستیم و بعد از آن وارد اقدام می‌شویم.
دکترین هسته‌ای ترامپ منتشر شد
باشگاه خبرنگاران/ وزارت دفاع آمریکا روز جمعه نسخه نهایی سند «بررسی وضعیت هسته‌ای آمریکا» را منتشر کرد که در آن به وضوح بر ضرورت حفظ موازنه قدرت با روسیه تاکید شده است. این سند تا حدود زیادی ادامه‌دهنده مسیر دولت اوباما است. با این وجود، در آن از نوسازی زرادخانه هسته‌ای آمریکا و تقویت آن استقبال شده است.در این سند برخلاف گذشته، آستانه پاسخ هسته‌ای آمریکا به تهدیدهای امنیتی پایین آورده شده و برای اولین بار خواسته شده است که به حملات راهبردی غیرهسته‌ای، پاسخ هسته‌ای داده شود.در این سند همچنین ایران به تلاش برای برتری‌جویی در منطقه متهم شده است.
شناسایی یک مخفیگاه داعش در غرب کابل
باشگاه خبرنگاران/نیرو‌های امنیتی افغانستان موفق شدند یک مخفیگاه داعش را در غرب کابل – پایتخت افغانستان- شناسایی کنند. این مخفیگاه گروه وهابی صهیونیستی داعش که مملو از مواد منفجره و جلیقه‌های انفجاری بود این هفته در محله‌ای فقیرنشین در غرب کابل پایتخت افغانستان شناسایی و کشف شد.
آمریکابرای مبارزه با نفوذ ایران، در سوریه می‌ماند
باشگاه خبرنگاران/کریس مورفی سناتور دموکرات از ایالت کنتیکت در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت دولت ترامپ می‌گوید به محض تمام شدن کار داعش، سربازان ما در سوریه برای مبارزه با ایران باقی می‌مانند. این کار بزرگی است که به نظر نمی‌رسد کسی به آن اهمیتی بدهد.
از فعالین اقتصادی در برابر تهدیدهای برجامی دفاع می‎کنیم
مهر/یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا در سخنانی از حمایت کامل این اتحادیه از توافق هسته ای ایران و درعین‌حال تردید اعضا در برابر فشارهای واشنگتن خبر داد. به گفته وی، برخی تحلیلگران و اعضای پارلمان اروپا از لزوم عدم تسلیم در برابر فشارهای واشنگتن سخن می‌گویند حال‌آنکه برخی دیگر خواهان تن دادن به خواسته‌های آمریکا به عنوان بزرگترین شریک امنیتی اروپا هستند.با‌این‌حال، این مقام مسئول گفت: اتحادیه اروپا همواره به دنبال حفظ منافع شرکت‌های اروپایی است.
هدف دشمن در جنگ نرم آینده‌سازی است
مهر/ رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش شامگاه جمعه در یادواره شهدای مدافع حرم درقم با بیان اینکه یکی از اقدامات دشمن که در جنگ ترکیبی علیه جوانان استفاده می‌کند جنگ نرم است، گفت: دشمن از فضای سایبر و فضای مجازی استفاده می‌کند تا به اهدافش برسد که یکی از اهدافش در به کارگیری جنگ نرم، آینده‌سازی است. امیر پوردستان حضور پر شور ملت در صحنه‌ها را یکی از مؤلفه‌های نظام دانست و اظهار کرد: نیروهای مسلح مرزهای منطقه و فرا منطقه را رصد می‌کنند و متناسب با ظرفیت دشمن و تهدیدها ظرفیت‌ها را در خود تقویت می‌کنند.
حمایت ۹۴درصدی مردم ایران از برنامه موشکی
فارس/ مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی دانشگاه مریلند بامداد شنبه نتایج کامل نظرسنجی اخیر خود که توسط مرکز نظرسنجی IranPoll انجام شده را منتشر کرد.یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد ۹۴.۹ درصد از گروه نمونه توسعه برنامه موشکی ایران را «بسیار مهم» و «تا حدی مهم» ارزیابی کرده‌اند.
۷۳.۸ درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به این سوال که «به نظر شما، ساخت موشک تا چه اندازه برای کشور شما مهم است» گزینه «بسیار مهم» را انتخاب کرده‌اند. ۲۱.۱ درصد آن را «تا حدی مهم» دانسته‌اند.
بیانیه مداخله‌جویانه آمریکا در حمایت از طرح فراخوان ضدانقلاب
فارس/ وزارت خارجه آمریکا که پیشتر از آشوب‌های پراکنده در برخی شهرهای ایران پشتیبانی کرده بود، با صدور بیانیه‌ای از طرح «فراخوان ضدانقلاب برای کشف حجاب» حمایت کرد.، «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه  اینبار با صدور بیانیه‌ای از فراخوان ضدانقلاب برای کشف حجاب ضدانقلاب حمایت کرد و اعلام کرد: «آمریکا از مردم ایران که به حجاب اجباری زنان اعتراض می‌کنند، حمایت می‌کند».
 شکاف طبقاتی در ایران از آمریکا و روسیه
تسنیم/ شاخص ضریب جینی که توزیع درآمد و شکاف طبقاتی را نشان می‌دهد، ارقامی بین ۰ تا ۱۰۰ را در بر می‌گیرد که هرچه این رقم بیشتر باشد دلالت بر شکاف و نابرابری درآمدی بیشتر در یک کشور دارد. گزارش دفتر عمران سازمان ملل متحد نشان می‌دهد شاخص نابرابری درآمدی (ضریب جینی) که شکاف طبقاتی را نشان می‌دهد، در ایران به ۳۷.۴ رسیده که از ۷۶ کشور از جمله آمریکا، روسیه، ترکیه و چین کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *