خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۱۲

  • در آستانه ایام‌الله دهه فجر صورت گرفت حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد امام و مزار شهدا
  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: مسلمانان جنایات آل خلیفه را محکوم کنند
  • رئیس جمهور: ملت ایران هرگز از جمهوریت و اسلامیت بر نخواهد گشت
  • آیت‌الله علیدوست: امروز امواج ضلال جایگزین کتب ضلال شده است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: روحانیت برای تداوم قدرتمندانه انقلاب باید در خط مقدم باشد
  • عراقچی معاون وزیر امور خارجه: قدس پایتخت اصلی جهان‌ اسلام است

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۱۲
*  حمله جنگنده‌های سعودی به «عمران»
جنگنده‌های رژیم سعودی، منطقه‌ای در استان «عمران» یمن را بمباران کردند و بر اثر آن هفت یمنی شهید و شماری دیگر زخمی شدند.
*  ترامپ بار دیگر جهالتش را ثابت کرد
وزیر خارجه کشورمان در واکنش به سخنرانی سالانه ترامپ در جمع اعضای کنگره تاکید کرد: ترامپ بار دیگر جهالتش را نسبت به ایران و منطقه ثابت کرد.
محمدجواد ظریف در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: همه می‌دانند که ترامپ از چه کسانی حمایت می‌کند که حتما شامل مردم ایران نیست.
وی در این پیام تاکید کرد: مشتریان پاک و منتخب مردم وی در منطقه ما از حرف‌های او استقبال خواهند کرد ولی نه آنهایی که قربانی استبداد و سلاح‌های آنها هستند؛ از جمله کودکان یمنی.
** همشهری ۹۶/۱۱/۱۲
*  در برجام می‌مانیم
وزیر خارجه آلمان با بنیامین نتانیاهو،‌نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و با وی درباره ایران و توافق هسته‌ای برجام گفت‌وگو کرد. زیگمار گابریل، بعد از دیدار با نتانیاهو گفت: با نتانیاهو، نگرانی‌های مشترک درباره نقش ایران در منطقه و برنامه موشکی ایران‌ها را مطرح کردم. آلمان و شریکان اروپایی به توافق هسته‌ای با ایران تعهد راسخ دارند.
*  پمپاژ ناامیدی نتیجه‌ای جز شادی دشمن ندارد
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، تولیت آستان امام راحل(ره) با اشاره به اینکه امروز دشمنان بیش ازهر چیز امید مردم را هدف گرفته‌اند، گفت: در این شرایط پمپاژ ناامیدی از سوی برخی از دوستان نتیجه‌ای جز شادی دشمنان در بر نخواهد داشت.
یادگار امام راحل با بیان اینکه امروز دشمنان، اعتماد مردم به توانایی ملی را هدف قرار داده‌اند، گفت: یکی از بزرگ‌ترین شعارهایی که امام به ما آموخت این بود که می‌توانیم با توانایی، فکر و دانش ایرانی از مشکلات عبور کنیم.
** کیهان ۹۶/۱۱/۱۲
*  آمریکا در کنار آشوبگران ایران ایستاده است
رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در اولین سخنرانی سالانه‌اش در کنگره بار دیگر اظهارات مداخله‌جویانه خود علیه ایران را تکرار کرد.
وی با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه خود درباره ایران، اغتشاشات اخیر در ایران را همان طور که پیشتر ادعا کرده بود، قیام مردمی خواند و گفت: «در حالی که ما دوستی‌هایمان را در سرتاسر جهان تقویت می‌کنیم، صراحت خود در قبال رقبایمان را نیز احیا می‌کنیم.»
ترامپ در ادامه سخنان خود از آشوبگران اخیر در ایران حمایت کرد و گفت: آمریکا در کنار آنها ایستاده است.
*  حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد امام و مزار شهدا
در آستانه دهه فجر و سالروز ورود شکوهمند امام خمینی(ره) به ایران اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین ساعات صبح دیروز در مرقد مطهر امام راحل حضور یافتند و با اقامه نماز و قرائت فاتحه به مقام شامخ آن عزیز سفرکرده ادای احترام کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس با حضور در مرقد شهدای هفتم تیر و دولت، یاد شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و دیگر شهیدان بزرگوار را گرامی داشتند.
ایشان همچنین در گلزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهیدان مدافع حرم و حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام با قرائت دعا و فاتحه، علوّ درجات مجاهدان در راه خدا را از درگاه الهی مسئلت کردند.
** شرق ۹۶/۱۱/۱۲
*  دیدار مقتدی صدر با آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی
یک منبع نزدیک به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، گفت: مقتدی صدر روز چهارشنبه با آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان، در استان نجف دیدار کرد.
به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، این منبع جزئیاتی از دیدار صدر و آیت‌الله العظمی سیستانی منتشر نکرد.
** ایران ۹۶/۱۱/۱۲
*  ملت ایران هرگز از جمهوریت و اسلامیت بر نخواهد گشت
رئیس‌ جمهوری، جمهوریت و اسلامیت را دو یادگار حضرت امام(ره) دانست و با تأکید بر اینکه ملت بزرگ ایران هرگز از این دو اصل برنخواهد گشت، اظهارداشت: آن قدرت‌های استکباری که شورای امنیت سازمان ملل را برای آینده سرنوشت ایران فرا می‌خوانند باید بخوبی درک کنند و بفهمند که ملت ایران هرگز از یادگار امام یعنی اسلامیت و جمهوریت باز نخواهد گشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه «گوش همه مسئولان کشور باید در برابر مطالبات و خواست مردم، گوش شنوایی باشد»، اظهارداشت: رژیم گذشته‌ای که فکر می‌کرد سلطنتش مادام‌العمر و حکومت سلطنتی ابدی دارد به این دلیل همه چیز را از دست داد که صدای نقد و نصیحت مردم و صدای مصلحان، ناصحان، علما و بزرگان و فرهیختگان را نشنید.
*  دیدار جابری انصاری با معارضان ملی سوریه
حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در حاشیه نشست‌های کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی با تعدادی از شخصیت‌های معارض سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. جابری انصاری در این دیدارها ضمن بررسی روند فعالیت کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه، در خصوص تلاش‌ها برای اعاده صلح و ثبات در سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۱۲
*  اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران و حزب‌الله
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: برجام، تهدیدی علیه تمام دنیاست. آویگدور لیبرمن، دیروز در سخنرانی همایش اندیشکده مطالعات امنیت داخلی اسرائیل گفت: حزب‌الله، منافع امنیتی لبنان را به بهای منافع و اهداف ایران قربانی می‌کند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: حزب‌الله و ارتش لبنان یک نیروی نظامی هستند و در صورت وقوع جنگ در آینده هر دو را هدف قرار خواهیم داد و شامل سوریه هم خواهد شد. وی گفت: توافق هسته‌ای ایران حتی بدتر از توانمندی هسته‌ای کره‌شمالی است و ایران به اقدامات هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.
*  قدس پایتخت اصلی جهان اسلام است
معاون سیاسی وزیر امور خارجه، اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را یکی از جمله اشتباهات فراوان رئیس جمهوری آمریکا دانست و گفت: بطور قطع قدس شریف پایتخت اصلی جهان اسلام است و به دامن امت اسلام باز خواهد گشت.
دکتر سید عباس عراقچی دیروز در کنفرانس بین‌المللی قدس پایتخت صلح ادیان که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، این رویداد را فرصت مهم و مغتنمی برای حضور پیروان و رهبران ادیان جهان اسلام برای همگرایی، اتحاد و بیان موضع مشترک در مقابل دشمنان عنوان کرد.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۱۲
*  اروپا و آمریکا راهبرد مشترکی در قبال برجام دارند
دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در تشریح وضعیت فعلی برجام، گفت: آمریکا به تعهداتش ذیل این توافق بین‌المللی عمل نکرده است و «ایالات متحده، اجرای برجام را به خاطر محقق شدن منافع منطقه‌ای خود می‌خواهد که این به معنای گروگان گرفتن توافق است. به همین خاطر، آنها تلاش می‌کنند موضوع برنامه نظامی ایران را در چارچوب برجام بگنجانند و باید بگویم آمریکایی‌ها در این موضوع، با اروپایی‌ها تا حدودی منافع مشترک دارند».  امیرعبداللهیان البته در ارزیابی از آینده برجام در اروپا گفته که «شخصاً فکر نمی‌کنم اروپایی‌ها و آمریکا بتوانند راهبردهای جداگانه‌ای در قبال برجام داشته باشند».
*  حمایت مجدد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آشوب‌طلبان در ایران
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته مجددا حمایت خود از آشوب‌طلب‌ها و اغتشاشگران در ایران را علنا اعلام کرد. نتانیاهو طی سخنرانی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) با بیان اینکه امیدوار است روزی ایرانیان هم طعم دموکراسی را بچشند، گفت: مردم ایران، دشمن ما نیستند.
وی همچنین مدعی شد: «دشمنان پیشرفت (در ایران) در حال اعزام دشمنان (اسرائیل) به تمام مناطق با سلاح‌های مرگبار، هستند». نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پایان افزود: «اسرائیل، تاسیس نشده تا ناپدید شود، اسرائیل دوام خواهد داشت».
** جوان ۹۶/۱۱/۱۲
*  پیوستن ایران به پالرمو برای گرفتن بهانه از آمریکایی‌هاست
علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به انتقاداتی نسبت به تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته (پالرمو)، گفت: قطعا هر موردی که بر خلاف قانون اساسی باشد، قابل اجرا نیست.
بروجردی در مورد فواید پیوستن ایران به چنین کنوانسیونی، ‌گفت: چند قانون وجود دارد که می‌خواهیم با تصویب آن بهانه را از آمریکایی‌ها درباره فعال شدن سیستم بانک جهانی بگیریم. ما با رعایت این نکات می‌خواهیم بهانه‌ها گرفته شود.
*  فرماندار گلپایگان برکنار شد
فرماندار شهرستان گلپایگان با تصمیم استاندار اصفهان و به‌دنبال مسائل مطرح شده درباره برخورد صورت گرفته با یک خبرنگار، برکنار و بخشدار مرکزی گلپایگان به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.
روز سه شنبه در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها فیلمی از تهدید یک خبرنگار توسط فرماندار گلپایگان در یک نشست عمومی منتشر شد.
در این فیلم، فرماندار گلپایگان به خبرنگار که در حال فیلمبرداری از نشست بود پرخاش و او را تهدید به کتک زدن کرده بود.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۱۲
*  درخواست لغو عضویت ریاض در شورای حقوق بشر
دو وکیل انگلیسی اعلام کردند که درخواست لغو عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل را بر اساس شکایت خانواده ۶۰ زندانی سعودی پیگیری خواهند کرد.
کین ماک دونالد وردنی دیکسون دو وکیل انگلیسی در بیانیه‌ای تصریح کردند که بر اساس درخواست خانواده‌های بیش از۶۰ زندانی در عربستان که از سپتامبر ۲۰۱۷ به طور خودسرانه بازداشت و یا مفقود شده‌اند، خواستار لغو عضویت این کشور در شورای حقوق بشر خواهند شد.
** رسالت ۹۶/۱۱/۱۲
*  تهدید فضای مجازی جدی است
استاد حوزه علمیه قم گفت: تهدید فضای مجازی جدی است.آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه رسالت قم، فضای مجازی را خطر و تهدید برای جامعه دانست و اظهار کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کرد تا جلوی تهدید فضای مجازی در جامعه گرفته شود.
وی اضافه کرد: امروز دشمن از فضای مجازی برای پیشبرد برنامه‌های خود علیه دین، انقلاب و نظام استفاده می‌کند، به همین دلیل، لازم است این تهدید در جامعه از سوی مسئولان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
*  نظام قضائی کشورروبه تکامل است
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نظام قضائی کشورروبه تکامل است، گفت: ما می‌دانیم انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) تحول عظیمی دربعد عملی ونظری به وجود آورد.
آیت‌‌الله آملی لاریجانی در پاسخ به اینکه مسئولان چقدرتوانستند درمسیرانقلاب حرکت کنند گفت: دریک ارزیابی کلی جمهوری اسلامی درمسیرانقلاب حرکت کرده است قوا تلاش خود را کردند اما فاصله وجود دارد،‌ ما مسئولان باید برای پاسداشت انقلاب تلاش کنیم.
آیت‌‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: قوانین امروز پیشرفته‌تر از گذشته است، رسیدگی ها قابل مقایسه با قبل نیست البته کاستی هایی نظیراطاله دادرسی وجود دارد که باید برطرف شود.وی خاطرنشان کرد: نظام قضائی کشورروبه تکامل است وما امیدواریم درکل جامعه اسلامی دست دردست هم اهداف امام را به فعلیت برسانیم.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۱۲
*  شیخ عیسی قاسم در بیمارستان
رهبر شیعیان بحرین دیروز (چهارشنبه) برای انجام عمل جراحی به بیمارستانی در شمال بحرین انتقال یافت که این امر پس از حدود سه هفته از انجام عمل جراحی دیگری بر روی وی صورت می‌گیرد.
*  تاکید سفیر فرانسه بر لزوم مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران
سفیر فرانسه در آمریکا با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس غرب علیه کشورمان گفت که تروئیکای اروپا ماه‌هاست که بر لزوم رسیدگی به چالش‌های ایران علیه ثبات منطقه تاکید دارد. جرارد آرو، سفیر فرانسه در آمریکا با انتشار پیامی‌در صفحه توئیتر خود به تکرار موضع پاریس در خصوص فعالیت‌های منطقه‌ای ایران پرداخت. وی در این پیام با تکیه بر ادعاهای واهی و نخ‌نمای غرب و آمریکا علیه کشورمان نوشت: تروئیکای اروپا به ویژه فرانسه از ماه‌ها پیش بر ضرورت رسیدگی به چالش‌ها‌ی چندگانه ایران علیه ثبات منطقه تاکید کرده‌اند.
** آرمان ۹۶/۱۱/۱۲
*  ۴۰‌ میلیارد یورو نفت فروخته‌ایم
امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت با بیان اینکه تمامی پول حاصل از فروش نفت را دریافت می‌کنیم، گفت: ما هیچ‌مشکلی بابت دریافت عواید حاصل از فروش نفت به اروپا، هند و آسیا نداریم، فقط دو کشور چین و کره‌جنوبی پول محلی پرداخت می‌کنند که برای تبدیل آن به یورو باید هزینه‌ای بپردازیم. او افزود: ما هیچ‌مطالبه‌ای بابت فروش نفت نداریم و همه را دریافت کرده‌ایم.
*  وزیر خارجه اسپانیا به ایران می‌آید
«آلفونسو داستیس» وزیر امورخارجه اسپانیا قرار است در ماه فوریه (اواسط اسفند ماه) به ایران سفر کند.
این سفر قرار بود در ماه اکتبر گذشته (آبان) انجام شود که به دلیل مشکلات داخلی این کشور در مورد بالا گرفتن بحران استقلال طلبی ایالت کاتالونیا به تعویق افتاد.
سفر وزیر امورخارجه اسپانیا به ایران در زمینه اقتصادی از اهمیت بسزایی برخوردار است. وی سعی می‌کند با رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران مشکلات موجود در روابط اقتصادی دو کشور را مرتفع کند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۱۲
*  ترامپ دچار توهم شده است
دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به صحبت‌های دیروز ترامپ در سخنرانی سالانه‌اش در کنگره آمریکا خاطرنشان کرد: ترامپ بی‌جهت خشت در آب می‌زند، این آمریکاست که در نهایت در این منطقه شکست خواهد خورد و با سرشکستگی خواهد رفت.
ولایتی ادامه داد: به هیچ عنوان، هیچ‌جایی برای بازنگری برجام وجود  ندارد و این یک توهم است که ترامپ به آن دچار شده و عملیاتی نخواهد شد.
** آفرینش ۹۶/۱۱/۱۲
*  دیدار ظریف بامعاون دبیرکل سازمان ملل     
خانم «شمشاد اختر» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه(اسکاپ) در تهران با محمدجواد ظریف دیدار و درباره موضوعات مختلف منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله ضرورت استفاده از ظرفیت های منطقه ای و قدرت های نوظهور منطقه برای بسط همکاری ها در حوزه های اقتصادی و زیرساخت ها، گسترش و تعمیق همکاری های تجاری و سرمایه گذاری در سطح آسیا گفت‌وگو کردند.
*  جایگزینی برای راهکار دو کشوری وجود ندارد
رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که از راه حل دو کشوری در حل نزاع میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حمایت می‌کند.
فدریکا موگرینی همچنین خاطرنشان کرد: ما از راه حل تشکیل دو کشور برای حل و فصل نزاع میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حمایت می‌کنیم و راه‌حل جایگزینی برای آن سراغ نداریم.
** قدس ۹۶/۱۱/۱۲
*  استیضاح یک وزیر کلید خورد
جمعی از نمایندگان مجلس در صدد استیضاح سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش هستند.
گفته می‌شود بیش از۴۵ نماینده این طرح را امضاء کرده و هیات رئیسه پارلمان نیز از طراحان این طرح خواسته است که پس از بررسی بودجه آن را ارائه دهند تا در دستور کار قرار گیرد. طراحان معتقدند تیم بطحایی در وزارت آموزش و پرورش تا کنون ضعیف عمل کرده است و اقدامی در جهت تعیین تکلیف ۶۵ هزار معلمی که در سال آینده بازنشسته می‌شوند، نداشته است.
*  اگر دین را برداریم اخلاق ضمانت اجرا ندارد
آیت‌آلله جوادی آملی گفت:‌اگر دین را برداریم اخلاق ضامن اجرا ندارد، بنابراین هر جا مسئله احکام الهی و اخلاق الهی و حقوق الهی مطرح می‌شود خداوند جریان معاد را ذکر می‌کند برای اینکه این ضامن اجراست.
وی در جلسه درس تفسیر خود به تفسیر آیات ابتدایی سوره مبارکه مجادله پرداخت و اظهار داشت: ضامن اجرای احکام و حکم الهی، اعتقاد به مسئله معاد است، چون اگر معاذالله معادی در کار نبود، انسان بعد از مرگ مسئول نبود.
وی افزود: اگر معاذالله پس از مرگ خبری نباشد، مسلمان و غیر مسلمان می‌شوند معدوم و در حال عدم، فرقی بین مومن و کافر نیست.
** خراسان ۹۶/۱۱/۱۲
*  رئیس منطقه سیبه عراق خواستار ایجاد گذرگاه مرزی با ایران شد
رئیس منطقه سیبه عراق واقع در جنوب بصره خواستار ایجاد گذرگاه مرزی با ایران شد و با اشاره به این‌که «مسافت میان منطقه سیبه با آبادان ۵ دقیقه است و تنها اروند رود میان آن‌ها قرار دارد»، افزود: ما با تمام ادارات و سازمان‌های مربوط در بصره و بغداد گفت‌وگو کردیم.
*  بی‌حجابی جرم تلقی می‌شود
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دیروز در مراسم رونمایی از سامانه مجازی آموزش ضابطین در ناجا با اشاره به موضوع بارش برف گفت: شاهد ضعف مدیریتی بودیم، دستگاه قضایی از بعد عهده دار بودن حقوق عامه و دفاع از این حقوق به این موضوع ورود می‌کند.
دادستان کل کشور همچنین درباره اقدامات اخیر برخی زنان و دختران در کشف حجاب در معابر عمومی‌ گفت: اگر کسی مرتکب این حرکت شود با توجه به قوانین موجود، بی‌حجابی جرم تلقی می‌شود و فرد تحت تعقیب خواهد بود. البته ما اعتقاد داریم قبل از مجازات باید هدایت و ارشاد را مدنظر داشت و تذکر داد تا افراد متنبه شوند.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۱۲
*  اگر به خواست مردم پاسخ ندهیم منتظر نخواهند ماند
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور روز گذشته در نشست هم‌اندیشی با بانوان فعال اقتصادی سه عامل اصلی اتفاقات اخیر در کشور را برشمرد وگفت: خواست تغییر از جمله تغییر نسلی، تکنولوژی و سبک زندگی از علل اصلی اتفاقات اخیر بود.
رحمانی‌فضلی با انتقاد از برخی که درک و فهمی از اینگونه تغییرات در کشور ندارند، اظهار داشت: در مقابل سیل تغییر و تحول باید تغییرات اساسی ایجاد کنیم و اگر به این تغییرات پاسخ مناسب ندهیم قطعا مغلوب خواهیم شد و زمانی سیل ایجاد شده را می‌توانیم مدیریت کنیم که آن را پیش بینی کرده و برای آن برنامه داشته باشیم.
** شهروند ۹۶/۱۱/۱۲
*  آمریکا متهم اصلی بی‌ثباتی و تروریسم در منطقه و جهان
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات سخیف رئیس سازمان سیا را در راستای ایجاد تفرقه بین کشورها و ملت‌های مسلمان منطقه خواند و آمریکا را متهم اصلی ایجاد بی‌ثباتی و رشد افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه و جهان برشمرد.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم کردن ادعاهای رئیس سازمان سیا پیرامون سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت: همسایگان همواره اولویت نخست در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهند بود و ایران براساس اصل عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی تمامی همسایگان خود احترام گذاشته و با تکیه بر این اصل اساسی که امنیت همسایگان، امنیت منطقه و امنیت ماست، برای همکاری بیشتر، درک متقابل، تعمیق روابط و همزیستی مسالمت‌آمیز و تأمین امنیت دسته‌جمعی تمامی کشورهای همسایه و پیرامونی خود آمادگی خود را اعلام کرده و در این مسیر گام‌های بلندی برداشته و برای تحقق آن تلاش و ایده‌های سازنده‌ای را مطرح کرده است.
*  دیدار سردار سلیمانی با دبیرکل جنبش نجبا
فرمانده سپاه قدس کشورمان با دبیرکل جنبش نجبا دیدار و گفت‌وگو کرد. سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران با شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش اسلامی نجبا دیدار و گفت‌وگو کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسلمانان جنایات آل خلیفه را محکوم کنند
رسا/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی با محکوم کردن سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: مجامع بین‌المللی باید مانع نقض حقوق بشر در بحرین شوند.ایشان با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: ما ضمن محکوم کردن این عمل حکومت بحرین از مسلمانان می‌خواهیم این عمل ظالمانه را محکوم کنند و جوانان و مردم بحرین نیز به مبارزه خود ادامه دهند.
امروز امواج ضلال جایگزین کتب ضلال شده است
حوزه/ آیت‌الله علیدوست در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه گفت: در گذشته سخن از کتب ضلال بود؛ اما امواج ضلال جایگزین آن شده و فعالیت شما در خبرگزاری حوزه، نقطه مقابل آن بوده و امواج هدایت است.
وی با اشاره به فعالیت‌های این خبرگزاری، ابراز داشت: شما می‌توانید با فعالیت‌های مناسب خود برنامه‌های دشمنان را خنثی کرده؛ فرهنگ ساز بوده و اسلام ناب را به حوزویان، مسلمانان و حتی تمام انسان‌های دنیا ارسال نمایید. عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: فعالیت شما در این رسانه بسیار بزرگ و عظیم است؛ چراکه هم خنثی کننده برنامه دشمنان است؛ هم دین خدا را تبلیغ می‌کنید.
روحانیت برای تداوم قدرتمندانه انقلاب باید در خط مقدم باشد
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی شکل گیری اصل انقلاب را نتیجه همراهی مردم با روحانیت دانست و تأکید کرد که تداوم این مسیر و همچنین رشد و بالندگی کشور نیز بستگی به حضور پررنگ روحانیت راستین در عرصه‌های مختلف دارد.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که همواره ملت به اعتماد روحانیت پای انقلاب آمدند و ایستادند، خاطرنشان کرد: بنابراین در تداوم قدرتمندانه انقلاب نیز این روحانیت است که باید در خط مقدم و پیشاپیش همه، رسالت راستین اسلامی، انقلابی و ملی خود را انجام بدهد.
هیچ یک از متقاضیانِ سوال از رئیس جمهور امضای خود را پس نگرفته‌اند
باشگاه خبرنگاران/ علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان با اشاره به اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه بسیاری از متقاضیان طرح سوال از رئیس جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری امضاهای خود را پس گرفته‌اند، گفت: تا این لحظه هیچ یک از متقاضیان سوال از رئیس جمهور امضای خود را پس نگرفته اند. نماینده زنجان گفت: ۱۸۰ نماینده همچنان مصرند که سوال از رئیس جمهور درباره موسسات مالی باید اعلام وصول شود.
مقابله با هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان
صداوسیما/ حزب الله لبنان اعلام کرد: اظهارات اویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان بیانگر طمع این رژیم به ثروت لبنان و سرزمین و آب های این کشور است.حزب الله لبنان همچنین بر موضع ثابت خود در مقابله با هرگونه تجاوز به حقوق نفتی و گازی و دفاع از تاسیسات لبنان و ثروت های این کشور تاکید کرد.
آب سرد روسیه بر سر نمایش تبلیغاتی هیلی علیه ایران
مهر/روسیه با رد شواهد و ادله ارائه شده از سوی آمریکا و کارشناسان سازمان ملل علیه ایران، این ادعا را که تهران تأمین کننده اصلی موشکهای مورد استفاده یمنی ها است، ناکافی و غیرقطعی خواند و در واقع، بطور تلویحی این پیام را به گوش مقامات واشنگتن رساند که با هرگونه پیشنهاد آنها برای وضع تحریمها علیه ایران مخالفت خواهد کرد.
اقدامات استکبار در منطقه با حمایت مالی آمریکا و متحدانش می‌باشد
مهر/ فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: اقدامات استکبار جهانی در منطقه با حمایت مالی آمریکا، انگلیس، اسراییل و آل سعود در حال انجام است.سردار امیر علی حاجی‌ زاده فعالیت گروهک‌های تکفیری نظیر داعش در منطقه را ضد حمله‌ای علیه ایران عنوان کرد و یادآور شد: بدون شک دشمن در زمینه نظامی برابر ایران به نا امیدی کامل رسیده است و درصدد است مسلمانان را در مقابل یکدیگر قرار دهد.
شلیک موشک بالستیک ارتش یمن به مواضع مزدوران سعودی در «الجوف»
مهر/ یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درپاسخ به جنایتهای ال سعود دریمن چهارشنبه شب یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر۲ام» را به سمت مواضع شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در استان الجوف شلیک کرد. بر اساس این گزارش، این موشک بالستیک به سمت مواضع شبه نظامیان در منطقه «المهاشمه» در منطقه «خب و الشعف» استان الجوف واقع در شمال یمن شلیک شده است.
اگر آمریکا با ایران گفت‌وگو نکند در منطقه فاجعه رخ خواهد داد
فارس/ وزیر دفاع قطر از آمریکا خواست با ایران به صورت جدی وارد گفت‌وگو شود.«خالد بن محمد العطیه» در سخنرانی خود در نشستی در واشنگتن گفت: «مقامات ایالات متحده آمریکا باید در رابطه با مسئله ایران تلاش‌های بیشتری از خود نشان دهند و به سمت گفت‌وگوی جدی حرکت کنند، اگر این مسئله اتفاق نیفتد، در منطقه فاجعه به بار خواهد آمد». بن محمد العطیه همچنین اظهار داشت که کشورش در مورد صحت هر گونه اطلاعاتی که کشورهای تحریم کننده قطر در ارتباط با ایران ارائه می‌کنند، مشکوک است.
 ۱۴.۵ میلیون ایرانی سود سهم عدالت می‎گیرند
تسنیم/ طبق اعلام قبلی رئیس کل سازمان خصوصی سازی، از امروز ۵ شنبه ۱۲ بهمن ماه مرحله تکمیلی پرداخت سود سهام عدالت مشمولان به صورت گروهی آغاز خواهد شد که در این مرحله ۱۴ میلیون و ۵۳۷ هزار ایرانی باقی مانده سود سال ۹۵ سهام عدالت خود را به طور کامل دریافت خواهند کرد.طبق گزارشات رسیده به خبرنگار تسنیم، پرداخت سود مرحله دوم به بخشی از این سهامداران از عصر روز گذشته به مبلغ حدودی ۵۳ هزار تومان آغاز شده و مابقی طی امروز سود خود را می‌گیرند.
 آزمایش موشکی آمریکا شکست خورد
تسنیم/ ارتش آمریکا در رهگیری یک موشک در سامانه دفاع موشک بالستیک با شکست مواجه شده است.آژانس دفاع موشکی آمریکا تایید کرده که این آزمایش موشکی انجام شده اما درباره نتایج آن اظهار نظر نمی‌کند.گفته می‌شود این موشک از تاسیسات موشکی در هاوایی در اوایل روز چهارشنبه به وقت آمریکا شلیک شده است.
 حضورآمریکایی ها در عراق غیر قابل قبول است
تسنیم/ شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق ، تصریح کرد که آمریکا برای باقی ماندن در عراق بهانه جویی می‌کند، اما مردم عراق که گروه تروریستی داعش را با وجود برخورداری از حمایت‌های آمریکا و کمک‌های میلیاردی کشورهای عربی خلیج فارس شکست دادند، هرگز حضور نیروهای آمریکایی در کشورشان را قبول  نخواهند کرد.
 کشته شدن ۱۵ نظامی ترکیه‌ای در عفرین
تسنیم/ نیروهای دموکراتیک سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها عملیاتی منحصر به فرد علیه نیروهای ترکیه در روستای بوکی در شمال عفرین انجام دادند که در پی آن ۱۵ نظامی ترکیه‌ای کشته و شماری نیز زخمی شدند.
ترامپ ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد
ایرنا/ چین از رییس جمهور آمریکا به دلیل اظهارات اخیرش بر ضد چین و کشورهای دیگر انتقاد کرد و آن را مصداق ذهنیت جنگ سرد دانست.’هوا چون اینگ’ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما امیدواریم آمریکا ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد و بجای رقیب اندیشی به دنبال همکاری باشد و به روابط لطمه نزند.
 آمار طلاق سه درصد درقم کاهش یافت
ایرنا/ استاندار قم گفت: آمار طلاق از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه در استان قم، نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است. صادقی افزود: نقش دوره‌های آموزشی درکاهش آمار طلاق تاثیر گذار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *