طلیعه ۱۳۵۰ – ۹۶۱۱۱۲

انقلاب اسلامی در زمانه و شرایطی به پیروزی رسید که تا پیش از آن، هر انقلاب و کودتایی در جهان به نوعی تحت تاثیر هژمونی دو ابرقدرت شرق و غرب قرار می‌گرفت. اما نقطه مهم در تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر تحولات اجتماعی و سیاسی در جهان، محوریت دین و مردم در خیزش انقلابی بود. این دو عامل موثر، قدرتی را بوجود آوردند که جمهوری اسلامی توانست قاطعانه به هردو ابرقدرت جهانی، نه بگوید و مسیری متفاوت و نو را دنبال کند.

اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی مردم ایران، جهان در شرایطی به سر می‌برد که یکی از ابرقدرت‌های مدعی حاکمیت و سلطه به زباله دان تاریخ سقوط کرده و از دیگر مدعی ابرقدرتی نیز جز ادعا و تشر چیزی باقی نمانده است. در مقابل اما قدرت یک نظام دینی مستقل، علی رغم تمامی بدخواهی‌ها و دشمنی‌ها، تثبیت و ایران اکنون به یک قطب قدرتمند تحولات منطقه‌ای تبدیل شده است.

در این شرایط پویایی و تحرک نظام اسلامی، دشمنان ایران را به یک وحدت استراتژیک سوق داده است تا بتوانند با ایجاد یک جبهه مشترک به کشور ما ضربه بزنند. البته این جبهه مشترک تاکنون نتوانسته است راه به جایی ببرد و نقشه‌های مختلف آنها در پناه امداد الهی و هدایت‌های ولایت فقیه شکست خورده و ناکام مانده است.

حال، کارنامه جمهوری اسلامی ایران پس از ۴ دهه، نمایانگر این واقعیت است که خدمات و اقدامات و کارهای بسیار بزرگی توسط دولت‌های مختلف انجام شده است که مطلقا قبل از انقلاب هیچ نشانی از آن را نمی‌توان یافت. زیربناهای علمی، عملی و اجرائی فراوانی ایجاد شده است که سکوی پرش ایران به سوی آینده‌ای درخشان می‌باشد.

معیارها و مقیاس‌های موجود گواهی می‌دهد در اکثر زمینه‌ها از جمله زیرساخت‌ها و زیر بناهای کشور مانند راه‌ها، ظرفیت بنادر، سد‌های مخزنی، تولیدات پتروشیمی، زیر ساخت‌های تولید برق و تولید علم و فنّاوری و صدها عرصه دیگر، کشور با سرعتی مطلوب به سمت قلل پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند. این پیشرفت‌های چشمگیر تا حدی است که دشمنان را خشمگین، نگران و عصبانی کرده است. امروز دشمنان قسم خورده نظام اسلامی به قدرت و عظمت ما معترفند تا جایی که همه شکست‌ها و ناکامی‌های خود در منطقه غرب آسیا را از نفوذ و قدرت نرم جمهوری اسلامی می‌دانند.

تحلیل کلان انقلاب اسلامی و مرور نقاط قوت نظام اسلامی نشان می‌دهد خدمات عمومی و خدمت‌رسانی به مردم به نحو مطلوبی اجرایی شده است. نسل جوان امروز باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه باشد تا حق عظیم این انقلاب، احیانا در اختلافات و دعواهای سیاسی، کمرنگ و فراموش نشود. نسل کنونی که شرایط دیکتاتوری خشن رژیم منحوس پهلوی و خفقان، فساد، فقر و بی عدالتی تحمیل شده به مردم را حس نکرده، شاید نتواند عظمت انقلاب اسلامی را عمیقاً درک کند. جوانان و نوجوانان ما باید بدانند که انقلاب اسلامی چگونه بند‌های وابستگی و نوکری ملت ایران را باز کرد و عزت، آزادی و استقلال را نصیب مردم ساخت.

البته این‌ها به معنای نادیده گرفتن ضعف‌ها و نواقص مخصوصا در عرصه اقتصادی نیست. مسئله اقتصاد امروز اولویت ملت ایران است. دشمن و به طور خاص دولت مستکبر آمریکا نیز با هدف ضربه زدن به انقلاب، اهداف خود را با اولویت‌های اقتصادی طرح‌ریزی می‌کند و سعی دارد با فشار اقتصادی، ملت ایران را نسبت به نظام اسلامی دلسرد و دلزده کند. براین اساس، این مساله باید به طور ویژه مورد توجه مسئولین قرار بگیرد تا دشمن نتواند جراحتی را به کشور وارد کند.

به امید آن که همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی بتوانند با اتحاد و همدلی، در حل مشکلات اقتصادی مردم خصوصا اقشار ضعیف جامعه گام برداشته و فرصت کم‌نظیر خدمت به این مردم مومن و انقلابی را غنیمت بشمارند.  (خ-۱۳۵۰)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *