خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۱۱

سالـروز شـهادت حضرت فاطمه‌زهرا علیها السلام را تسلیت می‌گوییم

  • رهبر معظم انقلاب با اشاره به جنایات اخیر در کابل: آمریکا با انتقال داعش به افغانستان در پی توجیه حضور خود در منطقه است
  • آیت‌الله اعرافی: روحانی واقعی آماده صرف عمر در ترویج دین است
  • آیت‌الله کعبی: دشمن با راه‌اندازی جنگ‌های قومیتی و مذهبی دنبال نابودی اسلام است
  • آیت‌الله اراکی: مدیران باید نظر اسلام را درباره حیطه مدیریتی خود بدانند
  • آیت‌الله فقیهی: درس‌های حوزه، پژوهش‌محور شوند

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۱۱
*  دانشجوی بازداشتی نداریم
رئیس شورای امنیت کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های ارسالی از استان‌ها و شهرستان‌ها کمتر از ۳۰۰ نفر از افرادی که در حوادث و ناآرامی‌های اخیر مرتکب جرم شده‌اند در بازداشت به سر می‌برند که پرونده آنها توسط مراجع قضایی در حال رسیدگی است.
رحمانی فضلی گفت: با توجه به گزارش‌هایی که از شهرستان‌ها و استان‌ها به ما رسیده در حال حاضر دانشجوی بازداشتی مربوط به حوادث اخیر نداریم، اما اگر وزارت علوم و بهداشت و درمان و متولیان امور دانشجویی موردی در این زمینه دارند برای پیگیری به ما معرفی کنند.
** همشهری ۹۶/۱۱/۱۱
*  دیوان محاسبات پیشنهاد مناظره را رد کرد
دیوان محاسبات تقاضای برگزاری مناظره را «بدعتی ناروا و مغایر با اصل استقلال دیوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتی عالی و تخصصی قوه مقننه» دانست و اعلام کرد: «بدیهی است دفاعیات، توضیحات و دلایل توجیهی هر یک از مسئولان ذی مدخل در شکل‌گیری انحرافات بودجه‌ای یا ناکارآمدی آنان در عدم تحقق اهداف مقنن در مرحله طرح موضوع در دادسرای دیوان محاسبات و یا هیات‌های مستشاری و محکمه تجدید نظر قابل استماع است.»
بیژن زنگنه، وزیر نفت و محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار مناطره شده بودند.
*  عدن به تصرف جدایی طلبان درآمد
نیروهای نظامی وابسته به شورای انتقالی جنوبی، با شکست کامل نیروهای وفادار به منصور هادی، کنترل عدن را در دست گرفتند.
حمایت‌های ابوظبی از نیروهای جدایی طلب در عدن، منجر به بروز تنش میان امارات و عربستان، به عنوان ۲ عضو اصلی ائتلاف عربی در جنگ یمن شده است.
** کیهان ۹۶/۱۱/۱۱
*  آمریکا با انتقال داعش به افغانستان در پی توجیه حضور خود در منطقه است
رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج فقه خود با اشاره به جنایات اخیر در کابل:
– هدف آمریکا از انتقال تروریست‌های داعش به افغانستان،‌ موجه کردن ادامه حضور خود در منطقه و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است.
– همان دست‌هایی که با ایجاد داعش، آن را ابزاری برای ظلم و جنایت علیه مردم در سوریه و عراق قرار داد، امروز پس از شکست آن در مناطق به دنبال انتقال داعش به افغانستان هستند و کشتارهای اخیر در واقع آغاز همین نقشه است.
– برای تروریست‌های مورد حمایت آمریکا، شیعه و سنی فرق نمی‌کند و مردم غیرنظامی اعم از شیعه و سنی هدف آنها هستند.
– آمریکا به دنبال آن است که این منطقه روی خوش نبیند و دولت‌ها و ملت‌های منطقه به خود مشغول باشند تا به فکر معارضه با عامل خبیث استکبار یعنی صهیونیسم نیفتد.
– آمریکایی‌ها خود عامل اصلی ناامنی در افغانستان هستند و کشتارهایی که به اسم مذهب در این منطقه از حدود بیست سال قبل انجام گرفت، ‌مستقیم یا غیر مستقیم به وسیله عوامل امریکا بوده و اکنون نیز به دنبال آن هستند که با ایجاد ناامنی، حضور خود را تامین کنند و اهداف سیاسی و اقتصادی‌شان را پیش ببرند.
– لعنت خدا بر استکبار و عوامل آن و بر رژیم خبیث و جنایتکار صهیونیستی و‌آمریکا که اینگونه مسلمانان را نابود می‌کنند.
*  آزادی تمام ۳۰۰ شاهزاده و مقام سعودی پس از پرداخت میلیاردها دلار باج به بن‌سلمان
تمام ۳۰۰ شاهزاده و مقام سعودی که به بهانه طرح مبارزه با فساد بن سلمان در هتل «ریتز کارلتون» ریاض حبس شده بودند، پس از پرداخت میلیاردها دلار باج به ولیعهد سعودی، آزاد شدند.
به اعتقاد کارشناسان با بازداشت و شکنجه این ۳۰۰ زندانی، بن سلمان توانست علاوه‌بر این کسب ۱۰۰ میلیارد دلار پول، به مخالفان خود بفهماند، هر گونه اعتراض نسبت به پادشاهی احتمالی وی در آینده می‌تواند تبعات سنگینی برای آنها داشته باشد.
** ایران ۹۶/۱۱/۱۱
*  شرط تهران برای کمک به نزدیکی اربیل و بغداد
ناظم دباغ نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در تهران اعلام کرد: در جریان سفر اخیر آقای نیچروان بارزانی نخست‌وزیر این کشور به تهران مقامات ایران اعلام کرده‌اند که حاضر هستند به نزدیکی هرچه بیشتر اربیل و بغداد کمک کنند به شرطی که هر دو طرف در چارچوب قانون اساسی عراق عمل کنند.
*  تحویل ۱۴ هزار کانکس به مردم در مناطق زلزله زده کرمانشاه
رضا خواجه‌ای رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: ۱۴ هزار و ۳۳۸ کانکس به متقاضیان واجد شرایط در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تحویل داده شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۱۱
*  ۱۱۴۵ طرح گازرسانی دهه فجر در کشور بهره‌برداری می‌شود
معاون برنامه ریزی و پشتیبانی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: یکهزار و ۱۴۵ طرح گازرسانی با اعتبار هشت هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال طی دهه فجر در کشور بهره‌برداری می‌شود.
غلامرضا مشایخی اظهار کرد: در دهه فجر امسال عملیات گازرسانی به ۱۱شهر آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: امسال همچنین عملیات گازرسانی به یکهزار و ۱۳۴ روستا در دهه فجر آغاز می‌شود و ۹ ایستگاه «سی ان جی» نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
*  تظاهرات گسترده علیه رژیم آل خلیفه در آستانه هفتمین سالگرد انقلاب مردم بحرین
در آستانه هفتمین سالگرد انقلاب بحرین و سرکوبگری‌های رژیم آل خلیفه، تظاهرات گسترده این کشور را فراگرفته است.
در آستانه هفتمین سالگرد انقلاب بحرین در ۱۴ فوریه و تجدید پیمان با شهید “مصطفی حمدان”، طی دو روز گذشته، در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های بحرین، تظاهرات برپا شد. تظاهرکنندگان در مناطق کرانه، شهرکان و السهله الجنوبیه با سردادن شعار‌های انقلابی، بر ادامه تحرکات انقلابی تا تحقق اهداف آن، گرفتن انتقام خون شهدای کشور و حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم تاکید کردند.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۱۱
*  فروش اطلاعات کاربران ایرانی‌ توسط تلگرام به آمریکا و اسرائیل
رئیس سازمان پدافند غیرعامل می‌گوید: تلگرام برای درآمدزایی، اطلاعات به‌دست‌آمده از ایران در فضای مجازی را به اسرائیل و آمریکا می‌فروشد.
سردار غلامرضا جلالی در سخنرانی خود در جمع مدیران کل پدافند غیرعامل استان‌های  سراسر کشور عوامل اعتراضات و آشوب‌های اخیر را مثلث سه‌ضلعی «فضای مجازی»، «بستر و زمینه مشکلات اقتصادی» و «تهدیدهای دشمن» خواند و گفت: تلگرام شبکه‌ای است که به‌واسطه به‌کارگیری مدیریت هوشمند در آن به حدود ۱۶ دسته از اطلاعات کاربران مثل شماره تلفن، تقویم کاری، عکس‌ها، مکان و… دسترسی دارد.
** جوان ۹۶/۱۱/۱۱
*  هشدار حزب‌الله به تل‌آویو درباره ساخت دیوار حائل در مرز لبنان
 کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «حزب‌الله روزهای اخیر از طریق نیروهای «یونیفل‌» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در مرز لبنان) پیامی به رژیم صهیونیستی داده و این رژیم را تهدید کرده اگر از ایجاد دیوار حائل در طول مرزهایش با لبنان دست برندارد به سمت نیروهای اسرائیلی شلیک خواهد کرد».
 بر این اساس، نیروهای یونیفل از بیم به وجود آمدن تنش‌های امنیتی، اقدام به فرستادن پیام‌‌‌‌‌‌هایی برای سفرای انگلیس و امریکا کرده‌اند تا این پیام‌‌‌‌‌‌ها به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتقل شود.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۱۱
*  اگر درد امروز جامعه را ندانیم، توان نسخه پیچی برای او را نخواهیم داشت
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در سخنانی گفت: اگر در آستانه انقلاب پیام ما دنیا را گرفت، مرهون این است که ما یک تولید مناسبت با آن روزگار داشتیم؛ من احساس می‌کنم مشکل امروز ما تولید بن‌مایه‌های فرهنگی نیست و در این حوزه کمتر مشکل وجود دارد، بلکه مشکل ما «عدم تولید متناسب» است.
وی یادآور شد: در حوزه فرهنگ انقلاب کارهای بزرگی انجام شده است، اما باید پیش از این به مخاطب توجه کرد، زیرا اگر مخاطب را نشناسیم و درد امروز جامعه را ندانیم توان نسخه پیچی برای او را نخواهیم داشت.
*  نمایندگان از اوین بازدید کردند
دکتر محمد علی وکیلی، عضو هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به بازدید روز گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس از زندان اوین و محل نگهداری بازداشت شدگان اعتراض‌های اخیر، اعلام کرد: بازدید هیئت نمایندگان مجلس از زندان اوین انجام شد.
وی افزود: با توجه به توافقی که پس از انجام بازدید با دیگر نمایندگان داشتیم، قرارشد فعلا درباره جزئیات اظهارنظر نکنیم.
** رسالت ۹۶/۱۱/۱۱
*  جنبه نظامی تنها یک بُعد پاسداری از انقلاب است
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار جمعی از فرماندهان مراکز بصیرت افزایی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، با معرفی انقلاب اسلامی به عنوان نعمتی بی‌نظیر در طول تاریخ، خاطر نشان کرد:  شکر نعمت انقلاب نگهداری، گسترش و انتقال آن به نسل آینده است؛ اما این نعمت بسیار گسترده و دارای ابعاد مختلفی است که یک گروه و یک صنف نمی‌تواند همه این وظایف را بر عهده بگیرد، و هر کس در هرصنفی که هست، باید وظیفه خود را برای شکرگزاری از این نعمت عظیم انجام دهد.
وی اظهار داشت: سپاه، ابعاد مختلفی دارد که جنبه نظامی، تنها یکی از آنهاست و البته بیشتر به همین عنوان شناخته می‌شود؛ اما همچنان‌که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، پاسداری از انقلاب فقط به کار نظامی نیست؛ هر کجا خلائی در حفاظت از انقلاب احساس شود، سپاهیان اولین کسانی هستند که برای پاسداری از انقلاب، اقدام می‌کنند.
*  عزاداری حوزه در ایام فاطمیه علمی باشد
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در جلسه تفسیر خود ضمن تسلیت ایام فاطمیه با بیان اینکه تنها عزاداری فاطمیه کافی نیست، اضافه کرد: چند سطر اول خطبه فدکیه به برترین معارف الهی پرداخته است و شأن این خطبه آن است که در حوزه مانند خطبه غدیر، تدریس شود.
آیت‌الله جوادی آملی خطاب به طلاب با بیان اینکه عزاداری حوزه باید با عزاداری عمومی فرق داشته باشد، اظهار داشت: شما طلاب ضمن عزاداری در فاطمیه، این خطبه را مطالعه و آن را بازگو کنید.وی با بیان اینکه عزاداری فاطمیه را فقط به اشک خلاصه نکنیم، تأکید کرد: فهمیدن کمتر از گریه ارزش ندارد و بدانیم که به انسان عالم چندین درجه داده می‌شود.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۱۱
*  تهدیدات برجامی ترامپ، «بلوف پوچ» است
اسکات ریتر، بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل در امور عراق، اظهارات ترامپ در مورد برجام و التیماتوم ۴ ماهه وی برای «تغییر برجام یا خروج آمریکا از آن» را یک «بلوف پوچ» توصیف کرده است و در تحلیلی که در پایگاه اینترنتی «انرژی اینتلیجنس» منتشر شده نوشته است که نه اروپایی‌ها و نه کنگره آمریکا، به درخواست ترامپ، تغییری در توافق هسته‌ای ایجاد نخواهند کرد.
*  ترس سران کشورهای عربی و اسرائیل از رشد نفوذ ایران در خاورمیانه
«شلومو بن عامی» وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی در سرمقاله‌ای که در استراتژیست منتشر شده از ترس سران کشورهای عربی و اسرائیل از رشد نفوذ ایران در خاورمیانه گفته و نوشت: «با ایرانی که امروز از طریق کریدوری در منطقه با عراق و سوریه و لبنان و مدیترانه است، روبرو هستیم اما ترس از ایران به عنوان یک هژمون منطقه‌ای بسیار وسیع‌تر از این است.»
** آرمان ۹۶/۱۱/۱۱
*  نقد دولت موجب سیاه‌نمایی دستاوردهای نظام نشود
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد به تبیین انقلابی‌گری در عرصه رسانه پرداخت و تصریح کرد: «یکی از شاخص‌های انقلابی‌گری نقد منصفانه و منطقی در خصوص عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور از جمله دولت است.» علی‌اکبر ولایتی با بیان اینکه نقد دولت نباید موجب سیاه‌نمایی علیه دستاوردهای نظام شود، اظهار داشت: «رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید در اطلاع‌رسانی درخصوص اقدامات مثبت و دستاوردهای نظام پیشتاز باشند.»
*  گفت‌وگوی ریابکوف و معاون مدیرکل آژانس درباره برجام
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با ترو واریو رانتا معاون مدیرکل و رئیس دپارتمان پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.دو طرف در این دیدار درباره مسائل مختلف در دستور کار آژانس شامل اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، نقش احتمالی آژانس در حل مساله هسته‌ای شبه‌جزیره کره و اصلاح نظام پادمان‌های آژانس گفت‌وگو کردند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۱۱
*  اطلاعات جعبه سیاه کشتی چینی پاک شد!
محمدمهدی برومندی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: «جعبه سیاه کشتی کریستال پس از حادثه این کشتی روشن بوده و معمولا چون دو ساعت بیشتر اطلاعات را ذخیره نمی‌کند، قابل استفاده نبوده و اطلاعات آن پاک شده و اطلاعات بعدی روی آن ذخیره شده است.»
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصاحبه با خدمه کشتی چینی در آینده منتشر می‌شود، افزود: «در حال حاضر چون در روند رسیدگی به پرونده هستیم، این موضوع فعلا محرمانه می‌ماند.»
** آفرینش ۹۶/۱۱/۱۱
*  آمریکا ممنوعیت ورود مهاجران از ۱۱ کشور را لغو کرد
آمریکا اعلام کرد که ممنوعیت ورود مهاجران از ۱۱ کشور عمدتا مسلمان را لغو کرده اما گفته، آنهایی که به دنبال ورود به آمریکا هستند باید از بین تدابیر شدیدتر امنیتی نسبت به گذشته عبور کنند. درخواست های مهاجران از ۱۱ کشور که نامی از آنها برده نشده اما شامل ۱۰ کشور مسلمان به علاوه کره شمالی هستند، با ارزیابی های بسیار دقیق تر مورد پذیرش قرار می گیرند.
*  لغو۲۰۰ پرواز و سرگردانی مسافران در فرودگاههای مهرآباد وامام(ره)
با تدوام شرایط بد جوی، از دو روز گذشته بیش از ۱۵۵ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه مهرآباد و بیش از ۴۵ پرواز در فرودگاه بین المللی امام(ره) لغو شده است. با لغو پروازها، مسافران در پایانه‌های مسافری دو فرودگاه پرتردد کشور (مهرآباد و امام) سرگردان شدند و شرکت های هوایی نیز هیچگونه پذیرایی از مسافران خود به عمل نیاوردند.
** قدس ۹۶/۱۱/۱۱
*  دشمن با راه‌اندازی جنگ‌های قومیتی و مذهبی دنبال نابودی اسلام است
عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: دشمن با راه‌اندازی جنگ‌های قومیتی و مذهبی در صدد نابودی امت اسلامی و جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی است.
آیت‌الله عباس کعبی در دیدار شماری از علمای کشور پاکستان ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری جلسات تحکیم وحدت با علمای دیگر بلاد اسلامی، بیان داشت: این گفت‌وگوها به نفع اسلام، امت اسلامی و بویژه به نفع تحکیم وحدت میان پاکستان و ایران است.
وی عنوان کرد: مسلمانان باید امت واحده تشکیل داده و بر اساس توانمندی‌های خود با دشمنان مبارزه کنند.
*  تثبیت تشیع خدمت بزرگ حضرت زهرا(س) است
آیت‌الله جعفر سبحانی با اشاره به خدمات حضرت زهرا(س) گفت: دخت گرامی پیامبر حضرت زهرا(س) بدون تقیه زندگی کرده و تشیع را تثبیت و راه امامت را تبیین کردند.
وی افزود: حتی اهل سنت هم روایتی دارند، اگر بیعت امام برگردن انسان نباشد، مرگ جاهلی خواهد داشت، این روایت بسیار مهم است؛ حضرت زهرا(س) عصمه‌الله الکبری از نظر اهل سنت بدون بیعت به شهادت رسیدند و خلافت را به رسمیت نمی‌شناختند، زیرا اگر می‌شناخت حتما بیعت می‌کرد.
** خراسان ۹۶/۱۱/۱۱
*  مخالفت مجلس با  تحقیق و تفحص از مدرک تحصیلی رئیس‌جمهوری
نمایندگان مجلس با انجام تحقیق و تفحص از اعتبار مدرک تحصیلی رئیس‌جمهور و نیز عملکرد وزارت علوم در دوره تصدی محمد فرهادی مخالفت کردند.
نمایندگان با ۱۲۲ رأی موافق، ۶۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن،  با تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم و اعتبار مدرک تحصیلی رئیس‌جمهور مخالفت کردند.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۱۱
*  اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات مدیریت بلایا به کشورهای آسیایی
محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه، در افتتاحیه دومین نشست شورای حکام مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا (اپدیم) بر تمایل ایران برای تقویت این تشکیلات به منظور افزایش کیفیت مدیریت بلایا تاکید کرد.
نوبخت با اشاره به سابقه تاریخی بروز بلایای طبیعی در ایران، گفت: آمادگی داریم تجارب خودمان را در زمینه بازسازی مناطق آسیب دیده بر اثر بلایای طبیعی در اختیار سایر کشورهای آسیا و اقیانوسیه قرار دهیم.
** شهروند ۹۶/۱۱/۱۱
*  کسی مانع سوال از رئیس‌جمهوری نشده است
نصرالله پژمان‌فر در تذکری به هیأت‌رئیسه مجلس گفت: اگر اجازه طرح سوال ۱۸۰ نماینده از رئیس‌جمهوری درباره موسسات مالی داده می‌شد، مشکلات از خیابان‌ها سر درنمی‌آورد.
وی افزود: ۱۸۰ نماینده، ۶ماه این مسأله و این موضوع را مطرح کردند اما اجازه نمی‌دهیم از مسیر قانونی حقوق مردم پیگیری و سوال تحقیق و تفحص مطرح شود.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: تعجب می‌کنم این را می‌گویید و عدم طرح سوال از رئیس‌جمهوری را عامل اغتشاش می‌دانید. سوال در مورد موسسات مالی مطرح بود و ما از قبل موضوع را پیگیری کردیم. رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کسی مانع طرح سوال نیست، چرا کار را با دست خودتان تضعیف می‌کنید؟
*  همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای دقیق مصوبات کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه هستند
جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه دیروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد. اسحاق جهانگیری با تأکید بر ضرورت اجرای دقیق مصوبات احیای دریاچه ارومیه، گفت: همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای دقیق و کامل این مصوبات هستند و اگر کسی از این مصوبات تخطی کند، باید پاسخگو باشد.
** صبح نو ۹۶/۱۱/۱۱
*  اسناد کاخ سفید علیه ایران کاردستی بیش نیست
آقای بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه درباره ضیافت ضدایرانی سفرای کشورهای عضو شورای امنیت با ترامپ گفت: این نوع رفتار و شگردهای آمریکایی موضوع جدیدی نیست و در بحران‌ها و حوادث متعدد و مکرری که نتیجه سیاست‌های خصمانه آمریکا نسبت به مردم منطقه و سایر نقاط جهان است، بارها شاهد خیمه شب بازی‌های آمریکا بوده‌ایم و اقدامات اخیر در واقع ورژن دیگری از همان رفتارهای بچگانه و نپخته حاکمان آمریکایی است.
وی ادامه داد: ادعای در دست داشتن تکه‌هایی به جا مانده از این موشک‌ها و ساختن کاردستی نمونه آن بیشتر به بازی کودکانه نونهالان در کودکستان‌ها شباهت دارد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نسل جدید حوزه با تراث بزرگان ارتباط برقرار کند
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: فضلای جوان ما در عرصه مباحث روزآمد و مباحث گذشتگان و احیای تراث از پیشکسوتان پیشی گرفته اند که این نشانه فضای مناسبی است که برای حوزه علمیه ایجاد شده که با امکانات کم، اما همت‌های بلند کارهای بزرگی را به سامان رسانده‌اند.
معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین با بیان این که باید نسل جدید حوزه با تراث حوزه ارتباط برقرار کند گفت: امروز شیعه هراسی یکی از پروژه‌های جدی دشمنان اسلام است؛ بسنده کردن به تحقیق و احیا و همچنین انحصار آن در قم و ایران و یا لبنان به تنهایی رسالت را کامل نمی کند.
روحانی واقعی آماده صرف عمر در ترویج دین است
حوزه/ آیت‌الله اعرافی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) گفت: روحانی‌ای که وابسته به دنیا باشد، پس از طی برخی مدارج علمی، اسیر القاب و عناوین می‌شود؛ ولی روحانی واقعی کسی است که آماده فداکاری و صرف عمر در ترویج دین است. مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: ما به حوزه آمده‌ایم که بدانیم دنیا کوچک و ناپایدار و پست است؛ ولی در عین ‌حال راهی برای پرواز و ملکوتی شدن است.
مدیران باید نظر اسلام را درباره حیطه مدیریتی خود بدانند
فارس/ آیت‌الله اراکی در درس «ولایت فقیه و نظام‌سازی» گفت: فقیهی که می‌خواهد متصدی مسئولیت باشد باید به فقه نظام تسلط داشته باشد و بتواند نظام اقتصادی جامعه را مدیریت کند، باید بداند که از نظر فقهی؛ نظام سیاسی، نظام فرهنگی و نظام اقتصادی چگونه است.
وی افزود: به نظر ما این فقاهت تنها در ولایت عامه شرط نیست بلکه در فقاهت خرد هم شرط است؛ پس هر کسی که می‌خواهد استاندار جایی شود یا مدیرکل تشکیلاتی باشد باید فقه اسلامی مربوط به آن مدیریت را یاد بگیرد.
درس‌های حوزه، پژوهش‌محور شوند
حوزه/آیت‌الله فقیهی با اشاره به برگزاری نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه، اظهار کرد: اصولاً یکی از راه‌های مهم تقویت علم و تعقل و تفکر، توجه به امر کتاب و کتابخوانی است.
عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه باید به مسئله پژوهش در حوزه توجه بیشتری داشت و روش تحقیق را به طلاب آموخت، گفت: درس‌های خارج و درس‌هایی که در حوزه است، باید پژوهش‌محور شوند. وی تصریح کرد: باید به نویسندگان، مؤلفان و محققان توجه ویژه داشت و آنان را به امر نویسندگی تشویق و ترغیب کرد.
ایران به برجام پایبند بوده
مهر/ نماینده دمکرات مجلس سنای آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفت: حقیقت این است که توافق (هسته ای) تمامی راه‌های دستیابی ایران به تسلیحات (هسته ای) را مسدود کرد و بر اساس ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی ما، شریکان منطقه‌ای‌مان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران کاملا به آن پایبند مانده است.
این سناتور دمکرات آمریکا همچنین در بخش دیگر از بیانیه خود آورده است: علیرغم ادعاهای نخست وزیر (نتانیاهو) هیچ سایتی ازجمله سایت‌های نظامی هسته‌ای به روی بازرسان هسته‌ای بسته نیست.
نگران نفوذ ایران در منطقه هستیم
صداوسیما/ رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) گفت: نگران نفوذ ایران در سوریه و منطقه هستیم.پمپئو در پاسخ این سئوال که آیا نگران این مسئله نیستید که مثلا تنش میان ایران و عربستان سعودی به نوعی درگیری منجر شود؟ گفت: هم اکنون هم نوعی جنگ نیابتی در یمن در جریان است. وی همچنین گفت: بسیار نگران این مسئله هستیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که ‍[درگیری] اتفاق نخواهد افتاد.
فقط مردم سوریه سرنوشت خود را رقم خواهند زد
صداوسیما/ وزیر خارجه روسیه طی سخنانی تاکید کرد: این فقط مردم سوریه اند که سرنوشت خود را رقم خواهند زد. لاوروف تاکید کرد: شرایط مناسبی برای پایان دادن به دوره دردناک در زندگی مردم سوریه فراهم است و این فقط مردم سوریه اند که سرنوشت خود را مشخص خواهند کرد.
‌عربستان از نظرسیاسی، نظامی و اخلاقی در یمن شکست خورده است
ایرنا/پایگاه خبری «السودان الیوم» در گزارشی در خصوص جنگ در یمن نوشت: آن مشروعیتی که سربازان ما از آن در یمن دفاع می کنند، به پایان رسیده و عربستان با وجود ۳۰۰میلیارد دلار هزینه در جنگ یمن، از نظر سیاسی، نظامی و اخلاقی در آن شکست خورده است. السودان الیوم همچنین نوشت:عربستان در یمن با شکست مواجه شده است و سیاست‌های آن در این کشور به تحقق اهداف اماراتی ها برای جدا کردن جنوب یمن از شمال آن کمک کرده است.
 از درآمد صرفه‎جویی انرژی کیسه ندوختیم
تسنیم/ وزیر اقتصاد گفت: باید اصلاحیه قانون را به نحوی پیش برد که صرفه جویی انرژی صورت گیرد و از محل آن، منابع لازم تامین شود. کرباسیان افزود: دولت برای درآمدهای ناشی از صرفه جویی انرژی، کیسه ندوخته است و این درآمدی نیست که در بودجه در نظر گرفته شده باشد؛ بلکه منابع مازادی است که باید در جای خود هزینه شود. البته دولت با جدیت به دنبال صرفه جویی در مصرف انرژی است.
 افزایش قیمت سوخت در سال ۹۷ منتفی شد
تسنیم/ پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق پس از اینکه لایحه بودجه سال ۹۷ در صحن علنی رای نیاورد مقرر شد نرخ حامل‌های انرژی همان نرخ سال ۹۶ باشد.
طرح تحریم ایران؛ این بار به بهانه «لوینسون»
فارس/ سنای آمریکا به زودی طرحی را بررسی می‌کند که هدف از آن هموار کردن راه برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران، به بهانه پرونده «رابرت لوینسون» مأمور اطلاعاتی آمریکا است.
به نوشته روزنامه «سان سنتینل»، «بیل نلسون» و «مارکو روبیو» ۲ سناتوری هستند که روز سه‌شنبه اعلام کردند طرحی را تدوین کرده‌اند که افرادی را که «آمریکایی‌ها را گروگان گرفته باشند»، تحریم می‌کند.
لوینسون مأمور سابق اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف.بی.آی) است که مقامات آمریکایی مدعی‌اند در سال ۲۰۰۷ در حالی که به جزیره کیش سفر کرده بوده، ناپدید شده است.
بیانیه پایانی نشست «سوچی» بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه تأکید کرد
فارس/ نشست بین‌المللی «سوچی» موسوم به «کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه» با قرائت بیانیه‌ پایانی خود پایان یافت.
در این بیانیه بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه و حفظ ارتش این کشور تأکید شده است. در این بیانیه آمده است که «نمی‌توان از هیچ یک از بخش‌های خاک سوریه صرف نظر کرد و مردم سوریه همچنان پایبند به بازپس‌گیری جولان اشغالی با همه ابزارهای قانونی مطابق منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی هستند».
امیدوارم ترامپ امشب علائم مرگ برجام را نشان دهد!
مهر/ نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که به اظهارات ضد ایرانی شهره است، نسبت به نشان دادن علائم مرگ برجام توسط دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا ابراز امیدواری کرد.«جان بولتون» در صفحه توئیتر خود نوشت: من امیدوارم دونالد ترامپ امشب و در جریان سخنرانی سالانه خود در جمع اعضای کنگره به توافق هسته‌ای اشتباه ایران بپردازد و علائم مرگ قریب الوقوع آن را نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *