دیدار جمعی از علمای اهل سنت پاکستان با آیت الله کعبی

جمعی از علمای اهل سنت پاکستان روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۰۹ با حضور در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله عباس کعبی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار که با هماهنگی دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین برگزار شد، رئیس هیات پاکستانی ضمن تشکر از آیت الله کعبی و هماهنگی‌های صورت گرفته جهت برگزاری این دیدار، ابراز داشتند: امروز پاکستان درگیر جنگ‌های منطقه‌ای و بین طایفه ای شده است ، در گذشته تنها مشکل، لشکر جنگهوی بود، اما هم اکنون داعش نیز در این کشور فعال شده است و به ایجاد فتنه می‌پردازد و شیعه و اهل سنت را مورد ظلم و تعدی قرار می‌دهد؛

این عالم پاکستانی ضمن تشکر از اقدامات و تلاش های ایران در جهت وحدت مسلمین ابراز داشت: ایران با وجود ۳۹ سال تحریم  همیشه در حال پیشرفت و ترقی بوده است و الگوی مناسبی برای دولتها و ملتهای اسلامی می‌باشد.

رئیس هیات پاکستانی ادامه داد: جبهه کفر متشکل از آمریکا و اسرائیل و با همراهی آل سعود در حال از بین بردن وحدت امت اسلامی هستند و متاسفانه بسیاری از حاکمان اسلامی نیز با آنان همکاری می نمایند. در گذشته فعالیت وهابیت در پاکستان بسیار ضعیف بود اما بعد از جنگ افغانستان فعالیت وهابیت افزایش یافت؛  متاسفانه اگر جریان‌های تصوف در پاکستان سرپرستی نگردد موج جدیدی از وهابیت در پاکستان به وجود خواهد آمد؛ متاسفانه امروز بسیاری از مدارس علوم دینی تحت سرپرستی سعودی ها و اماراتی ها است که وهابیت را تبلیغ می کنند.

در ادامه این دیدار آیت الله کعبی ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به هیات پاکستانی بیان فرمودند: اسلام باید بر محور وحدت باشد؛ و خوشبختانه علما و مسلمین از بصیرت بسیاری برخوردار هستند و به خوبی می‌توانند نقشه های دشمنان اسلام و مسلمین را تحلیل  نمایند، متاسفانه آل‌سعود با آمریکا و اسرائیل در منطقه همکاری می‌کند و منطقه را به سمت جنگ های مذهبی کشانده است، به طور قطع داعش و تکفیری ها ساخته دست آمریکایی‌ها هستند و خود آمریکایی ها معترف هستند، همانگونه که در دوران جنگ سرد در افغانستان القاعده و طالبان را به وجود آوردند تا توازن قدرت نسبت به شوروی ها ایجاد نمایند، اکنون هم به تشکیل داعش اذعان دارند و بعد از شکست جبهه کفر از جبهه مقاومت، داعشی ها از عراق و سوریه به افغانستان منتقل شدند تا آن منطقه را ناامن کنند و حضور نیروهای آمریکایی در منطقه را توجیه نمایند. داعشی ها بر اساس برنامه آمریکایی عمل می‌کنند و  هدف آنها نیز ناامن کردن مرزهای ایران می باشد. امروزه حمایت مالی گروه‌های تکفیری توسط آل سعود صورت پذیرفته و طراحی و برنامه آنان توسط آمریکا و انگلستان می باشد. مدیریت داعش چند لایه است، لایه اول شامل فرماندهان آمریکایی و انگلیسی هستند که برنامه ها و چارچوب های کلی را طراحی می نمایند ، آنان سکولار بوده و اعتقادی به اسلام ندارند. لایه دوم فرماندهان داعش هستند که بسیاری از آنان از وابستگان دوران صدام هستند و هدایت برنامه‌ها را در میدان به دست گرفته اند و لایه سوم فریب خوردگان می باشند که نقشه و برنامه ها را اجرا می کنند و باید امت اسلامی این افراد را نجات دهند. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که وظیفه امت اسلامی نسبت به این وقایع چیست؟ امت اسلامی دارای دو وظیفه است، اولا باید دشمن را بشناسند و دوم آنکه برنامه ای جهت پیشرفت داشته باشد.

 بدون شک دشمن اسلام و امت اسلام در زمان ما آمریکا، صهیونیسم و انگلستان است.  آنان نماد ظلم و جنایت علیه امت اسلامی می باشند و همانند مشرکان قریش در دوران پیامبر فعالیت می کنند، به طور مثال مشاور امنیت ملی ترامپ در ماه گذشته گفت: مشکل ما این نیست که اسلام تندرو را به اسلام معتدل تبدیل کنیم مشکل ما یک میلیارد و چهارصد میلیون مسلمان است و تا آنان را ازبین نبریم امنیت ما به دست نمی آید. متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی روابط دوستانه با این کشورها دارند و البته روابط دوستانه این کشورها با هدف چپاول ثروت مسلمانان صورت می‌گیرد و آنان به فکر ایجاد پایگاه‌های نظامی و بهره برداری از منابع طبیعی کشورهای اسلامی هستند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید در فکر تشکیل امت واحده بود. امت اسلامی دارای منابع مالی و ثروت‌های طبیعی مانند نفت و گاز، موقعیت سیاسی و جغرافیایی مناسب، جمعیت زیاد و منابع انسانی ماهر  و…  می‌باشد و باید با تدبیر صحیح و تحت سرپرستی رهبری قدرتمند در این راه قدم گذاشت. امروزه آمریکا و اسرائیل از وجود بیداری و هوشیاری امت اسلامی می ترسند و تمام سعی و همت خود را در راه منحرف کردن مسیر بیداری اسلامی قرار داده اند یکی از نقشه های دشمنان نابودی قدرت مسلمانان است و جنگهای بین مسلمانان نیز در این راستا صورت می گیرد.

 این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبیین نقشه راه امت اسلامی افزودند: اولین وظیفه عمده روحانیون و مدارس دینی آگاه سازی امت  می باشد و باید اسلام صحیح را از اسلام آمریکایی باز معرفی کرد، وهمچنین تلاش خود را در راه مبارزه با جهل، فقر، تبعیض،  فساد و جنایت قرار داد و با استبداد و استعمار مبارزه کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: ملت پاکستان ملت با غیرتی است و تاریخ آن را ثابت کرده است، اما اگر پاکستان می‌خواهد همانند ایران نقش تعیین‌کننده ای در منطقه و امت اسلامی داشته باشد باید همت و تلاش بیشتری انجام دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با طرح این سوال که رهبری امت اسلامی باید به عهده چه کسی باشد؟ و آیا اینکه رهبری امت اسلامی باید توسط علمای قدرتمند یا علمای بی قدرت باشد؟ فرمودند: بی شک رهبری امت اسلامی باید توسط علمای قدرتمند، بصیر، شجاج و عالم صورت بگیرد، کسانی که در مقابل استعمار و استثمار آمریکاییان ایستادند و گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. باید توجه داشته باشید که حضرت امام خمینی و امام خامنه ای متعلق به یک ملت خاص نیست بلکه متعلق به امت اسلامی است.

 حضرت آیت الله کعبی در پایان در پاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی به اهل سنت چه خدماتی ارائه داشته، افزودند: جمهوری اسلامی ایران خدمات فراوانی را به اهل سنت ارائه نموده است، اهل سنت در ایران دارای ۱۶ هزار مسجد هستند و در مناطق مختلف شرقی، غربی، شمالی و جنوبی ایران دارای مدارس، حوزه های علمیه، مساجد و… می‌باشند و امام جماعت و جمعه آنان نیز حقوق دریافت می‌نمایند و از حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران برخوردار می‌باشند، حتی ما شاهد هستیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دوره های ختم صحیح بخاری در این مساجد برگزار می گردد و این نشان از آزادی کامل برادران اهل سنت ما در جمهوری اسلامی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *