خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۱۰

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: انتقاد باید توأم با پیشنهاد و تحلیل باشد
  • آیت‌‌الله یزدی: هدف دشمن از ناکارآمد جلوه دادن انقلاب ایجاد یأس و ناامیدی است
  • آیت‌الله مسعودی خمینی: همایش کتاب سال حوزه در تحقق مطالبات بزرگان حوزه مؤثر بوده است
  • آیت‌الله مقتدایی: دشمن در مقام این است که روحانیت را از نظام جدا کند
  • آیت‌الله خاتمی: باید اقدامات آزادی‌ستیزانه رژیم پهلوی در دهه‌فجر تبیین شود
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر زیر ساخت دریافت دین قوی باشد، هیچ وقت فرد در مسیر راه متزلزل نخواهد شد

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۱۰
*  رایزنی‌های دوجانبه و سه‌جانبه جابری انصاری در سوچی
دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به سوچی روسیه رفته است به طور دوجانبه و سه‌جانبه با هیأت‌های شرکت کننده در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه رایزنی کرد.
حسین جابری‌انصاری در این گفت‌وگوها که امروز هم ادامه دارد با هیأت‌های روسیه و ترکیه ـ دو کشور ضامن روند آستانه‌ـ و همچنین شخصیت‌های سوری شرکت‌کننده در این نشست، مذاکره می‌کند. کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه قرار است امروز در سوچی برگزار شود.
*  ایران به حمایت‌های خود از حرکت‌های آزادیبخش منطقه ادامه می‌دهد
مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایران به روش خود در حمایت از حرکت‌های مردمی آزادیبخش و اسلام خواهانه در منطقه ادامه خواهد داد و لحظه‌ای در این مسیر تردید نخواهد کرد.
علی‌اکبر ولایتی با رد اتهامات بی اساس آمریکا علیه کشورمان درخصوص مسائل یمن افزود: با این ادعاها مشکلی از آمریکا، عربستان و امارات رفع نخواهد شد و اگر عربستان و امارات به سیاست غیرمعقولشان ادامه دهند یمن به باتلاقی مانند ویتنام برای آمریکا تبدیل خواهد شد.
** همشهری ۹۶/۱۱/۱۰
*  تعویق سفر رئیس جمهور به کرمان
سفر ۲ روزه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور به استان کرمان که قرار بود صبح روز گذشته انجام شود به تعویق افتاد. زمان جدید این سفر هنوز اعلام نشده است.
*  تغییر رفتار آمریکایی‌ها در خلیج فارس
فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه گفته است: شاهد تغییر رفتار آمریکایی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز و توجه بیشتر آنان به مقررات بین‌المللی در ترددها هستیم.
پاسدار علی عظمایی با اشاره به ایام سالگرد ماجرای دستگیر تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس گفته است: «شاهد شرارت کمتر آمریکایی‌ها در مسیرهای دریایی خلیج فارس و نیز مواجهه آنها با شناورهای ایرانی هستیم.»
** کیهان ۹۶/۱۱/۱۰
*  آمریکا از تلافی ایران پشیمان می‌شود
یک روزنامه اروپایی تاکید کرد: ترامپ از درگیری با ایران پشیمان خواهد شد و پاسخی بی‌رحمانه دریافت می‌کند. روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: یک وزیر پیشین عراق که به انتشار نامش تمایل نداشت در این مورد می‌گوید: «افزایش تهدید آمریکا علیه ایران باعث می‌شود ایرانی‌ها به طور جدی‌تری موقعیت خود در عراق و سوریه را حفظ کنند.»
*  اسرائیل سوریه را بزند فرودگاه تل‌آویو را با موشک ویران می‌کنیم
«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر خاک سوریه را هدف قرار دهند، ارتش سوریه فرودگاه «بن‌گورین» در تل‌آویو را با موشک‌های «اسکاد» هدف قرار می‌دهد.
*  محکومیت یک جاسوس مرتبط با موساد در بخش صنعت برق
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در بیست و پنجمین جلسه شورای معاونان دادسرای تهران، از یک پرونده جاسوسی خبر داد و گفت: در بخش صنعت برق، متهمی از طریق ایجاد ارتباط با سیستم اطلاعاتی بیگانه و برقراری حداقل ۱۴ ملاقات با افسران اطلاعاتی موساد، بسیاری از اطلاعات مربوط به صنعت برق و هسته‌ای کشور را در قبال دریافت ۱۴۰ هزار یورو در اختیار آنان گذاشته و نتیجه اینکه، اطلاعات کشور با ثمن بخس در اختیار سرویس‌های بیگانه قرار گرفته است. این فرد به اتهام جاسوسی به ده سال حبس محکوم شده است.
** شرق ۹۶/۱۱/۱۰
*  سعودی‌ها درک صحیحی از تحولات ندارند
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل و مدیرکل امور بین‌الملل در مجلس، در برنامه ذره‌بین رادیو تهران با تأکید بر اینکه سعودی‌ها درک صحیحی از تحولات ندارند، گفت: برخورد سعودی‌ها با عراق جدید مبتنی‌بر حمایت گروه‌های تروریستی برای ناامن‌کردن عراق بود. سیاست آنها همیشه تابع سیاست‌های آمریکا بوده و برای آمریکا هم نفت آنها مهم بوده است.
عبداللهیان افزود: سعودی‌ها در موضوع منطقه تمامیت‌خواه هستند و حاضر نیستند سهم دیگران را در منطقه تحمل کنند.
*  بیانیه وکلای دادگستری ایران در محکومیت مداخله نظامی ترکیه در عفرین
١١٢نفر از وکلای سرشناس دادگستری که برخی از آنان از استادان حقوق بین‌الملل دانشگاه‌های ایران هستند، حمله ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان ملی‌گرای ترک و سلفی‌های طرفدار ترکیه را به شهر عفرین و مناطق کرد شمال سوریه محکوم کردند و از سازمان ملل متحد و مراجع بین‌الملل خواستار جلوگیری از ادامه این تجاوز شدند. حقوق‌دانان ایرانی معتقدند این تجاوز نقض حاکمیت ملی سوریه و همچنین منشور ملل متحد و اصل عدم ‌توسل به زور است.
** ایران ۹۶/۱۱/۱۰
*  اعلام آمادگی نوبخت و زنگنه برای مناظره با ‎عادل ‌آذر
دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی انتشار گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۵ از سوی دیوان محاسبات، سؤالات و شبهاتی در این خصوص پدید آمد که دکتر محمدباقر نوبخت و مهندس زنگنه اعلام آمادگی کردند.
در یک برنامه زنده تلویزیونی باحضور دکتر عادل آذر رئیس دیوان محاسبات شرکت کرده و به کلیه سؤالات
و شبهات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ پاسخ دهند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۱۰
*  رایزنی برای تاسیس شعب بانک‌های ایران در سوئیس
رئیس کل بانک مرکزی، در دیدار سفیر سوئیس در تهران، خواستار همکاری بانک مرکزی و نهاد نظارتی سوئیس در سرعت بخشیدن به فرآیند صدور مجوز برای تاسیس شعب بانک‌های ایران در این کشور شد.
در این دیدار، ولی اله سیف ضمن ابراز خرسندی از روابط بانکی دو کشور گفت: بانک‌های ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی فعالیت می‌کنند و گام‌های بلندی برای تطبیق با استانداردهای جهانی برداشته شده است.
*  بازجویی از عامل حمله به نماینده آیت‌الله العظمی‌سیستانی
یک منبع عراقی اعلام کرد که در پی حمله یک فرد ناشناس به عبدالمهدی الکربلائی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در کربلا در روز جمعه شخص مهاجم بازداشت و به یکی از مقرهای امنیتی برده شد.
این منبع اعلام کرد که نیروهای امنیتی و سازمان اطلاعات شخص مهاجم را بازداشت کرده‌اند تا درباره دلایل این حمله از او بازجویی کنند.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۱۰
*  شورای‌عالی امنیت ملی درباره «پالرمو»  تصمیم‌‌‌گیری می‌کند
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، درباره لایحه مصوب مجلس در زمینه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی- موسوم به کنوانسیون پالرمو- گفت: قرار شده است مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با دعوت از نهادهای مختلف جلساتی داشته باشد و همه آثار حقوقی این ۴ لایحه را از جمله الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو استخراج کنند و جمع‌بندی را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دهند تا آنها در این باره تصمیم‌‌گیری کنند.
*  ۱۶ داعشی دستگیر شدند و ۵ نفر به‌هلاکت رسیدند
 سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایان درگیری رزمندگان قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه را با یک تیم از تروریست‌های تکفیری داعش اعلام کرد.
وی گفت: در این درگیری که از صبح روز شنبه بین رزمندگان دلاور قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه با تروریست‌های تکفیری آغاز شده بود، ۱۶ تروریست داعش دستگیر شدند و ۵ نفر نیز به ‌هلاکت رسیدند. فرمانده نیروی زمینی سپاه یادآور شد: بین ۵ تروریست به هلاکت رسیده، ۳ نفر در حین محاصره خود را با جلیقه انفجاری منفجر کردند.  
** جوان ۹۶/۱۱/۱۰
*  یک قاضی فاسد یا خاطی هم زیاد است
آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به سخنان اخیر خود مبنی بر برخورد با قضات خاطی اظهار کرد: متأسفانه برخی این سخنان را تحریف کردند. برخورد با قضات خاطی همواره مورد تأکید بوده اما برخی از سخنان اخیر بنده این تفسیر را کرده‌اند که فساد در میان قضات به حدی زیاد است که خود رئیس قوه قضائیه نیز به این امر اذعان کرده و خواستار برخورد شده است.
در حالی‌که بنده بارها گفته‌ام اکثریت قاطع قضات دستگاه قضایی افرادی پاکدست، مستقل، شجاع، متدین و اهل فضل هستند و قاضی خاطی و فاسد در این دستگاه یک استثنا  به شمار می‌آید که البته یک مورد آن هم برای دستگاه قضایی زیاد است. بنابراین معتقدیم همه باید نسبت به تخلفات قضایی حساس باشند تا هیچ موردی از تخلف و فساد، چهره قوه قضائیه را مشوه نکند.
*  آل خلیفه حکم سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم را تأیید کرد
رژیم آل خلیفه پس از برگزاری چندین دور دادگاه نمایشی برای محکوم کردن شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین، سرانجام روز دوشنبه حکم نهایی علیه وی را صادر کرد.
دیوان عالی بحرین، با سلب تابعیت عیسی قاسم و یک سال حبس تعلیقی وی موافقت کرد.
** رسالت ۹۶/۱۱/۱۰
*  مردم شجاع ما در برابر آمریکا و صهیونیست‌ها می‌ایستند
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار جمعی از معاونان و مدیران عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و جمعی از پزشکان، مدیران و کارکنان علوم پزشکی بقیهالله سپاه با اشاره به ارکان انقلاب گفت: دین اسلام از جمله ارکان انقلاب است.
در دوران گذشته اسلام را به حاشیه رانده بودند ولی امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی را به متن زندگی مردم آوردند بنابراین باید به حفظ ارزش‌های دینی و مبارزه با ضد ارزش‌ها پرداخت.
وی با بیان اینکه انقلاب به مردم خودباوری داد گفت: پیش از انقلاب مردم در برابر استکبار و سلاطین خاضع بودند، امروز مردم شجاعت دارند و در برابر آمریکا و صهیونیست‌ها می‌ایستند بنابراین خودباوری و خوداتکایی از برکات انقلاب است.
وی تأکید کرد: باید در سخن گفتن و به میدان آمدن شجاع باشیم زیرا خداوند افراد شجاع را دوست دارد؛ استکبار با روح عناد هرگز حاضر نیست با مسلمانان کنار آید و همیشه با ما دشمن هستند بنابراین باید آنها را ریشه‌کن کرد.
*  باید اقدامات آزادی‌ستیزانه رژیم پهلوی در دهه فجر تبیین شود
آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: همه دلسوزان باید در کنار مردم بوده و دهه فجر را همراه با مردم گرامی بدارند چرا که گرامیداشت دهه فجر، مصداق شکر نعمت الهی است و همه ما باید شکرگزار باشیم.
وی با بیان اینکه، گرامیداشت دهه فجر تنها به آذین بندی نیست، گفت: آذین‌بندی بخشی از گرامیداشت دهه فجر است اما همه آن نیست؛ لازم است در این دهه مبانی انقلاب و اقدامات دین ستیزانه رژیم پهلوی برای نسل‌های جدید تبیین شود.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه، رژیم پهلوی رژیمی وابسته، فاسد و دین‌ستیز بود، تصریح کرد: رژیم پهلوی، دنبال بردگی ملت ایران برای آمریکا و استکبار جهانی بود.
رژیم غارتگر پهلوی نه تنها دین‌ستیز بلکه آزادی‌ستیز بود و با آزادی و حقوق اولیه ملت ایران مبارزه و مخالفت کرد.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۱۰
*  حمایت اتحادیه آفریقا از برجام
در سی‌امین نشست سالانه رهبران کشورهای آفریقایی که روز یکشنبه در آدیس آبابا، مقر اتحادیه آفریقا برگزار گردید، بر حمایت آفریقا از برجام تاکید شد.
موسی محمد فقیه، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در حضور رهبران ۵۴ کشور آفریقایی با تاکید بر اهمیت احترام به چند جانبه‌گرایی در نظام بین‌المللی گفت: آفریقا از توافق هسته‌ای میان ایران و جامعه جهانی حمایت و بر اهمیت اجرای آن توسط همه کشورها تاکید دارد.
*  ایران به سخنان پادشاه اردن واکنش نشان داد
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سیاست اصولی، پایدار و تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی‌ایران همواره کمک به صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای است: قاسمی‌با اشاره به اظهارات اخیر پادشاه اردن و طرح موضوعاتی پیرامون سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی‌ایران، این سخنان را مغایر واقعیت‌ها و خواست مردم و اکثریت کشورهای منطقه برای استقرار صلح و امنیت پایدار خواند.
بهرام قاسمی‌با اشاره به ادعاهایی مانند «هلال ایرانی» و «دخالت‌های ایران در منطقه» گفت: این گونه اظهارات نمی‌تواند نقش ثبات ساز و تلاش بی وقفه ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به ایجاد امنیت را نفی کند و نادیده انگارد.
*  کاهش محدودیت‌های محصورین
قاسم میرزایی نیکو  در پاسخ به سوالی در مورد برخی شنیده‌ها در خصوص رفع محدودیت‌های در مسیر ملاقات اعضای خانواده میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با آن‌ها اعلام کرد: از حدود یک هفته گذشته تاکنون محدودیت‌های ملاقات برای مهندس میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد رفع شده است.
وی افزود: پیرو رایزنی‌ها و دیدارهایی که برخی مسئولان مربوطه با مهندس موسوی داشتند، به این جمع‌بندی رسیدند که دختران، نوه‌ها و همسران ۲ دختر مهندس موسوی و خانم رهنورد بتوانند با آن‌ها به‌طور عادی دیدار کنند.
** آرمان ۹۶/۱۱/۱۰
*  هشدار خرازی به اروپا درباره برجام
لارس نوردروم، سفیر جدید نروژ در ایران دیروز با سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد. خرازی نیز در این ملاقات، سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد و اظهار کرد: سیاست ایران در جهت امنیت و ثبات منطقه‌ای است و حضور ایران در کشورهای عراق و سوریه، در راستای مبارزه با تروریسم و امنیت ایران و کشورهای دوست بوده است.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: تا زمانی که اروپا به برجام متعهد باشد و جریان فعالیت‌های اقتصادی ادامه یابد، ایران نیز به برجام متعهد خواهد بود.
*  باز هم شکایت ایران از ترکمنستان
وزیر نفت با اشاره به برنامه ایران برای شکایت از شرکت «ترکمن گاز» ترکمنستان بابت کیفیت گاز تحویلی، گفت: شکایت دیگری را نیز برای ارائه به دیوان داوری بین‌المللی به منظور تجدید نظر در قیمت گاز صادراتی این شرکت داریم، چرا که معتقدیم قیمت آنها خیلی بالاست و باید کاهش یابد.
بیژن زنگنه درباره اختلاف گازی ایران و ترکمنستان، اظهار داشت: تهران و عشق آباد، شکایت‌هایی را به‌طور متقابل علیه یکدیگر دنبال می‌کنند.
** آفرینش ۹۶/۱۱/۱۰
*  وزارت خارجه آمریکا آزادی موقت باقر نمازی را تایید کرد
وزارت امور خارجه آمریکا آزادی موقت باقر نمازی شهروند دو تابعیتی ایرانی- آمریکایی را تایید کرد و خواستار آزادی دائمی وی شد.
بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا باقر نمازی شهروند ایرانی- آمریکایی ۸۱ ساله که روز ۱۵ ژانویه به دلیل افت شدید فشار خون به بیمارستان منتقل شده بود، به طور موقت برای چهار روز آزاد شده است.وی پدر سیامک نمازی تاجر ایرانی- آمریکایی است که از اکتبر ۲۰۱۵ در زندان به سر می‌برد.
** قدس ۹۶/۱۱/۱۰
*  مباحث علمی در حوزه تقویت شود
آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه مباحث علمی باید در حوزه تقویت شود، طلاب را به استفاده درست از وقت و سرمایه عمر توصیه کرد.
وی در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه رسالت با بیان اینکه آیات قرآن برای انسان درس‌های زیادی دارد، اظهار داشت: در برخی آیات، مطالبی بیان شده که حجت را بر انسان تمام کرده است. همچنان که در قرآن می‌خوانیم «ولله الحجه البالغه» یعنی آنچه می‌بایست به بندگان برسد، توسط انبیای الهی رسیده است.
*  دشمن در مقام این است که روحانیت را از نظام جدا کند
آیت‌الله مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمن در مقام این است که بین روحانیت با این نظام شکاف ایجاد کند، روحانیت را از نظام جدا کند. روحانیتی که خودش را سرباز اسلام می‌داند، باید خودش را سرباز این نظام بداند و در حمایت نظام و تبلیغ از این نظام، تبلیغ و توضیح جایگاه ولی فقیه، جایگاه ولایت فقیه اقدام کند.
وی افزود: روحانیت وقتی نافذالکلمه است که جایگاهش در بین مردم حفظ بشود، مردم او را نماینده پیغمبر(ص) بدانند، نماینده امام زمان(عج) بدانند.
ما معتقدیم روحانیت باید جایگاه خودش را حفظ کند و حفظ جایگاه روحانیت به این است که سعی کند رفتارش رفتار اسلامی باشد، گفتارش گفتار اسلامی باشد. آنچه را که می‌گوید و تبلیغ می‌کند، حد اعلای آن‌ها را در اعمال خودش ببیند مردم باید یک زندگی صالح و سالم از روحانی ببینند، این ساده‌زیستی در بین مردم و در نفوذ و اعتماد روحانیت در بین مردم خیلی تاثیر دارد.
** خراسان ۹۶/۱۱/۱۰
*  ایران با تحفظ به «پالرمو» پیوست
بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوالی درباره انتقادات برخی نمایندگان از پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو و مقایسه آن با FATF و خیانت‌آمیز بودن این مصوبه تأکید کرد: دولت با حق‌شرط و تحفظ به این توافق نامه پیوسته است.
وی افزود: حداقل دستاورد جمهوری اسلامی از پیوستن به این کنوانسیون  این است که بهانه‌های واهی را از کشورهایی همچون آمریکا که قصد دارند در برقراری ارتباط ایران با بانک‌های بزرگ دنیا خلل ایجاد کنند، می‌گیرد.
*  اطلاعات جعبه سیاه سانچی به ایران تحویل شد
هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ اطلاعات جعبه سیاه نفتکش سانچی و نیز شناور فله‌بر کریستال به همراه مصاحبه‌های انجام گرفته از پرسنل شناور چینی در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته و تصمیم بر این است که موضوع در کمیته‌های تخصصی مطرح و به بحث گذاشته و در نهایت علت سانحه مشخص شود.
*  ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع «حادثه ناوشکن دماوند»
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این کمیسیون موضوع «حادثه ناوشکن دماوند» آن‌را حتماً‌ بررسی خواهد کرد.
محمدمهدی برومندی، درباره وضعیت «ناو دماوند» و بررسی این موضوع در کمیسیون امنیت گفت: هر موضوعی که مربوط به مسائل امنیتی کشور باشد حتماً در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار خواهد گرفت.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۱۰
*  نهایی شدن ۱۲ میلیارد دلار قرارداد فاینانس دستاورد برجام
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درباره فراهم شدن زمینه استفاده از منابع مالی خارجی (فاینانس) را از دستاوردهای برجام دانست و با یادآوری اینکه پروژه‌های مهم با استفاده از ۱۷ میلیارد دلار فاینانس از طریق چین در کشور در حال اجرا است، افزود: «علاوه بر این، در حدود ۳۰ میلیارد دلار دیگر موافقتنامه استفاده از منابع مالی خارجی از طریق چین و برخی کشورهای اروپایی به امضا رسیده که از این میزان، تاکنون ۱۲ میلیارد دلار نهایی شده و به زودی وارد مرحله اجرا و گشایش ال سی خواهد شد که این دستاوردها بخشی از دستاوردهای برجام است.»
** صبح نو ۹۶/۱۱/۱۰
*  استقرار ۸۳۰۰ کانکس ظرف ۳۸ روز توسط سپاه
سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) آمادگی دارد تا در هر محدوده‌ای که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعیین کند، کاربازسازی انجام دهد، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تا کنون ۸۰۰۰ کانکس ساخته و با انجام کار سکوسازی برای آنها، به مردم تحویل داده است.
*  توان تجهیزاتی نیروی دریایی ارتش ارتقا می‌یابد
فرمانده نیروی دریایی ارتش بر ضرورت ارتقای توان تجهیزاتی و مهارت‌های نیروی انسانی در نداجا تاکید کرد و گفت: «آموزش‌وپژوهش» در رأس فعالیت‌های این نیرو قرار دارد.
 امیر دریادار حسین خانزادی با اشاره به نقش نیروی انسانی کارآمد در بازدهی و اثربخشی یک سیستم عنوان کرد: هم در حوزه تجهیزات و هم در رابطه با پرورش نیروی کارآمد و متعهد باید تلاش کرد و در این حوزه پرداختن به مسأله آموزش‌وپژوهش در رأس قرار دارد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
انتقاد باید توأم با پیشنهاد و تحلیل باشد
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشت: واقعیت این است که رسانه‌ها در دنیا حرف اول را می‌زنند و خیلی کارهایی که از طرق دیگر نمی‌توان انجام داد از طریق رسانه می‌توان انجام داد. به همین دلیل است که ما می‌بینیم صهیونیست‌ها نیروی خود را در رسانه‌ها بردند و اهداف شوم خود را از طریق رسانه‌ها محقق می‌کنند. وی افزود: با وجود گسترش فضاهای مجازی باز هم رسانه مکتوب جایگاه خود را دارد نباید تصور کرد که فضای مجازی می‌تواند جانشین رسانه مکتوب شود.
هدف دشمن از ناکارآمد جلوه دادن انقلاب ایجاد یأس و ناامیدی است
رسا/ آیت‌الله یزدی با اشاره به هجمه‌های رسانه‌های بیگانه و غرب گرا و القاء ناکارآمدی انقلاب اسلامی، این هجمه‌ها را با هدف ایجاد روحیه یأس و ناامیدی دانست.وی با اشاره به توطئه‌های متعدد دشمنان در از ابتدای انقلاب تا کنون افزود: از دشمن چیزی جز دشمنی بر نمی‌آید و نمی‌تواند دوستی کند از این رو همواره در پی رسیدن به اهداف خود و ضربه به انقلاب هستند. رییس شورای عالی جامعه مدرسین تأکید کرد: مطمئن هستیم با اتکای به خداوند متعال، ولایت فقیه و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب و وجود مردمی ولایی و زمان شناس نظام از مخاطرات محفوظ مانده و دشمن شکست می‌خورد.
همایش کتاب سال حوزه در تحقق مطالبات بزرگان حوزه مؤثر بوده است
حوزه/ آیت‌الله مسعودی خمینی با اشاره به برگزاری نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه، اظهار کرد: بدون تردید باید اذعان کرد که همایش کتاب سال حوزه در راستای پیشرفت حوزه و تحقق خواسته‌های علما و بزرگان بسیار مؤثر بوده است. عضو جامعه مدرسین  افزود: برگزاری همایش کتاب سال حوزه موجب می‌شود که حوزویان تلاش کنند، هرساله آثار شایسته بنویسند و به جامعه عرضه کنند.
اگر زیر ساخت دریافت دین قوی باشد، هیچ وقت فرد در مسیر راه متزلزل نخواهد شد
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: سیره علمی و رفتاری معصومین(ع) بهترین مبانی برای مردم و جامعه اسلامی است. معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه کسانی که دین را از منبع قوی گرفتند تا آخر در مسیر دین ماندند اظهار داشت: اگر زیر ساخت دریافت دین قوی باشد، هیچ وقت فرد در مسیر راه متزلزل نخواهد شد؛ وی در ادامه افزود: دینداری و عمل به دین براساس معرفت به دین است؛ متأسفانه در شرایطی قرار داریم که بعضی افراد حجاب، باور و اعتقاد جوانان مذهبی را قبول نداشته و حتی به دلیل دینداری مورد شماتت و طعنه قرار می‌دهند.
اقدامات ما در برجام برگشت‌پذیر است
باشگاه خبرنگاران/ معاون سیاسی وزیر امور خارجه، گفت: با قیاس ژنو و توافق نهایی در می‌یابیم که ژنو خط مشی‌ها و اصول کلی را به عنوان توافق اولیه مشخص کرد و در طول ٢ سال مذاکره و یا بیشتر، آن را به توافقی دیگر تبدیل کردیم. وی ادامه داد: توافق ژنو این بود که تحریم‌های هسته‌ای حذف شود و در برجام هم این مسئله آمده است. عراقچی با اشاره به اینکه اقدامات ما در برجام برگشت‌پذیر است گفت: قانون ویزا نقض فاحش برجام نبود اما نقض بند ۲۶ و ۲۸ که می‌توانست فضای کار با ایران را برای برخی محدود کند، نقض به حساب می‌آید.
آمریکا ایران را به ارسال موشک به یمن متهم کرد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس جمهور آمریکا گفت: نمایندگان کشور‌ها در شورای امنیت موشک‌ها و تسلیحات ایرانی به نمایش گذاشته شده را که ایران برای متحد خود در یمن فرستاد، مشاهده کردند. آن‌ها موشک‌های ایران را دیدند. ترامپ، افزود: ما امروز درباره همکاری برای چالش‌های امنیتی مختلف از جمله خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه، پایان دادن به مناقشه سوریه و مقابله با تروریسم صحبت خواهیم کرد.
اجرای پرده دوم نمایش تبلیغاتی  امریکا علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/ نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه ادعا‌ها درباره انتقال سلاح از سوی ایران به یمن، نمایندگان ۱۴ کشور دیگر عضو شورای امنیت را به واشنگتن دعوت کرد.نیکی هیلی پس از ورود نمایندگان ۱۴ کشور عضو شورای امنیت به واشنگتن در توییتی مدعی شد که او نمایندگان شورای امنیت را برای مشاهده شواهد دست اول از برنامه تسلیحات غیرقانونی وزارت دفاع ایران به واشنگتن آورده است!
یمنی‌ها پایگاه ملک خالد ریاض  راهدف قراردادند
صداوسیما/ یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پایگاه ملک خالد را در ریاض، با موشک برکان اچ-۲ هدف قرار دادند. این عملیات در پاسخ به جنایات روزانه سعودی‌ها انجام شد.
واکنش ظریف به مدرک سازی امریکا و عربستان ضد ایران
صداوسیما/ وزیر امور خارجه در توئیتی به نمایش مضحک تولید مدرک علیه ایران واکنش نشان داد.در توئیت ظریف آمده است: مدتی قبل، آمریکا یک موشک ایرانی ارائه شده توسط سعودی‌ها را نمایش داد.باید به آنها گفته شده باشد موشکی که در آسمان توسط پاتریوت نابود شده کاملا سالم به زمین فرود نمی‌آید. لذا این بار قطعاتی از موشک را نشان دادند ولی با آرم مؤسسه استاندارد ایران که ما روی بسته‌های غذایی بکار می‌بریم. دوباره تلاش کنید مدرک تولید کنید!
مشکل حساب‌های ایرانیان در چین حل شد
ایرنا/ مدیر کل امور بین الملل بانک مرکزی برنامه این بانک در قبال امارات را یافتن «بازارهای جایگزین» در زمینه مراودات بانکی و پولی در حوزه خلیج فارس دانست و از حل مشکل مسدودی حساب‌های ایرانیان در چین خبر داد. «حسین یعقوبی اظهار داشت: گشایش مجدد حساب‌های ایرانیان در چین نتیجه رایزنی‌های فشرده مسئولان بانک مرکزی و مقامات سیاسی با طرف‌های چینی بود و حتی هفته گذشته نیز هیاتی از این بانک برای پیگیری‌های نهایی به چین سفر کرد.
جنگ در یمن را پایان دهید
ایرنا/ معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا جنگ در یمن را پایان دهند و به وضعیت نگران کننده انسان‌ها برسند، فرحان حق گفت: ما در مورد وضعیت موجود در یمن نگران هستیم. همان طور که می‌دانید، ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم به حقوق بین الملل بشردوستانه و قوانین حقوق بشری احترام بگذارند.
 فرمانده الحشد الشعبی خواهان خروج نیروهای آمریکایی ازاستان الانبار شد
ایرنا/ یک فرمانده الحشد الشعبی با اشاره به اینکه نیروهای امریکایی دست به کشتار مردم بیگناه در غرب الرمادی زدند خواستار خروج نیروهای آمریکایی از استان الانبار شد. العبیدی افزود: هدف آنان از این نوع اقدامات از میان بردن دستاوردهای نظامی و امنیتی محقق شده توسط الحشد در جنگ با گروه‌های جنایتکار داعش است. وی افزود: آمریکائیها می‌کوشند فرماندهان الحشد را به هر روشی از بین ببرند.
مذاکرات نخست‌وزیر اسرائیل با ولادیمیر پوتین
مهر/ نتانیاهو بعد از دیدار با پوتین در مسکو گفت:  به او گفتم که اسرائیل دو تحول را خطرناک می‌داند، اولی تلاش ایران برای حضور نظامی در سوریه و دومی تلاش این کشور برای تولید سلاح‌های دقیق در لبنان برای هدف قرار دادن اسرائیل است. نتانیاهو افزود: ما هرگز این دو تحول را نخواهیم پذیرفت و مطابق نیاز عمل خواهیم کرد. وی افزود: ایران آشکارا از تمایل خود برای نابودی اسرائیل سخن می‌گوید، اما هیچ کسی نمی‌تواند موفق به این کار شود.
حمله ارتش سوریه به کاروان نظامی ترکیه در حومه حلب
ایسنا/ توپخانه ارتش سوریه و هم‌پیمانانش کاروان نظامی ترکیه که وارد حومه جنوبی حلب در “تله العیس” شده بود را مورد هدف قرار دادند. فعالان رسانه‌ای تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد کاروان نظامی ترکیه به همراه تجهیزات و نیروهایی از هیات تحریر الشام در حال ورود به خاک سوریه هستند و تلاش می‌کنند پشت ارتفاعات تله العیس مشرف بر مناطق وابسته به ارتش سوریه و نیروهای حامی آن در حومه جنوبی حلب مستقر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *