قشرهایی از مردم به‌خصوص «طبقات ضعیف» تحت فشار هستند و باید همه ی همت مسئولان صرف حل مشکلات موجود شود

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از مردم قم با تجلیل و تحسین حرکت عظیم، پرشور، به‌موقع و منسجم ملت در روزهای اخیر، به تشریح ابعاد و لایه‌های مختلف توطئه‌ی دشمنان برای سوءاستفاده از مطالبات به‌حق مردم پرداختند و با بیان سخنان مهمی خطاب به آمریکایی‌ها، مسئولان کشور و مردم تأکید کردند: ایستادگی و نبرد «ملت با ضد ملت»، «ایران با ضد ایران» و «اسلام با ضد اسلام» همچون چهل سال گذشته ادامه خواهد داشت اما کینه‌ورزی دشمن نباید موجب شود مسئولان از ضعف‌ها و مشکلات مردم و به‌ویژه طبقات ضعیف غافل شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به میلیاردها دلار هزینه و سال‌ها شبکه‌سازی و مزدورپروری بدخواهان ملت ایران برای ایجاد مشکل از درون کشور اشاره کردند و افزودند: مسئولان فعلی آمریکا که ساده‌لوحی آن‌ها در امور سیاسی آشکار است، این بار خود را لو دادند و به شبکه‌سازی و مزدورپروری اذعان و هزینه‌های این طراحی را نیز با سرکیسه کردن دولت‌های وابسته خلیج فارس تأمین کردند تا شاید بتوانند زباله‌های فراری از ایران را بازیافت و دوباره وارد میدان کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تحلیل‌های مختلفی که در روزهای گذشته از طرف اشخاص و جناح‌ها در روزنامه‌ها و شبکه‌های اینترنتی بیان شده، گفتند: همه این تحلیل‌ها یک نقطه مشترک صحیح داشت و آن اینکه باید بین مطالبات صادقانه و به‌حق مردم و حرکات وحشیانه و تخریب‌گرانه یک گروه، تفکیک قائل شد و مطالبات و خواسته‌های مردم را پیگیری کرد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای سپس در تبیین ابعاد قضایای اخیر گفتند: قرائن و شواهد اطلاعاتی نشان می‌دهد که این قضایا سازماندهی‌شده بوده و در شکل‌گیری آن، یک مثلث فعال بوده است. ایشان افزودند: یک رأس این مثلث، آمریکا و صهیونیست‌ها بودند که طراحی را انجام دادند و چند ماه بر روی این طراحی کار کردند و بنای آن‌ها این بود که حرکت‌ها از شهرهای کوچک شروع شود تا به مرکز برسد. رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: رأس دوم این مثلث، یکی از دولت‌های پول‌دار خلیج فارس است که هزینه این نقشه را تأمین کرد و رأس سوم نیز، پادوها بودند که مربوط به سازمان آدمکش منافقین هستند و از ماه‌ها قبل آماده بودند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با اشاره به فراخوان‌ها، خاطرنشان کردند: در این فراخوان‌ها، شعار «نه به گرانی» مطرح شده بود که شعاری جذاب بود تا عده‌ای را به دنبال خود وارد صحنه کنند. در ابتدای کار هم عده‌ای با این شعار همراه شدند اما مردم به محض آنکه دیدند، هدف و شعارها تغییر کرد، صف خود را جدا کردند. ایشان «دفاع از حقوق مردم و تلاش برای حل مشکلات آن‌ها» را وظیفه‌ی همه‌ی مسئولان برشمردند و افزودند: قشرهایی از مردم به‌خصوص «طبقات ضعیف» تحت فشار هستند و باید همه همت مسئولان صرف حل مشکلات موجود شود. (خ-۱۳۴۷)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *