باید مطالبات رهبری از آموزش‌وپرورش به یک مطالبه عمومی و فرهنگ تبدیل شود

6543

نشست کارگروه مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ با حضور حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاون وزیر و دبیر ستاد مشترک همکاری حوزه و آموزش و پرورش و دیگر اعضای محترم کارگروه مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش، در جامعه مدرسین برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست حاضرین به بیان نکاتی در خصوص سابقه فعالیت و اهداف و دغدغه‌های این کارگروه پرداختند و در ادامه معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی گفتند: اهمیت و نقش آموزش و پرورش برای بسیاری از مسئولین جا نیفتاده است، اینجا وزارتخانه مادر و مهم است حال آنکه نوعا به تربیت و پرورش اهمیت ویژه داده نمی‌شود.

 

حتما باید هئیت‌های اندیشه‌ورزی باشد که مطالبات رهبری را که یکی از مهم‌ترین آنها بحث سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، پیگیری کند و با مجاهدت، اجرایی شدن آن و رفع نواقص آن را دنبال کند.

 

این سند مرتبط با سرنوشت فرزندان ما و این کشور است و باید توجه به آن از سوی خود فرهنگیان کشور به یک مطالبه عمومی و فرهنگ تبدیل شود. در مقابل گزارش‌هایی از اجرای سند ۲۰۳۰ از استان کردستان و اراک می‌رسد که جای نگرانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *