خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۲۰

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: باید در برابر توطئه‌های دشمن بایستیم
  • حضرت‌ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار پرشور مردم قم تاکید کردند: دیوانه‌بازی‌های نمایشی ترامپ بی‌جواب نخواهد ماند
  • آیت‌الله ممدوحی: جامعه‌ای که از فرهنگ غنی برخوردار نباشد بی‌هویت می‌ماند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: فضای مجازی زندگی افراد مختلف را ویران کرده است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: باید مطالبات رهبری از آموزش‌وپرورش به یک مطالبه عمومی و فرهنگ تبدیل شود
  • دکتر ولایتی: دست ایران در برابر هر گونه اقدام آمریکا در مورد برجام باز است

** جام جم ۹۶/۱۰/۲۰
*  انتقاد از دخالت‌های انگلیس در مسائل داخلی ایران
جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس و لرد لامونت نماینده ویژه نخست وزیر این کشور روز گذشته با حضور در مجلس شورای اسلامی با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار که به درخواست هیات انگلیسی صورت گرفت مصطفی کواکبیان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس با اعتراض به مواضع انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اعتراضات اخیر ایران تاکید کرد که دوره دخالت ابرقدرت‌ها در امور داخلی ایران گذشته است.
وی با انتقاد از سیاست‌های مغرضانه دولت آمریکا، دخالت این کشور در امور داخلی ایران و کشاندن موضوعات داخلی ایران به شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما دخالت آمریکا و حامیان این کشور در امور داخلی خود را محکوم کرده و اجازه نخواهیم داد هیچ کشوری در امور داخلی ایران دخالت کند.
** همشهری ۹۶/۱۰/۲۰
*  برای بدترین حالت برجام آماده‌ایم
مجید تخت روانچی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در آستانه تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای ادامه تعلیق تحریم‌ها گفت که پایداری برجام خواست جامعه بین‌المللی است اما برای بدترین حالت نیز آمادگی داریم.
روانچی با بیان اینکه عکس العمل ما آمریکایی‌ها را متعجب خواهد کرد، گفت: نه تنها در حوزه سیاسی حتی در زمینه‌های اقتصادی مدت‌هاست دولت اقدامات لازم را در حوزه‌های مختلف اقتصادی و همکاری‌های بین‌المللی انجام داده است.
*  ادعای ضد ایرانی جانسون در مجلس عوام
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس گفت: ما نگرانی‌های خود را درباره فعالیت‌های بی‌ثبات کننده و مخرب ایران در منطقه و همچنین درباره برنامه موشک‌های بالستیک به روشنی اعلام کرده‌ایم.
جانسون در عین حال بر لزوم تعامل با ایران برای تشویق نیروهای اصلاح طلب تاکید کرد.
** کیهان ۹۶/۱۰/۲۰
*  دیوانه‌بازی‌های نمایشی ترامپ بی‌جواب نخواهد ماند
حضرت‌ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار پرشور مردم قم تاکید کردند:
– بعضی می‌گویند چرا فلانی تذکر نمی‌دهد. این تذکراتی که گاهی در جلسات علنی می‌دهم یک دهم تذکرات و اوقات تلخی‌های جلسات خصوصی هم نیست.
– مطالبات صادقانه و به حق مردم از حرکات وحشیانه و تخریب‌گرانه یک گروه جداست.
– نه یک‌بار بلکه هزاران بار از این ملت تشکر می‌کنم، ملت ایران حقیقتا ملتی رشید، بابصیرت، وفادار، با همت‌، زمان‌شناس و لحظه‌شناس است و می‌داند که لحظه حرکت، چه زمانی است.
– قرائن و شواهد اطلاعاتی نشان می‌دهد که این قضایا سازمان دهی شده بوده و در شکل گیری آن، یک مثلث فعال بوده است.
– یک راس این مثلث، آمریکا و صهیونیست‌ها بودند که طراحی را انجام دادند و چند ماه بر روی این طراحی کار کردند و بنای آنها این بود که حرکت‌ها از شهرهای کوچک شروع شود تا به مرکز برسد.
– رأس دوم این مثلث، یکی از دولت‌های پولدار خلیج فارس است که هزینه این نقشه را تامین کرد و راس سوم نیز، پادوها بودند که مربوط به سازمان آدمکش منافقین هستند و از ماه‌ها قبل آماده بودند.
– دشمنان مانند مگس روی زخم ناشی از مشکلات و ضعف‌ها می‌نشینند، بنابراین باید زخم را خوب کنید و نگذارید به وجود آید چرا که اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، تبلیغات و فضاسازی بیگانه اثر نمی‌گذارد و آمریکایی‌ها هم نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.
– دیوانه‌بازی‌های نمایشی ترامپ بی‌جواب نخواهد ماند.
– دست داشتن دشمن در مسائل اخیر، تحلیل نیست بلکه بر مبنای اطلاعات و خبر بیان شد اما این نباید موجب شود که از ضعف‌ها و مشکلات خودمان غافل شویم.
** شرق ۹۶/۱۰/۲۰
*  تکذیب پیام ‌نصرالله به مقام معظم رهبری درباره اعتراض‌ها در ایران
خبر ارسال نامه دبیرکل حزب‌الله لبنان به مقام معظم رهبری تکذیب شد. شبکه «المیادین»، به نقل از منابع موثق خود، اعلام کرد اخباری که به‌تازگی درباره نامه سیدحسن نصرالله به رهبر انقلاب اسلامی ایران منتشر شده است، صحت ندارد.
لازم به ذکر است روزنامه «السیاسه»، در خبری مدعی شده بود سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در پیامی به مقام معظم رهبری اعلام کرده است: همان‌گونه که جمهوری اسلامی ایران در کنار حزب‌الله ایستاد و همچنان ایستاده است و از آن حمایت مادی و معنوی بی‌حد و مرزی می‌کند، حزب‌الله نیز با تمام توان انسانی و کارشناسانه از انقلاب اسلامی ایران حمایت خواهد کرد.
*  احضار سفیر ایران به وزارت خارجه آلمان تکذیب شد
یک منبع آگاه در سفارت ایران در برلین، خبر احضار علی ماجدی، سفیر ایران، از سوی وزارت خارجه آلمان را تکذیب کرده و گفت: هیچ تذکر یا احضاری برای سفیر کشورمان نیامده است.
او اخبار منتشرشده در این رابطه را در برخی از رسانه‌های آلمانی و بازتاب آن در رسانه‌های دیگر تکذیب کرد.
** ایران ۹۶/۱۰/۲۰
*  دستور روحانی برای رسیدگی به‌وضعیت کارکنان نفتکش ایرانی
رئیس جمهوری در جلسه‌ای که با حضور وزیران امور خارجه، نفت و راه و شهرسازی و سایر مسئولان ذیربط برگزار شد، آخرین وضعیت کارکنان نفتکش ایرانی را که در آب‌های چین طعمه حریق شده است بررسی و دستورات لازم برای به‌کارگیری همه توان ملی و منطقه‌ای برای تسریع در تعیین سرنوشت و رسیدگی به وضعیت کارکنان این نفتکش را صادر کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از استماع گزارش‌های مسئولان، تأکید کرد که مهم‌ترین موضوع در مرحله کنونی تعیین سرنوشت و رسیدگی به وضعیت کارکنان این نفتکش و خانواده‌های عزیز آنان است و همزمان نیز باید پیگیری‌های لازم حقوقی برای جبران خسارات وارده، انجام گیرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۲۰
*  برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، تعدادی از وزرا و نمایندگان مجلس، فرماندهان نظامی و چهره‌های سیاسی و جمعی از مهمانان، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی دیروز در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تهران برگزار شد.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۲۰
*  جدی شدن استیضاح  وزرای کار و کشاورزی
عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به مشکلات ۲ وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی که باعث شده برخی نمایندگان به دنبال استیضاح وزرای این دو وزارتخانه باشند، گفت: منشأ اعتراضات اخیر و نارضایتی‌های مردمی، عدم توجه این دو وزارتخانه به وظایف خود است، البته در کنار آن موضوع موسسات مالی و اعتباری نیز بی‌تأثیر نبوده است.
*  یونیسف درصدد درج نام اسرائیل در فهرست تروریسم
روزنامه «اسرائیل الیوم» در خبری نوشت، مسؤولان ارشد یونیسف به همراه سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق کودکان تلاش دارند با همکاری یکدیگر نام ارتش صهیونیستی را به خاطر تجاوزات خطرناکی که علیه کودکان فلسطینی مرتکب شده، در لیست سازمان‌های تروریستی ناقض حقوق کودکان قرار دهند.
** جوان ۹۶/۱۰/۲۰
*  آمریکا با حمایت از اغتشاشات می‌خواهد جریان تحت سلطه خود را روی کار آورد
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که با حمایت از اغتشاشات، جریان غربگرای تحت سلطه خود را روی کار بیاورند اما نتوانستند به اهداف خود برسند.
سردار یدالله جوانی گفت: موقعیت راهبردی ایران در منطقه خاورمیانه و سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی باعث شده است آمریکایی‌ها همواره در تلاش باشند سلطه خود بر ایران را مجددا احیا کنند، دلیل اصلی دخالت‌های آمریکا در امور ایران این است که اگر آمریکایی‌ها بخواهند در جهان، قدرت اول و بر خاورمیانه مسلط باشند، باید بر ایران مسلط شوند.
*  آشوب‌‌‌‌‌ها در ایران باعث بی‌ثباتی نشده است
یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد‌) گفت: آشوب‌های اخیر در ایران باعث بی‌ثباتی حکومت این کشور نمی‌شود و نباید به آن امید داشت.
کوهن با تأکید بر اینکه اسرائیل در ایران دارای «گوش، چشم و چیز‌‌‌‌هایی بیشتر از آنها» است، گفت:«نباید از تحولات در ایران انتظار زیادی داشته باشیم به‌رغم اینکه خوشحال می‌شویم شاهد انقلابی مهم در آن باشیم.‌»
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۲۰
*  انتقاد صالحی از انگلیس
صالحی در دیدار جک استراو با بیان اینکه در صورت نقض برجام، ایران بر اساس شرایط روز تصمیمات مقتضی را اتخاذ می‌کند، به بدعهدی طرف مقابل از جمله ایجاد مانع توسط انگلستان در مسیر تحقق فروش ۹۰ تن کیک زرد قزاقستان اشاره کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی در این دیدار وضعیت فعلی را نتیجه آشفتگی ذهنی ترامپ دانست.
*  دست ایران در برابر هر گونه اقدام آمریکا در مورد برجام باز است
علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در پاسخ به سوالی در مورد واکنش ایران در صورت خروج آمریکا از برجام گفت: دست جمهوری اسلامی ایران باز است و تمام گزینه‌ها روی میز است.
وی تصریح کرد: اینطور نیست که برخی از هم‌پیمانان آمریکا یک حرف بزنند و آمریکا به نحو دیگری عمل کند و آنها یک طرفه از برجام سود ببرند و ایران نیز یک طرفه به تعهداتش پایبند باشد.
** رسالت ۹۶/۱۰/۲۰
*  باید در برابر توطئه های دشمن بایستیم
آیت‌الله العظمی نوری همدانی مردم قم را در دفاع از انقلاب نمونه دانست و گفت: دشمن هر روز برای ما نقشه می‌کشد بنابراین باید بیدار باشیم و در مقابل آنان بایستیم.
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت با اشاره به آیاتی از سوره قرآن کریم گفت: پیامبر اکرم(ص) با قیام فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در برابر جهان ایستاد تا جایی که حکومت‌های روم و ایران در برابر این قیام خاضع شدند؛ انبیائی مانند حضرت ابراهیم، حضرت موسی و مانند آن‌ها نیز در برابر حکومت‌های زمان خود قیام کردند و در مواردی حتی کسی آنان را یاری نکرد.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ائمه اطهار(ع) نیز به دنبال قیام بودند و عظمت و تاریخی شدن اصحاب کهف نیز به خاطر قیام آنان در برابر ظالمان بود؛ امروز هم حرکت امام حسین(ع) به برکت قیام عاشورا در تاریخ طنین انداز شده است.
*  مذاکرات دو کره پس از دو سال وقفه از سرگرفته شد
وزارت وحدت دو کره در کره جنوبی روز گذشته از آغاز نخستین گفتگوهای رسمی دو کشور ظرف مدت بیش از دو سال گذشته خبر داد.سخنگوی این وزارتخانه گفت: مقام‌های دو کره برای مذاکره در مورد شرایط و حضور احتمالی کره شمالی در المپیک زمستانی در کره جنوبی (۱۶ بهمن الی ۶ اسفند آینده)، و نیز کاهش تنش‌ها و بهبود روابط سئول و پیونگ‌یانگ با یکدیگر دیدار کردند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۲۰
*  حمایت ۵۲ مقام پیشین آمریکایی از برجام
۵۲ مقام پیشین آمریکایی از جمله افسران ارشد بازنشسته، اعضای کنگره و سفرای پیشین آمریکا در نامه‌ای به ترامپ که روز دوشنبه منتشر شد، از وی خواستند تا برجام را به مخاطره نیندازد.
در این نامه آمده است ما از حق مردم ایران برای آزادی بیان و اعتراضات صلح‌آمیز حمایت می‌کنیم و به کار بردن خشونت علیه آنها را محکوم می‌کنیم. در همین رابطه آمریکا باید هوشیار باشد تا اقدامی‌علیه برجام و تضعیف آن که برای امنیت ملی آمریکا ضروری است، انجام ندهد.
** آرمان ۹۶/۱۰/۲۰
*  ترکیه سفرای ایران و روسیه را احضار کرد
روزنامه «دیلی صباح» روز سه‌شنبه مدعی شد وزارت خارجه ترکیه سفرای ایران و روسیه را احضار کرده است. به نوشته این روزنامه نزدیک به دولت ترکیه، آنکارا ارتش سوریه را به نقض آتش‌بس در «ادلب» متهم کرده و از سفرای ایران و روسیه خواسته از «ادامه حملات» در این منطقه جلوگیری کنند.
 ایران، روسیه و ترکیه در جریان نشست‌هایی در شهر «آستانه» قزاقزستان بر سر برقراری آتش‌بس در چند منطقه سوریه توافق کرده‌اند. ترکیه مدعی شده است که ارتش سوریه این توافق را نقض کرده است.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۲۰
*  توقف اعدام محکومان موادمخدر با دستور رئیس قوه قضائیه
براساس دستورالعمل اجرایی الحاق یک ماده به قانون مبارزه با موادمخدر که توسط رئیس قوه‌قضائیه به تمام مراجع قضایی کشور ابلاغ شده، قضات اجرای احکام کیفری مکلف شدند در اسرع وقت ضمن توقف اجرای حکم محکومان به اعدام، پرونده آنها را مورد بررسی قرار دهند.
** آفرینش ۹۶/۱۰/۲۰
*  در نبود آمریکا، ایران و روسیه خلاء قدرت سوریه را پر کردند
وزیر خارجه آلمان می‎گوید عقب‎نشینی آمریکا موجب شد ایران و روسیه در میدان سوریه وارد عمل شوند و این نشانه‎ای است مبنی بر اینکه اروپا دیگر نمی‎تواند برای تامین منافع خود به آمریکا متکی باشد.
«زیگمار گابریل» گفت: در گذشته، ما می‌توانستیم به فرانسه، انگلیس و به ویژه آمریکایی‌ها تکیه کنیم تا بتوانیم منافع خود را در سطح جهان تامین کنیم.
اگر آمریکا عرصه را خالی کند، بقیه قدرت‌ها بلافاصله (برای پر کردن جای خالی) پیش‌قدم می‌شوند. در مورد سوریه، این جای خالی با روسیه وایران پر شد و در عرصه تجارت هم، شاهد حضور چین هستیم. به این‌ترتیب، دیگر توفیقی در تامین اهداف و منافع خود نخواهیم داشت.
*  آزادی ۷۰ تن دیگر از متهمان آشوب های اخیر
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران اعلام کرد: هفتاد نفر دیگر از متهمان آشوب‌های اخیر آزاد شدند.
در پی دستگیری تعدادی از متهمان آشوب‌های اخیر و در راستای اجرای دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر ضرورت تفکیک میان افراد فریب‌خورده و عوامل اصلی این آشوب‌ها، تعداد هفتاد نفر دیگر از متهمان پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی و با اخذ ضمانت آزاد شدند.
** قدس ۹۶/۱۰/۲۰
*  انفجار در کویته پاکستان ۵ کشته و ۱۵ زخمی به دنبال داشت
یک انفجار قوی در شهر کویته، در استان بلوچستان پاکستان در غرب این کشور رخ داده است این انفجار در نزدیکی یکی از ادارات دولتی این شهر به وقوع پیوسته است. گفته می‌شود در پی این حادثه دست کم ۵ نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.
پلیس هنوز تروریستی بودن این انفجار را تایید نکرده است. نیروهای امنیتی و امدادی در محل حادثه حاضر شده‌اند.
*  ایران حاکمیت کامل بر سهم ۲۰ درصدی خود در دریای خزر دارد
نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه دیروز (سه شنبه) این کمیسیون فرمانده نیروی دریایی تاکید کرد: ایران حاکمیت کامل بر سهم ۲۰ درصدی خود در دریای خزر دارد.
همچنین در این جلسه «صابر» رئیس دبیرخانه دریای خزر وزارت امور خارجه هم اظهار داشت: ‌بحث‌هایی که راجع به درصد حدود ایران از دریای خزر مطرح می‌شود، درست نیست ولی کلیه حقوق ایران در کنوانسیون مربوطه دیده شده و در عین حال هنوز هیچ سندی امضا نشده است.
** خراسان ۹۶/۱۰/۲۰
*  سرنوشت نامعلوم ۲۰ هزار میلیارد تومان در مؤسسات مالی
رئیس کانون بانک‌های خصوصی دیروز در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به انتقاداتی که در این جلسه درباره موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز بیان شد، گفت: این موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز نظم مالی کشور را به هم ریخته‌اند.
کوروش پرویزیان افزود: بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پول در این حوزه صرف اشخاصی شده است که پول‌های مردم را گرفته‌اند و معلوم نیست چه کرده‌اند.
*  امروز رهبر انقلاب یکی از کانون‌های امید هستند
حجت الاسلام سید حسن خمینی با بیان این که عامل امید هاشمی اعتماد به فهم مردم بود افزود: هاشمی به فهم عامه اطمینان داشت که نمی‌توان مردم را گول زد. دوست و دشمن اذعان داشتند که وجود هاشمی لنگر امید است و برای مردم امیدساز بود.
مردم احساس می‌کردند در مواقع خطر کسی هست که مشکلات را رفع کند. نوه امام راحل خاطرنشان کرد: امروز رهبر انقلاب یکی از کانون‌های امید هستند و ما همواره باید مراقبت کنیم امید از دل‌های ما نرود.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۲۰
*  توضیح سپاه درباره دود رویت شده در تهران
در پی مشاهده شدن دود سفید در فراز آسمان تهران روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دود دیده شده صبح دیروز در آسمان شهر تهران ناشی از تمرین تاکتیکی پرنده‌های بال ثابت و متغیر و همچنین پهپادهای نیروی هوا فضای سپاه بوده است.
روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه افزوده است: این تمرین تاکتیکی در یکی از پایگاه‌های مختص تمرین‌های هوافضا صورت گرفته است.
** شهروند ۹۶/۱۰/۲۰
*  تا آخر همین هفته ٢‌هزار دستگاه کانکس در سرپل ذهاب کامل می‌شود
امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی درباره آخرین اقدامات ارتش در مناطق زلزله‌زده غرب کشور اظهار کرد: ارتش در زلزله و امدادرسانی نیروی واکنش سریع است و کارش این است که برای اقدامات اولیه به فوریت وارد صحنه شود و کار امداد و نجات را انجام دهد که در زلزله کرمانشاه نیز همین کار را انجام دادیم.
فرمانده کل ارتش ادامه داد: با اعلام نیاز بنیاد مسکن برای ساخت دو‌هزار دستگاه کانکس از ارتش به سرعت ساخت آنها را در پادگان سرپل ذهاب آغاز کردیم که تاکنون‌ هزار دستگاه را ساخته و ان‌شاءالله تا آخر همین هفته دو‌هزار دستگاه را کامل می‌کنیم و به بنیاد مسکن تحویل می‌دهیم.
*  احمدی‌نژاد از‌ سال اول راهش را از اصولگرایان جدا کرد
محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: هنوز ‌سال اول ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد تمام نشده بود که رسما اعلام کرد اصولگرایان را قبول ندارم و چیزی به‌عنوان جریان اصولگرایی را به رسمیت نمی‌شناسم که شامل همه ماها می‌شد.
نه این‌که ما را تخریب کند بلکه اعلام برائت می‌کرد که من با اینها نیستم. او به هیچ‌وجه خود را مدیون اصولگرایان نمی‌دانست که رئیس‌جمهور شده است.
** صبح نو ۹۶/۱۰/۲۰
*  انفجار جدید در نفت‌کش ایرانی؛ تعلل عمدی چین در اطفاء حریق
کاپیتان محسن بهرامی گفت: متأسفانه، انفجار جدیدی در نفتکش «سانچی» در دریای جنوب شرقی چین اتفاق افتاد اما براساس آخرین تصاویری که از منطقه به دستمان رسیده این انفجار مشکلی را برای کشتی ایجاد نکرده و مواد نفتی خارج شده از مخازن در حال سوختن است.
سخنگوی کمیته اضطرار شرکت ملی نفتکش ایران گفت: به نظر می‌رسد چینی‌ها از روی قصد و به‌صورت عمدی عملیات جدی برای اطفاء حریق کشتی ایرانی انجام نمی‌دهند و یکی از احتمالات این است که چینی‌ها منتظر به پایان رسیدن محموله میعانات گازی نفتکش ایرانی هستند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ایمان به معاد سبب جلوگیری از انجام بسیاری از گناهان در جامعه می‌شود
تسنیم/آیت‌الله سبحانی با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه فاطر گفت: اگر انسان این آیه را مطالعه کند به معاد یقین پیدا می‌کند و اگر ایمان به معاد داشته باشیم، بسیاری از گناهان را در جامعه انجام نمی‌دهیم.استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: گاهی به ما می‌گویند آتش نورانی است و حرارت دارد و گاهی آتش را از نزدیک می‌بینیم این عین‌الیقین و گاهی آتش را لمس می‌کنیم این مرحله حق‌الیقین است و امیدوارم خداوند متعال چنین ایمانی را به انسان عطا کند.
جامعه‌ای که از فرهنگ غنی برخوردار نباشد بی‌هویت می‌ماند
تسنیم/ آیت‌الله ممدوحی گفت: جامعه‌ای که دارای فرهنگ باشد هویت مشخص دارد به‌ویژه فرهنگ اسلامی که برگرفته از معارف الهی است، به تجربه نیز ثابت‌شده که هر وقت ما بر اساس فرهنگ خودمان حرکت کردیم پیروز شدیم و هر وقت دنباله‌رو کشورهای غربی بودیم گرفتار شدیم.عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: در مجموع با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ در شکل‌گیری هویت یک ملت، باید نسبت به مقوله فرهنگ حساس بود و در ترویج فرهنگ دینی لحظه‌ای غفلت نباید کرد. وی افزود: جامعه زنده جامعه‌ای است که دارای فرهنگ غنی باشد وافراد جامعه عمیقا وبا انگیزه به آن اعتقاد داشته باشند.
فضای مجازی زندگی افراد مختلف را ویران کرده است
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار جمعی از طلاب دزفول ، با اشاره به اهمیت دوران طلبگی و لزوم استفاده بهینه از این ایام گفت: طلاب مباحثه و حضور در درس را جدی بگیرند و نگذارند که این سنت‌های اصیل حوزوی کمرنگ شود. معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با اشاره به فضای مجازی گفت: متاسفانه امروزه فضای مجازی زندگی افراد مختلف را ویران کرده است و یک طلبه علوم دینی، باید از کاربردهای منفی فضای مجازی که ذهن او را تخریب می‌کند، دوری کند.
باید مطالبات رهبری از آموزش وپرورش به یک مطالبه عمومی و فرهنگ تبدیل شود
اختصاصی/ حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در نشست کارگروه مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: اهمیت و نقش آموزش و پرورش برای بسیاری از مسئولین جا نیفتاده است، اینجا وزارتخانه مادر است حال آنکه نوعا به تربیت و پرورش اهمیت ویژه داده نمی‌شود. حتما باید هئیت‌های اندیشه‌ورزی باشد که مطالبات رهبری را که یکی از مهم‌ترین آنها بحث سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، پیگیری کند و با مجاهدت، اجرایی شدن آن و رفع نواقص آن را دنبال کند.این سند مرتبط با سرنوشت فرزندان ما و این کشور است و باید توجه به آن از سوی خود فرهنگیان کشور به یک مطالبه عمومی و فرهنگ تبدیل شود. در مقابل گزارش‌هایی از اجرای سند ۲۰۳۰ از استان کردستان و اراک می‌رسد که جای نگرانی دارد.
روحیه شهادت طلبی در نسل جوان و مردم بالاست
مهر/ فرمانده نیروی انتظامی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: توسعه فرهنگ دفاع مقدس تضمین کننده نظام اسلامی است یعنی ما هر مقدار که روحیه ایثارگری، شهادت و جهاد را ترویج دهیم هم انقلاب و نظام بیمه می‌شود و هم جامعه پیشرفت می‌کند. سردار اشتری افزود: به طور حتم ارتقای روحیه شهادت طلبی و ایثار می‌تواند ما را از آسیب‌ها و چالش‌ها در امان نگهدارد و دشمنان را مایوس و دلسرد کند و الحمدلله  میزان این روحیه و فرهنگ در نسل جوان بسیار بالاست که می‌توان اثرات مثبت آن را در همه عرصه‌ها در کشور مشاهده کرد.
 عربستان سعودی ستون امت اسلامی است!
مهر/ وزیر خارجه بحرین در سخنانی تعجب برانگیز مدعی شد که عربستان سعودی ستون امت اسلامی بوده و دارای مواضعی اصیل و مستحکم است. «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در سخنانی مدعی شد: عربستان سعودی ستون امت اسلامی است که در سخت‌ترین شرایط، ثبات را برای امت اسلامی به ارمغان می‌آورد! بر اساس این گزارش، وی همچنین مدعی شد: عربستان سعودی با مواضع اصیل خود از حقوق همسایگان و دوستانش دفاع می‌کند.
شدت یافتن درگیری‌ها درفلسطین
باشگاه خبرنگاران/ در پی تیراندازی و افزایش درگیری‌ها در کرانه باختری یک خاخام یهودی ۳۲ ساله از شهرک نشینان کشته شد، نیرو‌های اشغالگر پس از کشته شدن شهرک نشین اسرائیلی، به شهرک الصره در جنوب نابلس یورش بردند.
صهیونیست‌ها آرزوی بی‌ثباتی و سرنگونی ایران را به گور می‌برند
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی رای الیوم با انتشار تحلیل یکی از روزنامه نگاران لبنانی تصریح کرد: سرنگون کردن و ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران از آرزو‌های دیرینه اردوگاه صهیونیست‌ها بوده است، اما همواره در این آرزو و رویا با شکست مواجه شده‌اند. نویسنده در ادامه تاکید کرد: متاسفانه برخی کشور‌های عربی با این اردوگاه همنوا و همصدا شده‌اند در حالیکه حرمت برخی از این کشور‌ها به خاطر برچسب اسلامی بودنشان است و برخی نیز به سبب ثروتهایشان مصون مانده‌اند.
مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران قطعنامه صادر کرد
باشگاه خبرنگاران /مجلس نمایندگان آمریکا نشستی را در حمایت از آشوب‌های هفته گذشته در ایران برگزار کرد. چند تن از نمایندگان در سخنانی در این نشست ضمن توهین به ملت ایران در اظهاراتی مداخله‌جویانه از آشوب‌ها حمایت کردند.برد شرمن نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا هم از همه همکارانش خواست به یک قطعنامه ضدایرانی که در دستور کار این نشست قرار دارد، رای مثبت بدهند.در پایان این جلسه، مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا با تصویب قطعنامه‌ای از ناآرامی‌های هفته گذشته در ایران حمایت کرد.
سوریه به یک ناامیدی بزرگ برای آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است
ایرنا/ سفیر سوریه در بیروت پس از دیدار با شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت که سوریه امروز به یک ناامیدی بزرگ برای آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است. علی عبدالکریم در ادامه گفت: اسرائیل، آمریکا و اروپا و همه قدرت هایی که به دنبال براندازی نظام سوریه و تضعیف آن و خلق خاورمیانه فاجعه بار بودند بر پیروزی سوریه اذعان می‌کنند و این کشور توانست با بازپس گیری خاک خود و کسب حمایت مردمی طرح آن کشورها را در تضعیف محور مقاومت و غلبه بر توان منطقه‌ای ناکام کند.
 اتحادیه اروپا از اجرای برجام حمایت  می‌کند
ایرنا/ سخنگوی اتحادیه اروپا با خودداری از هرگونه گمانه زنی درباره خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام) تاکید کرد که موضع اتحادیه اروپا روشن است و این اتحادیه به حمایت از برجام و اجرای آن ادامه خواهد داد. ‘کاترین ری’ افزود: برجام در حال ثمر بخشیدن است و به حمایت از این توافق و اجرای آن ادامه خواهیم داد.
۸۰ نفر از اغتشاشگران در قم زیر ۲۵ سال داشتند
باشگاه خبرنگاران/ فرمانده انتظامی قم  با اشاره به ناآرامی‌های اخیر گفت: آنچه باعث این ناهنجاری‌ها می‌شود متوجه کسانی است که مطالبات مردم را به موقع انجام نداده و در ارتقای فرهنگ عمومی درست کار نکردند. سردارمجتبایی با بیان اینکه بهترین و کم هزینه‌ترین تصمیم‌ها برای مدیریت آشوب‌ها در قم گرفته شد، گفت: قم تنها کلانشهری بود که هیچ‌گونه اتفاقی در آن نیفتاد و کمترین خسارت، نگرانی و هزینه در این شهر را شاهد بودیم. وی در ادامه با بیان این که در استان قم ۱۷۰ نفر دستگیر شدند، ادامه داد: ۱۱۶ نفر از آنان از سوی فضای مجازی اطلاع یافتند این یعنی ما درست نتوانستیم در این زمینه عمل کنیم. ۸۳ نفر دستگیرشدگان نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۲۵ سال بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *