خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۱۹

  • قدردانی  مراجع عظام تقلید و علما از عملکرد پلیس در کنترل اغتشاشات
  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: بیداری مردم، توطئه دشمنان را خنثی می کند
  • رئیس قوه قضائیه: موافق بستن همه پیام‌رسان‌ها نیستیم
  • آیت‌الله کعبی: قیام ۱۹ دی، انقلاب را به سمت پیروزی سامان داد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: حوزه‌های علمیه خواهران سهم عظیمی در انتشار فرهنگ اسلام و معارف اهل بیت(ع)‌ دارند
  • عراقچی: جهان آماده عواقب خروج آمریکا از برجام باشد

 

** جام جم ۹۶/۱۰/۱۹
*  جهان آماده عواقب خروج آمریکا ازبرجام باشد
سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه با اشاره به این‌که در چند روز آینده باید رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر طبق برجام تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کند و برخی احتمال‌ها مبنی بر این است که این کار توسط ترامپ انجام نشود، افزود: ممکن است آمریکا از برجام خارج شود و جامعه بین‌الملل باید برای این مرحله آمادگی داشته باشد.
این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: حرکت آمریکا با هدف از بین بردن برجام است. ما در ایران برای هر سناریویی آمادگی داریم.
*  گفت و گوی ترامپ و مکرون درباره ایران
کاخ سفید اعلام کرد: دونالد ترامپ در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود درباره ایران و کره شمالی گفت‌وگو کرد.
کاخ سفید بامداد روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ با همتای فرانسوی‌اش درباره اختلاف در شبه جزیره کره و ناآرامی‌های اخیر ایران رایزنی کردند.
** همشهری ۹۶/۱۰/۱۹
*  هشدار جدی ایران به آژانس
علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در تماس تلفنی با یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به عواقب بدعهدی و نقض احتمالی تعهدات برجامی از جانب دولت آمریکا هشدار داد.
صالحی گفت: در صورت عدم اجرای تعهدات برجامی از جانب آمریکا، ایران تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد که می‌تواند بر روند فعلی همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاثیرگذار باشد.
*  پیش بینی لیبرمن از جنگ آینده اسرائیل
آویگدار لیبرمن، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفته است: جنگ آینده ما در ۲ جبهه غزه و لبنان – سوریه خواهد بود. او فعالیت‌های اخیر حزب‌الله و سایر نیروهای محور مقاومت در ارتفاعات جولان و جبهه شمالی اسرائیل را نگران کننده ارزیابی کرده و خبر داده است که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با دقت تمام تحولات این منطقه را زیر نظر دارند. لیبرمن همچنین مدعی شده که ارتش لبنان کاملا زیر نفوذ حزب‌الله قرار دارد و استقلال خود را از دست داده است.
** کیهان ۹۶/۱۰/۱۹
*  آل‌سعود تا حد مرگ از ایران می‌ترسد
در بخشی از کتاب جنجالی اخیر درباره «کاخ سفید ترامپ»، استراتژیست ارشد سابق رئیس‌جمهور آمریکا از وحشت شدید عربستان از ایران سخن گفته است.
استیو بنن در این بخش از کتاب ۲۳۷ صفحه‌ای وقتی به شرایط امنیتی حاکم بر یمن، سینای مصر و لیبی می‌رسد بر وحشت شدید سعودی از ایران تاکید می‌کند: «سعودی‌ها در لبه پرتگاه هستند، مصری‌ها در لبه پرتگاه هستند و همه آنها تا حد مرگ از ایران می‌ترسند.»
*  اغتشاشات اخیر از جنس فتنه ۸۸ بود
محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره فتنه اخیر گفت: جنس حوادث اخیر از جنس حوادث فتنه سال ۸۸ است، اگرچه در شعار و برچسب متفاوت است.
وی همچنین اظهار داشت: اینکه چرا در آستانه ۹ دی این حوادث شروع شد، خودش مسئله‌ای است که باید به آن توجه کرد. ۹ دی روزی بود که به همه فهماند در کشور ما اینکه بخواهند با شورش و قیام برای جایگزینی قانون اقدام کنند، جایی در ذهن مردم و حکومت ندارد.
۹ دی تثبیت جمهوریت و مبارزه با دخالت خارجی در امور ایران بود و فتنه ۸۸ هم یک کودتای تمام عیار بود. شروع این اتفاقات در آستانه ۹ دی، به ذهن می‌آورد که شباهت‌ها و این تقارن زمانی نشان دهنده نزدیکی ماهیت دو فتنه است.
** شرق ۹۶/۱۰/۱۹
*  تازه‌ترین ملاقات سیاسی با کروبی
اسماعیل دوستی، عضو حزب اعتماد ملی و محمدرضا عباسی‌فرد، عضو سابق شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری یکشنبه دیداری سه‌ساعته با مهدی کروبی دبیرکل محصور حزب اعتماد ملی داشتند. این چهارمین ملاقات دوستی با کروبی است. پیش از این، افراد به صورت مجزا و فردی با کروبی دیدار می‌کردند.
*  اخبار ضد و نقیض درباره کشته شدن ۳ شاهزاده سعودی
پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد که طبق خبرهای ضد و نقیض، سه نفر از شاهزادگان سعودی و هفت نفر از نگهبانان زندان «الحایر» در درگیری‌های مسلحانه در ریاض کشته شدند.
این پایگاه لبنانی به جزئیات این حادثه اشاره‌ای نکرد و در عین حال تاکید کرد که خبر منتشر شده به صورت ضد و نقیض گزارش شده است.
** ایران ۹۶/۱۰/۱۹
*  اینکه خواسته مردم فقط به اقتصاد محدود شود، آدرس غلط و توهین به مردم است
رئیس جمهوری در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی:
– دسترسی مردم به فضای مجازی نباید دائمی قطع باشد.
– صدا و سیما باید انعکاس ملت باشد نه یک جناح.
– حیثیت سیاسی امریکا در شورای امنیت برای سوء‌استفاده از حوادث اخیر، از بین رفت.
– ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان طراحی کرده‌ایم؛ نباید جلوی این هدف را بگیرند.
– همه باید مالیات بدهند، استثنا معنی ندارد.
– همه جا برخی از خواسته‌ها و تجمع مردم سوء‌استفاده می‌کنند.
– ریشه مشکلات، فاصله ما مسئولان با نسل جوان است.
– ملت بزرگی داریم؛ معصوم نداریم و همه مسئولان قابل نقد هستند.
– اگر با مردم گفت‌و‌گو کنیم و شفاف باشیم، مشکلات نیز حل می‌شود.
*  انتقال گاز ایران به بصره تا پایان امسال
«حمیدرضا عراقی» مدیرعامل شرکت ملی گاز از آمادگی بصره برای دریافت گاز کشور تا پایان سال خبر داد و افزود: گاز صادراتی به بصره در مرز شلمچه آماده شده و این شهر برای دریافت گاز تا دو ماه آینده اعلام آمادگی کرده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۱۹
*  تغییر نام وزارت آموزش و پرورش به «وزارت تربیت رسمی و عمومی»
علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه رویکرد اصلی و راهنمای ما در تمام اقدامات وزارتخانه و از جمله در معاونت پرورشی و فرهنگی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: مطابق این سند قرار است وزارت آموزش و پرورش از یک نهاد علمی و آموزشی صرف به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و به «وزارت تربیت رسمی و عمومی» تغییر نام دهد و بر اساس این تغییر نام، نگاه به رویکردهای آن، چه در آموزش و پرورش و چه در جامعه تغییر یابد.
*  توطئه جدید آمریکا برای تقسیم سوریه
روزنامه سعودی ‘الشرق الاوسط’ نوشت: انتظار می‌رود واشنگتن در دوره پیش رو اقدامات ملموسی را در مناطق شرق نهر فرات سوریه، که تحت کنترل نیروهای دموکرات سوریه است، ومساحتی حدود ۲۸ هزار کیلومتر (سه برابر مساحت لبنان) دارد اتخاذ کند و این منطقه را، به صورت دیپلماتیک به رسمیت بشناسد.
روزنامه سعودی افزود: واشنگتن همچنین در راستای به رسمیت شناختن دیپلماتیک شرق فرات، در صدد است نقش شوراهای محلی را پس از نابودی داعش تقویت کرده و به بازسازی، ارائه خدمات، تحکیم زیر ساخت‌ها، آموزش دستگاه‌های دولتی، حمایت و حفاظت از پایگاه‌های نظامی این منطقه بپردازد.این درحالی است که دولت سوریه موضع خود را علیه نیروهای سوریه دموکراتیک تشدید کرده و آن‌ها را خائن می‌داند.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۱۹
*  موافق بستن همه پیام‌رسان‌ها نیستیم
آیت‌الله ‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به تجمعات اعتراضی اخیر در کشور که توسط برخی عناصر به آشوب کشیده شد، تصریح کرد: جمع شدن بساط آشوب به معنای نبود مطالبات صحیح و برحق مردم نیست. همه موظفیم در مسیر اجابت خواسته‌های بر حق مردم گام برداریم.
رئیس قوه قضائیه در ادامه به نقش مخرب فضای مجازی در جریان حوادث اخیر اشاره و تصریح کرد: در حوادث اخیر دیدید که کانال‌های مدعی دفاع از حقوق بشر و افشای حقایق چگونه به کانال‌های مروج خشونت و محرک آشوبگران تبدیل شدند.
ما معتقد نیستیم که فضای اینترنت بسته شود یا پیام‌رسان‌های اجتماعی کلاً مسدود شوند بلکه می‌گوییم فضای مجازی باید فضایی شفاف و با رعایت امنیت اجتماعی و ملی و همچنین در حوزه وقوع جرائم، پاسخگو باشد.
*  دیپلمات‌ها در ایران امنیت ندارند
در دومین کنفرانس امنیتی تهران با موضوع «امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا، چالش‌ها و روندهای نوظهور» جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس در اظهارنظری توهین‌آمیز مدعی شد دیپلمات‌ها در ایران امنیت ندارند و زمانی دیپلماسی جواب می‌دهد که امنیت دیپلمات‌ها در کشور تضمین شود.
استراو اضافه کرد: خط ارتباطی تهران با کشورهایی که با آنها در تنش است، می‌تواند شروع این ارتباط باشد. علاوه بر این می‌توان این ارتباط را به اروپا و کشورهای ذی‌نفع همچون فرانسه بسط داد.
** جوان ۹۶/۱۰/۱۹
*  حل مشکلات معیشتی مردم توطئه دشمنان در تحریک جوانان را خنثی می‌کند
سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نامه‌ای به غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خواستار توجه بیشتر برای حل مشکلات معیشتی در بودجه شد وگفت: حل مشکلات معیشتی مردم توطئه دشمنان در تحریک جوانان را خنثی می‌کند.
سردار غیب‌پرور با اعمال حمایت تلویحی ازحذف یارانه غیر نیازمندان و ثروتمندان خواستار تخصیص این منابع برای ایجاد اشتغال و حمایت از بیکاران به ویژه متقاضیان کاری که در استان‌های کم برخوردار هستند، شد.
*  تحرکات آمریکایی‌ها برای اغتشاش ادامه خواهد داشت
دبیر کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل گفت:‌ تیر ترامپ و هیلی به سنگ خورد، اما تحرکات آنها علیه جمهوری اسلامی به اشکال دیگر ادامه خواهد داشت.
محمد جمالی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس همواره از نهادهایی مانند شورای امنیت به عنوان ابزار برای فشار بر کشورهای غیر همسو استفاده می‌کنند،‌گفت: در این میان برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۱۹
*  سرحلقه‌های آشوب‌های اخیر شناسایی شده‌اند
حجت‌الاسلام حمید شهریاری معاون قوه قضائیه در رابطه با ناآرامی‌ها و اغتشاش‌های اخیر اظهار داشت: با اغتشاشگران، سردمداران اغتشاش و کسانی که آشوب و اغتشاش‌های روزهای اخیر را مدیریت و ساماندهی کرده‌اند، به طور قاطع برخورد شده و اشد مجازات برای آنان تعیین می‌شود.
وی افزود: هنوز آمار دقیقی از تعداد فتنه‌گران و آشوبگران که دستگیر شده‌اند ندارم، اما تمام افرادی که سرحلقه‌ آشوب‌های اخیر بوده‌اند، شناسایی و دستگیر شده‌اند.
** رسالت ۹۶/۱۰/۱۹
*  بیداری مردم توطئه دشمنان را خنثی می کند
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار مسئولین ستاد برگزاری یوم الله ۱۹ دی و گرامیداشت دهه بصیرت گفتند: مردم باید نسبت به انقلاب متعهد باشند و همیشه برای مقابله با دشمن آماده بوده و حق را در مقابل باطل پیروز کنند.
ایشان با بیان اینکه باید در مقابل جریانها و اتفاقات بیدار و هوشیار بود، افزودند: بیداری و هوشیاری مردم باعث
می شود توطئه دشمنان خنثی شود.
وی بیان داشت: مردم باید بدانند تا زمانی که از انقلاب و ولایت فقیه حمایت می کنند، دشمنان نمی توانند در مقابل انقلاب کاری از پیش ببرند.
*  قیام ۱۹ دی، انقلاب را به سمت پیروزی سامان داد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از ۱۴ سال از قیام خونین ۱۵ خرداد، قیام ۱۹ دی ۵۶ جرقه و حرکت تصاعدی انقلاب را به سمت پیروزی سامان داد.
آیت‌الله عباس کعبی ضمن گرامیداشت قیام ۱۹ دی اظهار کرد: قیام تاریخی و خونین مردم قم نقطه عطف بزرگی در پیچیدن طومار ظلم، فساد، استبداد و عقب‌ماندگی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله نظام ستم‌شاهی بود.
وی عنوان کرد: پایه‌های انقلاب اسلامی از سال ۵۶ مستحکم شد و ۱۹ دی نشان داد که قیام برخاسته از علم، فضیلت، ایمان، آگاهی، عزم و اراده ملت برای استقلال، آزادی و تحقق نظام جمهوری اسلامی شکست‌ناپذیر است.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۱۹
*  دشمنی آمریکا با ایران نیاز به تحلیل خاصی ندارد
‌‌امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، درباره حمایت ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اغتشاش اخیر در کشور، اظهار کرد: دشمنی ریشه‌دار، عمیق و جدی آمریکایی‌ها از روز اول انقلاب و از قبل از آن با ملت ایران امری بدیهی است و نیاز به تحلیل خاصی ندارد.
وی افزود: آن‌ها از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند تا به نظام ضربه بزنند ولی تا امروز همه این تلاش‌ها با شکست رو به رو شده است.
*  اربیل خواستار توضیح ایران درباره اظهارات محسن رضایی شد
در پی اظهارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام علیه اقلیم کردستان در خصوص ناآرامی‌های کشورمان، مقامات اربیل خواهان ارائه شواهد و مستندات مورد اشاره وی شدند.
مقامات اقلیم کردستان عراق طی دیدار با معاون سرکنسول‌گری ایران در اربیل، با اشاره به نگرانی‌های اربیل درباره «اتهامات بی‌اساسی»‌ که براساس آن مقامات اقلیم در پشت صحنه ناآرامی‌های ایران است، از تهران خواست شواهد و مستندات آن را ارائه کند.
** آرمان ۹۶/۱۰/۱۹
*  مردم خطشان را از برهم زدن کشور جدا کرده‌اند
وزیر امور خارجه با بیان اینکه مردم خط خودشان را از خشونت و برهم زدن کشور جدا کرده‌اند، اظهار کرد: باید اعتراض و انتقاد مردم را با گوش جان بشنویم. محمدجواد ظریف گفت: ما در این کشور هر چه داریم از جمله امنیت، رفاه، توسعه و آرامش از مردم داریم.
وی افزود: مردم ما همان‌طور که امام راحل فرمودند ولی‌نعمتان ما هستند. به خاطر این مردم است که ما در دنیا سربلند و تنها کشور آرام این منطقه هستیم.
ظریف تصریح کرد: به همین دلیل است که باید اعتراض و انتقاد مردم را با گوش جان بشنویم. همین مردمی که خط خودشان را از خشونت و برهم زدن کشور جدا کرده‌اند، مردمی که هیچ گاه در کنار خشونت نخواهند ایستاد.
*  جلسه رسیدگی به پرونده دکل‌های نفتی
وکیل ‌مدافع یکی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی از برگزاری سومین جلسه رسیدگی به این پرونده خبر داد.
سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی گفت: سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده دکل نفتی در شعبه ۱۰۶۳ مجتمع قضائی ویژه امور اقتصادی برگزار شد.
وی افزود: جلسه بعد برای رسیدگی به این پرونده، سه‌شنبه هفته آینده تعیین شده است. علیزاده طباطبایی از بیان جزئیات جلسه دادگاه خودداری کرد.
** آفرینش ۹۶/۱۰/۱۹
*  قدس باید پایتخت فلسطین واسرائیل باشد
بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی که به ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین مطرح کرد، عنوان داشت: من مجدداً بر پایبندی انگلیس به حمایت از مردم فلسطین و راهکار تشکیل دو کشور و نیاز مبرم به تمدید مذاکرات صلح و موضع شفاف انگلیس نسبت به وضعیت قدس تأکید می‌کنم.
وی افزود: مساله قدس باید از طریق یک سازش مبتنی بر مذاکره میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حل شود و قدس در پایان کار، پایتخت مشترک اسرائیل و فلسطین باشد.
*  نشست مشورتی ایران و سه کشور عضو اتحادیه اروپادرمورد برجام
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا مقامات آلمان از شما دعوت کرده اند که در خصوص وقایع اخیر در ایران به آلمان سفر کنید؟، اظهار داشت: براساس صحبت‌های انجام شده، توافق کردیم باتوجه به اهمیتی که این روزها برجام دارد و بخصوص باتوجه به سیاست‌های مخرب آمریکا نشست مشورتی بین ایران و سه عضو اتحاده اروپا درمورد برجام انجام شود.
وی ادامه داد: برخی از رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های اسرائیلی تلاش کردند در این زمینه خبرسازی کنند که این خبرسازی‌ها بی اساس و بی مبنا است.
** قدس ۹۶/۱۰/۱۹
*  آمریکایی‌ها نشان دادند که اصلاح پذیر و قابل اعتماد نیستند
امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع در دومین کنفرانس امنیتی تهران، گفت: محیط غرب اسیا پیچیده و با آسیب است. همکاری ایران در برجام حسن نیت ایران را به جهان نشان داد، اما آمریکایی‌ها نشان دادند که اصلاح پذیر و قابل اعتماد نیستند.
همه کشورهای منطقه خاطرات تلخی از سیاست‌های آمریکا دارند. وی ادامه داد: این پیچیدگی و ناآرامی ناشی از حضور و دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای و ایجاد رقایت عمدی میان کشورهای منطقه است، البته فریب‌خوردگی برخی دولتمردان غرب آسیا در این التهاب و ناآرامی بی‌تاثیر نیست.
*  قدردانی مراجع و مدیر حوزه‌های علمیه از عملکرد پلیس در کنترل اغتشاش‌ها
حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی و همچنین آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با سردار اشتری فرمانده ناجا، ضمن آرزوی توفیق، از حضور آگاهانه و با محبت توام با صبر و حوصله پلیس در روزهای اخیر قدردانی کردند.
فرمانده ناجا نیز در این تماس‌های تلفنی با بیان اینکه هدایت و دعای مراجع در حق نیروی انتظامی به کارکنان دلگرمی می‌دهد، ‌تصریح کرد: ما سعی کردیم اقتدار توام با عزت و مهربان را در ناجا پیاده کرده و ان‌شاءالله خدمتگزار خوبی باشیم.
** خراسان ۹۶/۱۰/۱۹
*  توسعه روابط با جمهوری آذربایجان سیاست راهبردی ایران است
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور روزگذشته در اردبیل گفت: سیاست توسعه روابط با جمهوری آذربایجان رویکرد راهبردی و عملی جمهوری اسلامی ایران است؛ چرا که هر دو کشور از این سیاست سودمند می‌شوند.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۱۹
*  ترامپ از خطای فاحش پشیمان خواهد شد
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آغاز شمارش معکوس برای تصمیم‌گیری‌های برجامی رییس‌جمهور امریکا و احتمال عدم تمدید توقف اجرای تحریم‌های هسته‌ای ایران توسط ترامپ گفت: با توجه به ماهیت برجام که تعهدی بین‌المللی است، دولت امریکا موظف به اجرای آن بر اساس تعهد اولیه است. قطعا خروج احتمالی یا هر برخورد غیرمنطقی از سوی امریکا با برجام با برخورد متناسب و سنگین جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.
 سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه خاطرنشان کرد: اگر واشنگتن دچار خطای فاحشی درباره فرجام برجام شود، با اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران مدنظر دارد، پشیمان خواهد شد. ‎
** شهروند ۹۶/۱۰/۱۹
*  توزیع ١٣ هزار کانکس در مناطق زلزله زده
سخنگوی وزارت کشور از توزیع ١٣ هزار کانکس در مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد. سلمان سامانی، گزارشی از اقدامات انجام شده برای زلزله‌زده های غرب کشور ارایه داد و گفت: «در مرحله اسکان اضطراری حدود ٩٠ هزار چادر میان زلزله زدگان توزیع شد.
همچنین در مرحله اسکان موقت نیز که به وسیله کانکس‌ها تامین شد با هماهنگی‌های لازم و با نهادهای مختلف قرار شد که طی ۴۵ روز کانکس‌های مورد نیاز زلزله زدگان را برای اسکان موقت در اختیار آنان قرار دهیم که این کار نیز با کمک خدا و مردم و مسئولین محقق شد.»
** صبح نو ۹۶/۱۰/۱۹
*  آماده گفت‌وگو با کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها و ایجاد ثبات هستیم
کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه سیاست ایران جلوگیری از فروپاشی کشورهای منطقه است، گفت: برای گفت و گو با کشورهای منطقه در کاهش تنش‌ها و ایجاد ثبات آماده هستیم.
*  پرداخت سود سهام عدالت تا پایان سال در ۳ مرحله
سید جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد واریز سود سهام عدالت تا پایان امسال از سوی رئیس سازمان خصوصی سازی،‌این سود طی سه مرحله تا پایان امسال به حساب مشمولان واریز خواهد شد.
** اخبارخبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از عملکرد ناجا تقدیر کرد
تسنیم/ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم و جمعی از اعضای کنگره قرآنی پلیس قم با اظهار امیدواری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: همه باید طوری رفتار کنیم که امام زمان(عج) از ما خوشحال و خرسند باشند.وی در ادامه با اشاره به اهمیت و سختی کار پلیس برای حفظ امنیت کشور، از زحمات کارکنان نیروی انتظامی قدردانی کرد و گفت: کار شما عبادت است. این مرجع تقلید در ادامه ضمن تأکید بر بهره‌گیری هر چه بیشتر از معارف قرآن کریم، ابراز کرد: هر چه می‌خواهیم از قرآن بخواهیم چون همه‌چیز در قرآن است.
اولین رسالت حوزه تربیت مراجع آینده است
حوزه/ آیت‌الله جوادی آملی دردیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم با تاکید بر جدیت هرچه بیشتر طلاب در مسیر کسب علم بیان داشتند: خروجی هر حوزه پس از اساتید بزرگ باید کتب غنی و عمیق باشد.ایشان ادامه دادند: حوزه باید از نهال فروشی پرهیز کند و زمینه ماندن طلاب با استعداد در حوزه و رشد آنها را فراهم نماید چرا که اولین رسالت حوزه تربیت مراجع آینده است. قوام حوزه به مراجع است و مردم دین خود را از بزرگان و مراجع دارند.
حوزه‌های علمیه خواهران سهم عظیمی در انتشار فرهنگ اسلام و معارف اهل بیت(ع)‌ دارند
فارس/ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به عملکرد حوزه خواهران گفت: نخستین و مهم‌ترین دستاورد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تثبیت هویت حوزوی و جایگاه علمی حوزه‌های علمیه خواهران در بین حوزه‌های علمیه است. عضو جامعه مدرسین در ادامه افزود: امروز خانواده بزرگ حوزه‌های علمیه خواهران که بالغ بر ۵۰۰ مدرسه علمیه در سطح کشور با ۹۰ هزار طلبه و ۱۰۰هزار فارغ‌التحصیل را شامل می‌شود، سهم عظیمی در انتشار فرهنگ اسلام و تولید علم و معارف اهل‌بیت(ع)‌ دارد،‌ بنابراین تثبیت جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران مهم‌ترین دستاورد این مرکز بوده است.
اهمیت حفظ برجام را به آمریکا گوشزد کرده‌ام
مهر/ «بان کی مون» گفت: به دولت آمریکا تاکید کرده ام که مهم است برجام به همانگونه ای که مورد توافق طرف‌های مربوطه قرار گرفته، وفادارانه اجرا شود. وی درباره تبعات عدم پایبندی به برجام گفت: اگر چنین نشود پیام بسیار بدی می فرستد؛ حتی پیامی منفی به کره شمالی، آنهم در شرایطی که کره شمالی سعی می کند در مورد عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره با جامعه جهانی به توافق برسد. بان کی مون افزود: وقتی توافقی به راحتی نقض می شود چگونه می توان به جامعه جهانی به ویژه آمریکا اعتماد کرد.
یمن خطوط کشتیرانی در دریای سرخ را می‌بندد
تسنیم/ رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با معاون نماینده ویژه سازمان ملل گفت: اگر حملات ائتلاف سعودی به بندر الحدیده ادامه یابد، خطوط کشتیرانی در دریای سرخ را می‌بندیم.
صالح الصماد افزود: ما اجازه نمی‌دهیم که آن‌ها با کشتی‌های خود از آب‌های ما عبور کنند در حالی که مردم ما از گرسنگی می‌میرند و پیش‌بینی می‌کنیم که بعد از سفر شما، ائتلاف متجاوز حملات خود به یمن را شدیدتر کند.
روابط مالی گسترده داماد ترامپ با رژیم صهیونیستی
مهر/ داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ روابط مالی گسترده و عمیقی با رژیم صهیونیستی دارد و این در حالی است که ترامپ وی را به عنوان فرستاده صلح در منطقه منصوب کرده است. روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که کمیته بورس و اوراق بهادار آمریکا پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر سوء استفاده شرکت املاک و مستغلات جارد کوشنر از برنامه فدرالی ـ که به افراد خارجی ثروتمند در صورت سرمایه گذاری در آمریکا گرین کارت اعطا می‌کند ـ تحقیقاتی را درباره آن آغاز کرده است.
منابع خبری از قصد «ترامپ» برای تحریم صداوسیمای ایران خبر دادند
مهر/ روزنامه گاردین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد به بهانه «مجازات عوامل سرکوب اعتراضات اخیر در ایران(!)»، تحریمهای پیشتر وضع شده علیه «سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران» را مجدداً اجرایی کند.این منبع آگاه ادعا کرد: «این یک اقدام نمادین است و حامل پیامی قدرتمند به [حکومت] ایران بدون تحمیل مشقات بیشتر بر مردم ایران است!»
محتوای لایحه بودجه ۹۷ خلاف برنامه ششم است
مهر/ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه لایحه بودجه ۹۷ صد درصد برخلاف برنامه ششم توسعه است، نسبت به خرج کردن کل درآمدهای نفتی توسط دولت در سال آینده هشدار داد.
حاجی‌بابایی تصریح کرد: در لایحه بودجه ۹۷ مکرراً مجوز برداشت دولت از صندوق توسعه ملی آمده است؛ حدود ۶ میلیارد دلار در تبصره‌های مختلف، حدود ۵.۸ میلیارد دلار در تبصره ۴ و ۲۰۰ میلیون دلار برای صندوق نوآوری و شکوفایی، برداشت‌های دولت از صندوق توسعه ملی است که این امر، مخالف برنامه ششم توسعه است.
اینستاگرام پست سردار سلیمانی در مورد نابودی داعش را حذف کرد
باشگاه خبرنگاران/ هفته گذشته صفحه اینستاگرام سرلشکر سلیمانی کلیپی هولناک از جنایات داعش و اهداف آن‌ها منتشر کرد اما اینستاگرام این پست را حذف کرد.در قسمتی از این فیلم، سردار سلیمانی خطاب به کسانی که می‌گفتند خطر این گروه تروریستی مربوط به جای دیگریست و نسبت به اقدام ایران برای نابودی داعش در سوریه و عراق بی تفاوت بودند می‌گوید هدف نهایی داعش ایران بود و تلاش می‌کرد تا به ایران برسد.این اولین باری نیست که اینستاگرام به صفحه سردار دست می‌برد؛ تاکنون چندین بار صفحه اینستاگرام سردار سلیمانی توسط اینستاگرام بسته شده است.
امنیت وارداتی نیست مردم منطقه باید آن را تامین کنند
صداوسیما/ دبیر راهبردی روابط شورای خارجی گفت: امنیت، وارداتی نیست بلکه باید با مشارکت همه مردم منطقه برقرار شود.خرمشاد با اشاره به اینکه منطقه ما ناامن، بی ثبات و پیش بینی ناپذیر است، افزود: دغدغه بازیگران منطقه‌ای و بین المللی این است که بتوانند برای این منطقه سازمان و نظام امنیتی مجددی را طراحی کنند و این موضوع موجب شد کنفرانس امنیتی تهران شکل گیرد تا جمهوری اسلامی ایران نظرات خود را در این باره بیان کند.
آخرین اخبار از وضع کشتی سانحه‌دیده ایرانی
باشگاه خبرنگاران/ مقامات چین اعلام کردند یک نفتکش ایرانی که در دریای چین با یک کشتی باری متعلق به این کشور تصادف کرد برای سومین روز در حال سوختن است. همچنین جسد یکی از خدمه نفتکش ایرانی در روز دوشنبه در آبهای نزدیک آن پیدا شده است. در حالی که یک ناوگان متشکل از ۱۳ کشتی در حال جستجوی مساحت ۹۰۰ مایل مربعی اطراف این کشتی هستند، مسئولان نگران انفجار و غرق شدن آن هستند.
سوریه یک جنگنده متجاوز اسرائیل راهدف قرار داد
تسنیم/ ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد امروزاقدام به شلیک چند فروند موشک به سمت منطقه القطیفه از فراز خاک لبنان کردند. ارتش سوریه اعلام کرد که یک جنگنده متجاوز ارتش رژیم اسرائیل را در جریان حمله به منطقه القطیفه در ریف دمشق هدف قرار داده است. ارتش سوریه همچنین از حمله جنگنده های ارتش سوریه با چهار موشک به منطقه طبریا خبر داد که پدافند هوایی سوریه یکی از این موشک ها را هدف قرار داد.ارتش سوریه درباره تبعات خطرناک حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه بار دیگر هشدار داد و این رژیم را مسئول کامل این تبعات دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *