خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

  • با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛ قدردانی سپاه از مردم و نیروهای امنیتی در مقابله با فتنه جدید
  • آیت‌الله جوادی آملی: هدف اصلی فتنه‌گران اساس اسلام است
  • آیت‌الله شب‌زنده‌دار: باید ارادت و اطاعت خود را نسبت به رهبری ابراز کنیم
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: حوزه راه رسیدن به پست و مقام نیست
  • آیت‌الله کعبی: پالایش فضای مجازی در چارچوب دین مصداق عمل به قاعده نفی سبیل است
  • آیت‌الله فقیهی: رهبر معظم انقلاب بر محوریت مراجع عظام تقلید در قم تأکید دارند

 

** جام جم ۹۶/۱۰/۱۸
*  راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا موجب افزایش ناامنی در جهان است
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با سپهبد ناصر خان جنجوعا، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان با انتقاد از راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا که موجب افزایش ناامنی و بی‌ثباتی در جهان می‌شود، خاطر نشان کرد: سیاست مزورانه، دوگانه و اختلاف افکنانه آمریکا در قبال کشورهای اسلامی از جمله ایران و پاکستان ایجاب می‌کند تا ضمن هوشیاری و تمهید اقدامات بازدارنده، همکاری میان کشورهای اسلامی علیه آمریکا گسترش یابد.
*  فضای مجازی، مهم‌ترین بستر آشوب‌ها
دادستان تهران، استفاده از فضای مجازی از جمله توییتر، تلگرام و برخی تارنما‌های معاند را مهم‌ترین بستر آشوب‌های اخیر در کشور دانست و افزود: به همین دلیل است که وقتی تلگرام مدیریت شد، آتش آشوب‌ها هم فروکش کرد.
عباس جعفری‌دولت‌آبادی در نشست شورای معاونان دادسرای تهران گفت: ارزیابی آنها این بود که ایران تلگرام را مدیریت نخواهد کرد که این ارزیابی بی‌مبنا بود؛ چراکه مسئولان وقتی احساس کنند منافع ملی و امنیت کشور در خطر است، عامل ناامنی را حذف خواهند کرد.
** همشهری ۹۶/۱۰/۱۸
*  خشم سراسری در عربستان علیه گرانی سوخت
مردم در عربستان خشم خود نسبت به گران شدن سوخت را در شبکه‌های اجتماعی بروز داده‌اند.
هشتگ «حقوق کافی نیست» توسط مردم برای نشان دادن مخالفت خود با این تصمیم‌ها به کار گرفته می‌شود.
قیمت سوخت در عربستان تقریبا دو برابر شده است.
** کیهان ۹۶/۱۰/۱۸
*  میلیون‌ها انسان انقلابی در جهان پشت سر آیت‌الله خامنه‌ای هستند
حاج الهام علی‌اف نایب رئیس حزب اسلام در جمهوری آذربایجان در مراسم گرامیداشت «حاج محسن صمداف» رهبر دربند این حزب که مدت ۷ سال است در زندان به سر می‌برد گفت: اکنون از ایران دین ما را به دنیا معرفی می‌کنند و طبیعی است که فکر ما با مردم و رهبری جمهوری اسلامی ایران باشد چون دین و ایمان پیوند دهنده روابط ما می‌باشد.
امروز سیاستمداران بزرگ دنیا به رهبری خردمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعتراف می‌کنند و پشت ایشان هم میلیون‌ها انسان انقلابی هستند.
*  نهاوندیان، پزشکیان و محسنی اژه‌ای اعضای کمیته رسیدگی به مشکل سپرده‌گذاران شدند
حسینعلی امیری معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری گفت: برای حل مشکل سپرد‌ه‌گذاران موسسات مالی فاقد مجوز یا مجاز غیرمنضبط نیاز به همکاری سه قوه است.
وی ادامه داد: از زمانی که روسای سه قوه منتخبینی را معرفی و به عنوان کمیته منتخب شروع به کار کردند حل مشکل این افراد بسیار بهتر شده است.
امیری درمورد اعضا کمیته منتخب رسیدگی به مشکل سپرده‌گذاران نیز بیان داشت: از طرف دولت آقای نهاوندیان، از طرف مجلس آقای پزشکیان و از طرف قوه قضائیه نیز حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای انتخاب شد‌ه‌اند.
** شرق ۹۶/۱۰/۱۸
*  احمدی‌نژاد بازداشت نشده
سیدعادل حیدری، وکیل احمدی‌نژاد، در واکنش به اخبار منتشرشده درباره بازداشت رئیس دولت‌های نهم‌ و دهم گفت: اخبار را از منابع موثق دنبال کنید.
خبر بازداشت احمدی‌نژاد صحت ندارد. اخبار را از منابع موثق پیگیری کنید و من این خبر را تکذیب می‌کنم.
*  جان‌باختن ٢٠ نفر در اغتشاشات
سخنگوی ناجا با اشاره به جان‌باختن ٢٠ نفر از هم‌وطنان در اغتشاشات اخیر گفت: تمامی دستگیرشدگان تحویل دستگاه قضائی شدند که اغلب آنها در مراحل قانونی به قید ضمانت رها و لیدرهای اصلی و تخریب‌گران اموال عمومی در بازداشت به سر می‌برند.
سردار سعید منتظرالمهدی گفت: در این بین ٢٠ نفر جان خود را از دست دادند و در بین آنها پدر و پسری بودند که با رهاشدن خودروی آتش‌نشانی توسط آشوبگران جان باختند که این حادثه دل هر ایرانی را به درد می‌آورد.
** ایران ۹۶/۱۰/۱۸
*  تحرک ضدایرانی در پارلمان انگلیس
جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس با طرح ادعاهایی علیه کشورمان، خواستار تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند.
۳۰ نفر از مجموع ۶۹ نماینده‌ای که این تقاضا را از «امبر راد» وزیر کشور بریتانیا خواستار شده‌اند، عضو حزب کارگر و به عبارتی اپوزیسیون دولت مستقر انگلیس به شمار می‌روند.
آنها همچنین این ادعا را مطرح کرده‌اند که در جریان اعتراض‌های هفته گذشته در تهران سپاه پاسداران معترضان را سرکوب کرده است.
*  رفع موانع صادرات بی واسطه کالا
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در نشستی سه ساعته با جمعی از صادرکنندگان عمده کالاهای غیرنفتی که مسئولان اقتصادی دولت نیز در آن حضور داشتند، اظهــــارداشت: تلاش صادرکنندگان غیرنفتی برای ایجاد تنوع و اعتماد به محصولات صادراتی ایران، اقدامی ضروری و ارزشمند و درخور تحسین است.
رئیس جمهوری در این جلسه همچنین به وزرای «صنعت، معدن و تجارت» و «اقتصادی و دارایی» و رئیس بانک مرکزی دستور داد تدابیری اتخاذ کنند تا با هدف کاهش هزینه‌ها، صادرکنندگان محصولات تولیدی در بخش‌های دولتی و خصوصی بتوانند به‌طور مستقیم و بی‌واسطه تولیداتشان را به کشورهای هدف، صادر و ارز مربوطه را دریافت کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۱۸
*  دشمن نمی‌تواند در بین نیروهای مسلح شکاف ایجاد کند
فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال از ناوگروه چهل و نهم با اشاره به جنگ نرم و تلاش دشمن برای شکل‌گیری عملیات روانی در داخل کشور، گفت: دشمن درصدد است تا با نفوذ در بین مردم، شکاف و دودستگی ایجاد کند.
امیر دریادار حسین خانزادی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با لبخند و با القای اینکه در کنار ملت است بین ما شکاف ایجاد کند، تصریح کرد: دشمن نمی‌تواند در بین نیروهای مسلح شکاف ایجاد کند اما باید مراقب خانواده‌ها و فرزندانمان باشیم تا خدای‌ناکرده آن‌ها را فریب ندهد.
*  بیایید گذشته را فراموش کنیم
رهبر کره شمالی در سخنرانی خود برای مردم کشورش اعلام کرد که باید شرایط لازم جهت عادی‌سازی روابط بین دو کره فراهم شود.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ادامه داد،‌ این فرصتی مغتنم برای متحد کردن اقدامات و تلاش‌های مردم کره است تا به افزایش تنش در شبه جزیره کره پایان داده شود.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۱۸
*  پنجمین روز تظاهرات سراسری
خروش مردم ایران علیه فتنه‌گران و آشوب‌طلبان دیروز به پنجمین روز متوالی رسید و مردم در گوشه و کنار کشور بار دیگر به خیابان‌ها آمدند تا حمایت خود از نظام و انقلاب‌شان را اعلام کنند.
روز یکشنبه مردم شهرکرد، رشت، یزد، قزوین، مهاباد، فارسان و… در راهپیمایی‌های خود ضمن حمایت از نظام اسلامی، مخالفت خود را با اغتشاشگران و آشوب‌طلبانی که به دنبال سوءاستفاده‌های سیاسی از مطالبات اقتصادی جامعه بودند فریاد زدند.
*  درخواست نتانیاهو از ترزا می‌برای حمایت از آشوب‌ها در ایران
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در تماس تلفنی که روز جمعه با ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا داشت، از او خواست از آشوب‌ها و تخریبگران در ایران حمایت کند.
وی در این گفت‌وگوی تلفنی به خانم می‌مدعی شده بود حمایت ایران از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه باعث افزایش تنش‌ها در منطقه و هجوم موج جدیدی از پناهندگان به اروپا خواهد شد.
** جوان ۹۶/۱۰/۱۸
*  هدف اصلی فتنه گران اساس اسلام است
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهردیروز در دیدار جمعی از طلاب و فضلای انقلابی شهر مقدس قم که به منظور محکومیت فتنه اخیر کشور و پیگیری مطالبات مردمی در دفتر ایشان گردهم آمده بودند، اظهار داشت: خدای متعال و رسول‌اکرم(ص) فرمودند که دشمنان همیشه نقشه می‌کشند، دشمن هرگز خاموش نشده ونمی‌شود و دست بر‌نمی‌دارد و هر روز نقشه تازه‌ای می‌کشد.
وی با بیان اینکه هدف اصلی فتنه‌گران اساس اسلام است نه گرانی و مشکلات اقتصادی، گفت: فتنه‌گران با اسلام و قرآن مخالفت داشتند و اگر به آنها طلا هم داده شود، چون با دین مشکل دارند، با هیچ چیز کنار نمی‌آیند.
*  قدردانی سپاه از مردم و نیروهای امنیتی در مقابله با فتنه جدید
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با قدردانی از مردم و نیروهای امنیتی‌، حماسه ملی ایرانیان در مقابله با آشوب‌ها را باطل السحر فتنه جدید و عامل از هم گسستن زنجیره به هم پیوسته توطئه امریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، آل سعود، منافقین و سلطنت طلبان دانست.
در بخشی از بیانیه سپاه آمده است: حماسه آفرینی جدید مردم غیرتمند و آگاه و مؤمن و انقلابی ایران در کنار درخشش حضور ده‌ها هزار نیروی بسیجی فداکار داوطلب در صحنه آرام‌سازی آشوب‌ها و مجاهدت خالصانه برادران نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، زنجیر به هم پیوسته امریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، آل سعود، منافقین و سلطنت طلبان را در هم شکست و باطل السحر فتنه جدید شد.
** رسالت ۹۶/۱۰/۱۸
*  استکبار جهانی باید استقلال ملت را بپذیرد
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در تجمع جمعی از طلاب انقلابی شهر مقدس قم:
– مردم به میدان آمدند و فتنه دشمن را خاموش کردند.
– مبادا عده‌ای با توجیه‌گری مطالبات مردم را نادیده بگیرند.
– مسئولان باید واقعیات را بپذیرند و مشکلات مردم را حل کنند.
– یک عده یاغی و دیکتاتور می‌خواهند دنیا را در اختیار داشته باشند.
– استکبار جهانی باید استقلال ملت را بپذیرد.
– باید متحد باشیم، مردم اجازه نمی‌دهند به دین، رهبری و پرچم کشور توهین شود.
*  منافقین جایگاهی میان مردم ایران ندارند
پایگاه اینترنتی روزنامه «لوفیگارو» روز گذشته در گزارشی درباره اعتراض های اخیر، گروه های اپوزیسیون خارج نشین از جمله گروهک تروریستی منافقین را فاقد جایگاه مردمی در ایران دانست.
در این گزارش آمده است: کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بر این باورند که سازمان اپوزیسیون خارج نشین که ایران از آن به عنوان گروه تروریستی یاد می‌کند، از هیچ حمایت مردمی در ایران برخوردار نیست’.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۱۸
*  آتش‌سوزی نفت کش ایرانی در سواحل شرقی چین
برخورد دو کشتی در سواحل شرقی چین منجر به مفقود شدن ۳۲ خدمه که ۳۰ نفر آنها ایرانی و دو نفر بنگلادشی هستند، شده است.
آتش سوزی این نفتکش در ساعات پایانی شنبه اتفاق افتاده است. بنا بر بیانیه وزارت حمل و نقل چین، در پی این برخورد که شنبه حدود ساعت ۲۰ به وقت محلی در سواحل شرقی چین روی داد، یک نفتکش حامل ۱۳۶ هزار تن نفت تغلیظ شده به طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که ۳۲ نفر شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی بودند، در حال حاضر مفقود هستند. تمامی افراد ناپدید شده متعلق به نفتکش بوده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آنها آغاز شده است.
** آرمان ۹۶/۱۰/۱۸
*  نامه رئیس جمهوری به ۳ وزارتخانه
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا به سه وزارتخانه ابلاغ کرد.
بر این اساس، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون الحاق یک تبصره به ماده(۱) قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین» جهت اجرا به وزارت امور خارجه و «قانون الحاق دو تبصره به ماده (۶۱۷) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم ـ تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده)» جهت اجرا به وزارتخانه‌های دادگستری و کشور ابلاغ شد.
*  هدف اصلی تحریم‌های ترامپ توسعه ایران است
حشمت‌ا… فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص هدف اصلی آمریکایی‌ها از مطرح کردن پرونده ناآرامی‌های اخیر ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار کرد: «ترامپ قصد دارد تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کند که هدف اصلی آن سیاست‌های توسعه‌ای در ایران است زیرا تحریم‌های ترامپ باعث شده که برخی از سیاست‌های اشتغال‌زایی و بخش‌های توسعه‌ای و عمرانی در کشور به نتیجه نرسند.»
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ترامپ همه این سیاست‌های خصمانه را به اسم حمایت از مردم ایران انجام می‌دهد و همه اینها نشانه بی‌شرمی یک سیاستمدار است.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۱۸
*  سرویس‌های جاسوسی منطقه در اغتشاشات دست داشتند
بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران جزئیات جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی را که به بررسی اعتراضات و اغتشاشات اخیر اختصاص داشته، تشریح کرد و اظهار داشت: پشت صحنه اتفاقات اخیر برخی سرویس‌های جاسوسی منطقه و سرویس‌های جاسوسی آمریکا بودند.
** آفرینش ۹۶/۱۰/۱۸
*  هشدار وزیر خارجه آلمان نسبت به استفاده ابزاری از اعتراض‌ها در ایران
زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان خواهان گفت‌وگوهای صریح و جدی با جمهوری اسلامی شد و نسبت به استفاده ابزاری از اعتراض‌های خیابانی چند روز گذشته ایران در عرصه سیاست خارجی هشدار داد.
گابریل گفت که با ایران باید درباره نفوذ مسئله‌ساز جمهوری اسلامی در منطقه و همچنین برنامه موشکی این کشور صحبت شود.
*  تاکید نیچروان بارزانی بر روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران
نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق درپی دیدار با هیات اتحادیه میهنی کردستان عراق در سلیمانیه با رد دخالت اربیل در اعتراضات کشورمان اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران یکی از همسایه های مهم ما می‌باشد.
وی با اعلام این مطلب افزود: ما خواهان روابطی درسطح بالا با جمهوری اسلامی ایران هستیم و این خواسته و سیاست همه احزاب کردستان عراق است و به این سیاست نیز ادامه خواهیم داد.
** قدس ۹۶/۱۰/۱۸
*  اعتراض نسبت به مشکلات اقتصادی «حق شرعی و قانونی» است
آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی گفت: جریان‌های اخیر در کشور را باید بدرستی تبیین و تحلیل کرد.
این جریان در ابتدا از مطالبه بحق مردم شروع شد و شرعا و قانونا این حق مردم است که در برابر مشکلات و سختی‌های اقتصادی دست به اعتراض بزنند.
وی در دیدار سردار مجتبایی رئیس پلیس قم اظهار داشت: قوای انتظامی در حوادث اخیر با الهام گیری از تعالیم اسلامی اقدام‌های بسیار ارزنده‌ای را انجام داد، اسلام برای قوای انتظامی و نیروهای حافظ امنیت کشور، جایگاه ارزنده‌ای قائل است.
*  دولت با حذف خرج‌های بیهوده به مطالبات رسیدگی کند
آیت‌الله علوی گرگانی گفت: چه ضرورتی دارد در کشوری که جوانان بیکار هستند و مشکلات معیشتی وجود دارد، دنبال حاشیه‌ها، هزینه‌ها و خرج‌های آنچنانی باشیم.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در اجتماع با شکوه طلاب مطالبه‌گر حوزه علمیه قم، افزود: رئیس جمهور و مسئولان باید به مطالبات مردم رسیدگی کرده و برای معیشت و اشتغال جامعه چاره‌اندیشی کنند و این رسیدگی نباید تنها در سخن باشد، بلکه باید در مرحله عمل مشاهده شود و عملا باید مشکلات را حل کرد.
** خراسان ۹۶/۱۰/۱۸
*  جزئیات نشست غیرعلنی بهارستان درباره اغتشاشات اخیر
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در یک جلسه غیرعلنی به بررسی حوادث اخیر کشور پرداختند.
بررسی ریشه‌های اعتراضات، نقش کشورهای خارجی در اغتشاش، سرنوشت تلگرام، ترکیب سنی و شغلی دستگیر شدگان، عملکرد صداوسیما ،نیروی انتظامی و… از نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.
این جلسه مشورتی با حضور وزرای اطلاعات و کشور، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و علی عسگری رئیس صداوسیما برگزار شد و به رغم اعلام قبلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه حضور نداشته است.
*  بوئینگ، ۳۰ هواپیمای قرارداد آسمان را فاینانس می‌کند
مدیر عامل هلدینگ آتیه صبا که هواپیمایی آسمان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه آن به شمار می‌رود، اظهار کرد: در قرارداد ۳۰+۳۰ فروندی شرکت آسمان با کمپانی بوئینگ بابت خرید هواپیماهای ۷۳۷ مکس، کمپانی سازنده تأمین فاینانس ۳۰ فروند پکیج اول را بر عهده گرفت. آذروش افزود: مجوزهای اوفک در حال دریافت است و قرار شده است اولین فروند این هواپیما سال ۲۰۲۰ میلادی وارد کشور ‌شود.
 ** اعتماد ۹۶/۱۰/۱۸
*  کنفرانس امنیتی تهران امروز برگزار می‌شود
 کنفرانس امنیتی تهران صبح امروز با حضور شخصیت‌های علمی، سیاسی و امنیتی خارجی و داخلی برگزار می‌شود.
این کنفرانس با شعار امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا، چالش‌ها و روندهای نوظهور و در سه بخش سیاست خارجی و امنیت منطقه‌‌ای، اقتصاد و امنیت منطقه‌ای و دفاع و امنیت منطقه‌ای برگزار خواهد شد.
** شهروند ۹۶/۱۰/۱۸
*  دستور تلفنی جهانگیری به استانداران کرمانشاه و کرمان برای حل مشکل زلزله‌زدگان
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری پیش از ظهر دیروز در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه و کرمان، ضمن دریافت گزارشی از آخرین وضع رسیدگی به مناطق زلزله‌زده و میزان پیشرفت برنامه اسکان زلزله‌زدگان، بر ضرورت تسریع در امر بازسازی این مناطق و تأمین نیازهای زلزله‌زدگان تأکید کرد.
وی همچنین خواستار بکارگیری همه امکانات و ظرفیت‌های استان برای بازسازی مناطق و ساماندهی هرچه سریع‌تر مناطق آسیب‌دیده شد.
*  با تصویب طرحی امنیتی رژیم صهیونیستی خیابان‌های یهودیان را از فلسطینیان جدا می‌کند
معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از موافقت دولت این رژیم با طرح امنیتی ارتش برای ارتقای امنیت شهرک‌نشین‌ها و ایحاد خیابان‌هایی ویژه یهودیان خبر داد.
ایلی بن دهان، معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: هدف از این طرح حفاظت از امنیت شهرک‌نشین‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ در زیرساخت‌های امنیتی است.
وی افزود: «این طرح به دستور مستقیم آویگدور لیبرمن،‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ارایه شد.»
** صبح نو ۹۶/۱۰/۱۸
*  حمایت‌های ایران از سوریه به شکست داعش منجر شد
عماد خمیس نخست وزیر سوریه در دیداربا حجت‌الاسلام سالک نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه گفت: ایران را دوست و برادر ملت سوریه در منطقه می‌دانیم و حمایت‌های ایران از سوریه علیه گروه‌های تکفیری به تقویت توان نظامی ما و شکست داعش منجر شده است.
*  دیدار اولین سفیر شیلی در ایران با ظریف
ایگناسیو یانوس اولین سفیر شیلی در ایران روز گذشته ضمن دیدار با دکترمحمد جواد ظریف رونوشت استوار نامه خود را تقدیم ایشان کرد.
ظریف در این دیدار ضمن اشاره به تقویت روابط سیاسی ایران و شیلی و همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور به منظور توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری، خواستار یافتن راه‌های تازه برای تقویت روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، از جمله روابط بانکی شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های انترنتی
باید ارادت و اطاعت خود را نسبت به رهبری ابراز کنیم
رسا/ آیت‌الله شب زنده‌دار با اشاره به شرایط اخیر کشور گفت: در شرایط فعلی که دشمنان اسلام به کیان اسلام، تشیع و حکومت الهی که بعد از قرون متمادی محقق شده هجمه آورده‌اند، همه باید از انقلاب دفاع کنند. عضو جامعه مدرسین با بیان این که باید مودت و اطاعت خود را نسبت به رهبری ابراز کنیم، اظهار داشت: روز ۱۹ دی روزی است که در دیدار با رهبر انقلاب باید مودت، نصرت و پشتیبانی را نسبت به رهبری داشته باشیم.
حوزه راه رسیدن به پست و مقام نیست
حوزه/ آیت‌الله موسوی اصفهانی با اشاره به این که هدف اصلی طلاب و حوزه‌های علمیه تفقه در دین و علم آموزی و در نهایت ابلاغ دین الهی است، افزود: فقها و علما نگهبانان دین الهی به شمار می‌روند، کسی که در راه نگهبانی از دین الهی قدم گذاشته است، نباید در برابر سختی‌ها سر فرود آورد. عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: طلبگی ادامه راه انبیاء و اولیای الهی است و نباید کسی فکر کند که از طریق حوزه می‌تواند به جایگاهی برسد.
پالایش فضای مجازی در چارچوب دین مصداق عمل به قاعده نفی سبیل است
رسا/ آیت‌الله کعبی با اشاره به معضلات فضای مجازی گفت: نباید مقدرات کشور را به تلگرام و اینستاگرام داده و اجازه دهیم که اصل اسلام، دین، قران، مقدسات و نظام را زیر سؤال ببرند. عضو جامعه مدرسین با اشاره به گستردگی قاعده نفی سبیل در زمینه‌های گوناگون، این قاعده را منحصر در مسائل سیاسی ندانست و افزود: یکی از مصادیق نفی سبیل در عرصه فضای مجازی است چرا که امروز نظام سلطه بر فضای مجازی تسلط دارد و هیمنه آن باید شکسته شود.
رهبر معظم انقلاب بر محوریت مراجع عظام تقلید در قم تأکید دارند
حوزه/ آیت‌الله فقیهی در نشستی با مسئولان خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در دیداری که با جمعی از بزرگان حوزه خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم، ایشان در بخشی از سخنان خود تأکید داشتند همانطوری که بنده به دلیل حضور آیت‌الله سیستانی در عراق، در مسائل حوزه علمیه نجف دخالتی ندارم؛ در قم نیز باید مطابق با نظرات مراجع عظام عمل شود. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: رسانه حوزه باید بیشتر به طلاب نخبه و شاخص پرداخته تا هم تشویقی برای طلاب باشد؛ هم الگویی برای دیگر عزیزان شوند.
حمایت رئیس سیا از اغتشاشات در ایران
صداوسیما/ مایک پمپئو رئیس سازمان جاسوسی آمریکا سیا در گفتگو با فاکس نیوز درباره اغتشاشات در ایران گفت: این مسئله بسیار جدی است رئیس جمهور از مردم ایران (اغتشاشگران) حمایت می‌کند و می‌خواهد صدای آنها شنیده شود. وی درباره ضرب الاجل تایید مجدد توافق هسته‌ای ایران گفت: در نهایت رئیس جمهور باید درباره باقی ماندن یا نماندن در این توافق تصمیم گیری کند.
طرح تحریک ارتش عراق علیه الحشد الشعبی شکست خورد
ایرنا / «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق با اشاره به شکست طرح تحریک ارتش عراق علیه بسیج مردمی (الحشد الشعبی) گفت: تمامی این گروه‌ها، نیروهای نظامی هستند که زیر نظر فرمانده کل قوای عراق فعالیت دارند. وی با بیان این که جنگ علیه داعش بسیاری از بودجه عراق را تلف کرد، اما عراقی‌ها با اتحاد خود بر آنها پیروز شدند، تاکید کرد: ما اکنون با تمامی شهروندان عراقی بدون تمایز به یک گونه برخورد می‌کنیم و مسئولان عراقی نیز باید چنین عمل کنند، چرا که برخورد منصفانه، اساس پیروزمندی و موفقیت است.
اتحادیه اروپا از ظریف برای گفتگو درباره اغتشاشات دعوت می‌کند
مهر/ وزیر خارجه آلمان می‌گوید که اتحادیه اروپا قرار است از «ظریف»، وزیر خارجه ایران برای سفر به بروکسل جهت گفتگو درباره ناآرامی‌های اخیر در این کشور دعوت کند.
«زیگمار گابریل» در عین حال از بیان جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.وزیر خارجه آلمان درباره اغتشاشات ایران گفت: «ما خیلی زود حمایت خودمان را از آزادی تظاهرات و اینکه حکومت ایران هم باید از آن حمایت کند اعلام کردیم.»
 یمن دو جنگنده متجاوزان را در صنعا هدف قرارداد
مهر/ شبکه تلویزیونی المسیره بامداد دوشنبه در خبری فوری گزارش داد که پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از هدف قرار دادن یک فروند جنگنده اف۱۵ متجاوزان در آسمان صنعا پایتخت یمن خبر داد. این در حالی است که نیروهای یمنی ساعاتی پیش نیز یک فروند جنگنده «تورنادو» سعودی را بر فراز استان صعده در شمال یمن سرنگون کرده بودند.
حمایت ترامپ از حقوق بشر در حد حرف هم نیست
مهر/ «کنت راث» مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر در پیامی توییتری، از بی تفاوتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در قبال مسائل حقوق بشری انتقاد کرد. وی در این پیام نوشت: اغلب رؤسای جمهور آمریکا دست‌کم در اظهارات شفاهی خود تظاهر می‌کردند که حقوق بشر در مرکز سیاست خارجی آنها قرار دارد حال‌آنکه ترامپ حتی به خود زحمت چنین کاری را هم نمی‌دهد.
اعتراضات اخیر نیازمند ریشه‌یابی است
مهر/ وزیر اطلاعات عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان قم طی سخنانی به تشریح علل و زمینه‌های اتفاقات اخیر کشور پرداخت. حجت‌الاسلام علوی حوادث تلخ روزهای گذشته کشور را نیازمند آسیب شناسی دانست و گفت: با نگاه ژرف و واقع بین می‌توان به ریشه‌یابی حوادث اخیر پرداخت و از آن‌ها عبرت گرفت.
گفتگوی نمایندگان وزیر کشور با مراجع تقلید درباره حوادث اخیر
مهر/ نمایندگان وزیر کشور و ریاست شورای امنیت کشور یکشنبه با حضور در قم، با آیات عظام صافی گلپایگانی، نوری همدانی، مکارم شیرازی، و حضرات آیات سبحانی و علوی گرگانی و حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی دیدار کردند. علما و مراجع معظم تقلید در این دیدارها، طی سخنانی حفظ اتحاد و هوشیاری ملت را نیاز مبرم برهه کنونی برای عبور از موانع و بی‌اثر ساختن توطئه‌ها و دشمنی‌ها بر ضد نظام اسلامی عنوان و بر لزوم اهتمام جدی مسئولان به پیگیری و تحقق مطالبات و دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی مردم تأکید کردند. قائم مقام وزیر کشور نیز در این دیدارها به نمایندگی از سوی اعضا طی سخنانی با ارائه گزارشی از وضعیت حوادث و اتفاقات اخیر کشور، اظهار کرد: این حوادث و ناآرامی‌ها به شکل بسیار مطلوبی توسط ناجا و دستگاه‌ها و نهادهای مسئول، مدیریت شد و اکنون آرامش کامل در کشور برقرار شده است.
دیدار محرمانه رهبران ائتلاف اهل سنت عراق با سفیر اسرائیل در اردن
مهر/ روزنامه القدس العربی در گزارشی مدعی شده است که اخیرا رهبران ائتلاف اهل سنت عراق موسوم به «تحالف القوی» در اردن با سفیر اسرائیل در امان دیدار کرده اند. روزنامه القدس العربی اعلام کرده است که رهبران ائتلاف اهل سنت عراق با سفیر اسرائیل در اردن، دیدار کرده اند و قرار است به زودی برای ادامه مذاکرات به قبرس و بعد از آن به تل آویو سفر کنند. بر اساس این گزارش، نتایج این نشست برای طرف عراقی مفید بوده و قرار شده تا نشست دیگری در اوایل سال جاری میلادی باز هم به صورت محرمانه برگزار شود
آمریکا برای حمایت از «اعتراضات»، به ایران حملات هوایی و موشکی کند
فارس/یک وبگاه صهیونیستی در گزارشی درباره آشوب‌های اخیر در ایران، خواستار حملات هوایی و موشکی آمریکا شد تا به گفته او زمینه برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم شود. پایگاه «عاروتص شوع» در یادداشتی، به دولت آمریکا برای حمایت از تغییر نظام در ایران توصیه‌هایی کرده ونوشته است آنها نباید برای استفاده از این فرصت به وجود آمده، به خود تردید راه دهند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *