خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۱۷

  • با صدور حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب حجت‌الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه شد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: وحدت مردم و شکست دشمنان نتیجه حوادث اخیر کشور بود
  • مجلس خبرگان از حضور مردم در صحنه دفاع از نظام قدردانی کرد
  • آیت‌الله شب‌زنده‌دار: سکوت هر کس که می‌تواند اسلام و نظام را یاری کند حرام است
  • آیت‌الله اعرافی: حوزه قاطعانه به دنبال تحقق انتظارات رهبری و مراجع است
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: اگر حوزه علمیه بُعد انقلابی قوی نداشته باشد نمی‌تواند رسالت الهی خود را ایفا کند

** جام جم ۹۶/۱۰/۱۷
*  انتصاب حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج‌علی‌اکبری را به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منصوب کردند.
ایشان همچنین ضمن قدردانی از خدمات باارزش حجت‌الاسلام آقای سید رضا تقوی در دوران مسئولیت، اعضای جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را نیز منصوب کردند.
*  صادرات گاز ایران به گرجستان همچنان در دستور کار است
حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: قرارداد صادرات گاز ایران به گرجستان منتفی نشده است و در صورت نهایی شدن توافق‌ها، بخش خصوصی گاز ایران را از خاک ارمنستان به گرجستان صادر می‌کند.
** همشهری ۹۶/۱۰/۱۷
*  افزایش حقوق کارمندان عربستان
عربستان سعودی برای جبران گرانی سوخت، حقوق کارمندان دولت و نظامیان را ۲۶۰ دلار افزایش می‌دهد.
به گزارش بی.بی.سی، عربستان که با مشکل کسری بودجه مواجه است، قیمت سوخت را تقریبا دو برابر کرده و روی بسیاری از کالاها و خدمات، ۵ درصد مالیات وضع کرده است.
*  تقدیر آیت‌الله آملی لاریجانی از نیروی انتظامی
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در تماس با سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی از صبر، هوشیاری و مدیریت پلیس در برخورد با عوامل اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر و برخورد با بر هم زنندگان امنیت جامعه تقدیر کرد.
** کیهان ۹۶/۱۰/۱۷
*  داعش در پلیدی باید پیش آشوبگران لُنگ بیندازد
شریعتمداری مدیر مسئول کیهان:
– فقط نیم نگاهی به اقدامات آشوبگران طی چند روز گذشته به وضوح نشان می‌دهد که داعش در پلیدی و خباثت باید پیش آشوبگران لنگ بیندازد.
– داعش کینه عمیقی از سردار سلیمانی داشت، یعنی همان کینه‌ای که اسرائیل از این سردار سرافزار اسلام دارد، آشوبگران هم تصویر سردار سلیمانی را پاره کرده و علیه او شعار می‌دادند.
– داعش پرچم آتش نمی‌زد که اینها زدند. داعش اگر چه بی‌دین بود ولی برای حفظ ظاهر هم که شده به اسلام و قرآن اهانت نمی‌کرد ولی آشوبگران علنا شعار «نه اسلام، نه قرآن سردادند.»
– حساب کسانی که فریب تابلوی آشوبگران را خورده و نادانسته به آنها پیوسته بودند از حساب آشوبگران جداست.
*  هیلاری کلینتون در مقابل دریافت رشوه از کشورها حمایت می‌کرد
رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق در مورد پرونده فساد مالی هیلاری کلینتون وزیرخارجه سابق این کشور است.
بر اساس این گزارش تحقیقات اف بی‌آی نشان می‌دهد احتمالا بنیاد غیرانتفاعی «کلینتون» در زمانی که وی وزیر خارجه آمریکا بوده، اقدام به دریافت کمک‌های مالی در ازای حمایت‌های سیاسی کرده است.
** شرق ۹۶/۱۰/۱۷
*  پاسخ کوبنده‌ای به گروهک‌های تروریستی منطقه می‌دهیم
وزیر اطلاعات در مراسم ترحیم سه شهید وزارت اطلاعات در ارومیه، گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) به‌زودی پاسخ کوبنده‌ای به گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب منطقه خواهند داد. حجت‌الاسلام محمود علوی با بیان اینکه شهادت آرزوی جوانان این مرز‌و‌بوم است، افزود: سربازان گمنان امام زمان‌(عج) گلوله‌ها را می‌پذیرند اما به دشمن اجازه برهم‌زدن امنیت را نمی‌دهند. گروهک‌های تروریستی مطمئن باشند که اراده فرزندان این مرز‌و‌بوم را نمی‌توانند متزلزل کنند.
*  نقش سیا و برادرزن صدام در حوادث اخیر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با بررسی‌های انجام‌شده درباره علت وقوع حوادث اخیر ایران گفت: چند ماه پیش در اربیل جلسه‌ای از سوی رئیس میز ایران در «سی‌آی‌ای» و رئیس دفتر پسر صدام و برادرزن صدام با نماینده‌ای از عربستانی‌ها و نماینده منافقین تشکیل شد. آنها تاریخ عملیات را اواخر آذر در نظر گرفتند که با استفاده از فضای مجازی کارشان را شروع کنند و تا بهمن به‌زعم خود کار نظام را تمام کنند و اسم پروژه را استراتژی هم‌گرایی نتیجه‌بخش گذاشتند.
محسن رضایی ادامه داد: این هماهنگی‌ها انجام شد و فکر می‌کردند در مرحله اول شهرهای ایران را از کنترل نظام خارج می‌کنند. بعد از آن می‌خواستند اسلحه وارد کشور کنند که با به‌جای‌گذاشتن کشته‌ها بتوانند تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کنند. از آن طرف هم منافقین وارد کشور شوند و با کمک‌خواستن از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها، امنیت کشور ما را به هم بزنند. او افزود: در اولین قدم یک اجماع خوب سیاسی در کشور فراهم شد و امید آنها ناامید شد. فکر می‌کردند اصلاح‌طلب و اصولگرا به هم حمله می‌کنند و سه قوه هرکدام به یک سو می‌روند. الحمدالله وحدت در همه سطوح میان مسئولان ایجاد شد.
** ایران ۹۶/۱۰/۱۷
*  انتقاد نویسنده مشهور جهان از رضا پهلوی
«پائولو کوئیلو»، نویسنده مشهور برزیلی با انتشار توئیتی نسبت به اظهارات اخیر رضا پهلوی واکنش تندی نشان داد که مورد استقبال کاربران بسیاری قرار گرفت.
کوئیلو روی صفحه توئیتر خود رضا پهلوی را خطاب قرار داد و نوشت: «ساکت شو! ساواک مرده است و اگر تو به دنبال یک کودتای دیگر باشی، مانند کودتایی که سازمان سیا در سال ۱۹۵۳ سازماندهی کرد، مردم ایران برای حمایت از کشورشان برمی‌خیزند.»
بی‌بی‌سی گزارش داد که رضا پهلوی به دنبال برگزاری برخی تجمعات اعتراضی در ایران و فیلتر‌شدن بعضی شبکه‌های اجتماعی در گفت‌وگویی با رویترز گفته بود دولت امریکا باید شرکت‌های ارتباطاتی و اینترنتی را تشویق کند که برای اغتشاش و اعتراض در ایران، خدمات ارائه بدهند.
*  ادعای ائتلاف عربی علیه ایران
در پی حمله موشکی جدید انصارالله یمن به منطقه نجران واقع در جنوب غرب عربستان، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی در بیانیه‌ای مدعی شد که حمله موشکی جدید یمن به عربستان نشان می‌دهد که حمایت ایران از حوثی‌ها تداوم دارد. این ادعاها بارها از سوی ایران رد شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۱۷
*  اوضاع یمنی‌ها شبیه روز قیامت است
هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، در صورت عدم تغییر اوضاع یمن، این کشور شاهد بدترین فاجعه انسانی خواهد بود.
“مارک لوکوک” هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی نسبت به اوضاع فاجعه‌بار یمن هشدار داد و گفت، در حال حاضر اوضاع نابسامان مردم این کشور به دلیل افزایش جنگ و درگیری، کمبود مواد غذایی و شیوع بیماری شبیه روز قیامت است.
*  یک حزب افراطی در دانمارک برای حل معضلات اجتماعی در این کشور پیشنهادهایی ارائه کرده که در تضاد کامل با آزادی بیان و مذهب هستند.
از جمله پیشنهادهای حزب مردم دانمارک که بزرگترین حزب سیاسی این کشور محسوب می‌شود این است که ساخت مساجد جدید در شهرهای دانمارک ممنوع شده و مسلمانان به جای خواندن نماز و اجتماع در مساجد، در گاراژها، انبارها و پارکینگ‌ها گردهم بیایند تا حساسیتی برای مردم دانمارک ایجاد نشود.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۱۷
*  وحدت مردم و شکست دشمنان نتیجه حوادث اخیر کشور بود
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به ناآرامی‌های روزهای اخیر در کشور تصریح کرد: این حوادث نه‌تنها درس عبرت و هشدار بود بلکه شکستی برای دشمنان رقم زد.
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی با بیان اینکه دشمنان از حوادث اخیر ذوق‌زده شده بودند، گفت: شبکه‌های معاند صریحاً در برنامه‌های‌شان دستورات آشوبگری دادند اما درنهایت مردم با انبوه جمعیت برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به میدان آمدند.
وی با بیان اینکه دشمنان از اینکه مردم می‌دانند انقلاب‌شان به این آسانی و ارزانی به دست نیامده بی‌خبرند، تصریح کرد: دشمن فکر می‌کند انقلاب با این چیزها از دست می‌رود اما باید بداند بسیار ریشه‌دارتر از این است که با چنین حوادثی تکان بخورد پس در محاسبات‌شان اشتباه می‌کنند.
*  دولت گرانی، بیکاری و معیشت مردم را سامان دهد
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی از مراجع تقلید، در درس خارج خود در مسجد اعظم از حضور پرشور مردم در محکومیت فتنه اخیر تقدیر کرد و توجه مسؤولان به خواسته‌‌های مردم در اقتصاد و کنترل فضای مجازی را خواستار شد. وی حضور مردم را نشانه تعهد آنها نسبت به انقلاب و امام و رهبری دانست و اظهار داشت: مردم در این راهپیمایی به دنیا فهماندند بین خواسته خود و دشمن تفکیک قائل هستند. وی تصریح کرد: خواسته مردم بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی است، مردم خواهان عملی شدن خواسته‌‌های رهبری نسبت به اشتغال و تولید ملی هستند و اجازه موج‌سواری به دشمن نخواهند داد و جواب دشمن را همیشه می‌دهند.
** جوان ۹۶/۱۰/۱۷
*  مجلس خبرگان از حضور مردم در صحنه دفاع از نظام قدردانی کرد
مجلس خبرگان رهبری با انتشار بیانیه‌ای از حضور مردم در صحنه دفاع از نظام و انقلاب قدردانی کرد.
در این بیانیه با ابراز همدردی با خانواده‌های جانباخته اغتشاشات اخیر، از حضور مردم در صحنه و خنثی کردن توطئه دشمنان و نیز تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی قدردانی شده است.
*  حساب مردم و مطالبات آنها از اغتشاشگران جداست
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وقایع اخیر کشور تاکید کرد: نباید از کید دشمنان غافل باشیم، چرا که دشمنان دست از دشمنی و شیطنت نخواهند کشید. آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی صبح دیروز در ابتدای جلسه مجمع که وی ریاست آن را بر عهده داشت، با اشاره به حوادث روزهای گذشته گفت: حساب مردم عزیز و مطالبات آنان با اغتشاشگران جدا است و در این روزها آمریکا و اسرائیل خوشحال شدند.
وی تصریح کرد: آنها فکر کردند می‌توانند با سوء استفاده از مطالبات عمومی هر غلطی بکنند، غافل از آنکه انقلاب نور خداست و از این رفتارها آسیب نمی‌بیند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۱۷
*  آمریکا احتمالا در برجام می‌ماند
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، از احتمال تصویب شدن قانون ویژه برای اصلاح شروط برجام طی هفته جاری، خبر داده است.
تیلرسون گفت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که این توافق را یا اصلاح می‌کند یا این که از آن خارج خواهد شد. ما اکنون در فرایند تحقق وعده (ترامپ) درخصوص اصلاح این توافق هستیم.
*  جان گارامندی، قانون گذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مقایسه‌ای میان ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام داد و هر دوی آنها را دیوانه خطاب کرد. او گفت: ما یک رهبر دیوانه در کره شمالی و یک رهبر دیوانه در کاخ سفید داریم. ما کسی را در کاخ سفید داریم که بی‌ثبات است و مناسب این پست نیست.
** رسالت ۹۶/۱۰/۱۷
*  دکتر سعید جلیلی: فتنه آینده پمپاژ ناامیدی و ناکارآمدی نشان دادن نظام است.
*  نقشه دشمن شکست اما متعهدانه‎تر عمل کنیم
امیرعبداللهیان دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد: با هوشیاری مردم نقشه دشمن شکست، اما همه ما باید مقابل مردم متعهدانه تر عمل کنیم تا شکافی برای بازی دشمن ایجاد نشود.
*  سعودی‌ها سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای رفتند
پس از آنکه کانال ضد انقلابی آمدنیوز و گروه خشونت‌طلب‌ ری‌استارت نتوانستند راه به جایی ببرند و در اجرای سیاست‌های آل سعود علیه ایران، با شکست مواجه شدند، عربستان در پی اغتشاشات روزهای اخیر، شبکه ماهواره‌ای جدیدی به نامه «شبکه آزادی» راه‌اندازی کرده است. ماموریت این شبکه حول محور اغتشاشات اخیر است و به شدت از سوی شبکه‌های فارسی زبان وهابی و وابسته به آل سعود تبلیغ می‌شوند تا شاید بتواند پروژه‌هایی را که آمدنیوز و ری‌استارت نتوانستند اجرا کنند، این شبکه ماهواره‌ای به سرانجام برساند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۱۷
*  دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه سواحل مکران در نظر دارد
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع گفت: دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه سواحل مکران در دست اقدام دارد که امیدواریم این پروژه‌‌ها، زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در منطقه فراهم کند.
*  شورای امنیت سازمان ملل توسط هیات حاکمه فعلی آمریکا مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد
خوشرو، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت که عصر روز جمعه به وقت محلی، درباره اعتراض‌ها در ایران و به درخواست آمریکا برگزار شد، ضمن اعلام انزجار و اعتراض نسبت به برگزاری چنین نشستی، اظهارکرد: دلایل محکمی داریم که خشونت‌ها در ایران از خارج از کشور هدایت شده است و برگزاری نشست با محور مسایل داخلی کشورها، شورای امنیت را بی‌اعتبار می‌کند. وی افزود: اقدام آمریکا در طرح موضوع اعتراضات تعدادی از شهروندان ما در ایران به دلیل برخی شکایات مشروع آن‌ها، که بعضا به واسطه خودداری آمریکا از انجام تعهداتش تحت برجام تشدید شده است، سوءاستفاده یک عضو دائم شورا از اختیاراتش و نیز سوءاستفاده از خود شورا است.
** آرمان ۹۶/۱۰/۱۷
*  رسیدگی به پرونده مرتضوی در ۱۶ بهمن
مجتبی نظری وکیل‌مدافع سازمان تامین اجتماعی از تعیین وقت رسیدگی به قسمتی از پرونده سعید مرتضوی در بخش تامین اجتماعی در ۱۶ بهمن‌ماه خبر داد.
*  اغلب دستگیرشدگان فریب خورده آزاد شدند
سعید منتظرالمهدی سخنگوی ناجا در گزارشی درخصوص عملکرد ناجا در وقایع اخیر از شناسایی طراحان و صحنه‌گردانان اصلی حوادث اخیر زیر چتر و اشراف اطلاعاتی پلیس، همدلی و وفاق پلیس و مردم و جداسازی صف مردم و معترضان از آشوبگران و مخربین اموال شخصی و عمومی و متعدیان به جان و مال مردم خبر داد. وی افزود: اغلب دستگیرشدگان فریب خورده در طی مراحل و با قید ضمانت آزاد شدند همچنین عاملان هتک حرمت به پرچم جمهوری اسلامی و مسببان رهایی خودروی آتش نشانی شناسایی و دستگیر شدند و عاملان اصلی و لیدرهای آشوبگر نزد سیستم قضائی و در بازداشت بسر می‌برند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۱۷
*  بررسی حوادث اخیر در مجلس
بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس روز گذشته در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی حوادث اخیر و اعتراضات خبر داد. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: «وزرای کشور و اطلاعات و دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس سازمان صدا و سیما برای ارائه گزارش درباره مسائل اخیر و اعتراضات و اغتشاشات پیش آمده در جلسه غیرعلنی مجلس حضور خواهند یافت.»
*  علی جنتی سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری شد
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور طی حکمی علی جنتی وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به‌عنوان مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست این نهاد منصوب کرد. در حکم صادر شده آمده است: «امید است با عنایت‌الهی و تشریک مساعی سایر همکاران و واحدهای ذی‌ربط و با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در انجام هرچه موثرتر امور محوله موفق و موید باشید.»
** آفرینش ۹۶/۱۰/۱۷
*  جمعیت مسلمانان آمریکا رو به افزایش است     
نتیجه تازه ترین پژوهش مرکز تحقیقاتی ‘پیو’ مستقر در واشنگتن نشان می دهد که شمار مسلمانان در آمریکا در حال افزایش روزافزون است، بطوری که تا سال۲۰۴۰ میلادی شمار مسلمانان این کشور بعد از مسیحیان در رده دوم خواهد بود.
*  آمریکا سعی در متقاعد کردن دیگر کشورها برای خروج از برجام دارد
معاون کمیته بین الملل شورای روسیه اعلام کرد که آمریکا سعی دارد که دیگر کشورهای حاضر در برجام را برای خروج از این توافق متقاعد کند. «ولادیمیر جباروف» معاون کمیته بین الملل شورای روسیه اظهار داشت که شرکای غربی باید در خصوص از بین بردن یا تغییر شرایط در برجام به آمریکا هشدار دهند.
** قدس ۹۶/۱۰/۱۷
*  سکوت هر کس که می‌تواند اسلام و نظام را یاری کند حرام است
آیت اﷲ محمدمهدى شــب زنــده دار، به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: شــب پنجشنبه در جلسه اى که خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم، ایشان بسیار با آرامش قلب در قبال برخى از دوستان که در جریانات اخیر دغدغه خاطر داشتند و ناراحت بودند، مواجه شدند. وى افزود: رهبر انقلاب با قلبى مطمئن فرمودند: «هیچ مســئله اى نیست و از ابتــداى پیروزى انقلاب تاکنون از این فراز و فرودها فراوان داشــته‌ایم، امروز جنگ اســلام و کفر است که کفر می‌خواهد مسلط شــود و جلوى پیشروى اسلام و جلوى ارزش ها و آرمان هاى الهى را بگیرد، دشمنان ناراحت هستند و این کارها را انجام می‌دهند و افرادى هم در داخل دارند، اما هیچ گونه دغدغه خاطرى نباید داشته باشیم».
آیت‌اﷲ شب زنده دار با اشــاره به تأکید رهبرى مبنى بر اینکه «اگر به وظیفه الهــى خود عمل کنیم خداوند یارى خواهد کرد»، اظهار داشــت: همان گونه کــه توکل به خداوند متعــال و ایمان به نصرت الهى در قلب امام راحل وجود داشت، در قلب رهبر معظم انقلاب هم وجود دارد.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشــت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «هرکس از دستش کارى براى نصرت اســلام و نظام بر می‌آید حرام است که سکوت کند و کارى انجام ندهد، متأسفانه دیده می‌شود که برخى آن گونه که دستشان می‌آید، در برابر مشکلات ایستادگى نمی‌کنند».
** خراسان ۹۶/۱۰/۱۷
*  آزمایش‌های اولیه باور ۳۷۳ موفق بوده است
معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا، درباره آموزش سامانه پدافندی اس-۳۰۰ در داخل کشور گفت: امروز تمام آموزش‌های مربوط به سامانه موشکی
اس-۳۰۰ در داخل کشور ارائه می‌شود. امیرسرتیپ سپهری راد درباره مطالعه روی دیگر سامانه‌های پدافندی دنیا مانند تاد و پاتریوت گفت: ما این اقدام را انجام داده‌ایم. وی همچنین درباره آخرین وضعیت سامانه پدافندی باور ۳۷۳ نیز تاکید کرد: تمام آزمایش‌های مراحل اولیه این سامانه پدافندی با موفقیت انجام شده است.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۱۷
*  آیت‌الله هاشمی شاهرودی در یکی از بیمارستان‌های آلمان بستری است
روز گذشته تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد آیت‌الله هاشمی شاهرودی در بیمارستانی در آلمان بستری هستند. مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با حضور در بیمارستان، از آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام عیادت کرد. در این دیدار که پروفسور سمیعی نیز حضور داشت رمضانی، بهبودی و سلامتی کامل رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را از خداوند متعال مسألت کرد.
** شهروند ۹۶/۱۰/۱۷
*  رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا درباره قطعنامه حمایت از اعتراضات در ایران
کوین مک کارتی رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای، گفت: مجلس نمایندگان قرار است روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای را در حمایت از معترضان در ایران به رأی بگذارد و به دولت آمریکا در حمایت از این اعتراض‌ها بپیوندد.
مک کارتی در ادامه به طرح ادعاهایی بی‌اساس علیه کشورمان پرداخت.
*  همه کشورهای عربی و اسلامی روابطشان را با اسراییل عادی خواهند کرد
تلویزیون فرانسه گفت: همه کشورهای عربی و اسلامی به محض دستیابی به راه‌حل دایمی برای مسأله فلسطین، اسراییل را به رسمیت شناخته و روابطشان را عادی‌سازی می‌کنند. الجبیر افزود: ۵۵ کشور در کنفرانس بحرین این تصمیم را گرفتند. وی تأکید کرد: عربستان و اسراییل منافع مشترکی دارند، اما به خاطر عدم وجود روابط بین دو دولت، صحبت از محور آمریکایی، عربستانی، مصری و اسراییلی در مقابل ایران امکان‌پذیر نیست.
** صبح نو ۹۶/۱۰/۱۷
*  بنزین سال ۹۷ گران نمی‌شود
مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از مخالفت اکثریت اعضای کمیسیون تلفیق با افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین خبر داد.
وی گفت: در بحث هدفمندی یارانه‌ها پیشنهاد افزایش اعتبارات برای پرداخت یارانه نقدی مطرح شد که با اقبال نمایندگان رو به رو نشد و همزمان میزان ۳۷ هزار میلیارد تومان تصویب شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دشمنان بدانند «الله اکبر» برای همیشه در پرچم ایران باقی می‌ماند
مهر/ آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه قرآن روح کرامت را در ملت ایران و به برکت انقلاب اسلامی ایجاد کرد، گفت: البته من نمی‌خواهم بیش از حد از ایران تمجید کنم ولی به برکت انقلاب و قرآن، امام و مسئولان و مردم فرشته‌خو و بزرگی در ایران پدید آمدند که در تاریخ سابقه نداشت.
وی درادامه تاکید کرد: بیگانه و شرق و غرب و اسرائیل بداند که این ملت عظمتی از قرآن گرفته است که شما نمی‌توانید آن را از بین ببرید و برای همیشه نام الله در پرچم ایران باقی خواهد ماند.
حوزه قاطعانه به دنبال تحقق انتظارات رهبری و مراجع است
حوزه/آیت‌الله اعرافی در نشست معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حوزه در برابر انواع موج‌های سنگین قرار دارد گفت: مدیریت حوزه علیرغم همه مشکلاتی که دارد، اما قاطعانه به دنبال این است، آنچه را رهبری و مراجع عظام از حوزه انتظار دارند را محقق کند. عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: حوزه انقلابی این است که در همه عرصه‌ها در دنیا متجلی باشد و بتواند طوری فعالیت کند تا پاسخگوی نیازها باشد.
اگر حوزه علمیه بُعد انقلابی قوی نداشته باشد نمی‌تواند رسالت الهی خود را ایفا کند
رسا/آیت الله موسوی اصفهانی دردیدار باآیت الله العظمی نوری همدانی ضمن ارائه گزارشی از حوزه‌های علمیه استان همدان تصریح کرد: ما اعتقاد داریم اگر حوزه علمیه بُعد انقلابی قوی نداشته باشد نمی‌تواند رسالت الهی خود را ایفا کند و جریانات اخیر نیز نشان داد که باید دائما مجهز و مترصد با نشاط انقلابی حرکت کنیم و درس هایی که از ابتدای انقلاب گرفته‌ایم نیز به طلاب جدید انتقال بدهیم. عضو جامعه مدرسین همچنین عنوان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب همیشه سرلوحه ما است.
ارتش ترکیه برای عملیات نظامی در «عفرین» سوریه آماده می‌شود
باشگاه خبرنگاران/ منابع خبری گزارش دادند ارتش ترکیه خود را برای اجرای یک عملیات نظامی در منطقه واقع شده میان استان ادلب و شهر عفرین در سوریه آماده می‌کند.یک منبع نظامی نیز پیشتر اعلام کرده بود که ارتش ترکیه بیش از ۱۵ هزار سرباز در ایالت کیلیس که در نزدیکی مرز شهر عفرین سوریه واقع شده مستقر کرده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اخیرا اعلام کرده بود که شمال سوریه عامل تهدید پایدار علیه ترکیه به شمار می‌آید، چرا که یگان‌های مدافع خلق کرد و حزب کارگران کردستان ترکیه به دنبال دستیابی به مدیترانه از طریق شمال سوریه هستند.
ترامپ از ابزار حقوق بشر تنها علیه ایران استفاده می‌کند
ایسنا/ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، با اشاره به این‌که دونالد ترامپ از اصطلاح حقوق بشر تنها برای حمله به دشمنان خود استفاده می‌کند، نوشت: رییس‌جمهور آمریکا در حالی در چند پیام توئیتری خود، ایران را به اتهام نقض حقوق بشر هدف قرار داده است که وی با بسیاری از رهبران دنیا که ناقضان آشکار حقوق بشر هستند، روابط نزدیک دارد.
ترامپ کودتا در عربستان را به نفع «بن سلمان» مهندسی کرد
مهر/ نویسنده آمریکایی کتاب «آتش و خشم در کاخ سفید ترامپ»، با ارائه اسنادی اعلام کرد که روی کار آمدن محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد و شکل گیری کودتا در عربستان، کار ترامپ بوده است. «مایکل والف» نویسنده کتاب با اشاره به مطالبی درخصوص چگونگی قدرت گرفتن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و کمک شایان ترامپ به رخ دادن این امر آورده است: «ترامپ به دوستان خود گفت: ما آدم خود را در راس کار قرار دادیم».
تظاهرات هزاران نفری در تل‌آویو علیه فساد دولتی نتانیاهو و کابینه‌اش
فارس/ هزاران نفر در تل‌آویو و چند شهر دیگر فلسطین اشغالی در اعتراض به فساد کابینه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان با حمل پلاکاردهایی خواستار استعفای نتانیاهو از این سمت و تمام اعضای فاسد کابینه او شدند. نتانیاهو حدود یک ماه قبل به خاطر ۳ پرونده فساد مالی، دریافت رشوه و سوء استفاده از قدرت، برای هفتمین بار مورد بازجویی پلیس قرار گرفت.
آمریکا و اسرائیل باید معترضان ایران را مسلح کنند
تسنیم/ روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، با اشاره به حمایت‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از اغتشاشات اخیر در ایران می‌نویسد: «این حمایت‌ها، به زحمت کافی هستند. آمریکا با کمک متحدانش، از جمله اسرائیل بایستی شبانه‌روز با یکدیگر همکاری کنند تا در مناسب‌ترین موقعیت، برای معترضان تسلیحات و دانش فنی لازم را فراهم کنند.»
نشست شورای امنیت درباره ایران تبدیل به جلسه دفاع از برجام شد
ایرنا/ تارنمای بلومبرگ نوشت: نشست روز جمعه شورای امنیت درباره وقایع اخیر ایران که به درخواست آمریکا تشکیل شده بود، به جلسه دفاع از برجام تبدیل شد. به نوشته این تارنما، نماینده انگلیس در سازمان ملل با تاکید بر تعهد کشورش بر برجام گفت: ما از همه کشورهای عضو می‌خواهیم بر تعهداتشان پایبند باشند. ایران موفق و باثبات برای همه سودمند است. نماینده فرانسه لغو برجام را شکستی برای جامعه جهانی توصیف کرد و افزود: این توافق یکی از پایه‌های ثبات در خاورمیانه است.
 وزیران خارجه اتحادیه عرب بر لزوم مقابله با تصمیم آمریکا در باره قدس تاکید کردند
ایرنا/ وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: وزیران خارجه اتحادیه عرب در نشست خود در امان پایتخت اردن بر لزوم یافتن مناسب ترین راه برای مقابله با تصمیم آمریکا درباره قدس تاکید کردند. ریاض المالکی بر اهمیت تلاش‌های طرف فلسطینی برای مراجعه به سازمان ملل و نهادهای حقوقی بین‌المللی به منظور مقابله با اقدامات کنونی درباره تغییر وضعیت و جایگاه قدس تاکید کرد.
بازگشت ناوگروه ۴۹ نیروی دریایی ارتش به کشور
باشگاه خبرنگاران/ چهل و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران متشکل از ناوشکن سبلان و ناو پشتیبانی بندرعباس صبح امروز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی پهلو گرفت.این ناوگروه پس از ۶۷ روز دریانوردی و انجام ماموریت‌های محوله و شرکت در رزمایش امداد و نجات که با حضور ۳۳ کشور جهان در بنگلادش برگزار شد، صبح امروز به کشور بازگشت.
تظاهرات حامیان فلسطین مقابل سفارت آمریکا در لندن
ایسنا/ هزاران تن از حامیان فلسطین با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در لندن تصمیم ترامپ درباره قدس را محکوم کردند. اعتراضات به تصمیم ترامپ درباره قدس در سرتاسر جهان همچنان ادامه دارد.
امکان ارسال موشک از ایران به یمن وجود ندارد
باشگاه خبرنگاران/ فرمانده کل سپاه گفت: موشک‌های شلیک شده به سوی عربستان یمنی هستند که بازسازی شده و برد آنها افزایش یافته است.سرلشگر جعفری ادامه داد: چگونه می‌شود به کشوری که در محاصره کامل قرار دارد و حتی امکان ارسال کمک‌های دارویی و غذایی وجود ندارد، سلاح آن هم موشک ارسال کرد.وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه امکان انتقال موشک به یمن را نداشته و مقامات آمریکایی نیز می‌دانند که موشک‌های شلیک شده یمنی هستند که بازسازی شده و برد آنها افزایش یافته است.
مخالفت فراکسیون نمایندگان ولایی با حذف یارانه ۳۵ میلیون نفر و افزایش قیمت حامل‌های انرژی
فارس/ رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: براساس جمع‌بندی فراکسیون، با حذف یارانه ۳۵ میلیون نفر در شرایط اقتصادی کشوری مخالف هستیم و اعتقاد داریم که باید یارانه افرادی که اثبات شود وضع مالی مناسب دارند حذف شوند. به ویژه اینکه کسی اثبات شود که وضعیت مالی خوبی ندارد تا به او یارانه داده شود را مناسب با شان مردم نمی‌دانیم. حاجی بابایی عنوان کرد: ما با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالف هستیم ضمن اینکه باید بررسی و شفاف‌سازی شود که درآمدهای حاصل از افزایش حامل‌های انرژی به کجا انجامید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *