خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۱۶

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: اگر در خط رهبری حرکت می‌کردیم مشکلات پیش نمی‌آمد
  • پس از اقامه نماز جمعه صورت گرفت: راهپیمایی سراسری مردم ایران در محکومیت اغتشاشات اخیر
  • آیت‌الله خاتمی: صدای ترامپ و نتانیاهو را در فتنه اخیر خفه می‌کنیم
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین اعرافی: دشمنان تحمل ایران انقلابی و امن را ندارند
  • آیت‌الله کعبی: دولت باید مردم را به سمت استفاده از پیام رسان‌های داخلی هدایت کند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: مسؤولان تنها در شعار مردم را ولی نعمت خود ندانند

 

** جام جم ۹۶/۱۰/۱۶
*  حمایت داعش از ناآرامی‌های اخیر ایران!
گروه تروریستی داعش هم به جمع حامیان ناآرامی‌های اخیر در ایران پیوست. بر این اساس، گروه تروریستی داعش در یکی از رسانه‌های خود با نام هفته‌نامه «النبأ» از ناآرامی‌های اخیر در ایران حمایت کرد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به حمایت داعش از آشوب‌های ایران تصریح کرد: «عربستان و داعش به‌عنوان همبسترهای ابدی با پیروی از ترامپ، خشونت، مرگ و تخریب در ایران را تأیید می‌کنند.»
*  به برجام پایبند هستیم
وزیرخارجه انگلیس در گفت وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود ضمن تاکید بر ادامه تعهد انگلیس به توافق هسته ای ایران، گفت که انگلیس به همکاری با متحدان خود برای مقابله با اقدامات ثبات زدا در منطقه ادامه می دهد.
دفتر رسانه‌ای وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که بوریس جانسون وزیر خارجه این کشور در گفت وگوی تلفنی با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود در مورد تحولات کره شمالی، ایران و بحران سوریه و یمن گفت‌وگو کردند. دو طرف همچنین در مورد اعتراضات اخیر رخ داده در ایران و نیز رصد این تحولات گفت‌وگو کردند.
** همشهری ۹۶/۱۰/۱۶
*  شلیک ۲ فروند موشک از یمن به اهداف سعودی
ارتش یمن و انصارالله دیروز اعلام کردند که ۲ فروند موشک بالستیک به سمت اهداف نظامی عربستان و هم‌پیمانان آن شلیک کرده‌اند.
یک فروند موشک بالستیک برد کوتاه به سمت پایگاه نظامی ارتش عربستان در نجران و یک فروند موشک بالستیک «قاهره ام ۲» به محل تجمع شبه نظامیان ائتلاف سعودی در سواحل غربی یمن شلیک شد.
دیروز، عربستان از رهگیری یک موشک شلیک شده به نجران خبر داد.
** کیهان ۹۶/۱۰/۱۶
*  دشمنان تحمل ایران انقلابی و امن را ندارند/دولتمردان مطالبات مردم را جدی بگیرند
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم با بیان اینکه دشمنان تحمل ایرانی انقلابی و امن را در میان کشورهای منطقه ندارند، تصریح کرد: هم ترامپ و هم شاهزاده عرب گفته که ناامنی را به شهرها می‌آوریم، آنها ایران امن و مقتدر را تحمل نمی‌کنند. مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه اعتراض متفاوت از اغتشاش است، باید این مطالبات جدی گرفته شود، تأکید کرد: مسئولان و دولتمردان باید مطالبات جدی مردم را بشنوند، مطالبات معترضان در مجرای قانونی و با حفظ قوانین باید پاسخ داده شود اما جواب ما به اغتشاشگران این است که همه ملت ما و تمام نیروهای نظامی و امنیتی و اطلاعاتی در برابر اغتشاش و تعرض به اموال عمومی با تمام قاطعیت می‌ایستند.
*  دولت از اقدامات مداخله‌جویانه‌آمریکا شکایت کند
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با‌اشاره به مداخله‌گری‌های آمریکا در امور کشورمان در آشوب‌های اخیر گفت: باید دوستان حقوقی و بین‌المللی اعتراض کرده و به رئیس ‌سازمان ملل نامه بنویسند و دولت ما هم باید از رفتارهای مداخله‌جویانه آمریکا شکایت کند.
*  مفتی جنایتکار داعش به دام نیروهای امنیتی عراق افتاد
نیروهای عراقی از بازداشت ریش سفید مشهور داعشی که دستور اعدام، بریدن سر و سنگسار قربانیان این گروه تروریستی در موصل را می‌داد، خبر دادند.
این تروریست داعشی که ابوعمر نام دارد و ملقب به سفاح (خونریز) موصل است، یکی از معروف‌ترین تروریست‌‌های داعشی بود که به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم موصل می‌پرداخت.
** شرق ۹۶/۱۰/۱۶
*  اعتراض سفارت ایران در لندن به فضاسازی رسانه‌های فارسی‌زبان
سفارت ایران در لندن در نامه‌ای به نهاد عالی نظارت بر رسانه‌ها و شبکه‌های صوتی و تصویری انگلیس (آفکام) از فضاسازی خبری رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در این کشور، در جریان اغتشاشات اخیر در ایران اعتراض کرد.
یک منبع آگاه در سفارت ایران در لندن گفت: «در این نامه با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌های خبری فارسی‌زبان مستقر در انگلیس با نقض صریح قوانین داخلی این کشور و قوانین بین‌المللی، تلاش بسیاری را در روزهای اخیر برای ترغیب معترضان در ایران به شورش و درگیری مسلحانه به عمل‌آورده‌اند، درخواست شده تا برای توقف خبرسازی ناسالم این شبکه‌ها باهدف صیانت از اطلاع‌رسانی حرفه‌ای اقدامات لازم را انجام دهند».
** ایران ۹۶/۱۰/۱۶
*  نامه اعتراضی ایران به دبیرکل سازمان ملل
نماینده ایران در سازمان ملل در واکنش به مواضع مداخله جویانه امریکا درباره ایران افزون بر پاسخ توئیتری ظریف، به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه اعتراض نوشت.
غلامعلی خوشرو در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، با بیان اینکه رئیس جمهوری امریکا و معاون وی در توئیت‌های مکرر مضحک‌ خود، ایرانی‌ها را به اقدامات خرابکارانه تحریک کرده‌اند، افزود: «اقدامات مداخله جویانه فاحشی که هم اکنون توسط دولت امریکا صورت می گیرد، در تناقض با قواعد آمره حقوق بین الملل و برخلاف اصول و اهداف منشور ملل متحد است.
دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد همه کشور‌ها چنین سیاست‌ها و سخنان خطرناکی را محکوم کرده و از دولت ایالات متحده بخواهند مسئولانه عمل کند و به اصول منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل پایبند بماند.»
*  20 کشته و ۲۰ زخمی در انفجار انتحاری کابل
انفجاری مهیب پنجشنبه شب منطقه بنایی در حوزه نهم شهر کابل پایتخت افغانستان را لرزاند. این انفجار ۲۰ کشته و ۲۰ زخمی بر جا گذاشت.
داعش اعلام کرد، یکی از سربازان این گروه تروریستی مسئول انفجار کابل بوده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۱۶
*  سوریه و ایران برای مبارزه با تروریسم در یک سنگر قرار دارند
رئیس مجلس سوریه گفت: سوریه و ایران در مقابله با تروریسم که با حمایت استکبار جهانی و در راس آنها آمریکاست، در یک سنگر واحد قرار دارند.
“حموده صباغ” در دیدار با یک هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی ایران به دمشق اظهار داشت: دو کشور برای نابودی تروریسم و برای برقراری صلح در منطقه تلاش می‌کنند.
رئیس مجلس سوریه از حمایت‌ها و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم تشکر کرد.
*  آمریکا را باید سر جایش نشاند
رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) گفت: سازمان ملل باید حمایت آمریکا از ناآرامی‌ها در ایران را محکوم کند چرا که زمان آن رسیده است تا تحریک‌کننده جهانی (آمریکا) را سرجایش نشاند.
«کنستانتین کاساچیف» گفت: وعده ترامپ برای حمایت از شورش‌های ضددولتی در ایران در موعد مقرر چیزی جز مداخله آشکار در امور داخلی ایران نیست.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۱۶
*  آمریکا در امور داخلی ایران و پاکستان دخالت می‌کند
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه رسما آمریکا و اسرائیل را به دخالت در امور داخلی ایران متهم کرد.
وی در سخنانی در جمع خبرنگاران پیش از سفر به فرانسه، تاکید کرد: ما نمی‌توانیم قبول کنیم که برخی دولت ها – در درجه نخست آمریکا و اسرائیل- در امور داخلی ایران و پاکستان دخالت کنند. وی تصریح کرد: این دخالت موجب می‌شود مردم در این کشورها در مقابل یکدیگر قرار گیرند.
*  ما از جنبش سبز حمایت کردیم
جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه «پی‌بی‌اس» آمریکا اظهارات مقامات دولت ترامپ درباره سکوت دولت اوباما در قبال فتنه ۸۸ را رد کرد. بایدن در این برنامه گفت: «ما از جنبش سبز حمایت کردیم». وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا این حمایت اشتباه بوده است یا خیر، گفت: «خیر! ما از معترضان جنبش سبز حمایت کردیم اما شرایط در آن هنگام با اوضاع کنونی تفاوت داشت».
** جوان ۹۶/۱۰/۱۶
*  انهدام هسته تروریستی منافقین در بروجرد
هسته گروهک تروریستی منافقین در بروجرد با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) منهدم شد.
بر اساس اطلاعیه روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان لرستان، یکی از هسته‌های گروهک تروریستی منافقین که در روزهای اخیر اقدامات خرابکانه زیادی را در لرستان، به خصوص بروجرد انجام داده بود، با اقدامات اطلاعاتی شناسایی و متلاشی شد.
تا کنون چهار نفر از اعضای این هسته تروریستی دستگیر و یک نفر از آنها هنگام درگیری مجروح شدند.
*  آمریکایی‌ها راهبرد رژیم صهیونیستی را در بی‌ثباتی منطقه دنبال می‌کنند
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با خرم دستگیرخان وزیر دفاع جمهوری اسلامی پاکستان با بیان اینکه شرایط منطقه و امت اسلامی به گونه‌ای است که رایزنی بیشتر میان مقامات دو کشور مهم منطقه دنیای اسلام را ضروری می‌سازد، افزود: ‌آمریکایی‌ها همواره شکست‌های خود را در نقاط مختلف جهان متوجه دیگران می‌دانند و راهبرد رژیم صهیونیستی را در بی‌ثباتی منطقه دنبال می‌کنند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۱۶
*  باید مسیر گفتگوها با ایران حفظ شود
رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر لزوم حفظ راه‌های گفتگو با ایران نسبت به پیامدهای اظهارات خصمانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان علیه ایران هشدار داد.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: باید تعادل در ارتباط با ایران حفظ شود.
وی هشدار داد که اظهارات خصمانه آمریکا، اسرائیل و عربستان در مورد اعتراضات اخیر در ایران می‌تواند خطرناک باشد.
** رسالت ۹۶/۱۰/۱۶
*  اگر در خط رهبری حرکت می‌کردیم، مشکلات پیش نمی‌آمد
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار جمعی از اعضای ستاد نماز جمعه استان قم با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: اگر در خط رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کردیم، این مشکلات پیش نمی‌آمد، برخی از مسئولان به وظیفه خودشان عمل نکردند و این اعتراضات به وجود آمد که دشمنان کشورمان را شاد کرد لذا هر چه زودتر باید ریشه اغتشاشات و نا آرامی‌ها باید روشن شود.
*  صدای ترامپ و نتانیاهو را در فتنه اخیر خفه می‌کنیم
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
– ملت ایران با فضای مجازی که کلید آن در دست آمریکا باشد موافق نیست.
– تظاهرات علیه فتنه گران به طور خودجوش از سوی ملت برگزار شد.
– دستگاه قضائی با فریب خورده‌ها با رافت و با معاندان شدید برخورد کند.
– آفرین بر ملت که قدرت خود را به فتنه‌گران نشان دادند.
– فتنه‌گران خیلی زود چهره ضد اسلامی و ضد ایرانی خود را رو کردند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۱۶
*  تلفات سنگین داعش در کرکوک
یک مسئول محلی در شهرستان الحویجه واقع در استان کرکوک عراق از کشته شدن بیش از ۴۰ داعشی در عملیات نیروهای عراقی خبر داد.
*  افشاگری سیاستمدار فرانسوی از رشوه‌های منافقین به مقامات اروپایی و آمریکایی
دیپلمات فرانسوی در صفحه مجازی خود با افشای فعالیت‌های گروهک منافقین و رشوه‌های آن به سیاستمداران آمریکایی و فرانسوی نوشت: گروه مجاهدین خلق(منافقین) اپوزیسیون ایرانی در ارتباطات خود بسیار فعال عمل می‌کند.
این گروه در جشن‌هایش که در نزدیکی شهر پاریس برگزار می‌شود به هر سخنران آمریکایی ۲۵ هزار دلار و به سخنرانان فرانسوی ۱۲ هزار و پانصد دلار پرداخت می‌کند. پیش از این بارها اسنادی منتشر شده بود که در آنها سازمان منافقین به هر سخنران آمریکایی مبلغی بیش از ۵۰ هزار دلار پرداخت می‌کند و حتی برای تجمعات خود، شرکت کنندگان خارجی اجاره می‌کند.
** آرمان ۹۶/۱۰/۱۶
*  لغو روادید گروهی ایران و روسیه در ۲۰۱۸
لیلا اژدری سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اعلام نام کشورهایی که پیشنهاد لغو روادید با آن‌ها در حال پیگیری است، از به سرانجام رسیدن رژیم لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه در نخستین ماه‌های سال ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: ویزای گروهی ایران و روسیه در سال ۲۰۱۸ لغو می‌شود و از آن پس روس‌ها و ایرانی‌ها در قالب گروه‌های ۱۵ نفره و از طریق آژانس می‌توانند بدون ویزا به کشور مقابل سفر کنند.
*  حداکثر ۴۲ هزار نفر در اعتراضات شرکت داشتند
عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در آیین تودیع و معارفه‌ استانداران پیشین و جدید سمنان با اشاره به اعتراضات در برخی شهرهای کشور، اظهار کرد: براساس آمار دقیقی که دستگاه‌های مسئول ارائه دادند حداکثر ۴۲ هزار نفر در این اعتراضات شرکت داشتند که جمعیت بالایی نیست.
وی با بیان اینکه این اعتراضات طبیعی و در همه کشورها وجود دارد، افزود: علت تداوم این اعتراضات در برخی استان‌ها و شهرهای کوچک نیز سطح تعامل و مدارای بالای نظام و نیروهای مسئول با مردم است چرا که در نظام جمهوری اسلامی مردم جایگاه بسیار بالایی دارند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۱۶
*  هیات‌رئیسه حرمت سوال‌کنندگان از رئیس جمهوری را حفظ کند
علی وقفچی، نماینده مردم زنجان با اشاره به موضوع سوال از رئیس‌جمهور که مدت‌هاست با بی‌توجهی اعضای هیات‌رئیسه مجلس همواره به تعویق افتاده است، ضمن تأکید بر آنکه قانون باید به هر نحوی رعایت شود گفت: «هیات‌رئیسه مجلس باید حرمت بیش از ۱۸۰ نفر از نمایندگان را حفظ کرده و به درخواست حضور رئیس‌جمهور در مجلس به‌منظور پاسخگویی درباره وضعیت اقتصادی کشور سریعا رسیدگی کند.»
** آفرینش ۹۶/۱۰/۱۶
*  ترامپ درک مناسبی از شرایط سیاسی ایران ندارد
«وندی شرمن» عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا در برجام با انتشار یادداشت اخیر خود در نشریه تایمز آمریکا، با اشاره به این نکته که ترامپ و همفکران وی فکر می کنند با توجه به بروز اغتشاشات اخیر در ایران، اکنون وقت مناسبی برای از بین بردن برجام است، گفت که از نظر وی این کار به کشیدن معترضین ضد دولتی در ایران به خیابان ها کمک می کند. شرمن اما با انتقاد از این موضع ترامپ معتقد است که این موضع، برداشت نادرست از شرایط سیاسی کنونی در ایران است.
*  آمریکا ۵ نهاد ایرانی را تحریم کرد
وزارت خزانه داری آمریکا پنج نهاد ایرانی را به بهانه همکاری در برنامه موشکی بالستیک ایران به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.
اسامی شرکت‌های تحریم‌شده به شرح زیر هستند:
۱- مرکز تحقیقات شهید اسلامی ۲- صنایع شهید خرازی ۳- صنایع شهید مقدم ۴- صنایع شهید صنیع‌خانی ۵- صنایع شهید شوشتری
استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: در حالی که مردم ایران در رنج هستند دولت و سپاه پاسداران این کشور گروه‌های نظامی خارجی را تامین مالی می‌کند.
آمریکا قاطعانه با اقدامات بدخواهانه ایران مثل نقض حقوق بشر از طریق تحریم‌ها مقابله می‌کند.
** قدس ۹۶/۱۰/۱۶
*  بیکاری، گرانی و اختلاس را نباید بر مردم تحمیل کرد
آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: مردم ستون مملکت هستند که باید راضی نگه داشته شوند.
گرانی، تبعیض، بی‌عدالتی، بی‌انضباطی، بیکاری، اختلاس و دریافت‌های نجومی را نباید بر مردم تحمیل کرد تا آن‌ها در صحنه باشند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در درس خارج فقه خود گفت: بیگانگان در این ایام، حوادث تلخی را به راه انداختند. وی افزود: این انقلاب و نظام به آسانی به دست نیامده است و بیگانه هر روز علیه آن توطئه می‌کند.
*  مَثَل اغتشاشگران مَثَل «شاخ زدن به کوه» است
آیت‌الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به اغتشاش‌های اخیر و خسارت آشوبگران به بیت‌المال مسلمین و نیز اموال خصوصی مردم اظهار داشت: بی‌شک ایجاد فضای ناامنی در کشور، آتش زدن و تخریب اموال عمومی مجازات سنگینی دارد که یکی از مصادیق آشکار آن مفسد فی‌الارض است.
وی تاکید کرد: سخن ما با کسانی که قصد آشوب و سوءاستفاده دارند و می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند این است که بدانند این کارشان مصداق شاخ زدن به کوه است و غیر از اینکه در این ماجراها، شاخ‌هایشان شکسته و خودشان از پای در می‌آیند، دستاورد دیگری ندارند.
** خراسان ۹۶/۱۰/۱۶
*  راهپیمایی سراسری مردم ایران در محکومیت اغتشاشات اخیر
مردم شهرهای مختلف کشور در روزهای پنج شنبه و جمعه با حضور در راهپیمایی های گسترده ضمن تأکید بر پیگیری مطالبات اقتصادی به حق خود، اقدامات آشوب طلبان در ایجاد ناامنی در برخی شهرهای کشور را محکوم کردند.
براساس گزارش های منتشر شده، روز گذشته پس از نماز جمعه، شهرهای تبریز، سمنان، کرمان، شوش، فومن و برخی شهرهای دیگر شاهد راهپیمایی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در محکومیت حوادث اخیر بود. نمازگزاران تهرانی نیز به صورت خودجوش همراه با نمازگزاران دیگر شهرهای کشور، پس از اقامه نماز جمعه در مقابله با اغتشاشگران و فتنه‌گران تظاهرات کردند.
*  کرباسچی و جلائی پور به دادسرای مشهد احضار شدند
غلامحسین کرباسچی، شهردار اسبق تهران و دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به همراه حمیدرضا جلائی‌پور، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت از سوی دادسرای مشهد فراخوانده شدند.
بازپرس شعبه ۲۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در این باره گفت: این افراد به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب علیه آیت‌ ا… علم‌ الهدی احضار شده‌اند.
طی روزهای اخیر در مطلبی منتشر شده در شبکه های اجتماعی به نقل از کرباسچی ادعا شده بود که  شورای عالی امنیت ملی، آیت‌ا…علم‌الهدی را به‌دلیل «اقدام پشت‌پرده او در تجمعات خیابانی مشهد» فراخوانده و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی شخصاً با لحن شدید به او تذکر داده است.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۱۶
*  تقدیر رییس مجلس از تلاش‌های ناجا در مدیریت اتفاقات اخیر
سردار حسن اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در تماس تلفنی با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گزارشی از آخرین وضعیت حوادث اخیر کشور ارایه کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی در این گفت‌وگوی تلفنی از تلاش‌ها و زحمات پرسنل خدوم ناجا در مدیریت و کنترل ناآرامی‌های اخیر تشکر کرده و بر حفظ نظم و امنیت جامعه و حراست از اموال عمومی و شخصی مردم، همراه با سعه صدر تاکید کرد.
** شهروند ۹۶/۱۰/۱۶
*  دستگیری یک گروه تروریستی  در پیرانشهر
وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای از درگیری با یک گروه تروریستی در پیرانشهر و دستگیری اعضای این تیم خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: به آگاهی ملت شریف ایران می‌رساند یک تیم مسلح تروریستی که با ماموریت انفجار، کشته‌سازی و قتل مردم بیگناه برای تداوم‌بخشی به اغتشاشات اخیر وارد ایران شده بود، در پیرانشهر تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفت که در جریان این درگیری یک تن از تروریست‌ها کشته و چند تن از آنها نیز زخمی شدند.
*  طرح اصلاح برجام فعلا آماده نیست
برخی سناتورهای آمریکایی که درحال کار روی طرح اصلاح برجام هستند، اعلام کرده‌اند که این طرح در ماه ژانویه نیز آماده نخواهد شد. باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا در این‌باره گفت: «کار درحال انجام است. ما و کاخ سفید به نحوه مناسبی با شرکای اروپایی خود در این‌باره همکاری می‌کنیم.»
بن کاردین، نایب‌رئیس این کمیته نیز در مورد زمان معرفی طرح اصلاح برجام به صحن علنی گفت: «ما هیچ ضرب‌الاجل مشخصی در این‌باره نداریم.»
** صبح نو ۹۶/۱۰/۱۶
*  پژوهش باید درباره نیازهای جامعه باشد
آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر این موسسه گفت: پژوهش‌ها باید ناظر به نیازهای روز جامعه و برای پاسخ به سوالات بی‌جواب باشد.
امروز به ویژه در انتخاب سوژه پژوهش باید فکر کنیم چه چیزی نیاز بشریت است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ملت ایران اهل سازش و عقب نشینی در برابر دشمن نیست
رسا/آیت الله نمازی، گفت: بعد از شکست سنگین آمریکا و اسرائیل در توطئه خود برای تجزیه کشورهای اسلامی عراق و سوریه و نقش ایران در شکست داعش و خنثی کردن این توطئه، دشمنان اسلام و ملت ایران امسال در سالروز ۹دی قصد داشتند از موقعیت به دست آمده علیه نظام و کشور استفاده کنند. عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: ترامپ، نتانیاهو، سران فرانسه و انگلیس باید بدانند ملت ایران، شاگردان مکتب امام حسین(ع) بوده و اهل سازش و عقب نشینی در برابر باطل نیستند.
دولت باید مردم را به سمت استفاده از پیام رسان‌های داخلی هدایت کند
ایرنا/ آیت‌الله کعبی در «نشست بررسی انتظارات متقابل حوزه و نظام»  با یادآوری موضوع فقهی قاعده نفی سبیل و مسدود بودن راه نفوذ کفار بر مسلمانان مطابق قوانین اسلامی اظهار داشت: فضای مجازی تحت سیطره نظام استکباری و رژیم صهیونیستی است، لذا دولت باید با ایجاد ظرفیت‌ها و پهنای باند لازم مردم را به سمت استفاده از پیام رسان های داخلی هدایت کند.عضو جامعه مدرسین با بیان این که نظام استکبار و سلطه از اجرای فقه وحشت دارد، اضافه کرد: با اجرا شدن فقه، دستورهای شریعت تمدن اسلامی نیز محقق خواهد شد.
مسؤولان تنها در شعار مردم را ولی نعمت خود ندانند
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، با بیان این که مسؤولان باید بیش از این به مردم خدمت کنند، گفت: در پاسخ به فداکاری‌های مردم، مسؤولان باید آن‌ها را باور کنند و تنها در شعار، مردم را ولی‌نعمت خود ندانند. عضو جامعه مدرسین اعتراض مردم نسبت به وضع موجود که ناشی از کم توجهی، بی اعتنایی و بی‌اهتمامی بعضی از مسؤولان را طبیعی دانست و گفت: این مردم انقلاب، نظام و کشور را برای خود می‌دانند و با قدرت هر گونه اغتشاش، اخلال و بی‌نظمی را از بین خواهند برد.
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت های جامعه اسلامی است
رسا/نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه انسان مؤمن در مسیر الهی با جان و مال خود ایثار می‌کند، گفت:‌ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا در زمان تهاجم دشمن بتوانیم به مقابله بپردازیم. حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به ریزش های سیاسی در تاریخ انقلاب اشاره کرد و گفت: گاهی رئیس جمهور، نماینده مجلس، فرماندار و استاندار در دوره‌ای درست عمل می‌کنند و در دوره دیگر دچار لغزش هستند، این در حالی است که مؤمن بر اساس تغییر وضعیت‌ها برخوردها و ارتباطات راه وهدف الهی خود را دنبال می‌کند.
نشست شورای امنیت یک افتضاح دیگر برای ترامپ
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه ایران در توییتی با اشاره به نشست شورای امنیت  درباره ایران که به خواست آمریکا برگزار شد، نوشت: شورای امنیت تلاش آشکار آمریکا برای منحرف کردن ماموریت این شورا را بی نتیجه گذاشت.ظریف نوشت :نشست شورای امنیت درباره ایران یک افتضاح سیاست خارجی دیگر برای دولت ترامپ بود.
حمله موشکی انصار الله به عربستان
باشگاه خبرنگاران/ پس از حمله موشکی انصارالله به منطقه نجران عربستان، نشست اضطراری شورای امور سیاسی و امنیتی این کشور جمعه شب به ریاست محمد بن سلمان در ریاض برگزار شد. در این نشست برخی موضوعات سیاسی و امنیتی داخلی کشور و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت. علی العمرانی از فرماندهان گروه انصارالله یمن گفت: نیرو‌های انصارالله دو موشک به طرف منطقه نجران شلیک و این موشک‌ها با دقت کامل به اهداف مورد نظر اصابت کردند.
آمریکا مانند دوستی است که همیشه خیانت می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه پاکستان گفت: آمریکا در برابر پاکستان مانند “دوستی است که همیشه خیانت می‌کند.” وی این اظهارات را بعد از آن عنوان کرد که آمریکا کمک های مالی خود را به این کشور تعلیق کرد. وی روز پنج شنبه در تلویزیون محلی کپیتال.تی.وی گفت: رفتار “آمریکا نه به یک متحد شبیه است نه به یک دوست و آمریکا مانند دوستی است که دائما خیانت می‌کند.”
فروش هواپیما‌ به ایران ۱۰۰ هزار شغل در آمریکا ایجاد می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه خبری شبکه فاکس نیوز اعلام کرد: باوجود تجمعات اعتراض آمیز در ایران، این کشور باید همچنان اجازه یابد هواپیماهای آمریکایی را خریداری کند زیرا این اقدام به ایجاد یا حمایت از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در آمریکا منجر می‌شود. این رسانه تصریح کرد: چه بسا در پی تجمعات اعتراض آمیز در ایران، دلایل خوبی برای لغو فروش هواپیما وجود دارد ولی ممانعت از این اقدام بوئینگ یک اشتباه خواهد بود و لطمه‌ای بسیار بیشتر به کارگران آمریکایی و به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد تا به ایران.
آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای تشدید فشار علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/ روسیه با انتقاد از حمایت آمریکا از اغتشاش‌های ایران، گفت: آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای تشدید فشار بر ایران است. نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت درباره ایران گفت: ما امروز شاهدیم که آمریکا چگونه از سکوی شورای امنیت سوء استفاده و اختیارات شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌الملل را تضعیف می‌کند. موضوع مورد انتخاب امروز (ایران) در چارچوب منشور سازمان ملل نیست. وی گفت: علت اصلی جلسه امروز موضوع حقوق بشر یا حفظ حقوق مردم ایران نیست بلکه هدف جلسه امروز ادامه تضعیف کردن برجام است.
محکومیت شدید اهانت به مقدسات شیعه در بحرین
حوزه/ علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای تعرض نماینده سابق پارلمان آل خلیفه به مقدسات شیعه و حضرت صاحب الامر(عج) را محکوم کرده و خواستار اشّد مجازات برای عامل ارتکاب این اهانت شد. آنان همچنین هشداردادند: ما با تمام جدیت هشدار می‌دهیم که اگر مشت محکم بر دهان دعوت کنندگان به دشنام به مذهب شیعه زده نشود، بلای ویرانگری در انتظار کشور است و این امور حساسیت را بیشتر کرده و هیچ کس نمی تواند لرزش های آن را متوقف و آتشفشان آن را خاموش کند.
دورجدید محدودیت‌ بانکی علیه ایران
مهر/ اگر چه چندی پیش چین، حساب دانشجویان ایرانی را مسدود کرده بود؛ اکنون بانک‌های این کشور، در تازه‌ترین اقدام حساب شرکتهای فعال ایرانی با سابقه بالا در شهرهای مختلف این کشور را بسته است.اکنون برخی تجار با دریافت اخطارهایی از سوی برخی بانکهای چینی مواجه شده‌اند که مسدود کردن حسابها را خبر می‌دهد و البته از تغییراتی در سیاست این کشور در مقابل ایران حرف می‌زنند که شاید آینده درخشانی را پیش روی تجارت خارجی دو کشور قرار ندهد.
باید از اِعمال فشار خارجی بر ایران بپرهیزیم
مهر/ نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل پیش از نشست شورای امنیت پیرامون نا آرامی های اخیر در ایران، با تأکید بر لزوم پایبندی به برجام خواستار پرهیز از اِعمال فشار خارجی بر تهران شد.«فرانسوا دلاتره» نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد نیز پیش از نشست اضطراری شورای امنیت به خبرنگاران گفت که «فرانسه از معترضان در ایران حمایت می‌کند»،نماینده فرانسه همچنین خواستار حفظ برجام و همکاری با ایران در مورد سایر موضوعات شد.
موضوع ایران در صلاحیت شورای امنیت نیست
فارس/اکثر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی که بامداد شنبه با موضوع آشوب‌های ایران برگزار شد، با اقدام آمریکا برای تحریف وظایف این شورا مخالفت کردند. اکثر اعضای شورای امنیت، آشوب‌های ایران را مسئله داخلی این کشور خواندند و با یادآوری اینکه این رویدادها تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی ایجاد نکرده‌اند، طرح آن در شورای مذکور را خارج از حیطه وظایف این شورا دانستند. رئیس شورای امنیت در این جلسه گفت: آنچه در ایران روی داده است موضوعی داخلی است که در چارچوب اختیارات شورای امنیت قرار نمی‌گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *