خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۱۴

  • با برپایی تظاهرات مردم در سراسر کشور خواستار اشد مجازات برای آشوبگران شدند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: فضای مجازی خطری برای امنیت جامعه است
  • آیت‌الله مسعودی خمینی: توده‌های مردم با انقلاب و نظام همراه هستند
  • تجلیل آیت‌الله نمازی از حضور حماسی مردم و برچیدن بساط آشوبگران
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: گزینش باید به دور از سلیقه  و هوشمندانه باشد
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: دشمن برای فتنه برنامه ریزی کرده است

** جام جم ۹۶/۱۰/۱۴
*  خط تلفن قرمز بین کره‌شمالی و کره‌جنوبی فعال می‌شود
کره‌شمالی از فعال شدن خط تلفن قرمز این کشور با همسایه جنوبی خود خبر داد.
به گفته یک مقام ناشناس، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دستور داد این کانال ارتباطی با کره جنوبی که مدت‌ها بسته بود، در روز چهارشنبه راس ساعت۶ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ باز شود. کره‌جنوبی از این اقدام استقبال کرد. سخنگوی ریاست‌ جمهوری این کشور چهارشنبه گشایش خط مستقیم تلفن مرزی میان دو کره را تحولی چشمگیر و مهم توصیف کرد.
*  ملاقات دادستان تهران با تعدادی از متهمان آشوب‌های اخیر
دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح دیروز به مدت سه ساعت با تعدادی از متهمان آشوب‌های اخیر تهران ملاقات کرد. در این بازدید سرزده که در زندان اوین انجام شد، جعفری دولت‌آبادی در مورد متهمانی که وضعیت خاص داشتند، از حیث برقراری تماس تلفنی با خانواده هایشان دستور لازم را صادر کرد و از سرپرست دادسرای شهید مقدس خواست با بررسی سوابق متهمان و تسریع در انجام تحقیقات مقدماتی، نسبت به تعیین تکلیف متهمان اقدام کنند. در این بازدید متهمان رضایت خود را از رفتار مأموران زندان ابراز کردند.
** همشهری ۹۶/۱۰/۱۴
*  پیگیری رفع فیلتر تلگرام از شورای امنیت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: در حال پیگیری از شورای امنیت کشور هستیم تا شبکه‌های اجتماعی در نقاطی که آرامش به آنها بازگشته است فعالیت خود را از سر بگیرند.
محمد جواد آذری جهرمی افزود: دسترسی آزاد به اطلاعات و امنیت هر دو جزو حقوق شهروندی محسوب می‌شود و دولت متعهد به رعایت آن است.
*  تلاش‌های ترامپ فایده‌ای ندارد
وزیر امور خارجه ترکیه گفت که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال حمایت از معترضان ایرانی هستند و ترکیه مخالف مداخله‌های خارجی در ایران است. مولود چاووش اوغلو به درخواست واشنگتن برای تشکیل نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران پرداخت و گفت: ترامپ تنها به دلیل رویکرد ضد ایرانی‌اش این درخواست را مطرح کرده است. در حالی که این مسئله هیچگونه ابعاد بین المللی ندارد و تلاش ترامپ نیز نتیجه‌ای نخواهد داشت.
** کیهان ۹۶/۱۰/۱۴
*  اشد مجازات برای آشوبگران خواست مردم در تظاهرات سراسر کشور
مردم غیور و ولایت‌مدار کشورمان دیروز در اغلب شهرهای ایران اسلامی به خیابان‌ها آمدند و ضمن محکومیت شدید عوامل بیگانه آمادگی خود را برای شهادت در راه آرمان‌های امام، رهبری و حفظ نظام اسلامی از گزند دشمنان اعلام کردند و خواستار اشد مجازات برای آشوبگران که به جان و مال مردم رحم نمی‌کنند، شدند.
ملت بزرگ ایران اسلامی از صبح دیروز با حضور در راهپیمایی‌های گسترده در سراسر کشور ضمن اعلام برائت از آشوب‌گران، ۹ دی دیگری آفریدند تا بار دیگر ثابت کنند مشکلات اقتصادی تأثیری بر ولایتمداری مردم ایران و دفاع آنها از انقلاب‌شان نخواهد گذاشت.
*  ماموران آل‌خلیفه نائب رئیس ‌مجلس علمای شیعیان بحرین را هم بازداشت کردند
آل خلیفه نائب رئیس ‌مجلس علمای شیعیان بحرین را هم به اتهام دفاع از شیخ عیسی قاسم! دستگیر و به شش ماه حبس محکوم و بلافاصله روانه زندان کرد.
رژیم آل خلیفه حکم صادره علیه حجت‌الاسلام «محمود العالی» را به اتهام دفاع از شیخ عیسی قاسم و انقلاب مردمی بحرین تایید کرد و وی را برای تحمل شش ماه حبس بازداشت و راهی زندان کرد.
طبق گزارش‌های منتشر شده، دادگاه فرمایشی آل خلیفه پس از احضار این عالم شیعه، بلافاصله به وی دستبند زده و ضمن انتقال به دادگاه، فورا حکم را قرائت و از همان نقطه به زندان منتقل می‌کند!
** شرق ۹۶/۱۰/۱۴
*  روز پایان فتنه ٩۶ است
سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه، در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما و شبکه خبر گفت:
– امروز دشمن، شکست‌خورده از همه سیاست‌هایش در منطقه تنها کاری که می‌تواند انجام دهد، ایجاد ناامنی در ایران اسلامی است و مردم و مسئولان ما باید بدانند هزینه سازش‌کردن با بیگانه بسیار بیشتر از هزینه مقاومت است.
– کشته‌سازی یکی از برنامه‌های اصلی فتنه‌گران و اربابان آنها در اغتشاشات اخیر بود و می‌خواستند کاملا به صورت جدی و هدفمند جان مردم، چه کودک و چه بزرگ را بگیرند و به گردن حکومت اسلامی ایران بیندازند.
– تجمع و اعتراض مشهد با فراخوان یکی از سایت‌هایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان به مخالفت‌خوانی نسبت به اصل و ارزش‌های نظام گشوده است. نیروهای امنیتی در حال بررسی این مسئله هستند و اگر به دخالت این مسئول سابق برسند، قطعا متناسب با وضعیت و درخواست ناجا با او برخورد خواهند کرد.
– بسیاری از اغتشاشگرانی که از روز جمعه به بعد در مرکز فتنه بودند، همه آموزش‌دیده ضدانقلاب و منافقین بودند که دستگیر شدند و به‌شدت با آنان برخورد خواهد شد. دشمنان به‌سرعت بر فضای مجازی سوار شدند و برای فتنه‌گری به صحنه آمدند.
** ایران ۹۶/۱۰/۱۴
*  توئیت جدید ترامپ
رئیس‌جمهوری امریکا در پیامی دوباره که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، با تکرار ادعاهای بی اساس درباره «فساد حکومت ایران»، خطاب به معترضان ایرانی نوشت: «شما در وقت مناسب، شاهد حمایت بزرگ امریکا خواهید بود.»
*  ایرانیان آزادند اعتراض‌های قانونی خود را بیان کنند
رئیس جمهوری در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری ترکیه درباره نقش برخی رسانه‌های غربی و صهیونیستی در ایجاد ناآرامی در کشورها و از جمله در ترکیه، گفت: حضور مدبرانه و آرام بخش پلیس ایران در ناآرامی‌های محدودی که اخیراً در برخی از شهرها شاهد بودیم، نشان دهنده این است که ما به امنیت و ثبات کشور اطمینان کامل داریم و با توجه به حضور گسترده مردم در مخالفت با آشوبگران‌، امنیت و آرامش کامل خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی افزود: در جمهوری اسلامی ایران مردم در چارچوب قانون آزادند تا انتقادات و اعتراض خود را بیان کنند و بی تردید برای ما امنیت و آرامش مردم بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا در برابر اعمال خشونت و اقدامات غیرقانونی سوء استفاده کنندگان سکوت نخواهیم کرد.
*  توصیه ضد ایرانی سناتور امریکایی به ترامپ
بن کاردین، سناتور ارشد دموکرات در ادامه واکنش‌های مداخله‌جویانه مقامات امریکایی نسبت به ناآرامی‌ها در ایران، گفت: «من از دولت ترامپ می‌خواهم تا اقداماتی را در راستای حمایت از معترضان در ایران انجام دهد، بهترین اقدام نیز در مرحله نخست لغو فوری ممنوعیت ورود ایرانی‌ها به خاک امریکا خواهد بود.»
وی همچنین در اظهاراتی خصمانه هشدار داد که اگر با معترضان با خشونت برخورد شود، امریکا می‌تواند تحریم‌های جدیدی علیه ایران صادر کند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۱۴
*  دعوت شبکه بی.بی.سی به استفاده از سلاح گرم
شبکه بی.‌بی.سی فارسی وابسته به دولت انگلیس در ماجرای اغتشاشات اخیر بدون نقاب و رعایت اصول رسانه‌ای به ترویج و تحریک به استفاده از اسلحه و خشونت اقدام کرد. این شبکه در برنامه «شما» روز سه‌شنبه گذشته صریحاً آشوبگران را به استفاده از سلاح گرم و کشاندن خشونت‌ها به شهرهای بزرگ تشویق می‌کرد.
*  با تصمیم ترامپ قدس پایتخت اسرائیل نمی‌شود
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، قدس نه تنها با تصمیم آمریکا پایتخت اسرائیل نخواهد شد، بلکه با تصمیم مردم فلسطین پایتخت این کشور باقی خواهد ماند. نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل با حضور مردم مجاهد فلسطین که شب و روز فریاد آزادی آن را سر می‌دهند، تحقق نمی‌یابد.
وی تصریح کرد: قدس یک مساله فلسطینی، عربی، مسیحی و اسلامی است و اشتباه است که آن را مساله فلسطینی یا عربی بدانیم، به همین دلیل است که همه تلاش ما صرف آزادی قدس می‌شود.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۱۴
*  عامل جنایت دورود دستگیر شد
سربازان گمنام امام زمان(عج) عامل جنایت یکشنبه‌شب در دورود استان لرستان را دستگیر کردند.
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فردی که در ناآرامی‌های اخیر شهرستان دورود با همدستی متهمان دیگری اقدام به تخریب اموال عمومی و با سرقت خودروی آتش‌نشانی موجب قتل و جرح شهروندان بی‌گناه شده و سپس متواری و در توابع تهران مخفی شده بود، پس از اقدامات اطلاعاتی توسط سربازان گمنام حضرت ولی‌عصر(عج) دستگیر شد.
*  کشته‌شدن ۱۴ نمازگزار در نیجریه
یک عامل انتحاری در شهر مرزی گامبوروی نیجریه با کامرون، با انفجار بمب همراه خود دست کم ۱۴ نفر را کشت. به گفته شاهدان، این حمله پیش از برگزاری نماز صبح و توسط یکی از اعضای گروه تروریستی بوکوحرام انجام شده است. گفتنی است از زمان آغاز حملات گروه تروریستی بوکوحرام در سال ۲۰۰۹ دست‌کم ۲۰ هزار نفر کشته شده‌اند.
** جوان ۹۶/۱۰/۱۴
*  شکایت آیت‌الله علم‌الهدی از کرباسچی و جلایی‌پور
دفتر آیت‌الله علم‌الهدی با تنظیم شکایت‌نامه‌ای، به دلیل نشر اکاذیب از سوی آقایان کرباسچی و جلایی‌پور شکایت کرد. دفتر آیت‌الله علم‌الهدی به‌منظور اعاده حیثیت و دفاع از حق ایشان، صیانت از سلامت افکار عمومی و حفاظت از فضای سالم اطلاع‌رسانی در بسترهای مختلف، علیه منتشرکنندگان این خبر اقامه دعوا کرده و از آقایان کرباسچی و جلایی‌پور و همچنین رسانه‌های منتشرکننده این مطلب برحسب قوانین مجازات اسلامی و قوانین جرائم رایانه‌ای، شکایت نمود.
*  برای مهار ایران عضو ائتلاف عربی می‌شویم
«گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم به زودی عضو ائتلاف عربی گسترده‌ای در منطقه برای جلوگیری از تحمیل هیمنه (هژمونی) شیعی در سوریه خواهد شد.
آیزنکوت در سخنانی در دانشگاه هر تزلیا مدعی شد حکومت ایران در راستای تشکیل هلال شیعی کار می‌کند تا نفوذش را از طریق عراق، سوریه، لبنان، یمن بحرین و نوار غزه گسترش دهد؛ فقط به حجم کمک‌های سالانه تهران به حماس و حزب‌الله نگاه کنید.
وی در ادامه به پرونده سوریه پرداخت و گفت: تلاش‌ها در این پرونده بر منع تمرکز ایران در مرزهای اسرائیل متمرکز شده است. آیزنکوت سپس مدعی شد: بر اساس اخبار دستگاه اطلاعاتی ما در حال حاضر حدود ۲ هزار مستشار ایرانی، ۸ هزار نفر از اعضای حزب‌الله و ۱۰ هزار مسلح دیگر تابع ایران از کشورهای دیگر مانند عراق، افغانستان و پاکستان در سوریه حضور دارند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۱۴
*  واکنش نوری مالکی به اعتراضات اخیر ایران
معاون رئیس جمهور عراق در رابطه با اعتراضات اخیر ایران گفت: اتفاقات اخیر جمهوری اسلامی ایران یک مسئله داخلی است اما دشمنان ایران و عاملان آنها در داخل به دنبال شورش هستند. نوری المالکی در ادامه با محکوم کردن هر نوع دخالت خارجی در امور داخلی ایران و دیگر کشورها خواستار برقراری آرامش و اتخاذ اقدامات مناسب که به نفع ملت ایران باشد، شد.
*  سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران به تعویق می‌افتد
کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: روسای جمهوری ایران و فرانسه در یک گفتگوی تلفنی با یکدیگر توافق کردند تا سفر ژان‌ایولودریان وزیر امور خارجه این کشور به تهران را به تعویق بیندازند.
** رسالت ۹۶/۱۰/۱۴
*  اغتشاشات حاصل طراحی بیگانگان و همراهی عوامل داخلی است
دبیر شورای نگهبان، اغتشاشات چند روز گذشته در کشور را حاصل طراحی بیگانگان و همراهی عوامل داخلی دانست.
آیت‌الله جنتی حاضرین در این تجمعات را دو گروه متفاوت دانست و افزود: دلیل حضور برخی افراد، نارضایتی از مشکلات اقتصادی است که باید به آن‌ها حق داد و دولت و سایر نهادهای مرتبط باید به مطالبات آن‌ها رسیدگی کنند، اما برخی هم در این تجمعات حضور یافته بودند که شعارهای هنجارشکنانه می‌دادند و به مقدسات مردم توهین می‌کردند و دنبال این بودند که این تجمعات رابه حربه‌ای برای ضربه زدن به کشور تبدیل کنند، این گروه از مردم جدا هستند و آشکار است که با تحریک دشمنان ایران اسلامی به صحنه آمده‌اند و حمایت دشمنان قسم خورده کشور مانند عربستان، آمریکا، اسرائیل و انگلیس از این آشوب‌ها نشان داد که قصد دارند یکپارچگی مردم مسلمان ایران را مخدوش کنند. دبیر شورای نگهبان در خاتمه با اعلام نگرانی از وضعیت اقتصادی کشور، بیان داشت: عدم رسیدگی به وضعیت نابسامان موسسات اعتباری و مالی و عدم پاسخگویی به مطالبات به حق مردم، زمینه ساز بخشی از این اعتراضات بوده است که لازم است دولت هر چه سریع‌تر چاره‌ای برای این مشکلات بیندیشد.
*  یک تبعه اروپایی در اغتشاشات بروجرد دستگیر شد
حمید رضا بوالحسنی اظهار داشت:‌در جریان حوادث اخیر در شهرستان بروجرد یک تبعه اروپایی دستگیر شد.
رئیس دادگستری بروجرد افزود: این فرد که نقش لیدر و هدایت کردن اغتشاش‌گران را بر عهده داشت توسط سازمان‌های جاسوسی در اروپا آموزش دیده بود و به شهرستان بروجرد آمده تا آشوب‌ها را صحنه گردانی کند.
** آرمان ۹۶/۱۰/۱۴
*  برقراری خط اعتباری ایران با روسیه
وزیر امور اقتصادی و دارایی از توافق با روس‌ها برای برقراری خط اعتباری از طریق سه بانک خبر داد.
مسعود کرباسیان اظهار داشت: محدودیتی در استفاده از این بانک‌ها وجود ندارد و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برای اجرایی‌شدن این برنامه در خدمت بخش خصوصی است.
او تصریح کرد: همچنین با روس‌ها در مورد برقراری خط تهاتری برای خریدهایمان به توافق رسیدیم.
وزیر اقتصاد همچنین از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک با‌ جمهوری آذربایجان در تهران در ۱۵ و ۱۶ ژانویه در تهران خبر داد و گفت: با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان و تهران «اجلاس بازرگانان و صنعتگران دو کشور» در رشت برگزار خواهد شد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۱۴
*  هزینه آب، برق و گاز تمام مدارس کشور رایگان شد
جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «با تصویب این کمیسیون تمام مدارس کشور از پرداخت آب، برق و گاز معاف شدند.» گفتنی است پیش از این مدارس کشور به‌دلیل عدم پرداخت این سرانه دچار مشکل بودند و در برخی مواقع مأموران برای قطع آب، برق و گاز مدارس مراجعه می‌کردند.
** آفرینش ۹۶/۱۰/۱۴
*  مخالفت شورای امنیت با تصمیم آمریکا برای برگزاری نشست فوری درمورد ایران
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای امنیت سازمان ملل با رد درخواست واشنگتن برای برگزاری نشست فوری در موضوع حوادث اخیر ایران، تودهنی بزرگی به ترامپ زد و نشان داد که آمریکا هیچ جایگاهی بین کشورها ندارد.
ابوالفضل حسن بیگی درباره پاسخ منفی شورای امنیت به این درخواست ضدایرانی، افزود: امروز واشنگتن کاملا در دنیا منزوی شده است و این موضوع را می‌توان از تصمیم گیری و اقدامات عجولانه رییس جمهوری آمریکا و بی توجهی کشورهای دیگر کاملا متوجه شد.
خاطرنشان کرد: در خواست نماینده آمریکا در سازمان ملل برای برگزاری نشست فوری در مورد ایران در شورای امنیت، چراغ سبزآمریکایی‌ها به اراذل و اوباش و کاملا کودکانه و ناپخته بود.
** قدس ۹۶/۱۰/۱۴
*  فضای مجازی خطری برای امنیت جامعه است
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به قرائت بیانیه‌ای در زمینه حوادث روزهای اخیر کشور پرداخت و اظهار داشت: امروز مردم تنها راهکار را در این دیدند که به سراغ تظاهرات خیابانی رفته و از این طریق فریاد خود را به گوش مسئولان برسانند تا آنان پشت درهای بسته برای آنان تصمیم‌گیری نکنند.
این استاد برجسته حوزه تاکید کرد: مسئله مهم دیگر، داستان آتش افروزی فضاهای مجازی است؛ بارها به مسئولان محترم از رئیس جمهور و دیگران هشدار دادیم که این فضای مجازی بلای جان شماست؛ نه تنها دین و ایمان و اخلاق و همه مقدسات را هدف قرار داده و فحشا را به درون خانه‌ها می‌فرستد و خانواده‌ها را از هم متلاشی می‌کند؛ بلکه خطری برای انقلاب، نظام و امنیت جامعه است. آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: بیایید از فرصت استفاده کنید و برای فضای مجازی سالم که توسط کارشناسان آگاه، طرح‌هایی ریخته شده، فکری کرده و آن را تکمیل کنید و به نیازهای مردم برسید و فضای مجازی سالم، در دست جامعه قرار داده و امنیت و اخلاق و ایمان و سلامت جامعه را حفظ کنید.
*  مسئولان مشکلات معیشتی و اشتغال مردم را برطرف کنند
آیت‌الله جعفر سبحانی گفت: مسئولان در وهله نخست باید مشکلات معیشتی و اشتغال مردم را برطرف کنند.
این مرجع تقلید شیعیان در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، افزود: کسی نمی‌گوید در کشور مشکل نیست، اما باید نشست و صحبت کرد و کارهای غیر عقلایی انجام نداد.
وی با تاکید بر برطرف کردن مشکلات متعدد مردم در جامعه گفت: باید جلوی رباخواری گرفته شود، بانک تنها باید نگهبان و حافظ مال مردم باشد، همچنین باید جلوی واردات بی‌حدوحساب گرفته شود، اگر جلوی واردات گرفته شود کارها راه می‌افتاد.
** خراسان ۹۶/۱۰/۱۴
*  علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرانی بودن ما چیزی نیست که در مقابل اسلامی بودن ما قرار گرفته باشد،‌تاکید کرد: وقتی اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران مسلمان هستند طبعا جمهوری ایرانی همان جمهوری اسلامی خواهد بود.
مطهری افزود: می‌پذیریم که در جمهوری اسلامی گاهی آن گونه که باید مطابق اسلام عمل شود، عمل نشده است ولی راه آن تلاش برای اصلاح امور است نه شعار دادن برای بازگشت به ظلم و خرافات قبل از اسلام.
*  شهادت ۳ سرباز گمنام امام زمان(عج) در درگیری مرزی پیرانشهر
در پی درگیری با اشرار ضد انقلاب در مرز پیرانشهر، سه تن از سربازان گمنام امام زمان(عج) به شهادت رسیدند.
اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) این مطلب را اعلام کرد. «این سه سرباز گمنام امام زمان(عج) عصر روز گذشته بر اثر درگیری با عوامل ضد انقلاب در منطقه مرزی پیرانشهر به فیض شهادت نایل آمدند. رزمندگان اسلام در حال تعقیب اشرار مسلح و ضد انقلاب هستند.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۱۴
*  آغاز مراحل اولیه تحقیقات درمورد پرونده بازداشت‌شدگان
اسماعیلی، رییس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: بازداشت معترضان درجریان اتفاقات اخیر، هنوز مراحل اولیه تحقیقات را می‌گذراند و با تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی مناسبی صورت می‌گیرد.
رییس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: به موجب قانون می‌توان افراد بازداشتی را طی ۲۴ ساعت اول بازداشت در مراجع انتظامی نگهداری کرد و آنان را به زندان معرفی نکرد، به همین دلیل ممکن است بین آمارهای اعلامی از طرف مسوولان درمورد تعداد افراد بازداشتی اختلاف‌هایی وجود داشته باشد؛ چراکه ممکن است جرم برخی افراد در زمان بازداشت به اثبات برسد و برخی افراد هم جرم‌شان به اثبات نرسد و آزاد شوند.
** شهروند ۹۶/۱۰/۱۴
*  بازگشایی مرزهای ایران با اقلیم‌ به حل بحران بغداد و اربیل کمک می‌کند
سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق با اشاره به آمادگی اربیل برای گفت‌وگو با بغداد گفت: بازگشایی مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق گشایشی قریب‌الوقوع برای بحران بغداد و اربیل است. سفین دزی، سخنگوی رسمی دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: اربیل آماده گفت‌وگو در چارچوب قانون اساسی در رابطه با تمام پرونده‌هاست. وی افزود: پرونده گذرگاه‌ها، فرودگاه‌ها و نفت ازجمله پرونده‌های مطرح شده برای بحث و گفت‌وگو است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
توده‌های مردم با انقلاب و نظام همراه هستند
ایرنا/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به برخی تجمعات غیرقانونی در کشور و شعارهای هنجارشکن گفت: توده‌های مردم با انقلاب و نظام همراه هستند و درصحنه‌های مختلف از آن حمایت خواهند کرد.
آیت‌الله مسعودی خمینی خاطرنشان کرد: اکثر جوانان و مردم ما به اسلام و قرآن کریم معتقد هستند و هیچگاه علیه مقدسات شعارهای هنجارشکن سرنمی دهند. وی ادامه داد: هر چند ممکن است ما اشتباه هایی داشته باشیم ولی در کشور، اسلام حکومت می‌کند و جوانان آگاه باشند در هیچ کجای دنیا مانند ایران، اسلام و قرآن حاکم نیست. وی گفت: از مسئولان نظام انتظار داریم برای اداره امور کشور و مردمی که با جان و دل کار می‌کنند ولی از زندگی عقب هستند تدبیر خاصی داشته باشند.
تجلیل آیت‌الله نمازی از حضور حماسی مردم و برچیدن بساط آشوبگران
رسا/ آیت‌الله نمازی با تقدیر و تجلیل از ملت مجاهد، متعهد و انقلابی ایران اسلامی به ویژه مردم متدین و انقلابی شهرستان کاشان در راهپیمابی حماسی یکشنبه هفته جاری دهم دی ماه و محکوم کردن اقدامات خرابکارانه و ساختارشکنانه فتنه گران گفت: هیچ کسی نمی توانست پیش بینی کند چنین جمعیتی در بعد از ظهر یک روز غیر تعطیل برای دفاع از اسلام و نظام وارد صحنه راهپیمایی شوند.
عضو جامعه مدرسین گفت: اعلام حمایت ترامپ و نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس از ضد انقلاب و فتنه گران بیانگر این است که تحرکات اخیر ضد انقلاب از خارج کشور هدایت و رهبری می‌شود، اما دشمنان اسلام و نظام بدانند که امت اسلامی همچنان محکم و استوار به پای آرمان‌های شهدا و انقلاب و نظام و امام و رهبری با قدرت ایستاده است.
گزینش باید به دور از سلیقه‌ و هوشمندانه باشد
رسا/ آیت‌الله حسینی‌بوشهری در نشستی با عنوان اخلاق گزینش‌گری در اسلام در بوشهر نقش مهم گزینش در جامعه را مورد اشاره قرار دارد و اظهار داشت: نقش نیروی انسانی در هر سازمانی مشخص است و تمامی اتفاقات خوب و بد کشور بستگی به انتخاب نیروی انسانی آن سازمان دارد که گزینش در این عرصه تاثیرگذار است.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: گزینش به دور از سلیقه‌ باید هوشمندانه و دقیق باشد و مدیران نیز به گزینش به چشم رقیب نگاه نکنند. عضو جامعه مدرسین با تاکید بر نقش گزینش در بهره‌وری و کارآیی مجموعه بیان کرد: ارزش کارتان را بدانید چون در سایه گزینش افزایش بهره‌وری و کارایی به وجود می‌آید و کاهش میزان تخلفات را سبب می‌شود.
دشمن برای فتنه برنامه ریزی کرده است
فارس/ آیت‌الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: تردیدی نیست رد پای دشمن در حوادث اخیر حرف اول را می‌زند. عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند. این صاحبان اصلی احتیاجاتی دارند باید پاسخ داده شود و باید دولت و مسئولین به فکر رفع نگرانی مردم در بحث اشتغال و گرانی باشند. آیت‌الله فاضل لنکرانی افزود: وقتی به حوادث اخیر دقیق نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که دشمن همه حوادث ایران را رصد می‌کند و برای فتنه برنامه ریزی می‌کنند؛ شعارهای که می‌دهند، معلوم است از کجا آب می‌خورد، باید منتظربود تا زوایای پنهان این حادثه برای مردم مشخص شود.
اعتراضات در ایران یک مسئله داخلی‌ است
تسنیم/ «عمار الحکیم»رئیس حزب الحکمه الوطنی (حکمت ملی) در بیانیه‌ای درباره ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران، گفت: «با دقت، حوادث جاری در جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کنیم.» عمار الحکیم گفت: «ما بر اطمینان کامل‌مان از توانایی رهبران ایران و در رأس آن‌ها امام خامنه‌ای بر برخورد حکیمانه همیشگی با اینگونه حوادث تاکید داریم و همچنین تأکید می‌کنیم اتفاقاتی که در ایران جریان دارد، یک مسئله داخلی این کشور است.» حکیم گفت : باید این امر را به ملت ایران، دولت و رهبری این کشور واگذار کنیم؛ چرا که آنها به واقعیت‌ها و مطالبات آگاه‌تر هستند.
آمریکا تحریم صدا و سیما را بررسی می‌کند
فارس/ برخی منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش داده‌اند دولت آمریکا ممکن است به بهانه آشوب‌های اخیر در برخی از شهرهای ایران، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را هدف تحریم قرار دهد. رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی به نقل از یک مقام ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد تحریم‌های جدید علیه ایران ممکن است علاوه بر صداوسیما، محمد جواد آذر جهرمی، وزیر ارتباطات ایران را هم شامل شود.
فلسطین را به رسمیت بشناسیم
ایرنا/ «خاویر سولانا» مسئول اسبق سیاست خارجی‌ اتحادیه اروپا در مقاله‌ای برای ال پاییس از لزوم به رسمیت شناختن فلسطین مستقل از سوی این اتحادیه تاکید کرد. در بخشی از این مقاله آمده است: یک بار دیگر رئیس جمهوری آمریکا، مسیر یکجانبه را در سیاست خارجی‌ انتخاب کرد. دونالد ترامپ با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل، ۷۰ سال اتفاق نظر بین‌المللی را منهدم کرد و یک بار دیگر، منطقی را بکار گرفت که واقعیت خاورمیانه را به اشتباه تفسیر و تضعیف کرده و این امر ضروری است که اتحادیه اروپا، گامی‌ به جلو بردارد.
کانادا از مشاهده تظاهرات در ایران «دلگرم» می‌شود!
مهر/ «کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا با صدور بیانیه‌‌ای بار دیگر به آشوب‌‌های اخیر در ایران واکنش نشان داد در این بیانیه آمده است: کانادا عمیقاً از بازداشت‌ها در ایران نگران است. مردم ایران از حق برگزاری اجتماعات به صورت آزادانه و ابراز نظراتشان بدون مواجهه با خشونت یا حبس برخوردار هستند. بیانیه مذکور در ادامه می‌افزاید: همان‌ طور که هفته گذشته گفتیم کانادا از مشاهده اینکه مردم ایران شجاعانه در حال استفاده از حق اساسی‌ خود برای برگزاری تظاهرات مسالمت‌ آمیز(!) هستند دلگرم می‌شود. وی در ادامه اعلام کرد: کماکان درباره سلامت تظاهرات‌ کنندگان نگران هستیم و تظاهرات‌ها را به دقت زیر نظر داریم.
ائتلاف اسرائیلی عربی قادر به مقابله با نفوذ ایران در منطقه نیست
 فارس/ روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» در سرمقاله خود با عنوان «آیا آمریکا و اسرائیل طرحی برای جنگ دومی در سوریه دارند؟»، تشکیل هر ائتلافی برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه را بی فایده خواند.رای الیوم نوشت، بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری آمریکا برای جنگ در سوریه مطمئنا برای مبارزه با داعش که بخش اعظم زمین‌ تحت اشغال خود را از دست داده نیست بلکه برای کمک به جنبش‌های مسلح کُرد و عرب است تا مانع ثبات سوریه شوند.
اتفاقات اخیر ایران قابل مقایسه با سال ۲۰۰۹ نیست
ایسنا/ دبیر کل حزب الله لبنان در گفتگو با یک رسانه عربی با بیان اینکه برخی قدرت‌های سیاسی در امور داخلی ایران دخالت کردند گفت: اتفاقات اخیر ایران قابل مقایسه با اتفاقات سال ۲۰۰۹ نیست. حسن نصرالله تاکید کرد که اغلب مردم ایران تابع سیاست خارجی رهبری هستند و این سیاست بر پایه دیپلماسی است. دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به اینکه مردم تحت تاثیر رسانه‌های غربی قرار نگیرند تاکید کرد: آرزوهای ترامپ و دولتش و نتانیاهو و اسرائیل و مسولان سعودی نقش بر آب شد.
فرانسه پناهگاه تروریست هاست!
صداوسیما/ دکتر ولایتی در حاشیه برگزاری همایش انقلاب اسلامی، تحولات منطقه و چشم‌انداز آینده، در پاسخ به سوالی در خصوص علت تعویق سفر لودرین وزیر خارجه فرانسه به ایران گفت: شاید آنها از اینکه به منافقین با سابقه ۱۷ هزار ترور مردم ایران، پناه داده‌اند خجالت کشیده باشند!
ولایتی تصریح کرد: آنها علیرغم شعارهایی که می‌دهند به ضد انقلاب اسلامی ایران و تروریست‌ها پناه داده اند و با آنها مساعدت هم می‌کنند به ویژه در چنین شرایطی که با تحریک بیگانگان بعضی افراد نفوذی بی وطن به کشور نفوذ کرده‌اند و پرچم کشور را به آتش زدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *