طلیعه ۱۳۴۶ – ۹۶۱۰۱۴

آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای کشور که منجر به تخریب اموال عمومی و اهانت به مقدسات و ارزشهای انقلابی شد با حضور گسترده مردم و فعال تر شدن روشنگری‌های رسانه‌ای و با ورود نهادهای امنیتی و انتظامی رو به پایان است. این تحرکات مشکوک که با حمایت آشکار و صریح دشمنان نظام اسلامی وارد فاز تخریبی و ضد انقلابی شده بود، رسوایی بزرگی برای بدخواهان نظام اسلامی پدید آورد و ذات پلید انگلیس، آمریکا و رژیم سعودی را بار دیگر آشکارا نشان داد.

تجمعات اعتراضی خیابانی که به علت برخی مطالبات اقتصادی و معیشتی آغاز شده بود در غفلت و سهل انگاری رسانه‌ای در دستان بازی ساز رسانه‌های معاند قرار گرفت به طوری که بیش از ۷۰درصد توئیت‌ها از خارج کشور توئیت شده‌اند که مردم را به آشوب و اغتشاش دعوت می‌کردند. ۳۵ درصد این توئیت‌ها به‌زبان عربی منتشر شده که غالباً از داخل کشور عربستان سعودی ارسال شده است تا مسیر تجمعات و اعتراضات را به انحراف بکشاند. انحرافی که منجر شد وقیحانه‌ترین شعارهای ضد دینی و ضد انقلابی در فضایی آشوبگرانه سرداده شود و جان و مال مردم را نیز به خطر بیاندازد.

در بررسی و تحلیل این گونه مخاطرات بیان نکاتی چند لازم است:

۱-تکلیف و وظیفه ذاتی نظام اسلامی تامین نیاز‌های مادی و معنوی مردم است. سازندگی و تامین نیازهای اقتصادی جامعه که منجر به کاهش فقر و فاصله طبقاتی می‌شود، فضا را برای تحصیل معارف و نیل به سعادت معنوی فراهم می‌کند. در حقیقت تلاش برای تامین نیازهای مادی جامعه توسط کارگزاران نظام اسلامی، زمینه‌ای برای تامین نیازهای معنوی نیز می‌باشد.

۲- حق اعتراض قانونی و آرام و بیان نظرات مخالف و نیز آزادی بیان یک حق کاملا اساسی و غیر قابل انکار در اندیشه اسلامی است. البته نظام اسلامی نیز موظف است با ایجاد زمینه‌های تحقق عدالت و رفع فقر و تبعیض، پیش از بروز هرگونه فساد و آشوبی، مشکلات جامعه و مردم را پیش بینی و برطرف سازد.

۳- جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر و توانمند در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است. چشم طمع دشمنان این مرزو بوم برای آسیب زدن به این عزت و سربلندی همیشه در کمین و مترصد فرصت است تا زخمی بر پیکر نظام اسلامی وارد کند. تجمعی که به صورت غیرقانونی و ظاهرا با نیات عدالتخواهانه صورت گرفته بود، با ورود جماعت ضدانقلاب و فرصت طلب، به انحراف کشیده شد به طوری که حتی مطالبات معیشتی تجمع کنندگان اولیه نیز به حاشیه رفت و بار دیگر ثابت شد که لحظه‌ای غفلت و نادیده گرفتن حضور دشمن چه فجایعی را به بار می‌آورد. در چنین وقایعی وحدت و همبستگی مردم که یکی از پایه‌های اقتدار کشور است می‌تواند برهم زننده نقشه‌های دشمن باشد.

۴- با نگاهی منصفانه به وضعیت اقتصادی کشور می‌توان به این حقیقت پی برد که علی رغم برخی کاستی‌ها  و ضعف‌ها، اقتصاد ایران هیچ گاه با بحران اقتصادی روبرو نبوده است و جمهوری اسلامی مانند تمام ممالک دنیا با مشکلات اقتصادی روبروست. مسئولان کشور مخصوصا مسئولان اقتصادی، باید راهکارهایی اجرایی برای پیشگیری از وخامت مشکلات اقتصادی بیندیشند. خط ریل نظام اقتصادی کشور باید در مسیر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال قرار گیرد. رونق تولید و اشتغال نقش بسیار مهمی در کاهش مشکلات اقتصادی مردم دارد. توجه به ظرفیت‌های داخلی و تعیین خط مشی‌هایی جدید برای کاهش فشار تحریم‌ها و مدیریت منابع ملی، قرار دادن پایه‌های اقتصاد بر ارکان دیگری غیر از نفت، مردمی کردن اقتصاد و اجرای صحیح اصل ۴۴ می‌تواند دیگر ظرفیت‌های اقتصادی کشور را فعال کند.

۵- مردم ما همیشه هوشیارانه برای حمایت و پشتیبانی از نظام اسلامی و ارزش‌های انقلابی به میدان آمده‌اند. این ملت فتنه و فتنه‌گری را خوب می‌شناسد و علی رغم مشکلات و برخی از کاستی‌ها حامی انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند. امید است مسئولین و قوای سه گانه کشور در مسیر خدمت رسانی به این ملت مومن و انقلابی همیشه فعال و پویا در صحنه حاضر باشند. (خ-۱۳۴۶)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *