خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۱۳

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: راه علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از خانواده شهدا: دشمنان ایران هم پیمان شدند تا ‌برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند
  • آیت‌الله مقتدایی: مردم پای انقلاب و رهبری ایستاده‌اند
  • آیت‌الله غروی: جریانات سیاسی باید واقع بینانه خود را نقد کنند
  • آیت‌الله کعبی: ملت ایران اجازه نمی‌دهد دشمن سوءاستفاده کند
  • آیت‌الله اعرافی: ایران و هند وارث دو تمدن مهم تاریخی و با نقاط مشترک هستند

** همشهری ۹۶/۱۰/۱۳
*  مردم ایران به اغتشاشگران پاسخ می‌دهند
مردم انقلابی ایران اسلامی در پی اغتشاشات اخیر بار دیگر به صحنه می‌آیند؛ راهپیمایی ملت ایران در برخی شهرها امروز و در برخی دیگر نیز روز جمعه برگزار می‌شود.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، کرمانشاه، البرز، اصفهان و رئیس مجمع نمانیدگان استان مرکزی در پیام‌های جداگانه‌ای از مردم انقلابی برای حضور گسترده در این راهپیمایی‌ها دعوت کردند. این راهپیمایی در شهرهای دیگر ایران در روز جمعه و بعد از نماز وحدت آفرین جمعه برگزار خواهد شد.
*  با تعامل دولت و مجلس گره کشور باز می‌شود
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در دیدار با نمایندگان استان اردبیل، گفت: با تعامل خوب میان دولت و مجلس می‌توان به گشوده شدن گره‌های کشور امیدوار بود و در مقطع فعلی که رابطه خوبی میان دولت و مجلس وجود دارد، باید از این فرصت برای توسعه کشور استفاده کنیم.
** کیهان ۹۶/۱۰/۱۳
*  ایران، حزب‌الله و سوریه، ۳ تهدید جدی برای موجودیت اسرائیل در سال ۲۰۱۸
مرکز پژوهش‌های امنیت قومی اسرائیل در ارزیابی جدید خود به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی، مقامات رژیم صهیونیستی را متوجه «خطرات جدی» در این سال کرده که مهمترین و نخستین آنها را سه قدرت اصلی ایران، حزب‌الله و دولت سوریه برشمرده است.
در گزارش این مرکز آمده: «ایران نیروی نظامی در خاک سوریه دارد که این نیرو تهدید جدی برای مناطق شمالی اسرائیل است.»
*  دشمنان ایران هم پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند
رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از خانواده شهدا با اشاره به قضایای چند روز اخیر تاکید فرمودند:
– دشمن همواره منتظر فرصت و رخنه برای ورود و ضربه زدن به ملت ایران بوده است.
– در قضایای چند روز اخیر، دشمنان ایران با ابزارهای گوناگون در اختیارشان از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه امنیتی هم‌پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند.
– من در خصوص این قضایا حرف‌هایی دارم و در وقت آن با مردم عزیزمان سخن خواهم گفت.
– آنچه که مانع دشمن و اعمال دشمنی اوست، وجود روح شجاعت، فداکاری و ایمان در ملت است.
– ملت ایران تا ابد مدیون شهیدان عزیزی است که دل از خانه و خانواده خود کندند و در مقابل دشمن خبیثی سینه سپر کردند که مورد حمایت غرب و شرق و ارتجاع منطقه بود.
– اگر در جنگ تحمیلی پای دشمن بعثی به کشورمان باز می‌شد، به هیچ چیز رحم نمی‌کردند و وضعی به مراتب بدتراز وضعیت امروز لیبی و سوریه، برای ایران به وجود می‌آمد.
– ارزش کار پدران و مادران شهدا و شجاعت وفداکاری آنان کمتر از جوانان شهیدشان نیست و حق بزرگی بر کشور دارند.
** شرق ۹۶/۱۰/۱۳
*  ثبت‌نام اولین کاندیدای زن مسلمان در روسیه
رسانه‌های روسیه گزارش دادند یک زن مسلمان نیز به فهرست کاندیداهای ریاست‌جمهوری رقیب ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در انتخابات ماه مارس این کشور اضافه شده است.
این کاندیدا به نام آینا گامزاتوا، یک خبرنگار زن مسلمان و همسر و مشاور مفتی اعظم جمهوری داغستان روسیه است.
*  ١٠‌هزار کشته از آغاز جنگ در یمن
وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: از آغاز حملات ائتلاف متجاوز عربی به یمن تاکنون ١٠هزارو ۳۶۳ نفر، از جمله دو هزارو ۶۶ کودک و هزارو ۵۷۴ زن کشته شده‌اند و تعداد زخمی‌شدگان نیز به ۲۱هزارو ۲۳۳ نفر رسیده است که از جمله آنها سه هزارو ۲۵ نفر کودک و دو هزارو ۵۰۸ نفر زن هستند.
** ایران ۹۶/۱۰/۱۳
*  اتحادیه اروپا به تلاش‌ها برای اجرای برجام ادامه می‌دهد
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گزارش کار سال ۲۰۱۷، تأکید کرد که این اتحادیه (در سال ۲۰۱۸) همچنان به تلاش های خود برای اجرای برجام توسط همه طرف‌ها ادامه خواهد داد.
موگرینی نوشت: در جلسه کمیسیون مشترک برجام در نیویورک در ماه سپتامبر، ما بار دیگر تأکید کردیم که ایران در حال اجرای توافق هسته‌ای است و این مسأله را آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۹ بار تأیید کرده است.
*  تا زمانی که احساس کنیم از منافع برجام برخورداریم به آن پایبند خواهیم بود
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در تماس با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در برجام به تعهدات خود در چارچوب مقررات و همکاری با آژانس پایبند است، افزود: برجام توافقی بین‌المللی و به نفع همه بوده و همه باید برای پابرجا ماندن این توافق تلاش کنیم.
رئیس جمهوری ادامه داد: تا زمانی که احساس کنیم از منافع برجام برخورداریم، به آن پایبند خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه برنامه‌های موشکی و دفاعی ایران هرگز ناقض قطعنامه‌های بین‌المللی نیست، تأکید کرد: سلاح ما برای دفاع از کشورمان است و هرگز نسبت به دستیابی به آنچه باید برای دفاع از کشورمان داشته باشیم، تردید نخواهیم کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۱۳
*  به وقت مناسب از پشت پرده حوادث‌اخیر اطلاع‌رسانی می‌شود
محمدباقر نوبخت در نشست خبری دیروزخود اظهار کرد: تجمعات مختلفی در گذشته از جمله تجمعات سپرده‌گذاران یا بازنشستگان بدون مشکل برگزار شده است اما در روزهای اخیر شاهد اغتشاش و آسیب رساندن به اموال عمومی بوده‌ایم. قانون اساسی مرز اغتشاش با اعتراض را در اخلال در نظم عمومی و امنیت می‌داند و بر این اساس حساب اغتشاشگران با معترضان جداست.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت از پشت پرده این اقدامات اخیر اطلاعی دارد؟ اظهار کرد: به هر حال دولت، وزارت اطلاعاتی دارد و به ریز می‌تواند پشت پرده حوادث را بفهمد. به وقت مناسبت به صورت شفاف در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۱۳
*  ناآرامی‌ها بزودی پایان می‌یابد
معاون امنیتی – انتظامی وزارت کشور می‌گوید در بیشتر مناطق کشور شرایط عادی است و با همکاری مردم و با تلاش نیروهای تأمین‌کننده نظم و امنیت ناآرامی‌های اخیر در برخی مناطق بزودی پایان می‌یابد.
حسین ذوالفقاری درباره اتفاقات اخیر اظهار کرد: به‌رغم گلایه‌هایی که مردم از برخی مشکلات دارند، به دلیل درک درست از شرایط و ضرورت حفظ امنیت و آرامش در کشور با تخریب‌کنندگان و برهم‌زنندگان نظم عمومی همراهی نکردند بلکه با نیروهای مسؤول تامین نظم و امنیت همکاری داشته‌اند.
*  منفعت اسرائیل در متمرکز شدن جهان بر اتفاقات ایران است نه غزه
اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن اعلام اینکه برخی احزاب معارض این رژیم دنبال سوق دادن تل‌آویو به سمت جنگ با حماس هستند، افزود: منفعت فعلی تل‌آویو در آن است که جهان بر اتفاقات ایران متمرکز شود نه نوار غزه.
** جوان ۹۶/۱۰/۱۳
*  مسئولان معابر نفوذ دشمن را در فضای مجازی سد کنند
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ناکارآمدی و ضعف در مدیریت فضای مجازی و مصون سازی آن در برابر لشکریان دشمنان را گناه نابخشودنی دانست و گفت: باید سد مستحکم در برابر معابر نفوذ دشمن ایجاد شود.
سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با ارزیابی اغتشاشات اخیر که از هر جهت شاخصه‌های یک اقدام طرح‌ریزی شده توسط بیگانه را دارا است، گفت: مسئولان و مدیرانی که می‌بایست، در مقابله با جنگ تمام عیار بیگانه از طریق فضای مجازی علیه کشور عکس‌العمل‌های مناسب رابه عمل می‌آورند و کاری نکردند، باید مورد بازخواست قرار گیرند.
*  مخالف افزایش بهای بنزین هستیم
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه انتقادات مردم در حوزه اقتصادی بحق است و باید برای رفع آن کوشید، گفت: مخالف افزایش قیمت بنزین هستیم.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۱۳
*  درخواست از وزارت خارجه برای احضار سفرای انگلیس و سوئیس
علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی در مطلبی با عنوان «مداخله ناشیانه ترامپ و جانسون در امور داخلی»، اظهار کرد: مواضع هیجانی ترامپ رئیس جمهور آمریکا و جانسون وزیر خارجه انگلیس نسبت به حوادث اخیر در کشور موجب تاسف است.
وزارت امور خارجه لازم است با احضار سفرای انگلیس و سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا، مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران و مردود بودن این اقدامات را به فوریت منعکس نماید.
** رسالت ۹۶/۱۰/۱۳
*  ایجاد بدبینی به نظام، بزرگ ترین توطئه فتنه گران است
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در یادداشتی عنوان کردند: ایجاد یأس و بدبینی نسبت به نظام و انقلاب و ناکارآمد نشان دادن آن، از جمله بزرگ ترین هدف فتنه سازان ونیز حیله های خطرناک منافقان است که در راستای تضعیف اراده‌ها و درهم شکستن قدرت جهاد و مقاومت، صورت می گیرد.
در بخشی از این یادداشت آمده است: این گروه از منافقان، چنان از حقّ و حقیقت عاری، و چنان برکار خود مسلّط هستند که می توانند خود را در صفّ مسلمانان راستین جابزنند، بدون اینکه کسی متوجّه نفاق آنها بشود.
*  راه علاج مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: راه علاج مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است.
وی در دیدار جمعی از پاسداران اظهار داشت: باید مردم با هوش و درایت حوادث اخیر را موشکافی کنند که چرا این مسائل ایجاد شد.او افزود: حقیقت مطلب این است که مردم می گویند ما مشکلات فراوان داریم. سال به سال روزگار سخت تر می شود، گرانی می شود، کار نیست؛ این خواسته بحق مردم است، ولی کسی به حرف آنان گوش نمی دهد.
آیت الله العظمی نوری همدانی تاکید کرد: هرچقدر رهبر انقلاب می گویند، کشور مشکل دارد، گرانی هست، کار نیست، راه علاج مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، اما دولت و مسئولین گوش نمی‌کنند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۱۳
*  گفت‌و گوی وزارت کشور با احزاب درباره حوادث اخیر کشور
وزارت کشور با دعوت از دبیران و مسئولان احزاب عمده کشور ضمن دریافت دیدگاه و نظرات آنها درباره حوادث اخیر کشور به تبادل نظر در جهت تقویت همبستگی و اتحاد ملی پرداخت.
در این دعوت که از سوی معاون سیاسی کشور و باعنوان شورای گفتگوی سیاسی کشور انجام شد مسئولان تمامی احزاب اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل حضور داشتند و ضمن تاکید بر اهتمام ویژه مسئولان کشور بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و رفع بی عدالتی و تبعیض‌ها خواستار برخورد ریشه‌ای و اصولی با عوامل بروز این حوادث در دو بخش نارضایتی های مردمی و اغتشاشات شدند.
*  اذعان ناخواسته رویترز به نقش اسرائیل در اغتشاشات ایران
در پی اذعان ناخواسته رویترز به نقش‌داشتن اسرائیلی‌ها در اغتشاشات ایران، و خشم مقامات تل‌آویو از این رسانه، رویترز از اسرائیل عذرخواهی کرد.
رویترز روز گذشته برای خبر خود درباره کشته‌شدن ۱۰ شهروند ایرانی در جریان اغتشاشات روزهای اخیر که آن را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، از تصویر بنیامین نتانیاهو و یزرائل کاتز، وزیر اطلاعات این رژیم استفاده کرده بود. به نوشته جروزالم‌پست، اما درپی اعتراض دفتر کابینه رژیم صهیونیستی، رویترز به سرعت عکس مزبور را حذف کرد و نهایتا وادار به عذرخواهی شد.
** آرمان ۹۶/۱۰/۱۳
*  گفت‌وگوی ظریف با وزیر خارجه ترکیه
مولود چاوش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود درخصوص اغتشاشات اخیر در ایران به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.
تاکنون اطلاعات بیشتری درباره جزئیات این رایزنی تلفنی منتشر نشده است.
این در حالی است که ترکیه ساعاتی پیش به تحولات و اغتشاشات اخیر در ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد آنکارا امیدوار است که خارجی‌ها در امور داخلی ایران دخالت نکنند.
*  مشکلات موسسات مالی غیرمجاز مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم نیست
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: مطالبات ۹۸‌درصد از سپرده‌گذاران موسسات مالی غیرمجاز و مجاز غیرمنضبط پرداخت شده است.
حسینعلی امیری با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه مشکلات این موسسات مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم نیست و سوءاستفاده‌کنندگان از اعتماد مردم باید پاسخگو باشند، اظهار داشت:‌ دولت به تنهایی نمی‌‌تواند مشکلات کشور را حل کند بلکه نیاز به همکاری دو دستگاه دیگر و همچنین دستگاه‌ها، سازمان و نهادهای فراقوه‌‌ای دارد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۱۳
*  محور مقاومت سرانجام ریشه رژیم صهیونیستی را خواهد سوزاند
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به ابراز خوشحالی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و منافقان از آشوب‌های اخیر در برخی از شهرهای ایران، گفت: «نتانیاهو بداند محور مقاومت سرانجام ریشه رژیم صهیونیستی را خواهد سوزاند و آمریکا حتی دیگر خواب حضور در منطقه را نخواهد دید و دیگر امکان ندارد بتواند در منطقه بماند.»
 ولایتی تصریح کرد: «برخی که از آشوب به وجود آمده در کشور خوشحال شده‌اند، بدانند که این بوی کباب نیست که به مشام آنها رسیده، بلکه بوی داغ شدن حامیان داعش در منطقه است و ایران کشوری است با ۱۰ هزار سال سابقه، هیچ‌گاه گسست فرهنگی نداشته، بارها اشغال شده، اما هیچ‌گاه ایرانیان تن به اسارت ندادند و نخواهند داد.»
** آفرینش ۹۶/۱۰/۱۳
*  اعتراض‌ها در ایران را زیر نظر داریم
کاترین ری سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به اعتراضات روزهای اخیر در ایران واکنش نشان داد.
وی در پیام خود نوشت: اتحادیه اروپا اعتراض‌ها در ایران را دنبال می‌کند و با مقامات ایرانی در ارتباط است. انتظار می‌رود در پی سخنان حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران، حق تجمع مسالمت‌آمیز و آزادی بیان رعایت شود.انگلیس و آلمان ازجمله کشورهای اروپایی بودند که به این ناآرامی‌ها واکنش نشان داده و در اظهاراتی مداخله جویانه از معترضان حمایت کردند.
*  حماس به اسرائیل هشدار داد
روزنامه الحیات نوشت، یکی از رهبران فلسطین گفت، حماس اواسط ماه پیش از طریق واسطه‌های بین‌المللی پیامی به اسرائیل فرستاده و نسبت به تلاش‌ها جهت ناکام گذاشتن آشتی ملی فلسطین، ادامه محاصره غزه، تشدید اقدامات نظامی و میدانی و آغاز حملات جدید علیه این منطقه هشدار داده است.
حماس در پیام خود نسبت به انفجار اوضاع در غزه در صورت ادامه سیاست‌های اسرائیل به این رژیم هشدار داد.این روزنامه نوشت: تعدادی از رهبران اسرائیل طی اظهارات و گزارش‌هایی به این پیام پاسخ دادند.
** قدس ۹۶/۱۰/۱۳
*  مردم پای انقلاب و رهبری ایستاده‌اند
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اغتشاش‌های اخیر تاکید کرد: ملت ایران تحت تاثیر چنین حرکاتی قرار نمی‌گیرد، بلکه قوی‌تر و محکم‌تر پای نظام اسلامی و رهبری می‌ایستد و به راه خود با قدرت ادامه می‌دهد.
آیت‌الله مرتضی مقتدایی با بیان اینکه ضد انقلاب، بدخواهان و آشوبگران باید بدانند که راه به جایی نمی‌برند، افزود: اغتشاشگری، اخلال در روند و نظم جامعه و برهم زدن نظم و انضباط جامعه است که حرام بوده و افساد فی‌الارض به شمار می‌رود.
*  ملت ایران اجازه نمی‌دهد دشمن سوءاستفاده کند
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خواستار تفکیک بین مطالبات بحق مردم و اغتشاشگری عده‌ای سودجو شد و ضمن تاکید بر اینکه دولت باید پاسخگوی کوتاهی‌های خود باشد، گفت: ملت ایران اجازه نمی‌دهد دشمن سوء استفاده کند.
آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به اغتشاش‌های اخیر عده‌ای سودجو باتاکید بر اینکه مسئولی که نمی‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند باید استعفا دهد، اظهار داشت: خوب است مجلس شورای اسلامی از مدیران ضعیف، تحقیق و تفحص، تذکر و سوال داشته باشد.
وی عنوان کرد: مردم دوباره پشتیبانی خود را از ولایت فقیه و آرمان‌های امام و شهدا با حضور در صحنه ثابت خواهند کرد، البته در کنار آن مطالبات بهبود اوضاع معیشتی و رونق اقتصادی و حل مشکلات را از دولت دارند و دولت باید پاسخگو باشد.
** خراسان ۹۶/۱۰/۱۳
*  علی‌اکبر معین‌فر درگذشت
محمد توسلی با تایید درگذشت علی اکبر معین‌فر، گفت: ایشان روزگذشته دارفانی را وداع گفتند. گفتنی است مرحوم معین‌فر در دولت موقت به عنوان نخستین وزیر نفت برگزیده شد. وی همچنین به عنوان نماینده تهران در مجلس اول حضور داشته است.
*  بازدید فرمانده کل ارتش از یگان‌های منطقه عملیاتی جنوب کشور
فرمانده کل ارتش با حضور در منطقه عملیاتی جنوب کشور از یگان‌های عملیاتی، ستادی و آموزشی ارتش در این منطقه بازدید کرد. سرلشکر موسوی در بازدید از تیپ ۲۹۲ ، از آخرین ابداعات و نوآوری‌های این تیپ بازدید کرد.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۱۳
*  ۴۵٠ بازداشتی در چند روز اخیر
علی‌اصغر ناصربخت، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تهران گفت: روز شنبه حدود ۲۰۰ نفر، روز یکشنبه ۱۵۰ نفر و روز گذشته حدود ۱۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.
همانطور که گفتم طی روزهای اخیر روش برقرارکنندگان نظم و امنیت ارشاد و تذکر بوده و در صورتی که افراد اصرار به اقدامات غیرقانونی می‌کردند، مجبور به بازداشت آنها می‌شدند.
*  نقش سپاه قدس در نابودی داعش را انکار نمی‌کنیم
امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نقشی که سپاه قدس در نابودی داعش داشته را انکار نمی‌کنیم و قدردان این حضور هستیم، بر ادامه گفت‌وگو‌ها و رایزنی‌ها برای تدوین نقشه راه در مسیر توسعه ثبات منطقه و کمک به حل بحران انسانی در یمن تاکید کرد.
رییس‌جمهور فرانسه خاطرنشان کرد: ما هرگز از گروه‌های تروریستی حمایت نکرده و اجازه اقدام علیه دیگر کشورها را از فرانسه نخواهیم داد.
** شهروند ۹۶/۱۰/۱۳
*  ترامپ به جای توییت‌های بیهوده، گفتار و کردار نیک را سرلوحه خود قرار دهد
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به ترامپ توصیه کرد به جای هدردادن وقتش در ارسال توییت‌های بیهوده و توهین‌آمیز، کمی به مسائل داخلی کشور خود توجه و سعی کند گفتار و کردار نیک را سرلوحه رفتار و اعمالش قرار دهد.
بهرام قاسمی، درباره اصرار ترامپ به نوشتن توییت‌های مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران و توهین به ایرانیان، ضمن تقبیح عبارات توهین‌آمیز وی، گفت: موضعگیری‌های کاملا آشفته و متناقض او نسبت به ایرانیان موضوع جدیدی نیست.
** صبح نو ۹۶/۱۰/۱۳
*  ریشه اغتشاشات اخیر در سیا و موساد است
حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه ریشه اغتشاشات اخیر در سیا و موساد است درباره تعداد دستگیرشدگان درحوادث اخیر گفت: دستگیرشدگان دو دسته هستند، یک عده کسانی هستند که در صحنه دستگیر می‌شدند که خیلی عوامل اصلی و تاثیرگذار در اغتشاشات نبودند و فریب برخی تبلیغات را خورده‌اند که با تذکری که داده می‌شود چنانچه مرتکب جرمی نشده باشند قطعا برخورد قضایی آنچنان با آنها نخواهد شد.
دادستان کل کشور تصریح کرد: اما آنهایی که مرتکب جرم می‌شوند و اقدام به تخریب می‌کنند و آسیب به مردم می‌رسانند قطعا دستگاه قضایی و امنیتی اطلاعاتی با آنها برخورد شدید خواهد کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
جریانات سیاسی باید واقع بینانه خود را نقد کنند
حوزه/ آیت‌الله غروی در مراسم رونمایی از کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرایی» گفت: یکی از آسیب هایی که صراحتا در هر جریانی وجود دارد، این است که هیچ گاه واقع بینانه خودمان را نقد نکرده‌ایم و همواره سعی کرده‌ایم که موارد شکست خود را به عوامل دیگر نسبت دهیم و اگر توفیقی پیدا نکردیم خود را توجیه کردیم و همواره عوامل دیگر را دیدیم و اشتباه خود را ندیدیم و بررسی نکردیم.
وی عنوان کرد: در مسائل مختلف باید اشتباهات خود را ببینیم و همواره تقصیر را گردن دیگری نیندازیم، چرا که در این صورت نه در فرد و نه در جریان رشدی حاصل نخواهد شد.
ایران و هند وارث دو تمدن مهم تاریخی و با نقاط مشترک هستند
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در دیدار، سفیر هندوستان در ایران، اظهار داشت: ایران و هند وارث دو تمدن مهم تاریخی و بشری در جهان هستند که این دو تمدن کهن، از نقاط مشترک انسانی، الهی، بشری و فرهنگی مهمی برخوردارند.
مدیر حوزه‌های علمیه افزود: امروز شاهد طیفی از قرائت‌ها و تفسیرهای تند و خشن در جهان اسلام هستیم که در برخی مراکز علمی بعضی از کشورهای منطقه دنبال می‌شود و افرادی با نگاه تند و افراطی، به منظور اشاعه جنگ مذهبی پرورش می‌یابند. در قم و جامعه المصطفی، ما با این برداشت از اسلام که به جنگ افروزی میان ادیان و مذاهب منجر شود مخالفیم و بر ارائه چهره عقلانی از اسلام تاکید داریم.
دخالت غرب در حوادث ایران روشن است
رسا/ جبهه العمل اسلامی لبنان با اشاره به نقش غرب در حوادث کنونی ایران، به آشوب کشیدن ایران را غیرممکن خواند. این جبهه افزود: دشمنان از راه‌های مختلف نظیر تهدید به لغو توافق هسته‌ای و تحریم‌های اقتصادی درصدد ضربه زدن به ایران بوده و هم اکنون نیز از برخی تظاهرات طبیعی در این کشور سوء استفاده می‌کنند که مطئنا این توطئه نیز به نتیجه نمی رسد.
اظهارات مداخله جویانه نیکی هیلی درباره ناآرامی‌های اخیر ایران
باشگاه خبرنگاران/ نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در راستای اظهارات مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی در روزهای اخیر درباره ایران ضمن حمایت مجدد از اغتشاشات گفت: واشنگتن از شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر خواهد خواست برای بررسی تحولات اخیر ایران تشکیل جلسه فوری دهد.
هیلی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود در سخنرانی‌اش افزود: آمریکا قصد دارد صدای مردم ایران را رساتر کند!
تحریم‌ها ابزار آمریکا برای پاسخ به رفتار ایران است!
مهر/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادعاهای جدید خود، از تحریمها به عنوان ابزاری نام برد که آمریکا در واکنش به رفتار ایران از آن بهره می‌برد.
«هیثر نائورت» با بیان اینکه «آمریکا از نزدیک گزارشهای مربوط به موارد احتمالی نقض حقوق بشر [در ایران] را رصد می‌کند» ضمن اعلام حمایت آمریکا از مردم ایران و حق آنان برای برخورداری از آزادی بیان، اغتشاشگران را افرادی «دلیر و شجاع» خواند!
تثبیت قیمت بنزین در سال ۹۷ قوت گرفت
مهر/ پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تصمیم احتمالی مجلس درباره قیمت حامل‌های انرژی بویژه بنزین برای سال آینده، گفت: برای جلوگیری از تزریق شوک اقتصادی به احتمال زیاد، مجلس شورای اسلامی قیمت حامل‌های انرژی را برای سال ۹۷ در سطح قیمت امسال تثبیت خواهد کرد.
بیانیه انتقادی ایران علیه آمریکا
مهر/ نمایندگی ایران در سازمان ملل، اظهارات نماینده آمریکا در این سازمان را حمایت از خشونت طلبی و آتش افروزی در ایران و سرپوشی برای شکست سیاست‌های آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن دانست.
در بیانیه نمایندگی ایران آمده است: ایران سخنان مداخله جویانه نماینده آمریکا و سایر مقامات آمریکایی در حمایت از خشونت و اغتشاش را به شدت محکوم می‌کند. بیانیه نمایندگی ایران تاکید دارد: مداخلات آمریکا در ایران از کودتای ۲۸ مرداد تا کنون کارنامه‌ای خونین و ننگین بوده است. تهدیدات و یاوه گویی‌های نماینده آمریکا در سازمان ملل حمایت از خشونت طلبی و آتش افروزی در ایران محسوب می‌شود.
واکنش روسیه به درخواست مضحک آمریکا پیرامون اغتشاشات ایران
مهر/ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشنهاد آمریکا برای برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل و کمیته حقوق بشر در خصوص اغتشاشات ایران را به تمسخر و استهزا گرفت.
«ماریا زاخارووا» در صفحه فیسبوک خود نوشت: بی‌تردید هیات آمریکایی موضوعات مهمی برای گفتن دارند. وی افزود: به عنوان مثال نیکی هیلی می‌تواند تجربه آمریکا درباره پراکنده کردن راهپیمایی مسالمت آمیز مردم این کشور، جزییات بازداشت‌های دسته جمعی، سرکوب خشن جنبش وال استریت و پاکسازی وحشیانه شهر فرگوسن از معترضان را به اطلاع جهانیان برساند.
امنیت و ثبات ایران متکی به مردم خودش است
مهر/ وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهور امریکا نوشت: امنیت و ثبات ایران متکی به مردم خودش است. ظریف افزود: بر خلاف مردمِ دوستان صمیمی منطقه‌ای ترامپ، مردم ایران حق رای دادن و مخالفت کردن دارند. وی افزود: این حقوق که با تلاش فراوان بدست آمده، حراست خواهد شد و به نفوذی‌ها اجازه داده نخواهد شد که با خشونت و ویرانگری این حقوق را تخریب کنند.»
اتاق عملیات اغتشاشات ایران در اربیل و هرات است
مهر/ کمیسر خاورمیانه‌ای کمیته بین المللی حقوق بشر در واکنش به اغتشاشات اخیر در ایران علام کرد که اغتشاشات اخیر ایران از اتاق عملیاتی در اربیل و هرات مدیریت می‌شود و توطئه‌ای است که امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد.
هیثم ابوسعید با تأکید بر اینکه در این تحرکات دخالت‌های خطرناک کشورهای منطقه‌ای و بین المللی مشاهده می‌شود، افزود: شعارهایی که در این اعتراضات داده شده بیشتر شعارهایی سیاسی هستند تا اقتصادی و معیشتی.
ترامپ به دنبال لغو برجام است
فارس/ شبکه «سی.ان.ان» گزارش کرد که از آنجایی که رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال افزایش فشار به ایران است، احتمالاً از آشوب‌های اخیر در ایران بعنوان فرصتی برای لغو برجام استفاده کند.
«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت که ترامپ هنوز تصمیمی درباره امضای لغو تحریم‌های ایران اتخاذ نکرده است اما دولت آمریکا گزینه‌های خود را در خصوص موضوع تحریم‌های ایران همچنان باز نگه داشته است.
رؤیای اسرائیل در ایجاد «منطقه حائل» بر باد رفت
فارس/ ارتش سوریه و مقاومت که هفته گذشته تروریست‌های غرب دمشق را به پذیرش توافق خروج واداشتند، امروز پرچم سوریه را بر فراز بلندترین قله ارتفاعات التلول الحمر به اهتزاز درآوردند تا پاکسازی کامل غوطه غربی را رسماً اعلام کنند.
ارتش سوریه پس از بازپس‌گیری کنترل ارتفاعات راهبردی «التلول الحمر» واقع در ریف قنیطره، رؤیای رژیم صهیونیستی در ایجاد آنچه آن را «منطقه حائل» می‌نامید بر باد داد؛ منطقه‌ای که تحت اشغال تروریست‌های تکفیری تحت حمایت این رژیم بود.
اجازه فعالیت به کانال های تلگرامی مروج تروریسم نمی دهیم
مهر/ وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه برخی کانال های تلگرامی ترویج خشونت در کشور دارند، گفت: اجازه فعالیت به این کانال ها را نمی‌دهیم.
آذری جهرمی وزیر ارتباطات افزود: از شب گذشته در اکثر نقاط کشور آرامش برقرار است و جا دارد از همه دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی از این بابت تشکر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *