خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۱۲

  • آیت‌الله جوادی آملی: حفظ نظام واجب عینی است
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی خبر داد: هدایت پیام‎های سایبری به ایران از آمریکا، انگلیس و عربستان
  • آیت‌الله خاتمی: دستگاه قضایی قاطعانه به جریان اغتشاشات ورود کند
  • آیت‌الله اراکی: عداوت استکبار با انقلاب اسلامی ایمان و استقامت ملت ما را بیشتر کرده است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی: خط کلی برنامه‌های دولت و مجلس باید در راستای افزایش جمعیت باشد
  • آیت‌الله فقیهی: رسانه ها به حل مشکلات جامعه کمک کنند

** جام جم ۹۶/۱۰/۱۲
*  ملت و دولت هرگز اجازه آشوبگری نمی‌دهند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لحظه‌ای اجازه عرض اندام به دشمنان انقلاب داده نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با تحلیل علل و عوامل بروز فتنه و اغتشاش در مناطق معدودی از برخی شهرها گفت: آمریکایی‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی همواره در پی فتنه علیه ملت بزرگ ایران بوده‌اند و اکنون نیز با موج سواری بر خواسته بحق مردم در زمینه‌های معیشتی و اقتصادی و به این بهانه در پی فتنه گری، آشوب و ناامنی در کشورند.
*  دخالت در امور داخلی ایران غیر قابل قبول است
همزمان با دخالت‌های خارجی در امور کشورمان وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دخالت‌های خارجی در امور داخلی ایران غیر قابل قبول است. همچنین کنستانتین کاساچوف، رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه، گفت: قطعا آمریکا از هر فرصتی برای بی‌ثبات کردن اوضاع داخلی در ایران استفاده می‌کند و در تحریک و حمایت از اغتشاشات اخیر موثر بوده است.
** همشهری ۹۶/۱۰/۱۲
*  تلگرام، دائمی قطع نیست
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در توییتی نوشت: شایعه‌هایی که در خصوص قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود صحت ندارد و به نظر می‌رسد هدف آنها ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی و بدبینی عمومی است. وی همچنین در پاسخ به توئیت خبرنگاری که درباره مرجع فیلترینگ اخیر پرسیده بود، گفت: این تصمیم درپی نظر شورای عالی امنیت ملی کشور گرفته شده و موقتی است. مرجعی که تصمیم گرفته، اعلام رفع نیز خواهد کرد.
*  درخواست دولت از دادستان درباره قاچاق
معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به ادعای دست داشتن برخی مسئولین و فرزندانشان در قاچاق کالا، از قوه قضائیه خواست این موضوع را با جدیت پیگیری کند و افزود: هر مسئولی در هر رده‌ای که باشد حتی اگر دخالت غیر مستقیم در قاچاق کالا داشته باشد، صلاحیت حضور در دولت را ندارد. اسحاق جهانگیری افزود: قوه قضائیه باید با آن فرد برخورد کند.
** کیهان ۹۶/۱۰/۱۲
*  مردم در شهرهای مختلف با خروش علیه آشوبگران خواستار برخورد قاطع با آنان شدند
مردم در سراسر کشور با برپایی راهپیمایی و تجمعات، ضمن محکومیت اقدامات خصمانه و هنجارشکنانه آشوبگران، خشم و انزجار خود از این تحرکات عداوت‌آمیز را اعلام و حمایت قاطعانه خود را از آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.
مردم این حرکت را وقیحانه و غیر قابل بخشش دانستند و خواستار برخورد با عوامل آن شدند.
*  عامل هتک حرمت پرچم ایران بازداشت شد
سردار سعید منتظرالمهدی از بازداشت عامل هتک حرمت پرچم جمهوری اسلامی توسط پلیس امنیت ناجا خبر داد.
سخنگوی ناجا با تقبیح رفتار‌های هنجارشکنانه در برخی از نقاط کشور توسط اغتشاش‌گران خاطر نشان کرد: هیچ ایرانی وجود ندارد که دلش برای کشور خود نسوزد. هر ایرانی سختی‌ها را به جان می‌خرد تا پرچم کشورش مورد هتک حرمت قرار نگیرد.
** شرق ۹۶/۱۰/۱۲
*  اخذ دفاع از متهم اصلی پرونده دکل نفتی
دومین جلسه محاکمه متهمان پرونده دکل نفتی، روز یکشنبه در شعبه ۱۰۶۳ مجتمع امور اقتصادی برگزار شد که در این جلسه، متهم اصلی پرونده، دفاعیات خود را ارائه کرد.
محمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل مدافع یکی از متهمان این پرونده گفت: در جلسه بعدی که قرار است روز دوشنبه هفته آینده (١٨ دی) برگزار شود، متهم اصلی پرونده، بخش دیگر دفاعیات خود را ارائه می‌کند.
*  اوباما طرح ترور سردار سلیمانی را لو داد
یک روزنامه اسرائیلی به نقل از یک روزنامه عربی، از طرح ترور سردار سلیمانی خبر داد.
هاآرتص به نقل از الجریده گفته که بین سرویس‌های امنیتی اسرائیل و آمریکا برای ترور سلیمانی طرحی وجود داشته است. این نشریه عربی دوره زمانی بحث ترور سلیمانی را سه سال پیش اعلام می‌کند.
این روزنامه به نقل از منبع خود نوشت: یک مسئول ارشد پیشین در سازمان اطلاعات و جاسوسی اسرائیل اعلام کرد سه سال پیش اسرائیل در نزدیکی دمشق، در آستانه ترور سلیمانی بود، اما آمریکا از این نقشه اسرائیل آگاه شد و به فرمانده ایرانی اطلاع داد و در نتیجه این طرح اسرائیل شکست خورد.
** ایران ۹۶/۱۰/۱۲
*  نقد و اعتراض مردم فرصت است، نه تهدید
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در جلسه‌ای با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس:
– مشکلات را با همراهی مردم حل می‌کنیم.
– الان مشکل بیکاری و معضل اشتغال داریم و باید به شکلی آن را حل کنیم.
– مبنای برنامه و بودجه دولت، عمل به وعده‌ها و حل مشکلات مردم است.
– میانگین رشد اقتصادی امسال ایران از متوسط جهانی بیشتر است.
– دولت می‌داند که در سایه وحدت قوا می‌تواند کارش پیش برود.
– ملت خود پاسخ قانون شکنان و آشوبگران را می‌دهند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۱۲
*  ایران ۷۷۷ میلیون بشکه نفت در سال ۲۰۱۷ صادر کرد
وزارت نفت اعلام کرد: ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی ۷۷۷ میلیون بشکه نفت را به مقصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کرد.
گزارش وزارت نفت حاکی است، ایران در سال ۲۰۱۷ روزانه حدود ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه نفت صادر کرده که ۶۲ درصد از این میزان به مقصد کشورهای آسیایی و ۳۸ درصد روانه قاره اروپا شده است.
*  جزییات توقیف زیردریایی جاسوسی سعودی توسط ارتش یمن
سخنگوی ارتش یمن گفت: نیروهای دریایی وگارد ساحلی این کشور موفق شدند یک زیر دریایی جاسوسی متعلق به ائتلاف سعودی را در داخل آب‌های منطقه‌ای کشف وضبط کنند.
عزیز راشد افزود: در این زیردریایی کوچک که از دور هدایت می‌شد، نقشه‌ها و مختصات منطقه‌ای که آن را تحت نظر داشت کشف شده است. ماموریت اصلی این زیر دریایی، شناسایی مین‌های دریایی و لاشه کشتی‌ها و مجهز به سامانه ‘جی.پی.اس’ و ‘وای.فای’ بود.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۱۲
*  حمایت وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از ناآرامی‌ها در ایران
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی ضمن تکرار اتهامات بی‌پایه از اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در ایران حمایت کرد.
«ییزرائیل کاتز» گفت: «رئیس ستاد مشترک ارتش ایران گفت اسرائیل ظرف ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت، من به او می‌گویم اسرائیل برای همیشه پابرجا می‌ماند اما شما و همکاران‌تان در حکومت‌تان از بین خواهید رفت.»
کاتز در ادامه از ناآرامی‌ها در برخی شهرهای ایران حمایت کرد و گفت: «من برای تظاهر‌کنندگان در ایران که در حال مبارزه برای آزادی و دموکراسی هستند آرزوی موفقیت می‌کنم».
** جوان ۹۶/۱۰/۱۲
*  دادستان‌ها با عوامل تضییع حقوق مردم برخورد کنند
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه که در جلسه مسئولان عالی قضایی سخن می‌گفت، با بیان اینکه مردم مطالبات برحق خود را باید از طرق قانونی پیگیری کنند، بر لزوم توجه همگان به نظم و انتظام جامعه و جدا بودن مسیر اغتشاشگران و آشوبگران تأکید کرد و گفت: از دادستان‌های سراسر کشور می‌خواهم که با ورود دقیق به موضوع و با در نظر گرفتن ظرافت‌های کار، افرادی را که مطالبات بر حقی دارند به سمت طرق قانونی پیگیری این مطالبات دلالت و با کسانی که دست به تخریب و آتش زدن اموال عمومی می‌زنند و یا اموال اشخاص را از بین می‌برند و موجب تضییع حقوق افراد می‌شوند با قاطعیت و جدیت برخورد کنند.
*  لاشخورهای سیاسی در آسمان ایران به پرواز درآمدند
روزنامه انگلیسی گاردین دیروز در یادداشتی نوشت: «تضعیف حکومت ایران می‌تواند به شدت گرفتن تنش‌های منطقه خاورمیانه بینجامد.»
نویسنده یادداشت گاردین نوشت: «دشمنان و رقبای ایران چشمان‌شان را مانند لاشخور‌ها که در آسمان کویر در چرخش هستند، روی اغتشاشات ایران دقیق کردند. مقامات امریکایی و اسرائیلی به وضوح گفته‌اند در نتیجه این ناآرامی‌‌‌‌‌‌ها امید دارند حکومت ایران سقوط کند که این امیدی ناپخته به نظر می‌آید اما حتی اگر در واقعیت ایران تضعیف شود یا تصور اینکه ایران تضعیف خواهد شد، تنها می‌تواند از افزایش خطرناک تنش‌‌‌‌‌‌ها در منطقه گواهی دهد.» گاردین در ادامه نوشت: «ایران اکنون بازیگری پیشتاز در منطقه است.»
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۱۲
*  برخی از عناصر و اغتشاشگران ناآرامی‌های اخیر شناسایی و دستگیر شدند
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضمن تشکر از هموطنانی که هوشمندانه صف خود را از اغتشاشگران و اخلالگران نظم عمومی جدا کرده‌اند به آگاهی می‌رساند، با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) و کمک‌های مردم عزیز در ایفای نقش اطلاعات ۸۰ میلیونی، برخی از عناصر و اغتشاشگران معاند و محرکین ناآرامی‌های اخیر، شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شدند و سایر عناصر نیز تحت پیگیرد می‌باشند که بزودی برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت.
*  رسانه‌ها نباید به هر طریق دنبال مخالفت علیه دولت باشند
محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، درباره اعتراضات چند روز گذشته گفت: کسانی که مطالبه به حق دارند، باید متوجه باشند که طبیعی است که حفظ امنیت مردم اولین مسئولیت هر نظام حکومتی است، همچنین باید گفت: ناآرامی‌های اخیر متفاوت از اغتشاشات سال ۸۸ است.
وی افزود: رسانه‌ها و تریبون‌های رسمی کشور همچون صدا و سیما، ائمه جمعه و … نباید امروز به هر طریق دنبال مخالف خوانی علیه دولت یا قوه قضائیه باشند.
** رسالت ۹۶/۱۰/۱۲
*  دخالت آمریکا در امور داخلی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا امروز از اعتراضات سوء استفاده می‌کند و دخالت آمریکا در امور داخلی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند.
محسن رضایی در واکنش به حوادث اخیر برخی شهرهای کشور، در صفحه شخصی خود نوشت: نظام شاهنشاهی در تاریخ ایران دفن شده است، این مرده با دم مسیحیایی هم زنده نمی‌شود. وی در واکنش به دخالت رئیس جمهور آمریکا در اتفاقات ایران نوشت: آمریکایی‌ که در دوران استبداد، اعتراضات را سرکوب می‌کرد، امروز از اعتراضات سوءاستفاده می‌کند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۱۲
*  باید تصویر مثبتی از ایران در زمینه حقوق بشر به دنیا ارائه دهیم
رئیس اداره حقوق بشر وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم تصویر مثبتی از ایران در زمینه حقوق بشر به افکار عمومی دنیا ارائه دهیم و تصویر نادرستی که وجود دارد را اصلاح کنیم.
محمدرضا غائبی در مراسم رونمایی از «سند نقض حقوق بشر در فرانسه» که با همکاری پژوهشگاه مطالعات جهان و مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود، اظهار کرد: در این سال‌ها بارها مشاهده کرده‌ایم که از حقوق بشر استفاده ابزاری شده است و ما باید مواظب باشیم که سوءاستفاده‌ای که از حقوق بشر صورت می‌گیرد منجر نشود که ما اصل حقوق بشر را منکر شویم.
*  پاسخ اردوغان به موضع ترامپ در قبال اعتراض‌ها در ایران
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره اعتراض‌های چند روز اخیر در ایران گفت: «آمریکا زمانی دموکراسى را مى‌پذیرد که اتفاقات در راستاى منافعش باشد در غیر این صورت آن را رد می‌کند.»
اردوغان خطاب به آمریکا افزود: «اعتقاد شما به دموکراسی کجاست؟ تنها زمانی که امور بر اساس خواسته شما باشد دموکراسی را می‌پذیرید و اگر برخلاف تمایل شما باشد، آن را رد می‌کنید».
** آرمان ۹۶/۱۰/۱۲
*  آب، برق و گاز گران نمی‌شود
علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، عوارض آب، برق و گاز در سال ۹۷ نسبت به سال۹۶ افزایش قیمتی نخواهد داشت و برابر با قانون مصوب سال۹۶ باقی می‌ماند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۱۲
*  حمایت آمریکا از اغتشاشگران حاکی از فتنه جدید بود
سردار جزایری، سخنگوی نیرو‌های مسلح گفت: «ورود عالی‌ترین مقام رژیم آمریکا در حمایت از اغتشاشگران همراه با تعدادی از دولت‌ها و رسانه‌های استکباری ازجمله «بی‌بی‌سی»، حاکی از برنامه‌ریزی آمریکا برای راه انداختن فتنه جدید در ایران بود.»
وی تصریح کرد: «اقدامات ایذایی آمریکا صدایی جز انعکاس شکست‌ها و ناکامی‌های شیطان بزرگ درپی نخواهد داشت و بدیهی است جمهوری اسلامی ایران در وقت مقتضی از حقوق مقابله به‌مثل پشیمان ‌کننده استفاده خواهد کرد.»
** آفرینش ۹۶/۱۰/۱۲
*  گروه‌های فلسطینی از سلاح ایرانی استفاده می کنند
وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد موشک‌های شلیک شده از غزه به سمت اسرائیل، ساخت ایران هستند.
“افیگیدور لیبرمن” وزیر دفاع اسرائیل ایران را متهم کرد که به گروه‌های فلسطینی موشک داده است. او گفت: این موشک‌ها از طریق تونل‌ها به غزه منتقل شده‌اند.
لیبرمن ادعا کرد حماس، حمایت مادی و ایدوئولوژی را از گروه‌های جهادی در سراسر جهان و از ایران دریافت می کند. وزیر دفاع اسرائیل ادامه داد: ایران همه جا هست. در صحرای سینای مصر، در عراق و در یمن.
*  دکمه پرتاب موشک اتمی همواره روی میز من است
رهبر کره شمالی به آمریکا هشدار داد اگر پیونگ یانگ را تهدید کند آماده این باشد که از سلاح اتمی استفاده خواهد شد. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت آغاز سال نو مسیحی ادامه داد: سراسر ایالات متحده در برد کلاهک‌های اتمی کره شمالی است و دکمه پرتاب موشک اتمی همواره روی میز من است. این یک واقعیت است و نه تهدید. در صورتی که امنیت کره شمالی تهدید شود این تسلیحات به کار می‌رود.
** قدس ۹۶/۱۰/۱۲
*  وزیر خارجه انگلیس برکنار می‌شود
روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: نخست وزیرانگلیس به فکر جایگزین کردن بوریس جانسون وزیر خارجه خود است. ترزامی بزودی کابینه خود را ترمیم خواهد کرد و به همین منظور شماری از اعضای کابینه از جمله وزیر خارجه سمت‌های خود را از دست می‌دهند.
گفته می‌شود نخست وزیر انگلیس به فکر بررسی پیشنهاد دادن یک نقش به بوریس جانسون در ارتباط با «برگزیت» و گماشتن او در نهادی دیگر است، اما احتمالا جانسون در مقابل چنین اقدامی مقاومت خواهد کرد.
*  حفظ نظام واجب عینی است
آیت‌الله جوادی آملی گفت: اگر این نظام کمترین آسیبی ببیند، تمام لعنت‌های گذشته دامنگیر ما می‌شود. این امانت الهی است الی یوم القیامه. هر مسلمانی که بیاید، لعنتش دامنگیر ما می‌شود.
این مفسر قرآن افزود: نظام ما نظام صفوی نیست که برود و قجری بیاید، قجری نیست که برود و زندی بیاید، زندی برود قجری بیایید، یا قجری برود پهلوی بیاید.
وی با بیان اینکه بر همه ما واجب عینی است که این نظام را حفظ بکنیم، تاکید کرد: هر کاری که سبب تضعیف این نظام، تفرقه، نفاق افکنی و طمع بیگانه بشود،‌ حرام عینی است.
** خراسان ۹۶/۱۰/۱۲
*  سردار  دینی معاون هماهنگ کننده سپاه تهران بزرگ شد
مراسم تکریم و معارفه معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران برگزار شد. در این مراسم سردار حسین دینی به این  سمت معرفی شد.پیش از این سردار محمد ریوندی عهده‌دار این سمت بود .
*  پیشنهاد تشکیل ستاد مشترک بین مجلس و دولت برای حل مشکلات
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به نشست مشترک روسای کمیسیون‌های مجلس با رئیس جمهور گفت: در این نشست مباحث مختلفی مطرح شد.
یکی از نکاتی که مطرح شد  این بود که رئیس جمهور ستادی را تشکیل دهد تا درآن به کمک هر سه قوه برای رفع برخی مسائل و مشکلات کشور راهکارهای عملیاتی تدوین و پیدا شود تا در یک وفاق، هماهنگی و همدلی ملی، مشکلات مردم به خصوص در حوزه معیشتی و اشتغال که دغدغه جدی بسیاری از خانواده ها و جوانان است حل شود.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۱۲
*  هدایت پیام‎های سایبری به ایران از امریکا، انگلیس و عربستان
«علی شمخانی» در گفت‎وگو با شبکه المیادین گفت: هشتگ‎ها و پیام مربوط به اوضاع ایران از امریکا، انگلیس، عربستان و دیگر کشورها هدایت می‌شوند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد که دشمنی ملت ایرانی با خاندان حاکمه آل‌سعود ناشی از رفتارهای سعودی است. علی شمخانی اعلام کرد: آنچه در اینترنت و فضای مجازی درباره تحولات و اوضاع این کشور رخ می‌دهد، جنگ نیابتی علیه ملت ایران زمین است.
وی اعلام کرد که خصومت غرب علیه ایران خصومت احمقانه است و برخی کشورها دریافتند که در خلیج‌فارس منافع دارند. ملت ایران در قبال دخالت سعودی‎ها حساس هستند و حساسیت آنها حتی بیشتر از دخالت‌های دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا است.
** شهروند ۹۶/۱۰/۱۲
*  نقد ساختار شکنانه به نفع هیچ کس نیست
حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی، در مراسم بزرگداشت آیت‌الله جمی در آبادان، با تاکید بر اینکه باید از نظام اسلامی، رهبری معظم و مسئولین حمایت کنیم، گفت: باید بدانیم حمایت کردن به این معنی نیست که چشممان را ببندیم و تنها مشکلات را نفی کنیم. اگر چشممان را ببندیم مشکلات حل نمی‌شود، مردم هم ناامید می‌شوند.
آنگونه که امام می‌خواستند باید چشمان تیزبینی داشته باشد. نظام و مسئولین را از خود بدانید، حساس باشیم و نسبت به انحرافات و مشکلات حساسیت نشان دهیم. باید نقد صورت بگیرد، اما نقد ساختار شکنانه به نفع هیچ کس نیست.
*  حزب نتانیاهو به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسراییل رأی داد
حزب نتانیاهو با رأی اکثریتی به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و اغوار به سرزمین‌های اشغالی و ادامه شهرک‌سازی‌ها رأی داد. ۱۵۰۰ عضو حزب راست‌گرای لیکود وابسته به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اجماع به تحمیل حاکمیت اسراییل بر کرانه باختری و اغوار و تداوم شهرک‌سازی‌ها در آن‌جا رأی مثبت دادند. طبق این مصوبه، قدس اشغالی پایتخت ابدی اسراییل است.
** صبح نو ۹۶/۱۰/۱۲
*  برای تعیین نرخ بنزین و سوخت، حتما شرایط مردم را در نظر بگیرید
دکتر علی لاریجانی در نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۳۹۷ گفت: درباره نرخ بنزین حتما شرایط مردم را باید در نظر بگیریم چرا که به هیچ وجه تنش در این زمینه به مصلحت نیست و نباید به طبقات پایین فشاربیاوریم، شاید روش‌های دیگری مانند دو نرخ کردن مفید باشد.
** جامعه فردا ۹۶/۱۰/۱۲
*  اوضاع تحت کنترل است، نیازی به ورود سپاه نیست
سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه گفت:‌در برخی از شهرستان‌ها درخواست‌هایی از بخش‌هایی از بسیج برای کمک صورت گرفته است که از طریق سردار غیب‌پرور، رئیس محترم بسیج، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و به دوستان کمک کردند. اما تا این لحظه شرایط و درخواستی که نیازمند به ورود سپاه باشد، گزارش نشده است.
رمضان‌شریف، سخنگوی سپاه، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا سپاه برای آرام کردن اعتراضات به کمک نیروی انتظامی آمده است؟» گفت: «تا کنون اعلام نیاز خاصی از جانب نیروی انتظامی برای ورود سپاه نبوده و موارد بسیار کوچک‌تر از آن بوده است که نیاز به ورود سپاه باشد.» او افزود: «با تدبیری که وزارت کشور به کار بسته، حفاظت از اموال مردم و برقراری امنیت صورت گرفته است.».
*  خبر کشته شدن ۶ نفر صحت ندارد
یک مقام مسئول در تویسرکان خبر کشته شدن شش نفر در تجمعات روز گذشته این شهر را تکذیب کرد.
یک مقام مسئول در شهرستان تویسرکان اعلام کرد: وضعیت شهر تویسرکان عادی است و امروز هیچ گزارشی از اغتشاش و ناآرامی در این شهر منتشر نشده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای بعضی رسانه‌های خارجی مبنی بر کشته شدن شش نفر در ناآرامی‌های یکشنبه شب این شهر گفت: این خبر به شدت تکذیب می‌شود و به زودی بعد از جمع‌بندی اتفاقات رخ داده جزئیات دقیقی از اتفاقات توسط مقامات استانداری به سمع و نظر مردم خواهد رسید.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دستگاه قضایی قاطعانه به جریان اغتشاشات ورود کند
رسا/ آیت‌‌الله خاتمی، با اشاره به اغتشاشات و آشوبگری‌های اخیر توسط عده‌ای سوء استفاده گر صف مردم‌های را از اغتشاشگران جدا دانست و بر ضرورت ورود قاطعانه قوه قضاییه برای مقابله با اختلال در امنیت و آشوبگری تأکید کرد. عضو جامعه مدرسین با بیان این که اغتشاشگران شعارهای ضد اسلام، ضد نظام و سلطت طلبانه می‌دهند، اظهار داشت: این تحرکات و شعارها به معنای به میدان آمدن ضد انقلاب است، انتظار از مردم آگاه و بصیر و معترضان واقعی این است که صف خود را از ضد انقلاب جداکنند و هوشیار باشند.
عداوت استکبار با انقلاب اسلامی ایمان و استقامت ملت ما را بیشتر کرده است
حوزه/ آیت‌الله اراکی طی سخنانی در مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدای روحانی ابراز داشت: هویت حق، هویت تسلیم بودن در برابر پروردگار عالم است و بی شک چنین هویتی شکست ناپذیر است و ملت بزرگ ایران و مسلمانان نشان داده اند که با داشتن چنین هویتی در برابر فراعنه و طواغیت زمان سر تسلیم فرود نمی آورند. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: عداوت و دشمنی استکبار و به خصوص آمریکای جنایتکار با انقلاب اسلامی، ایمان و استقامت ملت ما را در نبرد با جبهه باطل بیشتر کرده است.
رسانه ها به حل مشکلات جامعه کمک کنند
حوزه/ آیت الله فقیهی در دیدار تعدادی از دبیران خبرگزاری حوزه گفت: امروز رسانه ها به خصوص خبرگزاری‌ها، بهترین ابزار برای شناسایی مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی تربیتی هستند که می‌توانند مسائل را شناسایی و با ارتباط گیری با کارشناسان، راه حل‌های آن را پیدا نموده و در اختیار مسئولان قرار دهند.عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: قبل از این که مشکلی در جامعه به وجود بیاید باید چاره و راه حلی برای آن اندیشیده شود خبرگزاری حوزه می‌تواند این خدمت را به رهبری، مراجع، دولت، ملت و نظام انجام دهد.
خط کلی برنامه‌های دولت و مجلس باید در راستای افزایش جمعیت باشد
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: خط کلی برنامه‌های دولت و مجلس و سیاست گذاری ها باید در راستای افزایش جمعیت کشور باشد. عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که همه ما در قبال مقابله با روند کاهش جمعیت مسئولیت خطیری برعهده داریم، اظهار داشت: کلیه نهادها و دستگاه‌های متولی از جمله دولت و مجلس و همچنین حوزه و روحانیت با توجه به شبکه گسترده‌ای که در ارتباط ویژه با مردم دارند، می‌بایست در راستای ترویج فرهنگ افزایش جمعیت و بیان مخاطرات کاهش جمعیت در بین مسلمانان و پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) کار کنند.
جزئیات ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجمع طلاب اعلام شد
اختصاصی/ ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از امروز ۱۲ دیماه آغاز و تا ۲۲ دیماه به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت. ثبت نام حضوری در دفتر جامعه مدرسین- ستاد انتخابات و اینترنتی درپایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین می‌باشد. مدارک مورد نیاز: عکس رنگی ۴×۳ معمم و جدید (۲ قطعه) تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی، ارزیابی سطح سه حوزه به همراه تأییدیه شرکت در درس خارج به مدت ۵ سال (گواهی اتمام سطح چهار حوزه به عنوان جایگزین پذیرفته می‌شود) تکمیل فرمهای ثبت نام (حضوری یا اینترنتی). سایر اطلاعات مربوطه در پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین درج شده است.
پرداخت طلب ۶۰ هزار نفر مالباخته موسسات غیرمجاز
تسنیم/ معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مطالبات ۹۸ درصد از سپرده گذاران مؤسسات مالی غیرمجاز و مجاز غیرمنضبط پرداخت شده و حدود ۶۰ هزار نفر همچنان جزو طلبکاران این مؤسسات هستند. حسینعلی امیری با اشاره به اینکه سه میلیون نفر درگیر این مؤسسات بودند افزود: برای حل مشکلات دو درصد باقیمانده نیازمند همکاری مجلس و قوه قضاییه هستیم. وی گفت: قوه قضاییه باید زودتر دستور فروش اموال شناسایی شده مؤسسات مالی غیرمجاز را بدهند تا حدود ۶۰ هزار نفر که همچنان جزو طلبکاران این مؤسسات هستند بتوانند به مطالباتشان برسند.
 خصومت اعراب با ایران معنا ندارد
فارس/ سفیر سابق مصر پیوستن کشورهای عربی به اردوی غربی‌ها به دلیل اختلافات مذهبی با ایران را تهدیدی برای امت اسلام خواند و گفت: همکاری کشورهای عربی با ایران جلوی نابودی منطقه به دست استعمار را خواهد گرفت. «ابراهیم یسری»، سفیر سابق مصر در الجزایر در یادداشتی در روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» با عنوان «فرقه‌گرایی بازی خطرناکی که آینده عربستان را تهدید می‌کند»، خصومت با ایران را بی معنا خواند و گفت‌وگو را بهترین راه برای تحکیم وحدت جهان اسلام توصیف کرد.
 پیوند مخفی عربستان و اسرائیل در منطقه علیه ایران
تسنیم/ یک روزنامه آلمانی در مطلبی از تشدید و تقویت ارتباطات و پیوند مخفی عربستان و اسرائیل در منطقه علیه دشمن مشترکی به نام ایران خبر داد. روزنامه “هندلزبلات” در مطلبی نوشت: در خاورمیانه دو شریک نابرابر و متفاوت همدیگر را پیدا می‌کنند؛ اسرائیل و عربستان سعودی. این دو کشور البته هیچ‌گونه روابط دیپلماتیکی با هم ندارند. اما این دو متحد مهم آمریکا در منطقه یک نگرانی مشترک درباره قدرت روزافزون ایران در منطقه که هر دو آن را به عنوان دشمن درجه یک بررسی می‌کنند دارند. هر دو علاقمند به مقابله با جاه طلبی‌های منطقه‌ای ایران هستند.
 طعنه«سامانتا پاور»به رفتارهای متناقض ترامپ
فارس/ سامانتا پاور نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل با اشاره به تناقض‌های دولت آمریکا و حمایتهای لفظی مقامات دولت دونالد ترامپ از مردم ایران در جریان اغتشاشات اخیر با طعنه خطاب به کاخ سفید نوشت؛ «ما در کنار مردم ایران هستیم آنقدر که آنها را به آمریکا راه نمی‌دهیم»! طعنه وی به طرح مهاجرتی ترامپ و ممنوعیت سفر اتباع ایرانی از سوی ترامپ به خاک ایالات متحده اشاره دارد.
 احتمال تشدید تحریم‌های آمریکا علیه مقامات ایران!
مهر/ معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق از احتمال تشدید تحریمهای واشنگتن علیه مقامات دولتی ایران که به ادعای وی به سرکوب اغتشاشگران می‌پردازند، سخن گفت.
اندرو پیک مدعی شد: «ما افراد و نهادهایی را که علیه [اغتشاشگران در ایران] به خشونت متوسل می‌شوند، مسئول می‌دانیم!»
ترامپ به جای توهین به ملت ایران به گرسنگان کشورش کمک کند
باشگاه خبرنگاران/ سفیر ایران در لندن به توئیت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.
بعیدی‌نژاد با انتقاداز ترامپ وبااشاره به اوضاع بد مردم آمریکا نوشت: او رئیس‌جمهور کشوری است که با داشتن عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد قدرتمند جهان، مردمش سال‌هاست با گرسنگی دسته و پنجه نرم می‌کند و اختلاف طبقاتی در آن بیداد می‌کند.
آیا بهتر نیست به جای توهین‌‌ به ملت ایران، از ایرانیان بخواهد که برای کمک به گرسنگان آمریکا به این کشور کمک کنند؛ ملت ایران با وجود مشکلات خود، دست کمک او را رد نخواهند کرد.»
آتش زدن بیش از هزار خودرو در فرانسه
صداوسیما/ وزارت کشور فرانسه با اعلام نا آرامی‌های شب سال نو در سراسر فرانسه، گزارشی از خسارات وارد شده به اموال و نیروهای پلیس ارائه کرد. در ناآرامی‌های حاصل از تجمعات سال نو میلادی (یکشنبه شب) ۱۰۳۱ خودرو به آتش کشیده شده و ۵۱۰ نفر بازداشت شده‌اند. همچنین بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه؛ ۸ پلیس و ۳ نیروی ارتشی زخمی شده‌اند.
از نزدیک اوضاع ایران را دنبال می‌کنیم
صداوسیما/ در دومین موضع مداخله جویان در کشورمان؛ وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای در واکنش به ناآرامی‌های اخیر در چند شهر ایران گفت: انگلیس اوضاع ایران را از نزدیک دنبال می‌کند.
جانسون گفت: باور ما این است که باید بحث‌هایی جدی درباره مسائل مشروع و مهمی که برای تظاهرکنندگان مطرح شده است ایجاد شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *