خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۱۱

  • آیت‌الله جنتی: سکوت دستگاه‌های نظارتی در برابر منکرهای مؤسسات مالی مردم را ناراضی کرده است
  • رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: نقد با خشونت و تخریب اموال عمومی متفاوت است
  • آیت‌الله مصباح یزدی: برخی شعارهای روزهای اخیر تاسف بر انگیز است
  • آیت‌الله شب‌زنده‌دار: برخی می‌خواهند جامعه را از مسیر حق جدا و طاغوت را جایگزین کنند
  • آیت‌الله غروی: عوامل ضد انقلاب  درصدد بروز اغتشاش هستند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: روحانیت سخنگوی مردم در بیان مشکلات آنان است

** جام جم ۹۶/۱۰/۱۱
*  دفاع ترامپ، جانسون، سعودی‌ها و تکفیری‌ها از ناآرامی در ایران
دونالد ترامپ در توئیتر مدعی شد: «تظاهرات بزرگی در ایران(وجود دارد). مردم سرانجام دارند می‌فهمند که چطور پول و ثروتشان سرقت و صرف تروریسم می‌شود. به نظر می‌رسد که آنها دیگر این موضوع را تحمل نخواهند کرد». رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه افزود: «آمریکا به دقت در حال نظاره کردن نقض‌‌های حقوق بشر(در ایران) است».
همزمان بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس نیز از این اغتشاشات استقبال کرده و همزمان گزارش شده که برخی گروه‌های تکفیری با نفوذ در کشورمان در پی تشدید اعتراضات هستند.
دولت کانادا هم در موضعی مداخله‌جویانه این اغتشاشات را تایید کرده است. موضعی که با واکنش وزارت خارجه کشورمان روبه‌رو شده است. در گزارش دیگری نیز مشخص شده که از میان آنها که با هشتگ «تظاهرات سراسری» درباره ناآرامی‌های ایران توئیت منتشر می‌کنند، ۲۷درصدشان از عربستان توئیت‌های خود را منتشر می‌کنند. گزارشی که به‌خوبی مشخص می‌کند عملیات روانی در رابطه با اعتراضات از کشورهایی هدایت می‌شود که با تهران خصومتی دیرینه دارند.
** همشهری ۹۶/۱۰/۱۱
*  تکذیب احضاریکی از شخصیت‌های سیاسی
دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در واکنش به برخی اخبار درباره تذکر این شورا به امام جمعه مشهد اعلام کرد: «این دبیرخانه تنها مرجع اطلاع‌رسانی در مورد اخبار، مصوبات و جلسات شورای عالی امنیت ملی است و اخباری که خارج از این مسیر منتشر می‌شود، مورد تایید نیست.
شایعه منتشر شده در فضای مجازی در مورد جلسه اخیر شورای عالی امنیت و تذکر به یکی از شخصیت‌های کشور صحت ندارد ولازم است رسانه‌های گروهی با حفظ هوشیاری از انتشار شایعات اختلاف انگیز خودداری کنند.» روز گذشته در کانال‌های تلگرامی شایعاتی مبنی بر احضار آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد به شورای عالی امنیت ملی و تذکر به ایشان در جلسه این شورا منتشر شده بود.
*  سه قوه مصمم به پیگیری مطالبات مردم هستند
عبدالرضا رحمانی، وزیر کشور دیروز با اشاره به ناآرامی‌های اخیر تاکید کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه مصمم به پیگیری مطالبات مردم برای حل مشکلات آنها هستند. وزیر کشور گفت: برخی می‌خواهند چهره نظام‌مند و متعالی مردم ایران اسلامی را به عنوان قانون شکن معرفی کنند، قطعا نمی‌توانیم تحمل کنیم.
وی تاکید کرد: کسانی که اقدام به تخریب اموال عمومی، بی‌نظمی و بی‌قانونی کرده و موجب سلب امنیت مردم می‌شوند در قبال قانون مسئولند و باید پاسخگوی رفتارهای خود بوده و هزینه آن را بپردازند.
** کیهان ۹۶/۱۰/۱۱
*  حرکتی که دشمنان را به وجد می‌آورد تردیدی در باطل بودن آن نیست
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در باطل بودن حرکتی که دشمنان مردم مثل ترامپ را به وجد می‌آورد نباید تردید کرد، گفت: وقتی عده‌ای به خیابان می‌آیند و برای جنایت‌کاری مثل رضاخان ابراز احساسات می‌کنند، جای تردید باقی نمی‌ماند که این حرکت نه تنها برای مردم نیست بلکه یک ارتجاع آشکار است.
*  سکوت دستگاه‌های نظارتی در برابر منکرهای مؤسسات مالی مردم را ناراضی کرده است
دبیر شورای نگهبان گفت: سکوت دستگاه‌های نظارتی در برابر مُنکرهای مؤسسات مالی، مردم را ناراضی کرده است.
آیت‌الله جنتی رئیس ‌ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در نشست اعضای این ستاد سخن می‌گفت با‌ اشاره به اغتشاشات چند روز گذشته در کشور، اضافه کرد: در این اغتشاشات شاهد بودیم که برخی ‌اشرار در کنار افرادی که به مشکلات اقتصادی معترض بودند قرار گرفتند و کار را به جایی کشاندند که دشمنان کشور و به‌خصوص برخی مسئولان آمریکا از این اغتشاشات حمایت کردند. این اغتشاشات از جمله منکراتی هستند که دلیل به‌وجود آمدن آنها عدم برخورد با منکرات دیگری بوده است که عامل به‌وجود آمدن گرانی و ایجاد مشکلات اقتصادی بوده‌اند.
** شرق ۹۶/۱۰/۱۱
*  نشست فوق‌العاده فراکسیون امید
سخنگوی فراکسیون امید مجلس از برگزاری جلسه فوق‌العاده هیئت‌رئیسه این فراکسیون به ریاست محمدرضا عارف برای بررسی اعتراضات اخیر خبر داد.
بهرام پارسایی گفت: نشست هیئت‌رئیسه فراکسیون امید به ریاست آقای عارف برگزار شد و پس از ارائه تحلیل‌های نمایندگان، مقرر شد فراکسیون تا فردا نظرش را در قالب بیانیه‌ای اعلام کند.
او افزود: آنچه مورد توجه اعضای فراکسیون امید است، این است که ما نیازمند یکپارچگی و انسجام ملی هستیم.
*  ایرباس تأمین مالی ۳۷ فروند هواپیما را تقبل کرد
اصغر فخریه‌کاشان، قائم‌مقام وزیر راه گفت: شرکت‌های سازنده تاکنون تأمین مالی تعدادی از هواپیماهای برجامی هما را تقبل کرده‌اند که شامل ۱۲ فروند ای تی آر، ۳۷ فروند ایرباس و ۸ فروند بویینگ است.
** ایران ۹۶/۱۰/۱۱
*   نقد با خشونت و تخریب اموال عمومی متفاوت است
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در جلسه هیات دولت:
– تخریب اموال عمومی و به هم زدن نظم اجتماعی مورد قبول هیچکس نیست.
– شیوه انتقاد و اعتراض باید به حل مشکلات کشور و بهبود زندگی مردم منجر شود.
– دستگاه ها زمینه نقد و اعتراض قانونی را فراهم کنند.
– همه مردم و گروه ها باید در صدا و سیما دیده شوند.
– مردم علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، خواستار شفافیت و ریشه کنی فساد هستند.
– باید با فساد مبارزه کنیم و همه مردم بتوانند روی اعمال ما نظارت کنند.
– دولت و مردم با هم مشکلات را حل می‌کنند، مردم و جوانان روی راه حل ها متمرکز شوند.
– قدم‌هایی برداشته شده، اما کاهش قدرت خرید مردم از ۶ -۵ سال پیش  هنوز جبران کامل نشده؛ مردم مشکلاتی دارند و این مشکلات باید حل شود.
– هوشیاری‌جوانان و مردم عزیزمان در این شرایط حساس منطقه و کشور باید بیشتر باشد.
– کسی که ملت ایران را تروریست می‌نامد، حق دلسوزی برای مردم ما را ندارد.
– اینکه در رسانه، همه نقدهای مردم را به دستگاه اجرایی برگردانیم، بی‌دقتی است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۱۱
*  کلیات لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق تصویب شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر این که کلیات لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور در جلسه این کمیسیون تصویب شد، گفت: هرگونه تصمیم درمورد بودجه کشور قطعا درجهت منافع اقشار مختلف مردم و به خصوص کم درآمد خواهد بود واعضای این کمیسیون برای هر یک ریال درآمدی که قرار است دولت از جامعه داشته باشد با دقت، ظرافت و براساس منطق تصمیم گیری می‌کنند. علی اصغر یوسف نژاد افزود: تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور پس از ۱۲ ساعت بحث و بررسی نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت صورت گرفت.
*  شهادت بیش از پنج هزار مسلمان در حملات بوکوحرام
رئیس شورای مسلمانان ایالت آداماوا در نیجریه اعلام کرد که از چهار سال گذشته تاکنون دست کم ۵۲۴۷ مسلمان توسط گروه تروریستی بوکوحرام در این ایالت شهید شده‌اند. در گزارش منتشر شده در این زمینه آمده است که بیش از ۵۱۰۰ مسلمان از سال ۱۳۹۲ به این سو به واسطه حملات بوکوحرام مجروح شده‌اند.
در این گزارش همچنین به افزایش تدابیر امنیتی و مالی برای دفاع از گروه‌های محلی و کمک به ارتش برای نبرد علیه بوکوحرام سفارش شده است. آسوشیتدپرس در خاتمه این خبر نوشت: بیش از ۲۰ هزار نفر در جریان شورش‌های ۸ سال بوکوحرام کشته شده‌اند.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۱۱
*  با تخریب اموال عمومی و آشوب برخورد شود
علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی آورده است: «در چند روز اخیر اعتراضاتی عمدتاً اقتصادی در برخی شهرهای کشور انجام شد.
اینکه مردم احساس آزادی می‌کنند و نظر خود را در قالب تجمع یا راهپیمایی بیان می‌نمایند یک نقطه مثبت و روشن برای جامعه ما و نظام جمهوری اسلامی است اما اینکه این اظهارنظرهای جمعی توأم با تخریب اموال عمومی و اخلال در نظم جامعه می‌شود یک نقطه منفی و تاریک است. مسؤولان ما باید برای بخش اول این پدیده یعنی اظهارنظر مدنی و آرام مردم شرایط را مهیا کنند و با بخش دوم آن یعنی تخریب اموال عمومی و ایجاد آشوب بشدت برخورد نمایند».
*  ذوق‌زده نشوید!
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در توئیتر خود نوشت: «آقای ترامپ! ذوق‌زده نشوید. حساب آشوبگران از پیگیری مطالبات معیشتی مردم جداست. مردم ایران، امنیت ملی و مردم‌سالاری دینی نظام اسلامی را بر حاکمیت سیاست‌های مزورانه و تروریستی کاخ سفید ترجیح می‌دهند».
** جوان ۹۶/۱۰/۱۱
*  باید منتظر فتنه‌های پر راز و رمزتر باشیم
سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب در مصلای شهر خمین، در اجتماع با شکوه هزاران نفر از مردم این شهر از آحاد و اقشار گوناگون جامعه سخنرانی کرد.
وی با اشاره به قیام مردمی در انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس بیان کرد: عرصه امتحانات، کماکان ادامه دارد چرا که دشمنان قسم خورده انقلاب همواره تمام تلاش خود را برای مقابله با این انقلاب انجام داده و تمام قد ایستاده‌اند. وی با اشاره به انواع فتنه‌ها تأکید کرد: باید منتظر فتنه‌های جدید باشیم؛ فتنه‌هایی جدیدتر و پر راز و رمزتر و در این میان، کسانی فاتح و پیروزند که از رهبری الهی تبعیت کنند.
*  نمی توان با توهمات روشنفکری از حوزه سایبری عبور کرد
سردارغلامرضا جلالی طی سخنانی در پنجمین همایش ملی پدافند، سایبری با بیان اینکه موضوعات نظام سایبری بر اساس فناوری اطلاعات با سرعت زیاد در حال توسعه است، گفت: ما در حال حاضر با چهره‌ دیگری از تهدیدات مواجه هستیم. امروز امنیت ملی صرفا در حوزه فیزیکی نیست، بلکه یکی از شروط دفاع سایبری، ملی سازی زیر ساخت‌های سایبری کشور است.
جلالی افزود: ضرورت هوشمندسازی این است که صنعت بومی و ملی را در حوزه زیر ساخت‌ها مورد توجه قرار دهیم و الزام هوشمندسازی زیر ساخت‌ها نیازمند صنعت بومی ملی در حوزه زیر ساخت‌ها است و نمی‌توان با توهمات روشنفکری از حوزه سایبری عبور کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۱۱
*  دستگیری حدود ۲۰۰ نفراز تجمع کنندگان
عی اصغر ناصربخت (معاون امنیتی، انتظامی فرمانداری تهران) از دستگیری حدود ۲۰۰ نفر در تجمعات روز شنبه در محدوده انقلاب و ولیعصر که قصد درگیری و تخریب اموال داشتند، خبر داد و گفت: این افراد هم اکنون در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته‌اند، برخی دیگر هم با نگاه رافت آزاد شدند.
** رسالت ۹۶/۱۰/۱۱
*  کانال تلگرامی آمدنیوز از دسترس خارج شد
کانال تلگرامی آمدنیوز در پی اعتراض وزیر ارتباطات ایران به موسس تلگرام و تاکید بر تحریک این کانال به «نفرت‌پراکنی وتشویق به خشونت، از دسترس خارج شد.» پاول دوروف، بنیانگذار شبکه تلگرام، درپی تعلیق کانال آمدنیوز توضیح زیر را منتشر کرد: کانال تلگرامی آمدنیوز از دنبال‌کنندگانش تقاضای استفاده از بمب‌های دستی (کوکتل مولوتوف) علیه پلیس کرده بود که به‌دلیل نقض سیاست ممنوعیت درخواست برای خشونت ما تعلیق شد. مراقب باشید. اصولی وجود دارند که نباید از آن‌ها تخطی شود.
*  اعتراضات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو وارد پنجمین هفته شد
دهها هزار صهیونیست برای پنجمین هفته متوالی با برپایی راهپیمایی شبانه در قدس و تل‌آویو خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو – نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی- از قدرت شدند.
در این تظاهرات که طبق معمول هفته‌های قبل، شامگاه شنبه برگزار شد، هزاران اسرائیلی با سر دادن شعار “بی‌بی (لقب بنیامین نتانیاهو) به خانه‌ات برگرد”، خواستار استعفای او از مقام نخست‌وزیری شدند.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حال حاضر در خصوص دو پرونده فساد تحت بازجویی قرار دارد. پلیس رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که در خصوص یکی از پرونده‌های او تحقیقات خود را به پایان رسانده و به زودی نتیجه آن را به دادستانی این رژیم ارائه خواهد کرد.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۱۱
*  تأکید بر لغو روادید میان ایران و صربستان
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان در دیدار با سفیر صربستان در تهران بر لغو روادید میان ایران و صربستان تأکید کردند. پروانه سلحشوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان با دراگان تئودورویچ سفیر صربستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.
گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان در ادامه این دیدار با اشاره به اهمیت همکاری‌های فرهنگی دو کشور، گفت: تقویت همکاری‌های فرهنگی منجر به تقویت روابط دوستانه فیمابین در جنبه‌های دیگر نیز می‌شود لذا تحکیم این جنبه از روابط ایران و صربستان، باید از اولویت‌های سفارت‌های دو کشور باشد.
*  درخواست نتانیاهو از وزرایش درباره ایران
نتانیاهو از وزرایش خواست واکنش به اعتراضات در ایران را به حداقل برساند. درخواست نخست وزیر اسرائیل پس از آن مطرح می‌شود که دو تن از اعضای کابینه اسرائیل در صفحات توئیتر خود از تظاهرات اعتراض آمیز در ایران حمایت کردند.
** آرمان ۹۶/۱۰/۱۱
*  توضیح درباره اتفاقات اراک
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: هنوز آمار دقیقی از تعداد افراد دستگیر شده در تجمعات غیر قانونی شنبه شب به ما اعلام نشده است.
حجت‌الاسلام عبداللهی در خصوص تجمعاتی که به صورت غیرقانونی در چند نقطه از اراک برگزار شد افزود: مباحث مربوط به این مساله تحت رصد و بررسی کامل شورای تامین است.
وی با بیان اینکه دستور تکمیل پرونده‌ها صادر شده است افزود: در خصوص برخی جرایم محرومیت اجتماعی در نظر گرفته می‌شود و آسیب زدن به اموال دولتی از این دسته جرایم است.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۱۱
*  مردم مطالبات‌شان را قانونی مطرح کنند
مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهور گفت: اعتراض پدیده‌ای است که هرازگاهی در کشورمان اتفاق می‌افتد، در دوره‌های مختلف این پدیده بوده و طبیعی است، بخش عمده‌ای از مطالبات مردم، مطالبات برحقی است. باید به مطالبات مردم اهمیت داده و به آنها توجه شود  و مردم مطالبات‌شان را به صورت قانونی مطرح کنند.
** آفرینش ۹۶/۱۰/۱۱
*  مواضع مداخله جویانه کانادا ناقض تعهدات بین المللی و فاقد هر گونه وجاهت است
بهرام قاسمی ضمن محکومیت و رد بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه کانادا در امور داخلی کشورمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مواضع مداخله جویانه دولت کانادا را ناقض تعهدات حقوقی و بین المللی آن کشور و فاقد هر گونه وجاهت می داند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه،این گونه مواضع دولت کانادا با اظهارات مقامات عالیه آن کشور درخصوص تعامل و گفت وگو با جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد، گفت: متاسفانه این ادبیات دولت کانادا تکرار ادبیات غلط، غیرمنطقی و ناکار آمد دولت‌های قبلی کانادا علیه مردم ایران بوده و مردود است.
** قدس ۹۶/۱۰/۱۱
*  ۱۵ کشته در انفجار «جلال‌آباد» افغانستان
رسانه‌های افغانستان ازکشته و زخمی شدن ۲۹ نفر در انفجار شهر جلال‌آباد خبر داد.
یک انفجار در مراسم تشییع جنازه شهردار سابق شهر «هسکه مینه» در شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار رخ داده است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، در این حمله دست کم ۱۵ نفر کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.
*  تکذیب حمله تروریستی
شرکت نفت و گاز آغاجاری اعلام کرد: «خبر حمله تروریستی گروه «انصارالفرقان» به خط لوله نفت در نزدیکی امیدیه، را تکذیب نموده و به اطلاع می‌رساند هیچ گونه حادثه‌ای که منجر به آسیب دیدن خطوط لوله جریانی نفت و گاز باشد رخ نداده است.»
** اعتماد ۹۶/۱۰/۱۱
*  اتهام مجدد حمایت از داعش به گلبدین حکمتیار
یک مقام پیشین افغانستان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر مدعی شده است که برخی از نزدیکان گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان، با داعش ارتباط دارند.
امرالله صالح، رییس پیشین امنیت عمومی افغانستان در توییتر خود نوشته است: «بر اساس اطلاعات موثق، حداقل ٢٠ نفر از کسانی که به جرم همکاری با داعش یا توطئه در بمب‌گذاری‌ها دستگیر شده‌اند، از وابستگان قبلی یا فعلی گلبدین حکمتیارند که حکومت از افشای این مساله به خاطر حفظ آبروی توافق با او ابا می‌ورزد.
** شهروند ۹۶/۱۰/۱۱
*  تأیید طرح دو فوریتی در خصوص قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین
عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت: رئیس محترم مجلس شورای اسلامی عطف به نامه شماره ٨۵٩٩٣ /٣۵۵ مورخ ۶/١٠/١٣٩۶ طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از قانون انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب جلسه مورخ ۶ دی ماه ١٣٩۶ مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
*  ساکت باش
سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود به انتقاد از مداخله‌های دونالد ترامپ در ماجرای اعتراضات در ایران و حمایت وی از تظاهرکنندگان پرداخت.
مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از مداخله‌های دونالد ترامپ در ماجرای برخی اعتراضات در ایران انتقاد کرد و از وی خواست تا «ساکت باشد».
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۱۰/۱۱
*  سیاست‌های بن‌سلمان برهم‌زننده ثبات و امنیت منطقه است
ایندیپندنت در سرمقاله خود نوشت: «سال ۲۰۱۸ با پایان عمر داعش، شاهد ثبات در عراق و سوریه خواهد بود اما بی‌ثباتی‌ها به شبه‌جزیره عربستان به‌ویژه جنوب یعنی یمن کشیده خواهد شد».
پاتریک کوکبرن، نویسنده این مطلب می‌افزاید: «بی‌ثباتی که شبه‌جزیره عرب شاهد آن است، نتیجه سیاست‌هایی بوده که محمد بن سلمان درپیش گرفته و همچنین نتیجه دیدار دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در ماه می‌گذشته از ریاض است.
ولیعهد عربستان و ترامپ ادعا و توافق داشتند که ایران باعث بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه است ولی مشخص شد سخنان آنها در حد ادعا باقی ماند».
** جامعه فردا ۹۶/۱۰/۱۱
*  احتمال تشکیل فوری جلسه کمیسیون امنیت ملی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعتراضات مردمی را ناشی از عدم وجود امنیت اقتصادی دانست و تاکید کرد: به عنوان عضو کمیسیون احتمال می‌دهم به زودی جلسه‌ای برای بررسی وضعیت حاضر و رفع دغدغه‌ مردم تشکیل شود.
حشمت‌الله فلاحت پیشه، با اشاره به اعتراض و تجمعات مردم بیان کرد: این اعتراضات ناشی از عدم توجه لایحه دولت به موضوع گرانی و یارانه و اشتغال است و از عدم پیگیری دغدغه اشتغال جوانان ناشی می‌شود.
*  تخریب اموال دولتی مستلزم مجازات سنگین است
دادستان تهران از دستگیری تعدادی افراد به دلیل حمله به اماکن عمومی در پی برگزاری تجمعات اخیر خبر داد و گفت: در مصاحبه با این زندانیان، آنان اعلام کردند که دچار احساسات شده و با توجه به جو ایجاد شده اقداماتی چون آتش زدن مسجد و اماکن عمومی را عملی ساخته‌اند. اینکه مسجد یا حسینیه را که نه نگهبان دارد و نه حفاظ، آن هم در ساعات نیمه شب، آتش بزنند، یا به افراد بسیجی حمله کنند، کاملا موید دخالت عوامل بیگانه در این وقایع و مجرمانه بودن آن است.
جعفری دولت‌آبادی در بیست و دومین جلسه شورای معاونان دادسرای تهران اقداماتی چون فراخوان به شورش و تخریب اموال دولتی را جرم و مستلزم و مجازات سنگین دانست و از قضات خواست با آمادگی کامل و با همکاری پلیس نسبت به تعقیب قضایی عوامل اصلی اقدام کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
برخی شعارهای روزهای اخیر تاسف بر انگیز است
حوزه/ آیت‌الله مصباح یزدی گفت: در دوران کنونی که دشمن با لجن پراکنی در فضای مجازی به دنبال تحریف حقایق ایثار و شهادت است، ما وظیفه سنگینی داریم نسل جوان را با مفهوم شهید و جهاد در راه خدا به خوبی آشنا کنیم. عضو جامعه مدرسین با اشاره به حوادث اخیر تصریح کرد: متاسفانه در روز‌های اخیر نیز شعارهایی شنیده شده است که حتی قابل بیان کردن نیست، شعارهایی که همه چیز را فدای ایران می‌کند؛ شعارهایی مانند نه غزه ونه لبنان یا شعارهایی که دین را فدای ایران می‌کند بسیار تأسف برانگیز است.
برخی می‌خواهند جامعه را از مسیر حق جدا و طاغوت را جایگزین کنند
رسا/ آیت‌الله شب زنده دار نسبت به برخی ناآرامی ها و آشوبگری ها در کشور واکنش نشان داد و گفت: برخی می‌خواهند جامعه را از مسیر حق جدا و طاغوت را جایگزین کنند. عضو جامعه مدرسین با بیان این که عمده مشکلات از ناحیه‌ دشمنان اسلام است، اظهار داشت: البته بخشی از مشکلات نیز به کم‌کاری‌ها یا بلد نبودن‌های برخی افراد باز می‌گردد، وظیفه همه این است که در دفاع از اسلام، حکومت الهی و از راهی که با مجاهدت امام راحل، با شهادت‌ها و ایثارگری‌ها و تحمل مشکلات از سوی مردم خداجو به دست آمده در صحنه باشند.وی همچنین با گرامیداشت حماسه ۹ دی، بزرگداشت این حماسه عاشورایی را مقابله با دشمنان و تقویت اسلام دانست.
عوامل ضد انقلاب درصدد بروز اغتشاش هستند
مهر/ آیت‌الله غروی اظهار داشت: این روزها شاهد تحرکات ضد انقلاب در کشور هستیم، متأسفانه این افراد با بهره‌گیری از مسائل اقتصادی که برای قشر کم درآمد وجود دارد و البته در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و با تحرکات خارج از مرزها و با استفاده از شبکه‌های مجازی هدایت می‌شود برای افراد ناآگاه باور نادرستی ایجاد کرده است. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه چنین حرکت‌هایی مانع از انجام حرکت‌های سالم نیز خواهد شد، افزود: مردم باید توجه کنند که نظام پشتوانه مردمی و الهی دارد و اگر آن‌ها ورود کنند این عوامل ضد انقلاب چیزی در مقابل قدرت ملت نیستند.
روحانیت سخنگوی مردم در بیان مشکلات آنان است
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تاکید بر این که مسئولان به جای شعار، عمل کنند، تصریح کرد: روحانیت شیعه درتمام دوران ها درخط مقدم مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی و سخنگوی مردم در بیان مشکلات بوده و ازحقوقشان دفاع کرده است و امروز نیز مطالبات آنان را از مسئولان پیگیری می‌کند. عضو جامعه مدرسین ادامه داد: با توجه به اینکه  بیکاری، رکود، گرانی، سرگردانی ارباب رجوع در ادارات و فساد اقتصادی موجب رنجش خاطر مردم شده است، پیگیری این مسائل کمترین حقی است که مردم از روحانیت و ائمه جمعه و جماعات مطالبه می‌کنند.
اسرائیل ۲۵۰۰ هکتار زمین فلسطینیان را مصادره کرد
حوزه/ رژیم اسرائیل در سال میلادی که گذشت۲۵۰۰ هکتار زمین فلسطینیان را به اشغال در آورده و ۵۰۰ ساختمان فلسطینی را تخریب کرد و مردم زیادی را آواره ساخت. صهیونیست‌ها همچنین در سال ۲۰۱۷ میلادی ۸ واحد شهرک یهودی نشین جدید را ساخته‌اند. طبق گزارش این مرکز اسرائیل زمین‌های فلسطینیان را به اهداف نظامی و ساختن واحد‌های  شهرک‌نشینی برای یهودیان در کرانه باختری و شرق بیت المقدس به اشغال در آورده است.
آمریکایی‌ها با بهانه حضور ایران در یمن قصد دارند بر شکست‌های خود سرپوش بگذارد
باشگاه خبرنگاران/ فرمانده کل ارتش درمورد اصرار آمریکا برای این که حضور ایران را در جنگ یمن ثابت کند گفت: آمریکایی‌ها باید به نحوی بر شکست‌های منطقه‌ای خود سرپوش بگذارند. موسوی افزود: این توجیه آن‌ها به این دلیل است که کشوری را تا بن‌دندان مسلح کردند و پشت او ایستادند، اما در مقابل یک ملت مظلوم دچار محاصره هیچ موفقیتی به دست نیاوردند به همین خاطر آمریکایی‌ها هم این موضوع را به کشوری نسبت می‌دهند تا شکست‌های خود را توجیه کنند.
باید با همبستگی و اتحاد ملی، فتنه‌های بیگانگان را ناکام بگذاریم
باشگاه خبرنگاران/ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی مسلح در جمع مدیران و کارشناسان وزارت دفاع با اشاره به حوادث چند روز اخیر در کشور اظهار کرد: باید با همبستگی، اتحاد و انسجام ملی، توطئه‌ها و فتنه‌های بیگانگان را ناکام بگذاریم. امیر حاتمی با بیان اینکه در شرایط کنونی تمامی دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران کمر همت خود را برای تحریک مردم و تهییج آنها به تجمع و ایجاد ناآرامی بسته‌اند، تصریح کرد: استکبار جهانی و دشمنان کشورمان، ایرانی ناامن و و بی ثبات را در سر می‌پرورانند.
دیدار نماینده رهبرى با شیخ اکرم الکعبی
باشگاه خبرنگاران /شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در مقر اصلی این جنبش در بغداد پذیرای نماینده مقام معظم رهبری در عراق بود.طرفین در این دیدار که با تبریک متقابل به‌ مناسبت پیروزی‌های اخیر بر داعش همراه بود، نقش رزمندگان مقاومت اسلامی را در دفاع از مقدسات و میهن ستودند. آیت‌الله حسینی نیز با تحسین رشادت‌های مجاهدان داوطلب و بسیج مردمی عراق در نبرد علیه تروریسم تکفیری، به‌طور خاص از مقاومت اسلامی نُجَباء به‌ دلیل حضور همزمان در عراق و سوریه برای دفاع از حرم‌های اهل‌بیت(علیهم‌السلام) تشکر کرد.
آل سعود  نمی تواند از حق مردم ایران حرف بزند
مهر/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به برخی تجمعات اخیر در برخی شهرها و حواشی پیش آمده اظهار داشت: واقعیت این است که فریادها و مطالبات به حق مردم مورد بهره برداری ناحق دشمن قرار گرفته است. نقوی حسینی با اشاره به سوء استفاده دشمن از ناآرامی‌های اخیر گفت: آل سعود که تا بحال رنگ صندوق رای ندیده، حالا از حق مردم ایران حرف می‌زند.
توسعه را به قیمت له شدن فقرا نمی‌خواهیم
فارس/ وزیر تعاون گفت: با توجه به اینکه مسئله رفع فقر و ایجاد اشتغال با وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرتبط است بودجه بیشتری برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده است.ربیعی با بیان اینکه هرگز توسعه را به قیمت له شدن فقرا نمی‌خواهیم، اضافه کرد: برنامه ما اشتغال فراگیر ضد فقر است و هدف ما رشد و توسعه به هرقیمت و بدون توجه به رفع فقر نیست.
پیشروی گسترده ارتش سوریه در استان ادلب
میزان/ نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌ها در استان ادلب موفق شدند شهر راهبردی «الخوین» را به کنترل خود در آورند. یگان‌های ارتش سوریه با فرماندهی نیروهای نخبه مواضع تروریست‌های تحریرالشام در شهر الخوین را هدف قرار دادند و عناصر تروریستی را مجبور به عقب‌نشینی از این شهر کردند.
 نشست طراحان سوال از رئیس‌جمهور با لاریجانی
تسنیم/ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از نشست طراحان سوال از رئیس‌جمهور با رئیس مجلس خبر داد. نعمتی با بیان اینکه اخیراٌ برخی از نمایندگانی که طرح سوال از رئیس‌جمهور را مطرح کرده‌اند نشستی با علی لاریجانی رئیس قوه مقننه داشته‌اند، گفت: در این نشست مقرر شد برای تعیین تکلیف سوالات مطرح شده از رئیس‌جمهور هماهنگی‌های لازم انجام شود. وی گفت تاکنون ۴ سوال از رئیس‌جمهور در موضوعات مختلف تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شده است.
 راه‌حل مشکلات آتش زدن اموال عمومی نیست
تسنیم/ رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری درباره انتساب اعتراضات اخیر به مخالفان دولت، گفت: اگر این مسئله همه‌جانبه بررسی شود حواله دادن به دیگران جایگاه ندارد. حجت‌الاسلام رضا اکرمی خاطرنشان کرد: اینکه در کشور تبعیض، رشوه، اختلاس و بیکاری وجود دارد مطلب درستی است، اما راه‌حل آن در کف خیابان و آتش زدن اموال عمومی نیست بلکه راه آن این است که از مسئولان اجازه تجمع بگیرند و قانونی خواسته‌شان را بگویند و مطلب خود را منصفانه وعاقلانه بیان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *